Precies, is er volgens jou verschil tussen:quote:Op maandag 21 maart 2022 19:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wanneer hebben wij ziekenhuizen en kraamklinieken bewust platgebombardeerd? Rusland probeert een souverein land te bezetten. Ik zeg niet dat we Suriname moeten bezetten. Ik zeg dat we 800.000 Nederlanders naar Suriname moesten sturen VOORDAT het land onafhankelijk werd. Het merendeel zou dan in duurzame houtkap gaan werken voor onze energievoorziening.
Dat geldt net zo goed voor Rusland.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:50 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook alles in Oekraïne zien te krijgen. Dat zal het meeste tijd kosten.
5000 troepen is natuurlijk relatief gezien niks.
De discussie was of je zelf kunt claimen dat je persvrijheid kent en recht van spreken hebt om de ander te beschuldigen van censuur en propaganda als je van hogerhand ook hun nieuwskanalen laat blokkeren. Jij vindt van wel, ik vind van niet.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat ik zeg is inderdaad volgens de gehele planeet op China na, de universele waarheid wat betreft Oekraïne Rusland.
Ik spreek inderdaad namens 6+ Miljard mensen.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
De discussie was of je zelf kunt claimen dat je persvrijheid kent en recht van spreken hebt om de ander te beschuldigen van censuur en propaganda als je van hogerhand ook hun nieuwskanalen laat blokkeren. Jij vindt van wel, ik vind van niet.
Als dit dan je antwoord is, wat er ten eerste niks mee te maken heeft en ten tweede nogal megalomaan is door te denken dat je namens meer dan 6 miljard mensen spreekt, is een verdere zinnige discussie vrijwel onmogelijk.
Die zullen er niet zijn(te gevaarlijk). Mogelijk een bizar idee. Waarom heeft Rusland destijds niet gevraagd voor een VN vredesmacht in de gebieden waar die hele shit is begonnen in 2014 als het puur om dit bataljon zou gaan. Of zeg ik nu iets geks.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens welke onafhankelijke waarnemers er nog zijn, zoals het rode kruis, niet.
Er waren voor Trump's verkiezing in 2016 ook allerlei geheime ontmoetingen:quote:Op maandag 21 maart 2022 19:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
[..]
Jeffrey Epstein valt vooral te linken aan de Israëlische Mossad.
https://apnews.com/articl(...)#l110aowv3cchw36gqlgquote:Op maandag 21 maart 2022 19:37 schreef theunderdog het volgende:
Maar even voor mijn beeld he: als er werkelijk elke 10 minuten een bom valt, dan blijft er toch niets van de stad over????
Rode kruis staat er gewoon hoor met goederen als voedsel maar mogen er niet in van de Russen.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die zullen er niet zijn(te gevaarlijk). Mogelijk een bizar idee. Waarom heeft Rusland destijds niet gevraagd voor een VN vredesmacht in de gebieden waar die hele shit is begonnen in 2014 als het puur om dit bataljon zou gaan. Of zeg ik nu iets geks.
Poetin gebruikt dit gewoon als een excuus.
Het leest een beetje als menig complotsite die ik vroeger bezocht.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er waren voor Trump's verkiezing in 2016 ook allerlei geheime ontmoetingen:
[ twitter ]
Okéquote:Op maandag 21 maart 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rode kruis staat er gewoon hoor met goederen als voedsel maar mogen er niet in van de Russen.
Klopt, echter voordat NATO genoeg materiaal aan de grens heeft staan ben je wel maanden verder. Meeste spul zal met trein moeten, succes met alle verschillende spoorlijnen hier. Plus net zoals bij de Russen moeten die paar honderdduizend troepen (als je het over een vredesmissie in het westenn hebt, anders meer) ook allemaal dagelijks eten, benzine, ammo etc.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor Rusland.
Troepen zijn verdeeld over een zeer groot gebied, bepaalde gebieden kunnen ze ook niet leegtrekken zoals het verre oosten.
Kalingrad staat in principe omringd en vast en is ook beperkt qua wat ze kunnen weghalen.
Als Finland en Zweden bij de navo komen en ik vermoed van wel, heeft Rusland wat dit betreft een groot probleem. (Als het plan was, Baltische landen weer innemen)
Maw de logistieke problemen werken twee kanten op qua alles krijgen waar je het wil hebben.
Heb 3 brieven en oproepen van het rode kruis gelezen, en de frustratie komt er logischerwijs vanaf.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens welke onafhankelijke waarnemers er nog zijn, zoals het rode kruis, niet.
quote:Op maandag 21 maart 2022 19:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is nu zo typerend en lachwekkend en treurig tegelijkertijd. Jij meent mij iets te moeten "uitleggen", dus impliceert dat ik iets niet begrijp en jij wel. Het enige dat hier aan de hand is, is dat we verschillende meningen hebben. Maar het vervelende is: ik ben overtuigd van mijn "eigen gelijk". Voor jezelf geldt dat niet, want wat jij zegt is de universele waarheid.
Het gevolg is ook erg leuk: ik kom op je "zwarte lijst", omdat ik niet dezelfde mening heb als jij en daardoor "pro-Putin/Rusland" ben.
quote:Op maandag 21 maart 2022 19:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je hoeft ze geen C-status te geven, maar ook niet te verbieden.
Natuurlijk ook volledig toevallig dat de georganiseerde anti-vaxxers nu georganiseerde pro-Putin-lieden zijn die "alleen wat nuance" proberen te brengen, maar tegelijkertijd de inval wel subtiel proberen recht te pratenquote:An analysis of content produced by the Russian television network RT indicates the existence of two “parallel universes”: one for its domestic audience and a completely different one for international viewers. Long-term research by Current Time, the Russian-language network run by RFE/RL in cooperation with VOA, reveals that when it comes to COVID-19 messaging, RT -- formerly known as Russia Today -- says all the right things about prevention, the importance of masks, and vaccination to its Russian-speaking audience, but peddles conspiracy theories and coronavirus falsehoods on its foreign-language platforms, in English, German, French, Spanish, and Arabic. This video compares the "two faces" of RT.
https://www.rferl.org/a/o(...)-covid/31530613.html
Niet alles wat op het eerste oog een complot lijkt is dat ook per definitie (denk bijvoorbeeld ook maar aan Watergate, de Tuskegee experimenten of de onthulling van Snowden). Het vrij cruciale verschil tussen The Guardian en jouw complotsites is dat zij het met objectieve feiten kunnen onderbouwen.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het leest een beetje als menig complotsite die ik vroeger bezocht.
Tja, leuk. Ik kan het verder niet erg serieus meer nemen.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik spreek inderdaad namens 6+ Miljard mensen.
Het is fantastisch, echt waar.
Zou je dit een feit durven te noemen? Gezien je niet weet over welke sites het gaat en zo.quote:Op maandag 21 maart 2022 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
Het vrij cruciale verschil tussen The Guardian en jouw complotsites is dat zij het met objectieve feiten kunnen onderbouwen.
Bedoel je dat ik tot die categorie behoor?quote:Op maandag 21 maart 2022 20:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Natuurlijk ook volledig toevallig dat de georganiseerde anti-vaxxers nu georganiseerde pro-Putin-lieden zijn die "alleen wat nuance" proberen te brengen, maar tegelijkertijd de inval wel subtiel proberen recht te praten
Dat is ook meerdere keren geprobeerd, maar er werd geschoten op de zogenaamde veilige corridors en op bussen. Er zijn zeker 5 keer afspraken gemaakt met de Russen, maar die hielden zich er niet aan en gaven Oekraïeners de schuld. Al meer dan 3 weken probeert de Oekraïense regering een akkoord over evacuatie van Marioepol te bereiken. Op CNN beweerde net iemand dat Poetin wil dat de stad zich overgeeft, dat er mensen zijn die de stad overgeven. Voor het beeld.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het ook niet erg eigenwijs als je je in een afgesneden en omsingelde stad bevind en dan gewoon blijft zitten. Zeker wanneer er burgers worden achtergehouden. Die hadden allang weg moeten zijn als je om je burgers geeft.
Het verschil is dat de WP geen complotsite is maar een gerespecteerde betrouwbare nieuwsbron die beweringen ook werkelijk verifieren.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het leest een beetje als menig complotsite die ik vroeger bezocht.
Gezien de ligging van Turkmenistan lijkt me het vrijwel onmogelijk daar een betrouwbare gas/olie leverancier van te maken.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:18 schreef polderturk het volgende:
We moeten zo snel mogelijk olie en gas uit Venezuela en Turkmenistan halen.
Yep. Het zijn geen frisse landen, maar ze moorden in ieder geval geen dorpen en steden van buurlanden uit.
Dat moeten we doen totdat we volledig energie onafhankelijk zijn.
Hij heeft het over de DPR en LPR.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rode kruis staat er gewoon hoor met goederen als voedsel maar mogen er niet in van de Russen.
Dus als je oproept tot vrije nieuwsgaring en je censuur een slecht idee vind ben je een anti-vaxxer en pro-Putin?quote:Op maandag 21 maart 2022 20:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Natuurlijk ook volledig toevallig dat de georganiseerde anti-vaxxers nu georganiseerde pro-Putin-lieden zijn die "alleen wat nuance" proberen te brengen, maar tegelijkertijd de inval wel subtiel proberen recht te praten
Waar staat dat beide partijen de afspraken niet nakomen?quote:Op maandag 21 maart 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb 3 brieven en oproepen van het rode kruis gelezen, en de frustratie komt er logischerwijs vanaf.
De oproep is dat de partijen op genoemde tijden moeten stoppen corridors vrijhouden.
Beide partijen komen steeds niet afspraken na.
https://www.axios.com/red(...)4a-bd59ecd19417.html
weet niemandquote:Op maandag 21 maart 2022 20:10 schreef PluggieOD het volgende:
Dus als je oproept tot vrije nieuwsgaring en je censuur een slecht idee vind ben je een anti-vaxxer en pro-Putin?
Hoe werkt dit dan precies?
quote:Op maandag 21 maart 2022 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waar staat dat beide partijen de afspraken niet nakomen?
quote:"All those participating in the fighting need to agree to the modalities and timing of a ceasefire, the precise locations of the safe passage route, and then ensure that the agreement is respected."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |