naja, er bestaat niet zoiets als even een kernbommetje gooien en dat het daarna klaar isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je snapt ook wel wat ik bedoel.
Luie draakquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik kon twee jaar lang rond half acht opstaan, mijn laptop aanzetten en ik was aan het werk. Stopte ermee om vier uur. Godzijdank heeft het verzet tegen deze vrijheidsberoving door patriot Willem Engel gezorgd dat ik weer uren eerder op moet staan en minstens twee uur per dag mag reizen!
Ik zou hem graag persoonlijk stevig willen bedanken voor deze verbetering van mijn leven!
nee kan nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan moet je eerst Rusland uit de VN mieteren (kan dat uberhaupt?) want die veto'en dat direct
lijkt wel oorlog hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze er niks van bakten?
Goh, verwarrend
Dat is semantiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom?
Er is vaker een 'coalition of the willing' geweest.
Zolang het geen NATO ingrijpen pur sang is.
Ah, daar ligt de grens dusquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee kan niet
als er sprake is van genocide wel maar zover zijn we nog lang niet
Dat maakt toch niet uit?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik doe niet alsof ze geen leger hebben, als je het via de VN wil spelen dan kom je op dat soort landen uit en die hebben materiaal waar de grootouders van Putin zijn groene mannetjes niet mee op pad zouden willen gaan, de opleiding slaat nergens op en je kunt je dochters maar beter verstoppen als de vliegtuigen landen
en een no fly zone afdwingen?
vergeten het maar met die gasten, krijg je 5 oude migs en een spitfire
Snap ik. Putin zal alles altijd op de NAVO gooien. Doet ie nu ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is semantiek.
Want wie gaat handhaven? Dat zal gewoon een of meerdere NAVO landen zijn, en zal ook zo geïnterpreteerd worden door Poetin.
als alle bataljons uit Somalie komen en 1 uit Nederland dan roept Putin dat de NAVO hem aanvalt gok ik, kun je het beter in NAVO verband doenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit?
Al heb je maar één zwart Afrikaans battalion, en een uit de regio Azië. Je bent dan dan niet meer als NATO bezig.
volgons mij wel iig, dan gaat het via de algemene raad en daar zijn geen veto'squote:
Oekraine deed ook mee in Afghanistan, was nog steeds een NAVO operatie natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap ik. Putin zal alles altijd op de NAVO gooien. Doet ie nu ook.
Maar zodra er een Aziatisch land en/of een Afrikaans land mee doet, is het toch geen NAVO meer?
Ik weet wel zeker dat Putin dat roept. Maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
als alle bataljons uit Somalie komen en 1 uit Nederland dan roept Putin dat de NAVO hem aanvalt gok ik, kun je het beter in NAVO verband doen
[..]
volgons mij wel iig, dan gaat het via de algemene raad en daar zijn geen veto's
en dan moet je nog steeds landen zien te vinden die zich eraan gaan willen brandenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgons mij wel iig, dan gaat het via de algemene raad en daar zijn geen veto's
er is geen NAVO land die er in zijn eentje wat aan kan doenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat Putin dat roept. Maakt het nog niet waar.![]()
Het alternatief is een soort defaitisme. Want o wee als een NAVO land wat doet.
Denk het niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:53 schreef Ulx het volgende:
Zodra er één Duits vliegtuig wordt neergehaald of tank opgeblazen wordt heeft Poetin zijn Grote Patriottische Oorlog II.
Denk je niet teveel juridisch en dat je met een maas in de wet het wel op kan lossen? Zo werkt het nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap ik. Putin zal alles altijd op de NAVO gooien. Doet ie nu ook.
Maar zodra er een Aziatisch land en/of een Afrikaans land mee doet, is het toch geen NAVO meer?
Eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is geen NAVO land die er in zijn eentje wat aan kan doen
Hij zal het zeker zo verkopen aan de bevolking.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk het niet.
Zo poesjes zijn we geworden.
nou poesjes nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk het niet.
Zo poesjes zijn we geworden.
Maken we even snel een nieuw pact van landen die wel op Russen willen jagen in Oekraine.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Daarom meer landen. Juist buiten NAVO om.
zou niet weten wiequote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Daarom meer landen. Juist buiten NAVO om.
Brazilie heeft zich toch pro-Rusland uitgesproken?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou niet weten wie
Brazilie gaat ook niet 200.000 man op het vliegtuig zetten ofzo
Geen ideequote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Brazilie heeft zich toch pro-Rusland uitgesproken?
Dat kan natuurlijk ook. Krijg je ze niet in Oekraine onder de duim dan plaats je ze gewoon in Rusland en val je automatisch onder de russische dictatuur en 'orde' handhavingquote:
Zo lang het maar geen 100% NAVO missie is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou niet weten wie
Brazilie gaat ook niet 200.000 man op het vliegtuig zetten ofzo
Kunnen er dingen in Oekraïne gebeuren die ervoor zorgen dat jij zegt dat we het niet moeten laten zoals het is?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten maar even het conflict gewoon even laten zoals het is, hoe naar dat ook is. Rusland gaat niet stoppen, we kunnen alles op blijven stapelen maar er veranderd niks behalve dan dat het meer en meer ge-escaleert wordt.
Maar dit hé, Rusland weet toch ook wel dat veel van die vrijwilligers op die basis zitten? Tis een militaire basis die voor trainingen gebruikt wordt vlak bij de Poolse grens, lijkt me dan een 1+1=2 scenario. Daar hebben ze geen intel voor nodig toch?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:23 schreef tjoptjop het volgende:
Handig dat vreemdelingenlegioen
[..]
https://www.telegraph.co.(...)gered-deadly-strike/
goed plan!!quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo lang het maar geen 100% NAVO missie is.
Beste is een paar niet NAVO landen erbij. En een of ander NAVO land wat helemaal niet meedoet. Of zo.
Geen idee, zou kunnenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar dit hé, Rusland weet toch ook wel dat veel van die vrijwilligers op die basis zitten? Tis een militaire basis die voor trainingen gebruikt wordt vlak bij de Poolse grens, lijkt me dan een 1+1=2 scenario. Daar hebben ze geen intel voor nodig toch?
Daar is Poetin toch mooi even schaakmat gezetquote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
goed plan!!
waarom hebben ze dat nog niet gedaan denk je?
Over welke escalatie heb je het?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kunnen er dingen in Oekraïne gebeuren die ervoor zorgen dat jij zegt dat we het niet moeten laten zoals het is?
En over welke escalatie heb je het?
Bij hun mogen vluchtelingen tenminste gewoon werken.quote:
Het was een vrij simpele vraag, toch? Jammer dat je daar geen antwoord op hebt, maar ik was eigenlijk meer benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag: kunnen er dingen in Oekraïne gebeuren die ervoor zorgen dat jij zegt dat we het niet moeten laten zoals het is?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Over welke escalatie heb je het?![]()
Maar goed, laat ik er geen woorden aan vuil maken, hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk legt het haarfijn uit,
https://www.trouw.nl/opin(...)liedom-zijn~bf82e2b2
Omdat zoiets tijd kost. Nog even wat beelden van ellendige gebombardeerde burgers, enzo.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
goed plan!!
waarom hebben ze dat nog niet gedaan denk je?
waarom moet er, na alle invallen/oorlogen/invasies/schaduwoperaties in de afgelopen decennia nu serieus worden gesproken over het starten van een fysieke (wereld)oorlog met rusland?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kunnen er dingen in Oekraïne gebeuren die ervoor zorgen dat jij zegt dat we het niet moeten laten zoals het is?
En over welke escalatie heb je het?
Dat leest ie gewoon als NAVO optreden. Levensgevaarlijk zoiets. Je kan het wel doen, maar het risico is gigantisch. Ik denk wil je zoiets doen dat je er maanden praten en vergaderen aan vooraf zit, even een alliantie maken, zoiets doe je niet zo maar, boel papierwerk erbij, doelen, risico-analyses, etc.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo lang het maar geen 100% NAVO missie is.
Beste is een paar niet NAVO landen erbij. En een of ander NAVO land wat helemaal niet meedoet. Of zo.
Antwoorden staan allemaal in dat artikel. Je hebt niet gelezen volgens mij, je was zo snel met reageren.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het was een vrij simpele vraag, toch? Jammer dat je daar geen antwoord op hebt, maar ik was eigenlijk meer benieuwd naar het antwoord op de eerste vraag: kunnen er dingen in Oekraïne gebeuren die ervoor zorgen dat jij zegt dat we het niet moeten laten zoals het is?
Als Poetin een reden wil hebben om een kernoorlog te beginnen, verzint ie er wel een.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat leest ie gewoon als NAVO optreden. Levensgevaarlijk zoiets. Je kan het wel doen, maar het risico is gigantisch. Ik denk wil je zoiets doen dat je er maanden praten en vergaderen aan vooraf zit, even een alliantie maken, zoiets doe je niet zo maar, boel papierwerk erbij, doelen, risico-analyses, etc.
Dit is precies de ellende.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat leest ie gewoon als NAVO optreden. Levensgevaarlijk zoiets. Je kan het wel doen, maar het risico is gigantisch. Ik denk wil je zoiets doen dat je er maanden praten en vergaderen aan vooraf zit, even een alliantie maken, zoiets doe je niet zo maar, boel papierwerk erbij, doelen, risico-analyses, etc.
Ik zou het niet doen iig.
Als het nou een schijtland was vond ik het prima, maar niet een nucleaire macht.
Zo die praat wel ff duidelijke taal (al lijkt hij mij ook aan de te bange kant)quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Over welke escalatie heb je het?![]()
Maar goed, laat ik er geen woorden aan vuil maken, hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk legt het haarfijn uit,
https://www.trouw.nl/opin(...)liedom-zijn~bf82e2b2
isdatzo mag zelf (indirect) pleiten voor een derde wereldoorlog, moet je wel effe zijn vragen netjes beantwoorden hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Antwoorden staan allemaal in dat artikel. Je hebt niet gelezen volgens mij, je was zo snel met reageren.
Zo dom is ie echt niet. En ook dom om zo te denken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als Poetin een reden wil hebben om een kernoorlog te beginnen, verzint ie er wel een.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |