abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204131730
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 20:50 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik hoef je incompetentie niet te compenseren met mijn hulp, dus zoek het zelf uit.
Wat een zielige aanval, jij bent incompetent door geen bron te noemen.
Je valt daarnaast iemand aan die meer nuttige dingen post dan ooit maar 1 post die ik van jou gezien heb.
pi_204131735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:13 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Zijn dat niet die speciale eenheden?
Ik hoop ook dat Rusland vermorzeld word door de Oekraïne maar ik geloof ook dat heel veel van de dienstplichtige pubers in het Russische leger hier echt niet op zitten te wachten.
Het hogere beroepskader, dat zijn de echte fascisten.

Zo'n artillerie installatie die een ziekenhuis in puin schiet, staat zo ver af van de stad, dat dienstplichtige Boris echt geen idee heeft wat er onder die coördinaten zit.

Het volk wat die coördinaten aan ze geeft, dat is het echte vuilnis. Ik hoop dat A de Oekraïners weten wie (welke rangen) dat zijn, B ze gewoon ter plekke executeren als ze ze voor hun loop krijgen.

Volgens zelfde laken en pak zijn er ook piloten gevangen, die net zo goed vertelden dat ze coördinaten kregen, die mochten invoeren en voor de rest geen idee hadden wat ze aan gingen vallen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204131750
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoel. In dat theater zaten volgens de berichten meer dan duizend mensen in verscholen, het wordt tot de grond toe platgebombardeerd en plotseling schijnt er een bunker onder te zitten waar iedereen in verscholen zat waardoor bijna iedereen het overleefd heeft... Ik weet niet of jij veel theaters kent met een eigen bunker... Maar ik ken ze niet...

Het is natuurljk heel makkelijk zeggen nadat een gebouw plat is gebombardeerd omdat vanuit het gebouw geschoten werd dat het vol zat met vrouwen en kinderen met op de koop toe nog een teks op het dak dat er kinderen in zaten... Maar het is natuurlijk niet te verifieren...

Dat is wat ik bedoel.
Het was gewoon een openbare schuilkelder.
pi_204131764
twitter

Het account van Kiev zelf geeft in ieder geval niet op.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:24:21 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204131784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:17 schreef fubaaar22 het volgende:
Maar ze krijgen wel non stop allerlei hoogwaardige rotzooi om de Russen te bestrijden.
Dat aan de Oekraïense kant er verliezen zijn ja. Maar zouden ze echt zonder wapens en ammunitie zitten?
Dat spul komt er niet vanzelf natuurlijk. Als de stad is omsingeld komt er ook niks binnen. Dan is het leuk dat er een paar duizend Javelins opgestapeld staan op het vliegveld maar zolang die de stad niet bereiken hebben ze daar in bv. Kiev niets aan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:25:22 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204131808
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoel. In dat theater zaten volgens de berichten meer dan duizend mensen in verscholen, het wordt tot de grond toe platgebombardeerd en plotseling schijnt er een bunker onder te zitten waar iedereen in verscholen zat waardoor bijna iedereen het overleefd heeft... Ik weet niet of jij veel theaters kent met een eigen bunker... Maar ik ken ze niet...

Het is natuurlijk heel makkelijk zeggen nadat een gebouw plat is gebombardeerd omdat vanuit het gebouw geschoten werd dat het vol zat met vrouwen en kinderen met op de koop toe nog een teks op het dak dat er kinderen in zaten... Maar het is natuurlijk niet te verifieren...

Dat is wat ik bedoel.

Edit ter verduidelijking: Dit staat even los van de legitimiteit van de inval ansich en wie er feitelijk fout is natuurlijk.
Zoiets is dan heel makkelijk te verifiëren met bouwtekeningen of alleen al met camerabeelden. Bouwkundigen kunnen dan snel zien of iets een normale constructie is of een extra verstevigde die past bij een schuilkelder.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:28:36 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204131840

Nog een video van 1420 met interviews met Russen, schijnbaar gaat snel YouTube op zwart voor de Russen?
pi_204131842
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jaja... Enorm toevallig...
Eh,

Sovjet legacy?
Gebouwd omdat Oekraïne feitelijk sinds 2014 hier op aan het wachten was?
Was het misschien gewoon een kelder die we lost in translation nu ineens een bunker noemen?

Alles kan, dat is waar, maar specifiek dat theater was qua niveau tranentrekken niet bijzonder hoog, in mijn optiek. Zwangere moeder op brancard en huilende man bij lijk onder plastic waren qua dat veel effectiever.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:30:03 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204131855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:26 schreef fubaaar22 het volgende:

Zoiets is dan heel makkelijk te verifiëren met bouwtekeningen of alleen al met camerabeelden. Bouwkundigen kunnen dan snel zien of iets een normale constructie is of een extra verstevigde die past bij een schuilkelder.
Heb je er na de berichten van laatst verder nog wat over gehoord dan? Nee, radiostilte...

Kijk, ik snap prima dat Russen Oekraiene uitgetrapt dienen te worden en dat zij de agressor zijn in dit verhaal maar we moeten niet vergeten dat propaganda van beide kanten komt. Dus een beetje kritisch naar de berichtgeving kijken kan echt geen kwaad hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 18-03-2022 21:35:47 ]
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:33:08 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204131898
Volgens ErrrrrrTheeee:
quote:
The Kremlin sees recent aggressive statements made by US President Joe Biden about his Russian counterpart Vladimir Putin as “a personal insult” caused by Biden’s fatigue and irritability. It has refused to respond to the rhetoric.

“We do hear statements that are in fact personal insults to President Putin. These statements are actually coming from the president of the United States of America on a daily basis,” Kremlin spokesperson Dmitry Peskov said in response to a journalist’s question on Friday.

“Considering such irritability from Mr. Biden, his fatigue, sometimes forgetfulness, which leads to aggressive statements, we will not give sharp assessments so as not to cause more aggression,” he concluded. Peskov added that being a thoughtful and wise leader, Vladimir Putin never responds to personal insults.
Blijft ergens interessant hoe men op dat niveau kan afdalen tot persoonlijke verwijten die alleen maar leiden tot lijden. Zelfs in hun repliek maken ze het zelf (opnieuw en aantoonbaar bij herhaling) persoonlijk.
Het toont zelfs volledig onbegrip in taalgebruik door hun gestoorde misdadige "president" gelijk te willen stellen als de President van een staat die hier geen land is binnen gevallen.
Keer op keer betrap ik mij er op dat het boek van Orwell zich live aan het afspelen is.

Rusland aka Kremlin zit hier wmb aan de verkeerde kant te zuigen omdat ze meermalen en steevast, retoriek hebben die de bedoeling heeft de persoon aan te vallen. Op éénof andere manier schijnen ze dara niet te snappen dat het hier, VS, gaat om het team dat Biden vertegenwoordigd. Dat Biden geen vl(o)eiende uitstraling heeft, wordt dan verward als veronderstelde 'zwakte'.

Kan mij voorstellen dat wanneer je wordt uitgemaakt voor oorlogsmisdadiger omdat je het rechtvaardig vindt voor je (eigen) ideologie een soeverein land plat te bombarderen en daar bewust (in dat denken on)mensen vermoord, iemand dit als beledigend ervaart. "Doodnormaal" gedrag dat past bij een narcist die in zijn psychopathie alleen nog maar zijn eigen rechtvaardiging beziet.

Ik vrees dan ook dat praten, sws, niet meer gaat helpen en hoop dat de entourage zich van meer verstand zal doen getuigen door de misdadiger op een ander pad te gaan brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204131907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jaja... Enorm toevallig...
Dat ze die hebben gebouwd nadat de Duitsers uit het land zijn getrapt midden in een periode die men de koude oorlog noemde? Je, inderdaad toevallig dat men toen bang was voor bombardementen. Ik zou niet weten hoe dat zo zou komen.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:34:18 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204131914
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh,

Sovjet legacy?
Gebouwd omdat Oekraïne feitelijk sinds 2014 hier op aan het wachten was?
Was het misschien gewoon een kelder die we lost in translation nu ineens een bunker noemen?

Alles kan, dat is waar, maar specifiek dat theater was qua niveau tranentrekken niet bijzonder hoog, in mijn optiek. Zwangere moeder op brancard en huilende man bij lijk onder plastic waren qua dat veel effectiever.
Het valt me sowieso op dat er geen hysterische aantallen doden worden genoemd. Zodra Israël een scheet laat in de richting van Gaza rapporteert Hamas een miljoen dode kinderen. Kiev wordt wekenlang bestookt met zwaar geschut en dan komt er elke dag iets voorbij van 13 burgers, waarvan 3 kinderen oid.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:34:53 #289
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204131923
Nou weet ik toevallig van mijn oude stadje dat er een schuilkelder zat/zit tussen de grote kerk en het oude stadhuis. Misschien gedeeltelijk onder het stadhuis? Verder nog wel meer militaire installaties. De toegang ertoe is op gegeven moment gesloopt en overheen bestraat. De bunker zelf zal er nog wel liggen. Zou best interessant zijn om op te graven.

https://vestinggorinchem.nl/garnizoen/bescherming-bevolking-bb/
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:36:02 #290
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204131939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet de eerste keer dat de russen overgaan tot zonder onderscheid steden bombarderen?
Sterker nog, het zou niet de eerste keer zijn dat Russen doelbewust ziekenhuizen bestoken. Dat ze dat in Syrië deden is namelijk wél aangetoond: https://en.m.wikipedia.or(...)tal_bombing_campaign en https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html

Maar ja, laten we onszelf vooral wijsmaken dat die Russen gewoon ontzettend slecht kunnen mikken en geheel per ongeluk allerlei civiele doelen raken.
Huilen dan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:37:05 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204131955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:33 schreef Ulx het volgende:
Dat ze die hebben gebouwd nadat de Duitsers uit het land zijn getrapt midden in een periode die men de koude oorlog noemde? Je, inderdaad toevallig dat men toen bang was voor bombardementen. Ik zou niet weten hoe dat zo zou komen.
Ik heb nog geen enkele bron kunnen vinden waarin staat dat er onder het "Donetsk Regional Drama Theatre" een atoombunker oid zou zitten...
pi_204131976
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb nog geen enkele bron kunnen vinden waarin staat dat er onder het "Donetsk Regional Drama Theatre" een atoombunker oid zou zitten...
Waarom zouden ze dat delen
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:40:50 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204132028
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:36 schreef Isdatzo het volgende:

Sterker nog, het zou niet de eerste keer zijn dat Russen doelbewust ziekenhuizen bestoken. Dat ze dat in Syrië deden is namelijk wél aangetoond: https://en.m.wikipedia.or(...)tal_bombing_campaign en https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html

Maar ja, laten we onszelf vooral wijsmaken dat die Russen gewoon ontzettend slecht kunnen mikken en geheel per ongeluk allerlei civiele doelen raken.
Ik heb geloof ik al eens eerder uitgelegd dat zelfs kerken een legitiem militair doel kunnen worden als ze als militair object gebruikt worden. Als jij een sniper in de kerktoren zet mag die kerk gewoon kapot geschoten worden, simpel zat.

Al dat geouwehoer hier dat elke kogel per definitie een oorlogsmisdaad is is gewoon bullshit.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:41:43 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204132066
twitter

Triest, denk niet dat klein ventje het overleefd heeft.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:47:56 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204132168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb geloof ik al eens eerder uitgelegd dat zelfs kerken een legitiem militair doel kunnen worden als ze als militair object gebruikt worden. Als jij een sniper in de kerktoren zet mag die kerk gewoon kapot geschoten worden, simpel zat.

Al dat geouwehoer hier dat elke kogel per definitie een oorlogsmisdaad is is gewoon bullshit.
Prima reactie op een punt dat niet gemaakt wordt. Die ziekenhuizen in Syrië werden juist onder vuur genomen omdat ze een ziekenhuis waren.

De coördinaten hadden ze nota bene van een VN-lijst geplukt die bedoeld was om te voorkomen dat ziekenhuizen per ongeluk geraakt zouden worden :') .
Huilen dan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:49:30 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204132240
quote:

[..]
Ik ook niet, maar als je grote bunkers bouwt midden in een stad doe je dat bij voorkeur onder bekende gebouwen zodat de bevolking er snel weet te komen.
pi_204132244
quote:

[..]
Waarom zou het een atoombunker moeten zijn? Ik heb het verschillende keren door de locale bewoners aangeduid gezien als 'hiding in the basement' waar het ongetwijfeld het veiligst is in de hele omgeving? (Er was ergens ook nog een zwembad waar mensen zaten dacht ik)

Ik begrijp die aandrang niet om daaraan te twijfelen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:53:19 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204132272
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vooral alleen maar aanslaan op de laatste zin he?
Nee, dat was een reactie op de hele post: jij hebt het over civiele infrastructuur die best een legitiem doelwit kunnen zijn mits dit of dat, en ik laat zien dat Rusland een recente geschiedenis heeft van het doelbewust onder vuur nemen van ziekenhuizen omdat het ziekenhuizen zijn.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')