Denk valt op. Ze krijgen de laagopgeleide moslims dus niet naar de stembus.quote:
+- 15% op alle balkjes en zeker van de kleinere partijen, want never nooit kan Ipsos een echt goede random steekproef doen per partij aan de hand van deze verkiezingen.quote:
De SP deed dit ook juist altijd wel. De SP was altijd een echte lokale landelijke partij, die zich inzette voor goede busverbindingen, het openblijven van essentile gebouwen in dorpskernen, etcetera - en ook bestuursverantwoordelijkheid waar dat mogelijk was. Maar doordat het onder Marijnissen allemaal is verzuurd in geroep tegen Mark Rutte over ziekenhuizen, icm bijbehorende ruzies met SP-afdelingen die wel functioneel waren en SP-afdelingen die de boel soort van wilden radicaliseren, is er op geen enkele flank nog een positief gevoel over de SP over.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de SP heeft zichzelf heel vakkundig om zeep geholpen. Landelijk geen gemis, maar in sommige plaatsen kon de SP voor mensen met een urgent probleem echt wel net het verschil maken. Goed aanspreekbaar en nemen ook echt actie. Sommige lokale partijen doen dat ook wel, maar vaak is het toch net lastiger om iemand te bereiken.
Interessant. Over de breedte gezien is Denk dus de partij met de minst laagopgeleiden. JA21 is ook wel opvallend.quote:
Of die vullen geen enqute van Ipsos in.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk valt op. Ze krijgen de laagopgeleide moslims dus niet naar de stembus.
Ja, dat zeg ik. SP had echt een toegevoegde waarde lokaal. Maar in plaats van steeds zulke succesverhalen te delen, helpen ze met geruzie en gedoe en volslagen incompetentie in de top (zeker Marijnissen zelf ook) de partij om zeep. Inclusief de wel functionerende lokale afdelingen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De SP deed dit ook juist altijd wel. De SP was altijd een echte lokale landelijke partij, die zich inzette voor goede busverbindingen, het openblijven van essentile gebouwen in dorpskernen, etcetera - en ook bestuursverantwoordelijkheid waar dat mogelijk was. Maar doordat het onder Marijnissen allemaal is verzuurd in geroep tegen Mark Rutte over ziekenhuizen, icm bijbehorende ruzies met SP-afdelingen die wel functioneel waren en SP-afdelingen die de boel soort van wilden radicaliseren, is er op geen enkele flank nog een positief gevoel over de SP over.
Jammer, want als ze niet uitkijken brokkelen ze nu nog verder af en het heropbouwen van goede lokale afdelingen kan heel erg lang kosten.
Dit is inherent aan SP'ers. Niet alleen de politici, maar ook de achterban is gewend om niet naar hun eigen verantwoordelijkheid te kijken maar te wijzen naar anderen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP vooral. Ik vind het ook een zwaktebod dat ze het blijven zoeken in externe factoren. Dat wil ik best n keer geloven maar niet keer op keer.
Dit keer ligt het echt aan de SP zelf.
Ze hebben toch echt zelf tal van afdelingsbesturen geroyeerd en tegen de haren in gestreken omdat ze niet voldeden aan de SP normen (zo ben ik ooit persoonlijk betrokken geweest bij een SP afdeling en die afdeling was niet activistisch genoeg volgens het SP politburo -> lees; actievoeren tegen allerlei plannen, terwijl er niet veel viel te protesteren in die gemeente). Dit is in vele gemeenten zo gegaan. Nog los van dat hele gedoe met die communisten binnen de partij.
JA21 valt ook op. Liggen ver van FvD, PVV af. Terwijl die toch vaak op een hoop gegooid worden.quote:
Alles openbaar is juist een hot item, toch? Sommige mensen willen zelfs elk verslag van elke ministerraad openbaar. En patenten afschaffen was nu ook nogal hot. En zulke dingen is toch waar de piratenpartij voor staat: alle kennis en alle besluitvorming openbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:17 schreef Hexagon het volgende:
Overigens wel bijzonder dat de piratenpartij nog bestaat. Dat is toch onderhand helemaal passe?
Ja, dat kunnen we dus van een hoop partijen zeggen... Bijvoorbeeld de VVD, PVV en FvD.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is inherent aan SP'ers. Niet alleen de politici, maar ook de achterban is gewend om niet naar hun eigen verantwoordelijkheid te kijken maar te wijzen naar anderen.
Maar inderdaad, met het politieke werk van Marijnissen is niet eens zo veel mis. De partij helpt zichzelf om zeep.
Die laatste twee hebben er zeker een businessmodel van gemaakt om anderen/andere groepen de schuld te geven, ja. Van de VVD verwacht ik overigens ook wel dat ze de slechte opkomst en hun tegenvallende resultaat aan van alles en nog wat gaan toeschrijven behalve hun eigen handelen van de afgelopen jaren, maar in algemene zijn zijn die juist van eigen verantwoordelijkheid, van succes is een keuze zeg maar. Dat is nou precies waarom jij zo'n hekel aan ze hebtquote:Op donderdag 17 maart 2022 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen we dus van een hoop partijen zeggen... Bijvoorbeeld de VVD, PVV en FvD.
Nee, eerder omdat ze pretenderen dat succes altijd een keuze is en pech dus ook.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die laatste twee hebben er zeker een businessmodel van gemaakt om anderen/andere groepen de schuld te geven, ja. Van de VVD verwacht ik overigens ook wel dat ze de slechte opkomst en hun tegenvallende resultaat aan van alles en nog wat gaan toeschrijven behalve hun eigen handelen van de afgelopen jaren, maar in algemene zijn zijn die juist van eigen verantwoordelijkheid, van succes is een keuze zeg maar. Dat is nou precies waarom jij zo'n hekel aan ze hebt
Ga jij je nou maar een keer druk maken over je eigen standpunten, in plaats van alleen maar die van anderen te verzinnen om je daar vervolgens boos over te maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, eerder omdat ze pretenderen dat succes altijd een keuze is en pech dus ook.
Maar dat zal een libertarir als jij wel nooit begrijpen. Ik zie je in de volgende topics wel weer afgeven op alles van ouderen en ambtenaren tot bijstandtrekkers en werknemers.
Dat jij enkel nog in termen van economisch nut kunt denken is voor iedereen die begrijpend kan lezen wel helder hoor. Daarom past de VVD waarschijnlijk zo goed bij je.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga jij je nou maar een keer druk maken over je eigen standpunten, in plaats van alleen maar die van anderen te verzinnen om je daar vervolgens boos over te maken.
Als je een beetje had opgelet, dan wist je dat ik daar al jaren niet meer op stem.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat jij enkel nog in termen van economisch nut kunt denken is voor iedereen die begrijpend kan lezen wel helder hoor. Daarom past de VVD waarschijnlijk zo goed bij je.
Te soft waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je een beetje had opgelet, dan wist je dat ik daar al jaren niet meer op stem.
Ga jij je nou maar een keer druk maken over je eigen standpunten, in plaats van alleen maar die van anderen te verzinnen om je daar vervolgens boos over te maken.quote:
Betuwe?quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
bij ons in de gemeente is 60% > 50+ dus ja, dan krijg je weer die rare christelijke achterlijke clubjes in de gemeenteraad.
leuk man, weer geen vooruitgang, maakt toch niet uit de jongeren vertrekken hier met busjes omdat er niks te zoeken valt.
Gemiddeld genomen een wat jongere bevolking en (zeker onder de stemmende populatie) ook hoger opgeleid. Dat is de doelgroep waar de partij zich op richt maar ook waar ze goede kandidaten kunnen leveren die zich in de juiste cirkels kunnen begeven.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
OT: Vraag me af wat er nu precies toe geleid heeft dat uitgerekend de grote steden gekozen hebben voor GroenLinks. Zijn die lokaal zo sterk, of is de rest zo abominabel.
Waddinxveenquote:
Maar in de steden heb je andere belangen die niet direct aansluiten op de globale visie van GL: autoverkeer en parkeergelegenheden in de binnensteden. Het programma van GL in Helmond overziende, schijnt het de bedoeling te zijn de auto zo goed als uit de binnenstad te verbannen. Tegelijkertijd moet het centrum bruisend en levendig worden en ruimte geven aan ondernemers... Tsja.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen een wat jongere bevolking en (zeker onder de stemmende populatie) ook hoger opgeleid. Dat is de doelgroep waar de partij zich op richt maar ook waar ze goede kandidaten kunnen leveren die zich in de juiste cirkels kunnen begeven.
En wat Groen Links voorstaat doet het natuurlijk ook wat minder goed in agrarische gebieden.
kom maar eens een keer langs zou ik zeggen je ziet ze gelijk lopen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee qua biblebelt?
GroenLinks trekt een hoop studenten (goed, misschien niet in Helmond) en bakfietsers en die zijn niet zo auto-gericht. Die hebben niet zo veel last van het auto-ontmoedigingsbeleid. En als je midden in een stad woont is het ook wat makkelijker om pro-windmolen te zijn, want die komen toch niet in je eigen achtertuin.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar in de steden heb je andere belangen die niet direct aansluiten op de globale visie van GL: autoverkeer en parkeergelegenheden in de binnensteden. Het programma van GL in Helmond overziende, schijnt het de bedoeling te zijn de auto zo goed als uit de binnenstad te verbannen. Tegelijkertijd moet het centrum bruisend en levendig worden en ruimte geven aan ondernemers... Tsja.
Zeg maar de Helmondse 'grachtengordel' dus. Wist niet eens dat we die hadden. We are going places.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
GroenLinks trekt een hoop studenten (goed, misschien niet in Helmond) en bakfietsers en die zijn niet zo auto-gericht. Die hebben niet zo veel last van het auto-ontmoedigingsbeleid. En als je midden in een stad woont is het ook wat makkelijker om pro-windmolen te zijn, want die komen toch niet in je eigen achtertuin.
Volgens mij zijn er van vorige verkiezingen wel statistieken over leeftijds- en opleidingsverdeling bij de verschillende partijen. Ik zal ze morgen eens opzoeken.
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook, dat kan ik ook niet zo goed plaatsen. In steden als Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg maar de Helmondse 'grachtengordel' dus. Wist niet eens dat we die hadden.
Maar hier was de opkomst ook nog eens dramatischer... 39.2quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook. In steden als Eindhoven, Tilburg, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar hier was de opkomst ook nog eens dramatischer... 39.2
Even gecheckt... van alle Brabantse steden dus de allerlaagste opkomst.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.
Triest, die lage opkomst. Het lokt je een vicieuze cirkel in waar je niet wil zijn.
quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
Triest, die lage opkomst. Het lokt je een vicieuze cirkel in waar je niet wil zijn.
Nou zeg daar valt het toch wel mee.quote:
Ik zat in een wat volksere buurt. 38%. Dat is bijna 20 procentpunt lager dan in de hele gemeente.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.
Ja maar dat dat populaire debatonderwerpen waren is naar mijn idee meer iets van het vorige decennium.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alles openbaar is juist een hot item, toch? Sommige mensen willen zelfs elk verslag van elke ministerraad openbaar. En patenten afschaffen was nu ook nogal hot. En zulke dingen is toch waar de piratenpartij voor staat: alle kennis en alle besluitvorming openbaar.
Wat mij betreft trouwens een zeer slecht, destructief, standpunt.
Ander item van de piratenpartij is een wat mij betreft te extreme hang naar privacy. D66 heeft die neiging trouwens ook. Maar ook dat lijkt me typisch iets van nu (tenminste: allerlei mensen roepen om privacy richting overheid en geven intussen google, facebook en apple alles wat er maar te weten valt over henzelf).
Helmond heeft de laatste jaren wel de nodige yuppen influx gehad vanuit Eindhoven die in wijken als Dierdonk en Brandevoort woont.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook, dat kan ik ook niet zo goed plaatsen. In steden als Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.
Watquote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
PG van ‘t CDA does not agree…
Wat een standpunt zeg…
Gelukkig heeft die Kroeger helemaal geen functie in de politiek en ook niet in een politieke partij. Hij is CDA kenner, maar heeft helemaal geen invloed binnen die partij.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon afstraffen ja! En dan straks weer klagen over wappies.
Nou ja, deze flapdrol maakt er dus een bewussie van, dat is helemaal uit den boze.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon afstraffen ja! En dan straks weer klagen over wappies.
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat moet echt een keer doorbroken worden. Probleem is alleen dat de partijen + bevolkingsgroepen die wl goed vertegenwoordigd zijn, daar niet zo veel belang bij hebben. Of lijken te hebben.
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Een opvallende stap in Den Haag
Al heb ik ook de impopulaire mening dat het van 2 kanten moet komen en ook de boze kiezer zelf wel eens de spiegel voorgehouden mag worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.
Dat is natuurlijk ook gewoon een deel van het probleem: het is lastig mensen te vertegenwoordigen waar je geen band en wellicht ook helemaal geen beeld bij hebt en mensen met problemen stappen minder snel naar een politicus waar ze niks mee hebben.
Dat was al bekend, daarom is Rita Verdonk toch tevoorschijn getoverd?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Een opvallende stap in Den Haag
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.
Daar liep ten tijde van de verkiezingen geen onderzoek naar. Heeft een paar jaar geleden ook al een schikking met het OM getroffen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar.
Heujjj in ons Bergen!quote:Op zondag 20 maart 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:
En de eerste afsplitsing is al 'n feit: https://www.omroepbrabant(...)t-geen-kiezersbedrog
Was dit het grootste politieke talent van Nederland of heb ik nu de verkeerde voor mij?quote:Op maandag 21 maart 2022 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De renaissancevloot maakt ook weer eens slagzij…
De SP is een partij van een uitstervend ras, de oudere linkse werknemer en uitkeringsgerechtigde.quote:Op maandag 21 maart 2022 07:14 schreef Hanca het volgende:
Deze analyse van het verlies van de SP is in elk geval beter dan die van Marijnissen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220321
Ik hoop het tweede, anders gaan we politiek een vrij magere periode tegemoetquote:Op maandag 21 maart 2022 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was dit het grootste politieke talent van Nederland of heb ik nu de verkeerde voor mij?
Plus dat veel potentieel van de SP nou juist migranten zijn. Immers een belangrijk deel van de laagste klasse, waar de SP toch voor meent op te komen, is van buitenlandse afkomst. En waarvan er vermoedelijk veel niet gaan stemmen. De SP kan die mensen best naar de stembus lokken maar dat gaat niet lukken wanneer je zo duidelijk als Lilian laat merken dat je ze eigenlijk niet moet. En als je frontaal de aanval opent op Moelanders dan zullen ook andere groepen van buitenlandse afkomst je niet meer vertrouwen.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP is een partij van een uitstervend ras, de oudere linkse werknemer en uitkeringsgerechtigde.
Onder jongeren spelen de traditionele issues over inkomen ook maar die maken zich veel meer zorgen om het klimaat en die zijn ook geen aanhangers van het SP geluid over migranten.
Wat een loser die gast. Maar het geeft wel een inkijkje in de manieren van onze Thierry.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De renaissancevloot maakt ook weer eens slagzij…
Margriet Oostveen van De Volkskrant heeft ook met de FvD Urk lijsttrekker gesproken: https://www.volkskrant.nl(...)-verklaren~ba64fe62/quote:Op maandag 21 maart 2022 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een loser die gast. Maar het geeft wel een inkijkje in de manieren van onze Thierry.
https://nos.nl/artikel/24(...)an-en-verliest-zetelquote:Een lokale partij in Nijkerk is na een zelf aangevraagde hertelling een zetel verloren. PRO21 kreeg na de gemeenteraadsverkiezingen een restzetel toebedeeld, maar het verschil met de VVD bleek na de eerste telling maar twee stemmen.
Dat is wel echt eerlijk, hopelijk krijgen ze er iets voor terug (plek in het college oid).quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)an-en-verliest-zetel
(lol)
Wat dat betreft is de casus Roermond interessanter, daar deed de burgemeester al aangifte voor de stembus gesloten was.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:36 schreef Hanca het volgende:
Aangifte in Bergen op Zoom vanwege teveel volmachtstemmen: https://nos.nl/artikel/24(...)vele-volmachtstemmen
Ben benieuwd of daar iets uit onderzoek naar voren komt. Kan natuurlijk ook onschuldig zijn (bijvoorbeeld een instelling om de hoek waar net een corona-uitbraak of zelfs een griepuitbraak is).
Leuk! Die zag ik niet direct aankomen, maar het lijkt me een interessante combinatie. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt, zo'n DENK-wethouder.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het leefbaar van Joost Eerdmans met denk
Tussen de 1e en 2e termijn even met Ankara bellenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
Leuk! Die zag ik niet direct aankomen, maar het lijkt me een interessante combinatie. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt, zo'n DENK-wethouder.
Ben ook wel heel benieuwd wie ze naar voren schuiven.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
Leuk! Die zag ik niet direct aankomen, maar het lijkt me een interessante combinatie. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt, zo'n DENK-wethouder.
Ben ook wel benieuwd. Doen ze het hier langere tijd goed, komen ze in Den Haag ook vanzelf meer in beeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
Mwah. Denk dat er wel raakvlakken zijn qua achterban tussen Denk en Leefbaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:25 schreef Hexagon het volgende:
Bijzondere coalitie. Maar ben wel benieuwd naar hoe dat uitpakt.
Goed verhaal. 101 stemmen, dan heb je wel een mandaat hoor.quote:Pouwels, die bij de verkiezingen 101 stemmen kreeg, was al enkele weken in opspraak. Kort voor de verkiezingen gaf ze aan uit de politiek te willen stappen, terwijl ze als derde op de kandidatenlijst van PvdA/GroenLinks stond. Op de dag van de verkiezingen meldde ze via social media dat ze zich had bedacht. En donderdag liet zij weten uit de fractie te stappen ‘omdat die niet goed functioneert’.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:29 schreef Hanca het volgende:
Apeldoorn krijgt ook wel een opvallende coalitie: zowel SGP als SP, samen met VVD, GL en Lokaal Apeldoorn. https://www.destentor.nl/(...)groenlinks~a32aeaeb/
Ik dacht dat er een partij werd uitgesloten, maar dit is gewoon het minimale aantal partijen benodigd voor een meerderheid daarquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:29 schreef Hanca het volgende:
Apeldoorn krijgt ook wel een opvallende coalitie: zowel SGP als SP, samen met VVD, GL en Lokaal Apeldoorn. https://www.destentor.nl/(...)groenlinks~a32aeaeb/
Ja, we gaan veel 5 of zelfs 6 partijen coalities zien. Ook zonder dat een grote partij wordt gepasseerd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat er een partij werd uitgesloten, maar dit is gewoon het minimale aantal partijen benodigd voor een meerderheid daar
Als ik dat artikel even scan dan zit Den Haag sowieso aan een 5 partijen coalitie met of zonder De Mos.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:05 schreef Hanca het volgende:
En intussen kan De Mos geen verkenner vinden: https://www.ad.nl/den-haa(...)n-dat-doen~aef3c370/
Ze gaan daar gewoon door met de ook nog vrij nieuwe huidige coalitie. Dat weten alle mogelijke verkenners ook wel.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik dat artikel even scan dan zit Den Haag sowieso aan een 5 partijen coalitie met of zonder De Mos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |