Ah zo. Nou ja het maakt me niet uit, ik vind stemmen in Spanje prima.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een Nederlands paspoort is genoeg. Jij zou ook via Nederland moeten kunnen stemmen. Al kan je dan niet meer via Spanje stemmen uiteraard.
Hier is het wel met de paplepel ingegoten om op een vrouw te stemmen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook niet zo. Ik vind het eigenlijk denigrerend dat je op iemand stemt vanwege het geslacht.
Sowieso ga ik er zelf ook vanuit dat ‘mijn’ partij wel in staat is zelf de volgorde te kunnen bepalen.
Hmm je kan dan nog zeggen dat de partij zélf die persoon de aangewezen persoon vond om de lijst aan te voeren, en dat jij als stemmer het vertrouwen hebt in de keuze van de partij. Niet helemaal hetzelfde, vind ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hier is het wel met de paplepel ingegoten om op een vrouw te stemmen.
De meeste mensen stemmen blindelings op de lijsttrekker, dat is dan toch in feite hetzelfde?
Beter van niet:quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:39 schreef GeorgeM het volgende:
Even lekker Ajax kijken als afleiding @:ijs_beer
Ben benieuwd naar de man/vrouw-verhouding in de likes op jouw post.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:39 schreef Em31 het volgende:
Ik stem op een vrouw omdat alle mannen incompetent zijn. Dat is toch geen nieuws?
Dit is vaak een man, waarschijnlijk van oudsher ontstaan. Er mogen wat dat betreft wel meer vrouwen de politiek in.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm je kan dan nog zeggen dat de partij zélf die persoon de aangewezen persoon vond om de lijst aan te voeren, en dat jij als stemmer het vertrouwen hebt in de keuze van de partij. Niet helemaal hetzelfde, vind ik.
De mannen die boven haar staan ken ik ook niet in dit geval. En het zou ongeveer 50-50 moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:27 schreef Strani het volgende:
Oké, ik neem een risico als ik dit zeg maar ik begrijp nooit zo goed waarom men per se op een vrouw stemt zonder te weten wie ze is en wat ze doet. Stem dan gewoon op een vrouw die volgens jou de stem waard is.
Ik heb die ene keer dat ik gestemd heb toevallig op een vrouw gestemd, maar alleen omdat die vrouw iets bereikt had waar ik veel respect voor had.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de man/vrouw-verhouding in de likes op jouw post.
Ik wil gewoon de beste politici, zelfs als dat toevallig tien mannen of vrouwen bovenaan de lijst oplevert.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit is vaak een man, waarschijnlijk van oudsher ontstaan. Er mogen wat dat betreft wel meer vrouwen de politiek in.
Vrouwen herkennen kwaliteit inderdaad beter.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de man/vrouw-verhouding in de likes op jouw post.
Excuus, we hebben hier ook verstandige mannen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vrouwen herkennen kwaliteit inderdaad beter.
Het is inderdaad een proces en gemiddeld zal het ook nog steeds wel zo zijn dat meer mannen dan vrouwen de politiek ingaan. Maar dat is een bredere discussie, denk ik, waarin gekeken moet worden naar de daadwerkelijke redenen daarvoor. Ik geloof (zelf) niet dat een capabele vrouw met interesse in de politiek zich zou laten afschrikken door het feit dat veel lijsttrekkers man zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit is vaak een man, waarschijnlijk van oudsher ontstaan. Er mogen wat dat betreft wel meer vrouwen de politiek in.
Voetbalvrouwen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:55 schreef Strani het volgende:
Maar goed, genoeg over vrouwen. Voetbal nu.
Dat was in het begin een redelijk vermakelijke serie trouwensquote:
Een serie? Ik dacht dat het gewoon de vrouwen van voetballers waren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:58 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat was in het begin een redelijk vermakelijke serie trouwens
Rode wijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:59 schreef Strani het volgende:
Goed, ik heb paprikachips en chips met ham en kaas-smaak. Wat hebben jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |