Als je interesse in het Russisch oogpunt hebt kan je deze video eens kijken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:34 schreef archito het volgende:
[..]
Maar even vanuit Russisch perspectief dan. Wat dacht Putin met een oorlog te bereiken?
Welk logisch gevolg zou deze oorlog hebben om het probleem met een naar het westen kijkend Oekraïne op te lossen? Heeft Putin werkelijk gedacht dat hij er mee weg zou komen om binnen enkele dagen de regering af te zetten en er een Janoekovitsj te installeren? Los van dat Rusland ethisch fout zit deze oorlog, snap ik het tactisch ook helemaal niet.
Dit. Wij hebben Oekraïne het slachthuis ingelokt. En helaas zijn er velen die nog steeds niet genoeg bloed hebben gezien.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:23 schreef Idisrom het volgende:
De Indiase nieuwszender WION kan gecompliceerde dingen wel goed uitleggen, zonder een Westers sausje erover heen te gooien.
Na Afghanistan liep ook (Zelenski van) Oekraïne vast in de vage beloften van Joe Biden en het Westen.
[..]
Gemist dat de VN het referendum over de Krim illegaal verklaarde? En die verkiezingen waren natuurlijk absoluut niet frauduleus zonder waarnemers.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van doorvechten. Elk slachtoffer dan deze oorlog oplevert is er één te veel. Het liefst komt men naar mijn mening vandaag nog met een diplomatieke oplossing. Maar Oekraïne wil de Krim niet officieel afstaan en ook de regio's in de Donbas niet onafhankelijk maken. Dus dan wordt het een lastig verhaal en zal de oorlog inderdaad voortduren.
[..]
De etnische Russen in de Donbas regio's zullen hun mening niet ineens hebben bijgesteld lijkt mij. Dit zijn allen regio's die ook logischerwijs zeer Russisch georiënteerd zijn, de recente verkiezingen in 2019 wisten dit ook andermaal te benadrukken. En de insteek is ook niet om bij Rusland te gaan, dit zouden dan onafhankelijke staten worden. Krim zou wel bij Rusland gaan, maar dat is ook al jaren in Russische handen, dus vanuit dat oogpunt is dat geen grote verandering.
Poging tot camouflage die dennentakjes?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Die Russische systemen zien eruit alsof ze op ieder moment uit elkaar kunnen vallen. Heel slecht onderhouden.
[ twitter ]
Ja ja ja het is de schuld van de rabobank. Dat versje kennen we nu wel. En dan? Moeten we nu onze huizen en dochters aan de Syriërs Oekraïners geven of een WO3 starten of wat stel je voor?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit. Wij hebben Oekraïne het slachthuis ingelokt. En helaas zijn er velen die nogsteeds genoeg bloed hebben gezien.
Ik denk dat je dat onderschat. Heb meerdere verhalen gelezen van mensen die er altijd een beetje neutraal instonden daar in Oekraine en nu wel echt de Russen veroordelen. Etnische Rus hoef ook niet altijd te betekenen dat je aan die kant staat. Zijn ook mensen die met een reden zijn weggegaan uit Rusland. Zeker als het van een aantal generaties terug was. Deel van mijn familie is oorspronkelijk Duits en zijn rond 1900 in Nederland gaan wonen, maar die waren ook zeer tegen de inval van Nazi Duitsland.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
De etnische Russen in de Donbas regio's zullen hun mening niet ineens hebben bijgesteld lijkt mij. Dit zijn allen regio's die ook logischerwijs zeer Russisch georiënteerd zijn, de recente verkiezingen in 2019 wisten dit ook andermaal te benadrukken. En de insteek is ook niet om bij Rusland te gaan, dit zouden dan onafhankelijke staten worden. Krim zou wel bij Rusland gaan, maar dat is ook al jaren in Russische handen, dus vanuit dat oogpunt is dat geen grote verandering.
Er is werkelijk niets van over man.. en zo is dit nu gaande met zeer veel steden en dorpenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:35 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het is stevig geraakt. Om van een 'voormalig stadje' te spreken vind ik dan weer melodramatisch.
Ophouden met het voeden van waanideeën en spoor hem aan om een deal aan te gaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:43 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja ja ja het is de schuld van de rabobank. Dat versje kennen we nu wel. En dan? Moeten we nu onze huizen en dochters aan de Syriërs Oekraïners geven of een WO3 starten of wat stel je voor?
Opzich verfrissende invalshoek, maar ook wel beetje victim blamingquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:23 schreef Idisrom het volgende:
De Indiase nieuwszender WION kan gecompliceerde dingen wel goed uitleggen, zonder een Westers sausje erover heen te gooien.
Na Afghanistan liep ook (Zelenski van) Oekraïne vast in de vage beloften van Joe Biden en het Westen.
[..]
Deze?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:40 schreef Catatafishh het volgende:
Zelensky klonk nog beter met zijn lul op de piano.
Dat ligt meer aan jouw interpretatie. Gaan huilen omdat je instagram kapot is, terwijl de reden is dat je land oorlog aan het voeren is, is niet de prioriteiten op orde hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je doet het nu bijna voorkomen alsof dit soort mensen medeschuldig zijn aan die bombardementen.
Nee, da's de lul van Pudding.quote:
Als ik een paar posts eerder aangeef dat ik vind dat Oekraïne tijdens de onderhandelingen moet insteken op complete zelfbeschikking zodat men kan toewerken naar toetreding tot de EU, vind ik het knap dat jij daarvan weet te maken dat ik zou stellen dat Oekraïne 'de bitch' van Rusland moet worden, de democratische vrijheden moet opgeven en ook nog eens de eigenlijke schuldige is van dit conflict.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus je bent ervoor dat Oekraine zich overgeeft en de bitch van Rusland wordt. Uitgebuit, geknecht, geen democratische vrijheden meer en dergelijke. Helder.
Of bedoel je iets anders met dit stukje waarbij je de schuld van het mislukken van onderhandelingen overigens bij Oekraïne legt. Best bijzonder om het slachtoffer de schuld te geven hoor.
Hoe kun je dit concluderen op basis van dat filmpje? Je ziet 3 locaties ofzo, waaronder een spoorlijn, van steeds een andere kant.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is werkelijk niets van over man.. en zo is dit nu gaande met zeer veel steden en dorpen
quote:
quote:
Denk dat Thierry heel schel en hoog klinkt. Gevoelsmatigquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar stel het voor aan Thierry , misschien doet hij het dan ook
De deal van alles toegeven wordt dat. Ik snap niet hoe we daar de Oekraïne mee helpenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:46 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ophouden met het voeden van waanideeën en spoor hem aan om een deal aan te gaan.
Het gaat niet zozeer om het Russische oogpunt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je interesse in het Russisch oogpunt hebt kan je deze video eens kijken.
Alles leuk en aardig maar is het nou nodig om mensen in discussies extreem-rechts te noemen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha daar is hij weer, emotie! Hyperbolen! Afkoelen!
Misschien moet jij wat meer realiteit toevoegen aan jouw zogenaamde ratio? Realiteit zoals dat een lidmaatschap van de EU helemaal niet op tafel ligt? Realiteit zoals dat stoppen met vechten door Oekraine precies dat oplevert wat ik beschrijf?
Altijd leuk om extreem-rechtse logica te zien.
Geeft ook wel aan wat voor een klootzak (no pun) je moet zijn om een clown te belegeren en zijn volk te bombarderen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar stel het voor aan Thierry , misschien doet hij het dan ook
Er zijn natuurlijk altijd landen die met een andere bril de wereld aanschouwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Opzich verfrissende invalshoek, maar ook wel beetje victim blaming
Dat is vreemd, want volgens mij is de aanvraag voor een EU-lidmaatschap van Oekraïne inmiddels ingediend en hebben veel landen, inclusief de voorzitter van de Europese Commissie zich positief hierover uitgesproken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha daar is hij weer, emotie! Hyperbolen! Afkoelen!
Misschien moet jij wat meer realiteit toevoegen aan jouw zogenaamde ratio? Realiteit zoals dat een lidmaatschap van de EU helemaal niet op tafel ligt? Realiteit zoals dat stoppen met vechten door Oekraine precies dat oplevert wat ik beschrijf?
Altijd leuk om extreem-rechtse logica te zien.
En andere weer blindelings de kant van het westen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het Russische oogpunt.
Het gaat erom dat sommige mensen dat oogpunt met droge ogen durven te verdedigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |