Dat is een beetje het probleem denk ik. Ik hoorde niet zo lang geleden op de radio dat er ook iemand van Avrotros zelf er bij zat die 'De diepte' een gedurfd nummer noemde. Nou vind ik het een goed nummer maar gedurfd?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:57 schreef molloot200 het volgende:
Gezien de gemiddelde leeftijd van de kijker van het songfestival (steeds jonger) is de commissie wel redelijk oud.
Welke commentaren vind je vreemd? Oprechte vraag.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 00:53 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Beetje vreemd al deze commentaren ,terwijl esc nog niet eens begonnen is.....
Blijkbaar is niet iedereen blij met deze inzending. Naja mij geeft ze nog steeds kippenvel en dat gaat straks alleen maar beter worden in de live!
Dacht dat ze alleen heeft gezegd dat ze 2 liedjes had ingestuurd. Eentje was helemaal af. De ander was een demo die nog niet af was van De Diepte. Beiden voelden voor haar goed. Dus of het andere lied Dans mij naar huis is geweest dat ze ook heeft ingestuurd weten we volgens mij niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:03 schreef Greys het volgende:
Ik ben het even kwijt dus sorry als ik het al eens gevraagd heb, maar weten we zeker dat Dans Mij ook een van haar inzendingen was? En zo ja, misschien had S10 zelf wel een voorkeur ook voor De Diepte voor het Songfestival en het allerbelangrijkst is dat de artiest zich er goed bij voelt straks daar live op dat enorme podium. Ze is zelf in elk geval mega trots op dit nummer en wilde zelf donders graag dat dit gehoord werd door de commissie zelfs toen het nog niet af was.
Dus ik twijfel een pietsie aan 'de commissie moet op de schop want ze kiezen verkeerd'. Ik vind dat ze de laatste jaren echt donders goed kozen. Met zelfs een winst als hoogtepunt.
Het tikt juist precies alle boxjes af qua hoe moderne muziek zogenaamd hoort te klinken.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem denk ik. Ik hoorde niet zo lang geleden op de radio dat er ook iemand van Avrotros zelf er bij zat die 'De diepte' een gedurfd nummer noemde. Nou vind ik het een goed nummer maar gedurfd?
Daar zal sowieso denk ik niemand het mee oneens zijn. Sterker nog, we roepen het geloof ik hier elk jaar (ongeacht de inzending) dat we onder andere niet snappen wat die dame van AvroTros in de commissie toevoegt inderdaad. Een social media dame oid ja. Heeft ze een uitstekende muzieksmaak of wat is het?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:31 schreef Em31 het volgende:
Prima hoor, maar 5 extra mensen erbij uit de muziekwereld zou misschien geen ramp zijn.
Grotendeels eens met je hele post. Maar die laatste zin daar kan de commissie dan denk ik weer weinig aan doen. We hadden allemaal namelijk véél meer verwacht van Trijntje en OG3NE qua lied, dus zij ook waarschijnlijk. Trijntje en OG3NE kozen zélf (vind ik dan) op de verkeerde manier hun lied nadat ze waren gekozen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:56 schreef libranl het volgende:
[..]
Dacht dat ze alleen heeft gezegd dat ze 2 liedjes had ingestuurd. Eentje was helemaal af. De ander was een demo die nog niet af was van De Diepte. Beiden voelden voor haar goed. Dus of het andere lied Dans mij naar huis is geweest dat ze ook heeft ingestuurd weten we volgens mij niet.
Feit is wel dat de selectiecommissie pas sinds 2019 gericht heeft gekozen voor het lied. Dat werd toen meteen de succesvolle inzending van Duncan Laurence aangedragen door Ilse De Lange. Van 2013 tot 2019 werd alleen gekozen voor de artiest. De artiesten kregen zelf met wisselend resultaat de creatieve vrijheid een lied te kiezen waar ze zich prettig bij voelden. Misschien met uitzondering van Trijntje Oosterhuis en Walk Along in 2015. Jeangu Macrooy's lied werd in 2020 gekozen en mocht het jaar erop begrijpelijk door omstandigheden weer met een zelf gekozen lied.
Aan de ene kant weten we niet wat de kwaliteit van de inzendingen is geweest die ooit zijn binnengekomen (ook in de jaren dat er gericht voor een artiest is gekozen). Toch deel ik de twijfels van o.a. @:blackswangreen of de selectiecommissie (als geheel) ook op eigen kracht een experimenteel, succesvol lied zouden herkennen. Laat staan een winnend lied. We hebben ook geen idee welke ruwe diamanten de afgelopen jaren wellicht zijn afgewezen door de selectiecommissie, ten koste van de keuze voor matigheid zoals Trijntje of O'G3NE.
Dat vind ik eigenlijk het meest onverklaarbare, je laat je inzending voor een liedjeswedstrijd kiezen door allemaal mensen die nog nooit een liedje hebben geschreven of geproduceerd. Behalve Jan Smit. Dan is het logisch dat je uitkomt bij 'het raakt je, het geeft troost, het heeft een verhaal'. En dan vind je dit blijkbaar een gewaagde inzending. Cornald was zelfs bijna beledigd toen iemand hem op twitter zei dat het op zich een goed liedje was, maar niet echt gewaagd. Terwijl dat gewoon terecht commentaar is: De Diepte is zelfs misschien wel een té veilig liedje, en zal daardoor wellicht niet opvallen. Terwijl het zeker wel mooi is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:31 schreef Em31 het volgende:
Het grootste mysterie aan die commissie is natuurlijk wel de social media medewerkster van de AVROTROS. Om in te schatten of het online werkt ofzo?![]()
Prima hoor, maar 5 extra mensen erbij uit de muziekwereld zou misschien geen ramp zijn.
Het klinkt modern, maar gedurfd zou ik het niet noemen. Het zou leuk zijn als we in de toekomst ook eens iets echt gedurfds zouden kunnen sturen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het tikt juist precies alle boxjes af qua hoe moderne muziek zogenaamd hoort te klinken.
Een groot deel van de vocalen van tegenwoordig heeft dat ietwat lijzige, met een overdosis reverb, echo & aanverwante productionele trucjes. Het valt juist op als een artiest dat níet doet.
Voor mensen die dezelfde voorkeur hebben voor relatief droogjes opgenomen vocalen als ikzelf, is er op Radio 2/3fm/538/enz al geruime tijd nauwelijks iets te halen.
Dat is scorebordjournalistiek. Als S10 eerste starthelft loot, kunnen we zomaar als 6e ofzo moeten, en dan is half Europa ons aan het einde vergeten of nog niet ingeschakeld en worden we 18e. Andersom kunnen we ook als allerlaatste moeten, en dan zit iedereen nog met oehoe aha in zijn hoofd als er gestemd moet worden en eindigen we in de Top 5.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:43 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Ik vind gewoon dat we het resultaat moeten afwachten voor er gesproken wordt over aanpassen van de commissie. Wie weet hebben ze het bij het goede eind
Dat denk ik ook niet, maar je hebt nu wel een bepaalde groep mensen (vooral blanke mannen van boven de 40) die gaan raden wat het televoting publiek (toch voor een groot deel veel jonger en diverser) leuk gaat vinden. Dan kun je beter wat mensen in zo'n commissie zetten die daar wat meer feeling mee hebben... lijkt mij.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:12 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de selectiecommissie echt bevooroordeeld kiest. In de voorbije 15 jaar hebben we zo ongeveer alle samenstellingen gestuurd. Man, vrouw, man & vrouw, mannengroep, vrouwengroep, jong, oud, blank, zwart, Randstad, regio, enz.
Eensquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar je hebt nu wel een bepaalde groep mensen (vooral blanke mannen van boven de 40) die gaan raden wat het televoting publiek (toch voor een groot deel veel jonger en diverser) leuk gaat vinden. Dan kun je beter wat mensen in zo'n commissie zetten die daar wat meer feeling mee hebben... lijkt mij.
Ik zou serieus weleens willen weten wie de gemiddelde stemmende televotegroep nou echt is, qua leeftijd vooral.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar je hebt nu wel een bepaalde groep mensen (vooral blanke mannen van boven de 40) die gaan raden wat het televoting publiek (toch voor een groot deel veel jonger en diverser) leuk gaat vinden. Dan kun je beter wat mensen in zo'n commissie zetten die daar wat meer feeling mee hebben... lijkt mij.
Dat moeten we idd zeker niet vergeten, alles is compleet afhankelijk van wat er aangedragen wordt. Ik denk idd zelf ook niet dat er elk jaar wel een top 3 esf-lied tussen zit en het er alleen nog maar even tussenuit gevist moet worden door de juiste mensen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:57 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik ben helemaal voor de verjonging van de commissie hoor, een uitzondering nagelaten, maar men is ook afhankelijk van de nummers die ingestuurd worden. Dries Roevlinks draak van een nummer bijvoorbeeld, of Thomas Berge het jaar ervoor.
De muziekindustrie is in Nederland ook gewoon één grote kliek, dus dan ben je voor iets vernieuwends of anders afhankelijk van nieuw talent zoals een Duncan en een S10, dus in dat opzicht snap ik het ‘we vinden dit gewaagd’ wel.
En Stien gaat gewoon rocken daar hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |