Lijkt me inderdaad nepnieuws, ik kan hem tenminste niet vinden in het handvol schepen dat de Oekraïense marine bezit:quote:Op maandag 14 maart 2022 13:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat voor schip hebben de Russen hier in handen gekregen? Of is dit fake nieuws?
[ twitter ]
Je denkt echt dat ze daarvoor geen afzetmarkt in China zullen vinden? We snijden ons zelf hier alleen maar mee in de vingersquote:Op maandag 14 maart 2022 08:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uiteindelijk trekken de Russen natuurlijk aan het kortste eind. Als we van hun gas en olie af zijn.
Dat is inderdaad even pijn lijden. Maar niet afhankelijk zijn van Rusland en China is op de langere termijn alleen maar een groot voordeel.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:07 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Je denkt echt dat ze daarvoor geen afzetmarkt in China zullen vinden? We snijden ons zelf hier alleen maar mee in de vingers
Het zal ons flink pijn gaan doen... Zolang de stroomprijs gekoppeld is aan de gasprijs...quote:Op maandag 14 maart 2022 16:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is inderdaad even pijn lijden. Maar niet afhankelijk zijn van Rusland en China is op de langere termijn alleen maar een groot voordeel.
Heel erg verrasssendquote:Op maandag 14 maart 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ook vanuit zee worden er door de Russen nu troepen gestuurd richting het Marioepol-front.
[ twitter ]
Die schepen liggen daar toch al sinds dag 1?quote:Op maandag 14 maart 2022 17:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Heel erg verrasssend
een tactische meesterzet
ja dat moet je aan pukkie vertellenquote:Op maandag 14 maart 2022 17:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die schepen liggen daar toch al sinds dag 1?
Dan heb je niet opgelet de afgelopen weken.quote:
Amper.quote:een tactische meesterzet
quote:Op maandag 14 maart 2022 11:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook nooit het plan geweest is. Of zijn de Russen werkelijk zo gek om te denken dat je met een troepenmacht van 175.000-200.000 een heel land als de Oekraïne te kunnen bezetten zonder steun van de plaatselijke bevolking. Het plan om er in de eerste twee tot drie dagen een pro Russische overheid te plaatsen in mislukt.
Net als de VS hebben de Russen niets geleerd van Afghanistan dat je een land nooit onder controle krijgt als de bevolking zich niet wil laten onderwerpen.
Er zit wel logica achter.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan nog schiet het allemaal niet op. Volgens pro-Russische bronnen zou het allemaal heel succesvol verlopen maar ik moet het nog maar zien.
[ twitter ]
Het is met name een risico voor de organisatoren. Dan komt er 's avonds een busje langs en mag je mee naar Siberië.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind dit
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
niet bepaald tekenen dat de Russen de boel in de door hen bezette steden goed onder controle hebben...
zeer massale en grote anti-russische demonstraties van heel veel oekrainers die kennelijk bereid zijn een groot risico te nemen (ik verwacht dat er een behoorlijke kans bestaat dat over enkele dagen bij zulke demonstraties veel doden kunnen gaan vallen als de russen opdracht krijgen dat werkelijk de kop in te drukken, als ze daarvoor al niet te laat zijn)
Zie hier ook de grote hoeveelheid troepen die Rusland in Melitopol inzet om de bevolking in bedwang te houden.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind dit
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
niet bepaald tekenen dat de Russen de boel in de door hen bezette steden goed onder controle hebben...
zeer massale en grote anti-russische demonstraties van heel veel oekrainers die kennelijk bereid zijn een groot risico te nemen (ik verwacht dat er een behoorlijke kans bestaat dat over enkele dagen bij zulke demonstraties veel doden kunnen gaan vallen als de russen opdracht krijgen dat werkelijk de kop in te drukken, als ze daarvoor al niet te laat zijn)
De stroomprijs is niet gekoppeld aan de gasprijs. Wel wordt er aardig wat gas gebruikt om stroom op te wekken.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:37 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Het zal ons flink pijn gaan doen... Zolang de stroomprijs gekoppeld is aan de gasprijs...
Zouden dat dan de gasten zijn die eigenlijk bedoeld waren voor Odessa?quote:Op maandag 14 maart 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ook vanuit zee worden er door de Russen nu troepen gestuurd richting het Marioepol-front.
[ twitter ]
Ik verwacht ook nog steeds geen Russische bezetting van de vier grootste steden Kiev, Charkov, Dnipro en Odessa. Als ze dat bij aanvang misschien van plan waren, dan zijn ze daar nu wel van afgestapt.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie hier ook de grote hoeveelheid troepen die Rusland in Melitopol inzet om de bevolking in bedwang te houden.
Als je zulke aantallen nodig hebt voor een nog niet heel grote stad, gaat het je nooit lukken een heel land in bedwang te houden.
[ twitter ]
Als je je luchtverdediging niet fatsoenlijk inzet sta je met 5-0 achter ja...quote:Op maandag 14 maart 2022 15:00 schreef RM-rf het volgende:
Liever 10 drones dan 50 tanks.
met drones kunnen de amerikanen veel meer schade doen dan all die lastig hanteerbare en kwetsbare tanks van de russen, waarvan ze nu vermoedelijk spijt hebben er zo zwaar op ingezet te hebben, omdat hun verliezen snel toenemen.
Een waarschuwing die ze al na het Nagorno-Karabach conflict in november 2020 eigenlijk ter harte hadden moeten nemen, toen erg veel russische tanks en ander gepantserd materiaal relatief makkelijk uitgeschakeld werd door drones.
( https://www.businessinsid(...)tanks-future-2020-11 )
Nope, staat behoorlijk stil allemaal...quote:Op maandag 14 maart 2022 21:16 schreef Idisrom het volgende:
Nu al voor de derde achtereenvolgende dag geen of bijna geen beweging in de frontlinies.
Maar waarom?quote:Op maandag 14 maart 2022 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, staat behoorlijk stil allemaal...
Ze lijken bijna niks anders te doen. Af en toe een raket lanceren en verder staan ze in de modder te wachten tot een Oekraïense boer er weer met een tank vandoor gaat.quote:
Munitie en andere voorraden moeten nu wel redelijk op beginnen te raken. Vooral de voorkeursmunitie. Ze hebben immers deze oorlog niet gepland, ze zijn hier ingestruikeld. Daarom zijn er ook geruchten dat ze China om militaire steun hebben gevraagd: https://www.aljazeera.com(...)itary-aid-from-chinaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |