abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204036695
Hoi allemaal

Zoals we allemaal weten is de inflatie torenhoog in geheel West Europa dit is niet enkel een Nederlands probleem.

Inflatie betekent dat alles duurder wordt. Dus als jij 1000 euri hebt, dan kan je vanwege de inflatie zoveel procent minder kopen van je 1000 euri. Je daalder wordt een gulden waard zeg maar.

Nou zou je dus denken, de meeste mensen krijgen een jaarlijkse loonsverhoging. Maar die jaarlijkse loonsverhoging is een paar procentjes als je geluk hebt, minder dan de inflatie dus. Dat betekent dus dat je in de praktijk, bij hoge inflatie, jaarlijks een loonsverlaging krijgt. Ze naaien je waar je bij staat.

Nou kan je altijd om opslag vragen bij je baas, maar dat moet je ten eerste maar krijgen en ten tweede is het zelfs dan vaak niet voldoende om de inflatie te compenseren. Er zit gewoon maar een bepaalde rek in de meeste salarissen en tenzij je de enige software developer in het hele land ben die een bepaald programma kent of zoiets unieks ga je gewoon niet meer krijgen dan de inflatie en meestal zelfs minder.

Nu is er wel een andere optie, namelijk: een nieuwe baan zoeken bij een ander bedrijf *O* Dan kun je namelijk veel beter gaan onderhandelen. Het bedrijf heeft jou immers nodig anders zouden ze je niet op gesprek laten komen. En niet andersom want je hebt immers reeds een baan.

Nu vroeg ik me dus af, wat is het goede moment om van baan te wisselen zodat je maximaal profiteert van de hogere lonen die je kan krijgen ivm de inflatie?

Want ik zat eerst te kijken om begin dit jaar al elders te gaan werken voor een hoger loon. Maar een en ander liep niet zo soepel dus ik heb nou toch maar besloten om het uit te stellen. Bovendien ben ik ook wel relatief tevreden bij mijn huidige werkgever.

Ik zat te denken volgend jaar is men meer 'gewend' aan de inflatie en liggen de lonen dus wellicht een stuk hoger? Wat denken jullie?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204036730
Ik denk dat elk moment dat je een beter betalende baas kan krijgen, je het goede moment hebt om over te stappen van werkgever.
pi_204036758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:28 schreef investeerdertje het volgende:
Ik denk dat elk moment dat je een beter betalende baas kan krijgen, je het goede moment hebt om over te stappen van werkgever.
Aan de ene kant denk ik dit ook, aan de andere kant heb ik minder dan 2 jaar werkervaring bij mijn huidige bedrijf en ik krijg van sommige werkgevers het jobhopverhaal en zo.

Maar wat ik bijvoorbeeld zou kunnen doen is nog een half jaartje blijven of zo, wat certificaten halen en dan door naar de volgende. Dus dat ik eind dit jaar iets nieuws zoek.

Want de stijging in lonen van nieuwe banen is al langer aan de gang in mijn sector dit omdat ik in de IT sales werk. Dat is nu eenmaal een sector met relatief hoge lonen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204036772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Wat denken jullie?
Nooit aan gedacht om dit aan een econoom te vragen? Ik denk dat die erg dun bezaaid zijn op dit forum.
pi_204036787
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:32 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nooit aan gedacht om dit aan een econoom te vragen? Ik denk dat die erg dun bezaaid zijn op dit forum.
--

Maar als je een econoom kent dan wil ik die best een mailtje sturen en dan zet ik het antwoord in dit topic.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rene op 11-03-2022 14:17:34 ]
pi_204036814
Gezien de ontzettend hoge aantallen mailtjes van mensen die ergens anders gaan werken lijkt mij nu het juiste moment om dat te doen.
Ik krijg er gemiddeld 5 per dag en via linkedin wisselt ook de ene na de ander van baan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204036828
Hoe oud ben je en hoeveel werkgevers heb je al gehad?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:42:58 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204036881
quote:
Ligt eraan wat je achterlaat. Nieuwe werkgever is jezelf opnieuw bewijzen. Daarnaast is er meer dan short-term money.
pi_204036967
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je achterlaat. Nieuwe werkgever is jezelf opnieuw bewijzen. Daarnaast is er meer dan short-term money.
Dat mezelf opnieuw bewijzen heb ik zwaar onderschat in het verleden en zorgt ervoor dat ik nooit meer vrijwillig van baan ga wisselen.
Ik ben dat gezeik altijd zo schijtziek van die jonge wannabee managers.

Ikben geen leraar, daar heb ik geen geduld voor. Als ze iets willen zonder de ballen verstand ervan te hebben, dan heb je aan mij een slechte. Ik stuur ze altijd eerst maar weer naar school, vaak de basisschool trouwens.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204037034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Jezelf opnieuw bewijzen is zeker een ding. Maar verder zie ik niets anders bij werk wat relevant is dan geld. Tijdsinvulling doe ik liever met zaken die ik leuk vind en vrijwillig doe. Om dat te doen werk ik. Als ik dat niet meer kan door inflatie, time to move on
pi_204037135
Torenhoog ? Met torenhoog denk ik eerder tientallen procenten.

Je komt hier met 6 procent aanzetten...... is hoger dan normaal, Dat zou de juiste benaming moeten zijn, maar niet torenhoog.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204037149
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Torenhoog ? Met torenhoog denk ik eerder tientallen procenten.

Je komt hier met 6 procent aanzetten...... is hoger dan normaal, Dat zou de juiste benaming moeten zijn, maar niet torenhoog.
Voor mij is de inflatie minder dan mijn loonstijging en dat is zeker geen 6%, was dat maar zo.
Ik krijg er 3,3% bij en mijn inflatie is 2,9%
pi_204037198
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor mij is de inflatie minder dan mijn loonstijging en dat is zeker geen 6%, was dat maar zo.
Ik krijg er 3,3% bij en mijn inflatie is 2,9%
Die 6% nam ik uit het staatje in the OP. :). Dus is niet mijn inflatie maar uit de grafiek van - ik neem aan - het CBS.

Waar vroeger nog een heleboel zaken niet in meegenomen werden, zoals bijvoorbeeld lokale belastingen, aangezien die per gemeente kunnen verschillen. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204037239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Die 6% nam ik uit het staatje in the OP. :). Dus is niet mijn inflatie maar uit de grafiek van - ik neem aan - het CBS.

Waar vroeger nog een heleboel zaken niet in meegenomen werden, zoals bijvoorbeeld lokale belastingen, aangezien die per gemeente kunnen verschillen. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik heb geen idee. Ik ga nooit naar de horeca, heb geen gas, rij bijna nooit auto, ik rook niet en drink nauwelijks alcohol en huur niet en dan is je eigen inflatie maar marginaal.
pi_204037684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Ik ga nooit naar de horeca, heb geen gas, rij bijna nooit auto, ik rook niet en drink nauwelijks alcohol en huur niet en dan is je eigen inflatie maar marginaal.
Spannend leven
pi_204037966
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:53 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Spannend leven
Zeker, ik hou van films, natuur en fietsen
pi_204038273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:38 schreef Document1 het volgende:
Hoe oud ben je en hoeveel werkgevers heb je al gehad?
Ik ben 29. Dit is inmiddels mijn 3e werkgever. Ik ben pas op mijn 25e begonnen met fulltime werken omdat ik een beetje te lang over mijn studie deed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, ik hou van films, natuur en fietsen
Ik ook.
pi_204038578
quote:
Ik zat te denken volgend jaar is men meer 'gewend' aan de inflatie en liggen de lonen dus wellicht een stuk hoger? Wat denken jullie?
Ik denk dat het beste moment is voor die enorme piek aan inflatie.

Niet alleen de consument heeft last van de inflatie, maar ook de werkgever. Producten worden duurder, vervoer, energie, en alle onderaannemers. Kortom, op het moment dat de inflatie zo hoog is als nu, ben je eigenlijk te laat om goed te onderhandelen.

Sterker nog, een periode, tot enkele jaren, na inflatie volgen stevige CAO-onderhandelingen om werknemers ook weer de koopkracht te laten krijgen die nodig is. Kortom dat ziet jouw potentiële werkgever ook, dus die gaat voorzichtiger zijn bij de onderhandelingen.

Tja wanneer dan het beste moment is voor de inflatiepiek is natuurlijk niet te voorspellen...
pi_204038642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ik denk dat het beste moment is voor die enorme piek aan inflatie.

Niet alleen de consument heeft last van de inflatie, maar ook de werkgever. Producten worden duurder, vervoer, energie, en alle onderaannemers. Kortom, op het moment dat de inflatie zo hoog is als nu, ben je eigenlijk te laat om goed te onderhandelen.

Sterker nog, een periode, tot enkele jaren, na inflatie volgen stevige CAO-onderhandelingen om werknemers ook weer de koopkracht te laten krijgen die nodig is. Kortom dat ziet jouw potentiële werkgever ook, dus die gaat voorzichtiger zijn bij de onderhandelingen.

Tja wanneer dan het beste moment is voor de inflatiepiek is natuurlijk niet te voorspellen...
Gelukkig ben ik niet gebonden aan CAO's.

Dus dat scheelt. In mijn sector zit er voornamelijk rek in het variabele deel van het inkomen (commissie).
pi_204038784
Och jee, daar is spuit11 weer met zijn honderdduizendste topic over geld en werk gerelateerde zaken.

Wie hou je nou voor de gek, je te lam om te werken én om ander werk te zoeken.
pi_204038842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:28 schreef Alloch87 het volgende:
Och jee, daar is spuit11 weer met zijn honderdduizendste topic over geld en werk gerelateerde zaken.

Wie hou je nou voor de gek, je te lam om te werken én om ander werk te zoeken.
Ik werk gewoon hoor.

Ben je werkzoekende? Daar is een ander topic voor.
pi_204041117
Ik vraag me af waarom je zo gefocused bent op geld.

Ik moest gedwongen weg bij mijn vorige werkgever en kreeg daar veel meer. Echter, het gaat daar niet goed; van de 10 man die ik ken en destijds op de afdeling werkte:
- ik moest dus weg
- 2 hebben burnout
- 1 dreigt ook de ziektewet in te gaan
- 2 zijn er weg, 1 gebruikte daarbij het uitzendbeding tegen haar werkgever.
- 3 zijn om zich heen aan het kijken

Van de vervangers weet ik dat minimaal 1 ook dreigt te bezwijken aan de stress; die zal vermoedelijk worden weggestuurd.

In mijn nieuwe baan heb ik tijdelijk een lager salaris met aanvullend WW geaccepteerd. Vervolgens opnieuw de onderhandelingen in gegaan en ik krijg nu meer dan wat ik daar met overwerk erbij kreeg. Mijn overtuigingskracht kwam juist van het gegeven dat ik het een erg leuke baan vond, niet weg wilde, maar min of meer gedwongen was om verder te kijken. En als ik niet op ramkoers was met UWV (ik wilde juist helemaal niet solliciteren, ik wilde blijven) en daar geen open kaart over had gespeeld, had ik never nooit niet zo'n mooie deal gekregen als ik nu heb.
pi_204042046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gezien de ontzettend hoge aantallen mailtjes van mensen die ergens anders gaan werken lijkt mij nu het juiste moment om dat te doen.
Ik krijg er gemiddeld 5 per dag en via linkedin wisselt ook de ene na de ander van baan.
Werd ook nog wel vaak benaderd omdat ik nog op Linkedin zat met oude gegevens.

Maar als ik zeg wat ik nu verdien,,dan haken ze allemaal af. Dus zit wel aan de max qua salaris.
pi_204045717
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Geld is niet alles. Werkplezier, reistijd en reisafstand zijn minstens zo belangrijk.

Zo ben ik heel blij met mijn kwartiertje reistijd. Ik heb in het verleden ook een baan gehad waarvoor ik enkele reis 45 tot 60 minuten onderweg was. Ik heb nu een uur tot anderhalf uur meer vrije tijd per dag.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 08:26:36 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204045916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Geld is niet alles. Werkplezier, reistijd en reisafstand zijn minstens zo belangrijk.

Zo ben ik heel blij met mijn kwartiertje reistijd. Ik heb in het verleden ook een baan gehad waarvoor ik enkele reis 45 tot 60 minuten onderweg was. Ik heb nu een uur tot anderhalf uur meer vrije tijd per dag.
Hear hear.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204045922
quote:

[..]

Lees mijn tweede post even ;)
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 08:29:22 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204045935
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Lees mijn tweede post even ;)
Staan we daar toch verschillend in.
Afstand en een nare werksfeer heeft me bijna in een burn-out doen donderen.
Zolang ik rond kan komen, mijn ding kan doen vind ik werkplezier echt op 1 staan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204045951
2 maanden voor het einde van het jaar bij je werkgever (geen baas, alleen een hond heeft een baas :r ) vragen om opslag ter correctie.

Doen ze dat niet: Lekker solliciteren, binnen een maand heb je baan, en een extra maand voor opzegging. Hoppa!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204045958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 20:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Werd ook nog wel vaak benaderd omdat ik nog op Linkedin zat met oude gegevens.

Maar als ik zeg wat ik nu verdien,,dan haken ze allemaal af. Dus zit wel aan de max qua salaris.
Gierige tata's willen je zowat gratis laten werken :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204045982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Aan de ene kant denk ik dit ook, aan de andere kant heb ik minder dan 2 jaar werkervaring bij mijn huidige bedrijf en ik krijg van sommige werkgevers het jobhopverhaal en zo.

Maar wat ik bijvoorbeeld zou kunnen doen is nog een half jaartje blijven of zo, wat certificaten halen en dan door naar de volgende. Dus dat ik eind dit jaar iets nieuws zoek.

Want de stijging in lonen van nieuwe banen is al langer aan de gang in mijn sector dit omdat ik in de IT sales werk. Dat is nu eenmaal een sector met relatief hoge lonen.
Nee schat, dat komt door jouw houding. Hadden we al besproken toch
pi_204046050
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:29 schreef Rene het volgende:

[..]
Staan we daar toch verschillend in.
Afstand en een nare werksfeer heeft me bijna in een burn-out doen donderen.
Zolang ik rond kan komen, mijn ding kan doen vind ik werkplezier echt op 1 staan.
Doe mij dan maar dat nare baantje van 20 uur waar ik van kan rondkomen IPV die van 40
pi_204046770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Doe mij dan maar dat nare baantje van 20 uur waar ik van kan rondkomen IPV die van 40
Doe mij maar 40 uur werk met inhoud en tevredenheid; je kunt het echt wel naar je zin hebben met werk hoor. Alles beter dan het 20 uur in de week niet naar je zin hebben. Dat is toch zonde van je leven?
pi_204046827
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:07 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Doe mij maar 40 uur werk met inhoud en tevredenheid; je kunt het echt wel naar je zin hebben met werk hoor. Alles beter dan het 20 uur in de week niet naar je zin hebben. Dat is toch zonde van je leven?
En vervolgens kan ik in die andere 20 uur dus wel doen wat ik wil. Je leeft niet om te werken, je werkt om te leven. Als ik dan geen 40 uur hoef te werken, maar meer vrije tijd heb waarbij ik ook het geld heb deze vrije tijd te vullen. Prima toch?

Ik claimde overigens nergens dat je het niet naar je zin kunt hebben op je werk, maar dat dit voor mij absolute bijzaak is als de loon-vrij verhouding dan maar prima is.
pi_204048240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als je hetzelfde kan verdienen met baan A voor 20 uur per week als met baan B met 40 uur per week dan ligt het loon van baan A 2x zo hoog. Dan zou ik altijd baan A kiezen ook al moet je dan mest scheppen en bij baan B matrassen testen.
pi_204049107
quote:

[..]

Ja, helemaal eens. Alleen heb je niets aan werkplezier, reistijd en reisafstand als je salaris onder marktconform ligt. Dan zou ik toch verder kijken.

Ik reis nu ook enkele keer ruim een uur. Dus per dag bijna 2,5 uur. En dan de tijd nog niet opgeteld dat je thuis komt en daadwerkelijk kunt uitrusten. Maar ik kan veel thuiswerken dus dat scheelt mij ontzettend veel vrije tijd. Qua werk gezien heeft de corona-tijd mij echt goed gedaan. Ik had veel meer vrije tijd, kon meer uitrusten en meer tijd doorbrengen met dierbaren. Dat doet mij ontzettend goed. Dat had ik bij full-time kantoor niet gekund. Nu heb ik gewoon vrije avonden waar ik echt leuke dingen kan doen in plaats van in de trein zitten en elke dag half 8/8 uur thuis komen en dan nog avondeten, etc.

Nu gaan we steeds meer naar kantoor... in de wandelgangen wordt er geroddeld over weer fulltime. Collega's morren al en zijn aan het denken om van baan te veranderen waar hybride werken wel mogelijk is.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 13:40:22 #36
189961 ex
aperture science
pi_204049149
Ik heb er 15% bijgekregen dit jaar, 'normaal' is het zo'n 7/8% dus volgens mij hebben ze rekening gehouden met de inflatie.
The cake is a lie!
pi_204049568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:40 schreef ex het volgende:
Ik heb er 15% bijgekregen dit jaar, 'normaal' is het zo'n 7/8% dus volgens mij hebben ze rekening gehouden met de inflatie.
Wow, 15%?

Toen ik een vast contract kreeg, kreeg ik 'slechts' 12% bij. Maar dat was wel net vóór de energiecrisis die we nu hebben. Maar de prijzen stegen toen ook al.
pi_204050504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben 29. Dit is inmiddels mijn 3e werkgever. Ik ben pas op mijn 25e begonnen met fulltime werken omdat ik een beetje te lang over mijn studie deed.
[..]

In vier jaar je vierde werkgever is erg veel.
Jesus saves but death prevails.
pi_204051349
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als je hetzelfde kan verdienen met baan A voor 20 uur per week als met baan B met 40 uur per week dan ligt het loon van baan A 2x zo hoog. Dan zou ik altijd baan A kiezen ook al moet je dan mest scheppen en bij baan B matrassen testen.
Nou ja, geld is nooit de verdienste van werk; althans niet achteraf. Als ik terugkijk naar waar ik trots op ben po wat ik bereikt heb tien jaar terug, vind ik het nog steeds mooi dat ik een nieuw ziekenhuis mee heb helpen neerzetten in mijn stad, maar ik heb bij god geen idee wat ik toen per maand verdiende...

Als al het werk evenveel zou verdienen; zou je dan nog hetzelfde werk doen, of voor iets anders kiezen?
pi_204051462
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nou ja, geld is nooit de verdienste van werk; althans niet achteraf. Als ik terugkijk naar waar ik trots op ben po wat ik bereikt heb tien jaar terug, vind ik het nog steeds mooi dat ik een nieuw ziekenhuis mee heb helpen neerzetten in mijn stad, maar ik heb bij god geen idee wat ik toen per maand verdiende...

Als al het werk evenveel zou verdienen; zou je dan nog hetzelfde werk doen, of voor iets anders kiezen?
Dat ziekenhuis is over 30 jaar weer weg.

Je vroeg het mij niet, ik weet het. Maar ik zou zeker iets anders doen professioneel wereldreiziger zonder verplichte verslaglegging. Professioneel sporter op amateurniveau.
pi_204051490
Meer gaan verdienen per jaar is trouwens niet vanzelfsprekend. Dat gebeurt bij veel bedrijven alleen door opslag en niet altijd automatisch. Maar wat hier al werd gezegd, ook al verdien je veel, als je met lood in de schoenen naar je werk gaat kun je je afvragen of dat het waard is.
pi_204051568
quote:
Hoi allemaal.Ze naaien je waar je bij staat.
Wie is ze?
Je werkgever? Die heeft dezelfde last van de inflatie
De overheid? Die heeft dezelfde last van de inflatie
Vakman pur sang
pi_204051813
quote:

[..]
Dat is je goed recht.
Zelf zou ik niet weggaan bij mijn huidige baan, al betalen ze het dubbele - als het niet dezelfde uitdaging heeft en vertrouwen geeft van de mensen om mij heen, die ik nu wel krijg.

Het geld was heel belangrijk. Tot op een bepaald niveau. Ik heb alles wat ik wil hebben en het geld is niet waar ik naar kijk.

Ik zou prima bij mijn huidige baan weg gaan, wanneer ik weer nieuwe dingen leer die ik zou willen doen en wanneer ik denk dat ik daar gelukkiger wordt. Ook als het minder betaalt.
pi_204052594
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker niet in de IT sales werken nee.
pi_204052608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 15:50 schreef Shivo het volgende:

[..]
In vier jaar je vierde werkgever is erg veel.
Toch ben ik er elke keer flink op vooruit gegaan als ik wisselde van baan.
pi_204052615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:59 schreef snabbi het volgende:

[..]
Dat is je goed recht.
Zelf zou ik niet weggaan bij mijn huidige baan, al betalen ze het dubbele - als het niet dezelfde uitdaging heeft en vertrouwen geeft van de mensen om mij heen, die ik nu wel krijg.

Het geld was heel belangrijk. Tot op een bepaald niveau. Ik heb alles wat ik wil hebben en het geld is niet waar ik naar kijk.

Ik zou prima bij mijn huidige baan weg gaan, wanneer ik weer nieuwe dingen leer die ik zou willen doen en wanneer ik denk dat ik daar gelukkiger wordt. Ook als het minder betaalt.
Als je toch rijke ouders hebt maakt hoeveel je verdient niet uit nee.
pi_204056518
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 19:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat is ook een optie ja.
pi_204057162
quote:

[..]
Toch ben ik er elke keer flink op vooruit gegaan als ik wisselde van baan.
Dus je bent er 3 keer flink op vooruit gegaan in 4 jaar, maar je ziet nog steeds noodzaak voor dit topic?
(en noodzaak om te pas en te onpas te melden dat je je geeneens een eigen (huur)huis kan veroorloven).
Wat was je start punt qua salaris? Minimum loon?
En wat is je perceptie van "er flink op vooruitgaan"?
pi_204058472
quote:

[..]
Hij noemt iets veel belangrijkers. Als je veel vertrouwen krijgt van je klanten, je collega's, je manager en de leiding, en je gooit dat zomaar naast je neer, ben je echt gewoon dom bezig. Natuurlijk zul je dat niet altijd gelijk kunnen verzilveren, maar mensen die ver zijn doorgegroeid, naar banen met salaris van minimaal 100k,- noemen dit vaak als belangrijkste element van hun succes. Maar jij negeert dit kennelijk liever.
pi_204060929
quote:

[..]
Ja, tuurlijk. Dan kun je die 20 uur die je vrij hebt, al zo invullen als je wilt. Het moet raar lopen wil je dat niet leuker of nuttiger kunnen doen dan in het scenario waarbij je die 20 uur als extra moet werken.
  zondag 13 maart 2022 @ 10:04:40 #51
189961 ex
aperture science
pi_204061057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Wow, 15%?

Toen ik een vast contract kreeg, kreeg ik 'slechts' 12% bij. Maar dat was wel net vóór de energiecrisis die we nu hebben. Maar de prijzen stegen toen ook al.
Ja, ze hebben bij ons door alles de compensatie structuur omgegooid dit jaar. Genoeg mensen weg gegaan om dit belangrijk te maken voor ze zeg maar. Dus met dank aan alle collega's die zijn weg gegaan ben ik er flink op vooruit gegaan.

15% basis salaris en extra aandelen
The cake is a lie!
pi_204062911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:38 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dus je bent er 3 keer flink op vooruit gegaan in 4 jaar, maar je ziet nog steeds noodzaak voor dit topic?
(en noodzaak om te pas en te onpas te melden dat je je geeneens een eigen (huur)huis kan veroorloven).
Wat was je start punt qua salaris? Minimum loon?
En wat is je perceptie van "er flink op vooruitgaan"?
Ik ben in die 4 jaar tijd meer dan het dubbele gaan verdienen

Ik zit nu op 52k bruto plus 13 k commissie per jaar

Vind ik een prima loon. Huis kopen gaat je er niet mee lukken maar ik kan verder alles kopen wat ik wil
  zondag 13 maart 2022 @ 13:19:32 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204062962
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben in die 4 jaar tijd meer dan het dubbele gaan verdienen

Ik zit nu op 52k bruto plus 13 k commissie per jaar

Vind ik een prima loon. Huis kopen gaat je er niet mee lukken maar ik kan verder alles kopen wat ik wil
Misschien moet je stoppen met alles kopen wat je wil, minder zeiken en meer sparen.
pi_204062979
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Misschien moet je stoppen met alles kopen wat je wil, minder zeiken en meer sparen.
Ik koop nooit meer avocado's die zijn te duur
pi_204066210
quote:

[..]
Of 's avonds Guiness tappen in een Ierse kroeg.
pi_204220831
Mijn vriendin ging er 700 op vooruit, zelf ging ik 600 omhoog door van baan te wisselen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_204221258
Ik ben 20% omhoog gegaan en met het vooruitzicht over een half jaartje wederom 20% vooruit te gaan. En het mooiste is dat ik lopend naar het werk kan.

Vond het wel jammer om bij mijn oude werk weg te gaan vanwege de contacten die ik had opgebouwd maar uiteindelijk bouw je overal nieuwe contacten op en we werken uiteindelijk toch voor de poen.

Flink beleggen, kostenposten omlaag en hopelijk aan het eind van de rit vervroegd met pensioen.
pi_204221982
Eigenlijk moet je ook kijken naar het deel van je inkomen dat je uitgeeft. Stel je geeft 50% van je salaris uit en de inflatie is 6% per jaar dan sta je break even bij 3% verhoging!
Dan moet je alleen de andere 50% van je inkomen zien te investeren op enige wijze, bijvoorbeeld aandelen of vastgoed ... (En niet op de spaarrekening op een vast bedrag na).
Maw een goede inflatie bescherming is een maximale hypotheek aflossingsvrij. Of maandelijks inleggen in aandelen.
pi_204223936
quote:

Dat dus. En minder zeiktopics hier openen, en in plaats daarvan, gaan solliciteren en een huis kopen. Zijn we van dat gemekker ook af.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204223942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 22:14 schreef BatWayne het volgende:
Flink beleggen, kostenposten omlaag en hopelijk aan het eind van de rit vervroegd met pensioen.
Let wel even op: de kapitaalmarktrente loopt sterk op en de rek is uit de aandelenkoersen.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-03-2022 08:30:11 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204225018
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
Eigenlijk moet je ook kijken naar het deel van je inkomen dat je uitgeeft. Stel je geeft 50% van je salaris uit en de inflatie is 6% per jaar dan sta je break even bij 3% verhoging!
Dan moet je alleen de andere 50% van je inkomen zien te investeren op enige wijze, bijvoorbeeld aandelen of vastgoed ... (En niet op de spaarrekening op een vast bedrag na).
Maw een goede inflatie bescherming is een maximale hypotheek aflossingsvrij. Of maandelijks inleggen in aandelen.
Ik heb maar 3,2% inflatie, dus met 1,6% ben ik er. Ik kreeg er ca 3,5% bij dit jaar buitenom een extra hoge bonus
pi_204228373
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
Dat is wel een hele kromme redenatie waar je jezelf mee tekort doet:
Als de inflatie 6% is, moet je om eenzelfde toekomst op te kunnen bouwen ook gewoon 6% meer binnenkrijgen. De aandelen/vastgoed/zonnepanelen/wat-dan-ook waar je het overgebleven geld in investeert zijn immers ook duurder geworden op het moment van aanschaf.
Dat je door het te investeren hopelijk de toekomstige inflatie bijbenend klopt.
pi_204228713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als de inflatie 6% is, moet je om eenzelfde toekomst op te kunnen bouwen ook gewoon 6% meer binnenkrijgen. De aandelen/vastgoed/zonnepanelen/wat-dan-ook waar je het overgebleven geld in investeert zijn immers ook duurder geworden op het moment van aanschaf.
Hoe kan ik in vastgoed investeren als ik niet eens mijn eigen huis kan kopen
pi_204229081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Let wel even op: de kapitaalmarktrente loopt sterk op en de rek is uit de aandelenkoersen.
Heb een tijdje terug VWRL bijna op het hoogtepunt uitgecasht, huis verduurzaamd zodat we 0 op de meter hebben en ben de laatste tijd weer dollar cost average de S&P 500 aan het kopen nu met een gemiddelde van 73 dollar.

Heb nog een lange tijd om in de markt te zitten dus het is allemaal prima :)
pi_204229149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet afgelopen maanden zie je juist dat aandelen behoorlijk zijn gezakt.
Door maandelijks geld dat over is te stoppen in aandelen profiteer je daar vroeg of laat van.
pi_204230226
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet afgelopen maanden zie je juist dat aandelen behoorlijk zijn gezakt.
Door maandelijks geld dat over is te stoppen in aandelen profiteer je daar vroeg of laat van.
Ja, ik heb goed opgelet, verkocht, en weer meer bijgekocht. Redelijk actief geweest de laatste paar maanden qua aandelen. Soms pakte dat goed uit, soms ook niet, hoort er nu eenmaal bij.

Wat ik bedoel is dat je een denkfout maakt als je denkt dat je alleen voor het deel wat je nu uitgeeft compensatie nodig hebt voor inflatie. Want dan blijft het deel wat overblijft in euro's wel gelijk, maar net zoals de euro's voor je uitgaven minder waard worden, worden ze dat om te investeren ook. 500 euro per maand overhouden vandaag zet minder zoden aan de dijk als 500 euro per maand overhouden 12 jaar geleden.
pi_204230377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hoe kan ik in vastgoed investeren als ik niet eens mijn eigen huis kan kopen
Er zijn meerdere manieren om indirect met kleine bedragen in vastgoed te investeren: o.a. vastgoed aandelen fondsen, crowdfunding.
Of dit in jouw geval verstandig is ligt o.a. aan je horizon: als je denkt je spaargeld over 1-2 jaar nodig te hebben om een huis te kopen zijn bovenstaande opties niet geschikt. Als je horizon 5 jaar is zou het wel een optie kunnen zijn om de koopkracht van je spaarpotje wat je nu hebt te behouden.
pi_204231969
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Er zijn meerdere manieren om indirect met kleine bedragen in vastgoed te investeren: o.a. vastgoed aandelen fondsen, crowdfunding.
Of dit in jouw geval verstandig is ligt o.a. aan je horizon: als je denkt je spaargeld over 1-2 jaar nodig te hebben om een huis te kopen zijn bovenstaande opties niet geschikt. Als je horizon 5 jaar is zou het wel een optie kunnen zijn om de koopkracht van je spaarpotje wat je nu hebt te behouden.
Ik hoop toch dat de vastgoedmarkt flink carsht binnen 2 jaar. Dan lijkt me een dergelijke investering een slecht idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')