Aan de ene kant denk ik dit ook, aan de andere kant heb ik minder dan 2 jaar werkervaring bij mijn huidige bedrijf en ik krijg van sommige werkgevers het jobhopverhaal en zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:28 schreef investeerdertje het volgende:
Ik denk dat elk moment dat je een beter betalende baas kan krijgen, je het goede moment hebt om over te stappen van werkgever.
Nooit aan gedacht om dit aan een econoom te vragen? Ik denk dat die erg dun bezaaid zijn op dit forum.quote:
--quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht om dit aan een econoom te vragen? Ik denk dat die erg dun bezaaid zijn op dit forum.
Ligt eraan wat je achterlaat. Nieuwe werkgever is jezelf opnieuw bewijzen. Daarnaast is er meer dan short-term money.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:28 schreef investeerdertje het volgende:
Ik denk dat elk moment dat je een beter betalende baas kan krijgen, je het goede moment hebt om over te stappen van werkgever.
Dat mezelf opnieuw bewijzen heb ik zwaar onderschat in het verleden en zorgt ervoor dat ik nooit meer vrijwillig van baan ga wisselen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je achterlaat. Nieuwe werkgever is jezelf opnieuw bewijzen. Daarnaast is er meer dan short-term money.
Jezelf opnieuw bewijzen is zeker een ding. Maar verder zie ik niets anders bij werk wat relevant is dan geld. Tijdsinvulling doe ik liever met zaken die ik leuk vind en vrijwillig doe. Om dat te doen werk ik. Als ik dat niet meer kan door inflatie, time to move onquote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je achterlaat. Nieuwe werkgever is jezelf opnieuw bewijzen. Daarnaast is er meer dan short-term money.
Voor mij is de inflatie minder dan mijn loonstijging en dat is zeker geen 6%, was dat maar zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Torenhoog ? Met torenhoog denk ik eerder tientallen procenten.
Je komt hier met 6 procent aanzetten...... is hoger dan normaal, Dat zou de juiste benaming moeten zijn, maar niet torenhoog.
Die 6% nam ik uit het staatje in the OP.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor mij is de inflatie minder dan mijn loonstijging en dat is zeker geen 6%, was dat maar zo.
Ik krijg er 3,3% bij en mijn inflatie is 2,9%
Ik heb geen idee. Ik ga nooit naar de horeca, heb geen gas, rij bijna nooit auto, ik rook niet en drink nauwelijks alcohol en huur niet en dan is je eigen inflatie maar marginaal.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die 6% nam ik uit het staatje in the OP.. Dus is niet mijn inflatie maar uit de grafiek van - ik neem aan - het CBS.
Waar vroeger nog een heleboel zaken niet in meegenomen werden, zoals bijvoorbeeld lokale belastingen, aangezien die per gemeente kunnen verschillen. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Spannend levenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik ga nooit naar de horeca, heb geen gas, rij bijna nooit auto, ik rook niet en drink nauwelijks alcohol en huur niet en dan is je eigen inflatie maar marginaal.
Zeker, ik hou van films, natuur en fietsenquote:
Ik ben 29. Dit is inmiddels mijn 3e werkgever. Ik ben pas op mijn 25e begonnen met fulltime werken omdat ik een beetje te lang over mijn studie deed.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:38 schreef Document1 het volgende:
Hoe oud ben je en hoeveel werkgevers heb je al gehad?
Ik ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker, ik hou van films, natuur en fietsen
Ik denk dat het beste moment is voor die enorme piek aan inflatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:26 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zat te denken volgend jaar is men meer 'gewend' aan de inflatie en liggen de lonen dus wellicht een stuk hoger? Wat denken jullie?
Gelukkig ben ik niet gebonden aan CAO's.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik denk dat het beste moment is voor die enorme piek aan inflatie.
Niet alleen de consument heeft last van de inflatie, maar ook de werkgever. Producten worden duurder, vervoer, energie, en alle onderaannemers. Kortom, op het moment dat de inflatie zo hoog is als nu, ben je eigenlijk te laat om goed te onderhandelen.
Sterker nog, een periode, tot enkele jaren, na inflatie volgen stevige CAO-onderhandelingen om werknemers ook weer de koopkracht te laten krijgen die nodig is. Kortom dat ziet jouw potentiële werkgever ook, dus die gaat voorzichtiger zijn bij de onderhandelingen.
Tja wanneer dan het beste moment is voor de inflatiepiek is natuurlijk niet te voorspellen...
Ik werk gewoon hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:28 schreef Alloch87 het volgende:
Och jee, daar is spuit11 weer met zijn honderdduizendste topic over geld en werk gerelateerde zaken.
Wie hou je nou voor de gek, je te lam om te werken én om ander werk te zoeken.
Werd ook nog wel vaak benaderd omdat ik nog op Linkedin zat met oude gegevens.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Gezien de ontzettend hoge aantallen mailtjes van mensen die ergens anders gaan werken lijkt mij nu het juiste moment om dat te doen.
Ik krijg er gemiddeld 5 per dag en via linkedin wisselt ook de ene na de ander van baan.
Daar ben ik het niet mee eens. Geld is niet alles. Werkplezier, reistijd en reisafstand zijn minstens zo belangrijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:28 schreef investeerdertje het volgende:
Hear hear.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Geld is niet alles. Werkplezier, reistijd en reisafstand zijn minstens zo belangrijk.
Zo ben ik heel blij met mijn kwartiertje reistijd. Ik heb in het verleden ook een baan gehad waarvoor ik enkele reis 45 tot 60 minuten onderweg was. Ik heb nu een uur tot anderhalf uur meer vrije tijd per dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |