abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2022 @ 10:04:40 #51
189961 ex
aperture science
pi_204061057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 14:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Wow, 15%?

Toen ik een vast contract kreeg, kreeg ik 'slechts' 12% bij. Maar dat was wel net vóór de energiecrisis die we nu hebben. Maar de prijzen stegen toen ook al.
Ja, ze hebben bij ons door alles de compensatie structuur omgegooid dit jaar. Genoeg mensen weg gegaan om dit belangrijk te maken voor ze zeg maar. Dus met dank aan alle collega's die zijn weg gegaan ben ik er flink op vooruit gegaan.

15% basis salaris en extra aandelen
The cake is a lie!
pi_204062911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:38 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dus je bent er 3 keer flink op vooruit gegaan in 4 jaar, maar je ziet nog steeds noodzaak voor dit topic?
(en noodzaak om te pas en te onpas te melden dat je je geeneens een eigen (huur)huis kan veroorloven).
Wat was je start punt qua salaris? Minimum loon?
En wat is je perceptie van "er flink op vooruitgaan"?
Ik ben in die 4 jaar tijd meer dan het dubbele gaan verdienen

Ik zit nu op 52k bruto plus 13 k commissie per jaar

Vind ik een prima loon. Huis kopen gaat je er niet mee lukken maar ik kan verder alles kopen wat ik wil
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 13 maart 2022 @ 13:19:32 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204062962
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik ben in die 4 jaar tijd meer dan het dubbele gaan verdienen

Ik zit nu op 52k bruto plus 13 k commissie per jaar

Vind ik een prima loon. Huis kopen gaat je er niet mee lukken maar ik kan verder alles kopen wat ik wil
Misschien moet je stoppen met alles kopen wat je wil, minder zeiken en meer sparen.
pi_204062979
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Misschien moet je stoppen met alles kopen wat je wil, minder zeiken en meer sparen.
Ik koop nooit meer avocado's die zijn te duur
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204066210
quote:

[..]
Of 's avonds Guiness tappen in een Ierse kroeg.
pi_204220831
Mijn vriendin ging er 700 op vooruit, zelf ging ik 600 omhoog door van baan te wisselen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_204221258
Ik ben 20% omhoog gegaan en met het vooruitzicht over een half jaartje wederom 20% vooruit te gaan. En het mooiste is dat ik lopend naar het werk kan.

Vond het wel jammer om bij mijn oude werk weg te gaan vanwege de contacten die ik had opgebouwd maar uiteindelijk bouw je overal nieuwe contacten op en we werken uiteindelijk toch voor de poen.

Flink beleggen, kostenposten omlaag en hopelijk aan het eind van de rit vervroegd met pensioen.
pi_204221982
Eigenlijk moet je ook kijken naar het deel van je inkomen dat je uitgeeft. Stel je geeft 50% van je salaris uit en de inflatie is 6% per jaar dan sta je break even bij 3% verhoging!
Dan moet je alleen de andere 50% van je inkomen zien te investeren op enige wijze, bijvoorbeeld aandelen of vastgoed ... (En niet op de spaarrekening op een vast bedrag na).
Maw een goede inflatie bescherming is een maximale hypotheek aflossingsvrij. Of maandelijks inleggen in aandelen.
pi_204223936
quote:

Dat dus. En minder zeiktopics hier openen, en in plaats daarvan, gaan solliciteren en een huis kopen. Zijn we van dat gemekker ook af.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204223942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 22:14 schreef BatWayne het volgende:
Flink beleggen, kostenposten omlaag en hopelijk aan het eind van de rit vervroegd met pensioen.
Let wel even op: de kapitaalmarktrente loopt sterk op en de rek is uit de aandelenkoersen.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-03-2022 08:30:11 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204225018
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
Eigenlijk moet je ook kijken naar het deel van je inkomen dat je uitgeeft. Stel je geeft 50% van je salaris uit en de inflatie is 6% per jaar dan sta je break even bij 3% verhoging!
Dan moet je alleen de andere 50% van je inkomen zien te investeren op enige wijze, bijvoorbeeld aandelen of vastgoed ... (En niet op de spaarrekening op een vast bedrag na).
Maw een goede inflatie bescherming is een maximale hypotheek aflossingsvrij. Of maandelijks inleggen in aandelen.
Ik heb maar 3,2% inflatie, dus met 1,6% ben ik er. Ik kreeg er ca 3,5% bij dit jaar buitenom een extra hoge bonus
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204228373
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
Dat is wel een hele kromme redenatie waar je jezelf mee tekort doet:
Als de inflatie 6% is, moet je om eenzelfde toekomst op te kunnen bouwen ook gewoon 6% meer binnenkrijgen. De aandelen/vastgoed/zonnepanelen/wat-dan-ook waar je het overgebleven geld in investeert zijn immers ook duurder geworden op het moment van aanschaf.
Dat je door het te investeren hopelijk de toekomstige inflatie bijbenend klopt.
pi_204228713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als de inflatie 6% is, moet je om eenzelfde toekomst op te kunnen bouwen ook gewoon 6% meer binnenkrijgen. De aandelen/vastgoed/zonnepanelen/wat-dan-ook waar je het overgebleven geld in investeert zijn immers ook duurder geworden op het moment van aanschaf.
Hoe kan ik in vastgoed investeren als ik niet eens mijn eigen huis kan kopen
pi_204229081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Let wel even op: de kapitaalmarktrente loopt sterk op en de rek is uit de aandelenkoersen.
Heb een tijdje terug VWRL bijna op het hoogtepunt uitgecasht, huis verduurzaamd zodat we 0 op de meter hebben en ben de laatste tijd weer dollar cost average de S&P 500 aan het kopen nu met een gemiddelde van 73 dollar.

Heb nog een lange tijd om in de markt te zitten dus het is allemaal prima :)
pi_204229149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 16:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet afgelopen maanden zie je juist dat aandelen behoorlijk zijn gezakt.
Door maandelijks geld dat over is te stoppen in aandelen profiteer je daar vroeg of laat van.
pi_204230226
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet afgelopen maanden zie je juist dat aandelen behoorlijk zijn gezakt.
Door maandelijks geld dat over is te stoppen in aandelen profiteer je daar vroeg of laat van.
Ja, ik heb goed opgelet, verkocht, en weer meer bijgekocht. Redelijk actief geweest de laatste paar maanden qua aandelen. Soms pakte dat goed uit, soms ook niet, hoort er nu eenmaal bij.

Wat ik bedoel is dat je een denkfout maakt als je denkt dat je alleen voor het deel wat je nu uitgeeft compensatie nodig hebt voor inflatie. Want dan blijft het deel wat overblijft in euro's wel gelijk, maar net zoals de euro's voor je uitgaven minder waard worden, worden ze dat om te investeren ook. 500 euro per maand overhouden vandaag zet minder zoden aan de dijk als 500 euro per maand overhouden 12 jaar geleden.
pi_204230377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hoe kan ik in vastgoed investeren als ik niet eens mijn eigen huis kan kopen
Er zijn meerdere manieren om indirect met kleine bedragen in vastgoed te investeren: o.a. vastgoed aandelen fondsen, crowdfunding.
Of dit in jouw geval verstandig is ligt o.a. aan je horizon: als je denkt je spaargeld over 1-2 jaar nodig te hebben om een huis te kopen zijn bovenstaande opties niet geschikt. Als je horizon 5 jaar is zou het wel een optie kunnen zijn om de koopkracht van je spaarpotje wat je nu hebt te behouden.
pi_204231969
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 18:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Er zijn meerdere manieren om indirect met kleine bedragen in vastgoed te investeren: o.a. vastgoed aandelen fondsen, crowdfunding.
Of dit in jouw geval verstandig is ligt o.a. aan je horizon: als je denkt je spaargeld over 1-2 jaar nodig te hebben om een huis te kopen zijn bovenstaande opties niet geschikt. Als je horizon 5 jaar is zou het wel een optie kunnen zijn om de koopkracht van je spaarpotje wat je nu hebt te behouden.
Ik hoop toch dat de vastgoedmarkt flink carsht binnen 2 jaar. Dan lijkt me een dergelijke investering een slecht idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')