Hoezo dat, je kunt toch moeilijk ontkennen dat dat een rol speelt bij hoe vrijgevig Westerse overheden zullen zijn om Rusland weer erboven op te helpen? Als ze daar in Moskou blijven volhouden dat ze gelijk hebben en dat het een terechte oorlog (sorry, 'speciale militaire operatie') was hoef je ze echt niet te helpen om weer een nieuwe oorlogskas aan te leggen om het over 10 jaar nog eens te proberen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind nazi-Duitsland van een compleet andere magnitude dan Rusland nu. ik vind het ook een goedkope vergelijking.
Verificatie? Haha, amateur. Ondoordacht en voorbarig strooien met grote woorden als 'etnische zuivering' is de huidige norm.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef RichardHammond het volgende:
Echt heel benieuwd naar de verificatie van dit bericht, want het klinkt te bizar om waar te zijn.
[ twitter ]
Als je de betrekking niet normaliseert en hen hun eigenwaarde niet laat behouden dan denk ik dat de kans op oorlog over 10 jaar juist groter wordt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat, je kunt toch moeilijk ontkennen dat dat een rol speelt bij hoe vrijgevig Westerse overheden zullen zijn om Rusland weer erboven op te helpen? Als ze daar in Moskou blijven volhouden dat ze gelijk hebben en dat het een terechte oorlog (sorry, 'speciale militaire operatie') was hoef je ze echt niet te helpen om weer een nieuwe oorlogskas aan te leggen om het over 10 jaar nog eens te proberen.
Gast gaat tie ofnie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Verificatie? Haha, amateur. Ondoordacht en voorbarig strooien met grote woorden als 'etnische zuivering' is de huidige norm.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_genocidequote:Op donderdag 10 maart 2022 15:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Verificatie? Haha, amateur. Ondoordacht en voorbarig strooien met grote woorden als 'etnische zuivering' is de huidige norm.
Vooral binnen Rusland zelf hopelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de betrekking niet normaliseert en hen hun eigenwaarde niet laat behouden dan denk ik dat de kans op oorlog over 10 jaar juist groter wordt.
Maar dan moet die eigenwaarde wel niet afhankelijk zijn van het domineren/terroriseren van hun buren, als daar geen verandering in komt lopen alle pogingen om de verhoudingen te normaliseren (net als de afgelopen 30 jaar) uiteindelijk toch op niets uit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de betrekking niet normaliseert en hen hun eigenwaarde niet laat behouden dan denk ik dat de kans op oorlog over 10 jaar juist groter wordt.
Mee eens - er zijn twee partijen die zo dadelijk, of na jaren, komen tot een vredesakkoord, maar DAARNAAST heeft het westen sancties opgelegd aan Rusland voor haar agressie. Dat gaat via twee separate processen dunkt me.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat, je kunt toch moeilijk ontkennen dat dat een rol speelt bij hoe vrijgevig Westerse overheden zullen zijn om Rusland weer erboven op te helpen? Als ze daar in Moskou blijven volhouden dat ze gelijk hebben en dat het een terechte oorlog (sorry, 'speciale militaire operatie') was hoef je ze echt niet te helpen om weer een nieuwe oorlogskas aan te leggen om het over 10 jaar nog eens te proberen.
[2] As the #Odesa-based newspaper Dumskaya reported, it was a specially designed secret operation of the Ukraine Navy. Two #Ukrainian speedboats provoked the Russian boat to follow them, so it sailed right into the prepared area of artillery fire and was successfully destroyed.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef RichardHammond het volgende:
Echt heel benieuwd naar de verificatie van dit bericht, want het klinkt te bizar om waar te zijn.
[ twitter ]
quote:Ex-Bondskanselier Schrder in Moskou om te bemiddelen
De Duitse ex-bondskanselier Gerhard Schrder is in Moskou om te bemiddelen in het conflict tussen Rusland en Oekrane, meldt de Amerikaanse nieuwssite Politico. Volgens Duitse media is de Duitse regering vantevoren niet genformeerd over het bezoek van Schrder en is hij daar ook niet in functie van voormalig bondskanselier of politiek gezant.
Na zijn kanselierschap kreeg Schrder bestuursfuncties bij de Russische energiebedrijven Gazprom en Rosneft, waarvan de Russische staat grootaandeelhouder is, en zette hij zich in voor de komst van oliepijpleiding Nord Stream 2 tussen Rusland en Duitsland. Hij is goed bevriend met president Poetin.
Na de invasie van Rusland in Oekrane kwam hij vanwege zijn nauwe banden met Poetin onder vuur te liggen binnen zijn partij, de SPD, maar hij weigert tot nu toe de banden met het Kremlin te verbreken.
https://nos.nl/collectie/(...)ische-tanks-bij-kiev
quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Kan deze bij het openingsbericht toegevoegd worden?
Pollnummer = 3862
Schrijf dan wel Oekrane goed.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Pollnummer = 3862
Definieer winnen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Pollnummer = 3862
Ik mis de optie voor gelijkspel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Pollnummer = 3862
optie "eindeloos" had ook wel gemogen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Pollnummer = 3862
Prima toch? En ook prima dat hij de banden weigert te verbreken, die kunnen immers goed van pas komen.quote:
Ga maar uit van fake news, dan zit je bijna altijd goedquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef RichardHammond het volgende:
[ twitter ]
"oliepijpleiding"quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:45 schreef LTVDK het volgende:
zette hij zich in voor de komst van oliepijpleiding Nord Stream 2 tussen Rusland en Duitsland
Geen China?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef polderturk het volgende:
[poll=3862]
Pollnummer = 3862
Zat laatst even in de ochtend WNL te kijken waar ze het hadden over de gevolgen van eventuele complicaties bij de kerncentrale in Tsjernobyl. "Ja, we kennen allemaal de verschrikkelijke verhalen van Hiroshima en Nagasaki".quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"oliepijpleiding"![]()
Hoe kan iemand uberhaupt zo'n fout maken? Heeft de Nos een nieuwe editor aangenomen die nooit het nieuws volgt?
Oekraine kan alleen nog winnen als het minimaal net zoveel ellende in Russische steden heeft aangericht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:47 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ik mis de optie voor gelijkspel.
Da's alleen onder de safety-car toch?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In zo'n colonne houd je minimaal 10 tanklengtes ruimte aan de voor en achterkant.
Wat de hell is B.C.?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)0_million_putin_war/
B.C. businessman pushes $50 Million Putin 'war criminal' reward
Nooit vd golden goal gehoord?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:03 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Oekraine kan alleen nog winnen als het minimaal net zoveel ellende in Russische steden heeft aangericht.
Kan waar zijn. Maar dan was het wel een toevalstreffer, met een MLRS (toch het type dat Oekraine gebruikt) kan je niet nauwkeurig mikken. Of misschien lijkt dat maar zo omdat de lanceerders een ingebouwde spreiding hebben (maw dat de launch tubes niet precies parallel lopen).quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef RichardHammond het volgende:
[ twitter ]
Alles om Putin heen is in scene gezet of nep, dus wellicht beginnen ze die droomwereld waarin ze leven ook echt te gelovenquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Russische ambassade in het VK....
Before Christ. Zal wel een behoorlijk oude businessman zijn.quote:
Dat hebben de Amerikanen al geprobeerd na Georgi, we hebben gezien waar dat nu toe geleid heeft:quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetin zal wel informatie achter de hand hebben om het leven van Schroder behoorlijke lastig te maken, zo niet enkeltje cel.quote:
Er zijn geen winnaars. Het is geen wedstrijd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb de vraag iets aangepast.
[poll=3863]
Poll=3863
Succes met het aantrekken van nieuwe investeringen mochten de sancties ooit worden opgeheven.quote:
Klopt. Ik denk dat ie ook russische bedrijven gaat nationaliseren. De beurs is nog steeds dicht en heb het gevoel dat ie helemaal niet meer open gaat voorlopigquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Succes met het aantrekken van nieuwe investeringen mochten de sancties ooit worden opgeheven.
Sodemieter op met je poll, man. Het is godverdomme geen missverkiezing of voetbalwedstrijd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:12 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb de vraag iets aangepast.
[poll=3863]
Poll=3863
Het is wel bijzonder hoe alle Russische ambassades in het westen de opdracht twee weken geleden hebben gekregen gewoon permanent te gaslighten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De Russische ambassade in het VK....
Als hij dit doorzet gaan buitenlandse eigendommen van zijn vriendjes als schadevergoeding gebruikt worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Succes met het aantrekken van nieuwe investeringen mochten de sancties ooit worden opgeheven.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als hij dit doorzet gaan buitenlandse eigendommen van zijn vriendjes als schadevergoeding gebruikt worden.
Dat is vooral het gevolg (en de bedoeling) van de sancties. Denk je dat BP veel gekregen heeft voor de 19.75% stake die ze in Rosneft hadden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
ok?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef Ulx het volgende:
Laten Alfa-mannen zich bedreigen door een vrouw? Buigt een echte vent voor gleufdieren die hun plaats niet weten, zoals deze?
schien moeten de Russen stoppen met oorlog voerenquote:[ twitter ]
Dit begint aardig op 1917 te lijken. Wordt de vlag straks ook weer de hamer en de sikkel?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat ie ook russische bedrijven gaat nationaliseren. De beurs is nog steeds dicht en heb het gevoel dat ie helemaal niet meer open gaat voorlopig
*insert simpsons gif*quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit begint aardig op 1917 te lijken. Wordt de vlag straks ook weer de hamer en de sikkel?
Iedereen die aandelen had in Russische bedrijven is z'n geld kwijt, gaan ze die ook vergoeden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als hij dit doorzet gaan buitenlandse eigendommen van zijn vriendjes als schadevergoeding gebruikt worden.
Ben benieuwd na al die idiote whataboutisms over westerse oorlogen of de Poetin fans zo'n ranzig bericht van een westerse ambassade over Afghaanse burgerslachtoffers kunnen vinden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder hoe alle Russische ambassades in het westen de opdracht twee weken geleden hebben gekregen gewoon permanent te gaslighten.
Goede vraag. Geen idee. Eigenlijk is het voor zowel aandeelhouders als bedrijven ondernemersrisico om in zo'n shithole te gaan zitten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Iedereen die aandelen had in Russische bedrijven is z'n geld kwijt, gaan ze die ook vergoeden?
Flikker op met je "risk to international civilian aviation".quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef Ulx het volgende:
Laten Alfa-mannen zich bedreigen door een vrouw? Buigt een echte vent voor gleufdieren die hun plaats niet weten, zoals deze?
[ twitter ]
Doet me denken aan waarom de Spanjaarden de oorlog verloren. Ze konden niet met geld omgaan. Nederland wel toen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goede vraag. Geen idee. Eigenlijk is het voor zowel aandeelhouders als bedrijven ondernemersrisico om in zo'n shithole te gaan zitten.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat een rotkop heeft LavrovSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lieve opa.' Niet echt.
https://www.destentor.nl/(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Hebben ze dat bootje uit Oss wat 3x tegen de brug gevaren was ook al aan de ketting gelegd? De eigenaar van dat bedrijf blijkt ook een vriendje van Putin te zijn
Loopt Rusland nu gewoon impliciet te dreigen met terrorisme?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Please view on fullscreen. Dan zie ik 3 pixelsquote:
Maak je daar maar niet ongerust om. De Shells van deze wereld springen daar straks weer met genoegen in, alle risico's worden afgedekt door de belastingbetaler, want verliezen door buitenlandse nationalisering zijn dan fiscaal aftrekbaar.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eens,quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:34 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Flikker op met je "risk to international civilian aviation".
Zijn dan ook geen gebieden wat ze overnemen eigenlijk, maar routes en wegen.quote:
Dat was eerder in de geschiedenis ook al zo'n succes.quote:
Ik heb al eens eerder gezegd dat we veel meer aan toerisme in eigen land moeten doen aan de rivierenquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eens,
Het moet sowieso afgelopen zijn met dat vlieg massatoerisme als er enkele jumbo's neergehaald worden zal de interesse ervoor rap dalen. 2 vliegen in 1 klap. Een ieder die aan vlieg massatoerisme meedoet weet nu dat er toemenende risicos aan vastzitten. Gejank achteraf, krokodillentranen meer niet.
Ze hebben weinig problemen met het neerschieten van vliegtuigen, dat weten we al jaren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Loopt Rusland nu gewoon impliciet te dreigen met terrorisme?
Het zijn dus meer hoofdwegen dan hele gebieden die men inneemt? Zouden er dorpjes zijn die tussen die lijnen liggen die er amper iets van merken? Het lijkt de Russen puur en alleen te gaan om een zo snel mogelijke opmars richting de grote steden..quote:
Ik weet niet of dit iemand moet afschrikken (alsof de bedrijven er niet al vanuit gingen het af te schrijven toen ze wegtrokken), maar wat een complete self-own is dit. Ze hebben investeringen nodig na de oorlog, en die raken ze nu ook kwijt.quote:
Van ambassades misschien niet, maar de officile mededelingen van het State Department en Pentagon...quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben benieuwd na al die idiote whataboutisms over westerse oorlogen of de Poetin fans zo'n ranzig bericht van een westerse ambassade over Afghaanse burgerslachtoffers kunnen vinden.
Rusland wilde in 2002 ook lid van de NATO wordenquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:46 schreef Complotwappie het volgende:
Ik was afwezig toen deze in de rondte ging, maar voor de zekerheid en leukigheid:
[ twitter ]
Investeerders weten dat ze alles kunnen verliezen bij sancties tegen Rusland, deze Russische reactie zal weinig verschil maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit iemand moet afschrikken (alsof de bedrijven er niet al vanuit gingen het af te schrijven toen ze wegtrokken), maar wat een complete self-own is dit. Ze hebben investeringen nodig na de oorlog, en die raken ze nu ook kwijt.
Daar lijkt het wel op.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn dus meer hoofdwegen dan hele gebieden die men inneemt? Zouden er dorpjes zijn die tussen die lijnen liggen die er amper iets van merken? Het lijkt de Russen puur en alleen te gaan om een zo snel mogelijke opmars richting de grote steden..
Klopt. Was net van plan om deze te lezen maar paywallquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland wilde in 2002 ook lid van de NATO worden
Klopt, maar het is de nofly zone van de VN.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
De no-flyzone wordt vanuit Napels gehandhaafd door de NAVO
Dit impliceert dat NATO puur en alleen aan expansie deden/doen, maar het zijn natuurlijk ook de landen zelf (geweest) die met de blik op het westen hebben gekozen voor afzondering van Rusland (zoals de Baltische staten, Polen en nu Oekrane) en met - wat nu blijkt - zeer goede redenen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:46 schreef Complotwappie het volgende:
Ik was afwezig toen deze in de rondte ging, maar voor de zekerheid en leukigheid:
[ twitter ]
Ik had volgens mij ergens gelezen dat Oekrane een miljoen betaalt voor Russische voertuigen die worden ingeleverd. Ik hoop dat Oekrane die dingen gelijk in gebruik kan nemen.quote:
Ik weet niet hoe en aan wie Igor dat ding denkt te kunnen verkopen, maar ik ben blij voor Igorquote:
Z'n tweede tweet is vrij ironisch.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:46 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Ze waren niet alles verloren. Nu zijn ze alles verloren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:49 schreef crystal_meth het volgende:
Investeerders weten dat ze alles kunnen verliezen bij sancties tegen Rusland, deze Russische reactie zal weinig verschil maken.
Dat is nicht in frage.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit impliceert dat NATO puur en alleen aan expansie deden/doen, maar het zijn natuurlijk ook de landen zelf (geweest) die met de blik op het westen hebben gekozen voor afzondering van Rusland (zoals de Baltische staten, Polen en nu Oekrane) en met - wat nu blijkt - zeer goede redenen.
Waarschijnlijk nog niet, maar ook die zullen ze ooit een keer onder controle moeten krijgen omdat het anders vrijhavens voor rebellen worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn dus meer hoofdwegen dan hele gebieden die men inneemt? Zouden er dorpjes zijn die tussen die lijnen liggen die er amper iets van merken? Het lijkt de Russen puur en alleen te gaan om een zo snel mogelijke opmars richting de grote steden..
Whoopsie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:46 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
WHOOPSIEEEEquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z'n tweede tweet is vrij ironisch.
[ twitter ]
Hoeveel zijn Russische aandelen nog waard?quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze waren niet alles verloren. Nu zijn ze alles verloren.
Waarom is dat ironisch? Rusland wordt zeer binnenkort ook van de andere kant genaaid hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z'n tweede tweet is vrij ironisch.
[ twitter ]
tja breng dan nog maar een miljoen (of twee) Russische soldaten naar Oekrane. Sowieso kansloze missie om een veroverd maar echt vijandig Oekrane onder controle te houden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog niet, maar ook die zullen ze ooit een keer onder controle moeten krijgen omdat het anders vrijhavens voor rebellen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |