Die flapdrol heeft het er ook over dat Putin al veel van zijn doelen bereikt heeft en dat de Russen voortgang boekenquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:27 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Kernwapen zonder straling. Wat is dit nu weer voor ophitser.
Palladium wordt ook in fuel cells gebruikt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan Putin zelf prima voor elkaar krijgen, daarnaast gaat de energie transitie het enige wat nog economisch interessant aan Rusland is ook van weinig belang maken. Het belang van bijv. paladium neemt ook snel af omdat het vooral voor katalysatoren in ICE's wordt gebruikt en dat verdwijnt door de opkomst van EV's.
Een regering afzetten, met al dan niet het volk achter je, is natuurlijk wel iets anders als een paar grensregios innemen. Je moet daadwerkelijk naar de hoofdstad om de politieke macht te dwingen om te stoppen. Je kunt er voor kiezen om het van je zwakste troepen af te laten hangen, maar erg intelligent is dat niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het niet onderdeel van Poetin's plan was om niet het sterkste deel van zijn leger te sturen. Hij zegt zelf dat hij Oekraïne niet wil innemen, alleen de regering wil afzetten. En als je kijkt naar de inzet van soldaten die hij heeft gestuurd, past dat ook in zijn narratief. Onervaren soldaten die grote tactische fouten maken.
Het is wachten op een generaal die zijn peloton inzet om verhaal te halen bij de grote leider.quote:Maar het lijkt er ook op dat Putin de Oekraïense haat tegen Rusland heeft onderschat, want hij zal wel gehoopt hebben op een snel akkoord zodat hij zich terug kon trekken. Maar dat akkoord komt er maar niet. En langzaam komt de keuze voor Poetin dichterbij: afgang of de oorlog verhevigen.
De kat komt dus in het nauw, en de rare sprongen komen er aan.
Kan. Hoewel ik het gevoel heb dat je vergeet dat het grootste deel van het gas wordt gebruikt voor het maken van grondstoffen, en niet alleen gebruikt wordt voor energie en warmte.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan Putin zelf prima voor elkaar krijgen, daarnaast gaat de energie transitie het enige wat nog economisch interessant aan Rusland is ook van weinig belang maken. Het belang van bijv. paladium neemt ook snel af omdat het vooral voor katalysatoren in ICE's wordt gebruikt en dat verdwijnt door de opkomst van EV's.
En nu wachten tot de putin bots gewoon openlijk gaan verkondigen dat Oekraïne zich maar gewoon moet overgeven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:44 schreef LTVDK het volgende:
Daar voegde hij aan toe dat het erop lijkt dat Oekraïne "gesprekken wil voeren om maar gesprekken te kunnen voeren".
Dat klopt maar dat is sowieso een doodlopende weg voor grootschalig gebruik want daarvoor is zeker niet voldoende paladium. Voor nices Ok, maar meer dan dat zit er niet in schat ik zo in.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Palladium wordt ook in fuel cells gebruikt.
Die sprongen zijn er al; Oekraine binnenvallen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef RetepV het volgende:
De kat komt dus in het nauw, en de rare sprongen komen er aan.
Sowieso geen sterk optreden. Op het punt hoe verschrikkelijk het was om een kinderziekenhuis te bombarderen als strategie, interrumpeerde hij met "het is vooral zo schokkend dat het een broedervolk is waarbij ze dat doen", yoooo wtf, het is dus wel okay om Arabische kindertjes te vermoorden? De presentatrice kapte het onderwerp meteen af, maar als zelfs de Telegraafcommunist verbolgen begint te stotteren weet je dat je niet best bezig bent.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die flapdrol heeft het er ook over dat Putin al veel van zijn doelen bereikt heeft en dat de Russen voortgang boeken(vind je het gek met kilometers steppegrond)
De Russen hebben letterlijk nog nul plaatsen van betekenis in handen zelfs, Donetsk en Luhansk in de Donbass niet.
Weinig inzicht voor een oud commandant.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef speknek het volgende:
Alexander Nevzorov (Russische journalist en voormalig parlementslid) tien maanden geleden over de uitkomst van de oorlog. Ja echt tien maanden geleden, niet stiekem nu opgenomen.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/
Dat zou ik gevoelsmatig ook zeggen maar ik houd wel rekening met een madman scenario van Putin. Misschien bedoel je dat ook met je laatste zinquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook niet op een later moment. Want een oorlog met NATO zal hij sowieso verliezen. Dat hij de NATO ook waarschijnijk kan meesleuren in zijn val door inzet van kernwapens verandert daar niks aan.
Hopen dat de laatste paar zinnen ook uitkomen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]![]()
![]()
Ze zijn dus nu bij nog meer zinken koffers, binnenkort op de terugweg…
Een bemanning van een oorligsschip die bij de eerste slag ontdekt dat de onderdelen van hun schip met filke verf aan elkaar hangen…
Wat de eerste weken betreft is het aardig accuraat voorspeld.
quote:'Ook vluchtende Sinti en Roma gediscrimineerd'
Sinti en Roma die uit Oekraïne willen vluchten, worden in sommige gevallen slecht behandeld. De Vereniging Sinti, Roma, Woonwagenbewoners Nederland vraagt aandacht voor hun lot en heeft de ambassadeurs van Oekraïne, Polen, Slowakije, Hongarije, Moldavië en Roemenië in Nederland daarom een brandbrief gestuurd.
Afgelopen weken was er al aandacht voor discriminatie van Afrikaanse en Aziatische vluchtelingen, die bijvoorbeeld de trein richting Polen uit werden gezet of zelfs werden mishandeld. Dat lot treft ook Sinti en Roma, zegt de belangenorganisatie.
De vereniging wil dat de ambassadeurs "grenswachten, treinmedewerkers en hulpverleners op het hart drukken een ieder, in het bijzonder Sinti en Roma, die de oorlog in Oekraïne ontvlucht zonder aanziens des persoon te ontvangen".
Ja, ze krijgen liever dollars dan roebels.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die zijn juist aan het bijdraaien. Dit is een kans om weer op de VS markt olie te kunnen verkopen.
En dat geld hebben ze hard nodig.
Mjah, maar dat laatste, dat Putin Biden gaat bellen met het verzoek US marines Moskou te laten verdedigen tegen op hol geslagen Russische commandanten, lijkt me op zijn zachtst gezegd nogal onzinnig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]![]()
![]()
Ze zijn dus nu bij nog meer zinken koffers, binnenkort op de terugweg…
Een bemanning van een oorligsschip die bij de eerste slag ontdekt dat de onderdelen van hun schip met filke verf aan elkaar hangen…
Wat de eerste weken betreft is het aardig accuraat voorspeld.
Volgens mij heeft Venezuela het gewoon slim gespeeld. Beetje doen alsof je aan Russische kant staat en zorgen dat de VS bij je komt aankloppen om vervolgens goede deals met de VS te kunnen sluiten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die zijn juist aan het bijdraaien. Dit is een kans om weer op de VS markt olie te kunnen verkopen.
En dat geld hebben ze hard nodig.
Hoewel ik het onzin vind om Putin met Hitler te vergelijken kan ik wel zeggen dat Hitler op het einde van de oorlog ook de beschikking had over grote hoeveelheden chemische wapens. Deze zijn nooit ingezet, alhoewel met de oorlog natuurlijk de complete vernietiging van NS-Duitsland beoogd werd. Dus dat geeft een beetje hoop. Dan nog zou ik het risico niet nemen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat zou ik gevoelsmatig ook zeggen maar ik houd wel rekening met een madman scenario van Putin. Misschien bedoel je dat ook met je laatste zin
Mja, vooral niet als je je "size" zo gebruikt als de Russenquote:
Vooral ammoniumnitraat wordt gemaakt uit aardgas maar eigenlijk is de input voor dat proces waterstof dat nu d.m.v. stoom aardgas reforming wordt geproduceerd. Renewable kan waterstof middels electrolyse geproduceerd worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kan. Hoewel ik het gevoel heb dat je vergeet dat het grootste deel van het gas wordt gebruikt voor het maken van grondstoffen, en niet alleen gebruikt wordt voor energie en warmte.
Oekrainers zijn niet zo van de diversiteit.quote:
Heb je een bron dat het een bewuste strategie was?quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Op het punt hoe verschrikkelijk het was om een kinderziekenhuis te bombarderen als strategie
Heel Europa is niet van de Sintiquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oekrainers zijn niet zo van de diversiteit.
Hoewel ik het onzin vind om Putin met Hitler te vergelijken kan ik wel zeggen dat Hitler op het einde van de oorlog ook de beschikking had over grote hoeveelheden chemische wapens. Deze zijn nooit ingezet, alhoewel met de oorlog natuurlijk de complete vernietiging van NS-Duitsland beoogd werd. Dus dat geeft een beetje hoop. Dan nog zou ik het risico niet nemen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat zou ik gevoelsmatig ook zeggen maar ik houd wel rekening met een madman scenario van Putin. Misschien bedoel je dat ook met je laatste zin
Dat jij vindt dat de Kruif weinig inzicht heeft komt omdat je zelf praktisch niks van oorlog en internationale betrekkingen weet en je sinds 2 weken vooral op Tiktok en Twitter naar Oekrainse filmpjes kijkt. Dat is jouw referentiekader. De Kruif heeft vanaf zijn 18e weinig anders gedaan dan zich daarmee bezig houden en was er ook goed in, anders had hij niet bereikt wat hij bereikt heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die flapdrol heeft het er ook over dat Putin al veel van zijn doelen bereikt heeft en dat de Russen voortgang boeken(vind je het gek met kilometers steppegrond)
De Russen hebben letterlijk nog nul plaatsen van betekenis in handen zelfs, Donetsk en Luhansk in de Donbass niet.
Weinig inzicht voor een oud commandant.
En ze werken ook nog eens samen met Zweden, Noorwegen, IJsland en Denemarken in NORDEFCO. Al zit daar geen clausule in om elkaar te helpen bij een conflict volgens mij., Hoe dan ook, Zweden en Finland aanvallen is een hele andere situatie en één waarbij de kans echt gigantisch is dat NAVO zich er wel mee gaat bemoeien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ese-plannen-a4099973
Dat is waarom Finland veel minder gevaar loopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |