abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204023923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Net zo debiel als alle mensen die een WAO uitkering hebben en in een huis met tuin wonen te dwingen om daar een tent op te laten zetten en deze opgevangen mensen een sleutel te geven zodat ze van de keuken en het sanitair gebruik kunnen maken. :')
Onzin om te gaan selecteren op WAO-uitkering. Dan eerder scheefhuurders die met 'n hoog inkomen in een sociale huurowoning zitten en 'n kamer over hebben.
pi_204023930
Zo'n opeengepakte colonne tanks binnen het bereik van Oekraiense artillerie....wie verzint zoiets? :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:19 #128
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204023935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:17 schreef Hathor het volgende:
Zo'n opeengepakte colonne tanks binnen het bereik van Oekraiense artillerie....wie verzint zoiets? :')
Kapitein Vodka.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:26 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204023937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Onzin om te gaan selecteren op WAO-uitkering. Dan eerder scheefhuurders die met 'n hoog inkomen in een sociale huurowoning zitten en 'n kamer over hebben.
Ben jij het Mark?
pi_204023948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ben jij het Mark?
Haha, nee. Kan die kwal niet uitstaan.
pi_204023952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Deze twitters en filmpjes van oorlogshandelingen hebben volgens mij twee problemen:

1. Het zijn alleen Oekraïners die al die filmpjes maken. Want zij zitten er midden in en hoeven maar met hun telefoon te wijzen en op 'record' te klikken. En natuurlijk gaan ze niet filmpjes en foto's posten van hun eigen verliezen want dat is slecht voor het moraal en op dit moment ronduit gevaarlijk als je in Oekraïne leeft.
2. Het Westen censureert op dit moment Russische media, en Rusland censureert social media. Dus wat er is aan gefilmde Russische successen krijgen wij niet eens meer te zien.

Dus als je denkt dat je het werkelijke verloop van de strijd zou kunnen raden aan de hand van dit soort filmpjes, hou je jezelf denk ik voor de gek.
Via Telegram komt er een hoop binnen hoor. En denk dat Rusland flink er best doet om ook hun successen hier door de strot te duwen. Die successen zijn er simpelweg niet echt eerlijk gezegd.
pi_204023958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet weten waarom ik dat zo zeg. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204023959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Deze twitters en filmpjes van oorlogshandelingen hebben volgens mij twee problemen:

1. Het zijn alleen Oekraïners die al die filmpjes maken. Want zij zitten er midden in en hoeven maar met hun telefoon te wijzen en op 'record' te klikken. En natuurlijk gaan ze niet filmpjes en foto's posten van hun eigen verliezen want dat is slecht voor het moraal en op dit moment ronduit gevaarlijk als je in Oekraïne leeft.
2. Het Westen censureert op dit moment Russische media, en Rusland censureert social media. Dus wat er is aan gefilmde Russische successen krijgen wij niet eens meer te zien.

Dus als je denkt dat je het werkelijke verloop van de strijd zou kunnen raden aan de hand van dit soort filmpjes, hou je jezelf denk ik voor de gek.
Helemaal gelijk, maar het laat wel zien hoe sterk/zwak het Russische leger is. Het legt problemen bloot die slimme mensen niet verwacht hadden. Als dat land zo machtig was als ze pretendeerden, dan zouden ze allang klaar zijn geweest.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:21:14 #134
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204023964
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
“Kernwapen zonder straling” wat een BS is dat zeg. Het is gewoon een grote bom.
Zo groot zijn ze trouwens niet, de TOS-1 heeft (had) een firing range van 500 tot 3500 meter, en elke raket weegt 173kg of 217 kg, dan kan de "warhead" zelf niet groot zijn. Als je dat vergelijkt met de Davy Crockett, de kleinste nuke die de Amerikanen gemaakt hebben: die had een kracht van 20 ton TNT
are we infinite or am I alone
pi_204023977
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kapitein Vodka.
Geeft vooral weer hoe "verwend" wij zijn met het US leger wat top georganiseerd is.
pi_204023978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of ze moeten binnen nu en een paar weken echt tot een deal komen, maar daar lijken beide partijen maar weinig in te zien; ze moeten allebei water bij de wijn doen en dat doen beide partijen liever niet.
Er is nog een derde hond die aan het wachten is op het juiste moment om het bot te stelen.

De VS. En de reden dat Rusland geen water bij de wijn wil doen is omdat het doodsbang is voor de VS, denkt dat nu de grens bereikt is, en dat elke toegift op de eisen zal betekenen dat de VS het bot zal komen stelen (Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).

En persoonlijk ben ik een beetje bang van het moment dat er geen land meer zal zijn dat terug duwt naar de VS.

Als Rusland dit verliest, dan gaat het een samenwerking met China aan. Dan is China nog de enige die terug duwt naar de VS. Maar de VS is schijtbang van China, en zou wel eens een nieuwe koude oorlog met China kunnen beginnen.

Dan zijn we niks opgeschoten, behalve dat er vele doden zijn gevallen, en dat alle Chinezen in het Westen zich hele grote zorgen moeten gaan maken.
pi_204023985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:19 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Via Telegram komt er een hoop binnen hoor. En denk dat Rusland flink er best doet om ook hun successen hier door de strot te duwen. Die successen zijn er simpelweg niet echt eerlijk gezegd.
Op het pro rusland kanaal op telegram is het ook de laatste dagen redelijk stil, anders dan wat filmpjes / foto's van buitgemaakte lichte wapens.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:23:54 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204023988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het werd vergeleken met een klein kernwapen zonder de straling.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/GBU-43/B_MOAB

Een heel klein atoom artillerie granaatje dan. En dat is voor de Amerikaanse bom die bijna 10 ton weegt. De Russen schieten fuel air bommen af met een MLRS raket artillerie. No way dat die 10 ton per raket dragen. Volgens de wiki voor de TOS-1 wegen die raketten nog geen 200 kilo

https://en.m.wikipedia.org/wiki/TOS-1
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204024008
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:19 schreef Kidjuh het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat ik het bij het verkeerde eind heb, hoor. De afgelopen dagen lijkt Rusland niet veel verder opgeschoten richting Kiev.
pi_204024009
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Op het pro rusland kanaal op telegram is het ook de laatste dagen redelijk stil, anders dan wat filmpjes / foto's van buitgemaakte lichte wapens.
Welk kanaal?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:25:37 #141
3542 Gia
User under construction
pi_204024010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Net zo debiel als alle mensen die een WAO uitkering hebben en in een huis met tuin wonen te dwingen om daar een tent op te laten zetten en deze opgevangen mensen een sleutel te geven zodat ze van de keuken en het sanitair gebruik kunnen maken. :')
Als de gemeente hier een sanitair voorziening met eigen riool plaatst, dan kunnen er best 3 bungalowtenten in de tuin. Elektra ligt er voldoende, koken kan op een electrisch 2-pittertje, voor de tent.
Sleutel van de woning kan ik ze niet geven, want er loopt hier ook nog een bakbeest van een hond rond.
pi_204024012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er is nog een derde hond die aan het wachten is op het juiste moment om het bot te stelen.

De VS. En de reden dat Rusland geen water bij de wijn wil doen is omdat het doodsbang is voor de VS, denkt dat nu de grens bereikt is, en dat elke toegift op de eisen zal betekenen dat de VS het bot zal komen stelen (Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).

En persoonlijk ben ik een beetje bang van het moment dat er geen land meer zal zijn dat terug duwt naar de VS.

Als Rusland dit verliest, dan gaat het een samenwerking met China aan. Dan is China nog de enige die terug duwt naar de VS. Maar de VS is schijtbang van China, en zou wel eens een nieuwe koude oorlog met China kunnen beginnen.

Dan zijn we niks opgeschoten, behalve dat er vele doden zijn gevallen, en dat alle Chinezen in het Westen zich hele grote zorgen moeten gaan maken.
Waarom zou de VS dat moeten doen als de Russen prima zichzelf kunnen saboteren?
pi_204024020
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:25 schreef wpor het volgende:

[..]
Welk kanaal?
Intel Slava Z
pi_204024034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ondanks de positieve berichten, is het totaalbeeld toch wel somber.

De Russen rukken nog steeds op. Ze worden vertraagd, maar halen steeds meer doelen. De kuststrook en het oosten komen langzaam in Russische handen.

Kernwapen zonder straling. Wat is dit nu weer voor ophitser.
pi_204024035
quote:

[..]

Je geopolitieke kennis is een decennium of drie verouderd. De VS is sowieso alweer veel isolationistischer op het moment en bovendien hebben ze onder Obama al een pivot naar Azië gemaakt en lag de focus eigenlijk volledig op China. Juist door het optreden van Rusland draait dat weer terug en is er in de VS weer hernieuwde interesse in Europa.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204024043
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Loopt vanzelf over in een bredere oorlog denk ik; je ziet dat de Russen de NATO aan het uitdagen is...de grens aan het opzoeken is. In de hoop dat de NATO zich er toch mee gaat bemoeien zodat ze wat wapens kunnen gaan gebruiken ''ter verdediging voor het boze westen''. Als er wat gebeurd met een kerncentrale komt de NATO wel in actie denk ik. Of als het aantal burgerslachtoffers drastisch stijgt.

Of ze moeten binnen nu en een paar weken echt tot een deal komen, maar daar lijken beide partijen maar weinig in te zien; ze moeten allebei water bij de wijn doen en dat doen beide partijen liever niet.
Volgens mij heeft Rusland al talloze aanleidingen kunnen bedenken om NATO te betrekken. Desnoods in scene gezet. Dus nee ook Putin zit niet op een oorlog met NATO te wachten op dit moment
pi_204024091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:21 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar het laat wel zien hoe sterk/zwak het Russische leger is. Het legt problemen bloot die slimme mensen niet verwacht hadden. Als dat land zo machtig was als ze pretendeerden, dan zouden ze allang klaar zijn geweest.
Ik vraag me nog steeds af of het niet onderdeel van Poetin's plan was om niet het sterkste deel van zijn leger te sturen. Hij zegt zelf dat hij Oekraïne niet wil innemen, alleen de regering wil afzetten. En als je kijkt naar de inzet van soldaten die hij heeft gestuurd, past dat ook in zijn narratief. Onervaren soldaten die grote tactische fouten maken.

Maar het lijkt er ook op dat Putin de Oekraïense haat tegen Rusland heeft onderschat, want hij zal wel gehoopt hebben op een snel akkoord zodat hij zich terug kon trekken. Maar dat akkoord komt er maar niet. En langzaam komt de keuze voor Poetin dichterbij: afgang of de oorlog verhevigen.

De kat komt dus in het nauw, en de rare sprongen komen er aan.
pi_204024103
quote:

[..]
(Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).

Dat kan Putin zelf prima voor elkaar krijgen, daarnaast gaat de energie transitie het enige wat nog economisch interessant aan Rusland is ook van weinig belang maken. Het belang van bijv. paladium neemt ook snel af omdat het vooral voor katalysatoren in ICE's wordt gebruikt en dat verdwijnt door de opkomst van EV's.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:34:17 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204024108
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:29 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Rusland al talloze aanleidingen kunnen bedenken om NATO te betrekken. Desnoods in scene gezet. Dus nee ook Putin zit niet op een oorlog met NATO te wachten op dit moment
Ook niet op een later moment. Want een oorlog met NATO zal hij sowieso verliezen. Dat hij de NATO ook waarschijnijk kan meesleuren in zijn val door inzet van kernwapens verandert daar niks aan.
The End Times are wild
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:37:29 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204024154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik vraag me nog steeds af of het niet onderdeel van Poetin's plan was om niet het sterkste deel van zijn leger te sturen. Hij zegt zelf dat hij Oekraïne niet wil innemen, alleen de regering wil afzetten. En als je kijkt naar de inzet van soldaten die hij heeft gestuurd, past dat ook in zijn narratief. Onervaren soldaten die grote tactische fouten maken.

Maar het lijkt er ook op dat Putin de Oekraïense haat tegen Rusland heeft onderschat, want hij zal wel gehoopt hebben op een snel akkoord zodat hij zich terug kon trekken. Maar dat akkoord komt er maar niet. En langzaam komt de keuze voor Poetin dichterbij: afgang of de oorlog verhevigen.

De kat komt dus in het nauw, en de rare sprongen komen er aan.
Of de officieren dachten dat de zoveelste troepenopbouw aan de grens slechts bedoeld was om te intimideren, en hebben oud materiaal en dienstplichtigen gebruikt omdat dat goedkoper was.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')