Leipe special effects.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:30 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe Bayraktar TB2 beelden.
[ twitter ]
“Kernwapen zonder straling” wat een BS is dat zeg. Het is gewoon een grote bom.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ondanks de positieve berichten, is het totaalbeeld toch wel somber.
De Russen rukken nog steeds op. Ze worden vertraagd, maar halen steeds meer doelen. De kuststrook en het oosten komen langzaam in Russische handen.
Een vacuumbom vernietigd al het leven in een straal tot 300 meter. Niet zomaar een bom dus.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
“Kernwapen zonder straling” wat een BS is dat zeg. Het is gewoon een grote bom.
De accijns en belasting (over belasting) op die producten is wel genationaliseerd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat de olie/gas in private handen is, niet genationaliseerd.
Laten we voorop stellen dat het voor de Oekraners het ergst is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een vacuumbom vernietigd al het leven in een straal tot 300 meter. Niet zomaar een bom dus.
Ben daarnaast zeer triest gestemd over de situatie. Het baart mij zorgen dat zelfs op het hoogste diplomatieke niveau de Russen hun bullshit blijven verkondigen. Ondertussen is de haat van de Oekrainers tegen Rusland en haar bevolking echt enorm nu, dit gaat nooit meer goed komen. Ze gaan nog liever dood dan dat ze overgeven, ben dus niet verbaast als dit uiteindelijk miljoenen slachtoffers gaat kosten.
Er is hopelijk een grens waarbij we wel gaan helpen. Het opblazen van een kerncentrale, of een ander groot en duidelijk gebaar waarbij de bevolking van Europa de regeringen dwingt tot ingrijpen. Rusland raakt steeds meer gesoleerd, en op een gegeven moment is de band met China ook niks meer waard, waarbij China ook haar handen terugtrekt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een vacuumbom vernietigd al het leven in een straal tot 300 meter. Niet zomaar een bom dus.
Ben daarnaast zeer triest gestemd over de situatie. Het baart mij zorgen dat zelfs op het hoogste diplomatieke niveau de Russen hun bullshit blijven verkondigen. Ondertussen is de haat van de Oekrainers tegen Rusland en haar bevolking echt enorm nu, dit gaat nooit meer goed komen. Ze gaan nog liever dood dan dat ze overgeven, ben dus niet verbaast als dit uiteindelijk miljoenen slachtoffers gaat kosten.
Het werd vergeleken met een klein kernwapen zonder de straling.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Opgelost, slotje!
Tja, te verwachten en gaat sws niets uitkomen... ga je onderhandelen moet je melden dat je alles met de baas moet bespreken omdat je niet bevoegd bentquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:55 schreef Richestorags het volgende:
Die retoriek van Lavrov is wel echt om te janken zeg.
Dat kunnen we niet bij dat soort aantallen, simpel zat. Zeker niet voor langere tijd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat het voor de Oekraners het ergst is.
Maar ik ben ook benieuwd hoe we hier, als het conflict lang gaat duren (en daar lijkt het op), honderdduizenden Oekraners moeten gaan huisvesten.
Ik hoop dat ze het niet doen want dat is wel een uitnodiging om irrationeel kernwapens te gaan gebruiken. Beter wachten ze nog een paar maanden totdat Rusland vanzelf instortquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:41 schreef xFriendx het volgende:
Stel dat in een gekke twist Oekrane nu Russen in eigen land allemaal verslaan, zouden we Oekrane dan tegenhouden/vertellen het maar niet te doen als ze vervolgens doodleuk Rusland zelf zouden binnenvallen om de rest ook maar op te ruimen?
Maar ik zie het wel gebeuren dat we deze mensen hier uiteindelijk permanent gaan opvangen. De kinderen zullen hier immers ook naar school gaan, en je zit binnen no-time aan 'gewortelde' gezinnen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet bij dat soort aantallen, simpel zat. Zeker niet voor langere tijd.
Denk eigenlijk wel dat een flink deel van de vluchtelingen uit Oekrane weer terug zal gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar ik zie het wel gebeuren dat we deze mensen hier uiteindelijk permanent gaan opvangen. De kinderen zullen hier immers ook naar school gaan, en je zit binnen no-time aan 'gewortelde' gezinnen.
Het zou echt een breuk met het verleden zijn om dit soort mensen weer terug te sturen, naar een land wat de komende tijd sowieso problematisch zal blijven.
Goed, ik loop op de zaken vooruit, maar misschien gaat ons asielsysteem (door grote druk) ook nog eens op de schop.
Dat denk ik ook, maar het hangt natuurlijk sterk af van hoe lang dit conflict gaat duren. En ik verwacht een lange tijd. Poetin kan zich niet zomaar terugtrekken (dat leidt tot gezichtsverlies) en de Oekraners zijn gemotiveerd om door te vechten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk eigenlijk wel dat een flink deel van de vluchtelingen uit Oekrane weer terug zal gaan.
Loopt vanzelf over in een bredere oorlog denk ik; je ziet dat de Russen de NATO aan het uitdagen is...de grens aan het opzoeken is. In de hoop dat de NATO zich er toch mee gaat bemoeien zodat ze wat wapens kunnen gaan gebruiken ''ter verdediging voor het boze westen''. Als er wat gebeurd met een kerncentrale komt de NATO wel in actie denk ik. Of als het aantal burgerslachtoffers drastisch stijgt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het grootste punt is logistiek en praktisch: er zijn gewoon geen of in elk geval veel te weinig woningen. Ons hele systeem loopt al jarenlang vast, mede omdat ons asielbeleid veel te ruimhartig is geweest en we allerlei mensen hier hebben laten blijven die eigenlijk weg hadden gemoeten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar ik zie het wel gebeuren dat we deze mensen hier uiteindelijk permanent gaan opvangen. De kinderen zullen hier immers ook naar school gaan, en je zit binnen no-time aan 'gewortelde' gezinnen.
Het zou echt een breuk met het verleden zijn om dit soort mensen weer terug te sturen, naar een land wat de komende tijd sowieso problematisch zal blijven.
Goed, ik loop op de zaken vooruit, maar misschien gaat ons asielsysteem (door grote druk) ook nog eens op de schop.
Alle Afghanen en Syriers met eigen woonruimte dwingen minimaal een slaapkamer af te staan voor Oekrainers.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat het voor de Oekraners het ergst is.
Maar ik ben ook benieuwd hoe we hier, als het conflict lang gaat duren (en daar lijkt het op), honderdduizenden Oekraners moeten gaan huisvesten.
Deze twitters en filmpjes van oorlogshandelingen hebben volgens mij twee problemen:quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:30 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe Bayraktar TB2 beelden.
[ twitter ]
Net zo debiel als alle mensen die een WAO uitkering hebben en in een huis met tuin wonen te dwingen om daar een tent op te laten zetten en deze opgevangen mensen een sleutel te geven zodat ze van de keuken en het sanitair gebruik kunnen maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Alle Afghanen en Syriers met eigen woonruimte dwingen minimaal een slaapkamer af te staan voor Oekrainers.
Onzin om te gaan selecteren op WAO-uitkering. Dan eerder scheefhuurders die met 'n hoog inkomen in een sociale huurowoning zitten en 'n kamer over hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zo debiel als alle mensen die een WAO uitkering hebben en in een huis met tuin wonen te dwingen om daar een tent op te laten zetten en deze opgevangen mensen een sleutel te geven zodat ze van de keuken en het sanitair gebruik kunnen maken.
Kapitein Vodka.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:17 schreef Hathor het volgende:
Zo'n opeengepakte colonne tanks binnen het bereik van Oekraiense artillerie....wie verzint zoiets?
Ben jij het Mark?quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin om te gaan selecteren op WAO-uitkering. Dan eerder scheefhuurders die met 'n hoog inkomen in een sociale huurowoning zitten en 'n kamer over hebben.
Via Telegram komt er een hoop binnen hoor. En denk dat Rusland flink er best doet om ook hun successen hier door de strot te duwen. Die successen zijn er simpelweg niet echt eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze twitters en filmpjes van oorlogshandelingen hebben volgens mij twee problemen:
1. Het zijn alleen Oekraners die al die filmpjes maken. Want zij zitten er midden in en hoeven maar met hun telefoon te wijzen en op 'record' te klikken. En natuurlijk gaan ze niet filmpjes en foto's posten van hun eigen verliezen want dat is slecht voor het moraal en op dit moment ronduit gevaarlijk als je in Oekrane leeft.
2. Het Westen censureert op dit moment Russische media, en Rusland censureert social media. Dus wat er is aan gefilmde Russische successen krijgen wij niet eens meer te zien.
Dus als je denkt dat je het werkelijke verloop van de strijd zou kunnen raden aan de hand van dit soort filmpjes, hou je jezelf denk ik voor de gek.
Niet weten waarom ik dat zo zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin om te gaan selecteren op WAO-uitkering. Dan eerder scheefhuurders die met 'n hoog inkomen in een sociale huurowoning zitten en 'n kamer over hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal gelijk, maar het laat wel zien hoe sterk/zwak het Russische leger is. Het legt problemen bloot die slimme mensen niet verwacht hadden. Als dat land zo machtig was als ze pretendeerden, dan zouden ze allang klaar zijn geweest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Deze twitters en filmpjes van oorlogshandelingen hebben volgens mij twee problemen:
1. Het zijn alleen Oekraners die al die filmpjes maken. Want zij zitten er midden in en hoeven maar met hun telefoon te wijzen en op 'record' te klikken. En natuurlijk gaan ze niet filmpjes en foto's posten van hun eigen verliezen want dat is slecht voor het moraal en op dit moment ronduit gevaarlijk als je in Oekrane leeft.
2. Het Westen censureert op dit moment Russische media, en Rusland censureert social media. Dus wat er is aan gefilmde Russische successen krijgen wij niet eens meer te zien.
Dus als je denkt dat je het werkelijke verloop van de strijd zou kunnen raden aan de hand van dit soort filmpjes, hou je jezelf denk ik voor de gek.
Zo groot zijn ze trouwens niet, de TOS-1 heeft (had) een firing range van 500 tot 3500 meter, en elke raket weegt 173kg of 217 kg, dan kan de "warhead" zelf niet groot zijn. Als je dat vergelijkt met de Davy Crockett, de kleinste nuke die de Amerikanen gemaakt hebben: die had een kracht van 20 ton TNTquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Er is nog een derde hond die aan het wachten is op het juiste moment om het bot te stelen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of ze moeten binnen nu en een paar weken echt tot een deal komen, maar daar lijken beide partijen maar weinig in te zien; ze moeten allebei water bij de wijn doen en dat doen beide partijen liever niet.
Op het pro rusland kanaal op telegram is het ook de laatste dagen redelijk stil, anders dan wat filmpjes / foto's van buitgemaakte lichte wapens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:19 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Via Telegram komt er een hoop binnen hoor. En denk dat Rusland flink er best doet om ook hun successen hier door de strot te duwen. Die successen zijn er simpelweg niet echt eerlijk gezegd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/GBU-43/B_MOABquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het werd vergeleken met een klein kernwapen zonder de straling.
Zou goed kunnen dat ik het bij het verkeerde eind heb, hoor. De afgelopen dagen lijkt Rusland niet veel verder opgeschoten richting Kiev.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:19 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Via Telegram komt er een hoop binnen hoor. En denk dat Rusland flink er best doet om ook hun successen hier door de strot te duwen. Die successen zijn er simpelweg niet echt eerlijk gezegd.
Welk kanaal?quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op het pro rusland kanaal op telegram is het ook de laatste dagen redelijk stil, anders dan wat filmpjes / foto's van buitgemaakte lichte wapens.
Als de gemeente hier een sanitair voorziening met eigen riool plaatst, dan kunnen er best 3 bungalowtenten in de tuin. Elektra ligt er voldoende, koken kan op een electrisch 2-pittertje, voor de tent.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zo debiel als alle mensen die een WAO uitkering hebben en in een huis met tuin wonen te dwingen om daar een tent op te laten zetten en deze opgevangen mensen een sleutel te geven zodat ze van de keuken en het sanitair gebruik kunnen maken.
Waarom zou de VS dat moeten doen als de Russen prima zichzelf kunnen saboteren?quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is nog een derde hond die aan het wachten is op het juiste moment om het bot te stelen.
De VS. En de reden dat Rusland geen water bij de wijn wil doen is omdat het doodsbang is voor de VS, denkt dat nu de grens bereikt is, en dat elke toegift op de eisen zal betekenen dat de VS het bot zal komen stelen (Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).
En persoonlijk ben ik een beetje bang van het moment dat er geen land meer zal zijn dat terug duwt naar de VS.
Als Rusland dit verliest, dan gaat het een samenwerking met China aan. Dan is China nog de enige die terug duwt naar de VS. Maar de VS is schijtbang van China, en zou wel eens een nieuwe koude oorlog met China kunnen beginnen.
Dan zijn we niks opgeschoten, behalve dat er vele doden zijn gevallen, en dat alle Chinezen in het Westen zich hele grote zorgen moeten gaan maken.
Kernwapen zonder straling. Wat is dit nu weer voor ophitser.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ondanks de positieve berichten, is het totaalbeeld toch wel somber.
De Russen rukken nog steeds op. Ze worden vertraagd, maar halen steeds meer doelen. De kuststrook en het oosten komen langzaam in Russische handen.
Je geopolitieke kennis is een decennium of drie verouderd. De VS is sowieso alweer veel isolationistischer op het moment en bovendien hebben ze onder Obama al een pivot naar Azi gemaakt en lag de focus eigenlijk volledig op China. Juist door het optreden van Rusland draait dat weer terug en is er in de VS weer hernieuwde interesse in Europa.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is nog een derde hond die aan het wachten is op het juiste moment om het bot te stelen.
De VS. En de reden dat Rusland geen water bij de wijn wil doen is omdat het doodsbang is voor de VS, denkt dat nu de grens bereikt is, en dat elke toegift op de eisen zal betekenen dat de VS het bot zal komen stelen (Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).
En persoonlijk ben ik een beetje bang van het moment dat er geen land meer zal zijn dat terug duwt naar de VS.
Als Rusland dit verliest, dan gaat het een samenwerking met China aan. Dan is China nog de enige die terug duwt naar de VS. Maar de VS is schijtbang van China, en zou wel eens een nieuwe koude oorlog met China kunnen beginnen.
Dan zijn we niks opgeschoten, behalve dat er vele doden zijn gevallen, en dat alle Chinezen in het Westen zich hele grote zorgen moeten gaan maken.
Volgens mij heeft Rusland al talloze aanleidingen kunnen bedenken om NATO te betrekken. Desnoods in scene gezet. Dus nee ook Putin zit niet op een oorlog met NATO te wachten op dit momentquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Loopt vanzelf over in een bredere oorlog denk ik; je ziet dat de Russen de NATO aan het uitdagen is...de grens aan het opzoeken is. In de hoop dat de NATO zich er toch mee gaat bemoeien zodat ze wat wapens kunnen gaan gebruiken ''ter verdediging voor het boze westen''. Als er wat gebeurd met een kerncentrale komt de NATO wel in actie denk ik. Of als het aantal burgerslachtoffers drastisch stijgt.
Of ze moeten binnen nu en een paar weken echt tot een deal komen, maar daar lijken beide partijen maar weinig in te zien; ze moeten allebei water bij de wijn doen en dat doen beide partijen liever niet.
Ik vraag me nog steeds af of het niet onderdeel van Poetin's plan was om niet het sterkste deel van zijn leger te sturen. Hij zegt zelf dat hij Oekrane niet wil innemen, alleen de regering wil afzetten. En als je kijkt naar de inzet van soldaten die hij heeft gestuurd, past dat ook in zijn narratief. Onervaren soldaten die grote tactische fouten maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar het laat wel zien hoe sterk/zwak het Russische leger is. Het legt problemen bloot die slimme mensen niet verwacht hadden. Als dat land zo machtig was als ze pretendeerden, dan zouden ze allang klaar zijn geweest.
Dat kan Putin zelf prima voor elkaar krijgen, daarnaast gaat de energie transitie het enige wat nog economisch interessant aan Rusland is ook van weinig belang maken. Het belang van bijv. paladium neemt ook snel af omdat het vooral voor katalysatoren in ICE's wordt gebruikt en dat verdwijnt door de opkomst van EV's.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
(Rusland vernietigen of in ieder geval terug brengen tot een schim van wat het was).
Ook niet op een later moment. Want een oorlog met NATO zal hij sowieso verliezen. Dat hij de NATO ook waarschijnijk kan meesleuren in zijn val door inzet van kernwapens verandert daar niks aan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Rusland al talloze aanleidingen kunnen bedenken om NATO te betrekken. Desnoods in scene gezet. Dus nee ook Putin zit niet op een oorlog met NATO te wachten op dit moment
Of de officieren dachten dat de zoveelste troepenopbouw aan de grens slechts bedoeld was om te intimideren, en hebben oud materiaal en dienstplichtigen gebruikt omdat dat goedkoper was.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het niet onderdeel van Poetin's plan was om niet het sterkste deel van zijn leger te sturen. Hij zegt zelf dat hij Oekrane niet wil innemen, alleen de regering wil afzetten. En als je kijkt naar de inzet van soldaten die hij heeft gestuurd, past dat ook in zijn narratief. Onervaren soldaten die grote tactische fouten maken.
Maar het lijkt er ook op dat Putin de Oekraense haat tegen Rusland heeft onderschat, want hij zal wel gehoopt hebben op een snel akkoord zodat hij zich terug kon trekken. Maar dat akkoord komt er maar niet. En langzaam komt de keuze voor Poetin dichterbij: afgang of de oorlog verhevigen.
De kat komt dus in het nauw, en de rare sprongen komen er aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |