abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:36:21 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204021954
quote:
Kremlin in de Kamer

Een ‘man in de war’ die ‘Kremlinpropaganda’ uitkraamt, aldus Tweede Kamerleden over het optreden van Thierry Baudet in het debat over Oekraïne. Terwijl iedereen de Russische invasie scherp veroordeelt, toont de FVD-leider alle begrip voor het militaire geweld van Poetin. ‘Na twee jaar covidscam hebben we nu de Ruslandscam’, stelt hij. De Oekraïneoorlog is volgens Baudet ‘de schuld van het Westen’. En als minister van Buitenlandse Zaken Hoekstra oproept om de soevereiniteit van Oekraïne te respecteren, twittert Baudet: ‘Donder toch op man, sukkel’.

Kamerleden zijn verbijsterd. Jesse Klaver van GroenLinks wil dat Forum voor Democratie wordt uitgesloten van vertrouwelijke informatie over de Oekraïneoorlog. En op verzoek van een Kamermeerderheid wordt onderzocht of er financiële banden zijn tussen Baudet en Rusland. Maar in 2020 onthult Zembla in de uitzending ‘Baudet en het Kremlin’ vertrouwelijke appberichten van Baudet. Daaruit blijkt dat hij banden heeft met het Kremlin. Waarom komt er nu pas een onderzoek, waarom was de Tweede Kamer al niet eerder gealarmeerd?

Kremlin in de Kamer
Donderdag 10 maart 2022 om 20:25 uur bij BNNVARA op NPO 2.
Herhaling: donderdag 17 maart – 09.25 uur – NPO 2

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/kremlin-in-de-kamer
Uitzending van 2020:

-------------------------

Kijktip!!

Gaat deze uitzending en het onderzoek in opdracht van de kamer het einde zijn van FvD? :D Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de mensen van Zembla gevonden hebben :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204022021
heb je ooit de fvd wappies gevolgd op twitter/facebook/youtube?

Zelfs als er videobeelden opduiken waarbij baudet in zijn reet geneukt word door putin dan weten ze dat nog te verdraaien
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:42:44 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022044
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:41 schreef fubaaar22 het volgende:

Zelfs als er videobeelden opduiken waarbij baudet in zijn reet geneukt word door putin dan weten ze dat nog te verdraaien
I know ;)
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204022070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:41 schreef fubaaar22 het volgende:

Dit.

Voor de invasie door Rusland was de VS volgens een aantal users hier aan het oorlogshitsen met hun leugenachtige waarschuwingen over de aanstaande invasie en toen de invasie eenmaal was begonnen zoals de VS had voorspeld waren diezelfde users zonder te knipperen opeens aan het roepen dat die invasie logisch was.
pi_204022071
Ben aan het kijken. :)
pi_204022084
Ik ben wel benieuwd naar de bewijzen eerlijk gezegd. Ik heb niks met Baudet of met de FvD, maar het is wel een hele makkelijke dooddoener om Baudet direct te beschuldigen van banden met Rusland. Want hoe moet die pepernoot dat nou bewijzen. Laten de bewijzen eerst maar eens duidelijk maken dat de banden echt zijn. Voorlopig zie ik vooral een gekke wappie in Baudet.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:49:57 #7
65846 Bocaj
47th President.
pi_204022148
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:45 schreef dimmak het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de bewijzen eerlijk gezegd. Ik heb niks met Baudet of met de FvD, maar het is wel een hele makkelijke dooddoener om Baudet direct te beschuldigen van banden met Rusland. Want hoe moet die pepernoot dat nou bewijzen. Laten de bewijzen eerst maar eens duidelijk maken dat de banden echt zijn. Voorlopig zie ik vooral een gekke wappie in Baudet.
Hij zei ook dat alles (Financieel) onderzocht mocht worden bij de FVD maar dan ook alle andere partijen in de 2e kamer...
Ik meende dat hij ook Antifa banden aanhaalde bij GL en de financiering van Milieudefensie. (Gesponsord door de Postcode loterij!)

:')
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:51:04 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:44 schreef ToT het volgende:
Ben aan het kijken. :)
Ja, dit is een mooi opwarmertje voor de uitzending van vanavond :)
pi_204022161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:45 schreef dimmak het volgende:
https://www.bnnvara.nl/ze(...)russische-betalingen

En wellicht vanavond meer bewijs.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:57:38 #10
65846 Bocaj
47th President.
pi_204022246
Is dit niet weer spijkers op laagwater zoeken?
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:00:11 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef Bocaj het volgende:
Gezien zijn gedrag en uitspraken: nee.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:02:41 #12
65846 Bocaj
47th President.
pi_204022323
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gezien zijn gedrag en uitspraken: nee.
Oké, maar ik moet het nog wel zien hoor!
pi_204022329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef Bocaj het volgende:
Kijk het filmpje anders eens en vraag je af wat je er van zou vinden als Kaag zo aan het kronkelen als Baudet was.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:06:46 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_204022411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kijk het filmpje anders eens en vraag je af wat je er van zou vinden als Kaag zo aan het kronkelen als Baudet was.
Dat 'filmpje' is 2 jaar oud man...
pi_204022443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/ze(...)russische-betalingen

En wellicht vanavond meer bewijs.
Wat Baudet doet is sowieso dubieus, maar bewijs van geld van het Kremlin naar hem ontbrak. En dat is wel iets dat nodig is om Baudet compleet af te maken.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:11:55 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Sindsdien is hij veel extremer en dubieuzer geworden. Prima dus dat er een nieuwe uitzending komt van Zembla + onderzoek naar de financiering van FvD
pi_204022507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
En actueler dan ooit.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:14:57 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204022536
Vroeger was Rusland een linkse dictatuur en had je de ultralinkse CPN die ons onder Russische invloed wilde brengen.

En nu is Rusland een rechtse dictatuur en draaien hun zetbazen in ons land logischerwijs hun drol rechtsom.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:15:30 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En actueler dan ooit.
Ik denk dat we van de uitzending van vanavond veel meer vuurwerk kunnen verwachten :T
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:17:17 #20
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204022568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Vroeger was Rusland een linkse dictatuur en had je de ultralinkse CPN die ons onder Russische invloed wilde brengen.

En nu is Rusland een rechtse dictatuur en draaien hun zetbazen in ons land logischerwijs hun drol rechtsom.
Rusland een rechtse dictatuur? Dit hoor ik dan voor het eerst.

Kan je mij dan ook aangeven in wat zo rechts is aan Rusland tegenwoordig?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_204022572
Well well well how the turntables ...

De media die nu zelf bezig is met complotdenken. Dit topic zou niet misstaan in BNW.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:18:59 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204022594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:17 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Rusland een rechtse dictatuur? Dit hoor ik dan voor het eerst.

Kan je mij dan ook aangeven in wat zo rechts is aan Rusland tegenwoordig?
Poetin is een dictator. En hij heeft vrij rechtse standpunten.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:19:56 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204022610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:17 schreef MetVriendelijkeGroet het volgende:
Well well well how the turntables ...

De media die nu zelf bezig is met complotdenken. Dit topic zou niet misstaan in BNW.
Leg eens uit.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:20:26 #24
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204022618
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Poetin is een dictator. En hij heeft vrij rechtse standpunten.
Er zijn ook linkse dictators? En welke 'vrij rechtse' standpunten heeft Poetin dan?

Volgens mij lul je namelijk uit je nek.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:21:52 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204022637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:20 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Er zijn ook linkse dictators? En welke 'vrij rechtse' standpunten heeft Poetin dan?

Zeker zijn er linkse dictators. Bijvoorbeeld in Venezuela en Noord-Korea.

Maar Poetin heeft erg conservatieve standpunten op het gebied van persoonlijk leven en hij is erg voor de vrije markt en een zeer kapitalistische economie.Dat wordt als rechts gezien.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:29:43 #26
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204022749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker zijn er linkse dictators. Bijvoorbeeld in Venezuela en Noord-Korea.

Maar Poetin heeft erg conservatieve standpunten op het gebied van persoonlijk leven en hij is erg voor de vrije markt en een zeer kapitalistische economie.Dat wordt als rechts gezien.
:? :? :?

In Rusland bestaat er niet iets zoals een 'vrije' markt, want hun hele maatschappelijke stelsel is gericht op de publieke sector. De enige soort 'bedrijven' die aanwezig zijn, zijn de oliebedrijven; maar ook dat is enkel en alleen een gunst voor de oligarchische vriendjes. Rusland heeft totaal geen kapitalistische economie. Het heeft inderdaad wel stappen gezet richting het Westen met betrekking tot handel, maar we kunnen het erover eens zijn dat die stappen echt zeer minimaal zijn geweest.

Maar als jij zo zeker van je zaak bent, kan je me wel wat Russische beleidsstukken/maatregels/verordeningen overhandigen die hier als rechts kan worden bestempeld.
pi_204022789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hij zei ook dat alles (Financieel) onderzocht mocht worden bij de FVD maar dan ook alle andere partijen in de 2e kamer...
Ik meende dat hij ook Antifa banden aanhaalde bij GL en de financiering van Milieudefensie. (Gesponsord door de Postcode loterij!)

Maar de motie daartoe mocht hij van de voorzitter niet indienen zodat de kartelpartijen daar niet over hoefden te stemmen.

quote:
Maar in 2020 onthult Zembla in de uitzending ‘Baudet en het Kremlin’ vertrouwelijke appberichten van Baudet. Daaruit blijkt dat hij banden heeft met het Kremlin. Waarom komt er nu pas een onderzoek, waarom was de Tweede Kamer al niet eerder gealarmeerd?
Omdat dat helemaal niet uit die uitzending bleek. Nepnieuws dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:35:39 #28
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204022830
Baudet is dom genoeg om alle propaganda die hij altijd klakkeloos doorspeelt aan zijn achterban, gratis te verspreiden. Het Kremlin hoeft hem niet eens te betalen, hij gelooft toch alles wat je hem voorschotelt op twitter.
pi_204023270
quote:

[..]

Je kan zo'n post als die van jou hier alleen maken als je in een rechtse fuik zit en niet meer zelfstandig kan nadenken.

Een beetje het achterlijke rechtse broertje van de eveneens achterlijke Nederlandse communisten die de Sovjet-Unie bleven steunen ondanks alle ellende daar.
pi_204023324
En, kan ik al popcorn in de magnetron zetten of is dit de zoveelste halfslachtige poging om FvD een oor aan te naaien?
pi_204023366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Omdat dat helemaal niet uit die uitzending bleek. Nepnieuws dus.
Grappig hoe dat werkt.
Baudet: He ik krijg geld van Russen
Media: dus je krijgt geld van Russen?
Baudet: Oh dat was een grappige ironie, net zoals al die zeer grappige fascistische ironie! Niet waar dus.
Media: oh mogen we dan zien waaruit blijkt dat het ironie is?
Baudet: nee.

En dan zijn volgers: NEPNIEUWS!! Ze zijn gemeen tegen deze grootse denker!!

Zou je dat ook zeggen als de rollen omgedraaid waren met zo'n warme vriendelijke vrouw als Kaag?
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:38:11 #32
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kan zo'n post als die van jou hier alleen maken als je in een rechtse fuik zit en niet meer zelfstandig kan nadenken.

Een beetje het achterlijke rechtse broertje van de eveneens achterlijke Nederlandse communisten die de Sovjet-Unie bleven steunen ondanks alle ellende daar.
Leuk, die ad hominem en de typische links-rechts verwijten komen weer naar boven drijven. Hiermee diskwalificeer jij jezelf.

Maar goed, waarom zou Poetin rechts moeten zijn? Want daar geef je dan geheel toevallig geen antwoord op, he.

En er zijn genoeg rechtse dictators geweest in het verleden en in het heden. Maar naar mijn mening hoort Poetin daar niet bij. Ik heb daar ook mijn argumenten voor gegeven, iets wat jij hebt nagelaten.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:42:24 #33
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023523
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

In Rusland bestaat er niet iets zoals een 'vrije' markt, want hun hele maatschappelijke stelsel is gericht op de publieke sector. De enige soort 'bedrijven' die aanwezig zijn, zijn de oliebedrijven; maar ook dat is enkel en alleen een gunst voor de oligarchische vriendjes. Rusland heeft totaal geen kapitalistische economie. Het heeft inderdaad wel stappen gezet richting het Westen met betrekking tot handel, maar we kunnen het erover eens zijn dat die stappen echt zeer minimaal zijn geweest.

Maar als jij zo zeker van je zaak bent, kan je me wel wat Russische beleidsstukken/maatregels/verordeningen overhandigen die hier als rechts kan worden bestempeld.
Lees bovenstaande post maar eens goed door. Misschien steek jij er nog wat van op.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:47:16 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
En, kan ik al popcorn in de magnetron zetten of is dit de zoveelste halfslachtige poging om FvD een oor aan te naaien?
Ik zou gewoon niet op FvD stemmen. :D De naam klopt ook niet hij wil een eigen land. Zonder democratie waarschijnlijk. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204023662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zou gewoon niet op FvD stemmen. :D De naam klopt ook niet hij wil een eigen land. Zonder democratie waarschijnlijk. :D
Ik kan ook iedereen van harte adviseren geen FvD te stemmen.
Maar het is geen antwoord op de vraag of er deze keer wel wat wordt blootgelegd wat het daglicht niet kan verdragen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:53:01 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204023663
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

quote:
https://npokennis.nl/longread/8004/hoe-machtig-is-poetin
Het economische beleid van Poetin is vooral
liberaal

, zijn politieke stijl autoritair: hij is de baas. Geleidelijk perkt hij de persvrijheid in en tegenstanders verdwijnen achter slot en grendel. Poetin is erop gebrand het door de ineenstorting van de Sovjet-Unie verloren zelfvertrouwen van de Russen weer terug te krijgen. Het steekt hem dat na de val van de Sovjet-Unie voormalige landen van het Oostblok ook lid kunnen worden van de
NAVO
: Hongarije, Polen en Tsjechië in 1999, Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië, Slovenië en Slowakije in 2004 en Kroatië in 2009. Daarmee heeft Rusland direct aan zijn grens te maken met landen die lid zijn van de NAVO.
Een duidelijke bron die het onderschrijft dat het gewoon een rechtse dictator is.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:54:59 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik kan ook iedereen van harte adviseren geen FvD te stemmen.
Maar het is geen antwoord op de vraag of er deze keer wel wat wordt blootgelegd wat het daglicht niet kan verdragen.
Dat is aan het OM wellicht. Of Baudet werkelijk geld vanuit het Kremlin :o krijgt is mij nog niet helemaal duidelijk. Dat het een mafkees is wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:58:54 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204023725
quote:

[..]

Communisten zijn van oudsher extreem links, Hans.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_204023729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Leuk, die ad hominem en de typische links-rechts verwijten komen weer naar boven drijven. Hiermee diskwalificeer jij jezelf.

Maar goed, waarom zou Poetin rechts moeten zijn? Want daar geef je dan geheel toevallig geen antwoord op, he.

En er zijn genoeg rechtse dictators geweest in het verleden en in het heden. Maar naar mijn mening hoort Poetin daar niet bij. Ik heb daar ook mijn argumenten voor gegeven, iets wat jij hebt nagelaten.
Sorry hoor mij bij jou was de eerste reactie bij iemand die het niet met je eens was: oh dan denk je zeker dat er ook geen linkse dictators zijn he!?

Die gedachtenkronkel komt niet van iemand uit het midden van het spectrum.

Ik durf wel te stellen dat hij rechts is ja. Poetin is nu al heel lang de onbetwiste machthebber in Rusland en wat is het resultaat? Enorme inkomensongelijkheid, conservatisme en nationalisme. Niet bepaald een linkse rakker. Daarnaast zijn al zijn fans in het buitenland exclusief rechtse mensen. Geen mens is exclusief 1 ding, dus je kan vast wat linksige voorbeelden geven, maar stellen dat de man links zou zijn is niet serieus te nemen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:00:10 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Of net zo erg als extreem rechts Stalin heeft meer doden gescoord dan Hitler?
pi_204023739
quote:

[..]

Nationalistische/-isme check.
Russen/Rusland first - check
Facistisch regime - check
Z + V + marketing omtrent - check.

Rechts,
pi_204023744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:42 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
[..]
Lees bovenstaande post maar eens goed door. Misschien steek jij er nog wat van op.
Wat jij omschrijft is een fascistische economie. Wel bedrijven, maar gericht op de publieke zaak en extreem rijke vriendjes. Precies wat Nazi Duitsland was. Zie je dat ook als een geweldige linkse staat?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:07 #43
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204023746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Of net zo erg als extreem rechts Stalin heeft meer doden gescoord dan Hitler?
Politieke idealen staan los van vorm van staatsinrichting.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:14 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204023749
Poetin is niet Links maar Rusland kent natuurlijk geen vrije markteconomie, daarvoor zijn staat en economisch leven te zeer met elkaar verweven. Liberaal-democratische terminologie is niet altijd heel duidelijk te mappen op niet- of pseudodemocratische samenlevingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:24 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nationalistische/-isme check.
Russen/Rusland first - check
Facistisch regime - check
Z + V + marketing omtrent - check.

Rechts,
Ik mis een beoordeling van extreem links in je lijst?
pi_204023767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappig hoe dat werkt.
Baudet: He ik krijg geld van Russen
Media: dus je krijgt geld van Russen?
Baudet: Oh dat was een grappige ironie, net zoals al die zeer grappige fascistische ironie! Niet waar dus.
Media: oh mogen we dan zien waaruit blijkt dat het ironie is?
Baudet: nee.

En dan zijn volgers: NEPNIEUWS!! Ze zijn gemeen tegen deze grootse denker!
Als je nou even uitzoomt zie je misschien wat er gebeurt.

quote:
Zou je dat ook zeggen als de rollen omgedraaid waren met zo'n warme vriendelijke vrouw als Kaag?
Degene die haar relevante nevenactiviteiten niet opgeeft in het register van de TK?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:02:32 #47
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Een duidelijke bron die het onderschrijft dat het gewoon een rechtse dictator is.
Poetin is vooral liberaal?

Onder het kopje 'liberaal' in artikel staat:
"Een economie waarbij veel ruimte is voor ondernemerschap en de staat daar alleen goede voorwaarden voor schept."

Nou, deze definitie is wellicht het tegenovergestelde van wat Rusland is: er is weinig ruimte om ondernemer te zijn, tenzij je een vriendje van Poetin bent, en de staat heeft nimmer goede voorwaarden geschept om binnenlandse concurrentie (oftewel de private sector) te verstevigen door een gelijk speelveld te creëren.

Zeg maar tegen de vele andersdenkenden binnen de neo-USSR dat Poetin heel liberaal is, ze zullen waarschijnlijk heel erg hard moeten lachen als ze niet zo bang zouden zijn. En terecht ook.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:02:33 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Politieke idealen staan los van vorm van staatsinrichting.
Dan snap je het verschil niet tussen een dictatuur en een democratie niet ben ik bang.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:05:27 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204023804
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dan snap je het verschil niet tussen een dictatuur en een democratie niet ben ik bang.
En ik ben bang dat je er -buiten het verschil tussen dictatuur en democratie- niet veel van snapt.
pi_204023834
In een democratie moet je vliegtuigen in je eigen gebouwen boren om een oorlog te kunnen beginnen, in een dictatuur kan je direct binnenvallen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204023867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je nou even uitzoomt zie je misschien wat er gebeurt.
[..]
Degene die haar relevante nevenactiviteiten niet opgeeft in het register van de TK?
Als je nou even Zembla kijkt dan zie je dat gesprek bijna exact gebeuren. Enige wat ik erbij heb verzonnen is de koppeling met de fascistische appjes.

Ik vind ze allemaal kut in Den Haag en Kaag had al op moeten rotten toen ze "verantwoordelijkheid nam" en aftrad. Ik geloof je dus graag. Maar Baudet is de kutste van het stel.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:13:04 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_204023891
quote:

[..]

Putin is Oekraine ingevallen omdat hij het speelboek van Aleksandr Dugin volgt, een extremistische fascist die zijn gedachtes bij de Nouvelle Droite gehaald heeft (net zoals Baudet), en Rusland financiert deze fascistische kringen vervolgens weer om hun narratief te pushen.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 10-03-2022 13:19:12 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204023892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Uitzending van 2020:

Kijktip!!

Gaat deze uitzending en het onderzoek in opdracht van de kamer het einde zijn van FvD? :D Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de mensen van Zembla gevonden hebben :)
het is 1 groot complot.
Plaats hier uw advertentie
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:14:11 #54
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sorry hoor mij bij jou was de eerste reactie bij iemand die het niet met je eens was: oh dan denk je zeker dat er ook geen linkse dictators zijn he!?
Dat is een schromelijke parafrasering van jouw kant. Het was eerder bedoeld om te stellen dat als je Poetin geen linkse dictator vindt, dat er dan vrij weinig overblijft qua linkse bezetting van dictators.
quote:
Die gedachtenkronkel komt niet van iemand uit het midden van het spectrum.
Dat is wederom een invulling van jouw kant; wellicht kan dit worden beschouwd als goedkoop scoren.
quote:
Ik durf wel te stellen dat hij rechts is ja. Poetin is nu al heel lang de onbetwiste machthebber in Rusland en wat is het resultaat? Enorme inkomensongelijkheid, conservatisme en nationalisme. Niet bepaald een linkse rakker. Daarnaast zijn al zijn fans in het buitenland exclusief rechtse mensen. Geen mens is exclusief 1 ding, dus je kan vast wat linksige voorbeelden geven, maar stellen dat de man links zou zijn is niet serieus te nemen.
Eindelijk ga je eens op de materie in. Eindelijk een mogelijke vruchtbare bodem voor een fatsoenlijke, nette discussie.

Enorme inkomensongelijkheid had je ook tijdens de piek van het communisme. Sterker nog, Stalin was ook zéér conservatief en nationalistisch. Was hij dan ook rechts te noemen, volgens jou?

Maar dan ga je weer de boot in door te stellen dat iedereen die Poetin links noemt, niet serieus te nemen is. Hiermee diskwalificeer jij jezelf wederom. Helaas.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:15:08 #55
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204023913
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:08 schreef Complotwappie het volgende:
In een democratie moet je vliegtuigen in je eigen gebouwen boren om een oorlog te kunnen beginnen, in een dictatuur kan je direct binnenvallen.
Het gaat inderdaad allemaal om een alibi om een "soeverein land" binnen te vallen (Irak was ook een "soeverein land").

Bonusdeugpunten als het land onder aanval een dictatuur is.

Murica, fuck yeah.
pi_204023925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Er staat in die post die jij quote dat communisten inderdaad links zijn. Vandaar dat ik de rechtse mafklappers van vandaag het achterlijke rechtse broertje van die lui van vroeger noem.

Taal is moeilijk voor de vaste Jensen luisteraar.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:17:32 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204023931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:13 schreef speknek het volgende:

[..]
Putin is Oekraine ingevallen omdat hij het speelboek van Aleksandr Dugin volgt, een extremistische fascist die zijn gedachtes bij de Nouveau Droite gehaald heeft (net zoals Baudet), en Rusland financiert deze fascistische kringen vervolgens weer om hun narratief te pushen.
Dit vooral. Poetin is een fascist in een land zonder middenklasse.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204023933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er staat in die post die jij quote dat communisten inderdaad links zijn. Vandaar dat ik de rechtse mafklappers van vandaag het achterlijke rechtse broertje van die lui van vroeger noem.

Tegenhangers van communisten waren kapitalisten.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:37 #59
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat jij omschrijft is een fascistische economie. Wel bedrijven, maar gericht op de publieke zaak en extreem rijke vriendjes. Precies wat Nazi Duitsland was. Zie je dat ook als een geweldige linkse staat?
Als jij de maatschappelijke inrichting van Rusland vergelijkt met Nazi-Duitsland en stelt dat het gericht is op de publieke zaak, dan heb je er vrij weinig van begrepen. Je kan Poetin eerder vergelijken met Stalin dan met Hitler (alhoewel door de inval in Oekraïne wel enige parallellen zijn te trekken uiteraard).
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:19:30 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204023946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En ik ben bang dat je er -buiten het verschil tussen dictatuur en democratie- niet veel van snapt.
Ik denk daar anders over? Maar Baudet toppie vinden mag jij natuurlijk. En dat hij vervolgens Poetin top vindt.
pi_204023955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik mis een beoordeling van extreem links in je lijst?
Racistisch en fascistisch - check.
Pro onderdrukking - check
Anti vrijheid van meningsuiting- check
Nederland - check

Links,
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:21:32 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204023968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad allemaal om een alibi om een "soeverein land" binnen te vallen (Irak was ook een "soeverein land").

Murica, fuck yeah.
Ik dacht dat 'deugen' een linkse hobby was. Irak was een rechtse bezigheidstherapie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:23:31 #63
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204023983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:13 schreef speknek het volgende:

[..]
Putin is Oekraine ingevallen omdat hij het speelboek van Aleksandr Dugin volgt, een extremistische fascist die zijn gedachtes bij de Nouvelle Droite gehaald heeft (net zoals Baudet), en Rusland financiert deze fascistische kringen vervolgens weer om hun narratief te pushen.
Dat Poetin extreem-rechts misbruikt om zijn eigen agenda door te duwen, zijn we allemaal over eens. Kijk maar naar de Wagner-groep van Poetin, stelletje extreemrechts tuig dat het is.

Maar hiermee probeert Poetin vooral te ontregelen, niet om zijn eigen beleid uit te dragen.
pi_204023986
CPN kreeg wel financiële steun uit Rusland
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:25:15 #65
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit vooral. Poetin is een fascist in een land zonder middenklasse.
Net zoals Bolivia, Venezuela, Maduro, Chavez, Ji ping, Kim Jong Un, et cetera et cetera.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grishenko_ op 10-03-2022 13:30:31 ]
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:25:15 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik dacht dat 'deugen' een linkse hobby was. Irak was een rechtse bezigheidstherapie.
Nee de VVD is volgens velen links. Want Rutte is is niet verantwoordelijk alles is de schuld van links. En omgekeerd weer de schuld van links. :P :D
pi_204024016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Tegenhangers van communisten waren kapitalisten.
Mooi.
pi_204024018
Dat Links / Rechts werkt niet echt meer. Vooral als je alles wat jij "goed" vindt is tot Links bestempelt en alles wat "slecht" is is rechts. Putin is economisch Links, maar cultureel Rechts. Wat nu?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:26:50 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef zoost het volgende:
CPN kreeg wel financiële steun uit Rusland
Klopt maar dat was ook algemeen bekend. Bij Baudet is dat nog niet duidelijk. En dat zou ook nepnieuws kunnen zijn. Dat hij geld van Poetin krijgt.
pi_204024041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Murica, fuck yeah.
Een republikeinse aanval waar links in Nederland tegen was, is 20 jaar later opeens voor linkse deugpunten. Gaat het verder nog goed? Ben zelf bij de Jensen podcast afgehaakt bij de kerstuitzending met ingezonden brieven waarin luisteraar na luisteraar het contact met vrienden en familie was verloren. Vond het wel leuk om ook het wappie geluid te horen, maar dat werd toch wel te deprimerend.
pi_204024086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Als jij de maatschappelijke inrichting van Rusland vergelijkt met Nazi-Duitsland en stelt dat het gericht is op de publieke zaak, dan heb je er vrij weinig van begrepen. Je kan Poetin eerder vergelijken met Stalin dan met Hitler (alhoewel door de inval in Oekraïne wel enige parallellen zijn te trekken uiteraard).
Ik heb geen zin om enorme opstellen te schrijven hierover, maar publieke zaak alleen is inderdaad iets te kort door de bocht. Feit is wel dat in nazi Duitsland er een private sector was, waarin de rijkste mensen dicht bij Hitler stonden en bij twijfel over de loyaliteit ook keihard naar beneden konden vallen. Dit scenario is wat we al heel lang ook zien met de Russische oligarchen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:35:32 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204024124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een republikeinse aanval waar links in Nederland tegen was, is 20 jaar later opeens voor linkse deugpunten. Gaat het verder nog goed? Ben zelf bij de Jensen podcast afgehaakt bij de kerstuitzending met ingezonden brieven waarin luisteraar na luisteraar het contact met vrienden en familie was verloren. Vond het wel leuk om ook het wappie geluid te horen, maar dat werd toch wel te deprimerend.
Oorlog is goed als het motief maar past. Niks mis mee verder.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:35:52 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_204024131
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Dat Poetin extreem-rechts misbruikt om zijn eigen agenda door te duwen, zijn we allemaal over eens. Kijk maar naar de Wagner-groep van Poetin, stelletje extreemrechts tuig dat het is.

Maar hiermee probeert Poetin vooral te ontregelen, niet om zijn eigen beleid uit te dragen.
Ik denk dat we niet teveel moeten proberen te Putin verstehen. Het is vooral een kleptocrate maffiabaas, en de betere analogie is dan ook eerder midden-Amerikaanse bananenrepublieken/narcostaten. Hij gebruikt geweld in een kapitalistisch systeem en het is daardoor eerder rechts dan links, maar dat is een beetje wat je erin wil zien. Wat relevanter is om te kijken naar zijn daden: hij ontkent het bestaansrecht van Oekraine gebaseerd op dromen van een keizerrijk en dat het volgens hem etnische Russen zijn, die tevens de geboortegrond van de echte Rus bezet houden. Dat is gewoon heim ins reich - etnonationalisme, en hoort daarom bij extreem rechts.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:36:54 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:26 schreef zoost het volgende:
Dat Links / Rechts werkt niet echt meer. Vooral als je alles wat jij "goed" vindt is tot Links bestempelt en alles wat "slecht" is is rechts. Putin is economisch Links, maar cultureel Rechts. Wat nu?
Wat het vergaren van rijkdom aangaat ten koste van anderen zijn China en Rusland hetzelfde geworden als de rest van de wereld?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:38:13 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oorlog is goed als het motief maar past. Niks mis mee verder.
Wat een domme post is dit.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:38:17 #76
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb geen zin om enorme opstellen te schrijven hierover, maar publieke zaak alleen is inderdaad iets te kort door de bocht. Feit is wel dat in nazi Duitsland er een private sector was, waarin de rijkste mensen dicht bij Hitler stonden en bij twijfel over de loyaliteit ook keihard naar beneden konden vallen. Dit scenario is wat we al heel lang ook zien met de Russische oligarchen.
Dat is een parallel die je met elke dictator kan trekken, en staat naar mijn mening los van links en rechts. ;)

Rusland heeft geen private sector, in tegenstelling tot Nazi-Duitsland. Ja, wellicht voor wat losse vriendjes dat er wat is opgetuigd, maar voor de gemiddelde Rus is het bijna onmogelijk om een eigen zaak te starten én daar succesvol in te zijn.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:39:57 #77
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204024203
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat een domme post is dit.
Gefundeerd op eeuwen geschiedenis.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:40:07 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:38 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Dat is een parallel die je met elke dictator kan trekken, en staat naar mijn mening los van links en rechts. ;)

Rusland heeft geen private sector, in tegenstelling tot Nazi-Duitsland. Ja, wellicht voor wat losse vriendjes dat er wat is opgetuigd, maar voor de gemiddelde Rus is het bijna onmogelijk om een eigen zaak te starten én daar succesvol in te zijn.
Precies dat lukt eigenlijk alleen door het omkopen van regeringsfunctionarissen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:42:33 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024252
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gefundeerd op eeuwen geschiedenis.
Dan heb je het begrip totale oorlog met moderne wapens overgeslagen Met miljoenen doden. Oorlog is meer nu dan wat ridders en voetsoldaten die oorlog voeren op een grasveld.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:43:30 #80
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204024270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dan heb je het begrip totale oorlog met moderne wapens overgeslagen Oorlog is meer nu dan wat ridders en voetsoldaten die oorlog voeren op een grasveld.
In beginsel natuurlijk niet.
pi_204024281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:38 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Had Stalin veel mensen zoals Porsche om zich heen ja?

Wat jij wil doen is je definitie van rechts enkel beperken tot voorstanders van een soort stereotype van de Amerikaanse vrije markt. Dat mag, maar dat is niet de gangbare definitie van wat er allemaal op het rechtse spectrum te vinden is.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:44:01 #82
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat laat jij jezelf vandaag toch zo makkelijk kennen zeg.

Mij (deze keer zelfs indirect!) een rechtse mafklapper noemen, omdat ik Poetin een linkse dictator vind? :?
Gaat het voor de rest wel goed met jou?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:45:08 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In beginsel natuurlijk niet.
Ik ga hier verder niet op in. Dat jij oorlog top denkt te vinden mag natuurlijk.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:46:21 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024312
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hij heeft wel wat wapensystemen/tanks voor Hitler ontwikkeld ontworpen?
pi_204024340
Hopelijk komen ze ook gewoon met directe bewijzen en niet indirecte aannames met het zou kunnen dat zus en zo.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:59 #86
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat jij wil doen is je definitie van rechts enkel beperken tot voorstanders van een soort stereotype van de Amerikaanse vrije markt. Dat mag, maar dat is niet de gangbare definitie van wat er allemaal op het rechtse spectrum te vinden is.
Stalin was, nogmaals, ook oerconservatief en nationalistisch tot op het bot, evenals Poetin. Als jij dat onder 'rechtse' principes schaart, moet dat kunnen uiteraard. Neemt niet weg dat het een vertekend beeld zou kunnen geven omtrent de begrippen links en rechts.

Daarom vind ik het economische model leidend of die in een bepaald spectrum kan worden gezien: als er sprake is van een vrije markt met binnenlandse concurrentie (zoals inderdaad Amerika) dan is het inderdaad rechts, maar als er sprake is van enkel een publieke sector en de overheid regelt alles voor je (zoals o.a. Rusland) dan kan men dat links noemen.
pi_204024368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Wat laat jij jezelf vandaag toch zo makkelijk kennen zeg.

Mij (deze keer zelfs indirect!) een rechtse mafklapper noemen, omdat ik Poetin een linkse dictator vind? :?
Gaat het voor de rest wel goed met jou?
Als je Poetin oprecht links vindt, dan ben je een rechtse mafklapper ja. De argumenten die je voor linkse Poetin geeft impliceren dat de Nazi's links waren en om dat te denken moet je toch wel het uiterste stukje van rechts zijn.

Omdat je dat volgens mij ook wel doorhebt, maar niet wil toegeven kon je geen antwoord op de vraag geven of Nazi-Duitsland links was.
pi_204024381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hij heeft wel wat wapensystemen/tanks voor Hitler ontwikkeld ontworpen?
Yes. Met name tanks en tank jagers. De Tiger tank was ook bijna een Porsche geworden.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:52:27 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je Poetin oprecht links vindt, dan ben je een rechtse mafklapper ja. De argumenten die je voor linkse Poetin geeft impliceren dat de Nazi's links waren en om dat te denken moet je toch wel het uiterste stukje van rechts zijn.

Omdat je dat volgens mij ook wel doorhebt, maar niet wil toegeven kon je geen antwoord op de vraag geven of Nazi-Duitsland links was.
Ik zou Poetin eerder vergelijken met een korporaal die helaas aan de macht gekomen is?
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:52:43 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Yes. Met name tanks en tank jagers. De Tiger tank was ook bijna een Porsche geworden.
Klopt. En over ontworpen. Maar ik laat dit even. Want zou je het leger van nazi-Duitsland als een scherp zwaard zien dan hebben de Russen die bot gemaakt. En los van Poetin mogen we ze daar dankbaar voor zijn. Wat deze oorlog des te triester maakt in Oekraïne.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 10-03-2022 13:59:11 ]
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:56:35 #91
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik probeer al de hele tijd netjes met jou in gesprek te gaan, maar ik laat me niet steeds maar weer in dezelfde hoek duwen; zeker niet als er ook nog eens krachttermen van stal worden gehaald. Vanaf het begin was al duidelijk met je ad hominem dat je geen zin had in een normale discussie. Daarom onttrek ik mij ook aan dit gesprek, omdat ik jouw manier van uitdrukken zeer ondermaats vind.

Als laatste opmerking naar jou toe, wil ik duidelijk maken dat Nazi-Duitsland extreemrechts was, omdat daar wél sprake is van een private sector die door fascisten in de gaten werden gehouden.

Maar goed, dit is een vruchteloze discussie. Je hebt jezelf meerdere malen gediskwalificeerd en ik ga mijn energie niet stoppen in users die niet normaal met anderen kunnen communiceren. Fijne dag verder.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:59:10 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204024485
Links en rechts platslaan door dit begrippenpaar louter als economische dimensie te modelleren is natuurlijk ook volslagen armoedig. In principe zijn het twee redelijk coherene concurrerende weltanschauungen die zich door filters van grote debatten (te beginnen bij Burke-Paine) en historische gebeurtenissen projecteren op de wereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:00:11 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:59 schreef -XOR- het volgende:
Links en rechts platslaan door dit begrippenpaar louter als economische dimensie te modelleren is natuurlijk ook volslagen armoedig. In principe zijn het twee redelijk coherene concurrerende weltanschauungen die zich door filters van grote debatten (te beginnen bij Burke-Paine) en historische gebeurtenissen projecteren op de wereld.
Uiteindelijk gaat het om hebzucht denk ik?
pi_204024506
Ik merk op dat een voormalige darling van de FvD, Eva vlaardingerbroek, opvallend stil is over die oorlog.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:03:00 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204024531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat het om hebzucht denk ik?
Nogmaals, dat begrippenpaar reduceren is nogal lastig maar uiteindelijk gaat het op epistemologisch niveau misschien vooral over of de waarheid in morele zin kenbaar is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:05:30 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204024562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals, dat begrippenpaar reduceren is nogal lastig maar uiteindelijk gaat het op epistemologisch niveau misschien vooral over of de waarheid in morele zin kenbaar is.
Je kan het ook als landje pik zien Hitler wilde lebensraum en Poetin wil een herstel van het Russische rijk. Kortom het hebben van wat een ander heeft.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:10:05 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_204024610
Lekker boeiend. Forum gaat nooit meer een rol van betekenis spelen, Corona is voorbij.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:11:26 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204024628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je kan het ook als landje pik zien Hitler wilde lebensraum en Poetin wil een herstel van het Russische rijk. Kortom het hebben van wat een ander heeft.
Dat hebben zij inderdaad beiden en die hang naar het herstellen van het grootse verleden zou je conservatief-nationalistisch kunnen noemen maar je zou het in beide gevallen ook kunnen zien als het streven naar de geografische uitdrukking van een latent aanwezige machtsbalans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:12:07 #99
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:59 schreef -XOR- het volgende:
Het is uiteraard niet zo zwart-wit dat de economische status van een land, meteen de politieke richting meegeeft. Dat snap ik ook nog wel. Maar het geeft wel een basis, een houvast, van de politieke stromingen die aanwezig zijn. Communisme is bijvoorbeeld begonnen om het gelijkheidsbeginsel van de burger in acht te nemen. Kunnen we hoog of laag springen, maar de basis van communisme is dat iedereen wordt gelijkgesteld, dus ook economisch. Kapitalisme heeft als basis dat het individu, door middel van hard werken, rijk kan worden en kan klimmen op de sociale ladder. Dat is in het communisme vrijwel onmogelijk, omdat in die stroming meer vanuit de groep wordt gedacht.

Om dan terug te komen op Rusland: qua economisch model is het aan de linkerkant, geen vrije markt en geen private sector, maar ook qua samenleving is deze eerder links te noemen, aangezien klimmen op de sociale ladder vrijwel onmogelijk is en omdat er toch meer vanuit de groep wordt gedacht.

En dan heb ik het ook nog geeneens gehad over de gehele culturele historie van Rusland de afgelopen eeuw, die enkel bestond uit communisme. Trouwens, het is bekend dat Poetin droomt over de hervorming van het voormalige USSR dat zo communistisch was als weet ik veel wat. Lijkt me ook een teken aan de wand.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:13:37 #100
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204024657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:00 schreef Homey het volgende:
Ik merk op dat een voormalige darling van de FvD, Eva vlaardingerbroek, opvallend stil is over die oorlog.
Eva Vlaardingerbroek zit niet meer bij Forum. De FvD heeft een nieuwe klankkast gevonden in Raisa Blommensteijn, die is nog simpeler en nog naïever, dus die doet het erg goed bij de schaapachtige achterban.
  donderdag 10 maart 2022 @ 14:15:19 #101
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_204024686
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Machiavelli had daar een duidelijk antwoord op. :P
pi_204024742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je nou even Zembla kijkt dan zie je dat gesprek bijna exact gebeuren. Enige wat ik erbij heb verzonnen is de koppeling met de fascistische appjes.
Ik heb de uitzending destijds gezien en ik vond het tendentieuze lulpraat.

Het is nu weer actueel omdat mensen zich niet kunnen voorstellen dat iemand niet zomaar meegaat in de propaganda en oorlogshitserij en een eigen analyse heeft van de geopolitieke kwestie. Sterker nog, omdat het niet de bedoeling is dat we daarnaar luisteren moet de brenger van de genuanceerde boodschap als corrupt en verrader worden afgeschilderd. De rijen moeten gesloten gehouden worden en iedereen moet de agressieve oorlogsretoriek slikken.

We zijn inmiddels net zo hysterisch als de Amerikanen die zich na 9/11 een oorlog in lieten lullen en de vergelijkingen met McCarthyism dringt zich ook op. Dat is droevig en jij bent een van de sukkels.
pi_204024746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:26 schreef zoost het volgende:
De as is nu Woke <- > Nazi/Fascist

Gezien de drang van Poetin om Oekraiene te Denazificeren vermoedt ik toch dat hij Woke is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_204024872
Suggestieve berichtgeving, aannames, berichten zonder context is ' het bewijs' dat die voor de Russen werkt

Wat een waardeloze kut docu _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204024995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:15 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Machiavelli had daar een duidelijk antwoord op. :P
Machiavelli die is toch van die mislukte sollicitatiebrief aan Lorenzo de Medici? Blijkbaar had "de Heerser" van florence geen oren naar dit stuk amorele machtspolitieke proza.
  donderdag 10 maart 2022 @ 15:01:16 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204025175
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:02 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Poetin is vooral liberaal?

Onder het kopje 'liberaal' in artikel staat:
"Een economie waarbij veel ruimte is voor ondernemerschap en de staat daar alleen goede voorwaarden voor schept."

Nou, deze definitie is wellicht het tegenovergestelde van wat Rusland is: er is weinig ruimte om ondernemer te zijn, tenzij je een vriendje van Poetin bent, en de staat heeft nimmer goede voorwaarden geschept om binnenlandse concurrentie (oftewel de private sector) te verstevigen door een gelijk speelveld te creëren.

Zeg maar tegen de vele andersdenkenden binnen de neo-USSR dat Poetin heel liberaal is, ze zullen waarschijnlijk heel erg hard moeten lachen als ze niet zo bang zouden zijn. En terecht ook.
Dan nog heeft Rusland een economie die wordt bepaald door grootkapitaal en private bedrijven. En strijken eigenaars daar winsten van op. En doet de staat verder weinig voor de burger, die met zichzelf maar redden. Dat is duidelijk een rechtse invalshoek.

Dat het dan ook nog zo corrupt als de neten is, en een eerlijk speelveld niet bestaat maakt het niet meteen iets anders. Ook rechts kan zich niet aan zijn eigen principes houden.
pi_204025178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is nu weer actueel omdat mensen zich niet kunnen voorstellen dat iemand niet zomaar meegaat in de propaganda en oorlogshitserij en een eigen analyse heeft van de geopolitieke kwestie. Sterker nog, omdat het niet de bedoeling is dat we daarnaar luisteren moet de brenger van de genuanceerde boodschap als corrupt en verrader worden afgeschilderd. De rijen moeten gesloten gehouden worden en iedereen moet de agressieve oorlogsretoriek slikken.

We zijn inmiddels net zo hysterisch als de Amerikanen die zich na 9/11 een oorlog in lieten lullen en de vergelijkingen met McCarthyism dringt zich ook op. Dat is droevig en jij bent een van de sukkels.
Het gaat mensen niet om zijn eigen visie want nuancering mag er inderdaad zijn. Waar ze over vallen is dat hij precies de talking points van Rusland napraat inclusief het noemen van een speciale operatie in plaats van een oorlog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204025368
quote:
Jesse Klaver van GroenLinks wil dat Forum voor Democratie wordt uitgesloten van vertrouwelijke informatie over de Oekraïneoorlog.
Jesse klaver is nog steeds boos dat hij zoveel zetels is verloren en FvD juist groter is geworden dus nu wilt hij (weer) mensen uitsluiten en daarbovenop nog complotdenken ook :').
Kwestie van tijd dat de oude generatie van linkse ja-knikkers zal afsterven en FvD groter zal worden *O* .
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204025424
quote:

[..]

Heb de afgelopen dagen meer NPO gekeken dan het hele jaar ervoor. Niet een keer heb ik een van de experts horen zeggen dat we oorlog tegen Rusland moeten gaan voeren. Sterker: er waren meerdere waarschuwingen dat een bepaald idee van de dag kut was omdat ze oorlog zouden betekenen. Ook laat de NPO keer op keer de Russische tv ook zien als ze het hebben over een onderwerp. Rijen gesloten op weg naar een oorlog en andere meningen zijn niet welkom is dus simpelweg niet waar.

Verder ben ik heel benieuwd naar die genuanceerde boodschap waar je het over hebt. Want van wat ik heb gezien is die zogenaamde nuance keer op keer een stapel leugens. Ik laat mij echter graag verrassen.
pi_204025455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het gaat mensen niet om zijn eigen visie want nuancering mag er inderdaad zijn. Waar ze over vallen is dat hij precies de talking points van Rusland napraat inclusief het noemen van een speciale operatie in plaats van een oorlog.
Zoals iedereen ook precies de talking points van de NAVO en de EU napraat en zelfs extra zendtijd vrijmaakt om ineens het inzicht te delen dat bombardementen afschuwelijk zijn? Het is een tweepolig conflict, dan krijg je dat. Wat verwacht je dan, dat Baudets nuanceringen niet ook door Rusland naar voren zouden worden gebracht?

Je hebt een heleboel feiten en omstandigheden waar de NAVO selectief in winkelt, Rusland selecctief in winkelt, en de enkeling die nog aan analyse ipv propagand wil doen ook bepaalde dingen uitthaalt en benadrukt.
pi_204025545
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zoals iedereen ook precies de talking points van de NAVO en de EU napraat en zelfs extra zendtijd vrijmaakt om ineens het inzicht te delen dat bombardementen afschuwelijk zijn? Het is een tweepolig conflict, dan krijg je dat. Wat verwacht je dan, dat Baudets nuanceringen niet ook door Rusland naar voren zouden worden gebracht?

Je hebt een heleboel feiten en omstandigheden waar de NAVO selectief in winkelt, Rusland selecctief in winkelt, en de enkeling die nog aan analyse ipv propagand wil doen ook bepaalde dingen uitthaalt en benadrukt.
Nee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_204025577
quote:

[..]

Hey, maar zo gek is dit toch helemaal niet? Wij, als inwoners van het westen, met normen/waarden, politieke systemen, culturen enz, enz, hebben toch ook een natuurlijke neiging om voor onze eigen partij te kiezen? En dat is voor ons toch ook beter? Hoe vreemd is dat precies?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_204025635
quote:

[..]

Ben zo benieuwd naar de nuance waar ik naar vroeg. Meneer Halcon en Ali kom er ook maar in!
pi_204025830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:44 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hey, maar zo gek is dit toch helemaal niet? Wij, als inwoners van het westen, met normen/waarden, politieke systemen, culturen enz, enz, hebben toch ook een natuurlijke neiging om voor onze eigen partij te kiezen?
[/quote]Dat wil niet zeggen dat je als een kip zonder kop achter iedereen moet aanlopen die claimt van je eigen partij te zijn.

quote:
En dat is voor ons toch ook beter? Hoe vreemd is dat precies?
Waar het nou juist aan ontbreekt is kiezen voor onszelf en onderscheid maken tussen wij en zij. Als je dat namelijk doet dan weet je dat de Russen 'zij' zijn, en de Oekrainers niet 'wij'. Dan begin je de analyse van de situatie daarmee. Mensen doen nu alsof de Russen 'wij' zijn door er onze normen op te projectren ipv gewoon te erkennen dat het al jaren gewoon een schurkenstaat is, en het imperialisme dat niet het onze is maar van de Amerikanen en Brussel omarmen en doen alsof de EU hetzelfde is als Europa (herhaling werkt en deze onjuiste benoeming is tienduizenden keren in de media herhaald) en Oekraine daar eigenlijk bijhoort.
pi_204026310
Baudet is een clown, en de docu is slecht.
pi_204026608
https://www.rtlnieuws.nl/(...)atie-berispt-bijbaan

TLDR:
Baudet geeft zijn nevenactiviteiten niet op en werkt ook niet mee aan onderzoek naar die activiteiten. Hij is wel verplicht die inkomsten op te geven, maar doet dat dus niet.

Zijn reactie:
quote:
"Baudet geeft zijn neveninkomsten niet op, net als zijn reizen en geschenken. Die hebben niets met zijn werk als Kamerlid te maken. Als mensen hem niet vertrouwen, zegt hij, dan moeten zij vooral niet op hem stemmen. Uiteraard houdt Baudet zich aan de wet, en betaalt hij over zijn inkomsten net als iedereen keurig belasting."
Klinkt als een betrouwbare politicus die je moet beschermen door anderen uit te schelden.
  donderdag 10 maart 2022 @ 18:14:19 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204027010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)atie-berispt-bijbaan

TLDR:
Baudet geeft zijn nevenactiviteiten niet op en werkt ook niet mee aan onderzoek naar die activiteiten. Hij is wel verplicht die inkomsten op te geven, maar doet dat dus niet.

Zijn reactie:
[..]
Klinkt als een betrouwbare politicus die je moet beschermen door anderen uit te schelden.
Als dat geen bewijs is van banden met het Kremlin ...
Men meende al te weten dat hij een Nazi is maar nu blijkt hij tevens communist :X
pi_204027299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:17 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Jesse klaver is nog steeds boos dat hij zoveel zetels is verloren en FvD juist groter is geworden dus nu wilt hij (weer) mensen uitsluiten en daarbovenop nog complotdenken ook :').
Kwestie van tijd dat de oude generatie van linkse ja-knikkers zal afsterven en FvD groter zal worden *O* .
FvD is juist alleen maar zetels aan het verliezen. Logisch ook vanwege het complotwappie en pro-Rusland geluid.
pi_204027306
quote:

[..]
Uitzending van 2020:

Kijktip!!

Gekeken! Dat was m'n tijd meer dan waard. Dank.
Eens kijken
pi_204027310
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:14 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als dat geen bewijs is van banden met het Kremlin ...
Men meende al te weten dat hij een Nazi is maar nu blijkt hij tevens communist :X
Communist? Je loopt zo'n 30 jaar achter ben ik bang.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204027425
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:42 schreef Gehrman het volgende:

[..]
FvD is juist alleen maar zetels aan het verliezen. Logisch ook vanwege het complotwappie en pro-Rusland geluid.
Ja dat hoor ik al jaren, de realiteit is dat FvD alleen maar groter en actiever wordt. Het is inmiddels een bekende truc om de oppositie in een slecht daglicht te zetten door de media te gebruiken, voornamelijk de oudjes die nu langzaam afsterven hebben dit niet door.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204027481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:52 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ja dat hoor ik al jaren, de realiteit is dat FvD alleen maar groter en actiever wordt. Het is inmiddels een bekende truc om de oppositie in een slecht daglicht te zetten door de media te gebruiken, voornamelijk de oudjes die nu langzaam afsterven hebben dit niet door.
[ afbeelding ]
Ik heb het over zetels, niet over het fake ledenaantal van FvD.
pi_204027526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik heb het over zetels, niet over het fake ledenaantal van FvD.
There you go
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:03:30 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027609
quote:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:04:50 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204027640
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:42 schreef Maharski het volgende:

[..]
Gekeken! Dat was m'n tijd meer dan waard. Dank.
Ga je vanavond ook kijken? :D
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:05:06 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
There you go
[ afbeelding ]
Zeg maar een beetje zoals elke Grote Hoop op Rechts het doet... zeteltje of tien, daarna intern gezeik, daarna 56 eenmansfracties en afsplitsingen en daarna uitgestorven. En gelukkig maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:06:09 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:52 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat ik zeker weet is dat het gros van die Sammlung niet eens doorheeft wat libertarisme inhoudt en straks als eerste genaaid is wanneer De Leider zijn sociaal-economische plannen om gaat zetten in realiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204027682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg maar een beetje zoals elke Grote Hoop op Rechts het doet... zeteltje of tien, daarna intern gezeik, daarna 56 eenmansfracties en daarna uitgestorven. En gelukkig maar.
Dat hoop je
pi_204027695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik zeker weet is dat het gros van die Sammlung niet eens doorheeft wat libertarisme inhoudt en straks als eerste genaaid is wanneer De Leider zijn sociaal-economische plannen om gaat zetten in realiteit.
Oke nou prima
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:07:38 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:06 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat hoop je
Dat weet ik zeker.

Maar vertel eens, als trots lid van FvD...

Hoe gaat Jan Modaal, zeg maar de gewone burger, er precies op vooruit mocht de FvD de grootste worden en het sociaal en economisch beleid gaan bepalen? Zet het eens uiteen.

Wetende ook dat op dat gebied FvD nog rechtser dan VVD is.

Barst los.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:08:50 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204027732
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat weet ik zeker.

Hoe gaat Jan Modaal, zeg maar de gewone burger, er precies op vooruit mocht de FvD de grootste worden en het sociaal en economisch beleid gaan bepalen? Zet het eens uiteen.

Barst los.
Sociaal beleid en FvD? :+ :+ :+ :+
pi_204027739
quote:

[..]
Dat weet ik zeker.

Goed dat je geïnteresseerd bent. Het is belangrijk om kritisch the zijn in deze tijd. Check hun standpunten: https://www.fvd.nl/standpunten.

Kijk ook hun Youtube filmpjes.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:09:29 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:09 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Goed dat je geïnteresseerd bent. Het is belangrijk om kritisch the zijn in deze tijd. Check hun standpunten: https://www.fvd.nl/standpunten.

Nee, ik vraag het jou.

Leg het eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:11:08 #134
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204027773
quote:

[..]
Dat weet ik zeker.

Barst los.
Ik krijg steeds meer het idee dat die ideologie gebaseerd is op de jongensdroom "als ik één dag president was, dan zou ik:".
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_204027784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik vraag het jou.

Leg het eens uit.
Waarom zou ik het uitleggen als de informatie op die website staat?
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:14:43 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204027843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:09 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Even gekeken bij wonen. Hier heeft de gewone man dus helemaal niets aan. En hoe moeten huurders een huis kopen? :') Dit is alleen maar goed voor de huisjesmelkers en beleggers.

- Snel nieuwe woningen bouwen, met name in het middensegment.
- Maximaal 30% sociale huurwoningen, aandacht voor kleinschalige bouw en inpassing.
- Private bouwprojecten moeten niet gedwongen worden om een verplicht percentage sociale woningbouw te realiseren.
- Vereenvoudigen transformeren woningen (splitsen) en ombouw kantoorpanden.
- Stimuleren van eigenwoningbezit, door corporaties aan te sporen aan huurders te verkopen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:15:48 #137
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204027863
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Even gekeken bij wonen. Hier heeft de gewone man dus helemaal niets aan. En hoe moeten huurders een huis kopen? :') Dit is alleen maar goed voor de huisjesmelkers en beleggers.

- Maximaal 30% sociale huurwoningen, aandacht voor kleinschalige bouw en inpassing.
- Private bouwprojecten moeten niet gedwongen worden om een verplicht percentage sociale woningbouw te realiseren.
- Stimuleren van eigenwoningbezit, door corporaties aan te sporen aan huurders te verkopen.
Het is dan ook des te pijnlijker dat de mensen die erop stemmen waarschijnlijk de mensen zijn die het eerst met hun hoofd op het hakblok komen te liggen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:17:18 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204027891
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Het is dan ook des te pijnlijker dat de mensen die erop stemmen waarschijnlijk de mensen zijn die het eerst met hun hoofd op het hakblok komen te liggen.
:Y
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:17:56 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027902
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:11 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Waarom zou ik het uitleggen als de informatie op die website staat?
Omdat ik denk dat je geen flauw benul hebt van waar die partij echt voor staat, zoals 99% van al de Baudet fangirls, en dat het altijd leuk is om zo'n vermoeden bevestigd te zien.

Zal ik vast een voorschot geven?

"Ook pakt te starre ontslagbescherming ongunstig uit voor het MKB. Regels omtrent ziekte en ontslag moeten daarom worden versoepeld."

"Hoe paradoxaal het ook klinkt: een soepeler ontslagrecht voor het MKB is de meest effectieve oplossing om de werkloosheid snel terug te dringen. Denemarken geeft wat ons betreft het goede voorbeeld." Waarbij de Leider even vergeet te vermelden dat in Denemarken ZEER ROYALE sociale voorzieningen aanwezig zijn, die hijzelf natuurlijk juist verder wil uitkleden.

"Doorbetalingsverplichting bij ziekte van werknemers verkorten van twee naar één jaar."

"Hogere belastingvrije voet van ¤ 20.000, in combinatie met lage vlaktaks."

Zo maar wat pareltjes.

Waarom heeft De Leider het hier nooit zo over, zijn economische plannetjes?

Waarschijnlijk omdat het ledenaantal dan direct ietsje terugloopt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204027927
quote:

[..]

Is alleen maar goed dat dit gedaan wordt.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:20:14 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Vent je weet geeneens wat er staat :')

Maar blijf zeker stemmen op die club; kun je straks lopen zeiken dat er geen vaste banen meer zijn, de vermogensongelijkheid astronomisch wordt en je de speelbal bent geworden van de bedrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:21:19 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204027971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Leg eens uit wat er goed is aan de punten die ik uit het hoofdstuk wonen heb gehaald?
pi_204027972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ik denk dat je geen flauw benul hebt van waar die partij echt voor staat, zoals 99% van al de Baudet fangirls, en dat het altijd leuk is om zo'n vermoeden bevestigd te zien.

"Ook pakt te starre ontslagbescherming ongunstig uit voor het MKB. Regels omtrent ziekte en ontslag moeten daarom worden versoepeld."

"Hoe paradoxaal het ook klinkt: een soepeler ontslagrecht voor het MKB is de meest effectieve oplossing om de werkloosheid snel terug te dringen. Denemarken geeft wat ons betreft het goede voorbeeld." Waarbij de Leider even vergeet te vermelden dat in Denemarken ZEER ROYALE sociale voorzieningen aanwezig zijn, die hijzelf natuurlijk juist verder wil uitkleden.

"Doorbetalingsverplichting bij ziekte van werknemers verkorten van twee naar één jaar."

Zo maar wat pareltjes.

Wat is het probleem dan precies?
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:21:46 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204027981
60.000 leden...

En die hebben het programma echt gelezen?

GTFO.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204027996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar blijf zeker stemmen op die club; kun je straks lopen zeiken dat er geen vaste banen meer zijn, de vermogensongelijkheid astronomisch wordt en je de speelbal bent geworden van de bedrijven.
Nee jij snapt het niet. FvD komt op voor een beter Nederland
pi_204028010
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Leg eens uit wat er goed is aan de punten die ik uit het hoofdstuk wonen heb gehaald?
Er worden meer huizen gebouwd, leegstand en de burgers worden eerder eigenaar van een woning. Wat is hier niet goed aan?
pi_204028014
quote:

[..]

Ik dacht je maakt een grapje maar dit is serieus nog rechtser en slechter dan het beleid van Stef Blok. En dat wil wat zeggen. De genoemde oplossingen zijn min of meer de redenen dat we nu in deze shit show zitten.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:24:15 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Hoe is het inperken van sociale huurwoningen beter voor Nederland? De mensen die geen huis kunnen kopen moeten maar op straat leven?
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:24:34 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Vooral voor een beter Nederland voor de allerrijksten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204028059
quote:

[..]

Zo maar wat pareltjes.

Dit dus. Dat heb ik ook wat vage kenissen voorgehouden die in het MKB werken en regelmatig langere tijd ziek zijn door chronische gezondheidsklachten. Niks geen twee jaar ontslagbescherming. Na één jaar mogen ze je dan ontslaan als het aan fvd ligt.

Maar dat zag ik verkeerd. Dat zou grote Tjerrie nooit zo bedoelen. Ipv zich te verdiepen in de standpunten kijken ze liever de kekke joetuup fimpjes van hun grote leider.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:25:37 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028062
Ach zo zie je weer... was al zo met de LPF, met TON, en nu met FvD...

Roep gewoon wat over bruin volk en je hebt zo een paar duizend leden en minstens 10 zetels te pakken. Verder kun je een encyclopedisch partijprogramma samenstellen dat verder toch niet wordt gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204028065
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe is het inperken van sociale huurwoningen beter voor Nederland? De mensen die geen huis kunnen kopen moeten maar op straat leven?
Daarom stimuleren we op eigenwoningbezit. Het probleem is niet dat mensen geen huis krijgen, het probleem is zoals jij al zegt de mensen geen huis kunnen kopen!
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:26:10 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028071
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:23 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Er worden meer huizen gebouwd, leegstand en de burgers worden eerder eigenaar van een woning. Wat is hier niet goed aan?
Er worden meer koophuizen gebouwd. Hoe kunnen burgers eigenaar van een woning worden als ze niet genoeg verdienen om in aanmerking te komen voor een hypotheek?
pi_204028073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:23 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat het er voor gaat zorgen dat er nog minder huizen gebouwd gaan worden. Sowieso voor de verkeerde doelgroep.
pi_204028079
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

Roep gewoon wat over bruin volk en je hebt zo een paar duizend leden en minstens 10 zetels te pakken. Verder kun je een encyclopedisch partijprogramma samenstellen dat verder toch niet wordt gelezen.
Haha ik ben zelf bruin bro.. Wel mooi geprobeerd.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:27:01 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik dacht je maakt een grapje maar dit is serieus nog rechtser en slechter dan het beleid van Stef Blok. En dat wil wat zeggen. De genoemde oplossingen zijn min of meer de redenen dat we nu in deze shit show zitten.
Ja. Het staat er echt :')
pi_204028119
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er worden meer koophuizen gebouwd. Hoe kunnen burgers eigenaar van een woning worden als ze niet genoeg verdienen om in aanmerking te komen voor een hypotheek?
Huizen worden goedkoper als er meer huizen worden gebouwd, dat is geen hogere wiskunde.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:28:16 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:26 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Daarom stimuleren we op eigenwoningbezit. Het probleem is niet dat mensen geen huis krijgen, het probleem is zoals jij al zegt de mensen geen huis kunnen kopen!
Moet jij eens opletten hoe onmogelijk het wordt voor het gros van de burgers met nauwelijks sociale zekerheid of vaste baan, zoals FvD dat graag ziet, om ooit een huis te kopen. Uiteraard ook nog eens in een vlak taks samenleving waardoor de allerrijksten vrij speelveld hebben om als goden in Frankrijk te leven en eisen te stellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204028135
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat het er voor gaat zorgen dat er nog minder huizen gebouwd gaan worden. Sowieso voor de verkeerde doelgroep.
Nee het FvD wilt juist meer huizen bouwen. Zo zie je wel weer dat mensen vaak gewoon niet goed geïnformeerd zijn en zomaar wat stemmen.
pi_204028138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

ah onze zolderkamerduider. Heel goed. Multimiljonair zeker geworden met short gaan op aandelen? Oekraïne zag jij natuurlijk al lang aankomen he... sneu
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:29:01 #161
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028141
quote:

[..]
Ben je nu aan het trollen? De mensen kunnen geen eigen huis kopen omdat ze te weinig verdienen voor een hypotheek. Je kan dan stimuleren wat je wil maar dat lost het probleem niet op.
pi_204028153
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Het staat er echt :')
In principe wel.
Dat gaat echt het gevolg zijn.

Verdiep je eens in de volkshuisvesting veranderingen die de vvd rond 2010 hebben doorgevoerd. Dat is bijna exact dit programma maar dan iets minder extreem. We plukken daar nu de voorspelde vruchten van.
pi_204028166
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moet jij eens opletten hoe onmogelijk het wordt voor het gros van de burgers met nauwelijks sociale zekerheid of vaste baan, zoals FvD dat graag ziet, om ooit een huis te kopen. Uiteraard ook nog eens in een vlak taks samenleving waardoor de allerrijksten vrij speelveld hebben om als goden in Frankrijk te leven en eisen te stellen.
FvD wordt sowieso groter dus ja we gaan het zien inderdaad!
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:29:44 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028167
quote:

[..]
Haha ik ben zelf bruin bro.. Wel mooi geprobeerd.
Oh dan heb je idd ook nog de club wappies die graag in complotten geloven of lekker recalcitrant politiek incorrect willen zijn en voor wie FvD de Hemel zelve is.

Zag je ook met Trump. Een Republikeinse multi-miljardair met een voorliefde voor de Grote Bedrijven was ineens de Man van het Volk...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:30:19 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee het FvD wilt juist meer huizen bouwen. Zo zie je wel weer dat mensen vaak gewoon niet goed geïnformeerd zijn en zomaar wat stemmen.
_O- :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:30:22 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Huizen worden goedkoper als er meer huizen worden gebouwd, dat is geen hogere wiskunde.
Ook als huizen goedkoper worden, dan krijg je met een laag inkomen geen hypotheek hoor. En dat wat FvD wil bouwen zijn geen goedkope huizen
pi_204028192
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ben je nu aan het trollen? De mensen kunnen geen eigen huis kopen omdat ze te weinig verdienen voor een hypotheek. Je kan dan stimuleren wat je wil maar dat lost het probleem niet op.
Dus je denkt echt dat de hypotheek hetzelfde blijft als de prijs van de huizen dalen? Alrighty then
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:30:44 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:28 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
ah onze zolderkamerduider. Heel goed. Multimiljonair zeker geworden met short gaan op aandelen? Oekraïne zag jij natuurlijk al lang aankomen he... sneu
Nu al aan de drank?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204028206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nu al aan de drank?
om jou te begrijpen zou dat soms wel beter zijn ja
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_204028236
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh dan heb je idd ook nog de club wappies die graag in complotten geloven of lekker recalcitrant politiek incorrect willen zijn en voor wie FvD de Hemel zelve is.

Zag je ook met Trump. Een Republikeinse multi-miljardair met een voorliefde voor de Grote Bedrijven was ineens de Man van het Volk...
Gewoon realistisch blijven en niet dingen gaan invullen voor een ander of zelfs verzinnen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:32:25 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:31 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
om jou te begrijpen zou dat soms wel beter zijn ja
Dat snap ik; als je te belabberd bent je in de bronnen in te lezen, is het al gauw abacadabra wanneer er over die bronnen gesproken wordt.

Proost.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:32:41 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204028255
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Gewoon realistisch blijven en niet dingen gaan invullen voor een ander of zelfs verzinnen.
... zoals dat er een Kartel ergens bezig is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204028275
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ook als huizen goedkoper worden, dan krijg je met een laag inkomen geen hypotheek hoor. En dat wat FvD wil bouwen zijn geen goedkope huizen
Dan krijg je juist die optie wel. Het is niet zo dat alle sociale huurwoningen opeens weg gaan dan. Het ratio moet gewoon omlaag.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:35:35 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:33 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dan krijg je juist die optie wel. Het is niet zo dat alle sociale huurwoningen opeens weg gaan dan. Het ratio moet gewoon omlaag.
Nee. Want FvD wil sociale huurwoningen verkopen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:39:21 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204028431
Thx voor de YouTube video TS ff kijken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204028435
quote:
84s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Want FvD wil sociale huurwoningen verkopen.
Dat is alleen maar goed voor de economie en voor de mensen
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:39:57 #177
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204028445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat is alleen maar goed voor de economie en voor de mensen
Vooral voor de mensen die en huurwoning nodig hebben.
Dit, dus.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:48:15 #178
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204028676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Werken in een soort van goelag is toch echt wel vorm van vast werk hoor. :)
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:51:11 #179
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204028773
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooral voor een beter Nederland voor de allerrijksten.
We zijn dan ook nummer één ter wereld in inkomensongelijkheid, en dat is niet zomaar.
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:53:20 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204028849
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:33 schreef Ali_boo het volgende:
Suggestieve berichtgeving, aannames, berichten zonder context is ' het bewijs' dat die voor de Russen werkt

Wat een waardeloze kut docu _O-
De docu komt vanavond pas
pi_204029081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:51 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
We zijn dan ook nummer één ter wereld in inkomensongelijkheid, en dat is niet zomaar.
Nee niet inkomsten ongelijkheid maar vermogensongelijkheid.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:03:47 #182
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204029108
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee niet inkomsten ongelijkheid maar vermogensongelijkheid.
Ik heb de statistieken niet verzonnen.
pi_204029465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:03 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ik heb de statistieken niet verzonnen.
Dat staat mij bij. Daarom is de gini coefficient ook voor Nederland nog goed.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:22:38 #184
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204029617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat staat mij bij. Daarom is de gini coefficient ook voor Nederland nog goed.
Toch vind ik het wrang dat we van een soort voorbeeld naar de allerlaatste plaats zijn gezakt.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:28:42 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204029724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:51 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dat is wel bruto hè. Onder de streep doet NL het niet slecht.
Dit, dus.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:32:41 #186
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204029821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is wel bruto hè. Onder de streep doet NL het niet slecht.
Klopt, alleen de koopkracht daalt alweer voor het zoveelste jaar op rij.
pi_204029908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:13 schreef EinarBoe het volgende:
Eva Vlaardingerbroek zit niet meer bij Forum. De FvD heeft een nieuwe klankkast gevonden in Raisa Blommensteijn, die is nog simpeler en nog naïever, dus die doet het erg goed bij de schaapachtige achterban.
Wat is het toch met blonde vrouwen dat ze zo graag bij FvD "werken"? Aandachtsgeilerij?
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:39:43 #188
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204029977
Thx voor de tip TS ben kijken..
Zakje trucjes er bij.. pilsje en niet geheel verbaasd naar scherm kijkend.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:45:17 #189
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204030093
Is hier geen apart topic over? :o
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:55:46 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204030287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:32 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Klopt, alleen de koopkracht daalt alweer voor het zoveelste jaar op rij.
Ja, maar dat geldt voor iedereen
Dit, dus.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:58:00 #191
68638 Zwansen
pi_204030344
En het idiote is dat zijn stemmers dit allemaal geen fuck uitmaakt. :')
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:06:57 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204030546
Vond beetje meh..
Veel herhaling uit de docu uit de OP.
Meer niet.
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:14:24 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204030693
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:06 schreef theguyver het volgende:
Vond beetje meh..
Meer niet.
Geen hard bewijs? Geen nieuw bewijs?
Krekker is de bom!
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:20:16 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204030807
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Geen hard bewijs? Geen nieuw bewijs?
Geen hard bewijs.
pi_204030929
quote:
Vond beetje meh..
Meer niet.
Dit ja. Het trekt nu wel wat meer aandacht omwille van hetgeen wat er in Oekraïne aan de hand is.
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:27:04 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204031006
quote:
Vond beetje meh..
Meer niet.
Ik had er ook wel wat meer van verwacht. Ik had het idee naar de opgepoetste versie van de docu van 2020 te kijken.
pi_204031277
quote:

[..]
Uitzending van 2020:

Kijktip!!

dank!
Niet eerder gezien maar wel goed om te kijken
pi_204031668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Geen hard bewijs.
Aanklagen voor laster en smaad
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204031693
quote:
Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de mensen van Zembla gevonden hebben :)
Hun docu uit 2020 hebben ze weer gevonden dus.
  donderdag 10 maart 2022 @ 22:08:25 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204031775
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hun docu uit 2020 hebben ze weer gevonden dus.
Ja ;( ;(
pi_204032867
_O-

Slotje pleez.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 00:04:35 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204033373
quote:
8s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Aanklagen voor laster en smaad
Eh nee zonder greintje bewijs heeft dat natuurlijk niks tot geen nut.
Waarom denk je dat zo lang duurt voor bijvoorbeeld een Trump aangeklaagd voor een coup poging?
Men denkt dat het een coup is maar men heeft geen keihard bewijs en daarom is er zo'n uitgebreid onderzoek.

Of al die zaken om de vermeende fraude zonder bewijs word alles naar de prullenbak gedrukt.
pi_204033442
Baudet is gek geworden. Maar gekken spreken wel vaak een (kern van) waarheid.

Deze oorlog is aangewakkerd door de uitbreiding van de NAVO en de EU. Dat valt niet te ontkennen.

Zou deze oorlog er ook zijn geweest zonder de uitbreiding van NAVO en EU? Dat weten we niet. Misschien wel, misschien niet, misschien anders.
pi_204033523
quote:
Die wisselen vooral sterk door de tijd, net als zijn overige meningen overigens.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 11 maart 2022 @ 00:57:34 #205
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204033612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 00:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Deze oorlog is aangewakkerd door de uitbreiding van de NAVO en de EU. Dat valt niet te ontkennen.

Zou deze oorlog er ook zijn geweest zonder de uitbreiding van NAVO en EU? Dat weten we niet. Misschien wel, misschien niet, misschien anders.
Jawel en waarom het internet.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 01:22:00 #206
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204033658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:21 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat is het probleem dan precies?
Heb je het zelf wel eens gelezen? Er staan bijzonder weinig concrete plannen in. En van wat er staat word ik niet veel wijzer. We hebben toch wel een aantal behoorlijke problemen op ons bord liggen m.b.t. de huizenmarkt, jeugdzorg en politiekorps. Maar zelfs voor het herstellen van de huizenmarkt staat geen enkel concreet voorstel, enkel wat lege hulzen. "Meer bouwen in het middensegment" en "zorgen dat mensen weer een woning kunnen kopen". Ja, goh. :')

Sterker nog, als ik dit lees lijkt het er op dat het alleen maar moeilijker wordt om je baan te behouden om een huis te kopen, want FvD gaat wat bescherming van de consument en werknemer nog wel een paar stappen verder dan VVD.
pi_204034096
quote:

Klopt, dit is net zo iets, stel je zou geen autogordel dragen, misschien was iemand dan niet in ongeval terrecht gekomen.

Misschien wel misschien niet.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 07:53:35 #208
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204034097
quote:

En de reden is niet omdat kernmacht Rusland bang is voor die landen, maar omdat NAVO-landen moeilijk terug te veroveren zijn.

Als het om angst zou gaan, dan hebben ze de situatie alleen maar verslechterd.
Finland en Zweden overwegen nu ook een lidmaatschap.

Nee, die frame dat Poetin zo’n briljant strateeg is, daar is niks meer van over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204034114
Moet ik dit nog terugkijken of is het net als de vorige keer bij Zembla vooraf allemaal wat grootser aangekondigd dan het daadwerkelijk bleek te zijn?
pi_204034160
quote:
Vaak?
Is het dan ook zo hoe gekker iemand is hoe vaker hij de (kern van) waarheid spreekt?
quote:
In alinea later ben je minder zeker
quote:
dat weten we wel. Zie je quote:
quote:
pi_204034220
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 07:57 schreef Raw85 het volgende:
Moet ik dit nog terugkijken of is het net als de vorige keer bij Zembla vooraf allemaal wat grootser aangekondigd dan het daadwerkelijk bleek te zijn?
Als je de vorige docu hebt gezien, dan heb je deze ook al gezien.
pi_204034245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 07:57 schreef Raw85 het volgende:
Het is alleen Otten die appjes van Baudet laat zien waar Baudet op meerdere momenten trots meldt dat hij door twee Russen voor zijn werkzaamheden betaald wordt. Een van die twee Russen heeft op Russische tv een jaar of tien geleden verteld dat Europa geannexeerd moet worden in een zachte oorlog
Cest ca. Duidelijk dat het niet klopt maar dat is het
pi_204034934
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:42 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Gelukkig blijken de meeste Nederlanders dus verstandig.
FvD stemmers zijn al bij voorbaat af.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_204034993
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Klopt. Maar ik heb zomaar het idee dat de meeste FvD stemmers niet zo slim zijn. Hun spelling en kennis van de Nederlandse taal is tenenkrommend slecht.
pi_204035066
is er hier iemand die langer dan 5 minuten naar de complothamster kan luisteren of die andere ontzettende lelijke vent?

Het lukt mij echt niet. Na 1 minuut wil ik hem al op zijn muil meppen.
pi_204035090
Hier was ik al een beetje bang voor. Gewoon een goedkope uitzending met maar 1 of 2 indirecte lijntjes wat al bekend was.

Jammer had meer echte onderzoek verwacht van Zembla. Dit is gewoon zoeken naar het zoeken om dan te schreeuwen "kijk dit is er". Dit is gewoon weer voer voor FvD.
pi_204035112
quote:
Even gekeken bij wonen. Hier heeft de gewone man dus helemaal niets aan.
Die plannen zijn, net als de economische paragraaf, op hoofdlijnen meer dan prima - alleen ontbreekt het aan enige concretisering over de financiering daarvan. Beetje gemiste kans. Maar voor Thierry een stuk minder interessant dan de casussen waar hij op zich meent te kunnen profileren, wat meer ten koste dan ten gunste van zijn stemmenpotentieel komt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_204035128
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het is alleen Otten die appjes van Baudet laat zien waar Baudet op meerdere momenten trots meldt dat hij door twee Russen voor zijn werkzaamheden betaald wordt. Een van die twee Russen heeft op Russische tv een jaar of tien geleden verteld dat Europa geannexeerd moet worden in een zachte oorlog
Cest ca. Duidelijk dat het niet klopt maar dat is het
Beetje moddergooien tussen wat leden van een uiteengevallen fractie dus. What else is new. Met die kop had ik toch wel wat substantiëlers verwacht.
Best pilot in history
pi_204035163
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:48 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Gelukkig blijken de meeste Nederlanders dus verstandig.
FvD stemmers zijn al bij voorbaat af.
Eens. Als die lui ook nog zulke oogkleppen op hebben is het meer dan duidelijk dat er niet met ze te praten valt
pi_204035182
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Beetje moddergooien tussen wat leden van een uiteengevallen fractie dus. What else is new. Met die kop had ik toch wel wat substantiëlers verwacht.
Het zijn teksten van Baudet die gewoon zwart op wit staan. Daar valt vrij weinig aan te verdraaien
pi_204035211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het zijn teksten van Baudet die gewoon zwart op wit staan. Daar valt vrij weinig aan te verdraaien
Ik stel ook niet dat er iets aan verdraaid is, alleen dat wat appjes van acht jaar geleden over een vermeende betaling van een Rus aan Baudet wel erg mager bewijs voor "het Kremlin in de Kamer".
Best pilot in history
pi_204035603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik stel ook niet dat er iets aan verdraaid is, alleen dat wat appjes van acht jaar geleden over een vermeende betaling van een Rus aan Baudet wel erg mager bewijs voor "het Kremlin in de Kamer".
met de context dat Baudet meldt dat Vladimir weer eens trots zou zijn na een succes van FvD?

Als daar echt niks aan de hand zou zijn, dan zijn dat bijzonder opmerkelijke teksten. Het gebeurt zelfs meerdere keren. En als FvD of Baudet er mee geconfronteerd worden dan is de enige reactie dat het "grapjes" zijn.

Ik weet niet, als jij of ik iets geks posten dan komen wij er bij een mod of admins niet mee weg door het te bestempelen als "grapje". Baudet en zijn partij worden door ons betaald om ons land te leiden, maar hij lijkt loyaal aan de Rusland. Wellicht door geld, dat is niet duidelijk, alleen daar wil Baudet geen opheldering over geven en dat maakt hem onbetrouwbaar.

Dat verdient het predikaat moddergooien niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2022 10:54:22 ]
pi_204035978
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
met de context dat Baudet meldt dat Vladimir weer eens trots zou zijn na een succes van FvD?
Het is toch overduidelijk dat die man sympathieën voor conservatief, autoritair leiderschap heeft? Dat daar lijntjes liggen lijkt me niet vreemd, maar dat de partij dan een betaalde dependance in de Kamer zou zijn, is weer vier bruggen verder. Ik vermoed ook eerder dat Baudet iemand is die dolgraag op het verjaardagspartijtje van Poetin zou willen komen, maar dat de beste man andersom niet bepaald op de radar staat.
Best pilot in history
pi_204036109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:05 schreef hunterrnl het volgende:
Hier was ik al een beetje bang voor. Gewoon een goedkope uitzending met maar 1 of 2 indirecte lijntjes wat al bekend was.

Jammer had meer echte onderzoek verwacht van Zembla. Dit is gewoon zoeken naar het zoeken om dan te schreeuwen "kijk dit is er". Dit is gewoon weer voer voor FvD.
Complottheoretici blijven maar zendtijd krijgen op de NPO.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 11:42:25 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204036162
Ik vind het helemaal prima dat men Baudet en het FvD wil onderzoeken en als er daadwerkelijk iets uitkomt, aanpakken. Lijkt me logisch.

Maar waarom dezelfde docu zonder nieuw bewijs uitzenden zo vlak voor verkiezingen? Dat ruikt naar propaganda.

En de banden van FvD met Rusland zijn gebaseerd op allerlei verdenkingen, verdachtmakingen en geen daadwerkelijk bewijs. maar als je eens vraagt naar banden van Rutte, Kaag, Trudeau etc met het WEF, wat daadwerkelijk bewezen banden zijn, ben je een conspiracy wappie :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:25:19 #226
68638 Zwansen
pi_204036685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:42 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het helemaal prima dat men Baudet en het FvD wil onderzoeken en als er daadwerkelijk iets uitkomt, aanpakken. Lijkt me logisch.

Maar waarom dezelfde docu zonder nieuw bewijs uitzenden zo vlak voor verkiezingen? Dat ruikt naar propaganda.

En de banden van FvD met Rusland zijn gebaseerd op allerlei verdenkingen, verdachtmakingen en geen daadwerkelijk bewijs. maar als je eens vraagt naar banden van Rutte, Kaag, Trudeau etc met het WEF, wat daadwerkelijk bewezen banden zijn, ben je een conspiracy wappie :').
Ik vind die appjes van Otten wel redelijk bewijs.

En qua WEF; het punt met het WEF is niet dat die banden er zijn, die zijn er klaarblijkelijk (net als met heel veel andere organisaties), maar het gaat vooral om de enorme invloed die de ‘wappies’ het WEF toedichten.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:34:01 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204036777
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En qua WEF; het punt met het WEF is niet dat die banden er zijn, die zijn er klaarblijkelijk (net als met heel veel andere organisaties), maar het gaat vooral om de enorme invloed die de ‘wappies’ het WEF toedichten.
Dat mag.

En dat is jouw mening, en ook dat mag. Maar ik vind het wegwuiven van die invloed met de dooddoener wappies echt een beetje makkelijk. Ze beweren zelf, op video terug te vinden, dat ze enorm veel invloed hebben met Canada als duidelijkste voorbeeld. Je kan Schwab persoonlijk zien vertellen dat ze een groot deel van hun leden hebben geinstalleerd in het kabinet daar en dat hij daar enorm trots op is. En in een andere video schept hij weer openbaar op dat hij andere personen in zijn zak heeft.

Dat is al 100x meer bewijs dan wat whatsappberichtjes eigenlijk. En daar is weinig wappie aan hoor.

Zoals Baudet zelf zei, prima dat er onderzoek komt naar Fvd, maar dan ook naar WEF invloed lijkt me, gelijke monnikken etc.
Get woke, go broke!
pi_204037154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Ze beweren zelf, op video terug te vinden, dat ze enorm veel invloed hebben met Canada als duidelijkste voorbeeld. Je kan Schwab persoonlijk zien vertellen dat ze een groot deel van hun leden hebben geinstalleerd in het kabinet daar en dat hij daar enorm trots op is. En in een andere video schept hij weer openbaar op dat hij andere personen in zijn zak heeft.
Gewoon uit interesse, waar zijn die video's te zien?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 13:12:25 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204037164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gewoon uit interesse, waar zijn die video's te zien?
Youtube.
Get woke, go broke!
pi_204037175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Youtube.
Zet ze hier maar neer.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 13:15:31 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204037210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 13:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zet ze hier maar neer.
Get woke, go broke!
pi_204037764
quote:
Wat een objectieve en diepgravende bron zeg. :')
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:03:18 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204037784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een objectieve en diepgravende bron zeg. :')
Ik kon er op wachten :').

Ik heb dezelfde video al een keer in BNW gepost met als disclaimer :negeer de bron, trek je niets aan van de podcasters. Maar je ziet hier op video Schwab gewoon dingen zelf uitleggen, wat maakt het dan uit wie er wat commentaar op geeft precies?

Wat een waardeloos argument zeg :').
Get woke, go broke!
pi_204037797
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wappies met hun angstbeelden voor het WEF is echt lachwekkend.
pi_204037889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik kon er op wachten :').

Ik heb dezelfde video al een keer in BNW gepost met als disclaimer :negeer de bron, trek je niets aan van de podcasters. Maar je ziet hier op video Schwab gewoon dingen zelf uitleggen, wat maakt het dan uit wie er wat commentaar op geeft precies?

Wat een waardeloos argument zeg :').
Schwab trekt natuurlijk graag successen naar zich toe, en dan zegt hij dingen als 'die Trudeau is de toekomst, en het is er eentje van ons!'.

Punt is dat het weinig zegt over de werkelijke invloed van Schwab. Als je zijn werkelijke invloed wil weten, zal je dingen in kaart moeten brengen. Hoe lopen de lijntjes? Op welke momenten laten de wereldleiders zich beïnvloeden door Schwab? Belt Schwab persoonlijk alle wereldleiders op? Lopen hier stromannetjes tussendoor? Zijn er geheime bijeenkomsten? En belangrijk, hoe motiveert/overtuigt Schwab dan iedereen? Betaalt hij zulke wereldleiders? Of zijn er andere financiële stromen?

Gewoon naar de feiten kijkend, is het WEF-complot, zoals de meeste complotten, behoorlijk lachwekkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 11-03-2022 14:25:27 ]
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:14:55 #236
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204037917
quote:
Als je zo bij een podcast gaat zitten neem je jezelf veel te serieus.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:16:23 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204037924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Schwab trekt natuurlijk graag successen naar zich toe, en dan zegt hij dingen als 'die Trudeau is de toekomst, en het is er eentje van ons!'.

Punt is dat het weinig zegt over de werkelijke invloed van Schwab. Als je zijn werkelijke invloed wil weten, zal je dingen in kaart moeten brengen. Hoe lopen de lijntjes? Op welke momenten laten de wereldleiders zich beïnvloeden door Schwab? Belt Schwab persoonlijk alle wereldleiders op? Lopen hier stromannetjes tussendoor? Zijn er geheime bijeenkomsten? En belangrijk, hoe motiveert/overtuigt Schwab dan iedereen? Betaalt hij zulke wereldleiders? Of zijn er andere financiële stromen?

Gewoon naar de feiten kijkend, is het WEF-complot, zoals de meeste complotten, gewoon behoorlijk lachwekkend.
Ach komop nou man? Het was eerst, ze bestaan niet, toen ze bestaan wel maar hebben geen invloed, nu is het ze hebben wel invloed maar volgens mij niet zo veel.

Is het nou echt zo wappie om je eens af te vragen wat dat clubje precies inhoudt? Zeker als er op basis van wat whatsappberichten onderzoeken naar FvD moeten worden ingesteld.

WEF lijkt overal invloed te hebben, het is vast toeval dat de 3 wereldleiders die pas samen overlegden alle 3 lid zijn van het WEF (Rutte, Johnson, Trudeau)? En als het toeval is (kan best hoor) mag je toch wel vragen stellen bij dat 'toeval"?

Punt is, WEF is iig feitelijk bewezen actief en invloedrijk, en daar mag niet naar gevraagd worden, maar op basis van flinterdunne aanwijzingen is Baudet al berecht en veroordeeld :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:20:16 #238
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204037970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach komop nou man? Het was eerst, ze bestaan niet, toen ze bestaan wel maar hebben geen invloed, nu is het ze hebben wel invloed maar volgens mij niet zo veel.
Ze bestaan al meerdere decennia, maar daar zijn de wappies nog geen 2 jaar achter. Die komen tot een opzienbarende ontdekking kennelijk.
pi_204037987
Eerst was het Bilderberg, nu het WEF.

Als machtige figuren bij elkaar komen, gaan gekkies complotten zien. Same old, same old.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:25:13 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038012
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ze bestaan al meerdere decennia, maar daar zijn de wappies nog geen 2 jaar achter. Die komen tot een opzienbarende ontdekking kennelijk.
En dat maakt het dan meteen onzin? Ze bestaan idd al sinds de jaren 70 en ook daarover zijn allerlei beinvloedingen terug te vinden. Dat het zich de laatste jaren meer in de openbaarheid afspeelt komt omdat ze blijkbaar steeds minder de behoefte voelen om het achter de schermen te houden.

Ik zeg ook helemaal niet dat het WEF ons allemaal de moeder wil onderdrukken, ik zag alleen dat het enorm scheef is dat Baudet maar keihard moet worden aangepakt op basis van vrij weinig terwijl een vraag in het Canadese parlement mbt WEF wordt ontweken met zichtbare schrik op het gezicht met een kutsmoes dat de microfoon het niet doet (terwijl iedereen de vraag kan horen).

Waarom mag er geen onderzoek naar gedaan worden dan? Als het allemaal wappiecomplot is komt dat dan toch gewoon uit, of niet?
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:26:16 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

Als machtige figuren bij elkaar komen, gaan gekkies complotten zien. Same old, same old.
Wat raar?! Machtige figuren die samenkomen is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit een probleem geweest :').

Krampachtig much?
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:27:43 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038037
En net was het nog een onschuldig praatclubje, nu al machige figuren.

We komen wel tot dezelfde conclusie uiteindelijk *O*.
Get woke, go broke!
pi_204038051
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

Het mooie is wel dat zodra iemand over het WEF begint je meteen weet met wat voor gekkie je te maken hebt.
pi_204038058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat raar?! Machtige figuren die samenkomen is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit een probleem geweest :').

Krampachtig much?
Dat is niet per definitie een probleem, dat klopt.

Internationale samenwerking is gestoeld op het samenkomen van wereldleiders en andere 'machtige figuren'. Ik word daar niet heel nerveus van.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:29:55 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204038064
Nederland steunt een leger waarachter de drijvende kracht een club op Nazi's is maar Baudet (en Wilders) zijn het grote gevaar want ze hebben een genuanceerde mening over wat er in Oekraine gaande is. Wat een poppenkast is dit aan het worden zeg. :')
pi_204038085
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:27 schreef HeatWave het volgende:
En net was het nog een onschuldig praatclubje, nu al machige figuren.

We komen wel tot dezelfde conclusie uiteindelijk *O*.
Vreemde tegenstelling, want het een sluit het ander niet uit. Machtige figuren kunnen prima een onschuldig praatclubje vormen.

Schwab kan eindeloos op Rutte inpraten, maar voorstellen om ons land te veranderen moeten nog altijd gewoon worden goedgekeurd door het parlement.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:32:31 #247
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat maakt het dan meteen onzin? Ze bestaan idd al sinds de jaren 70 en ook daarover zijn allerlei beinvloedingen terug te vinden. Dat het zich de laatste jaren meer in de openbaarheid afspeelt komt omdat ze blijkbaar steeds minder de behoefte voelen om het achter de schermen te houden.

Ik zeg ook helemaal niet dat het WEF ons allemaal de moeder wil onderdrukken, ik zag alleen dat het enorm scheef is dat Baudet maar keihard moet worden aangepakt op basis van vrij weinig terwijl een vraag in het Canadese parlement mbt WEF wordt ontweken met zichtbare schrik op het gezicht met een kutsmoes dat de microfoon het niet doet (terwijl iedereen de vraag kan horen).

Waarom mag er geen onderzoek naar gedaan worden dan? Als het allemaal wappiecomplot is komt dat dan toch gewoon uit, of niet?
Als jij, Baudet, Forum of zelfs alle wappies verenigd in een rechtspersoon er onderzoek naar willen laten doen met al het spaargeld, dan kan dat.

Het is alleen een beetje vreemd dat het WEF al een jaar of 2 circuleert in die kringen als 'het kwaad' en daar de snode plannetjes of een deel daarvan worden gesmeden terwijl ook jij niet weet wat er nou precies zo kwalijk is aan WEF.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:37:33 #248
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204038154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vreemde tegenstelling, want het een sluit het ander niet uit. Machtige figuren kunnen prima een onschuldig praatclubje vormen.

Schwab kan eindeloos op Rutte inpraten, maar voorstellen om ons land te veranderen moeten nog altijd gewoon worden goedgekeurd door het parlement.
En Rutte en Kaag kennende zal dit ten alle tijde op een open en transparante manier gebeuren :')
Annemaria......
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:38:22 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sja, maar als bijv alle 3 die leiders een zelfde beleid lijken te volgen (op bepaalde vlakken) mbt het wel hebben van gas en olie maar het niet gebruiken van die bronnen, dan vind ik dat wel apart op zijn minst gezegd.

En dat klopt wel, maar als Kaag ook al lid is dan wordt het doordrukken van plannen al een stuk makkelijker.

Maar verder gaat het me erom, zoals ik al schreef, als Baudet helemaal uitgeplozen moet worden op basis van vrij karig bewijs en onderzoek naar WEF echt totaal belachelijk zou zijn, dan vind ik dat niet kies overkomen idd.

En als je eens zou kijken naar video's waarin Schwab letterlijk uitlegt wat ze van plan zijn word ik daar niet vrolijk van nee. En als dan zou blijken dat ze daadwerkelijk ook nog invloed hebben, dan heb je je antwoord wat er zo kwalijk is aan het WEF.

En let wel, dat gaat alleen op als het daadwerkelijk zo is, maar aangezien dat onderzoeken blijkbaar niet de bedoeling is blijft iig twijfel over bij mij.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:39:26 #250
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:37 schreef the-eye het volgende:

[..]
En Rutte en Kaag kennende zal dit ten alle tijde op een open en transparante manier gebeuren :')
Annemaria......
Rutte en Kaag zijn de enige 2 die over zaken mogen stemmen in de Eerste en Tweede Kamer?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:41:52 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204038191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Rutte en Kaag zijn de enige 2 die over zaken mogen stemmen in de Eerste en Tweede Kamer?
Het zijn de koning en koniging van de achterkamertjes, de keizer en keizerin van de leugenton
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:43:27 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:41 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het zijn de koning en koniging van de achterkamertjes
Dus je wil zeggen dat ze alle andere politici in hun zak hebben en die hun agenda vergeten? Of hoe werkt dat precies?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:46:24 #253
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204038244
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus je wil zeggen dat ze alle andere politici in hun zak hebben en die hun agenda vergeten? Of hoe werkt dat precies?
Of voor de bus gegooid, voorgelogen of weggewerkt met een fucntie elders. You name it, niets is blijkbaar te gek
pi_204038255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, maar als bijv alle 3 die leiders een zelfde beleid lijken te volgen (op bepaalde vlakken) mbt het wel hebben van gas en olie maar het niet gebruiken van die bronnen, dan vind ik dat wel apart op zijn minst gezegd.

En dat klopt wel, maar als Kaag ook al lid is dan wordt het doordrukken van plannen al een stuk makkelijker.

Maar verder gaat het me erom, zoals ik al schreef, als Baudet helemaal uitgeplozen moet worden op basis van vrij karig bewijs en onderzoek naar WEF echt totaal belachelijk zou zijn, dan vind ik dat niet kies overkomen idd.

En als je eens zou kijken naar video's waarin Schwab letterlijk uitlegt wat ze van plan zijn word ik daar niet vrolijk van nee. En als dan zou blijken dat ze daadwerkelijk ook nog invloed hebben, dan heb je je antwoord wat er zo kwalijk is aan het WEF.

En let wel, dat gaat alleen op als het daadwerkelijk zo is, maar aangezien dat onderzoeken blijkbaar niet de bedoeling is blijft iig twijfel over bij mij.
De heer Schwab droomt van een 'great reset', dat klopt. Een duurzame, haast utopische toekomst. De beste man kan lobbyen tot ie een ons weegt, maar van de reset komt weinig terecht. Corona moest volgens Schwab een gamechanger zijn, maar de praktijk wijst uit dat daar geen reet van terecht komt.

Wappies claimden bovendien dat de lockdowns en QR-code onderdeel waren van The Great Reset en dat die nooit meer zouden verdwijnen. Ja, goed verhaal, behalve dat alle maatregelen over twee weken zijn verdwijnen, inclusief de QR-code.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 14:50:15 #255
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204038300
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De heer Schwab droomt van een 'great reset', dat klopt. Een duurzame, haast utopische toekomst. De beste man kan lobbyen tot ie een ons weegt, maar van de reset komt weinig terecht. Corona moest volgens Schwab een gamechanger zijn, maar de praktijk wijst uit dat daar geen reet van terecht komt.

Wappies claimden bovendien dat de lockdowns en QR-code onderdeel waren van The Great Reset en dat die nooit meer zouden verdwijnen. Ja, goed verhaal, behalve dat alle maatregelen over twee weken zijn verdwijnen, inclusief de QR-code.
Zo gaat het in het grote pokerspel Koos. De bevolking waant zich weer veilig door het afschaffen van de QR code en hups daar zijn alweer de veiligheidsdiensten die op onbegrensde mogelijkheden azen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:06:56 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038488
quote:

[..]

We komen wel steeds verder tot elkaar he? Van nietszeggend praatclubje zonder rare plannen naar een club machtige mensen die the Great Reset willen.

Alleen is nu de doelpaal zover verschoven dat er een paar dingen niet zijn "gelukt" en dus hoeven we er verder geen vragen over te stellen, rust zacht, de overheid waakt?

En de QR code lijkt er idd uit te gaan, lokaal in NL, maar europees gezien wordt het coronapaspoort nog gewoon uitgerold. En er zijn al geluiden uit de elsevierhoek dat een energie lockdown er NU moet komen.

En voor de denk ik 723343ste keer, het komt nogal krom over om FvD te willen vervolgen en op TV op te roepen tot het executeren van Baudet terwijl elke vraag mbt WEF wordt afgedaan als complot, terwijl dat nou juist prima aan te tonen is.

Ik weet dat het lastig is, voor mij ook hoor, maar soms mag je best eens toegeven dat iemand op zijn minst een keer een punt heeft ipv je hakken in het zand te steken en lalalalal te roepen.

Ik bijv heb al gezegd dat ik onderzoeken naar Baudet en evt bij bewijs vervolgen geen probleem vind. Maar jij lijkt erg veel moeite te hebben om ondanks allerlei argumenten eens te denken, misschien is dat WEF wel belangrijker dan ik denk. Eens een video van Schwab bekijken wat die man allemaal wil, heeft gedaan en waar hij zijn pionnen in regeringen heeft gepostioneerd.

En als je dan nog tot de conclusie komt dat het allemaal onschuldig is, even goede vrienden, dan zijn we het oneens. Maar nu weiger je iets te bekijken en zet je alles weg als onzin.
Get woke, go broke!
pi_204038664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:06 schreef HeatWave het volgende:
En de QR code lijkt er idd uit te gaan, lokaal in NL, maar europees gezien wordt het coronapaspoort nog gewoon uitgerold. En er zijn al geluiden uit de elsevierhoek dat een energie lockdown er NU moet komen.
Maar maak het eens concreet, hoe zorgt het WEF ervoor dat er een coronapaspoort komt?

Hoezo heeft het WEF totale controle als doel? En hoe beïnvloed het WEF wereldleiders?

quote:
En voor de denk ik 723343ste keer, het komt nogal krom over om FvD te willen vervolgen en op TV op te roepen tot het executeren van Baudet terwijl elke vraag mbt WEF wordt afgedaan als complot, terwijl dat nou juist prima aan te tonen is.
Je bent wat onduidelijk, maar je bedoelt waarschijnlijk dat de invloed van het WEF geen complot, maar werkelijkheid is. Nogmaals, toon het maar aan.

quote:
Eens een video van Schwab bekijken wat die man allemaal wil, heeft gedaan en waar hij zijn pionnen in regeringen heeft gepostioneerd.
Nou? Waar zijn die pionnen dan gepositioneerd? En belangrijk, wie zijn die pionnen dan?
pi_204038701
quote:
Die QR code die is er nog gewoon hoor. Je hoeft hem niet meer te laten zien, maar dat is zo weer teruggedraaid. Je komt zonder QR code nog niet de grens over iig.
pi_204038717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:20 schreef luxerobots het volgende:
Maar maak het eens concreet, hoe zorgt het WEF ervoor dat er een coronapaspoort komt?
Gewoon zo:

https://www.weforum.org/p(...)l-travel-experience/

quote:
The first cross-border pilot for digital travel identification, the Known Traveller Digital Identity (KTDI) project, has been piloted with government partners from Canada and the Netherlands, along with a consortium of technology, private sector and other partners.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:25:58 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038754
quote:

[..]

Hoezo heeft het WEF totale controle als doel? En hoe beïnvloed het WEF wereldleiders?
[..]
Je bent wat onduidelijk, maar je bedoelt waarschijnlijk dat de invloed van het WEF geen complot, maar werkelijkheid is. Nogmaals, toon het maar aan.
[..]
Nou? Waar zijn die pionnen dan gepositioneerd? En belangrijk, wie zijn die pionnen dan?
Hou kan een simpele fokker dat nou even in zijn eentje aantonen dan? Daarom pleit ik OOK voor een onderzoek, net als bij Baudet, je weet wel, waar dit topic over gaat.

Ik kan alleen laten zien dat bepaalde beleidsmakers lid zijn van het WEF, op de site staan, door Schwab geprezen worden en dat hij opschept over hoeveel van zijn leden in parlementen zitten.

En dat die 3 WEF leden toevallig met zijn 3en (waarom precies die 3 mbt Oekraine?) hetzelfde beleid voeren mbt energie in hun landen.

Dat laatste kan je dus terug zien in die video bijv. mbt Canada, hij schept op dat er een flink aantal van zijn leden inmiddels in het parlement geinfiltreerd zijn. open en bloot toegegeven.

En ik vind het nog steeds prima als je het niet wil geloven, maar je kan gewoonweg niet ontkennen dat het allemaal wel erg toevallig is dat het WEF overal genoemd wordt in allerlei (nederlandse) emailwisselingen, dat we blijkbaar een juridisch bindend accoord met ze hebben. Maar om het dan ondanks al die aanwijzingen maar klakkeloos weg te zetten als complot vind ik op zijn minst apart.
Get woke, go broke!
pi_204038760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We komen wel steeds verder tot elkaar he? Van nietszeggend praatclubje zonder rare plannen naar een club machtige mensen die the Great Reset willen.

Alleen is nu de doelpaal zover verschoven dat er een paar dingen niet zijn "gelukt" en dus hoeven we er verder geen vragen over te stellen, rust zacht, de overheid waakt?
Opnieuw zie jij tegenstellingen die er niet zijn. Wanneer wereldleiders samenkomen wordt er ongetwijfeld gesproken over de toekomst en de richting die we op zouden gaan met z'n allen. Het is 'nietszeggend' in die zin dat zo'n WEF nul beslissingsbevoegdheid heeft.

Verder heb ik geen idee of zo'n Schwab The Great Reset loopt te pushen, ik ben niet aanwezig bij die bijeenkomsten. Maar dat doet verder ook niet ter zake, want uiteindelijk heeft ons parlement het laatste woord.

Waarom ik dat reset-geneuzel aanhaalde, is omdat wapperts verkondigden dat die in volle gang was en dat onze leiders naar de pijpen dansen van zo'n Schwab. De praktijk wijst dus iets anders uit.

Het WEF is dus inderdaad een nietszeggend praatclub, een platform om ideeën uit te wisselen. Als jij daar allerlei complotten aan wilt verbinden, be my guest, maar ik vind het gigantische berg onzin.

quote:
Wat is precies de consequentie van zo'n Europees coronapaspoort? Want in vrijwel alle EU-landen mag je nu al (of binnenkort) zonder QR-code overal naar binnen. En je wordt niet gecontroleerd bij de grens. Dus geldt het hooguit voor vliegreizen, maar als dat het enige is, wat is daar dan de waarde van?

Verder hielden de wapperts vol dat de QR-code ook lokaal niet zou verdwijnen. Dat gebeurt dus wel. Gejank over dat Europese coronapaspoort is niet meer dan een laatste strohalm voor wapperts die er langzaam achter komen dat ze jarenlang onzin liepen te verkopen.

quote:
Ik weet dat het lastig is, voor mij ook hoor, maar soms mag je best eens toegeven dat iemand op zijn minst een keer een punt heeft ipv je hakken in het zand te steken en lalalalal te roepen.
Je hebt hebt net zo min een punt als Alex Jones een punt wanneer hij loopt te raaskallen over Bilderberg.
pi_204038782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Die QR code die is er nog gewoon hoor. Je hoeft hem niet meer te laten zien, maar dat is zo weer teruggedraaid. Je komt zonder QR code nog niet de grens over iig.
Werkelijk? Als jij bij Arnhem de grens over wil, word je tegengehouden als je geen vaccin hebt gehaald?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:29:15 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038796
quote:
Het is 'nietszeggend' in die zin dat zo'n WEF nul beslissingsbevoegdheid heeft.
Ik pik deze even uit je quoteverkloot :P.

Nee, dat is het niet als hij dus aangeeft leden in parlementen te hebben, nu idd voornamelijk aangetoond in Canada, maar daarom dus onderzoek in NL aub. Dan hebben ze idd zelf geen bevoegdheid, maar beinvloeden weldegelijk stemmingen in parlementen omdat ze leden in die organen hebben.

Buitenlandse inmenging mag op zijn minst best onderzocht worden lijkt me.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:30:34 #264
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hou kan een simpele fokker dat nou even in zijn eentje aantonen dan? Daarom pleit ik OOK voor een onderzoek, net als bij Baudet, je weet wel, waar dit topic over gaat.

Ik kan alleen laten zien dat bepaalde beleidsmakers lid zijn van het WEF, op de site staan, door Schwab geprezen worden en dat hij opschept over hoeveel van zijn leden in parlementen zitten.

En dat die 3 WEF leden toevallig met zijn 3en (waarom precies die 3 mbt Oekraine?) hetzelfde beleid voeren mbt energie in hun landen.

Dat laatste kan je dus terug zien in die video bijv. mbt Canada, hij schept op dat er een flink aantal van zijn leden inmiddels in het parlement geinfiltreerd zijn. open en bloot toegegeven.

En ik vind het nog steeds prima als je het niet wil geloven, maar je kan gewoonweg niet ontkennen dat het allemaal wel erg toevallig is dat het WEF overal genoemd wordt in allerlei (nederlandse) emailwisselingen, dat we blijkbaar een juridisch bindend accoord met ze hebben. Maar om het dan ondanks al die aanwijzingen maar klakkeloos weg te zetten als complot vind ik op zijn minst apart.
Dus met andere woorden: er is geen enkel inhoudelijk punt van kritiek, wat er niet klopt weten we niet maar het klinkt allemaal verdacht en daarom schilderen we het af als de boosdoener t.a.v. het globalisme. Mkay.
pi_204038839
quote:
Nederland en Canada werken samen om digitale reisidentificatie mogelijk te maken. Nou, nu heb je me echt te pakken hoor, er is een wereldwijd complot om ons te controleren door middel van het coronapaspoort!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:32:59 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038841
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus met andere woorden: er is geen enkel inhoudelijk punt van kritiek, wat er niet klopt weten we niet maar het klinkt allemaal verdacht en daarom schilderen we het af als de boosdoener t.a.v. het globalisme. Mkay.
Nee. Dat staat er totaal niet. Er zijn bewezen verbanden, ze beweren notebene zelf veel invloed te hebben, maar als je daar dan naar vraagt hebben ze het volgens jou niet?

En als je jouw criteria aanhoudt dan is onderzoek naar Baudet al helemaal lachwekkend, daar is niet eens aangetoond bewijs voor, Zembla komt niet verder dan dezelfde docu van 2 jaar geleden, maar daar onderzoek naar doen is nodig want?
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:34:08 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nederland en Canada werken samen om digitale reisidentificatie mogelijk te maken. Nou, nu heb je me echt te pakken hoor, er is een wereldwijd complot om ons te controleren door middel van het coronapaspoort!
Het is er niet!

Het is er wel maar het is niet erg <------ hier zijn we nu

Het is er wel en het is kut maar je moet er maar mee leren leven.

El-ke fucking keer weer hetzelfde patroon :').
Get woke, go broke!
pi_204038877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Welke beleidsmakers zijn dat dan? En zijn ze met genoeg om ons hele beleid door het WEF te laten beïnvloeden (Tweede Kamer, Eerste Kamer, ministers, ambtenaren etc.).

quote:
Het is wel zo duidelijk als je de drie namen noemt, in plaats van zomaar over drie personen te beginnen.

quote:
Dat zegt hij niet eens.

quote:
Welk akkoord dan?

Kortom, er liggen echt maar weinig feiten om in een WEF-complot te geloven...
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:39:06 #269
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee. Dat staat er totaal niet. Er zijn bewezen verbanden, ze beweren notebene zelf veel invloed te hebben, maar als je daar dan naar vraagt hebben ze het volgens jou niet?
Dit is weer van hetzelfde: zoveel invloed dat je niet uit de doeken kunt doen hoeveel invloed en waar, je hebt alleen het idee dat er iets niet klopt want er is een club waarin mannen met veel invloed bij elkaar komen. Ja ok, maar daar kan niemand iets mee natuurlijk.
pi_204038904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:02 schreef fubaaar22 het volgende:
is er hier iemand die langer dan 5 minuten naar de complothamster kan luisteren of die andere ontzettende lelijke vent?

Het lukt mij echt niet. Na 1 minuut wil ik hem al op zijn muil meppen.
Dit dus. Niet te doen, die lelijke helium hamster.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:39:33 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welke beleidsmakers zijn dat dan? En zijn ze met genoeg om ons hele beleid door het WEF te laten beïnvloeden (Tweede Kamer, Eerste Kamer, ministers, ambtenaren etc.).
[..]
Het is wel zo duidelijk als je de drie namen noemt, in plaats van zomaar over drie personen te beginnen.
[..]
Dat zegt hij niet eens.
[..]
Welk akkoord dan?

Kortom, er liggen echt maar weinig feiten om in een WEF-complot te geloven...
Rutte, Kaag, Trudeau, Arden. om er even uit mijn hoofd een paar te noemen. 3 MP en 1 belangrijke minister van financien op het punt MP te worden. Lijkt me geen onbelangrijk begin. Er zijn er nog veel meer, zie site WEF.

Die 3 namen had ik dus al genoemd, nu heb je er nog 1 extra.

Dit akkoord: https://www.dagelijksesta(...)orld-economic-forum/
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:41:17 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038926
quote:
Vraag 1
Kunt u bevestigen dat er inderdaad juridisch bindende afspraken zijn gemaakt
met het WEF[1]?

Antwoord
Ja, dat kan ik bevestigen. Het betreffen een uitvoeringsovereenkomst voor, en
subsidiebeschikkingen aan, projecten die kunnen bijdragen aan het behalen van
Nederlandse beleidsdoelstellingen. In deze afspraken zijn met het oog op een
doelmatige, doeltreffende en rechtmatige besteding van begrotingsmiddelen de
voorwaarden voor de bijdrage vastgelegd, zoals de te verwachten prestaties, de
resultaten en het tijdspad.
https://www.rijksoverheid(...)voedseltransitie.pdf

Van de rijksoverheid zelf als je weer eens een bron in twijfel wil trekken.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:42:05 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038932
het is er niet

Het is er wel maar ze hebben geen invloed

Het is er wel en ze hebben wel invloed maar....

Incoming 3,2,1
Get woke, go broke!
pi_204038944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 14:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wappies met hun angstbeelden voor het WEF is echt lachwekkend.
Zeker. En dan betichten ze ons van angstporno. Knettergek, die lui.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:46:02 #275
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204038970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Rutte, Kaag, Trudeau, Arden. om er even uit mijn hoofd een paar te noemen. 3 MP en 1 belangrijke minister van financien op het punt MP te worden. Lijkt me geen onbelangrijk begin. Er zijn er nog veel meer, zie site WEF.

Die 3 namen had ik dus al genoemd, nu heb je er nog 1 extra.

Dit akkoord: https://www.dagelijksesta(...)orld-economic-forum/
Er zijn nog wel wat meerNederlandse politici aangesloten bij het WEF. Dat zal ongetwijfeld ook als een bom invallen.
pi_204038983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Rutte, Kaag, Trudeau, Arden. om er even uit mijn hoofd een paar te noemen.
Okay, en dan nu met bron. Waar staat dat ze lid zijn van het WEF.

quote:
Ah, de dagelijkse standaard, met een bericht van Pepijn van Houwelingen. :')

En in de letterlijke bericht uit het antwoord op de kamervragen staat:

''Nederlandse bewindspersonen nemen regelmatig deel aan door het WEF georganiseerde bijeenkomsten

- Sustainable Investmen Policy
- Tropical Forest Alliance
- Food Systems Initiative
- Food Innovation Hubs''

Ooh nee, werelddominatie!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:47:29 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204038990
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er zijn nog wel wat meerNederlandse politici aangesloten bij het WEF. Dat zal ongetwijfeld ook als een bom invallen.
En dat is je argument? Er zijn nog meer mensen lid van het WEF dus er is geen enkele reden om eens een onderzoek in te stellen?

Stalin zou trots op je zijn geweest :')
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:49:31 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Ah, de dagelijkse standaard, met een bericht van Pepijn van Houwelingen. :')

En in de letterlijke bericht uit het antwoord op de kamervragen staat:

''Nederlandse bewindspersonen nemen regelmatig deel aan door het WEF georganiseerde bijeenkomsten

- Sustainable Investmen Policy
- Tropical Forest Alliance
- Food Systems Initiative
- Food Innovation Hubs''

Ooh nee, werelddominatie!
FFS sake dude.

https://www.weforum.org/agenda/authors/mark-rutte

https://www.weforum.org/people/justin-trudeau

https://www.weforum.org/people/boris-johnson

https://www.weforum.org/people/jacinda-ardern

En zie ook de link naar de tweedekamer :W.

EN verder :

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:42 schreef HeatWave het volgende:
het is er niet

Incoming 3,2,1
Get woke, go broke!
pi_204039025
quote:

[..]

Voordat je de bron aanvalt , in het artikel vind je links en quotes van het WEF

World Economic Forum pushes digital ID system that will determine access to services

https://reclaimthenet.org/world-economic-forum-pushes-digital-id/

Veel leesplezier o|O
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:51 #280
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204039042
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat is je argument? Er zijn nog meer mensen lid van het WEF dus er is geen enkele reden om eens een onderzoek in te stellen?
De agenda en doelstellingen zijn openbaar, de projecten waar men zich mee bezig houdt eveneens, de partners zijn bekend, maar jij bent er van overtuigd dat er iets niet klopt omdat het een platform is om te lobby-en.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:52:51 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039058
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voordat je de bron aanvalt , in het artikel vind je links en quotes van het WEF

World Economic Forum pushes digital ID system that will determine access to services

https://reclaimthenet.org/world-economic-forum-pushes-digital-id/

Veel leesplezier o|O
Ik had al links naar de officele site van de tweedekamer neergezet omdat ik wist dat ie weer over de bron zou beginnen.

Dus nu hebben ze wel invloed, maar..... 100% accuraat voorspeld *O*.
Get woke, go broke!
pi_204039072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:22 schreef zoost het volgende:

[..]
Je komt zonder QR code nog niet de grens over iig.
Vanochtend nog op de fiets even in Duitsland geweest. Een stuk schwarzwalder kirsch naar binnen gewerkt op een terrasje en weer terug. Nergens QR aan te pas gekomen.
pi_204039076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Werkelijk? Als jij bij Arnhem de grens over wil, word je tegengehouden als je geen vaccin hebt gehaald?
Ja, formeel mag je het land niet binnen zonder een vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test (3G) , vanaf 12 jaar.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:53:46 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039077
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De agenda en doelstellingen zijn openbaar, de projecten waar men zich mee bezig houdt eveneens, de partners zijn bekend, maar jij bent er van overtuigd dat er iets niet klopt omdat het een platform is om te lobby-en.
Dat is correct. Ik sta iig een stuk sterker in mijn zaak dan Zembla :').
Get woke, go broke!
pi_204039083
quote:
Ze staan op de site van het WEF. Maar er staat niet in welke hoedanigheid ze ermee verbonden zijn.

Ik vroeg dan ook om bewijs dat ze lid zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:55:16 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze staan op de site van het WEF. Maar er staat niet in welke hoedanigheid ze verbonden zijn.

Ik vroeg dan ook om bewijs dat ze lid zijn.
[..]

Je kan me wat. Je bent op alle vlakken op je ongelijk gewezen en nu verzet je de doelpalen weer, ze staan voor jan lul prominent op de site, ze hebben er verder niets mee te maken.

Je bent wel af.
Get woke, go broke!
pi_204039117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:53 schreef zoost het volgende:

[..]
Ja, formeel mag je het land niet binnen zonder een vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test (3G) , vanaf 12 jaar.
Je mag ook gewoon een negatief testje laten zien, lees ik op de website van de Rijksoverheid. Het is niet zo dat je niet de grens over mag zonder coronapas.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:57:30 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204039128
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is correct.
We horen het wel als er daadwerkelijk iets is gevonden waarmee duidelijk wordt dat het WEF wantrouwd zou moeten worden.
pi_204039133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je kan me wat. Je bent op alle vlakken op je ongelijk gewezen en nu verzet je de doelpalen weer, ze staan voor jan lul prominent op de site, ze hebben er verder niets mee te maken.

Je bent wel af.
Wat willen jullie complotdenkers toch graag gelijk hebben. Het is ziekelijk en obsessief.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:05 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]
We horen het wel als er daadwerkelijk iets is gevonden waarmee duidelijk wordt dat het WEF wantrouwd zou moeten worden.
Prima, ware het niet dat er itt FvD dus geen onderzoek naar gedaan hoeft te worden blijkbaar :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:00:02 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039171
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:57 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat willen jullie complotdenkers toch graag gelijk hebben. Het is ziekelijk en obsessief.
Net was het nog helemaal geen complot want ze komen er openlijk voor uit. :').

Ik wil helemaal geen gelijk hebben, ik heb op de punten die ik aantoon gewoon bewezen gelijk, dat is heel wat anders. Of er nou allerlei gevolgen in de toekomst aan vast zitten hou ik in het midden, maar niets en dan ook niets wat ik gepost hebt is een complot.

Framing, zo'n goedkope truuk elke keer weer :').
Get woke, go broke!
pi_204039185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik had al links naar de officele site van de tweedekamer neergezet omdat ik wist dat ie weer over de bron zou beginnen.

Dus nu hebben ze wel invloed, maar..... 100% accuraat voorspeld *O*.
Het is niet door de autoriteiten bevestigd dus geloven ze het niet :+
pi_204039191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je bent wel af.
Jij doet allerlei beweringen, vervolgens vraag ik om concrete antwoorden. En die krijg ik dus niet.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:07 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij doet allerlei beweringen, vervolgens vraag ik om concrete antwoorden. En die krijg ik dus niet.
Je hebt overal, met links en uitleg antwoord op gekregen :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:18 #295
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204039201
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Prima, ware het niet dat er itt FvD dus geen onderzoek naar gedaan hoeft te worden blijkbaar :).
Er is dan ook geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er zich schimmige zaken zouden afspelen, er is heel veel openbaar, je kunt binnen 2 minuten hun agenda, missies, projecten, et cetera inzien en ze publiceren ook vrij veel.
pi_204039212
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Net was het nog helemaal geen complot want ze komen er openlijk voor uit. :').

Ik wil helemaal geen gelijk hebben, ik heb op de punten die ik aantoon gewoon bewezen gelijk, dat is heel wat anders. Of er nou allerlei gevolgen in de toekomst aan vast zitten hou ik in het midden, maar niets en dan ook niets wat ik gepost hebt is een complot.

Framing, zo'n goedkope truuk elke keer weer :').
Dus je hebt gelijk wanneer je stelt dat het WEF bestaat en dat een bio van Rutte is te vinden op de website?

Nou nou, gefeliciteerd. Woodward en Bernstein zijn er niks bij.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:03:49 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039219
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er is dan ook geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er zich schimmige zaken zouden afspelen, er is heel veel openbaar, je kunt binnen 2 minuten hun agenda, missies, projecten, et cetera inzien en ze publiceren ook vrij veel.
Dat hangt van je definitie van schimmig af he? Hun globalisatieplannen vind ik wel degelijk schimmig. En ja, daar kunnen we prima over van mening verschillen, niets mis mee.

Maar alles wat ik heb aangetoond, wie er lid is, wat ze willen, waar Schwab over opschept, is allemaal gewoon feit. Niets complot.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:04:56 #298
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039232
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus je hebt gelijk wanneer je stelt dat het WEF bestaat en dat een bio van Rutte is te vinden op de website?

Nou nou, gefeliciteerd. Woodward en Bernstein zijn er niks bij.
Nog een post of 10 en je bent het gewoon met me eens :).

Nogmaals:

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:42 schreef HeatWave het volgende:
het is er niet

Get woke, go broke!
pi_204039248
Ik vroeg me altijd af wat die kutwappies zouden gaan doen als de corona niet meer relevant is, nou, dat worden dus allemaal pro-rusland Putin-likkertjes.
pi_204039282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nog een post of 10 en je bent het gewoon met me eens :).

Nogmaals:
[..]

Wie heeft ooit ontkend dat het WEF bestaat? Ze hebben nota bene een eigen website.

Lekkere manier van discussie voeren. Iemand een standpunt toedichten en dan je gelijk claimen. Hulde.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:09:16 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204039283
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:06 schreef Farenji het volgende:
Ik vroeg me altijd af wat die kutwappies zouden gaan doen als de corona niet meer relevant is, nou, dat worden dus allemaal pro-rusland Putin-likkertjes.
En wat moeten wappie-derangement-syndrome patienten nou doen, oh ja, die gaan anderen uit het niets in totaal irrelevante discussies van pro putin zijn beschuldigen :').

Echt pot ketel dit gast
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')