Ze kunnen niet anders, geen kernenergie heh. Die klimahippies kunnen ook niet even snel 80 miljoen windmolens bouwen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:18 schreef polderturk het volgende: De Duitsers gaan er weer voorliggen. [ twitter ]
Heb je op zitten letten?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk echt dat Putin er van overtuigd is dat China zijn partner is. Of misschien maakt het hem geen drol uit als hij vazalstaat van China wordt, zolang hij en zijn oligarchen maar rijk blijven en de burgerij uit kunnen knijpen.
Om te voorkomen dat de sancties blijven je aan moet kloppen bij China? De Chinese economie is tien keer zo groot. Rusland ligt dan in puin.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja waarom zou die nu concessies doen als die sancties blijven zoals ze zijn?
Windmolens gaan nooit voldoende zijn aangezien het variabel is. Voor een totaalplaatje heb je daar dus weinig aan. Je hebt of gas, of kernenergie of kolen nodig nu (in de toekomst kan het wellicht anders met grote batterijen.)quote:Op maandag 7 maart 2022 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders, geen kernenergie heh. Die klimahippies kunnen ook niet even snel 80 miljoen windmolens bouwen.
Hey, een nietszeggende oneliner van een troll. Daar ga ik eens lekker op reageren, vindt ie leuk!quote:
wie heeft het over china?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat de sancties blijven je aan moet kloppen bij China? De Chinese economie is tien keer zo groot. Rusland ligt dan in puin.
Denk je dat de Chinezen dan zonder voorwaarden gaan helpen? Die willen dan gewoon dat Rusland de junior-partner is.
Ja dat bedoel ik. Ze hebben geen alternatief, enkel ergens anders inkopen voor de dubbele prijs.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Windmolens gaan nooit voldoende zijn aangezien het variabel is. Voor een totaalplaatje heb je daar dus weinig aan. Je hebt of gas, of kernenergie of kolen nodig nu (in de toekomst kan het wellicht anders met grote batterijen.)
Wanneer je ook kunt betalen met BTC speelt dat probleem dus niet. India koopt olie > betaalt in BTC > Russische overheid ontvangt BTC. Wanneer Russische overheid wil kopen buiten Rusland, betalen ze met BTC. Accepteert verkopende partij geen BTC, liquideren ze hun BTC op een exchange en betalen het verschuldigde bedrag in Roebels tegen de koers van de Roebel op dat moment.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:36 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] En dit is dus problematisch, want dit is dus een reden waarom mensen wel van hun Roebels af zullen willen om BTC te kopen, maar niet van hun BTC af willen om Roebels te kopen.
De kerncentrales zijn volgens mij nog niet gesloten in duitsland. of iig niet allemaal. Dus ze zouden voor een vertraagde sluiting kunnen zorgen. Ik denk dat veel mensen sowieso nu dingen anders zien.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Ze hebben geen alternatief, enkel ergens anders inkopen voor de dubbele prijs.
ja dat begrijp ik maar ik vroeg mij alleen af als er een deal komt of we dan die sancties blijven hanteren? Was verder geen discussie over de rol van china ofzoquote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deze hele crisis beschouwen zonder China er bij te betrekken is vrijwel onmogelijk.
Las net dat het zomaar zou kunnen dat Putin het prima vindt dat hij onder de duim van China komt.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deze hele crisis beschouwen zonder China er bij te betrekken is vrijwel onmogelijk.
Ja, als de hele keten in BTC was, dan ben ik met je eens dat ze dat probleem niet hadden. Maar dat is niet het geval. De Indiers krijgen voor hun olie Euro's, Dollars, Rupees terug.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wanneer je ook kunt betalen met BTC speelt dat probleem dus niet. India koopt olie > betaalt in BTC > Russische overheid ontvangt BTC. Wanneer Russische overheid wil kopen buiten Rusland, betalen ze met BTC. Accepteert verkopende partij geen BTC, liquideren ze hun BTC op een exchange en betalen het verschuldigde bedrag in Roebels tegen de koers van de Roebel op dat moment.
Verkopende partij krijgt geld binnen tegen de waarde van zijn product, en op dat moment zijn het geen Roebels meer maar de valuta van zijn land.
De koper van die BTC krijgt geen Roebels, maar BTC die een waarde vertegenwoordigen in de valuta van zijn land.
Zou mooi zijn als ze die weer opstarten en niet zo panisch doen met kernenergie.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De kerncentrales zijn volgens mij nog niet gesloten in duitsland. of iig niet allemaal. Dus ze zouden voor een vertraagde sluiting kunnen zorgen. Ik denk dat veel mensen sowieso nu dingen anders zien.
Alleen vergeet je hier even een paar belangrijke andere dingetjes: Ze eisen ook volledige demilitarisatie, geen aansluiting van Oekraïne bij de EU/NAVO en ze willen er een eigen premier installeren. Dus ook over de gebieden buiten de Krim en die twee oblasten zou het Kremlin dan de touwtjes volledig in handen hebben, nogal logisch dat de Oekraïners dan maar doorvechten toch?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Als de Russen het menen (Krim naar Rusland + 2 provincies afstaan) zou het misschien wel het beste zijn voor iedereen.
Oekraïne gaat de Russische troepen niet verdrijven, de krim was eigenlijk al Russisch en laat de inwoners van de 2 provincies zelf beslissen waar ze heen gaan.
Welke landen gaan Rusland dan nog als leider zien? Wat is het voordeel voor een derde wereldland om in bed te stappen met Moskou?quote:
Gezellig pannekoeken bakken met de grote leider.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Las net dat het zomaar zou kunnen dat Putin het prima vindt dat hij onder de duim van China komt.
Ach, als hij zo naïef was om te denken dat de Oekraïners hem als bevrijder zouden binnen halen is denken dat China hem als gelijkwaardige partner beschouwd natuurlijk ook niet meer zo veel stappen verder.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Las net dat het zomaar zou kunnen dat Putin het prima vindt dat hij onder de duim van China komt.
Wordt dat spul niet afgerekend in dollars?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wanneer je ook kunt betalen met BTC speelt dat probleem dus niet. India koopt olie > betaalt in BTC > Russische overheid ontvangt BTC. Wanneer Russische overheid wil kopen buiten Rusland, betalen ze met BTC. Accepteert verkopende partij geen BTC, liquideren ze hun BTC op een exchange en betalen het verschuldigde bedrag in Roebels tegen de koers van de Roebel op dat moment.
Verkopende partij krijgt geld binnen tegen de waarde van zijn product, en op dat moment zijn het geen Roebels meer maar de valuta van zijn land.
De koper van die BTC krijgt geen Roebels, maar BTC die een waarde vertegenwoordigen in de valuta van zijn land.
dat is geen optie.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Als de Russen het menen (Krim naar Rusland + 2 provincies afstaan) zou het misschien wel het beste zijn voor iedereen.
Oekraïne gaat de Russische troepen niet verdrijven, de krim was eigenlijk al Russisch en laat de inwoners van de 2 provincies zelf beslissen waar ze heen gaan.
Rusland onder het juk van de gele horde? No fucking way.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zie niet waarom dat niet kan. Dat bedoel ik met wakker worden. Handel is ook handel wederzijds toestaan dat je je daarmee verbindt aan de ander. Op het moment dat je je ontworstelt, ook door hier welbewust een ander het mes op de keel te zetten, heeft die geen toegevoegde waarde meer en kan je de despoot maar het beste ver van je af werpen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar ze kunnen die sancties toch niet eindeloos blijven hanteren?
Hun hele economie is gebaseerd op shit uit de grond halen en dat verkopen. Denk niet dat het hem veel uitmaakt en wie hij dat verkoopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, als hij zo naïef was om te denken dat de Oekraïners hem als bevrijder zouden binnen halen is denken dat China hem als gelijkwaardige partner beschouwd natuurlijk ook niet meer zo veel stappen verder.
Lijkt wel onderhandelenquote:Op maandag 7 maart 2022 17:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen vergeet je hier even een paar belangrijke andere dingetjes: Ze eisen ook volledige demilitarisatie, geen aansluiting van Oekraïne bij de EU/NAVO en ze willen er een eigen premier installeren. Dus ook over de gebieden buiten de Krim en die twee oblasten zou het Kremlin dan de touwtjes volledig in handen hebben, nogal logisch dat de Oekraïners dan maar doorvechten toch?
Welk probleem is er nu wel dan? Als jij BTC-houder bent en je wilt via een exchange 100 Euro aan Bitcoin verkopen, dan maakt het geen reet uit hoeveel die ander daarvoor moet betalen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, als de hele keten in BTC was, dan ben ik met je eens dat ze dat probleem niet hadden. Maar dat is niet het geval.
@BehoorlijkKritisch denkt dat Putin dat misschien niet erg zou vindenquote:Op maandag 7 maart 2022 17:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland onder het juk van de gele horde? No fucking way.
En China van het Westen. Want ze moeten hun spullen wel kwijt.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:52 schreef aTypisch het volgende:
We zijn allemaal inmiddels flink afhankelijk van Choina
Dat vergeet iedereenquote:Op maandag 7 maart 2022 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
En China van het Westen. Want ze moeten hun spullen wel kwijt.
Ik zou die Rus wel willen zien die ineens zijn "chain" van 100Miljard tot een waardeloos getal op een usb-stick afgehakt ziet worden. BTC* klinkt leuk voor klein bier maar is niet meer dan de waarde die malafide anderen er aan willen geven. Niet heel moeilijk om die anderen, met hun exchange, buiten de wet te plaatsen. Iets met witwassen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
China ziet langzaam de nieuwe zijderoute helemaal gesloopt worden door sancties, onrust, etc.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Minder troep kopen zou wel helpen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
daarom is een deal met rusland voor beide toch goed?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
De tijd van consessies doen om de Russische Beer te vriend te houden is nu wel voorbij. Eerst het halve land in puin schieten en dan nog een hele eisenpakket opstellen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Jij wilt cryptocurrencies verbieden dus?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou die Rus wel willen zien die ineens zijn "chain" van 100Miljard tot een waardeloos getal op een usb-stick afgehakt ziet worden. BTC* klinkt leuk voor klein bier maar is niet meer dan de waarde die malafide anderen er aan willen geven. Niet heel moeilijk om die anderen, met hun exchange, buiten de wet te plaatsen. Iets met witwassen.
*en elke andere hypervariant of nft munt.
En, doe je dat zelf?quote:Op maandag 7 maart 2022 17:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Minder troep kopen zou wel helpen.
China eet het liefst van twee walletjes en langzaam uitdijen, terwijl de andere ruzie maken.
Dan moeten we voortaan ook niet meer ziek worden, want ook onze pilletjes komen daar vandaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Minder troep kopen zou wel helpen.
China eet het liefst van twee walletjes en langzaam uitdijen, terwijl de andere ruzie maken.
Een land met 6000 kernkoppen in isolatie en hongersnood houden.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
De tijd van consessies doen om de Russische Beer te vriend te houden is nu wel voorbij. Eerst het halve land in puin schieten en dan nog een hele eisenpakket opstellen.
Dat lijkt mij niet de juist volgorde, laat dat hele Rusland maar in totale isolatie vervallen.
tactisch meesterbreinquote:Op maandag 7 maart 2022 18:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
De tijd van consessies doen om de Russische Beer te vriend te houden is nu wel voorbij. Eerst het halve land in puin schieten en dan nog een hele eisenpakket opstellen.
Dat lijkt mij niet de juist volgorde, laat dat hele Rusland maar in totale isolatie vervallen.
Nucleaire oorlog lost geen honger op.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een land met 6000 kernkoppen in isolatie en hongersnood houden.
What can possibly go wrong?
Krijg je een Noord-Koreaans scenario waar steeds gedreigd wordt als een dolle hond die je vervolgens moet voeren om weer rustig te krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En het verschil met nu is?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Krijg je een Noord-Koreaans scenario waar steeds gedreigd wordt als een dolle hond die je vervolgens moet voeren om weer rustig te krijgen.
Wie zal het zeggen. Als je mattie putin zo door gaat, is die gewoon de bitch van China.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
@:BehoorlijkKritisch denkt dat Putin dat misschien niet erg zou vinden
Er zijn twee opties. Of hij denkt dat inderdaad, of hij ziet dat er geen andere optie is dan accepteren dat hij uiteindelijk afhankelijk wordt van China. Het eerste zou vreselijk naïef zijn, het tweede moeilijk voor te stellen.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, als hij zo naïef was om te denken dat de Oekraïners hem als bevrijder zouden binnen halen is denken dat China hem als gelijkwaardige partner beschouwd natuurlijk ook niet meer zo veel stappen verder.
Pas een keer of 50 voorbij zien komen vandaagquote:
Putin is mijn mattie nietquote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie zal het zeggen. Als je mattie putin zo door gaat, is die gewoon de bitch van China.
Imo is China een groter gevaar dan Rusland.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan moeten we voortaan ook niet meer ziek worden, want ook onze pilletjes komen daar vandaan.
https://www.trouw.nl/cult(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat Rusland nu nog de financiële en militaire middelen heeft om buitenlandse avontuurtjes op te zetten, dan niet meer.quote:
Dat moet je dan natuurlijk kunnen onderbouwen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Imo is China een groter gevaar dan Rusland.
Die gebieden waren met de Minsk-akkoorden feitelijk al opgegeven.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Houd eens op met je nuance en uitleg, daar zit @:Halcon helemaal niet op te wachten. Hij wil graag die gebieden zonder al te veel tegensprestatie afstaan aan Putin omdat de benzine te duur wordt.
Dat sowieso. En met een verzwakt Rusland nog meer.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Imo is China een groter gevaar dan Rusland.
Angst houdt dat regime in stand, dat lukte in de koude oorlog ook tientallen jaren.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Biden heeft niets gedaanquote:Op maandag 7 maart 2022 18:01 schreef Ulx het volgende:
Het zwaartepunt van de Russische economie ligt westelijk van de Oeral. Het Zwaartepunt van de Chinse ligt aan de Zuid-Chinese zee. Als de havens voor Russische schepen worden gesloten moeten ze wel een verbinding gaan bouwen tussen die twee centra. Da's niet volgende week dinsdag voor elkaar. Dat duurt nog rustig tien jaar voor zoiets er staat. En hoe gaat Rusland dat betalen? Niet. Dus China. Dus wordt Rusland junior partner en moeten ze doen wat China zegt.
Biden heeft het briljant gedaan. Het westen is verenigd, Rusland staat alleen. Poetin is afgegaan als een malle. Er is geen enkele mogelijkheid dat Rusland hier nog als winnaar uit gaat komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ja, ik consumeer vrij weinig. Geen auto, en koop ook niet elk jaar een nieuwe telefoon/computer.quote:
Jeetje ... wat ergquote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Pas een keer of 50 voorbij zien komen vandaag
Als ik een pistool op je kop zet en je horloge opeis, vind je dan dat het vanaf dat moment van mij is?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die gebieden waren met de Minsk-akkoorden feitelijk al opgegeven.
ik heb net nog wat bitcoin gekochtquote:Op maandag 7 maart 2022 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, ik consumeer vrij weinig. Geen aut, en koop ook niet elk jaar een nieuwe telefoon/computer.
Superidee inderdaad. Duitsland na WOI is een uitstekend voorbeeld van hoe goed dat werkt en een recept voor langdurige vrede.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
sterke vergelijkingquote:Op maandag 7 maart 2022 18:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik een pistool op je kop zet en je horloge opeis, vind je dan dat het vanaf dat moment van mij is?
Met het verschil dat Rusland bestuurt wordt door een paranoïde megalomane dictator. Als die plaats maakt voor een enigszins normaal figuur ziet de situatie er al heel anders uit.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Superidee inderdaad. Duitsland na WOI is een uitstekend voorbeeld van hoe goed dat werkt en een recept voor langdurige vrede.
Want een kernbom op ons droppen gaat het probleem oplossen voor ze?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aparte vergelijking. Dat horloge zou dan zelf zo'n beetje uit mijn huis weglopen richting het jouwe. En er stonden dan ook nog twee bewapende bodyguards bij. Goed, één goed bewapende en eentje die z'n bewapening wat heeft laten versloffen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik een pistool op je kop zet en je horloge opeis, vind je dan dat het vanaf dat moment van mij is?
quote:Op maandag 7 maart 2022 18:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Biden heeft niets gedaan
Gewoon achterover leunen en wachten tot de beer tegen een muur aanrent ... net als de rest van de westerse leidingWat hadden ze moeten doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Hij heeft wel op een punt gelijk. De wereld word geregeerd door een stel krankzinnigen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Prima zaak en vanuit Fins oogpunt volledig logische stap.
Nee, ze hebben een grensgeschil.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:13 schreef xminator het volgende:
Is het geen optie dat we rusland versneld nato lid maken?
Nee hoor. Ze doen alleen maar een speciale militaire operatie.quote:
Dat is wel waar ja. Hitler was een stuk genuanceerder en vredelievend, dat was ik even vergeten. Het is ook niet zo dat Hitler juist aan de macht kon komen door de zware sancties die Duitsland had te verduren.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:12 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met het verschil dat Rusland bestuurt wordt door een paranoïde megalomane dictator. Als die plaats maakt voor een enigszins normaal figuur ziet de situatie er al heel anders uit.
Belangrijk is wel om er goed mee te blijven handelen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat sowieso. En met een verzwakt Rusland nog meer.
Rusland heeft nooit bij de nato gewild of gezegd erbij te willen horen.En er voor uitgenodigd zijn ze ook nooit en dat zal ook nooit gebeuren.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:13 schreef xminator het volgende:
Of anders een of ander dodelijk russische coronavariant daar loslaten.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:13 schreef xminator het volgende:
Ik, wel nee. Waar lees je dat. Be my guest en blijf maar vooral hangen in een waanbeeld dat een Rus dan een crypto kan gebruiken als uitwijkplaats voor meer dan een biertje en mijn part een auto te kunnen kopen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij wilt cryptocurrencies verbieden dus?
oh echtquote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland heeft nooit bij de nato gewild of gezegd erbij te willen horen.En er voor uitgenodigd zijn ze ook nooit en dat zal ook nooit gebeuren.
Dag of 8 geleden.quote:
Wat zou Putin dat verrotten?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Of hij denkt dat inderdaad, of hij ziet dat er geen andere optie is dan accepteren dat hij uiteindelijk afhankelijk wordt van China. Het eerste zou vreselijk naïef zijn, het tweede moeilijk voor te stellen.
Toch gaat het daar wel op uit draaien, uiteindelijk gaat Rusland zichzelf vreselijk isoleren en is Oostwaards de enige partij van betekenis die nog iets voor hem kan betekenen. Of hij dat nou accepteert of niet is niet eens zo belangrijk, het gaat gewoon die kant op en ik zie niet hoe hij daar aan zou willen ontsnappen.
Hmm misschien tijd om ze een keer uit te nodigen? Wat blikjes bier erbij, gezellig mannen onder elkaar. Vrouwen erbij kan escalerend werken…quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland heeft nooit bij de nato gewild of gezegd erbij te willen horen.En er voor uitgenodigd zijn ze ook nooit en dat zal ook nooit gebeuren.
Je merkt verder niks van de koude oorlog. Voor de val van de Sovjet unie overleefden we ook hoor.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Belangrijk is wel om er goed mee te blijven handelen.
We hebben niets aan een Koude Oorlog 2.0
Sarcasme hèquote:Op maandag 7 maart 2022 18:11 schreef quirina het volgende:
Hele goede ontwikkeling dat Finland bij de NAVO wil. Wat zal Putin zuur zijn!
In de aanloop naar de koude oorlog, hebben ze het geprobeerd. En niet omdat ze daar het nut van in zagen, maar omdat ALS iedereen er in zit, het ook geen zin meer heeft.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom zouden die Chinezen hetzelfde betalen als er maar één koper is die nog interesse heeft?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat zou Putin dat verrotten?
Als de Chinezen hetzelfde betalen ligt er nog voor 100 jaar gas klaar. Kan hem die softe hippies uit het westen nog schelen? Red je met je zonnepaneeltjes en rainbow vlagje.
Mwah Finland heeft wel zijn leger op orde.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:17 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Sarcasme hè
Finland boeit hem toch niks
quote:Op maandag 7 maart 2022 18:11 schreef quirina het volgende:
Hele goede ontwikkeling dat Finland bij de NAVO wil. Wat zal Putin zuur zijn!
De Russische Hitler is daar al aan de macht, die hoeven we nu geen cadeautjes meer te doen in de hoop dat hij dan gaat inbinden.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja. Hitler was een stuk genuanceerder en vredelievend, dat was ik even vergeten. Het is ook niet zo dat Hitler juist aan de macht kon komen door de zware sancties die Duitsland had te verduren.
Ja, maar vooral omdat we niet alles meekregen toen. Als we toen hadden geweten wat er allemaal speelde hadden we (ze?) destijds een stuk minder rustig kunnen slapen volgens mij.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Je merkt verder niks van de koude oorlog. Voor de val van de Sovjet unie overleefden we ook hoor.
Als Rusland nu een soort Weimarrepubliek zou worden qua regering waren er helemaal geen sancties nodig. Je hele vergelijking slaat nergens op.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja. Hitler was een stuk genuanceerder en vredelievend, dat was ik even vergeten. Het is ook niet zo dat Hitler juist aan de macht kon komen door de zware sancties die Duitsland had te verduren.
Omdat die nog wel een behoorlijke energiebehoefte hebben.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarom zouden die Chinezen hetzelfde betalen als er maar één koper is die nog interesse heeft?
Beide kanten hebben een belachelijke hoeveelheid geld in allerlei oorlogen gestoken.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Je merkt verder niks van de koude oorlog. Voor de val van de Sovjet unie overleefden we ook hoor.
Er is nog een derde optie. Met "opgeheven" hoofd tot herzien inzicht komen en dan de nobelprijs voor de vrede in ontvangst te nemen, (on)vrij parkeren en daar blijven strijden voor je gedachtengoed.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn twee opties. Of hij denkt dat inderdaad, of hij ziet dat er geen andere optie is dan accepteren dat hij uiteindelijk afhankelijk wordt van China. Het eerste zou vreselijk naïef zijn, het tweede moeilijk voor te stellen.
Toch gaat het daar wel op uit draaien, uiteindelijk gaat Rusland zichzelf vreselijk isoleren en is Oostwaards de enige partij van betekenis die nog iets voor hem kan betekenen. Of hij dat nou accepteert of niet is niet eens zo belangrijk, het gaat gewoon die kant op en ik zie niet hoe hij daar aan zou willen ontsnappen.
Geheime diensten waren voornamelijk de burgers het leven zuur aan het maken.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar vooral omdat we niet alles meekregen toen. Als we toen hadden geweten wat er allemaal speelde hadden we (ze?) destijds een stuk minder rustig kunnen slapen volgens mij.
Wie zegt dat ze wat hadden moeten doen?quote:
Je hebt het dan over een markt met maar 1 koper.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat die nog wel een behoorlijke energiebehoefte hebben.
[..]
Biden heeft niets gedaan
Gewoon achterover leunen en wachten tot de beer tegen een muur aanrent ... net als de rest van de westerse leidingInderdaad. Gewoon de boel mobiliseren. Zorgen dat de anti-democraten die met Poetin dweepten zwaar voor lul staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat alles door Poetin steeds een stap voor te zijn en elk plan van hem openbaar te maken voordat hij het kon uitvoeren. Zeman en Orban hadden toch geen zin in Russische tanks in Praag en Boedapest. Poetin's hele alliantie donderstraalde als een kaartenhuis in elkaar toen hij begon te bleren dat hij het Warschaupact weer terugwilde. En dat is zeer zeker de verdienste van Biden geweest.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Onze regeringsleiders vinden zo'n crisis op Europese bodem prachtig. Lekker de rijksschatkist vullen met accijnzen over de rug van de werkende Nederlander en wapenleveringen.quote:
Nog steeds oorlogquote:Op maandag 7 maart 2022 18:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Mwah![]()
https://www.nytimes.com/2(...)ukraine-weapons.html
China's plannen om klimaatneutraal te worden van fossiele brandstoffen af te stappen zijn wel een stuk ambitieuzer dan die van ons hequote:Op maandag 7 maart 2022 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de Chinezen hetzelfde betalen ligt er nog voor 100 jaar gas klaar. Kan hem die softe hippies uit het westen nog schelen? Red je met je zonnepaneeltjes en rainbow vlagje.
Jij denkt als 'wij' wegvallen alleen China overblijft als klant voor Rusland?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het dan over een markt met maar 1 koper.
Maar dan bepaald die koper de prijs, niet de verkoper, hé?
[..]
Biden heeft niets gedaan
Gewoon achterover leunen en wachten tot de beer tegen een muur aanrent ... net als de rest van de westerse leidingDus eh, economische sancties en wapenleveranties tellen als niks doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kan er nog wel een schepje niks overheen.And it's only the giving
That makes you
What you are
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt het dan over een markt met maar 1 koper.
Maar dan bepaald die koper de prijs, niet de verkoper, hé?
Als straks de mensen hier hun vaste lasten niet meer kunnen betalen slaat men weer om.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze wat hadden moeten doen?
Dat schip is echt al jaren de haven uit
Ik vind het wel best zo maar laten we nu niet doen alsof Biden en co nu iets briljants voor elkaar hebben gekregen door briljant met Putin te schaken ofzo
hun huidige milieu regels zijn ook velen malen strenger dan die in NL.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China's plannen om klimaatneutraal te worden van fossiele brandstoffen af te stappen zijn wel een stuk ambitieuzer dan die van ons heIk vraag me af of de Chinezen nog wel zoveel gas nodig hebben in de toekomst.
Zie ook hun best snelle ontwikkelingen in kernfusie en alternatieve vormen van kernenergie.
Waren we toch spontaan even het plan vergeten om een pijpleiding door het centrum van de planeet naar Brazilië aan te leggen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij denkt als 'wij' wegvallen alleen China overblijft als klant voor Rusland?
genot
oh dat was @:behoorlijkkritisch, natuurlijk
Dat is alleen een antwoord op de vraag waarom ze die energie willen. Maar het is vraag en aanbod. Als er geen andere partijen de grondstoffen van Rusland meer willen of kunnen kopen door sancties, waarom zou China dan nog de hoofdprijs betalen?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat die nog wel een behoorlijke energiebehoefte hebben.
De EU heeft zich danig laten ringeloren door die kutyank.quote:
Kopers die er toe doen, wel.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij denkt als 'wij' wegvallen alleen China overblijft als klant voor Rusland?
genot
Trump legde niet eens de sancties opegelgd door het Congress en de Senaat op en hield de wapenleveranties tegen, dan liever Biden.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus eh, economische sancties en wapenleveranties tellen als niks doen?
Dan kan er nog wel een schepje niks overheen.
En jij denkt dat Chinezen hetzelfde betalen?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat dus. Alle andere landen die interesse zouden hebben in gas en olie uit Rusland hebben dat zelf al (of in de directe omgeving), of liggen simpelweg op een plek waar dat niet tegen reële kosten te krijgen is.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waren we toch spontaan even het plan vergeten om een pijpleiding door het centrum van de planeet naar Brazilië aan te leggen.
China neemt stilletjes een heleboel strategische plekken over en zorgt dat wij afhankelijk zijn van hun.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat moet je dan natuurlijk kunnen onderbouwen.
China heeft schijt aan het milieu. Die weten het goed te verbergen ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hun huidige milieu regels zijn ook velen malen strenger dan die in NL.
Inwoners van Azië: 4,561 miljard (2018)quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waren we toch spontaan even het plan vergeten om een pijpleiding door het centrum van de planeet naar Brazilië aan te leggen.
#hoedanquote:Op maandag 7 maart 2022 18:23 schreef vosss het volgende:
[..]
De EU heeft zich danig laten ringeloren door die kutyank.
1990 belde, ze willen hun zin terugquote:Op maandag 7 maart 2022 18:24 schreef quirina het volgende:
[..]
China heeft schijt aan het milieu. Die weten het goed te verbergen ja.
Het gaat niet alleen om Putin, maar om meer dan 140 miljoen Russen die je hiermee isoleert en in armoede stort zonder dat ze een keuze hebben. Dat is doorgaans geen goed recept voor een positieve houding jegens de rest van de wereld.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De Russische Hitler is daar al aan de macht, die hoeven we nu geen cadeautjes meer te doen in de hoop dat hij dan gaat inbinden.
Hoogste bieder lijkt me. Dat is niet anders als wij wegvallen als hoogste bieders.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kopers die er toe doen, wel.
Mag je natuurlijk ook omdraaien, "kameraad", als er zoveel (meer) geld op te halen is elders, waarom verkoopt putin het dan sowieso aan ons?
Wat voor keuze heb je precies als er nooit een ander bod komt?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
Of verkoop jij je auto altijd voor het eerste bod?
Orban/Hongarije doet altijd een beetje dwars maar als puntje bij paaltje komt stemmen ze vooralsnog altijd met het bondgenootschap meequote:Op maandag 7 maart 2022 18:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon de boel mobiliseren. Zorgen dat de anti-democraten die met Poetin dweepten zwaar voor lul staan.
En dat alles door Poetin steeds een stap voor te zijn en elk plan van hem openbaar te maken voordat hij het kon uitvoeren. Zeman en Orban hadden toch geen zin in Russische tanks in Praag en Boedapest. Poetin's hele alliantie donderstraalde als een kaartenhuis in elkaar toen hij begon te bleren dat hij het Warschaupact weer terugwilde. En dat is zeer zeker de verdienste van Biden geweest.
Volgens mij leggen ze dat vooral zichzelf op. Maar hey, van mij mogen ze zo negatief zijn als ze willen zolang ze opdonderen uit Oekraine, ok?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om Putin, maar om meer dan 140 miljoen Russen die je hiermee isoleert en in armoede stort zonder dat ze een keuze hebben. Dat is doorgaans geen goed recept voor een positieve houding jegens de rest van de wereld.
Als wij wegvallen, komen de grondstoffen voor een lagere prijs bij anderen terecht.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoogste bieder lijkt me. Dat is niet anders als wij wegvallen als hoogste bieders.
Ik heb het niet over 'meer geld ergens anders'?
quote:Op maandag 7 maart 2022 18:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is alleen een antwoord op de vraag waarom ze die energie willen. Maar het is vraag en aanbod. Als er geen andere partijen de grondstoffen van Rusland meer willen of kunnen kopen door sancties, waarom zou China dan nog de hoofdprijs betalen?
Punt is dat er gewoon markt blijft voor Russisch gas.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En jij denkt dat Chinezen hetzelfde betalen?
Voor hen is het ook geen liefdadigheid, die willen het onderste uit de kan.
quote:Nederlands centrum voor kinderoncologie vangt Oekraïense kinderen met kanker op
Het Prinses Máxima Centrum, het centrum voor kinderoncologie in Utrecht, pakt de behandeling op van Oekraïense kinderen met kanker. De eerste patiënten komen deze week in het ziekenhuis aan, meldt het centrum.
Volgens het Prinses Máxima Centrum is door de oorlog een acute noodsituatie ontstaan. De behandeling van kinderen met kanker moet daarom "noodzakelijkerwijs nu elders in Europa of in Nederland" doorgaan, zegt bestuurslid Rob Pieters op de website van het ziekenhuis.
Het centrum staat in contact met Polen en Duitsland om de opvang en coördinatie van de patiënten te regelen.
jaquote:Op maandag 7 maart 2022 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als wij wegvallen, komen de grondstoffen voor een lagere prijs bij anderen terecht.
Minder vraag is minder hoge prijs.
Dat is dus winst die Rusland misloopt.
Als wij wegvallen wordt er minder verkocht. En waarschijnlijk ook tegen een lagere prijs.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Punt is dat er gewoon markt blijft voor Russisch gas.
Denk daar even aan bij de naheffing van de gasrekening.
Dus het duurt even, maar we zijn er eindelijk. Als putin z'n gas uiteindelijk gaat verkopen aan China, betalen die radicaal onder de marktwaarde.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoogste bieder lijkt me. Dat is niet anders als wij wegvallen als hoogste bieders.
Houdt de kosten van producten uit China laag, goed voor onze consumptiequote:Op maandag 7 maart 2022 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het duurt even, maar we zijn er eindelijk. Als putin z'n gas uiteindelijk gaat verkopen aan China, betalen die radicaal onder de marktwaarde.
genot
Je stapt te makkelijk over de energievraag van de Chinezen heen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat voor keuze heb je precies als er nooit een ander bod komt?
Misschien. We zullen het nooit weten. Maar feit is dat Biden Poetin zo uit de tent wist te lokken door al zijn plannen openbaar te maken dat Poetin helemaal leip en paranoide werd en vervolgens zijn idiote "Ik wil de USSR en Warschaupact terug" speech ging houden. Waarop zo'n beetje elk land ter wereld partij koos tegen Rusland.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Orban/Hongarije doet altijd een beetje dwars maar als puntje bij paaltje komt stemmen ze vooralsnog altijd met het bondgenootschap mee
Met Biden en zonder Biden ook
wie beweert dan dat je bij minder klanten méér kunt gaan verdienen?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het duurt even, maar we zijn er eindelijk. Als putin z'n gas uiteindelijk gaat verkopen aan China, betalen die radicaal onder de marktwaarde.
genot
Stop nu maar met dingen uit het verleden projecteren op het heden die sws geen garantie vormen voor een toekomst.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is die energie vraag dan anders dan die van ons, ofzo.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je stapt te makkelijk over de energievraag van de Chinezen heen.
Is er genoeg leidingcapaciteit tussen die twee landen? Want als het met LNG tankers moet.....quote:Op maandag 7 maart 2022 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Houdt de kosten van producten uit China laag, goed voor onze consumptie
Welke gasrekening?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Punt is dat er gewoon markt blijft voor Russisch gas.
Denk daar even aan bij de naheffing van de gasrekening.
Dat is allemaal reactiefquote:Op maandag 7 maart 2022 18:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus eh, economische sancties en wapenleveranties tellen als niks doen?
Dan kan er nog wel een schepje niks overheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |