Maar die hebben de Russen dus al in handen, dan is dat toch een verder non-argument? Ik denk ook niet dat het Rusland is te doen om dat kleine beetje (in vergelijking met wat Rusland zelf al bezit) natuurlijke grondstoffen.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:56 schreef Ludachrist het volgende:
De voorraden in de Zwarte Zee en de zee van Azov, die nu dus onder de Russen vallen, zijn ongeveer 50% van de voorraden. Wat jij laat zien zijn plekken waar in 2015 gas en olievelden in gebruik waren, dat zegt niks over het belang van nieuwe bronnen als die in de Krim voor de toekomstige energiestrategie van Oekraïne.
En dat het al in handen is van Rusland wil natuurlijk niet zeggen dat het dus zo moet blijven, dat is een drogreden. Vanuit Oekraïns perspectief is dat een illegale annexatie geweest, daarvan kun je nooit zeggen 'is goed'.
Daar zeg je het al, niet realistisch. Dan is de enige optie meer oorlog en meer slachtoffers. En dat moet nu net ten alle tijden worden vermeden.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:56 schreef Ludachrist het volgende:
Vals dilemma; ik zeg alleen dat ze nooit akkoord gaan met dit voorstel, en terecht. Dat wil niet zeggen dat er geen ander voorstel kan komen waar beide partijen wel mee akkoord kunnen gaan (al acht ik dat niet realistisch).
Poetin is ook de enige schuldige hier, dat staat ook verder niet ter discussie. Het tweede argument heb ik ook nooit gemaakt.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet eens.
Gewoon toegeven dat de enige schuldige hier Putin betreft, zou al heel wat zijn. Oh, en het stoppen met het behandelen van Oekraïners alsof het willoze schaapjes zijn die door het perverse Westen zijn 'verleid'.. Dat zou allemaal al enorme winst zijn.
Waarschuwing, voor wat? Het is allang duidelijk dat Poetin geen drol geef om mensenlevens. Zelfs niet die van de Russische soldaten.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het doorgaat zoals het loopt (dus dat het Rusland allemaal toch lastiger is dan ze dachten), dan is er niks mis mee om het nog wat te rekken. Putin mag best een flinke bloedneus oplopen, dat is een goede waarschuwing voor de volgende keer. Dat hoeft niet meteen te escaleren tot buiten Oekraine.
Als je agressief wil zijn dan moet je ook een stok hebben om mee te slaan. Dat van die stok, dat valt gewoon heel erg tegen. Niet alleen in NL. Onze afschrikking is zowel qua potentieel als qua wil niet genoeg (blijkbaar, anders was niet gebeurd wat gebeurd is)quote:Op maandag 7 maart 2022 14:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine staat niet sterk genoeg om een dergelijke eis te maken.
Net als een zogenaamd soeverein land wat tegen China aan zit, die hebben ook niks te willen.
Het zou anders kunnen zijn als het westen meer verenigd was en agressief. Niemand durft Oekraine te beschermen, en naar mijn mening is dat zonde want de momentum is straks verloren.
De positie van Rusland is ook niet heel sterk momenteel natuurlijk. Lijken overwegend grote verliezen te leiden, gaat minder soepel dan verhoopt, worden geraakt door flinke emotionele sancties. Ook voor hun is het de vraag hoeveel levens ze willen opofferen om een stuk land te veroveren.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:59 schreef Joppiez het volgende:
Oekraine staat niet sterk genoeg om een dergelijke eis te maken.
Ja een oorlogsverklaring zal het niet zijn, maar wat dan wel? Ik heb er moeite mee dat Nederland dan weer vooraan moet staan met dit soort shit. Ga toch niet de aandacht nog eens extra op je vestigen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Update on Ukraine. Maar dat kan van alles betekenen, dus eigenlijk weet niemand het nog.
Wordt dit in bepaalde kringen allemaal niet heel erg 'soy boy' gevonden? 'Thee drinken'? 'Pappen en nathouden'? 'Feministisch Pacifisme'?quote:Op maandag 7 maart 2022 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar die hebben de Russen dus al in handen, dan is dat toch een verder non-argument? Ik denk ook niet dat het Rusland is te doen om dat kleine beetje (in vergelijking met wat Rusland zelf al bezit) natuurlijke grondstoffen.
[..]
Daar zeg je het al, niet realistisch. Dan is de enige optie meer oorlog en meer slachtoffers. En dat moet nu net ten alle tijden worden vermeden.
[..]
Poetin is ook de enige schuldige hier, dat staat ook verder niet ter discussie. Het tweede argument heb ik ook nooit gemaakt.
[..]
Waarschuwing, voor wat? Het is allang duidelijk dat Poetin geen drol geef om mensenlevens. Zelfs niet die van de Russische soldaten.
als 'we' hier uit komen zonder aanvallen op andere landen, dan gaan we gewoon weer afnemen daar hoorquote:Op maandag 7 maart 2022 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voornamelijk Rusland en Oekraïne, maar ook het gehele Westen zal Rusland de komende vele vele jaren met zeer veel argwaan gaandeslaan.
Het laatste bastion voor Poetin en zijn dictatoriale kleptokraten om de Russische economie te kunnen blijven aftappen ja.quote:
jij hebt echt een raar vijandsbeeldquote:Op maandag 7 maart 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wordt dit in bepaalde kringen allemaal niet heel erg 'soy boy' gevonden? 'Thee drinken'? 'Pappen en nathouden'?
De escalatie lijkt inderdaad doorslaggevend te zijn. Wat geen rol zou moeten spelenquote:Op maandag 7 maart 2022 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar was voor deze escalatie dan ook totaal nog geen vaststaand plan voor.
een deel van de push komt voort uit het idee dat het een gelovige strijd is, dat is toch niets nieuws?quote:
Niet echtquote:Op maandag 7 maart 2022 15:02 schreef Kettlebell het volgende:
Zijn die ''voorwaarden'' die het Kremlin nu formleert gewijzigd t.o.v. de eerdere voorwaarden?
Sterker nog, we blijven afnemen omdat we moeten. Dat is dan ook de troef achter de hand voor Rusland (naast grootste kernmacht zijn).quote:Op maandag 7 maart 2022 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als 'we' hier uit komen zonder aanvallen op andere landen, dan gaan we gewoon weer afnemen daar hoor
en zo niet zijn er nog wel wat andere afnemers van hun grondstoffen
Men zal toch wel 'n goedmakertje erin willen gooien voor Oekraïne. En zo'n proces om lid te worden duurt heel erg lang. Zeker voor 'n behoorlijk corrupt land.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:04 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
De escalatie lijkt inderdaad doorslaggevend te zijn. Wat geen rol zou moeten spelen
Ja, maar dat ze die al hebben is natuurlijk geen reden om te zeggen 'hou ze maar'. Die zijn voor de toekomst van je land van belang, dus die willen ze hebben. Dat Rusland meer gas heeft wil niet zeggen dat die hoeveelheid gas voor Oekraïne niet van belang is om energie-onafhankelijk van Rusland te worden.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar die hebben de Russen dus al in handen, dan is dat toch een verder non-argument? Ik denk ook niet dat het Rusland is te doen om dat kleine beetje (in vergelijking met wat Rusland zelf al bezit) natuurlijke grondstoffen.
Dit huidige voorstel is ook niet realistisch. Meer oorlog en meer slachtoffers vermijden zou uiteraard het beste zijn, maar dat gaat zeker niet ten koste van alles. Als Poetin zou zeggen 'doe mij Kiev en Lviv er ook bij', zou je daar dan ook nog akkoord mee zijn om verdere oorlog te voorkomen?quote:Daar zeg je het al, niet realistisch. Dan is de enige optie meer oorlog en meer slachtoffers. En dat moet nu net ten alle tijden worden vermeden.
Ja Poetin lijkt goed af te hebben gekeken bij Noord Korea.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:04 schreef Homey het volgende:
Rusland is feitelijk van een autoritaire staat (een echte democratie hebben ze daar nooit gekend) naar een harde fascistische dictatuur getransformeerd, onder leiding van een man die blijkbaar altijd dat voor ogen had.
De kenmerken van zo'n dictatuur zijn duidelijk; volledig nepnieuws, grenzen dicht, dienstplicht, landjepik, verering van de grote leider, extreem nationalisme, etc.
Ik lees mensen van 'ja maar wij kennen ook nepnieuws'. Dat zal wel, maar is toch van een hele andere orde dan in Rusland. Wij kunnen tenminste alternatieve bronnen raadplegen en je kan uit meer dan een dozijn partijen stemmen, van de SP tot aan Forum toe. Ook al stijgen de prijzen, de leefbaarheid en veiligheid zijn hier toch stukken beter voor elkaar dan in Rusland, ook al doet Rutte al 12 jaar afbraak aan onze rechtstaat en democratie.
Is gewoon gebaseerd op wat er ook in de serie allemaal voorbij is gekomen hoor.quote:
Mijn onderbuik zegt dat Oekraïne wel eens een versnelde toelating zou kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men zal toch wel 'n goedmakertje erin willen gooien voor Oekraïne. En zo'n proces om lid te worden duurt heel erg lang. Zeker voor 'n behoorlijk corrupt land.
Als je wil houden wat wij nu hebben zullen we wel moeten ook, als het kan/magquote:Op maandag 7 maart 2022 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, we blijven afnemen omdat we moeten. Dat is dan ook de troef achter de hand voor Rusland (naast grootste kernmacht zijn).
Precies. In het Boedapestmemorandum van 1994 heeft Rusland de soevereiniteit al gegarandeerd. Alles minder dan dat lijkt mij vrij onacceptabelquote:Op maandag 7 maart 2022 14:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je denkt dat je "eerlijk" kunt onderhandelen met de Russen heb je het ook goed mis.
Destijds was met de Krim al duidelijk dat het daar niet bij zou blijven. Het duurt enkele jaren voordat je het vuurtje hebt opgestookt en dan komt er ook wat. Zo gaat het straks ook weer.
Het schijnt dat Rusland inderdaad bijzonder weinig precisiebommen en dergelijke heeft.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:03 schreef speknek het volgende:
Wel bijzonder dat er weer een SU-34 is neergeschoten, de trots van de Russische luchtmacht, waar ze tot voor kort nog benadrukten hoe effectief die is in het plat maken van Syrische steden.
Normaal zouden bommenwerpers helemaal niet zo laag hoeven te komen dat ze neergeschoten worden. Andermaal indicatie dat Rusland helemaal geen precisiebommen meer overheeft. Krijgsmacht uit 1980.
Men zal best 'n beetje helpen, maar dan nog duurt het wel eventjes. Voor alles maar loslaten zal wel weinig draagvlak zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:06 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Mijn onderbuik zegt dat Oekraïne wel eens een versnelde toelating zou kunnen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |