https://ekstrabladet.dk/s(...)meback/9164434?ilc=cquote:Comebacks zijn zeldzaam in de Formule 1, maar Kevin Magnussen heeft plotseling de kans om een zeer opmerkelijke te maken.
Ekstra Bladet verneemt dat de 29-jarige Deen in de running is om de ontslagen Rus Nikita Mazepin te vervangen bij Haas F1 Team.
Zaterdag beëindigde Haas het contract met Nikita Mazepin en de sponsoring met het Russische kunstmestbedrijf Uralkali als gevolg van de inval in Oekraïne.
Aanvankelijk zag het er naar uit dat reserve Pietro Fittipaldi zou invallen, maar de situatie is veranderd.
Na een seizoen met twee rookies in de auto's, wil het teammanagement meer ervaring.
Teameigenaar Gene Haas was duidelijk in zijn woorden zondag. Pietro Fittipaldi zal worden gebruikt voor de laatste wintertest, die donderdag begint, maar het team is de markt aan het verkennen.
- Ik denk dat we duidelijk iemand willen met meer echte ervaring. We zullen moeten zien wie er beschikbaar is, zei Gene Haas zondag tegen het persbureau AP.
Zonder namen te noemen.
Volgens Ekstra Bladets bronnen hebben ze naar drie alternatieven gekeken, en Kevin Magnussen staat goed in het veld.
De teameigenaar heeft altijd een goed oog gehad voor de Deen, net als teambaas Günther Steiner. Magnussen kent het team door en door en zou een goede match zijn met Mick Schumacher.
Aan de andere kant zijn er veel contracten en andere projecten die moeten worden geregeld en die begrip en oplossingen van anderen vereisen voordat zij kunnen slagen.
Magnussen heeft een deal met Chip Ganassi Racing voor nog drie races in 2022. Twee daarvan botsen met de Formule 1-kalender; de eerste is al over anderhalve week in Sebring, waar de Formule 1 tegelijkertijd haar seizoen begint in Bahrein.
Hij heeft een Le Mans project gepland met zijn vader.
En de grote factor is de driejarige overeenkomst met Peugeot in de WEC-serie. De Fransen mikken op twee of drie races dit seizoen; die botsen allemaal met de Formule 1, net als het vinden van tijd om te testen.
Kevin Magnussen moet hopen op begrip van zowel Chip Ganassi Racing als Peugeot vooraleer hij zijn handtekening kan zetten onder een nieuwe deal met Haas.
Achter de schermen heeft Nico Hülkenberg ook van zich laten horen, in een poging sponsors achter zich te krijgen. De 34-jarige Duitser beëindigde in 2019 zijn carrière bij Renault, viel in 2020 drie keer in bij Racing Point en werd vanaf 2021 reserve bij Aston Martin.
Meest realistische alternatief voor Magnussen is Antonio Giovinazzi, die tot vorig jaar voor Alfa Romeo reed. Maar als het mogelijk is, geeft het team de voorkeur aan de Deen.
Giovinazzi is de derde coureur van Ferrari, en het team heeft erg zijn best gedaan om hem in 2018 bij Haas te plaatsen in plaats van Magnussen. Günther Steiner en Gene Haas hadden echter andere ideeën.
Het doel van het team is om woensdag al duidelijkheid te krijgen.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
HAM zal vast getergd zijn en elke keer als hij voor VER finisht zal hij dat op Insta en Twitter ook wel even laten zien. Maar hij wordt ook een dagje ouder en die fouten van vorig jaar waren niet uniek, hij en Mercedes maken al jaren de nodige fouten alleen viel het toen minder op.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:26 schreef Schnitzels het volgende:
Ik ben benieuwd komend seizoen. Hoewel ik alles behalve hoop, denk ik dat Lewis echt niet meer gaat verzaken in zijn vele fouten van vorig jaar. Ik vraag mij ook af of het heilige vuur bij Max nu niet een klein beetje gedimd is door zijn felbegeerde titel en of dat hem niet wat zwakker kan maken. Als het maar een seizoen wordt met meerdere gegadigden zijn, dat is het mooist.
Ik vraag me af of Drive to Survive dit seizoen wel leuk gaat worden of dat het een Netflix docu wordt van Mercedes omdat Max niet meedoet en het seizoen natuurlijk voornamelijk Max vs. Lewis was.
Dat hoop ik dus ook. Ik gun het andere teams ook wel eens om meerdere overwinningen te halen. Ferrari en McLaren, en wellicht ook Alpha-Tauri. En eerlijk gezegd zie ik Alonso ook nog wel een race winnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
HAM zal vast getergd zijn en elke keer als hij voor VER finisht zal hij dat op Insta en Twitter ook wel even laten zien. Maar hij wordt ook een dagje ouder en die fouten van vorig jaar waren niet uniek, hij en Mercedes maken al jaren de nodige fouten alleen viel het toen minder op.
Ik denk daarbij dat waar de jaren en ervaring bij HAM in zijn nadeel beginnen te werken, ze bij VER in zijn voordeel beginnen te werken. Die heeft echt veel geleerd van vorig jaar.
Maar ik denk vooral dat dit jaar geen herhaling wordt van vorig jaar. Het wordt dit jaar geen VER tegen HAM. Ik vermoed dat het veel interessanter wordt en dat in ieder geval andere coureurs en teams puntjes gaan wegsnoepen van die twee waardoor je een andere dynamiek krijgt. En mogelijk gaan die andere zich zelfs mengen in de titelstrijd.
Hij was gediskwalificeerd van die race als dat was gebeurdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het leuke is dat als HAM in de laatste ronde de deur had dicht gegooid en ze er samen af waren gegaan hij als 10e was geklasseerd. Maar Wolff had het te druk met klagen om zich dat te realiseren.
Haha. Het zijn juist die doorgedraaiede max-fappers die bij elke scheet van Lewis en Toto in de media razend worden en gaan bekritiseren. Waarbij niet alleen 2021 steeds aangehaald wordt maar tot 2008 toe.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Precies. Tijd dat al die Hamilton fans zich er gewoon bij neerleggen dat de beste rijder kampioen is geworden in het WDC en de beste auto in het WCC. Het is niet zo moeilijk en het is goed dat jij het goede voorbeeld geeft.
Wat betreft echte atleten die worden geweerd van toernooien heeft hij gelijk, maar hij mag zijn handjes dichtknijpen dat die überhaupt een formule 1 auto aan heeft mogen raken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:47 schreef 4-elements het volgende:
Nikita Mazepin noemt zijn ontslag bij Haas oneerlijk: ‘Mijn Formule 1-droom is afgepakt’
AD
Misschien moet je even op Twitter gaan kijken... Het zijn juist de Hamilton fans die bij elke scheet van Red Bull of de media over Red Bull helemaal los gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Haha. Het zijn juist die doorgedraaiede max-fappers die bij elke scheet van Lewis en Toto in de media razend worden en gaan bekritiseren. Waarbij niet alleen 2021 steeds aangehaald wordt maar tot 2008 toe.
Alweer 14 jaar geleden dat Sir Lewis voor het eerst WDC werd.
Reddit idem ditoquote:Op woensdag 9 maart 2022 12:12 schreef TagForce het volgende:
[..]
Misschien moet je even op Twitter gaan kijken... Het zijn juist de Hamilton fans die bij elke scheet van Red Bull of de media over Red Bull helemaal los gaan.
Wist je trouwens dat....quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Haas dat een test mist begint ook een pijnlijke soap te worden.
Dan kun je een Magnussen met zn ervaring wel gebruiken. Al zie ik persoonlijk liever Nico HULKenberg.
Huldenberg spreekt heel goed Nederlands.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nee geen idee man. Vertel.
Jack is er gelukkig niet meer. Al zag ik hem nog wel flink interessant doen in een Ziggo reclamespotje.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Huldenberg spreekt heel goed Nederlands.
Het zijn beide kampen. Kijk voor de grap maar eens op social media op een berichtje van F1 of van een niet-RB kanaal dat gaat over Max. Daarin wordt 90% van de comments gevuld door LH44-figuren die het hebben over een gegeven titel, over Masi die kampioen is geworden etc.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
ede max-fappers die bij elke scheet van Lewis en Toto in de media razend worden en gaan bekritiseren. Waarbij niet alleen 202
Ik realiseer me trouwens dat Ricciardo achter die 2 reed. Volgens mij klopt mijn theorie dan niet meer, want dan zou RIC, die 12e geworden is, als eerste over start/finish gekomen zijn en nog een rondje hebben moeten rijden omdat hij geen ronde meer achter lag. Of zat Sainz aan het einde van de ronde al direct achter Hamilton?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij was gediskwalificeerd van die race als dat was gebeurd
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik realiseer me trouwens dat Ricciardo achter die 2 reed. Volgens mij klopt mijn theorie dan niet meer, want dan zou RIC, die 12e geworden is, als eerste over start/finish gekomen zijn en nog een rondje hebben moeten rijden omdat hij geen ronde meer achter lag. Of zat Sainz aan het einde van de ronde al direct achter Hamilton?
Ik zie het wel gebeuren eigenlijk dat Fittipaldi die eerste 2 races even mag doen omdat hij toch al beschikbaar is, maar dat ze op de achtergrond wel bezig zijn met iets beters.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Haas dat een test mist begint ook een pijnlijke soap te worden.
Dan kun je een Magnussen met zn ervaring wel gebruiken. Al zie ik persoonlijk liever Nico HULKenberg.
Je 'theorie' klopt inderdaad van geen kant.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik realiseer me trouwens dat Ricciardo achter die 2 reed. Volgens mij klopt mijn theorie dan niet meer, want dan zou RIC, die 12e geworden is, als eerste over start/finish gekomen zijn en nog een rondje hebben moeten rijden omdat hij geen ronde meer achter lag. Of zat Sainz aan het einde van de ronde al direct achter Hamilton?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |