abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203968299
Uitgerekende data:

3 april: B.ertha

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Half augustus: Smart_ass

Begin September: Sway-
23 september: Vaiana

Begin november Debsterr

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 24-03-2022 11:50:35 ]
pi_203968368
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende: [..] Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch? Dat scheelt misschien ook wel. Ik kijk op de geboorte van mijn dochter heel positief terug, ook geen last van een trauma of angsten of wat dan ook. Een van de eerste dingen die ze zeiden nadat Bubbles geboren was, was dat ik het prima weer natuurlijk zou kunnen proberen de volgende keer. Ik voel daar gewoon weinig voor. Ik heb weeën mee mogen maken (joepie), een ruggenprik zou ik sowieso weer willen en ik heb persoonlijk totaal de behoefte niet dat ik graag mee zou willen maken hoe het voelt om een baby uit te persen (ik weet dat sommige andere vrouwen dit wel hebben). Plus het feit dat ik weet dat mijn vagina in tact blijft vind ik wel fijn :P.

Zoveel mensen, zoveel meningen. In elk geval zo fijn dat het allemaal kan O+.
pi_203968442
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
+1!
Na de spoedkeizersnede van baby 1 waren man en ik het er direct over eens dat, mocht er een tweede komen, die sowieso met een keizersnede geboren zou worden. Het verloop van de bevalling bij de oudste heeft ons zoveel stress en angst opgeleverd dat het geplande gedeelte ons beide veel rust gaf. De rekenmodellen voor baby 2 waren overigens 'prima' volgens de arts (al vond ik 20 tot 22% dat het weer een spoedkeizersnede zou worden als ik het tóch vaginaal zou proberen 20 tot 22% te hoog :')). Maar goed, hier ook geen borstvoeding of cosleeping gedaan. Da's ook vast impopulair :+
  zondag 6 maart 2022 @ 16:40:34 #4
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203970597
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
pi_203970637
Of een keizersnede een impopulaire mening is ligt er volgens mij nogal aan wie je het vraagt. In Nederland is het medisch gezien niet de eerste keuze maar het is wel een keuze en daar zou geen waardeoordeel aan moeten hangen.
Er zijn ook genoeg landen waar ze verbaast zijn dat er mensen vaginaal bevallen (en dan gaat het nog niet eens over pijnstilling of thuisbevalling).
pi_203971245
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:40 schreef Sway- het volgende:
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
Ik vond het lichamelijk beide keren wel meevallen als ik eerlijk ben. Maar ik had ook het geluk dat man de eerste keer drie weken, en nu vier weken vrij was waardoor hij de zorg voor de oudste (en dan met name het vervoer naar/van de opvang en eventueel hem tillen) kon overnemen. Maar in principe was ik beide keren toen de kraamzorg na een week weg ging wel weer zo mobiel dat ik veel dingen weer redelijk gewoon kon doen, m.u.v. zwaar huishoudelijk werk…
pi_203971694
Ik vond het herstel van mijn eerdere keizersnede ook meevallen maar ik maak me geen illusies over deze keer (vorige keer was ik lichamelijk fitter en had ik niet al een rondrennende dreumes). Gelukkig heeft mijn vriend bij zijn huidige baan 6(!) weken ouderschapsverlof (en dat in dit land :') ) dus dat komt helemaal prima uit.
pi_203975658
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
  maandag 7 maart 2022 @ 08:21:47 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203979122
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:07 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203979984
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Ja het scheelt dat ik al op 11 weken zit en koorts spannend is t/m 8 weken. Maar ik zou het toch liever vermijden. :+ We slapen nu apart en houden 1,5 meter afstand, maar hij zit niet in volledige isolatie. Er staat vanmiddag een test voor mij gepland, vooralsnog heb ik eigenlijk geen klachten dus we gaan het meemaken.

Ahh ja stressen is dat dan he. ;( Fijn dat je al eerder mag spieken. O+
pi_203984273
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
pi_203984295
Vervelend dat je man corona heeft!
Hopelijk valt het bij jou mee.
pi_203984342
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:20 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
[ afbeelding ]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
pi_203984388
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:25 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
pi_203984404
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
pi_203984569
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
pi_203984796
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
Ik had hem eind vorige week net ingepland voor 17 maart, want dan vrijwel 13 weken zwanger. :') Maar als ik magischerwijs niet besmet raak kan dat alsnog.
Met delta waren de risico's best aanwezig maar als het goed is met omikron minder idd, dat is heel fijn.
  maandag 7 maart 2022 @ 15:56:30 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203984846
Fijn van de echo @Lokasenna!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:56 #19
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203996497
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
pi_203996557
Heb gisteren nog garnalen gegeten :Y) .
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:00:23 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203996600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
Vegetarisch eten is heel handig bij een zwangerschap :D (tenminste, thuis wordt er vegetarisch gekookt, buiten de deur eet ik wel vlees). Ik mis vooral mijn zachte eitjes ;(.
pi_203996771
Ik hield gelukkig al van hard gekookte eitjes, en eet ook grotendeels vegetarisch.
Zwanger-proof sushi was wel een tikkeltje anti-climactisch. :D En ik vind het wel ingewikkeld dat niet meer alle kaasjes mogen.
pi_203996803
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
pi_203996804
Daardoor vind ik het dus ook wel meevallen qua lijst rode kruizen, maar ik zoek ws op hele andere dingen. _O-
pi_203996815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
Het was kip sushi. ;) Best lekker hoor, maar toch niet helemaal dezelfde ervaring. Qua bier; ik had een lading 0,0 biertjes gekocht maar heb sinds ik zwanger ben dus totaaaal geen zin in bier meer. :')

Ja ik vind het vooral teveel gedoe om het te (laten) checken op feestjes, dus dan eet ik het maar gewoon niet.
pi_203996849
Oh, ik vind kip sushi eerlijk gezegd nog minder aantrekkelijk klinken dan vegetarische sushi :D.

Ja dat is waar trouwens, als je het moet checken op feestjes of in restaurants is het lastiger vaak!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:26:44 #27
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203996882
Misschien valt het ook best mee maar heb ik net zin in die dingen op dit moment. Zijn er mensen die nog wel tonijn eten? :Y)

En wat betreft t zachtje eitje; geloof dat je daar alleen evt diarree van kan krijgen maar niet dat het schadelijk is voor je kind. Maargoed ik ben geen expert dus zeker weten doe ik het niet.
pi_203996912
Tonijn eet ik sporadisch. Als dingen in land A afgeraden worden terwijl ze in land B juist aangeraden worden ga ik er niet vanuit dat het om enorm schadelijke dingen gaat. Maar dat ben ik :P.
pi_203997123
Ik lust geen tonijn. Dus dat scheelt. :D

Volgens de app mag het idd niet.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:10:13 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203997342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:26 schreef Sway- het volgende:
Misschien valt het ook best mee maar heb ik net zin in die dingen op dit moment. Zijn er mensen die nog wel tonijn eten? :Y)

En wat betreft t zachtje eitje; geloof dat je daar alleen evt diarree van kan krijgen maar niet dat het schadelijk is voor je kind. Maargoed ik ben geen expert dus zeker weten doe ik het niet.
Waarschijnlijk zodra ik de geruststelling van 2 goede echo's heb, word ik met die eitjes ook wel minder strikt. Sowieso vind ik heel veel zaken erg gericht op voedselveiligheid en niet per se op bestandsdelen die schadelijk zijn (zacht eitje wat inderdaad risico op diarree geeft versus lever waar teveel vitamine a in zit). Die eerste categorie is gewoon een kwestie van verantwoord met je voedselbereiding om gaan toch?
pi_203997916
In het eten dat niet mag heb ik tot nu toe niet echt interesse. :P

Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning. :@
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:57:18 #32
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203997982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:

Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning. :@
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanraden :Y Ik deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan :Y
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:10:51 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203998152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:

Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.
pi_203998380
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanraden :Y Ik deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan :Y
Oh, leuke tip! Zal eens opzoeken waar dat kan hier in de buurt.
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.
Op zich kan dat ook wel natuurlijk, maar de lekkerste onderdelen mis je dan wel (opgieten enzo) :P
Maar ik ga nog wel een keertje binnenkort met mijn moeder denk ik, beter iets dan niets!
pi_203998471
Infrarood ofzo kan waarschijnlijk wel? Als je lijf er aan gewend is kan het ook alweer minder kwaad begreep ik.

Ik ben denk ik 3 jaar geleden voor het laatst naar de sauna geweest, dus ik ga het maar niet uitproberen. :+ Was ook meteen een goed excuus toen mijn schoonmoeder erover begon. Ik ben echt niet preuts, maar met mijn schoonmoeder naar de sauna lijkt me toch wel een beetje gek. :D
pi_203999539
Infrarood mag juist niet! Sauna's mogen gewoon als je het gewend bent, anders alleen mild (niet te heet, niet te lang), Turks stoombad, bubbelbad.
pi_203999600
Na corona ben ik het helaas niet echt meer gewend :P
Maar kon er altijd wel prima tegen.
pi_203999689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:58 schreef B.ertha het volgende:
Infrarood mag juist niet! Sauna's mogen gewoon als je het gewend bent, anders alleen mild (niet te heet, niet te lang), Turks stoombad, bubbelbad.
Oh oeps. Zoveel weet ik er dus van. :@ :')
pi_204003151
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wel rekening mee houden dat masseurs het in het 1e trimester vaak niet doen.

Oja en salami mag ook niet

Wist ik ook niet destijds
pi_204008126
Maar salami mag dan wel weer als je het goed verhit hebt, dus op een tosti of op een pizza.

Ja, ik struggelde ook met het eten tijdens de zwangerschap. Vond salades eten in een restaurant ook altijd een beetje tricky. En ik miste vooral m'n vissushi en m'n carpaccio's. Toetjes was ook altijd een drama in een restaurant. Soms maken ze die natuurlijk met rauw ei of met alcohol.
Nu kan ik alles zonder na te denken weer in m'n mond stoppen, heerlijk.
pi_204008232
Ik mis eigenlijk als enige een beetje de gerookte zalm.
Maar ik las dat het in veel andere landen niet eens op de afgeraden lijst staat, dus misschien ga ik het wel gewoon weer eten.
pi_204008648
Ik zou dan wel de gerookte zalm alleen eten als de visboer of het restaurant 'm zelf gerookt heeft. Volgens mij zijn de verpakkingen in de winkel relatief 'gevaarlijk'.
pi_204010526
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet :'( . Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
  FOK!fossiel woensdag 9 maart 2022 @ 14:27:05 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204010622
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch?
Nope :) Door omstandigheden 2x een geplande keizersnede :)
Chick on a mission
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:28:37 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204010641
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet :'( . Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
Gelukkig zijn mijn vitaminen gewoon neutraal qua geur, ook al zit er visolie in. Anders zou ik moeten huilen denk ik :P.
pi_204010755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:27 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Nope :) Door omstandigheden 2x een geplande keizersnede :)
Ah oke! Dan was het iemand anders :@. Nou uiteindelijk helemaal prima dus :).

@Debsterr ik snap ook niet wat er aan de hand is, voorheen stonken ze niet zo.. misschien net misgegrepen qua potje. Gelukkig ben ik de 12 weken voorbij, dan vind ik het al minder een ramp als ik er eens een dag eentje niet neem :P. Hoe voel jij je verder?
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:41:53 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204010766
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah oke! Nou uiteindelijk helemaal prima dus :).

@:debsterr ik snap ook niet wat er aan de hand is, voorheen stonken ze niet zo.. misschien net misgegrepen qua potje. Gelukkig ben ik de 12 weken voorbij, dan vind ik het al minder een ramp als ik er eens een dag eentje niet neem :P. Hoe voel jij je verder?
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapen :'). Dus vermoeidheid lijkt toe te nemen.
pi_204011002
Ik moest dus echt even wennen aan het idee dat ik geen foliumzuur meer hoef te slikken. Dat doe ik al bijna anderhalf jaar dagelijks. _O-

quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapen :'). Dus vermoeidheid lijkt toe te nemen.
Mijn grootste symptoom was ook vermoeidheid. :Y Maar ik herken het gevoel dat je juist klachten wilt omdat je dan merkt dat er iets gebeurt.
  woensdag 9 maart 2022 @ 15:04:05 #49
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204011034
Gelukkig komt dinsdag snel dichterbij O+. Dan hopelijk een goede echo.
pi_204011036
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
  woensdag 9 maart 2022 @ 15:06:17 #51
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204011060
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder :?".
pi_204011061
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Debsterr het volgende:
Gelukkig komt dinsdag snel dichterbij O+. Dan hopelijk een goede echo.
Heel snel al. O+

Ik kijk nu alweer ontzettend uit naar de 13 weken echo. :') Nog anderhalve week geduld oefenen. Merk dat wat ik had aan symptomen nu ook consistent minder wordt. Wat heel logisch is wanneer je de 12 weken nadert, maar ook wel weer spannend.
pi_204011077
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder :?".
_O-
Dit, echt heel erg ontzettend. "Je reuk is nu overgevoelig en je walgt van bepaalde geuren". Mwah, ik vind de lavendelzeep wel extra stinken maar verder...
Ironisch genoeg heb ik deze keer minder symptomen dan bij de miskraam.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me wel lastig als je zo moe blijft! Maar kan me voorstellen dat het met een tweede sowieso wel wat zwaarder valt allemaal.
pi_204011407
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
_O-
pi_204011590
Ik kan echt niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt.
Behalve werken doe ik zo goed als niks, want eigenlijk lukt er verder ook niks. :')
pi_204011625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:59 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt.
Behalve werken doe ik zo goed als niks, want eigenlijk lukt er verder ook niks. :')
Mehh.

Ik merk daar sinds vorige week wel een stijgende lijn in, maar ben ook wel 2 uur per dag ziekgemeld en heb een kantoorbaan dus vergeleken met jouw werk kost dat een stuk minder energie denk ik.
Na 2 drukke dagen had ik wel weer 1,5 dag nodig om bij te komen. :+ Maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!
pi_204011645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Mehh.

Ik merk daar sinds vorige week wel een stijgende lijn in, maar ben ook wel 2 uur per dag ziekgemeld en heb een kantoorbaan dus vergeleken met jouw werk kost dat een stuk minder energie denk ik.
Na 2 drukke dagen had ik wel weer 1,5 dag nodig om bij te komen. :+ Maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!
Ik heb op dit moment geen aanpassingen qua werk, maar merk wel dat het misschien toch nodig gaat zijn, want het lukt niet echt om tussendoor bij te komen, ik blijf gewoon moe.
Mijn dienst van vandaag had ik weggeruild met een collega omdat ik er nu echt te veel achter elkaar had, maar ja, ik moet hem straks toch weer een keer inhalen :P
pi_204013589
Fokwet kwam meteen in actie, ik heb net een dutje gedaan op de bank omdat ik te moe was om mijn ogen open te houden. _O-

Loka, klinkt inderdaad alsof het een goed idee is om je werk tijdelijk wat anders in te delen. Heb je daar al verteld dat je zwanger bent?
pi_204013878
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Potje eventjes open laten staan helpt is mijn ervaring.
pi_204014496
Ga ik proberen, bedankt voor de tip :).

Hier weer goedgekeurd, 17 weken alweer! Hartslag was wederom moeilijk te vinden door mijn placenta, maar we hebben een erg beweeglijk meisje, dat hoorde ze wel direct. Voel er alleen 0.0 van :D.
pi_204020532
Mijn pillen boeren ook zo vies op :{

Ik heb sinds een paar dagen zeurende (banden)pijn en soms steken in mijn lies. Zou dat verdere indaling zijn? Hij was bij de laatste controle al wel ingedaald. Die steken komen vooral bij beweging dus zouden ook nog weleens uit mijn bekken kunnen komen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 08:46:40 #62
208890 June.
Seriously?
pi_204020684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef B.ertha het volgende:
Mijn pillen boeren ook zo vies op :{

Ik heb sinds een paar dagen zeurende (banden)pijn en soms steken in mijn lies. Zou dat verdere indaling zijn? Hij was bij de laatste controle al wel ingedaald. Die steken komen vooral bij beweging dus zouden ook nog weleens uit mijn bekken kunnen komen.
Ik heb die van de Davitamon met Omega 3 erin, die hebben geen vissmaak!
Shine bright like a diamond.
pi_204023179
*O* 20 weken echo was goed :D
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:37:03 #64
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204023459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:09 schreef Elleska het volgende:
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.
pi_204023653
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:37 schreef Sway- het volgende:

[..]
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.
Ja ook de 13 weken gehad. Het is inderdaad heel fijn dat toen al was gezien dat alles in grote lijnen goed was en het ging nu vooral om de details, belangrijke details dat wel.
pi_204024477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:09 schreef Elleska het volgende:
Fijn! Wist je het geslacht al?
pi_204024599
Zijn er geen afwijkingen of dingen die op de 20 weken echo gevonden zouden kunnen worden maar die nog niet op de 13 weken echo te zien zijn?

Fijn dat alles goed was in elk geval. *O*
pi_204025024
Er kunnen bij de 20 weken echo nog afwijkingen worden gevonden. Met 13 weken is alles nog zo klein dat ze bijvoorbeeld bij het hartje wel kunnen zien of het bloed in de juiste richting door de kamers stroomt maar nog niet of de kleppen goed functioneren of dat de bloedvaten goed zijn aangesloten. Belangrijke details.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Fijn! Wist je het geslacht al?
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheim O+
  donderdag 10 maart 2022 @ 18:40:26 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204027277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:49 schreef Elleska het volgende:
Er kunnen bij de 20 weken echo nog afwijkingen worden gevonden. Met 13 weken is alles nog zo klein dat ze bijvoorbeeld bij het hartje wel kunnen zien of het bloed in de juiste richting door de kamers stroomt maar nog niet of de kleppen goed functioneren of dat de bloedvaten goed zijn aangesloten. Belangrijke details.
[..]
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheim O+
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:52:44 #70
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204030223
Ik kreeg bij de 13 weken echo te horen dat de kleppen van t hartje t goed deden. Je zag ze ook mooi bewegen. Sowieso bizar wat ze dan allemaal al kunnen zien zeg O+
pi_204030971
Zo’n zin in de 13 weken echo! Nog 1,5 week.

@Elleska Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd. O+
pi_204047223
Ik heb afgesproken om alvast een dag minder te gaan werken. :@
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
pi_204047247
Fijn van het goede nieuws bij de echo, @Elleska O+
Lijkt me wel een moeilijk geheim om te bewaren :D
pi_204047972
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:52 schreef Sway- het volgende:
Ik kreeg bij de 13 weken echo te horen dat de kleppen van t hartje t goed deden. Je zag ze ook mooi bewegen. Sowieso bizar wat ze dan allemaal al kunnen zien zeg O+
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.
pi_204049030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook. :)

Pfffft. 12 weken zwanger nu, maar ik lijk juist weer meer een weeïg gevoel in mijn maag te hebben dan afgelopen week. En ik dacht net 1 braamplant uit de tuin te trekken, toen ontdekte ik er nog 6 en nu ben ik uitgeput. :')

Buren vertelden dat ze opa en oma gaan worden, dus nu heb ik helemaal droombeelden van dat hun kleinkind komt logeren en dan met onze kleine speelt. O+ :@
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:13:05 #76
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204049440
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.
[..]
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.
Oja dat weet ik allemaal niet maar ze gaf toen aan dat t er goed uitzag en ze mooi bewogen. Ik ben iig gerustgesteld.
pi_204050392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.

Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen :') :D.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 19:31:42 #78
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204052993
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.

Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen :') :D.
Oh wat knap! Ik ben al heel tevreden als ik t beneden kan volhouden tot 21:00 :'). Wat studeer je?
pi_204059310
Ja ik ben ‘s avonds ook moe hoor, heb regelmatig moeite om mijn ogen open te houden tijdens college :@. Ik doe een master of laws.

Oh en we zijn uit de naam! *O* Zal voor velen vroeg zijn met 17 weken, maar bij onze dochter wisten we het eigenlijk al zodra we wisten dat ik zwanger was. Ik vind het fijn dat we de baby nu ook al bij naam kunnen noemen O+.
pi_204060135
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook. :)

Pfffft. 12 weken zwanger nu, maar ik lijk juist weer meer een weeïg gevoel in mijn maag te hebben dan afgelopen week. En ik dacht net 1 braamplant uit de tuin te trekken, toen ontdekte ik er nog 6 en nu ben ik uitgeput. :')

Buren vertelden dat ze opa en oma gaan worden, dus nu heb ik helemaal droombeelden van dat hun kleinkind komt logeren en dan met onze kleine speelt. O+ :@
Dat is wel gezellig. O+

Wel vervelend dat je klachten zo aanwezig blijven. Bij mij lijken de ergste klachten wel wat af te nemen, nu al een paar dagen geen héle slechte dag gehad, terwijl ik er aan het begin van de week ontzettend doorheen zat. Maar goed, dat kan ook zomaar morgen weer anders zijn. :P

Morgen heb ik een rondleiding bij het kinderdagverblijf, heel benieuwd hoe ik het ga vinden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wel spannend, komt vast goed :D
Ik studeer deeltijd en het is gelukkig best flexibel (geen tentamens maar praktijkopdrachten die je ook al voor het examenmoment mag inleveren), maar het gebrek aan deadlines zorgt soms ook wel voor uitstelgedrag :P
En in het eerste trimester heb ik nog maar bar weinig voor elkaar gekregen, tot nu toe.
  maandag 14 maart 2022 @ 08:54:01 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204072452
Nog 1 dagje tot de echo O+.

De laatste dagen ineens af en aan misselijk. Waarom wilde ik meer symptomen :')? Als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk, maar als ik teveel eet word ik ook misselijk. En ging gisteravond bekant over mijn nek omdat mijn man gorgonzola in zijn eten had en het idee al te ranzig was. Ik kon gewoon niet naar zijn bord kijken _O-.
pi_204072738
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:54 schreef Debsterr het volgende:
Nog 1 dagje tot de echo O+.

De laatste dagen ineens af en aan misselijk. Waarom wilde ik meer symptomen :')? Als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk, maar als ik teveel eet word ik ook misselijk. En ging gisteravond bekant over mijn nek omdat mijn man gorgonzola in zijn eten had en het idee al te ranzig was. Ik kon gewoon niet naar zijn bord kijken _O-.
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?

Het is allebei lastig, bij geen kwaaltjes maak je je zorgen of het wel goed is, als ze er wel zijn ben je ze vooral weg aan het wensen _O-
  maandag 14 maart 2022 @ 09:27:08 #83
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204072802
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?

Het is allebei lastig, bij geen kwaaltjes maak je je zorgen of het wel goed is, als ze er wel zijn ben je ze vooral weg aan het wensen _O-
12:30 :). En momenteel druk in financiële afsluiting op het werk dus goede afleiding.
pi_204074026
Afleiding is altijd fijn!
Het gaat vast goedkomen morgen :*

Ik heb net bloed laten afnemen voor de NIPT, dus ik ga ook maar proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Zwanger zijn en een zenuwpees zijn is echt een moeilijke combinatie. :P
  maandag 14 maart 2022 @ 15:07:45 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204076621
Hoe lang duurt het voor je uitslag van de NIPT krijgt @Lokasenna?
pi_204076810
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:07 schreef Debsterr het volgende:
Hoe lang duurt het voor je uitslag van de NIPT krijgt @:Lokasenna?
Tot 10 werkdagen zei de dame van de bloedafname. Ik heb echt een hekel aan wachten op uitslagen. :')
Ik twijfelde heel erg of ik hem uberhaupt wilde laten doen, vooral omdat ik van mezelf weet dat ik twee weken alleen maar daaraan ga denken.
  maandag 14 maart 2022 @ 15:52:31 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204077125
Pfoe, tot 10 werkdagen is ook echt lang zeg! Snap dat dat lastig is met wachten.
Wij moeten ons nog weer verdiepen in alle test opties..

Daarover gesproken, weten jullie al of jullie het geslacht willen weten @Lokasenna en @Vaiana?
pi_204077388
Ik wil het wel weten O+
Maar dat duurt nog wel een paar maanden :D
En jij?
pi_204077468
Ik vind het altijd zo stoer als mensen ervoor kiezen het niet te willen weten. Ik zou dat echt niet kunnen :D.

Loka, bij mij zeiden ze dat de NIPT uitslag ook lang kon duren maar wij hadden de uitslag binnen een paar dagen! Dus wie weet hoef je niet de volle twee weken te wachten.
  maandag 14 maart 2022 @ 16:28:19 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204077504
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Ik wil het wel weten O+
Maar dat duurt nog wel een paar maanden :D
En jij?
haha ja, maar toch :D!

Nou, uhm, wij zeggen NU dus dat we het niet willen weten. Ik heb ook al gezegd dat er een grote kans is dat mijn hormonen anders besluiten :').
  maandag 14 maart 2022 @ 16:38:21 #91
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204077617
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:52 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe, tot 10 werkdagen is ook echt lang zeg! Snap dat dat lastig is met wachten.
Wij moeten ons nog weer verdiepen in alle test opties..

Daarover gesproken, weten jullie al of jullie het geslacht willen weten @:Lokasenna en @:Vaiana?
Ik had hem ook een stuk eerder. Bij beide zwangerschappen dus hopelijk bij jullie allemaal ook!
pi_204077864
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het altijd zo stoer als mensen ervoor kiezen het niet te willen weten. Ik zou dat echt niet kunnen :D.

Loka, bij mij zeiden ze dat de NIPT uitslag ook lang kon duren maar wij hadden de uitslag binnen een paar dagen! Dus wie weet hoef je niet de volle twee weken te wachten.
Bij ons helaas niet. De eerste keer moest ik de volle tien dagen wachten om te horen dat het bij het lab zelf fout was gegaan. Vervolgens nog een keer moest ik ook wel 8 werkdagen wachten volgens mij
pi_204078028
Oh wat vervelend zeg! De uitslag was wel goed, toch?

Bij mij was het lab de vorige keer mijn bloed kwijtgeraakt dat was afgenomen na de suikertest, mocht ik die opnieuw doen.. wat een feest :') .
pi_204078120
Ja, uitslag was prima. Ik was we ook niet heel de dag mee bezig hoor. Maar alsnog vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moet en weer moet wachten
  maandag 14 maart 2022 @ 18:40:23 #95
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204079129
Zou ik ook niet blij mee zijn als ze dat soort dingen kwijtraken. Tis ook niet alsof het niks kost.
pi_204080028
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:40 schreef Sway- het volgende:
Zou ik ook niet blij mee zijn als ze dat soort dingen kwijtraken. Tis ook niet alsof het niks kost.
Omdat het een fout was van het lab (onleesbare uitslag) kreeg ik gratis een tweede
pi_204080236
Bij mij hadden ze ook een fout gemaakt en toen kon ik er nog achteraan dat ik niet dubbel moest betalen }:|
pi_204080259
Ik ben al 37 weken zwanger :o
Mijn gevoel zegt al heel lang dat ie vrijdag komt..
  maandag 14 maart 2022 @ 21:20:51 #99
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204081434
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben al 37 weken zwanger :o
Mijn gevoel zegt al heel lang dat ie vrijdag komt..
Spannend *O*
pi_204081824
Bij mij zei ze ook 10 werkdagen ja, ik ga donderdag bloed laten prikken. Zou vorige week maandag gaan maar toen moest ik in quarantaine en toen ik eruit mocht was er pas donderdag plek. }:|

Wij willen zeker het geslacht weten, en gaan daar ook geen geheim van maken. Vooralsnog is het idee een extra echo tussen de 13 en 20 weken in, zowel om dat gat van 7 weken op te vullen als om het geslacht te ontdekken.

Vriendin van mij had vandaag de 13 weken echo en die echo mevrouw heeft het geslacht gezien en verteld. :o Dat geluk zal ik wel weer niet hebben, haha.

@B.ertha Dat gaat ook hard zeg! Ben benieuwd of je gevoel klopt. :D
pi_204083983
Ik zou adviseren om niet zo vroeg naar het geslacht te kijken (dus bijv bij de 13 weken echo)
Bij ons resulteerde dat in een geslachtswissel bij de 20 weken echo.

Like: oepsie het blijkt toch een jongen te zijn.
Ik had de meisjesnaam al uitgezocht
  dinsdag 15 maart 2022 @ 07:54:04 #102
208890 June.
Seriously?
pi_204084147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:04 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zou adviseren om niet zo vroeg naar het geslacht te kijken (dus bijv bij de 13 weken echo)

Naja, als ze eenmaal een piemel zien dan is het redelijk snel duidelijk, ook bij 13 weken. Bij een meisje zou ik ook niet al te zeker zijn ;)
pi_204084206
Ik heb ook weleens gehoord dat in sommige gevallen (grote) schaamlipjes worden aangezien als piemel. Dus beide kanten op kan het veranderen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 08:39:09 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204084454
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:04 schreef _Lily_ het volgende:

Ooooh dat lijkt me dus echt heel lastig :D en even chaos in je hoofd ofzo
pi_204084530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:02 schreef Zusje123 het volgende:
Ik heb ook weleens gehoord dat in sommige gevallen (grote) schaamlipjes worden aangezien als piemel. Dus beide kanten op kan het veranderen.
Dat is bij 13 weken echt nog zo :Y
Onze ervaren echoscopiste zei dat je het met 15 weken behoorlijk zeker weet. Met 14 weken alleen als het kindje er heel goed voor ligt.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 08:58:34 #106
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204084642
@B.ertha, ben benieuwd of je voorgevoel gaat uitkomen :D!
pi_204087204
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ooooh dat lijkt me dus echt heel lastig :D en even chaos in je hoofd ofzo
Ja haha en dat terwijl wij er niet om hadden gevraagd.
Ik had een extra echo bij 14 weken voor mijn eigen gemoedsrust (lieve verloskundige!) vanwege een eerdere miskraam.

Wij waren niet op zoek naar een uitspraak over het geslacht maar toen zei de verloskundige dat het kindje er prachtig voor lag en of we het wilden weten. Dat wilden we wel. En zo geschiede :')
Bij een volgend kindje wachten wij wat langer!

Ik moest wel even slikken ja haha. Maar eind goed al goed want ik ben nu zielsgelukkig met mijn zoon
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:03:10 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204087256
Hier werd door de verloskundige geadviseerd om vooral niet eerder dan week 16 voor een geslachtsecho te gaan, inderdaad. Dus ik had met 16 weken een geslachtsecho gepland. Zat ook mooi tussen de echo van 12 weken en de 20 weken echo in. De 13 weken echo heb ik niet gehad. En op die 16 weken echo was een hele duidelijke 'hamburger' te zien :D
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:04:01 #109
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204087276
6+5 en een goed kloppend hartje O+. Formeel pas weer echo met 11 weken maar bij de intake gaan ze even kijken (over ruim 2 weken).
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:04:32 #110
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204087285
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:04 schreef Debsterr het volgende:
6+5 en een goed kloppend hartje O+. Formeel pas weer echo met 11 weken maar bij de intake gaan ze even kijken (over ruim 2 weken).
Fijn!! O+ *O*
|| justdiggit.org ||
pi_204087295
Nog even wat losse flodders over dat geslacht gebeuren :')

Wij waren heel blij dat we het gender reveal feestje pas ver na de 20 weken echo hadden. Anders zou het ook nog eens niet kloppen lol. Dat is trouwens ook een ding, als je nog zo’n feestje wil geven moet je heeeeeel lang je mond kunnen houden als je het bij 13-14 weken al weet.

Toen we dat gender reveal feestje uiteindelijk hadden gehad was m’n moeder zo blij dat ze voor zichzelf nog zo’n afschiet dingetje met confetti had gekocht en had ze met haar blije verwarring een roze gekocht :')
pi_204087305
quote:
Fijn! Gefeliciteerd, heerlijk
Jij en Vaiana zijn eindelijk aan de beurt!
pi_204087563
quote:
*O* *O* *O*

Wat fijn. O+
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:40:18 #114
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204087829
quote:
Goed nieuws *O*

En ik heb dus een geslachtsbepaling laten doen toen ik 14 weken was en nu schijt ik m door t verhaal hier :')
pi_204088061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:05 schreef _Lily_ het volgende:
Nog even wat losse flodders over dat geslacht gebeuren :')

Wij waren heel blij dat we het gender reveal feestje pas ver na de 20 weken echo hadden. Anders zou het ook nog eens niet kloppen lol. Dat is trouwens ook een ding, als je nog zo’n feestje wil geven moet je heeeeeel lang je mond kunnen houden als je het bij 13-14 weken al weet.

Toen we dat gender reveal feestje uiteindelijk hadden gehad was m’n moeder zo blij dat ze voor zichzelf nog zo’n afschiet dingetje met confetti had gekocht en had ze met haar blije verwarring een roze gekocht :')
Maar veel mensen die een gender reveal feestje doen weten zelf het geslacht ook niet, toch? Zo wilden wij het doen althans, maar wij hebben het uiteindelijk niet gedaan. Laat je de echoscopist(e) het geslacht op een briefje papier schrijven, die je weer aan iemand anders geeft om taart/cupcakes/confetti/whatever te kopen. Ik zou persoonlijk geen zin hebben om helemaal een gender reveal te plannen voor andere mensen als we zelf het geslacht al weten en het voor ons geen verrassing meer is.
Maargoed, dat ben ik :P.

Fijn van de goede echo @Debsterr ! *O*

Wij weten het geslacht aan de hand van de nipt, ga er vanuit dat die foutmarge niet zo hoog ligt, maar ik heb eigenlijk geen idee.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 14:38:42 #116
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204088553
De echo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de terugweg met man meteen bij de Hema gestopt en een pakje gekocht :@.
pi_204088708
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Maar veel mensen die een gender reveal feestje doen weten zelf het geslacht ook niet, toch? Zo wilden wij het doen althans, maar wij hebben het uiteindelijk niet gedaan. Laat je de echoscopist(e) het geslacht op een briefje papier schrijven, die je weer aan iemand anders geeft om taart/cupcakes/confetti/whatever te kopen. Ik zou persoonlijk geen zin hebben om helemaal een gender reveal te plannen voor andere mensen als we zelf het geslacht al weten en het voor ons geen verrassing meer is.
Maargoed, dat ben ik :P.

Fijn van de goede echo @:Debsterr ! *O*

Wij weten het geslacht aan de hand van de nipt, ga er vanuit dat die foutmarge niet zo hoog ligt, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Klopt dat doen ook veel mensen! Dat ze het zelf niet weten en zich laten verrassen bij het feestje.
Dat wilden wij niet, ik wilde het voor mezelf eerder weten. Voor de rest van mijn familie was het hartstikke leuk om ze (door ons) te laten verrassen en hebben we een heel leuke dag gehad waarbij de kleintjes het zo spannend vonden om de pinata (met blauw spul erin) stuk te slaan. En t was ook covid tijd waardoor ik sommigen nog niet eens had gezien tijdens m’n zwangerschap. En de voorpret met man.

Nee hoor, ik had een prima feestje ondanks dat wij het geslacht al wisten

Mbt nipt: volgens mij is het dan 100% betrouwbaar
pi_204088888
Snap ik hoor, dat het alsnog een super leuk feestje is geweest! Is natuurlijk ook heel persoonlijk. Ik heb uiteindelijk mijn hele zwangerschap niemand gezien dus ik had getekend voor een gender reveal met familie en vrienden zelfs al wist ik het geslacht al, hoewel dat niet mijn eerste keuze zou zijn.
pi_204089459
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:38 schreef Debsterr het volgende:
De echo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de terugweg met man meteen bij de Hema gestopt en een pakje gekocht :@.
O+
Wat fijn!
pi_204090652
Fijn van de goede echo @Debsterr *O*
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:24:58 #121
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204100542
Maagzuur. Waarom zoveel maagzuur ;(.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:33:34 #122
208890 June.
Seriously?
pi_204100672
Wij hebben geen gender reveal gedaan. Gewoon na de echo mijn ouders gebeld :P
pi_204100817
quote:
17s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:24 schreef Debsterr het volgende:
Maagzuur. Waarom zoveel maagzuur ;(.
Mijn enige zwangerschapskwaal, echt haat aan maagzuur.

Heb al Rennies in huis?
Sommige zweren bij Gaviscon of antagel, werkt voor mij niet maar mag wel tijdens de zwangerschap.

En als dat niet meer helpt even met je verloskundige of huisarts overleggen.
Ik zit inmiddels weer aan maagzuurremmer omeprazol, is vrij verkrijgbaar en veilig te gebruiken maar moet volgens de bijsluiter in overleg.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:53:32 #124
208890 June.
Seriously?
pi_204100925
Ik zit al nagenoeg hele zwangerschap dagelijks aan de omeprazol. Ik kan een pakje rennies eten en dan nog brand het tot ver in mijn slokdarm.. Met omeprazol nagenoeg geen last. Kan zelfs af en toe chocola en een sinaasappel eten O+
  woensdag 16 maart 2022 @ 14:14:37 #125
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204101129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Mijn enige zwangerschapskwaal, echt haat aan maagzuur.

Heb al Rennies in huis?
Sommige zweren bij Gaviscon of antagel, werkt voor mij niet maar mag wel tijdens de zwangerschap.

En als dat niet meer helpt even met je verloskundige of huisarts overleggen.
Ik zit inmiddels weer aan maagzuurremmer omeprazol, is vrij verkrijgbaar en veilig te gebruiken maar moet volgens de bijsluiter in overleg.
Ik heb geloof ik ergens nog wel een (oud) doosje Rennies, dus die ga ik toch maar eens proberen of dat helpt. Ik denk dan "als ik er nu al aan begin dan werkt het straks misschien niet meer als het echt erg wordt". Maar dat is onzin hoop ik.
pi_204101243
Dat is onzin ja. Pak vooral nu die rennies want je hebt nu last van maagzuur. Als het maagzuurprobleem erger wordt kan het zijn dat rennies niet meer lang genoeg werken maar dan zijn er andere opties.
pi_204102456
Hier ook enorm last van brandend maagzuur. Afgelopen zwangerschap lansoprazol geslikt en nu raadde mijn verloskundige famotidine aan, weet nog niet of dat werkt. Ik ben in elk geval blij dat ik nu al zo vroeg in de zwangerschap weet dat er medicijnen zijn die goed helpen, vorige zwangerschap heel lang mee rondgelopen zonder dat ik dat wist haha.
pi_204102728
Als ik het zo lees is een H2-receptorantagonist zoals famotidine in nederland ook stap 2 maar moeilijker verkrijgbaar. Stap 3 dan protonpompremmer waarvan omeprazol het makkelijkste verkrijgbaar.

Stap 1 is een antacida zoals rennies, antagel, gaviscon, enzovoort.

Opties genoeg dus.
Ik heb er bij de eerste ook te lang mee rondgelopen. Daarna ook te lang met enkel rennies proberen op te lossen en dan snachts na een paar uur wakker worden omdat het was uitgewerkt maar nog te vroeg voor een nieuwe dosis.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:09:22 #129
208890 June.
Seriously?
pi_204102862
Omeprazol is ook veruit het meeste onderzocht in de zwangerschap, naast de antacida zoals rennies etc. Ik zou idd ook eerst iets van rennies proberen maar als dat niet helpt laagdrempelig omeprazol vragen aan je HA.
pi_204103057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:55 schreef Elleska het volgende:
Als ik het zo lees is een H2-receptorantagonist zoals famotidine in nederland ook stap 2 maar moeilijker verkrijgbaar. Stap 3 dan protonpompremmer waarvan omeprazol het makkelijkste verkrijgbaar.

Stap 1 is een antacida zoals rennies, antagel, gaviscon, enzovoort.

Opties genoeg dus.
Ik heb er bij de eerste ook te lang mee rondgelopen. Daarna ook te lang met enkel rennies proberen op te lossen en dan snachts na een paar uur wakker worden omdat het was uitgewerkt maar nog te vroeg voor een nieuwe dosis.
Ze gebruiken hier vaak net iets andere dingen dan in Nederland inderdaad, geen idee waarom.

Famotidine en lansoprazol zijn ook onderzocht en veilig gelukkig. Ik zou natuurlijk niets gebruiken dat eventueel schadelijk is en een verloskundige zou dat ook niet aanraden.

Hopelijk werken rennies gewoon goed, @Debsterr !

[ Bericht 1% gewijzigd door Smart_ass op 16-03-2022 17:40:08 ]
pi_204103130
Heb over een paar weken de 20-weken echo en vriend mag mee maar dochter niet. Moet ik helemaal voor een uurtje een oppas regelen, vind het een beetje stom eigenlijk. Mogen in Nederland kinderen mee naar echo’s?
pi_204103150
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:43 schreef Smart_ass het volgende:
Heb over een paar weken de 20-weken echo en vriend mag mee maar dochter niet. Moet ik helemaal voor een uurtje een oppas regelen, vind het een beetje stom eigenlijk. Mogen in Nederland kinderen mee naar echo’s?
Nee bij medische echo's zoals de 20weken echo mocht dat ook pre-corona niet.
  Manager PR/Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 17:46:52 #133
269689 crew  Viv
pi_204103160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:46 schreef Elleska het volgende:

[..]
Nee bij medische echo's zoals de 20weken echo mocht dat ook pre-corona niet.
Klopt :)
pi_204103181
Oh oke, dan heb ik dus niets te zeuren. Hier mocht ze wel mee naar de echo die ik had met 8 weken, maar sinds een aantal weken mogen kinderen überhaupt nergens meer mee naartoe. Ach, het zij zo.
pi_204103306
8weken is wel wat anders dan een 20weken echo van een half uur tot een uur waarbij alle details met opperste concentratie worden bekeken.

Denk dat je met de coronamaatregelen al blij mag zijn dat je vriend mee mag. Dat mocht hier pas sinds kort weer. Geen idee of dat landelijk was, mijn echo's zijn in het ziekenhuis en daar gelden sowieso strenge regels. Gelukkig gaat dat ook allemaal weer terug naar normaal en is er volgens mij alleen nog een beperking op de hoeveelheid bezoekers bij opname.
  Manager PR/Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 18:00:22 #136
269689 crew  Viv
pi_204103308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:49 schreef Smart_ass het volgende:
Oh oke, dan heb ik dus niets te zeuren. Hier mocht ze wel mee naar de echo die ik had met 8 weken, maar sinds een aantal weken mogen kinderen überhaupt nergens meer mee naartoe. Ach, het zij zo.
Bij de 20 wekenecho gaat het erom dat de echoscopist niet afgeleid mag worden, ze moeten echt veel aspecten beoordelen in korte tijd.

Succes alvast! :)
pi_204103369
Is natuurlijk ook zo :). Twee jaar geleden mocht mijn vriend alleen mee naar de echo en niet naar het aansluitende gesprek met de gynaecoloog, nu gelukkig naar allebei.
  woensdag 16 maart 2022 @ 18:46:08 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204103920
Heel erg bedankt voor de tips, ik ga meteen mijn Rennies opsnorren en me niet zwak voelen als ik die nodig heb :)! Mocht het dan erger worden overleg ik met de verloskundige.
  woensdag 16 maart 2022 @ 18:54:48 #139
208890 June.
Seriously?
pi_204104049
Hier heb ik de peuter en vriend meegenomen naar de 20 weken echo. Was niet de bedoeling.. Maarja, de afspraak werd voor ons ingepland en er werd nadrukkelijk vermeld om het niet te verplaatsen. Tja.

Gekukkig kan peuter zich goed vermaken met een filmpje :')
pi_204113823
Nou, gisteren nog even een uur in het ziekenhuis gelegen :{
Ik voelde minder leven, maar precies volgens het boekje begon hij eenmaal aan de ctg lekker druk te schoppen :') Geen spijt dat ik heb gebeld maar ik had liever gewoon twee uur eerder naar bed gekund :O oO<
  donderdag 17 maart 2022 @ 14:32:51 #141
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204114175
Dat is schrikken @B.ertha! Maar fijn dat de ctg uiteindelijk voor niks was.
pi_204123201
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik voelde minder leven, maar precies volgens het boekje begon hij eenmaal aan de ctg lekker druk te schoppen :') Geen spijt dat ik heb gebeld maar ik had liever gewoon twee uur eerder naar bed gekund :O oO<
Wel schrikken, maar gelukkig dat hij snel weer lekker druk werd. O+
pi_204123233
We hebben een plekje gereserveerd bij het kdv om de hoek voor twee dagen per week, maandag rondleiding gehad en ik had er wel een goed gevoel bij, lekker kleinschalig en op loopafstand.
Voelt wel een beetje gek om het zo vroeg al te regelen, maar de dames daar gaven ook aan dat het echt heel vol is overal.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 08:40:00 #144
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204123272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:35 schreef Lokasenna het volgende:
We hebben een plekje gereserveerd bij het kdv om de hoek voor twee dagen per week, maandag rondleiding gehad en ik had er wel een goed gevoel bij, lekker kleinschalig en op loopafstand.
Voelt wel een beetje gek om het zo vroeg al te regelen, maar de dames daar gaven ook aan dat het echt heel vol is overal.
Ik werd gisteren teruggebeld door voorkeurs KDV. Wachtlijst tot augustus 2023 :').
pi_204123309
Mijn voorkeurs KDV heeft een personeelstekort en doet dus geen nieuwe inschrijvingen tot na de zomer. :')
Ik zou iig bij de buurvrouw (gastouder) wel terecht kunnen, maar eigenlijk heeft ongeveer elke andere optie mijn voorkeur. Vooralsnog zit het meeste alleen hardstikke vol. Dus we gaan zien in hoeverre ik uberhaupt een keuze heb...
pi_204123311
Wel fijn dat jullie daar terecht kunnen Loka!
pi_204123374
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik werd gisteren teruggebeld door voorkeurs KDV. Wachtlijst tot augustus 2023 :').
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:43 schreef Vaiana het volgende:
Mijn voorkeurs KDV heeft een personeelstekort en doet dus geen nieuwe inschrijvingen tot na de zomer. :')
Ik zou iig bij de buurvrouw (gastouder) wel terecht kunnen, maar eigenlijk heeft ongeveer elke andere optie mijn voorkeur. Vooralsnog zit het meeste alleen hardstikke vol. Dus we gaan zien in hoeverre ik uberhaupt een keuze heb...
Dat is ook wel extreem zeg. :')
Had er van tevoren eigenlijk nooit bij stilgestaan dat opvang vinden zo'n ding was.

Onze wijk is een combi van vergrijsde sociale huur en studentenflats, denk dat het daarom wat makkelijker ging. En gewoon geluk, de opvang is voor max 15 kindjes dus er moet maar net een plekje vrijkomen in de juiste periode.
pi_204123493
Ik begin nu trouwens in de fase te komen dat ik er nog niet zwanger uitzie, maar gewoon een beetje dik. :')
pi_204123534
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 08:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
[..]
Dat is ook wel extreem zeg. :')
Had er van tevoren eigenlijk nooit bij stilgestaan dat opvang vinden zo'n ding was.

Onze wijk is een combi van vergrijsde sociale huur en studentenflats, denk dat het daarom wat makkelijker ging. En gewoon geluk, de opvang is voor max 15 kindjes dus er moet maar net een plekje vrijkomen in de juiste periode.
Onze wijk is ook best vergrijsd dacht ik, maar ws is heel de (vanaf 2000) nieuwbouw-wijk verderop al uitgeweken naar onze wijk ofzo. :') Vind het wel bizar idd dat ik, met nog 6 maanden in de zwangerschap te gaan, me al druk aan het maken ben of we straks wel opvang hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:04 schreef Lokasenna het volgende:
Ik begin nu trouwens in de fase te komen dat ik er nog niet zwanger uitzie, maar gewoon een beetje dik. :')
Same. Mensen die me kennen zien dat ik een buikje heb, maar als je het niet weet lijkt dat gewoon een bierbuikje. En ik kan het ook niet in een high waist jeans verstoppen want daar krijg ik buikpijn van. :+
pi_204123622
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 09:09 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Onze wijk is ook best vergrijsd dacht ik, maar ws is heel de (vanaf 2000) nieuwbouw-wijk verderop al uitgeweken naar onze wijk ofzo. :') Vind het wel bizar idd dat ik, met nog 6 maanden in de zwangerschap te gaan, me al druk aan het maken ben of we straks wel opvang hebben.
[..]
Same. Mensen die me kennen zien dat ik een buikje heb, maar als je het niet weet lijkt dat gewoon een bierbuikje. En ik kan het ook niet in een high waist jeans verstoppen want daar krijg ik buikpijn van. :+
Ik heb lange werkjasjes, dus op het werk doe ik gewoon de knoop niet dicht :+
Aan het begin van de dag voel ik me nog best slank, maar in de loop van de dag gaat het steeds meer knellen.
pi_204127355
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:57 schreef B.ertha het volgende:
Dat is schrikken! Hoe voel je je nu? Het is vrijdag :D !
pi_204127371
Ik loop alleen nog maar in zwangerschapsleggings :') , iets anders is echt niet comfortabel meer. Wel bizar hoor, al die kdv perikelen! Lijkt me inderdaad voelen als zo’n ver van mijn bed show om dat nu al te moeten regelen, maar als je echt zeker wil zijn moet je dus eigenlijk al een plekje reserveren voor de conceptie :P.
pi_204128910
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:52 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dat is schrikken! Hoe voel je je nu? Het is vrijdag :D !
Helemaal prima, nog geen voortekenen hier :s)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 19:53:27 #154
208890 June.
Seriously?
pi_204130598
Wel fijn dat het in het ziekenhuis weer goed was Bertha!

Hier weet ik nog niet eens of we kdv perikelen gaan hebben, ze plannen pas 3 / 4 maanden voor de start van de opvang. Dus lichtelijke stress hier.. Gelukkig wel heel veel opvang in de buurt dus vertrouw erop dat het wel goed komt.

Hier vanochtend ineens menstruatie achtige krampen die ik echt weg moest zuchten.. Gelukkig zakte het wel weer af na een uurtje liggen en de rest van de dag geen last meer gehad. Was anders dan een harde buik.. Dan is mijn buik echt een bal. Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Voorweeën? Indalingsweeen?

Zal het volgende week eens vragen aan verloskundige.
pi_204134820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 19:53 schreef June. het volgende:
Wel fijn dat het in het ziekenhuis weer goed was Bertha!

Hier weet ik nog niet eens of we kdv perikelen gaan hebben, ze plannen pas 3 / 4 maanden voor de start van de opvang. Dus lichtelijke stress hier.. Gelukkig wel heel veel opvang in de buurt dus vertrouw erop dat het wel goed komt.

Hier vanochtend ineens menstruatie achtige krampen die ik echt weg moest zuchten.. Gelukkig zakte het wel weer af na een uurtje liggen en de rest van de dag geen last meer gehad. Was anders dan een harde buik.. Dan is mijn buik echt een bal. Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Voorweeën? Indalingsweeen?

Zal het volgende week eens vragen aan verloskundige.
Geen idee. Hoe ver ben je? Ben je erg druk geweest met lichamelijke activiteiten?
Toen ik 25 wk zwanger was had ik een keer 30 km gefietst en daarna de hele tijd buikkramp die ik weg moest zuchten. Uiteindelijk duurde dat 3 dagen en kwam het om de 5 min waarna ik naar het ziekenhuis werd gestuurd om dreigende bevalling uit te sluiten.

Bleek het niet te zijn. Ze gooiden het op drukte (wisten het niet zo goed) en ik moest een week thuis blijven van werk en rust houden. Toen ging t weg en kwam niet meer terug
  zaterdag 19 maart 2022 @ 08:41:14 #156
208890 June.
Seriously?
pi_204134953
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Geen idee. Hoe ver ben je? Ben je erg druk geweest met lichamelijke activiteiten?
Toen ik 25 wk zwanger was had ik een keer 30 km gefietst en daarna de hele tijd buikkramp die ik weg moest zuchten. Uiteindelijk duurde dat 3 dagen en kwam het om de 5 min waarna ik naar het ziekenhuis werd gestuurd om dreigende bevalling uit te sluiten.

Bleek het niet te zijn. Ze gooiden het op drukte (wisten het niet zo goed) en ik moest een week thuis blijven van werk en rust houden. Toen ging t weg en kwam niet meer terug
Nee, was in de ochtend. Had nog niets gedaan.. Ben nu 30 weken. Maar eens afwachten dan..
  maandag 21 maart 2022 @ 10:34:09 #157
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204166340
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:41 schreef June. het volgende:

[..]
Nee, was in de ochtend. Had nog niets gedaan.. Ben nu 30 weken. Maar eens afwachten dan..
Hoe is het nu? Nog klachten gehad of niet meer?

Ik had weer een goede echo vanochtend O+. Goed gegroeid, hartactie en al stompjes zichtbaar :D.
pi_204167148
Ik ben flink gevloerd door de corona. Gelukkig voel ik de kleine goed en zit er nog geen buik in de weg bij het hoesten dus wat dat betreft prima timing denk ik.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:33:48 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204167483
Oef, balen @Elleska! Maar fijn dat je genoeg leven voelt, hopelijk knap je snelw eer op :).
pi_204168209
Hopelijk heeft het een mild verloop verder.

Fijn van de goede echo! Hoe ver ben je nu, @Debsterr ?
pi_204168279
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
Ik ben flink gevloerd door de corona. Gelukkig voel ik de kleine goed en zit er nog geen buik in de weg bij het hoesten dus wat dat betreft prima timing denk ik.
Aii dat is balen zeg. ;( Hopelijk valt het mee qua klachten en knap je snel op. :*

quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik had weer een goede echo vanochtend O+. Goed gegroeid, hartactie en al stompjes zichtbaar :D.
Ohhh wat fijn zeg!

Hier de 13 weken echo gehad, alles goed. *O* Hartje gehoord, kindje lekker zien draaien en bewegen en ik ben weer helemaal gelukkig. :D O+
Meteen ook maar wat kleertjes erbij gekocht en een zwangerschapsshirt voor mij, want die zijn zo lekker lang. :7
  maandag 21 maart 2022 @ 14:41:38 #162
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204168829
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:33 schreef Smart_ass het volgende:
Hopelijk heeft het een mild verloop verder.

Fijn van de goede echo! Hoe ver ben je nu, @:Debsterr ?
De meting kwam nu terecht 7+5 terwijl het o.b.v. de vorige meting 7+4 had moeten zijn :).
  maandag 21 maart 2022 @ 14:42:27 #163
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204168840
Kleertjes shoppen, zo leuk O+! Wat heb je gekocht @Vaiana?
pi_204168866
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
De meting kwam nu terecht 7+5 terwijl het o.b.v. de vorige meting 7+4 had moeten zijn :).
Ha, dat trucje deed onze baby ook. :D Ik ben uiteindelijk 4 dagen vooruit gezet terwijl ik exact weet wanneer mijn eisprong was.

quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:42 schreef Debsterr het volgende:
Kleertjes shoppen, zo leuk O+! Wat heb je gekocht @:Vaiana?
We hadden al 2 pakjes, en een truitje cadeau gekregen van schoonmams. Nu 3 rompertjes, een broekje, een truitje en inimini sokjes gekocht. O+
  maandag 21 maart 2022 @ 15:09:28 #165
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204169155
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:44 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ha, dat trucje deed onze baby ook. :D Ik ben uiteindelijk 4 dagen vooruit gezet terwijl ik exact weet wanneer mijn eisprong was.
[..]
We hadden al 2 pakjes, en een truitje cadeau gekregen van schoonmams. Nu 3 rompertjes, een broekje, een truitje en inimini sokjes gekocht. O+
Sokjes O+

Koop Bambino sokjes, van de Kruidvat. Echt, die zakken niet af. Bazendingen _O_
|| justdiggit.org ||
pi_204169743
Kleertjes kopen is zo leuk O+. Eén van de redenen dat ik het zo leuk vind dat we er weer een meisje bij krijgen is dat ze heel veel leuke kleding van Bubbles aan kan :') :D. Zo zonde anders!
  maandag 21 maart 2022 @ 16:19:04 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204169878
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:08 schreef Smart_ass het volgende:
Kleertjes kopen is zo leuk O+. Eén van de redenen dat ik het zo leuk vind dat we er weer een meisje bij krijgen is dat ze heel veel leuke kleding van Bubbles aan kan :') :D. Zo zonde anders!
Maar ook jammer dat je niet allemaal nieuwe dingen kunt uitzoeken :D
pi_204169897
Heb ik minder moeite mee en het kan natuurlijk nog steeds :P.
pi_204170179
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Sokjes O+

Koop Bambino sokjes, van de Kruidvat. Echt, die zakken niet af. Bazendingen _O_
Ja dat heb ik vaker gehoord idd. We zijn nu in de val getrapt van het feit dat het echobureau in één pand zit met een Prenatal, dus we hebben 1 setje van 3 paar Prenatal sokken gekocht vandaag.

Maar verder wil ik alleen maar Bambino want iedereen zegt dat die het beste zijn. :D
  maandag 21 maart 2022 @ 17:57:25 #170
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204171045
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja dat heb ik vaker gehoord idd. We zijn nu in de val getrapt van het feit dat het echobureau in één pand zit met een Prenatal, dus we hebben 1 setje van 3 paar Prenatal sokken gekocht vandaag.

Maar verder wil ik alleen maar Bambino want iedereen zegt dat die het beste zijn. :D
Ja, dat hebben ze bij Prenatal wel strategisch aangepakt. Daar trapte ik ook steeds in :+
|| justdiggit.org ||
pi_204172759
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Tegengeluid :P ik vond bambino helemaal niks. Die elastieken boorden knellen zo in de beentjes. Hier sokjes van noppies en prenatal :)
  maandag 21 maart 2022 @ 20:24:47 #172
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204172913
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:11 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Tegengeluid :P ik vond bambino helemaal niks. Die elastieken boorden knellen zo in de beentjes. Hier sokjes van noppies en prenatal :)
Ik had fijne van H&M maar kon ze niet meer vinden laatst. Nu alleen Happy Socks. Enige die lekker blijven zitten als ze de hele kamer rondgaan.
  maandag 21 maart 2022 @ 20:48:30 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204173246
quote:

[..]
Dan snap ik wel dat ze blijven zitten :D
  maandag 21 maart 2022 @ 20:49:50 #174
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204173268
quote:

[..]
Vind ik wel meevallen, maar misschien komt dat nog als mijn baby een spekbaby wordt. Ze is nu nog een relatief slank poppetje O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 21 maart 2022 @ 20:52:42 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_204173309
Bambino knelt niet hoor, althans niet bij mijn niet al te magere baby's. Heb nooit gezien dat ze er striemen ofzo van krijgen. Je hebt inderdaad wel iets van elastiek nodig om ze te laten blijven zitten :P
Maar elke andere babysok raakte ik altijd als vanzelf kwijt, ook de dure happysocks, al waren die wel the best of the rest. Bambino raken we alleen kwijt als meneer zelf zijn sokken beu is, maar dan moet hij wel hard trekken :P
disclaimer
pi_204184305
Ik ben ook fan van bambino. Er zijn ook andere goede merken hoor. Zeeman is ook aardig, c&a wisselend. Maar slofjes, die heb ik nog nooit fijn gevonden.

Dit model https://media.s-bol.com/YMmLjB8JyQMY/550x479.jpg

Als ze gaan lopen, adviseur ik 100% de antislip sokken van ewers O+
pi_204184397
Ik ben echt zo klaar met deze zwangerschap ;( ik hoop elke nacht dat de weeën beginnen. Uit zichzelf, want strippen gaan we pas dinsdag doen. Vanwege mijn eerdere keizersnede en joekelbaby zien ze inleiden niet zitten dus als hij niet vanzelf komt, wordt het waarschijnlijk alsnog een keizersnede :{
pi_204184765
Komt allemaal goed! Je hebt nog alle tijd! Of nja daar heb je geen zin, snap ik, maar je ud is pas eind volgende week. Met welke termijn kwam je eerste? Of was het een geplande keizersnede? (Sorry ik kan het allemaal niet onthouden :@ :'( ).
  dinsdag 22 maart 2022 @ 20:30:38 #179
208890 June.
Seriously?
pi_204184786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:07 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt zo klaar met deze zwangerschap ;( ik hoop elke nacht dat de weeën beginnen. Uit zichzelf, want strippen gaan we pas dinsdag doen. Vanwege mijn eerdere keizersnede en joekelbaby zien ze inleiden niet zitten dus als hij niet vanzelf komt, wordt het waarschijnlijk alsnog een keizersnede :{
-O-
pi_204184847
Maar vervelend is het wel :*. Heb je maar een beperkte tijd om af te wachten voordat ze een keizersnede willen doen? Omdat ze een grote baby verwachten?
pi_204185165
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:29 schreef Smart_ass het volgende:
Komt allemaal goed! Je hebt nog alle tijd! Of nja daar heb je geen zin, snap ik, maar je ud is pas eind volgende week. Met welke termijn kwam je eerste? Of was het een geplande keizersnede? (Sorry ik kan het allemaal niet onthouden :@ :'( ).
Ja, die was er dus al (37.6) en daardoor ging ik er stiekem bij deze ook van uit.
pi_204185189
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Maar vervelend is het wel :*. Heb je maar een beperkte tijd om af te wachten voordat ze een keizersnede willen doen? Omdat ze een grote baby verwachten?
Nou, eigenlijk weet ik nog niks want dat gesprek gaan we pas in week 39 voeren. Maar ze 'dreigen' al een tijdje met "als de baby te groot is, dan is de kans op een succesvolle vaginale bevalling kleiner"
pi_204185629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja, die was er dus al (37.6) en daardoor ging ik er stiekem bij deze ook van uit.
Ah, daarom had je waarschijnlijk ook als voorgevoel afgelopen vrijdag. Ik duim voor je! Al ananas gegeten? Pittig gegeten? Seks gehad? :P.
pi_204193686
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 21:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah, daarom had je waarschijnlijk ook als voorgevoel afgelopen vrijdag. Ik duim voor je! Al ananas gegeten? Pittig gegeten? Seks gehad? :P.
Nee, vooral ingelezen in al die dingen, dat het bakerpraatjes zijn ):O strippen staat dus wel op de planning.

Daarover gesproken, hoe snel werkt dat (als het werkt)? Kan ik in mijn eentje naar die afspraak en nog veilig naar huis rijden?
pi_204193811
Lijkt me wel, geloof niet dat strippen a la minute werkt. Bij mij deed het sowieso niets.
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:50:33 #186
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204200537
Lastig @B.ertha, zo dat gevoel van tijdsdruk. Je wilt toch het liefste een bevalling zonder gedoe en ingrepen lijkt me. Hopelijk doet het strippen wat het moet doen!

@MaJo aangezien het topic niet heel rap gaat - zou je mij in de OP willen toevoegen? Zet 'm maar op begin november als je wilt.
  donderdag 24 maart 2022 @ 11:27:37 #187
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204202065
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 20:07 schreef B.ertha het volgende:
Maar met inleiden helpen ze de natuur toch ook een handje als het daardoor begint en dus niet vanzelf of begrijp ik het verkeerd? Balen dat je er zo klaar mee bent, tijd gaat dan zo traag he -O-
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 11:49:57 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204202306
quote:
17s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:50 schreef Debsterr het volgende:
Lastig @:B.ertha, zo dat gevoel van tijdsdruk. Je wilt toch het liefste een bevalling zonder gedoe en ingrepen lijkt me. Hopelijk doet het strippen wat het moet doen!

@:Majo aangezien het topic niet heel rap gaat - zou je mij in de OP willen toevoegen? Zet 'm maar op begin november als je wilt.
Ik zet je erin O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204202403
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:27 schreef Sway- het volgende:

[..]
Maar met inleiden helpen ze de natuur toch ook een handje als het daardoor begint en dus niet vanzelf of begrijp ik het verkeerd? Balen dat je er zo klaar mee bent, tijd gaat dan zo traag he -O-
Ja klopt, alleen gaan keizersnedelittekens en de bij inleiding gebruikte hormonen blijkbaar niet goed samen en neemt de kans op foetale stress toe. Bij strippen doet het lichaam het wel zelf dus dat is dan wel oké :?
Ik vind het maar stom allemaal }:|
  donderdag 24 maart 2022 @ 12:59:34 #190
208890 June.
Seriously?
pi_204203120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:59 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja klopt, alleen gaan keizersnedelittekens en de bij inleiding gebruikte hormonen blijkbaar niet goed samen en neemt de kans op foetale stress toe. Bij strippen doet het lichaam het wel zelf dus dat is dan wel oké :?
Ik vind het maar stom allemaal }:|
Ze kunnen je toch ook inleiden met een ballonkatheter? Daar komt geen hormoon aan te pas..

Gyn hier vertelde dat het dus wel gewoon kon, maar dat ze voorzichtiger zijn met oxytoxicine etc daarna. Ze gaan niet meer 'tot het gaatje' om een vaginale bevalling mogelijk te maken.

Wel lastige keuzes, ik heb straks hetzelfde dilemma.. Over paar weken 1e gesprek met gyn hierover.
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 14:35:28 #191
382129 crew  Donna
pi_204204104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef June. het volgende:

[..]
Ze kunnen je toch ook inleiden met een ballonkatheter? Daar komt geen hormoon aan te pas..

Gyn hier vertelde dat het dus wel gewoon kon, maar dat ze voorzichtiger zijn met oxytoxicine etc daarna. Ze gaan niet meer 'tot het gaatje' om een vaginale bevalling mogelijk te maken.

Wel lastige keuzes, ik heb straks hetzelfde dilemma.. Over paar weken 1e gesprek met gyn hierover.
Ik ben idd ook ingeleid met een ballonkatheter na een eerdere keizersnede, was geen probleem.
Ze houden je sowieso super goed in de gaten als je vaginaal gaat/wilt bevallen na een ks. :Y
pi_204204285
Ik hoop dat de kleine zich snel laat zien en alles goed verloopt @B.ertha :*

Hier is de NIPT uitslag binnen, alles is goed en er zijn ook geen nevenbevindingen. *O* O+
pi_204205144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vaiana het volgende:
Ik hoop dat de kleine zich snel laat zien en alles goed verloopt @:B.ertha :*

Hier is de NIPT uitslag binnen, alles is goed en er zijn ook geen nevenbevindingen. *O* O+
Super fijn O+
Hier was de nipt ook goed, nevenbevindingen hadden we niet naar laten kijken.
pi_204206353
quote:

[..]

Dat wist ik niet, zal ik dinsdag eens bespreken :)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:56 schreef Vaiana het volgende:
Ik hoop dat de kleine zich snel laat zien en alles goed verloopt @:B.ertha :*

Wat fijn O+
pi_204210485
quote:

[..]

Op zich geruststellend geluid dat ze niet tot het gaatje gaan voor een vaginale bevalling.

Ik zit helemaal niet in die materie en heb alleen mijn eigen verhaal om mee te werken maar in mijn ervaring was het inleiden best een klusje als je lichaam nog niet klaar is om te bevallen. Ik werd bij 38 weken ingeleid ivm problemen

Ballonkatheter deed niks. Misoprostol gaf 3 cm ontsluiting. Vliezen breken gaf vervolgens geen weeenactiviteit. Uiteindelijk hoge doses oxytocine nodig.
De hele grap vanaf ballonkatheter tot mogelijkheid vliezen breken duurde langer dan 48 uur. Bij mij lukte het niet zonder misoprostol en oxytocine infuus
  vrijdag 25 maart 2022 @ 06:52:23 #196
208890 June.
Seriously?
pi_204211842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Op zich geruststellend geluid dat ze niet tot het gaatje gaan voor een vaginale bevalling.

Ik zit helemaal niet in die materie en heb alleen mijn eigen verhaal om mee te werken maar in mijn ervaring was het inleiden best een klusje als je lichaam nog niet klaar is om te bevallen. Ik werd bij 38 weken ingeleid ivm problemen

Ballonkatheter deed niks. Misoprostol gaf 3 cm ontsluiting. Vliezen breken gaf vervolgens geen weeenactiviteit. Uiteindelijk hoge doses oxytocine nodig.
De hele grap vanaf ballonkatheter tot mogelijkheid vliezen breken duurde langer dan 48 uur. Bij mij lukte het niet zonder misoprostol en oxytocine infuus
Ja, de gevreesde complicatie is een baarmoederruptuur. Dus daarom mag de inleiding niet te lang, weeënstimulatie niet teveel etc.

Ik heb destijds ook een lange inleiding gehad, woensdagmiddag ballon geplaatst en zaterdagochtend pas vliezen gebroken.. Niks met misoprostol hier gehad. Uiteindelijk blijven
hangdn op 8cm na 24u proberen. Maar goed, een 2e kan totaal anders zijn. Veel is al verweekt, dus we gaan het zien.

Het beste is gewoon dat je zelf spontaan weeën krijgt.
pi_204215359
Ik heb ook nog een (bewegend) plaatje bij het 13 weken echo praatje. O+
SPOILER
pi_204216543
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:17 schreef Vaiana het volgende:
SPOILER
Oh dat is echt prachtig Vaiana
Lief hè
Word je daar nou niet helemaal week van vanbinnen wetend dat dat jouw kindje is
pi_204216551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 06:52 schreef June. het volgende:

[..]
Ja, de gevreesde complicatie is een baarmoederruptuur. Dus daarom mag de inleiding niet te lang, weeënstimulatie niet teveel etc.

Ik heb destijds ook een lange inleiding gehad, woensdagmiddag ballon geplaatst en zaterdagochtend pas vliezen gebroken.. Niks met misoprostol hier gehad. Uiteindelijk blijven
hangdn op 8cm na 24u proberen. Maar goed, een 2e kan totaal anders zijn. Veel is al verweekt, dus we gaan het zien.

Het beste is gewoon dat je zelf spontaan weeën krijgt.
Inderdaad en bij een 2e gaat het soms ook wat makkelijker?
Spannend wel in ieder geval
Ik lees mee
  vrijdag 25 maart 2022 @ 21:52:37 #200
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204220936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 13:17 schreef Vaiana het volgende:
SPOILER
O+
pi_204223949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh dat is echt prachtig Vaiana
Lief hè
Word je daar nou niet helemaal week van vanbinnen wetend dat dat jouw kindje is
:Y Het blijft zo bizar, bijzonder en fijn. Mijn buik begint ook steeds zichtbaarder te worden en dat vind ik ook heel knus. O+
pi_204224481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:13 schreef Vaiana het volgende:

[..]
:Y Het blijft zo bizar, bijzonder en fijn. Mijn buik begint ook steeds zichtbaarder te worden en dat vind ik ook heel knus. O+
Ja, heerlijk hè. Bij mij word het nu pas wat meer zichtbaar (25 weken), maar goed, ik houd me maar voor dat als je echt zwaarder word, je blij bent dat het wat langer duurder.

Ik heb nu wel vaker last van een steek in mijn zij. Vergelijkbaar met wat je had als je vroeger had rende, maar nu na weinig of geen inspanning. Vandaag zelfs sinds ik ben opgestaan. Is dit herkenbaar en valt er wat aan te doen?
  maandag 28 maart 2022 @ 10:31:37 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204249588
Hoe is het nu @B.ertha?

Ik was dit weekend op de Dutch Comic Con en daar heb ik toch zo'n schattig wasbaar luiertje gekocht O+. Mijn man was er gisteren ook nog (voor werk) en toen kwam 'ie gisteravond thuis, had 'ie een 2e gekocht :D O+.
  maandag 28 maart 2022 @ 10:32:10 #204
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204249596
En 's avonds heb ik echt een plofbuik _O- ik weet dat het darmen en lucht is, maar toch word ik er heel gelukkig van O+.
pi_204249936
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 09:24 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ja, heerlijk hè. Bij mij word het nu pas wat meer zichtbaar (25 weken), maar goed, ik houd me maar voor dat als je echt zwaarder word, je blij bent dat het wat langer duurder.

Ik heb nu wel vaker last van een steek in mijn zij. Vergelijkbaar met wat je had als je vroeger had rende, maar nu na weinig of geen inspanning. Vandaag zelfs sinds ik ben opgestaan. Is dit herkenbaar en valt er wat aan te doen?
Ik denk dat doordat ik wel slank maar niet echt sportief ben mijn buik lekker snel de ruimte pakt. :')

Mhmm, ik herken dit niet. Heb je al navraag gedaan bij de verloskundige?

quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:32 schreef Debsterr het volgende:
En 's avonds heb ik echt een plofbuik _O- ik weet dat het darmen en lucht is, maar toch word ik er heel gelukkig van O+.
Hahaha, herkenbaar. Wat leuk van de wasbare luiers! Ik wil dat zelf ook wel gaan proberen, maar moet nog even kijken of ik man onboard krijg.

Vrijdag had ik een teamuitje en toen kreeg ik een zwangerschapsdagboek en een rompertje. O+ Zo lief!
pi_204250311
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:31 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het nu @:B.ertha?

Ik was dit weekend op de Dutch Comic Con en daar heb ik toch zo'n schattig wasbaar luiertje gekocht O+. Mijn man was er gisteren ook nog (voor werk) en toen kwam 'ie gisteravond thuis, had 'ie een 2e gekocht :D O+.
:D
Ik wil dat ook wel gaan proberen, wasbare luiers, maar mijn portemonnee doet wel pijn als ik zie wat zo'n pakket kost :P
  maandag 28 maart 2022 @ 11:49:42 #207
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204250340
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik wil dat ook wel gaan proberen, wasbare luiers, maar mijn portemonnee doet wel pijn als ik zie wat zo'n pakket kost :P
Tsjaa, ik denk dat je portemonnee meer pijn doet bij wegwerp :P.
pi_204250346
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:46 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het schijnt uiteindelijk nog steeds goedkoper te zijn dan wegwerp van geboorte tot zindelijk. ;) Maar dat geef je per week/maand uit ipv in 1x.

Ik ga ws beginnen met een huurpakket om te kijken of het wat is, en dan pas de echte aanschaf doen.

Ohhh jongens, het lijkt erop dat ik een opvang plekje voor de baby gevonden heb. *O*
pi_204250361
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:31 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het nu @:B.ertha?

Alles rustig nog hier :s)

Voor wasbare luiers: die kun je blijkbaar heel goed tweedehands kopen! Ik heb helaas mijn man nooit zo ver gekregen..
pi_204250371
Als je uitrekent hoeveel 3 jaar aan wegwerpluiers kost doet dat ook pijn. Helemaal wanneer je moet betalen voor afval.

Bij een 2e is het rekensommetje nog leuker, ik heb alleen een paar nieuwe overbroekjes nodig en dan kunnen we weer van start.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:08 schreef Vaiana het volgende:
Ik wil dat zelf ook wel gaan proberen, maar moet nog even kijken of ik man onboard krijg.
Parttime wasbaar kan ook. Zolang hij de wasbare luier maar uit wil doen kom je een heel eind.
Dat deed mijn man in het begin ook toen ik nog aan het uitzoeken was welk systeem voor ons het beste werkt. Later pakte hij wel wasbaar als het klaar lag maar we hadden ook altijd wegwerp in huis.
pi_204250378
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Tsjaa, ik denk dat je portemonnee meer pijn doet bij wegwerp :P.
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar het voelt als wat minder een aderlating dan in één keer :P
Andere bezwaar is dat ik geen wasdroger heb, dus dat wordt een hoop was ophangen. Maar goed, zoveel moeite is dat ook weer niet.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:55:48 #212
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204250401
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:49 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Het schijnt uiteindelijk nog steeds goedkoper te zijn dan wegwerp van geboorte tot zindelijk. ;) Maar dat geef je per week/maand uit ipv in 1x.

Ik ga ws beginnen met een huurpakket om te kijken of het wat is, en dan pas de echte aanschaf doen.

Ohhh jongens, het lijkt erop dat ik een opvang plekje voor de baby gevonden heb. *O*
Voor newborn gaan we wel voor wegwerp, ze schijnen er redelijk snel uit te groeien uit die mini maat dus dna wil ik onszelf niet belasten met nog meer "gedoe". Maar dan daarna overstappen in de hoop dat het ook voor een snellere zindelijkheid gaat zorgen.

Fijn! Ik moet daar echt mee aan de slag deze week :@ want anders gaat het niet opschieten met die wachtlijsten.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar het voelt als wat minder een aderlating dan in één keer :P
Andere bezwaar is dat ik geen wasdroger heb, dus dat wordt een hoop was ophangen. Maar goed, zoveel moeite is dat ook weer niet.
Ja, die droger gaat er wel komen denk ik ergens volgend jaar, dan is er ook ruimte voor in huis.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:53 schreef Elleska het volgende:
Als je uitrekent hoeveel 3 jaar aan wegwerpluiers kost doet dat ook pijn. Helemaal wanneer je moet betalen voor afval.

Bij een 2e is het rekensommetje nog leuker, ik heb alleen een paar nieuwe overbroekjes nodig en dan kunnen we weer van start.
[..]
Parttime wasbaar kan ook. Zolang hij de wasbare luier maar uit wil doen kom je een heel eind.
Dat deed mijn man in het begin ook toen ik nog aan het uitzoeken was welk systeem voor ons het beste werkt. Later pakte hij wel wasbaar als het klaar lag maar we hadden ook altijd wegwerp in huis.
Parttime is ook al een hele verbetering voor het milieu denk ik, dus inderdaad altijd beter dan helemaal niet :).
pi_204250420
Wasdroger heb ik wel maar gebruik ik niet voor wasbare luiers, daar kan de waterdichte laag niet zo goed tegen.

Ophangen vind ik minder werk dan kleding ophangen. Kwak alles over een dubbel lijntje heen en klaar. (over een dubbel lijntje want dan rekken de elastieken niet uit. )
Scheelt wel dat onze was uit het zicht op zolder hangt waar het lekker snel droogt.
pi_204250428
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Voor newborn gaan we wel voor wegwerp, ze schijnen er redelijk snel uit te groeien uit die mini maat dus dna wil ik onszelf niet belasten met nog meer "gedoe". Maar dan daarna overstappen in de hoop dat het ook voor een snellere zindelijkheid gaat zorgen.

Fijn! Ik moet daar echt mee aan de slag deze week :@ want anders gaat het niet opschieten met die wachtlijsten.
Oh dat is wel een goede om mee te nemen in de afweging. :Y

Ja je kan je bij bijna alle opvanglocaties gewoon inschrijven via de website. Ik zou daarmee beginnen, en dan op basis van beschikbaarheid eventuele rondleidingen plannen.
pi_204250539
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:49 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Fijn dat je een plek hebt gevonden!
Ook voor de dagen die je wilde, of zijn jullie daar flexibel in?
pi_204250580
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Fijn dat je een plek hebt gevonden!
Ook voor de dagen die je wilde, of zijn jullie daar flexibel in?
Ja we moeten toch allebei nog beslissen wat onze parttime dag wordt, dus daar kan ik me niet heel druk om maken. Plus als je eenmaal 'binnen' bent kan je altijd op de wachtlijst voor een andere dag, maar dan hebben we iig tot die tijd ook fijne en voldoende opvang.
Ik wilde alleen niet 3 aaneengesloten dagen, dat lijkt me voor die kleine wat heftig.
pi_204250661
Newborn groeien ze in verhouding inderdaad snel uit maar one-size is in de kleinste stand nog best groot en lomp.
Huurpakket newborn luiers is dan wel een uitkomst want dan kan je starten en direct uitproberen welk systeem bevalt zodat je daarna geen miskopen doet. Een 2ehands setje kopen kan bij newborn ook goed want ze groeien er zo snel uit.

Bij L waren er nog niet zoveel huuropties dus toen heb ik tweedehands een newborn pakket 2delig gekocht want dat zou het allerbeste zijn. Beviel niet dus snel weer doorverkocht en pas weer begonnen toen L groot genoeg was voor one-size luiers.
Nu weet ik beter wat bij ons past dus ik ga waarschijnlijk alleen wat newborn overbroekjes kopen, verder heb ik vanalles in huis en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Dat zou ik voor een eerste alleen niet aanraden.
pi_204250753
We beginnen wel met wegwerp, sowieso de kraamweek en daarna eerst maar zien wanneer ik zelf de was kan doen.
Wegwerp kan net zo'n zoektocht zijn als wasbaar. Vanmorgen de Kruidvat en Etos zwangertas opgehaald met daarin o.a. een pakje luiers van het eigen merk. Altijd handig om te kijken welke merk het beste bevalt.
pi_204250805
Ik ga gewoon marktplaats goed in de gaten houden de komende tijd.
Ben van plan bijna alles voor de baby tweedehands te kopen.
pi_204250879
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:11 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja we moeten toch allebei nog beslissen wat onze parttime dag wordt, dus daar kan ik me niet heel druk om maken. Plus als je eenmaal 'binnen' bent kan je altijd op de wachtlijst voor een andere dag, maar dan hebben we iig tot die tijd ook fijne en voldoende opvang.
Ik wilde alleen niet 3 aaneengesloten dagen, dat lijkt me voor die kleine wat heftig.
Wel fijn als dat niet zoveel uitmaakt, vooral belangrijk dat je gewoon een fijne plek hebt inderdaad!
Wij zijn voor woensdag en vrijdag gegaan. Vond het wel lastig aangezien ik onregelmatig werk, en wel een vaste vrije dag kan opgeven maar geen vaste werkdagen, dus niet elke week zullen we die dagen ook echt nodig hebben. Maar goed, misschien alsnog wel fijn dat er dan wel de mogelijkheid is voor een dagje helemaal vrij zijn :P
pi_204251196
Wij doen ook zoveel mogelijk tweedehands. :Y
Maxicosi durfde ik niet via marktplaats want ivm de veiligheid moet je wel echt heel zeker weten dat daar nooit iets mee gebeurd is. Maar die heb ik nu, incl isofix, verschillende accessoires en al het autozitje voor daarna, van een collega over kunnen nemen. Heel blij mee!

Een dag vrij van werk èn baby klinkt best aangenaam idd, haha. :D
pi_204260905
Weer goedgekeurd en nu ook gestript *O* hopelijk doet het wat.
Ik heb nu ook een einddatum voor een keizersnede in week 41. Tegen die tijd is mijn kans op een natuurlijke bevalling met inleiding heel klein. Hopelijk start het voor die tijd natuurlijk.
Ze bieden nog wel de optie om deze week in te leiden, dus daar ga ik over nadenken. Ik heb er niet per se zin in (kan veel langer duren en de kans op alsnog een keizersnede is reëel) maar misschien is het de enige kans op een gewone bevalling. Veel om over na te denken! Hopelijk is het niet nodig :)
pi_204261351
Hopelijk doet het strippen wat en komt de bevalling mooi zelf op gang!
pi_204261759
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:52 schreef B.ertha het volgende:
Weer goedgekeurd en nu ook gestript *O* hopelijk doet het wat.
Ik heb nu ook een einddatum voor een keizersnede in week 41. Tegen die tijd is mijn kans op een natuurlijke bevalling met inleiding heel klein. Hopelijk start het voor die tijd natuurlijk.
Ze bieden nog wel de optie om deze week in te leiden, dus daar ga ik over nadenken. Ik heb er niet per se zin in (kan veel langer duren en de kans op alsnog een keizersnede is reëel) maar misschien is het de enige kans op een gewone bevalling. Veel om over na te denken! Hopelijk is het niet nodig :)
Hopelijk komt die er snel vanzelf uit O+
pi_204261781
Mijn 13 weken echo was goed!
Voor zover het te zien/meten was, want baby was continu aan het rondtuimelen _O-

Dus voor mezelf nu groen licht om ook eens wat spulletjes te gaan verzamelen. :@
  dinsdag 29 maart 2022 @ 15:51:10 #226
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204261984
Vind je het fijn dat de einddatum in zicht is @B.ertha? En hopelijk werkt het strippen *O* daar duimen we voor!

@Lokasenna woohoo voor de goede echo!
pi_204263888
Plaatje:

Voel me al wel echt een beetje trots als ik dat gezichtje zo zie op de echo. :@
pi_204265135
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:51 schreef Debsterr het volgende:
Vind je het fijn dat de einddatum in zicht is @:B.ertha? En hopelijk werkt het strippen *O* daar duimen we voor!

@:Lokasenna woohoo voor de goede echo!
Nee, want dat betekent een keizersnede in het verschiet ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Lokasenna het volgende:
Plaatje:

[ afbeelding ]

Voel me al wel echt een beetje trots als ik dat gezichtje zo zie op de echo. :@
O+ O+
pi_204265944
Die famotidine was leuk om te proberen, maar ik ben ondertussen ook weer over op zwaarder geschut. Werkte voor geen meter hier :P. Ik hoop dat deze baby ook weer geboren wordt met een kop vol haar, dan heb ik in ieder geval het gevoel dat het nog ergens goed voor is geweest, haha.

Morgen precies 20 weken en Bubbles is dan precies anderhalf. Wat vliegt de tijd O+.
pi_204278303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:04 schreef Smart_ass het volgende:
Die famotidine was leuk om te proberen, maar ik ben ondertussen ook weer over op zwaarder geschut. Werkte voor geen meter hier :P. Ik hoop dat deze baby ook weer geboren wordt met een kop vol haar, dan heb ik in ieder geval het gevoel dat het nog ergens goed voor is geweest, haha.

Morgen precies 20 weken en Bubbles is dan precies anderhalf. Wat vliegt de tijd O+.
Op de helft al *O*
Wat gebruik je nu, omeprazol?

Dinsdag over een week gaan we kijken of we een jongen of meisje krijgen. O+
Als baby een beetje meewerkt en zich van de goede kant laat zien dan. :P
pi_204278781
Jep :Y.

Ah wat leuk! O+ Hoever ben je dan?
pi_204278800
Dan 15 weken! Lekker op tijd :P
  donderdag 31 maart 2022 @ 08:59:21 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204280602
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2022 21:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Op de helft al *O*
Wat gebruik je nu, omeprazol?

Dinsdag over een week gaan we kijken of we een jongen of meisje krijgen. O+
Als baby een beetje meewerkt en zich van de goede kant laat zien dan. :P
Leuk Loka! Hopelijk al goed te zien dan :).

@Smart_ass balen dat je zwaarder geschut nodig hebt, maar is dat het fabeltje ja, maagzuur = baby met haar?
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:03:10 #234
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204280631
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 08:59 schreef Debsterr het volgende:

[..]

@:Smart_ass balen dat je zwaarder geschut nodig hebt, maar is dat het fabeltje ja, maagzuur = baby met haar?
Ik had door mijn vele maagzuur ook verwacht dat mijn baby veel haar zou hebben, want dat las ik overal.
Maar mijn baby is praktisch kaal geboren. Dus het zegt niks ;(
|| justdiggit.org ||
pi_204280903
Er zou wel een verband zijn gevonden tussen maagzuurklachten en hoeveelheid haar van de baby. Dat had te maken met bepaalde zwangerschapshormonen die zorgen voor zowel aanleg van haarzakjes als het slechter sluiten van het maagklepje. Er kunnen meer dingen zijn die maagzuurklachten veroorzaken dus het is niet altijd maagzuur = veel haar.
pi_204280928
Ik vertrouw volledig op een kale baby. :Y
Heb ook nog geen maagzuur gehad. :7
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:53:38 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_204281034
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:42 schreef Vaiana het volgende:
Ik vertrouw volledig op een kale baby. :Y
Heb ook nog geen maagzuur gehad. :7
ik ook niet, mijn baby begint nu net wat haar op zijn kop te krijgen. Hij is volgende week 18 maanden. :')
(maar er zijn inderdaad veel factoren, ik denk dat als zowel jij als je man kaal waren, de kans zeer aannemelijk is dat je baby het ook zal zijn :+ )
disclaimer
pi_204281046
@B.ertha Ik las vandaag dat kolven kan helpen met het op gang brengen van een (stagnerende) bevalling. Iets met de hormonen die je aanmaakt door het kolven. Dus dat zou je misschien nog kunnen proberen?
Ze had het over een kwartier links, een kwartier rechts en dat direct nog een keer. Dus een uur kolven. En dat kan dan ook nog meerdere keren op een dag.
pi_204281068
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:53 schreef SQ het volgende:

[..]
ik ook niet, mijn baby begint nu net wat haar op zijn kop te krijgen. Hij is volgende week 18 maanden. :')
(maar er zijn inderdaad veel factoren, ik denk dat als zowel jij als je man kaal waren, de kans zeer aannemelijk is dat je baby het ook zal zijn :+ )
Mijn eerste knipbeurt van donshaar was toen ik twee was, mijn eerste inimini staartje was met twee en een half. :') Man was inderdaad ook vrijwel volledig kaal. Vandaar de aanname dat er een kale baby komt. :D
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:00 #240
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204283522
Intake + echo gehad, was allemaal weer goed *O*. Blijkbaar was blobje behoorlijk druk voor de termijn en zien ze dat niet heel vaak zo duidelijk :D.
pi_204283770
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:25 schreef Debsterr het volgende:
Intake + echo gehad, was allemaal weer goed *O*. Blijkbaar was blobje behoorlijk druk voor de termijn en zien ze dat niet heel vaak zo duidelijk :D.
Fijn dat het allemaal weer goed was!
Leuk om te zien he, dat bewegen :D
pi_204283879
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 08:59 schreef Debsterr het volgende:

[..]

@:Smart_ass balen dat je zwaarder geschut nodig hebt, maar is dat het fabeltje ja, maagzuur = baby met haar?
Volgens mij is het een fabeltje hoor. Ik ken in elk geval genoeg vrouwen in mijn omgeving die veel last hadden van maagzuur en kale baby’s hebben gebaard. Zal denk ik meer aan de ouders liggen. En blanke baby’s zijn nu eenmaal vaak kaal :P.

En wat fijn van de goede echo weer! O+
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:08:18 #243
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204283892
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Fijn dat het allemaal weer goed was!
Leuk om te zien he, dat bewegen :D
Ja echt, kleine druktemaker O+.
pi_204284328
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja echt, kleine druktemaker O+.
Mnoh. O+

Deze kleine is tot nu toe vrij rustig elke keer. Als dat een indicatie is voor hoe ze buiten de buik zijn dan teken ik ervoor. :D
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:12:35 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204284408
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Mnoh. O+

Deze kleine is tot nu toe vrij rustig elke keer. Als dat een indicatie is voor hoe ze buiten de buik zijn dan teken ik ervoor. :D
Precies andersom wordt het >:)
pi_204284414
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Haha, ik hoop het _O-
pi_204284566
quote:

[..]
_O- _O-
  donderdag 31 maart 2022 @ 15:37:28 #248
208890 June.
Seriously?
pi_204284604
Wat fijn van alle goede echo's! Hier ook veel maagzuur maar toch echt een kale baby gebaard dus ben benieuwd naar dit exemplaar :D

Spannend @B.ertha hopelijk doet het strippen iets!

Hier nu bijna 32 weken. Time flies. Over ruim 2 weken ook naar de gynaecologie voor overleg over vaginale bevalling vs keizersnede. Ze zal ook wel een echo maken, ben benieuwd of beeb gedraaid is want lag vorige keer in stuit..

Hier was trouwens de eerste rustig in de buik, en als peuter nog steeds. Huidig exemplaar is enorm beweeglijk dus hou m'n hart vast :')
pi_204284855
Gaat hard June! Hopelijk is de kleine bij de volgende echo gedraaid.

Ik vraag me af he, worden keizersnedes ook weleens gewoon op de ud gepland? Of is het altijd voor de ud omdat anders de kans te groot is dat de baby zich voor de datum aandient? En dan vooral bij eerdere keizersnedes die gedaan werden omdat de ontsluiting niet vorderde maar de vrouw wel al op 41+ weken zat?
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:14:03 #250
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204284901
quote:

[..]

Mijn beeb is precies zoals ze in de buik was. Heel beweeglijk :D En ze heeft minstens net zo vaak de hik als toen ze in de buik zat O+
|| justdiggit.org ||
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:19:37 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_204284952
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef Smart_ass het volgende:

Ik vraag me af he, worden keizersnedes ook weleens gewoon op de ud gepland? Of is het altijd voor de ud omdat anders de kans te groot is dat de baby zich voor de datum aandient? En dan vooral bij eerdere keizersnedes die gedaan werden omdat de ontsluiting niet vorderde maar de vrouw wel al op 41+ weken zat?
Dat ligt er aan, als de moeder in kwestie het gewoon zelf wil / mag / kan proberen niet. Als er een sterke wens of medische noodzaak is voor een keizersnede vaak wel.

Mijn kinderen zijn alle drie qua fysieke activiteit ook precies als in de buik trouwens. 1 draaikont en 2 luie slappe mormels :')
disclaimer
pi_204285093
Als moeder in kwestie zelf wil/mag/kan proberen wordt het weleens op ud of later gepland bedoel je?
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:34:27 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_204285108
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:33 schreef Smart_ass het volgende:
Als moeder in kwestie zelf wil/mag/kan proberen wordt het weleens op ud of later gepland bedoel je?
Ja precies :)
disclaimer
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:38:19 #254
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204285149
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Mijn beeb is precies zoals ze in de buik was. Heel beweeglijk :D En ze heeft minstens net zo vaak de hik als toen ze in de buik zat O+
Oh god nee, mijn man heeft zo vaak de hik... als dat straks ook in mijn buik is, spring ik straks 20x per dag op denk ik _O-.
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:39:46 #255
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204285161
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh god nee, mijn man heeft zo vaak de hik... als dat straks ook in mijn buik is, spring ik straks 20x per dag op denk ik _O-.
In je buik voelt echt heel schattig O+ Vond ik tenminste :@
|| justdiggit.org ||
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:17:00 #256
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204288019
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh jaaaa! J had heel vaak de hik in mijn buik. Was zo lief! :D En dan die allereerste keer de hik en je ziet het echte gezichtje erbij in je armen! Ooh! :D
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:05:32 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204290058
Ik heb een filmpje van mezelf en Colin. We zitten samen nog in het bevalbad met navelstreng zelfs nog intact en alles, en op een bepaald moment loopt hij nogal te wurmen en dan zeg ik ook tegen hem dat hij in het echt ook zo bewegelijk is.

Dus ik onderschrijf ook de theorie. ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:08:01 #258
208890 June.
Seriously?
pi_204291535
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef Smart_ass het volgende:

Ja. Zeker, maar dan is de kans wat groter dat de weeën spontaan beginnen. En dat kan een keus zijn, maar bv bij een voorliggende placenta willen ze dat absoluut voorkomen.

Mijn ks was op 41+6 ;) Vanwege niet vorderende ontsluiting idd. Daar kunnen ook weer tal van redenen voor zijn. Ik denk dat het bij mij kwam door de grootte (4500g, 55cm) en dat indalen (en ontsluiting) daardoor niet goed lukte. Maarja dat is mijn theorie :+
pi_204292180
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hik was soms het enige teken van leven dat J in mijn buik gaf :')
Ik heb mijn 3e trimester doorgebracht aan de CTG

Hij is erbuiten trouwens exact hetzelfde als in de buik. Rustig, veel slapen. Hij is nu 6 maanden oud en pas nu komt er een beetje pit in lol (wriemelen, kraaien, boos huilen als hij iets wil)

Edit: Oja en hij was tijdens de zwangerschap een kleintje en nu ook nog. 3100 gram, 50cm bij de geboorte en nu bij 6 maanden 6800 gram
pi_204294078
Zwangerschapsbroeken in huis, hoera voor weer comfy kunnen zijn. *O*
De truc met het elastiekje in het knoopsgat werkte toch niet echt meer goed :')
pi_204294318
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Lokasenna het volgende:
Zwangerschapsbroeken in huis, hoera voor weer comfy kunnen zijn. *O*
De truc met het elastiekje in het knoopsgat werkte toch niet echt meer goed :')
Zo dan, dat heb je nog lang volgehouden!
Ik wil er wel nog een fijne bij, heb je tips voor merken/winkels voor me? :D
pi_204294415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik had een paar broeken waar nog wel een vuist bij paste, dus daar heb ik het nog even op gered _O-
Vind het wel bijzonder, ik ben net twee kilo aangekomen, maar de buik is nu van 72 naar 90 cm gegaan.

Niet echt, ik heb ze van iemand anders gekregen met dezelfde maat :P
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:54:51 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204294466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Bon Prix, daar had ik de mijne vandaan :Y
|| justdiggit.org ||
pi_204294675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:08 schreef June. het volgende:

[..]
Ja. Zeker, maar dan is de kans wat groter dat de weeën spontaan beginnen. En dat kan een keus zijn, maar bv bij een voorliggende placenta willen ze dat absoluut voorkomen.

Mijn ks was op 41+6 ;) Vanwege niet vorderende ontsluiting idd. Daar kunnen ook weer tal van redenen voor zijn. Ik denk dat het bij mij kwam door de grootte (4500g, 55cm) en dat indalen (en ontsluiting) daardoor niet goed lukte. Maarja dat is mijn theorie :+
Ha! Jij bent het perfecte ‘voorbeeld’ waar ik op doelde, haha :D. Wow, 41+6! Bubbles is uiteindelijk geboren met 40+6 omdat de ontsluiting hier inderdaad ook niet vorderde (ze was bijna 4000g em 53cm dus niet extreem groot maar lag wel in positie waardoor ze niet verder kon indalen/geboortekanaal door kon) en ik wil mijn keizersnede eigenlijk niet voor de ud plannen. Misschien zelfs wel wachten tot het natuurlijk begint en dan de OK op rollen, maar ik denk niet dat ze dat doen.
Planning enzo :P. Jij wil het vaginaal proberen deze keer toch? Hoe voel je je nu?
pi_204294894
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Bon Prix, daar had ik de mijne vandaan :Y
Ik vind het zo lastig dat je dan niet eerst kan passen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 14:44:25 #266
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204294943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik vind het zo lastig dat je dan niet eerst kan passen.
Mja, je kan het altijd weer terugsturen toch?
|| justdiggit.org ||
pi_204295189
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Mja, je kan het altijd weer terugsturen toch?
True, daar heb ik alleen nooit zin in. :D En vind het niet zo milieuvriendelijk, al dat voor mijn gevoel onnodige vervoer heen en weer.
pi_204295190
Zwangerschapsbroeken kan je helaas vrijwel nergens passen. De meeste winkels bieden het alleen aan via de webshop.

Ik pas nog steeds enkele gewone broeken. Vind die buikband ook totaal niet lekker zitten dus heb nu een paar 2ehands broeken zonder buikband en met een lage buikband.
  vrijdag 1 april 2022 @ 15:18:09 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204295230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:13 schreef Vaiana het volgende:

[..]
True, daar heb ik alleen nooit zin in. :D En vind het niet zo milieuvriendelijk, al dat voor mijn gevoel onnodige vervoer heen en weer.
Een kind krijgen is ook niet milieuvriendelijk :D
|| justdiggit.org ||
pi_204295273
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Een kind krijgen is ook niet milieuvriendelijk :D
I know, maar dat vind ik geen reden om dan verder ook maar geen moeite meer te doen. :P
  vrijdag 1 april 2022 @ 15:25:29 #271
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204295295
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:22 schreef Vaiana het volgende:

[..]
I know, maar dat vind ik geen reden om dan verder ook maar geen moeite meer te doen. :P
Ik snap je hoor, maar alleen bij Prenatal kan je, voor zover ik weet, zwangerschapsbroeken in de winkel kopen en passen. Dus je moet iets. Tenzij je dus allemaal dure kleren van de Prenatal wil ;)
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 1 april 2022 @ 15:35:21 #272
208890 June.
Seriously?
pi_204295395
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ha! Jij bent het perfecte ‘voorbeeld’ waar ik op doelde, haha :D. Wow, 41+6! Bubbles is uiteindelijk geboren met 40+6 omdat de ontsluiting hier inderdaad ook niet vorderde (ze was bijna 4000g em 53cm dus niet extreem groot maar lag wel in positie waardoor ze niet verder kon indalen/geboortekanaal door kon) en ik wil mijn keizersnede eigenlijk niet voor de ud plannen. Misschien zelfs wel wachten tot het natuurlijk begint en dan de OK op rollen, maar ik denk niet dat ze dat doen.
Planning enzo :P. Jij wil het vaginaal proberen deze keer toch? Hoe voel je je nu?
Wil jij sowieso een keizersnede dan? Idealiter zou het het beste zijn als het spontaan begint!

Ik wacht het advies van de gyn af, als zij denkt dat vaginaal proberen totaal zinloos is dan ga ik voor ks. Anders wil ik het idd graag proberen. Ik hoop alleen dat deze beeb graag eerder naar buiten wil dan 41+6 haha. Kans is aanwezig dat deze baby ook groot gaat worden dus ik denk niet dat de gyn adviseert tot zo lang te wachten als de weeën niet spontaan beginnen. Veel dilemma's, maar kan er nu nog niets mee..
pi_204295501
:W met baby uit buik O+
Hij is vandaag geboren om 01:02 uur en heet T.h.i.j.s. Op een beetje misselijkheid na doet hij het super, hij hapt zelfs al goed aan O+

SPOILER
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:02:29 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_204295642
Van harte gefeliciteerd B.ertha! O+ toch nog een heel avontuur zo :o
disclaimer
pi_204295698
Gefeliciteerd B.ertha! Fijn dat het, ondanks al het ‘gedoe’, toch heel goed gaat met jullie allebei. O+
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:21:31 #276
208890 June.
Seriously?
pi_204295847
Gefeliciteerd @B.ertha ! En toch vaginaal bevallen, ben benieuwd hoe je er straks op terugkijkt O+
pi_204295860
Gefeliciteerd B.ertha! Wat fijn dat het toch zonder ks gelukt is.
En weer een flinke kerel dus. Ik denk dat onze baby's nu ongeveer even zwaar zijn :P
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:24:16 #278
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204295878
Gefeliciteerd!! Leuke naam ook O+
pi_204296036
Gefeliciteerd B.ertha!
pi_204296040
Gefeliciteerd, wat fijn dat het zo goed gaat. O+
En mooie naam!
pi_204296070
Gefeliciteerd @B.ertha ! En wat fijn dat je het vaginaal hebt kunnen doen, zoals je graag wilde!
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:56:08 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204296150
Gefeliciteerd @B.ertha! Leuke naam en fijn dat het goed gaat met jullie! O+
|| justdiggit.org ||
pi_204296533
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hik was soms het enige teken van leven dat J in mijn buik gaf :')
Ik heb mijn 3e trimester doorgebracht aan de CTG

Hij is erbuiten trouwens exact hetzelfde als in de buik. Rustig, veel slapen. Hij is nu 6 maanden oud en pas nu komt er een beetje pit in lol (wriemelen, kraaien, boos huilen als hij iets wil)

Edit: Oja en hij was tijdens de zwangerschap een kleintje en nu ook nog. 3100 gram, 50cm bij de geboorte en nu bij 6 maanden 6800 gram
Hahaha, zo herkenbaar. Ik heb nooit de hik gevoeld. Af en toe wat bewegen, maar ook dat was nihil. Ook hier klopte het, want ze was de eerste 5 maanden net zo rustig als in de buik.
pi_204302492
-O- Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
pi_204302599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
-O- Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.
Maar ja, meer slapen is ook makkelijker gezegd dan gedaan :')
pi_204302617
quote:
Ik heb dat, los van ze zwangerschap als de kachel in de slaapkamer aanstaat en/of er niet goed geventileerd is.
  zaterdag 2 april 2022 @ 08:51:38 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204302632
Je hebt ook meer vocht nodig nu je zwanger bent, dus meer richting 2/2,5 liter. Maar of dat het is weet ik ook niet hoor, had zelf tijdens zwangerschap soms ook onverklaarbare hoofdpijn.
|| justdiggit.org ||
pi_204302640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:45 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.
Maar ja, meer slapen is ook makkelijker gezegd dan gedaan :')
Nogal, haha. En ik heb juist beide nachten meer dan 8 uur geslapen, dus daar was ik zelf best gelukkig mee. :+

Heb nu maar gewoon 2 paracetamol genomen, en straks even een rondje lopen. Hopelijk gaat het daarna dan wat beter. Ik merk ook wel dat mijn holtes wat vol zitten, dus dat zal iig niet helpen.
pi_204302648
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Je hebt ook meer vocht nodig nu je zwanger bent, dus meer richting 2/2,5 liter. Maar of dat het is weet ik ook niet hoor, had zelf tijdens zwangerschap soms ook onverklaarbare hoofdpijn.
Mijn eerste actie bij hoofdpijn is meestal meer drinken idd, want ik weet dat ik daar gevoelig voor ben. Heb het gister niet bijgehouden maar denk echt wel de 2 liter aangetikt te hebben.

Naja, even aankijken nog maar en ook vandaag weer genoeg drinken. :)
pi_204302659
Mijn vermoeidheid is denk ik eindelijk weg, voel me weer een beetje mezelf en heb weer zin om van alles te doen. *O*
pi_204303746
Al een coronatestje ertegenaan gegooid om dat uit te sluiten? Bij mijn man was hoofdpijn het eerste symptoom.

Wij zijn weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Wel een groeiecho ingepland want bij de 20weken echo liep het buikje blijkbaar een week voor. De echografiste heeft toen wel gezegd dat het kindje opgevouwen lag en dat iedereen dan een zwembandje heeft. Zij maakte zich er duidelijk geen zorgen over maargoed even dubbelcheck om te zien of het inderdaad aan de houding lag kan geen kwaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 02-04-2022 11:46:11 ]
pi_204303979
Ja daar dacht ik ook nog aan, maar zelftest is negatief. Gelukkig. :D
pi_204305141
quote:
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.
En bij mij werkte dat. Rond de 13-14 weken kreeg ik het alleen onder controle door s ochtends 2 paracetamol te slikken en per 24 uur 3-4 liter water te drinken. Bij de 18e week trok het vanzelf weg en hoefde ik niet meer m’n best te doen om zoveel vocht binnen te krijgen

Het valt misschien te proberen om 3 liter te drinken en te kijken of je hoofdpijn daarop reageert?
pi_204308444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:11 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.
En bij mij werkte dat. Rond de 13-14 weken kreeg ik het alleen onder controle door s ochtends 2 paracetamol te slikken en per 24 uur 3-4 liter water te drinken. Bij de 18e week trok het vanzelf weg en hoefde ik niet meer m’n best te doen om zoveel vocht binnen te krijgen

Het valt misschien te proberen om 3 liter te drinken en te kijken of je hoofdpijn daarop reageert?
Net 15 weken. Ik ga mijn best doen om nog meer te drinken. :D
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:19:04 #295
208890 June.
Seriously?
pi_204309156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:14 schreef Elleska het volgende:
Al een coronatestje ertegenaan gegooid om dat uit te sluiten? Bij mijn man was hoofdpijn het eerste symptoom.

Wij zijn weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Wel een groeiecho ingepland want bij de 20weken echo liep het buikje blijkbaar een week voor. De echografiste heeft toen wel gezegd dat het kindje opgevouwen lag en dat iedereen dan een zwembandje heeft. Zij maakte zich er duidelijk geen zorgen over maargoed even dubbelcheck om te zien of het inderdaad aan de houding lag kan geen kwaad.
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..
pi_204309581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:19 schreef June. het volgende:

[..]
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..
Hier schoot alleen de buik uit de curve en was de rest gemiddeld. Ik weet de Pwaarden niet maar dat verschil is groter denk ik.
In mijn geval sowieso wel goed om te checken dat het geen "te" grote baby is. Ik heb een verhoogde kans op fluxus wat normaal gesproken een indicatie is om in het ziekenhuis te bevallen maar omdat we bij de eerst het ziekenhuis maar net hebben gered en een 2e vaak nog sneller gaat is een thuisbevalling nu veiliger. Iets andere situatie dus.
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:53:54 #297
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204309707
Ik dronk makkelijk 3/4 liter vanwege de zwangerschapsdiabetes de laatste keer en mij is toen verteld in t zkh dat dat echt veel en veelste veel is.
  zondag 3 april 2022 @ 12:04:53 #298
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204316732
Van harte @B.ertha O+ fijn dat het toch zo gelukt is en wat een leuke naam!
pi_204317889
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:53 schreef Sway- het volgende:
Ik dronk makkelijk 3/4 liter vanwege de zwangerschapsdiabetes de laatste keer en mij is toen verteld in t zkh dat dat echt veel en veelste veel is.
Hoe krijg je het weg ook? :P Ik vind 1,5e liter al een uitdaging :D.

En breng je dan ook niet de halve dag plassend op de wc door? Haha.
pi_204318043
Ik moet ook echt moeite doen om aan de 1,5 liter te komen. Het komt er bij meer ook net zo hard weer uit :P
  zondag 3 april 2022 @ 19:16:26 #301
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204321640
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 14:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Hoe krijg je het weg ook? :P Ik vind 1,5e liter al een uitdaging :D.

En breng je dan ook niet de halve dag plassend op de wc door? Haha.
Niet normaal hè? :9 Nu denk ik ook hoe deed ik dat maar had echt heel de tijd dorst en ja dat moest er ook weer uit haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')