Hahaha, zo herkenbaar. Ik heb nooit de hik gevoeld. Af en toe wat bewegen, maar ook dat was nihil. Ook hier klopte het, want ze was de eerste 5 maanden net zo rustig als in de buik.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hik was soms het enige teken van leven dat J in mijn buik gaf
Ik heb mijn 3e trimester doorgebracht aan de CTG
Hij is erbuiten trouwens exact hetzelfde als in de buik. Rustig, veel slapen. Hij is nu 6 maanden oud en pas nu komt er een beetje pit in lol (wriemelen, kraaien, boos huilen als hij iets wil)
Edit: Oja en hij was tijdens de zwangerschap een kleintje en nu ook nog. 3100 gram, 50cm bij de geboorte en nu bij 6 maanden 6800 gram
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Ik heb dat, los van ze zwangerschap als de kachel in de slaapkamer aanstaat en/of er niet goed geventileerd is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Nogal, haha. En ik heb juist beide nachten meer dan 8 uur geslapen, dus daar was ik zelf best gelukkig mee.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.
Maar ja, meer slapen is ook makkelijker gezegd dan gedaan
Mijn eerste actie bij hoofdpijn is meestal meer drinken idd, want ik weet dat ik daar gevoelig voor ben. Heb het gister niet bijgehouden maar denk echt wel de 2 liter aangetikt te hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Je hebt ook meer vocht nodig nu je zwanger bent, dus meer richting 2/2,5 liter. Maar of dat het is weet ik ook niet hoor, had zelf tijdens zwangerschap soms ook onverklaarbare hoofdpijn.
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Net 15 weken. Ik ga mijn best doen om nog meer te drinken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:11 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.
En bij mij werkte dat. Rond de 13-14 weken kreeg ik het alleen onder controle door s ochtends 2 paracetamol te slikken en per 24 uur 3-4 liter water te drinken. Bij de 18e week trok het vanzelf weg en hoefde ik niet meer m’n best te doen om zoveel vocht binnen te krijgen
Het valt misschien te proberen om 3 liter te drinken en te kijken of je hoofdpijn daarop reageert?
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:14 schreef Elleska het volgende:
Al een coronatestje ertegenaan gegooid om dat uit te sluiten? Bij mijn man was hoofdpijn het eerste symptoom.
Wij zijn weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Wel een groeiecho ingepland want bij de 20weken echo liep het buikje blijkbaar een week voor. De echografiste heeft toen wel gezegd dat het kindje opgevouwen lag en dat iedereen dan een zwembandje heeft. Zij maakte zich er duidelijk geen zorgen over maargoed even dubbelcheck om te zien of het inderdaad aan de houding lag kan geen kwaad.
Hier schoot alleen de buik uit de curve en was de rest gemiddeld. Ik weet de Pwaarden niet maar dat verschil is groter denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:19 schreef June. het volgende:
[..]
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..
Hoe krijg je het weg ook?quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:53 schreef Sway- het volgende:
Ik dronk makkelijk 3/4 liter vanwege de zwangerschapsdiabetes de laatste keer en mij is toen verteld in t zkh dat dat echt veel en veelste veel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |