Dat ligt er aan, als de moeder in kwestie het gewoon zelf wil / mag / kan proberen niet. Als er een sterke wens of medische noodzaak is voor een keizersnede vaak wel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef Smart_ass het volgende:
Gaat hard June! Hopelijk is de kleine bij de volgende echo gedraaid.
Ik vraag me af he, worden keizersnedes ook weleens gewoon op de ud gepland? Of is het altijd voor de ud omdat anders de kans te groot is dat de baby zich voor de datum aandient? En dan vooral bij eerdere keizersnedes die gedaan werden omdat de ontsluiting niet vorderde maar de vrouw wel al op 41+ weken zat?
Ja preciesquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:33 schreef Smart_ass het volgende:
Als moeder in kwestie zelf wil/mag/kan proberen wordt het weleens op ud of later gepland bedoel je?
Oh god nee, mijn man heeft zo vaak de hik... als dat straks ook in mijn buik is, spring ik straks 20x per dag op denk ikquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Mijn beeb is precies zoals ze in de buik was. Heel beweeglijkEn ze heeft minstens net zo vaak de hik als toen ze in de buik zat
In je buik voelt echt heel schattigquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh god nee, mijn man heeft zo vaak de hik... als dat straks ook in mijn buik is, spring ik straks 20x per dag op denk ik.
Oh jaaaa! J had heel vaak de hik in mijn buik. Was zo lief!quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
In je buik voelt echt heel schattigVond ik tenminste
Ja. Zeker, maar dan is de kans wat groter dat de weeën spontaan beginnen. En dat kan een keus zijn, maar bv bij een voorliggende placenta willen ze dat absoluut voorkomen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:09 schreef Smart_ass het volgende:
Gaat hard June! Hopelijk is de kleine bij de volgende echo gedraaid.
Ik vraag me af he, worden keizersnedes ook weleens gewoon op de ud gepland? Of is het altijd voor de ud omdat anders de kans te groot is dat de baby zich voor de datum aandient? En dan vooral bij eerdere keizersnedes die gedaan werden omdat de ontsluiting niet vorderde maar de vrouw wel al op 41+ weken zat?
Hik was soms het enige teken van leven dat J in mijn buik gafquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
In je buik voelt echt heel schattigVond ik tenminste
Zo dan, dat heb je nog lang volgehouden!quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Lokasenna het volgende:
Zwangerschapsbroeken in huis, hoera voor weer comfy kunnen zijn.
De truc met het elastiekje in het knoopsgat werkte toch niet echt meer goed
Ik had een paar broeken waar nog wel een vuist bij paste, dus daar heb ik het nog even op geredquote:Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zo dan, dat heb je nog lang volgehouden!
Ik wil er wel nog een fijne bij, heb je tips voor merken/winkels voor me?
Bon Prix, daar had ik de mijne vandaanquote:Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Zo dan, dat heb je nog lang volgehouden!
Ik wil er wel nog een fijne bij, heb je tips voor merken/winkels voor me?
Ha! Jij bent het perfecte ‘voorbeeld’ waar ik op doelde, hahaquote:Op vrijdag 1 april 2022 08:08 schreef June. het volgende:
[..]
Ja. Zeker, maar dan is de kans wat groter dat de weeën spontaan beginnen. En dat kan een keus zijn, maar bv bij een voorliggende placenta willen ze dat absoluut voorkomen.
Mijn ks was op 41+6Vanwege niet vorderende ontsluiting idd. Daar kunnen ook weer tal van redenen voor zijn. Ik denk dat het bij mij kwam door de grootte (4500g, 55cm) en dat indalen (en ontsluiting) daardoor niet goed lukte. Maarja dat is mijn theorie
Ik vind het zo lastig dat je dan niet eerst kan passen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bon Prix, daar had ik de mijne vandaan
Mja, je kan het altijd weer terugsturen toch?quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:38 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind het zo lastig dat je dan niet eerst kan passen.
True, daar heb ik alleen nooit zin in.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Mja, je kan het altijd weer terugsturen toch?
Een kind krijgen is ook niet milieuvriendelijkquote:Op vrijdag 1 april 2022 15:13 schreef Vaiana het volgende:
[..]
True, daar heb ik alleen nooit zin in.En vind het niet zo milieuvriendelijk, al dat voor mijn gevoel onnodige vervoer heen en weer.
I know, maar dat vind ik geen reden om dan verder ook maar geen moeite meer te doen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Een kind krijgen is ook niet milieuvriendelijk
Ik snap je hoor, maar alleen bij Prenatal kan je, voor zover ik weet, zwangerschapsbroeken in de winkel kopen en passen. Dus je moet iets. Tenzij je dus allemaal dure kleren van de Prenatal wilquote:Op vrijdag 1 april 2022 15:22 schreef Vaiana het volgende:
[..]
I know, maar dat vind ik geen reden om dan verder ook maar geen moeite meer te doen.
Wil jij sowieso een keizersnede dan? Idealiter zou het het beste zijn als het spontaan begint!quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ha! Jij bent het perfecte ‘voorbeeld’ waar ik op doelde, haha. Wow, 41+6! Bubbles is uiteindelijk geboren met 40+6 omdat de ontsluiting hier inderdaad ook niet vorderde (ze was bijna 4000g em 53cm dus niet extreem groot maar lag wel in positie waardoor ze niet verder kon indalen/geboortekanaal door kon) en ik wil mijn keizersnede eigenlijk niet voor de ud plannen. Misschien zelfs wel wachten tot het natuurlijk begint en dan de OK op rollen, maar ik denk niet dat ze dat doen.
Planning enzo. Jij wil het vaginaal proberen deze keer toch? Hoe voel je je nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, zo herkenbaar. Ik heb nooit de hik gevoeld. Af en toe wat bewegen, maar ook dat was nihil. Ook hier klopte het, want ze was de eerste 5 maanden net zo rustig als in de buik.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hik was soms het enige teken van leven dat J in mijn buik gaf
Ik heb mijn 3e trimester doorgebracht aan de CTG
Hij is erbuiten trouwens exact hetzelfde als in de buik. Rustig, veel slapen. Hij is nu 6 maanden oud en pas nu komt er een beetje pit in lol (wriemelen, kraaien, boos huilen als hij iets wil)
Edit: Oja en hij was tijdens de zwangerschap een kleintje en nu ook nog. 3100 gram, 50cm bij de geboorte en nu bij 6 maanden 6800 gram
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Ik heb dat, los van ze zwangerschap als de kachel in de slaapkamer aanstaat en/of er niet goed geventileerd is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Nogal, haha. En ik heb juist beide nachten meer dan 8 uur geslapen, dus daar was ik zelf best gelukkig mee.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik krijg het als ik te weinig geslapen heb, een migraine achtige hoofdpijn die maar blijft hangen.
Maar ja, meer slapen is ook makkelijker gezegd dan gedaan
Mijn eerste actie bij hoofdpijn is meestal meer drinken idd, want ik weet dat ik daar gevoelig voor ben. Heb het gister niet bijgehouden maar denk echt wel de 2 liter aangetikt te hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Je hebt ook meer vocht nodig nu je zwanger bent, dus meer richting 2/2,5 liter. Maar of dat het is weet ik ook niet hoor, had zelf tijdens zwangerschap soms ook onverklaarbare hoofdpijn.
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
Net 15 weken. Ik ga mijn best doen om nog meer te drinken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:11 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hoe ver ben je nu? Meest waarschijnlijk komt het van de zwangerschap. Ik heb tussen 11-18 weken af en aan zware hoofdpijnen gehad en de verloskundige zei dat ik NOG MEER moest drinken.
En bij mij werkte dat. Rond de 13-14 weken kreeg ik het alleen onder controle door s ochtends 2 paracetamol te slikken en per 24 uur 3-4 liter water te drinken. Bij de 18e week trok het vanzelf weg en hoefde ik niet meer m’n best te doen om zoveel vocht binnen te krijgen
Het valt misschien te proberen om 3 liter te drinken en te kijken of je hoofdpijn daarop reageert?
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:14 schreef Elleska het volgende:
Al een coronatestje ertegenaan gegooid om dat uit te sluiten? Bij mijn man was hoofdpijn het eerste symptoom.
Wij zijn weer goedgekeurd bij de verloskundige.
Wel een groeiecho ingepland want bij de 20weken echo liep het buikje blijkbaar een week voor. De echografiste heeft toen wel gezegd dat het kindje opgevouwen lag en dat iedereen dan een zwembandje heeft. Zij maakte zich er duidelijk geen zorgen over maargoed even dubbelcheck om te zien of het inderdaad aan de houding lag kan geen kwaad.
Hier schoot alleen de buik uit de curve en was de rest gemiddeld. Ik weet de Pwaarden niet maar dat verschil is groter denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:19 schreef June. het volgende:
[..]
Oh grappig hoe dat verschilt. Hier was de buik p95, maar de rest iets kleiner dus gemiddeld rond de p80 geloof ik. Ik hoefde verder geen groeiecho..
Hoe krijg je het weg ook?quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:53 schreef Sway- het volgende:
Ik dronk makkelijk 3/4 liter vanwege de zwangerschapsdiabetes de laatste keer en mij is toen verteld in t zkh dat dat echt veel en veelste veel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |