Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch? Dat scheelt misschien ook wel. Ik kijk op de geboorte van mijn dochter heel positief terug, ook geen last van een trauma of angsten of wat dan ook. Een van de eerste dingen die ze zeiden nadat Bubbles geboren was, was dat ik het prima weer natuurlijk zou kunnen proberen de volgende keer. Ik voel daar gewoon weinig voor. Ik heb weeën mee mogen maken (joepie), een ruggenprik zou ik sowieso weer willen en ik heb persoonlijk totaal de behoefte niet dat ik graag mee zou willen maken hoe het voelt om een baby uit te persen (ik weet dat sommige andere vrouwen dit wel hebben). Plus het feit dat ik weet dat mijn vagina in tact blijft vind ik wel fijnquote:Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende: [..] Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend
![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
+1!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend
Ik vond het lichamelijk beide keren wel meevallen als ik eerlijk ben. Maar ik had ook het geluk dat man de eerste keer drie weken, en nu vier weken vrij was waardoor hij de zorg voor de oudste (en dan met name het vervoer naar/van de opvang en eventueel hem tillen) kon overnemen. Maar in principe was ik beide keren toen de kraamzorg na een week weg ging wel weer zo mobiel dat ik veel dingen weer redelijk gewoon kon doen, m.u.v. zwaar huishoudelijk werk…quote:Op zondag 6 maart 2022 16:40 schreef Sway- het volgende:
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...quote:Op zondag 6 maart 2022 21:07 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft een positieve coronatest.![]()
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
Ja het scheelt dat ik al op 11 weken zit en koorts spannend is t/m 8 weken. Maar ik zou het toch liever vermijden.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...
Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Yay wat goed!quote:Op maandag 7 maart 2022 15:20 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit.
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen.
[ afbeelding ]
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje.quote:
Herkenbaar.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje.
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo.
Ik had hem eind vorige week net ingepland voor 17 maart, want dan vrijwel 13 weken zwanger.quote:Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.
Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
Vegetarisch eten is heel handig bij een zwangerschapquote:Op dinsdag 8 maart 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Fijn idd Lokasenna!
Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app
Het was kip sushi.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik mis koude biertjes. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd
.
Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon.
Waarschijnlijk zodra ik de geruststelling van 2 goede echo's heb, word ik met die eitjes ook wel minder strikt. Sowieso vind ik heel veel zaken erg gericht op voedselveiligheid en niet per se op bestandsdelen die schadelijk zijn (zacht eitje wat inderdaad risico op diarree geeft versus lever waar teveel vitamine a in zit). Die eerste categorie is gewoon een kwestie van verantwoord met je voedselbereiding om gaan toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:26 schreef Sway- het volgende:
Misschien valt het ook best mee maar heb ik net zin in die dingen op dit moment. Zijn er mensen die nog wel tonijn eten?![]()
En wat betreft t zachtje eitje; geloof dat je daar alleen evt diarree van kan krijgen maar niet dat het schadelijk is voor je kind. Maargoed ik ben geen expert dus zeker weten doe ik het niet.
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanradenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:
In het eten dat niet mag heb ik tot nu toe niet echt interesse.
Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning.
Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:
In het eten dat niet mag heb ik tot nu toe niet echt interesse.
Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning.
Oh, leuke tip! Zal eens opzoeken waar dat kan hier in de buurt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanradenIk deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan
Op zich kan dat ook wel natuurlijk, maar de lekkerste onderdelen mis je dan wel (opgieten enzo)quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.
Oh oeps. Zoveel weet ik er dus van.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:58 schreef B.ertha het volgende:
Infrarood mag juist niet! Sauna's mogen gewoon als je het gewend bent, anders alleen mild (niet te heet, niet te lang), Turks stoombad, bubbelbad.
Wel rekening mee houden dat masseurs het in het 1e trimester vaak niet doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanradenIk deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan
Nopequote:Op zondag 6 maart 2022 14:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch?
Gelukkig zijn mijn vitaminen gewoon neutraal qua geur, ook al zit er visolie in. Anders zou ik moeten huilen denk ikquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet. Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
Ah oke! Dan was het iemand andersquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:27 schreef Keroppi het volgende:
[..]
NopeDoor omstandigheden 2x een geplande keizersnede
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapenquote:Op woensdag 9 maart 2022 14:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah oke! Nou uiteindelijk helemaal prima dus.
@:debsterr ik snap ook niet wat er aan de hand is, voorheen stonken ze niet zo.. misschien net misgegrepen qua potje. Gelukkig ben ik de 12 weken voorbij, dan vind ik het al minder een ramp als ik er eens een dag eentje niet neem. Hoe voel jij je verder?
Mijn grootste symptoom was ook vermoeidheid.quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapen. Dus vermoeidheid lijkt toe te nemen.
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verderquote:Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
Heel snel al.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Debsterr het volgende:
Gelukkig komt dinsdag snel dichterbij. Dan hopelijk een goede echo.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder".
Lijkt me wel lastig als je zo moe blijft! Maar kan me voorstellen dat het met een tweede sowieso wel wat zwaarder valt allemaal.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder".
Mehh.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:59 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt.
Behalve werken doe ik zo goed als niks, want eigenlijk lukt er verder ook niks.
Ik heb op dit moment geen aanpassingen qua werk, maar merk wel dat het misschien toch nodig gaat zijn, want het lukt niet echt om tussendoor bij te komen, ik blijf gewoon moe.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:02 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Mehh.
Ik merk daar sinds vorige week wel een stijgende lijn in, maar ben ook wel 2 uur per dag ziekgemeld en heb een kantoorbaan dus vergeleken met jouw werk kost dat een stuk minder energie denk ik.
Na 2 drukke dagen had ik wel weer 1,5 dag nodig om bij te komen.Maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!
Potje eventjes open laten staan helpt is mijn ervaring.quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet. Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
Ik heb die van de Davitamon met Omega 3 erin, die hebben geen vissmaak!quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef B.ertha het volgende:
Mijn pillen boeren ook zo vies op
Ik heb sinds een paar dagen zeurende (banden)pijn en soms steken in mijn lies. Zou dat verdere indaling zijn? Hij was bij de laatste controle al wel ingedaald. Die steken komen vooral bij beweging dus zouden ook nog weleens uit mijn bekken kunnen komen.
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.quote:
Ja ook de 13 weken gehad. Het is inderdaad heel fijn dat toen al was gezien dat alles in grote lijnen goed was en het ging nu vooral om de details, belangrijke details dat wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:37 schreef Sway- het volgende:
[..]
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheimquote:
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 14:49 schreef Elleska het volgende:
Er kunnen bij de 20 weken echo nog afwijkingen worden gevonden. Met 13 weken is alles nog zo klein dat ze bijvoorbeeld bij het hartje wel kunnen zien of het bloed in de juiste richting door de kamers stroomt maar nog niet of de kleppen goed functioneren of dat de bloedvaten goed zijn aangesloten. Belangrijke details.
[..]
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheim
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:52 schreef Sway- het volgende:
Ik kreeg bij de 13 weken echo te horen dat de kleppen van t hartje t goed deden. Je zag ze ook mooi bewegen. Sowieso bizar wat ze dan allemaal al kunnen zien zeg
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb afgesproken om alvast een dag minder te gaan werken.
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
Oja dat weet ik allemaal niet maar ze gaf toen aan dat t er goed uitzag en ze mooi bewogen. Ik ben iig gerustgesteld.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef Elleska het volgende:
[..]
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.
[..]
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb afgesproken om alvast een dag minder te gaan werken.
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
Oh wat knap! Ik ben al heel tevreden als ik t beneden kan volhouden tot 21:00quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.
Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen![]()
.
Dat is wel gezellig.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:26 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook.
Pfffft. 12 weken zwanger nu, maar ik lijk juist weer meer een weeïg gevoel in mijn maag te hebben dan afgelopen week. En ik dacht net 1 braamplant uit de tuin te trekken, toen ontdekte ik er nog 6 en nu ben ik uitgeput.![]()
Buren vertelden dat ze opa en oma gaan worden, dus nu heb ik helemaal droombeelden van dat hun kleinkind komt logeren en dan met onze kleine speelt.![]()
Wel spannend, komt vast goedquote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.
Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen![]()
.
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:54 schreef Debsterr het volgende:
Nog 1 dagje tot de echo.
De laatste dagen ineens af en aan misselijk. Waarom wilde ik meer symptomen? Als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk, maar als ik teveel eet word ik ook misselijk. En ging gisteravond bekant over mijn nek omdat mijn man gorgonzola in zijn eten had en het idee al te ranzig was. Ik kon gewoon niet naar zijn bord kijken
.
12:30quote:Op maandag 14 maart 2022 09:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?
Het is allebei lastig, bij geen kwaaltjes maak je je zorgen of het wel goed is, als ze er wel zijn ben je ze vooral weg aan het wensen
Tot 10 werkdagen zei de dame van de bloedafname. Ik heb echt een hekel aan wachten op uitslagen.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:07 schreef Debsterr het volgende:
Hoe lang duurt het voor je uitslag van de NIPT krijgt @:Lokasenna?
haha ja, maar tochquote:Op maandag 14 maart 2022 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Ik wil het wel weten
Maar dat duurt nog wel een paar maanden
En jij?
Ik had hem ook een stuk eerder. Bij beide zwangerschappen dus hopelijk bij jullie allemaal ook!quote:Op maandag 14 maart 2022 15:52 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe, tot 10 werkdagen is ook echt lang zeg! Snap dat dat lastig is met wachten.
Wij moeten ons nog weer verdiepen in alle test opties..
Daarover gesproken, weten jullie al of jullie het geslacht willen weten @:Lokasenna en @:Vaiana?
Bij ons helaas niet. De eerste keer moest ik de volle tien dagen wachten om te horen dat het bij het lab zelf fout was gegaan. Vervolgens nog een keer moest ik ook wel 8 werkdagen wachten volgens mijquote:Op maandag 14 maart 2022 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het altijd zo stoer als mensen ervoor kiezen het niet te willen weten. Ik zou dat echt niet kunnen.
Loka, bij mij zeiden ze dat de NIPT uitslag ook lang kon duren maar wij hadden de uitslag binnen een paar dagen! Dus wie weet hoef je niet de volle twee weken te wachten.
Omdat het een fout was van het lab (onleesbare uitslag) kreeg ik gratis een tweedequote:Op maandag 14 maart 2022 18:40 schreef Sway- het volgende:
Zou ik ook niet blij mee zijn als ze dat soort dingen kwijtraken. Tis ook niet alsof het niks kost.
Spannendquote:Op maandag 14 maart 2022 20:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben al 37 weken zwanger
Mijn gevoel zegt al heel lang dat ie vrijdag komt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |