abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203968299
Uitgerekende data:

3 april: B.ertha

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Half augustus: Smart_ass

Begin September: Sway-
23 september: Vaiana

Begin november Debsterr

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 24-03-2022 11:50:35 ]
pi_203968368
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende: [..] Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch? Dat scheelt misschien ook wel. Ik kijk op de geboorte van mijn dochter heel positief terug, ook geen last van een trauma of angsten of wat dan ook. Een van de eerste dingen die ze zeiden nadat Bubbles geboren was, was dat ik het prima weer natuurlijk zou kunnen proberen de volgende keer. Ik voel daar gewoon weinig voor. Ik heb weeën mee mogen maken (joepie), een ruggenprik zou ik sowieso weer willen en ik heb persoonlijk totaal de behoefte niet dat ik graag mee zou willen maken hoe het voelt om een baby uit te persen (ik weet dat sommige andere vrouwen dit wel hebben). Plus het feit dat ik weet dat mijn vagina in tact blijft vind ik wel fijn :P.

Zoveel mensen, zoveel meningen. In elk geval zo fijn dat het allemaal kan O+.
pi_203968442
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
+1!
Na de spoedkeizersnede van baby 1 waren man en ik het er direct over eens dat, mocht er een tweede komen, die sowieso met een keizersnede geboren zou worden. Het verloop van de bevalling bij de oudste heeft ons zoveel stress en angst opgeleverd dat het geplande gedeelte ons beide veel rust gaf. De rekenmodellen voor baby 2 waren overigens 'prima' volgens de arts (al vond ik 20 tot 22% dat het weer een spoedkeizersnede zou worden als ik het tóch vaginaal zou proberen 20 tot 22% te hoog :')). Maar goed, hier ook geen borstvoeding of cosleeping gedaan. Da's ook vast impopulair :+
  zondag 6 maart 2022 @ 16:40:34 #4
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203970597
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
pi_203970637
Of een keizersnede een impopulaire mening is ligt er volgens mij nogal aan wie je het vraagt. In Nederland is het medisch gezien niet de eerste keuze maar het is wel een keuze en daar zou geen waardeoordeel aan moeten hangen.
Er zijn ook genoeg landen waar ze verbaast zijn dat er mensen vaginaal bevallen (en dan gaat het nog niet eens over pijnstilling of thuisbevalling).
pi_203971245
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:40 schreef Sway- het volgende:
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
Ik vond het lichamelijk beide keren wel meevallen als ik eerlijk ben. Maar ik had ook het geluk dat man de eerste keer drie weken, en nu vier weken vrij was waardoor hij de zorg voor de oudste (en dan met name het vervoer naar/van de opvang en eventueel hem tillen) kon overnemen. Maar in principe was ik beide keren toen de kraamzorg na een week weg ging wel weer zo mobiel dat ik veel dingen weer redelijk gewoon kon doen, m.u.v. zwaar huishoudelijk werk…
pi_203971694
Ik vond het herstel van mijn eerdere keizersnede ook meevallen maar ik maak me geen illusies over deze keer (vorige keer was ik lichamelijk fitter en had ik niet al een rondrennende dreumes). Gelukkig heeft mijn vriend bij zijn huidige baan 6(!) weken ouderschapsverlof (en dat in dit land :') ) dus dat komt helemaal prima uit.
pi_203975658
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
  maandag 7 maart 2022 @ 08:21:47 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203979122
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:07 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203979984
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Ja het scheelt dat ik al op 11 weken zit en koorts spannend is t/m 8 weken. Maar ik zou het toch liever vermijden. :+ We slapen nu apart en houden 1,5 meter afstand, maar hij zit niet in volledige isolatie. Er staat vanmiddag een test voor mij gepland, vooralsnog heb ik eigenlijk geen klachten dus we gaan het meemaken.

Ahh ja stressen is dat dan he. ;( Fijn dat je al eerder mag spieken. O+
pi_203984273
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
pi_203984295
Vervelend dat je man corona heeft!
Hopelijk valt het bij jou mee.
pi_203984342
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:20 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
[ afbeelding ]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
pi_203984388
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:25 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
pi_203984404
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
pi_203984569
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
pi_203984796
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
Ik had hem eind vorige week net ingepland voor 17 maart, want dan vrijwel 13 weken zwanger. :') Maar als ik magischerwijs niet besmet raak kan dat alsnog.
Met delta waren de risico's best aanwezig maar als het goed is met omikron minder idd, dat is heel fijn.
  maandag 7 maart 2022 @ 15:56:30 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203984846
Fijn van de echo @Lokasenna!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:56 #19
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203996497
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
pi_203996557
Heb gisteren nog garnalen gegeten :Y) .
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:00:23 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203996600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
Vegetarisch eten is heel handig bij een zwangerschap :D (tenminste, thuis wordt er vegetarisch gekookt, buiten de deur eet ik wel vlees). Ik mis vooral mijn zachte eitjes ;(.
pi_203996771
Ik hield gelukkig al van hard gekookte eitjes, en eet ook grotendeels vegetarisch.
Zwanger-proof sushi was wel een tikkeltje anti-climactisch. :D En ik vind het wel ingewikkeld dat niet meer alle kaasjes mogen.
pi_203996803
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
pi_203996804
Daardoor vind ik het dus ook wel meevallen qua lijst rode kruizen, maar ik zoek ws op hele andere dingen. _O-
pi_203996815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
Het was kip sushi. ;) Best lekker hoor, maar toch niet helemaal dezelfde ervaring. Qua bier; ik had een lading 0,0 biertjes gekocht maar heb sinds ik zwanger ben dus totaaaal geen zin in bier meer. :')

Ja ik vind het vooral teveel gedoe om het te (laten) checken op feestjes, dus dan eet ik het maar gewoon niet.
pi_203996849
Oh, ik vind kip sushi eerlijk gezegd nog minder aantrekkelijk klinken dan vegetarische sushi :D.

Ja dat is waar trouwens, als je het moet checken op feestjes of in restaurants is het lastiger vaak!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:26:44 #27
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203996882
Misschien valt het ook best mee maar heb ik net zin in die dingen op dit moment. Zijn er mensen die nog wel tonijn eten? :Y)

En wat betreft t zachtje eitje; geloof dat je daar alleen evt diarree van kan krijgen maar niet dat het schadelijk is voor je kind. Maargoed ik ben geen expert dus zeker weten doe ik het niet.
pi_203996912
Tonijn eet ik sporadisch. Als dingen in land A afgeraden worden terwijl ze in land B juist aangeraden worden ga ik er niet vanuit dat het om enorm schadelijke dingen gaat. Maar dat ben ik :P.
pi_203997123
Ik lust geen tonijn. Dus dat scheelt. :D

Volgens de app mag het idd niet.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:10:13 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203997342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:26 schreef Sway- het volgende:
Misschien valt het ook best mee maar heb ik net zin in die dingen op dit moment. Zijn er mensen die nog wel tonijn eten? :Y)

En wat betreft t zachtje eitje; geloof dat je daar alleen evt diarree van kan krijgen maar niet dat het schadelijk is voor je kind. Maargoed ik ben geen expert dus zeker weten doe ik het niet.
Waarschijnlijk zodra ik de geruststelling van 2 goede echo's heb, word ik met die eitjes ook wel minder strikt. Sowieso vind ik heel veel zaken erg gericht op voedselveiligheid en niet per se op bestandsdelen die schadelijk zijn (zacht eitje wat inderdaad risico op diarree geeft versus lever waar teveel vitamine a in zit). Die eerste categorie is gewoon een kwestie van verantwoord met je voedselbereiding om gaan toch?
pi_203997916
In het eten dat niet mag heb ik tot nu toe niet echt interesse. :P

Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning. :@
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:57:18 #32
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203997982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:

Vind het wel jammer dat de sauna wordt afgeraden, want behoefte aan een dagje ontspanning. :@
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanraden :Y Ik deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 8 maart 2022 @ 16:10:51 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203998152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:52 schreef Lokasenna het volgende:

Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.
pi_203998380
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik kan een zwangerschapsmassage zeer aanraden :Y Ik deed het zelf pas in week 36 ofzo, maar ik wou dat ik het eerder en vaker in mijn zwangerschap had gedaan :Y
Oh, leuke tip! Zal eens opzoeken waar dat kan hier in de buurt.
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 16:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dagje sauna zonder (heftige) sauna's is ook al lekker toch? Beetje zwemmen, beetje lezen, beetje slapen.
Op zich kan dat ook wel natuurlijk, maar de lekkerste onderdelen mis je dan wel (opgieten enzo) :P
Maar ik ga nog wel een keertje binnenkort met mijn moeder denk ik, beter iets dan niets!
pi_203998471
Infrarood ofzo kan waarschijnlijk wel? Als je lijf er aan gewend is kan het ook alweer minder kwaad begreep ik.

Ik ben denk ik 3 jaar geleden voor het laatst naar de sauna geweest, dus ik ga het maar niet uitproberen. :+ Was ook meteen een goed excuus toen mijn schoonmoeder erover begon. Ik ben echt niet preuts, maar met mijn schoonmoeder naar de sauna lijkt me toch wel een beetje gek. :D
pi_203999539
Infrarood mag juist niet! Sauna's mogen gewoon als je het gewend bent, anders alleen mild (niet te heet, niet te lang), Turks stoombad, bubbelbad.
pi_203999600
Na corona ben ik het helaas niet echt meer gewend :P
Maar kon er altijd wel prima tegen.
pi_203999689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:58 schreef B.ertha het volgende:
Infrarood mag juist niet! Sauna's mogen gewoon als je het gewend bent, anders alleen mild (niet te heet, niet te lang), Turks stoombad, bubbelbad.
Oh oeps. Zoveel weet ik er dus van. :@ :')
pi_204003151
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wel rekening mee houden dat masseurs het in het 1e trimester vaak niet doen.

Oja en salami mag ook niet

Wist ik ook niet destijds
pi_204008126
Maar salami mag dan wel weer als je het goed verhit hebt, dus op een tosti of op een pizza.

Ja, ik struggelde ook met het eten tijdens de zwangerschap. Vond salades eten in een restaurant ook altijd een beetje tricky. En ik miste vooral m'n vissushi en m'n carpaccio's. Toetjes was ook altijd een drama in een restaurant. Soms maken ze die natuurlijk met rauw ei of met alcohol.
Nu kan ik alles zonder na te denken weer in m'n mond stoppen, heerlijk.
pi_204008232
Ik mis eigenlijk als enige een beetje de gerookte zalm.
Maar ik las dat het in veel andere landen niet eens op de afgeraden lijst staat, dus misschien ga ik het wel gewoon weer eten.
pi_204008648
Ik zou dan wel de gerookte zalm alleen eten als de visboer of het restaurant 'm zelf gerookt heeft. Volgens mij zijn de verpakkingen in de winkel relatief 'gevaarlijk'.
pi_204010526
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet :'( . Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
  FOK!fossiel woensdag 9 maart 2022 @ 14:27:05 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204010622
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch?
Nope :) Door omstandigheden 2x een geplande keizersnede :)
Chick on a mission
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:28:37 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204010641
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ik heb van die multivitaminen voor zwangeren en de visgeur komt je al tegemoet als je alleen nog maar het keukenkastje open doet :'( . Bij mijn vorige potje was dat helemaal niet zo, gek hoe dat zo kan verschillen.
Gelukkig zijn mijn vitaminen gewoon neutraal qua geur, ook al zit er visolie in. Anders zou ik moeten huilen denk ik :P.
pi_204010755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:27 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Nope :) Door omstandigheden 2x een geplande keizersnede :)
Ah oke! Dan was het iemand anders :@. Nou uiteindelijk helemaal prima dus :).

@Debsterr ik snap ook niet wat er aan de hand is, voorheen stonken ze niet zo.. misschien net misgegrepen qua potje. Gelukkig ben ik de 12 weken voorbij, dan vind ik het al minder een ramp als ik er eens een dag eentje niet neem :P. Hoe voel jij je verder?
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:41:53 #47
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204010766
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah oke! Nou uiteindelijk helemaal prima dus :).

@:debsterr ik snap ook niet wat er aan de hand is, voorheen stonken ze niet zo.. misschien net misgegrepen qua potje. Gelukkig ben ik de 12 weken voorbij, dan vind ik het al minder een ramp als ik er eens een dag eentje niet neem :P. Hoe voel jij je verder?
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapen :'). Dus vermoeidheid lijkt toe te nemen.
pi_204011002
Ik moest dus echt even wennen aan het idee dat ik geen foliumzuur meer hoef te slikken. Dat doe ik al bijna anderhalf jaar dagelijks. _O-

quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Op zich prima, weinig symptomen naar mijn idee wat ik dan weer doodeng vind. Maar gisteravond om 21:30 gaan slapen, wekker om 6:20 vandaag en ik zit alweer de hele dag te gapen :'). Dus vermoeidheid lijkt toe te nemen.
Mijn grootste symptoom was ook vermoeidheid. :Y Maar ik herken het gevoel dat je juist klachten wilt omdat je dan merkt dat er iets gebeurt.
  woensdag 9 maart 2022 @ 15:04:05 #49
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204011034
Gelukkig komt dinsdag snel dichterbij O+. Dan hopelijk een goede echo.
pi_204011036
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
  woensdag 9 maart 2022 @ 15:06:17 #51
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204011060
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Vermoeidheid was ook mijn enige klacht bij de eerste hoor! En nu eigenlijk ook, behalve die pijn bij mijn stuitje bij het opstaan/lopen af en toe. Had gehoopt dat de vermoeidheid nu in het tweede semester wat afgenomen zou zijn, maar helaas.. weet ook niet of ik het per se allemaal kan afschuiven op de zwangerschap, heb het opzich ook wel vrij druk nu.
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder :?".
pi_204011061
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Debsterr het volgende:
Gelukkig komt dinsdag snel dichterbij O+. Dan hopelijk een goede echo.
Heel snel al. O+

Ik kijk nu alweer ontzettend uit naar de 13 weken echo. :') Nog anderhalve week geduld oefenen. Merk dat wat ik had aan symptomen nu ook consistent minder wordt. Wat heel logisch is wanneer je de 12 weken nadert, maar ook wel weer spannend.
pi_204011077
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zeker met al een kindje in huis snap ik dat je vermoeid bent haha! Heel veel apps en websites stellen zoveel van de standaard symptomen als absolute waarheid. "Het is nu week 6 en je lust ineens dingen niet meer die je ooit heerlijk vond! Je bent misselijk! Alles is ellende!" en dan denk ik "nou, mwah, beetje labiel ben ik wel maar verder :?".
_O-
Dit, echt heel erg ontzettend. "Je reuk is nu overgevoelig en je walgt van bepaalde geuren". Mwah, ik vind de lavendelzeep wel extra stinken maar verder...
Ironisch genoeg heb ik deze keer minder symptomen dan bij de miskraam.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me wel lastig als je zo moe blijft! Maar kan me voorstellen dat het met een tweede sowieso wel wat zwaarder valt allemaal.
pi_204011407
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
_O-
pi_204011590
Ik kan echt niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt.
Behalve werken doe ik zo goed als niks, want eigenlijk lukt er verder ook niks. :')
pi_204011625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:59 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt.
Behalve werken doe ik zo goed als niks, want eigenlijk lukt er verder ook niks. :')
Mehh.

Ik merk daar sinds vorige week wel een stijgende lijn in, maar ben ook wel 2 uur per dag ziekgemeld en heb een kantoorbaan dus vergeleken met jouw werk kost dat een stuk minder energie denk ik.
Na 2 drukke dagen had ik wel weer 1,5 dag nodig om bij te komen. :+ Maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!
pi_204011645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Mehh.

Ik merk daar sinds vorige week wel een stijgende lijn in, maar ben ook wel 2 uur per dag ziekgemeld en heb een kantoorbaan dus vergeleken met jouw werk kost dat een stuk minder energie denk ik.
Na 2 drukke dagen had ik wel weer 1,5 dag nodig om bij te komen. :+ Maar hopelijk gaat het bij jou ook snel beter!
Ik heb op dit moment geen aanpassingen qua werk, maar merk wel dat het misschien toch nodig gaat zijn, want het lukt niet echt om tussendoor bij te komen, ik blijf gewoon moe.
Mijn dienst van vandaag had ik weggeruild met een collega omdat ik er nu echt te veel achter elkaar had, maar ja, ik moet hem straks toch weer een keer inhalen :P
pi_204013589
Fokwet kwam meteen in actie, ik heb net een dutje gedaan op de bank omdat ik te moe was om mijn ogen open te houden. _O-

Loka, klinkt inderdaad alsof het een goed idee is om je werk tijdelijk wat anders in te delen. Heb je daar al verteld dat je zwanger bent?
pi_204013878
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:15 schreef Smart_ass het volgende:
Potje eventjes open laten staan helpt is mijn ervaring.
pi_204014496
Ga ik proberen, bedankt voor de tip :).

Hier weer goedgekeurd, 17 weken alweer! Hartslag was wederom moeilijk te vinden door mijn placenta, maar we hebben een erg beweeglijk meisje, dat hoorde ze wel direct. Voel er alleen 0.0 van :D.
pi_204020532
Mijn pillen boeren ook zo vies op :{

Ik heb sinds een paar dagen zeurende (banden)pijn en soms steken in mijn lies. Zou dat verdere indaling zijn? Hij was bij de laatste controle al wel ingedaald. Die steken komen vooral bij beweging dus zouden ook nog weleens uit mijn bekken kunnen komen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 08:46:40 #62
208890 June.
Seriously?
pi_204020684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:31 schreef B.ertha het volgende:
Mijn pillen boeren ook zo vies op :{

Ik heb sinds een paar dagen zeurende (banden)pijn en soms steken in mijn lies. Zou dat verdere indaling zijn? Hij was bij de laatste controle al wel ingedaald. Die steken komen vooral bij beweging dus zouden ook nog weleens uit mijn bekken kunnen komen.
Ik heb die van de Davitamon met Omega 3 erin, die hebben geen vissmaak!
Shine bright like a diamond.
pi_204023179
*O* 20 weken echo was goed :D
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:37:03 #64
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204023459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:09 schreef Elleska het volgende:
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.
pi_204023653
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:37 schreef Sway- het volgende:

[..]
Fijn! Had je ook de 13 weken gehad? Kan me voorstellen dat die zorgt dat die van 20 weken ietsje minder spannend is als je met 13 weken al een fijne echo hebt gehad.
Ja ook de 13 weken gehad. Het is inderdaad heel fijn dat toen al was gezien dat alles in grote lijnen goed was en het ging nu vooral om de details, belangrijke details dat wel.
pi_204024477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:09 schreef Elleska het volgende:
Fijn! Wist je het geslacht al?
pi_204024599
Zijn er geen afwijkingen of dingen die op de 20 weken echo gevonden zouden kunnen worden maar die nog niet op de 13 weken echo te zien zijn?

Fijn dat alles goed was in elk geval. *O*
pi_204025024
Er kunnen bij de 20 weken echo nog afwijkingen worden gevonden. Met 13 weken is alles nog zo klein dat ze bijvoorbeeld bij het hartje wel kunnen zien of het bloed in de juiste richting door de kamers stroomt maar nog niet of de kleppen goed functioneren of dat de bloedvaten goed zijn aangesloten. Belangrijke details.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Fijn! Wist je het geslacht al?
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheim O+
  donderdag 10 maart 2022 @ 18:40:26 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204027277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 14:49 schreef Elleska het volgende:
Er kunnen bij de 20 weken echo nog afwijkingen worden gevonden. Met 13 weken is alles nog zo klein dat ze bijvoorbeeld bij het hartje wel kunnen zien of het bloed in de juiste richting door de kamers stroomt maar nog niet of de kleppen goed functioneren of dat de bloedvaten goed zijn aangesloten. Belangrijke details.
[..]
Wisten we nog niet, nu wel maar blijft nog even geheim O+
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:52:44 #70
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204030223
Ik kreeg bij de 13 weken echo te horen dat de kleppen van t hartje t goed deden. Je zag ze ook mooi bewegen. Sowieso bizar wat ze dan allemaal al kunnen zien zeg O+
pi_204030971
Zo’n zin in de 13 weken echo! Nog 1,5 week.

@Elleska Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd. O+
pi_204047223
Ik heb afgesproken om alvast een dag minder te gaan werken. :@
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
pi_204047247
Fijn van het goede nieuws bij de echo, @Elleska O+
Lijkt me wel een moeilijk geheim om te bewaren :D
pi_204047972
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2022 18:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijn nieuws, en leuk! Houden jullie het helemaal geheim of wel delen met familie?
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:52 schreef Sway- het volgende:
Ik kreeg bij de 13 weken echo te horen dat de kleppen van t hartje t goed deden. Je zag ze ook mooi bewegen. Sowieso bizar wat ze dan allemaal al kunnen zien zeg O+
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.
pi_204049030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Hopelijk geeft dat wat lucht, ook omdat ik nog bezig ben met een opleiding volgen, en graag nog zoveel mogelijk wil afmaken voor er een baby is.
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook. :)

Pfffft. 12 weken zwanger nu, maar ik lijk juist weer meer een weeïg gevoel in mijn maag te hebben dan afgelopen week. En ik dacht net 1 braamplant uit de tuin te trekken, toen ontdekte ik er nog 6 en nu ben ik uitgeput. :')

Buren vertelden dat ze opa en oma gaan worden, dus nu heb ik helemaal droombeelden van dat hun kleinkind komt logeren en dan met onze kleine speelt. O+ :@
  zaterdag 12 maart 2022 @ 14:13:05 #76
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204049440
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Juist niet aan familie, dat is bij ons aan beide kanten niet gebruikelijk. De meesten weten het zelf niet eens.
[..]
Hartklepjes heb ik toen ook gezien maar ik kreeg bij deze echo uitgelegd dat ze nu pas konden beoordelen of de kleppen helemaal goed openen en sluiten.
Oja dat weet ik allemaal niet maar ze gaf toen aan dat t er goed uitzag en ze mooi bewogen. Ik ben iig gerustgesteld.
pi_204050392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef Lokasenna het volgende:
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.

Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen :') :D.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 19:31:42 #78
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204052993
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Fijn toch! Je moet jezelf ook wat rust gunnen af en toe om een beetje op adem te kunnen komen.

Dingen af willen hebben voordat de baby er is snap ik wel ja. Ik studeer full time in de avonduren. Ben half augustus uitgerekend maar heb eind juli nog mijn laatste tentamens, ik hoop echt heel erg dat dit goed gaat komen :') :D.
Oh wat knap! Ik ben al heel tevreden als ik t beneden kan volhouden tot 21:00 :'). Wat studeer je?
pi_204059310
Ja ik ben ‘s avonds ook moe hoor, heb regelmatig moeite om mijn ogen open te houden tijdens college :@. Ik doe een master of laws.

Oh en we zijn uit de naam! *O* Zal voor velen vroeg zijn met 17 weken, maar bij onze dochter wisten we het eigenlijk al zodra we wisten dat ik zwanger was. Ik vind het fijn dat we de baby nu ook al bij naam kunnen noemen O+.
pi_204060135
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Dat klinkt als een goed idee! Fijn dat het mogelijk is ook. :)

Pfffft. 12 weken zwanger nu, maar ik lijk juist weer meer een weeïg gevoel in mijn maag te hebben dan afgelopen week. En ik dacht net 1 braamplant uit de tuin te trekken, toen ontdekte ik er nog 6 en nu ben ik uitgeput. :')

Buren vertelden dat ze opa en oma gaan worden, dus nu heb ik helemaal droombeelden van dat hun kleinkind komt logeren en dan met onze kleine speelt. O+ :@
Dat is wel gezellig. O+

Wel vervelend dat je klachten zo aanwezig blijven. Bij mij lijken de ergste klachten wel wat af te nemen, nu al een paar dagen geen héle slechte dag gehad, terwijl ik er aan het begin van de week ontzettend doorheen zat. Maar goed, dat kan ook zomaar morgen weer anders zijn. :P

Morgen heb ik een rondleiding bij het kinderdagverblijf, heel benieuwd hoe ik het ga vinden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 15:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wel spannend, komt vast goed :D
Ik studeer deeltijd en het is gelukkig best flexibel (geen tentamens maar praktijkopdrachten die je ook al voor het examenmoment mag inleveren), maar het gebrek aan deadlines zorgt soms ook wel voor uitstelgedrag :P
En in het eerste trimester heb ik nog maar bar weinig voor elkaar gekregen, tot nu toe.
  maandag 14 maart 2022 @ 08:54:01 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204072452
Nog 1 dagje tot de echo O+.

De laatste dagen ineens af en aan misselijk. Waarom wilde ik meer symptomen :')? Als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk, maar als ik teveel eet word ik ook misselijk. En ging gisteravond bekant over mijn nek omdat mijn man gorgonzola in zijn eten had en het idee al te ranzig was. Ik kon gewoon niet naar zijn bord kijken _O-.
pi_204072738
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:54 schreef Debsterr het volgende:
Nog 1 dagje tot de echo O+.

De laatste dagen ineens af en aan misselijk. Waarom wilde ik meer symptomen :')? Als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk, maar als ik teveel eet word ik ook misselijk. En ging gisteravond bekant over mijn nek omdat mijn man gorgonzola in zijn eten had en het idee al te ranzig was. Ik kon gewoon niet naar zijn bord kijken _O-.
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?

Het is allebei lastig, bij geen kwaaltjes maak je je zorgen of het wel goed is, als ze er wel zijn ben je ze vooral weg aan het wensen _O-
  maandag 14 maart 2022 @ 09:27:08 #83
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204072802
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Super spannend! Hoe laat heb je de echo?

Het is allebei lastig, bij geen kwaaltjes maak je je zorgen of het wel goed is, als ze er wel zijn ben je ze vooral weg aan het wensen _O-
12:30 :). En momenteel druk in financiële afsluiting op het werk dus goede afleiding.
pi_204074026
Afleiding is altijd fijn!
Het gaat vast goedkomen morgen :*

Ik heb net bloed laten afnemen voor de NIPT, dus ik ga ook maar proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Zwanger zijn en een zenuwpees zijn is echt een moeilijke combinatie. :P
  maandag 14 maart 2022 @ 15:07:45 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204076621
Hoe lang duurt het voor je uitslag van de NIPT krijgt @Lokasenna?
pi_204076810
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:07 schreef Debsterr het volgende:
Hoe lang duurt het voor je uitslag van de NIPT krijgt @:Lokasenna?
Tot 10 werkdagen zei de dame van de bloedafname. Ik heb echt een hekel aan wachten op uitslagen. :')
Ik twijfelde heel erg of ik hem uberhaupt wilde laten doen, vooral omdat ik van mezelf weet dat ik twee weken alleen maar daaraan ga denken.
  maandag 14 maart 2022 @ 15:52:31 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204077125
Pfoe, tot 10 werkdagen is ook echt lang zeg! Snap dat dat lastig is met wachten.
Wij moeten ons nog weer verdiepen in alle test opties..

Daarover gesproken, weten jullie al of jullie het geslacht willen weten @Lokasenna en @Vaiana?
pi_204077388
Ik wil het wel weten O+
Maar dat duurt nog wel een paar maanden :D
En jij?
pi_204077468
Ik vind het altijd zo stoer als mensen ervoor kiezen het niet te willen weten. Ik zou dat echt niet kunnen :D.

Loka, bij mij zeiden ze dat de NIPT uitslag ook lang kon duren maar wij hadden de uitslag binnen een paar dagen! Dus wie weet hoef je niet de volle twee weken te wachten.
  maandag 14 maart 2022 @ 16:28:19 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204077504
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:18 schreef Lokasenna het volgende:
Ik wil het wel weten O+
Maar dat duurt nog wel een paar maanden :D
En jij?
haha ja, maar toch :D!

Nou, uhm, wij zeggen NU dus dat we het niet willen weten. Ik heb ook al gezegd dat er een grote kans is dat mijn hormonen anders besluiten :').
  maandag 14 maart 2022 @ 16:38:21 #91
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204077617
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:52 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe, tot 10 werkdagen is ook echt lang zeg! Snap dat dat lastig is met wachten.
Wij moeten ons nog weer verdiepen in alle test opties..

Daarover gesproken, weten jullie al of jullie het geslacht willen weten @:Lokasenna en @:Vaiana?
Ik had hem ook een stuk eerder. Bij beide zwangerschappen dus hopelijk bij jullie allemaal ook!
pi_204077864
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het altijd zo stoer als mensen ervoor kiezen het niet te willen weten. Ik zou dat echt niet kunnen :D.

Loka, bij mij zeiden ze dat de NIPT uitslag ook lang kon duren maar wij hadden de uitslag binnen een paar dagen! Dus wie weet hoef je niet de volle twee weken te wachten.
Bij ons helaas niet. De eerste keer moest ik de volle tien dagen wachten om te horen dat het bij het lab zelf fout was gegaan. Vervolgens nog een keer moest ik ook wel 8 werkdagen wachten volgens mij
pi_204078028
Oh wat vervelend zeg! De uitslag was wel goed, toch?

Bij mij was het lab de vorige keer mijn bloed kwijtgeraakt dat was afgenomen na de suikertest, mocht ik die opnieuw doen.. wat een feest :') .
pi_204078120
Ja, uitslag was prima. Ik was we ook niet heel de dag mee bezig hoor. Maar alsnog vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moet en weer moet wachten
  maandag 14 maart 2022 @ 18:40:23 #95
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204079129
Zou ik ook niet blij mee zijn als ze dat soort dingen kwijtraken. Tis ook niet alsof het niks kost.
pi_204080028
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:40 schreef Sway- het volgende:
Zou ik ook niet blij mee zijn als ze dat soort dingen kwijtraken. Tis ook niet alsof het niks kost.
Omdat het een fout was van het lab (onleesbare uitslag) kreeg ik gratis een tweede
pi_204080236
Bij mij hadden ze ook een fout gemaakt en toen kon ik er nog achteraan dat ik niet dubbel moest betalen }:|
pi_204080259
Ik ben al 37 weken zwanger :o
Mijn gevoel zegt al heel lang dat ie vrijdag komt..
  maandag 14 maart 2022 @ 21:20:51 #99
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204081434
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben al 37 weken zwanger :o
Mijn gevoel zegt al heel lang dat ie vrijdag komt..
Spannend *O*
pi_204081824
Bij mij zei ze ook 10 werkdagen ja, ik ga donderdag bloed laten prikken. Zou vorige week maandag gaan maar toen moest ik in quarantaine en toen ik eruit mocht was er pas donderdag plek. }:|

Wij willen zeker het geslacht weten, en gaan daar ook geen geheim van maken. Vooralsnog is het idee een extra echo tussen de 13 en 20 weken in, zowel om dat gat van 7 weken op te vullen als om het geslacht te ontdekken.

Vriendin van mij had vandaag de 13 weken echo en die echo mevrouw heeft het geslacht gezien en verteld. :o Dat geluk zal ik wel weer niet hebben, haha.

@B.ertha Dat gaat ook hard zeg! Ben benieuwd of je gevoel klopt. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')