abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203966693

In recent overleg met jullie, de FOK!molloten, is gebleken dat er behoefte is aan een plek waar de hele week door gekletst kan worden, over de afleveringen maar ook 'gewoon' gezellig. Op basis van deze poll proberen we het voor nu eens zo: Het livetopic blijft de hele week open en fungeert verder als plek waar de hele week zowel inhoudelijk over de afleveringen gekletst kan worden als tussendoor luchtig geSC't kan worden. De aloude 'Algemeen' reeks behoudt dan zijn functie als centrale plek om ook makkelijk nieuwtjes terug te kunnen lezen: Topicreeks: [WIDM] Algemeen & nieuwtjes

Het 23e (reguliere) seizoen van WIDM is opgenomen in Zuid-Afrika en wordt gepresenteerd door Rik van de Westelaken.
Wie is de Mol? is van 7 januari t/m 11 maart 2023 elke zaterdagavond om 20:30 te zien op NPO1.
Aansluitend wordt MolTalk uitgezonden, om 21:30 op NPO3. Wederom gepresenteerd door oud-deelnemers Marlijn Weerdenburg en Rop Verheijen. Na 22:00 is op wieisdemol.nl ook de online serie 'Niet de Mol' van Splinter Chabot te bekijken. En de dag erna voor de jeugdige kijkers Mollenstreken om 18:45 op NPO Zapp.

MOL / De kandidaten van WIDM 2023 zijn bekend!

Ranomi Kromowidjojo | Jurre Geluk | Danil Verlaan | Sarah Janneh | Annick Boer | Nabil Aoulad Ayad | Anke de Jong | Sander de Kramer | Soy Kroon | Froukje de Both

WIDM FOK!topics
Topicreeks: [WIDM] Algemeen & nieuwtjes
Topicreeks: [WIDM] SC 'De Biecht' / Livetopic & kletspraat
Topicreeks: [WIDM] Het grote hints & theorien topic!
Topicreeks: [WIDM] De pot - Follow the money..
Topicreeks: [WIDM] FOK! Wie is de Mol? (NL) Prono
Topicreeks: [WIDM] De WIDM-app (met FOK!-poule)
Topicreeks: [De Mol] Op zoek naar de Vlaamse Mol

En vergeet niet dit te checken! MOL / Volg jij Wie is de Mol? Doe mee en win het code-opdracht bordspel!

[ Bericht 5% gewijzigd door Moira op 07-01-2023 19:17:33 ]
pi_203966706
Ik ga overigens wel heel erg goed op de zoutige reacties rondom de zogenoemde maskerhint. Oneerlijk, belachelijk en al die termen vliegen je om de oren.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 11:45:27 #3
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203966719
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik ga overigens wel heel erg goed op de zoutige reacties rondom de zogenoemde maskerhint. Oneerlijk, belachelijk en al die termen vliegen je om de oren.
Heel zuur ja. Al moet ik zeggen dat ik er ook volledig ingetrapt ben.
pi_203966750
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Heel zuur ja. Al moet ik zeggen dat ik er ook volledig ingetrapt ben.
Ze hebben gewoon het beste/mooiste kandidatenmaskertje gepakt voor die liveuitzending.

Dat vervolgens Kim Lian in haar speech een ogen opmerking maakt en ze tot de finale in het spel blijft maakt het wel helemaal compleet en had niemand voor mogelijk gehouden. :')

Hoogst ongelukkig, of juist geluk natuurlijk. Tis maar hoe je het wil zien. Ik geniet er wel van.
  zondag 6 maart 2022 @ 12:03:33 #5
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_203966922
Vooral naief dag mensen daar zo vol overtuigd waren.

Everon was de enige die vrijwel niet opvallend in beeld werd gebracht. Mensen verklaarden mij voor gek _O- _O_
pi_203967409
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef Spyrodedraak het volgende:
Vooral naief dag mensen daar zo vol overtuigd waren.

Everon was de enige die vrijwel niet opvallend in beeld werd gebracht. Mensen verklaarden mij voor gek _O- _O_
Die maskerhint is wel iets anders dan van die hints als 'de mol is in jullie midden' of getallen/letters waar je iets van zou kunnen maken. Die ogen zijn daar bewust achter gezet en dat masker is bewust tijdens de livestream getoond, zonder dat er andere maskers te zien waren. Dat in combinatie met dat het in aflevering 1 nogmaals te zien was en KL gedurende het seizoen meerdere links met ''Kijk in mijn ogen'' legde, maakte dat toch wel veel mensen (waaronder ik) dachten dat dit wel degelijk een hint was.

Ik denk dat het beter was geweest als ze er helemaal geen ogen achter hadden gezet, of desnoods de ogen van Rik. Want het blijft wel een raar gedoe zo.

Edit: Het is inmiddels bekend dat de kandidaten zelf ook op de hoogte waren van deze 'hint'. Dat heeft mogelijks het spelverloop benvloed wat betreft de verdenkingen. Dit is alleszins geen handige zet geweest van de productie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Legoblokje op 06-03-2022 12:48:59 ]
  zondag 6 maart 2022 @ 20:57:27 #7
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_203975345
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2022 12:43 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Die maskerhint is wel iets anders dan van die hints als 'de mol is in jullie midden' of getallen/letters waar je iets van zou kunnen maken. Die ogen zijn daar bewust achter gezet en dat masker is bewust tijdens de livestream getoond, zonder dat er andere maskers te zien waren. Dat in combinatie met dat het in aflevering 1 nogmaals te zien was en KL gedurende het seizoen meerdere links met ''Kijk in mijn ogen'' legde, maakte dat toch wel veel mensen (waaronder ik) dachten dat dit wel degelijk een hint was.

Ik denk dat het beter was geweest als ze er helemaal geen ogen achter hadden gezet, of desnoods de ogen van Rik. Want het blijft wel een raar gedoe zo.

Edit: Het is inmiddels bekend dat de kandidaten zelf ook op de hoogte waren van deze 'hint'. Dat heeft mogelijks het spelverloop benvloed wat betreft de verdenkingen. Dit is alleszins geen handige zet geweest van de productie.
Ze wegen ook dat er talloze mensen achter alles iets zoeken. Dus dat ze dit echt als hint zouden pakken.. nee leek mij niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 maart 2022 @ 22:12:51 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203976979
Vandaag de laatste vier reguliere afleveringen gekeken en net de uitslag, toffe mol en lekker onverwacht, ik was er echt 99% (uiteraard niet 100%, want WIDM) van overtuigd dat het toch zeker f Kim-Lian f Fresia was. Everon, baas _O_

Alleen jammer dat er nul hints werden getoond. En wat was dat met 33 wat in de uitslagaflevering genoemd werd? Kim-Lian die het had over 'ik kreeg een nummer door.....33', waarna van ons verwacht werd dat we gelijk een momentje hadden van "haha wow, 33?! Jemig!". Maar het had toch net zo goed 68 of 2 of 1369 kunnen zijn? :?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 6 maart 2022 @ 22:16:41 #9
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_203977028
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:12 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag de laatste vier reguliere afleveringen gekeken en net de uitslag, toffe mol en lekker onverwacht, ik was er echt 99% (uiteraard niet 100%, want WIDM) van overtuigd dat het toch zeker f Kim-Lian f Fresia was. Everon, baas _O_

Alleen jammer dat er nul hints werden getoond. En wat was dat met 33 wat in de uitslagaflevering genoemd werd? Kim-Lian die het had over 'ik kreeg een nummer door.....33', waarna van ons verwacht werd dat we gelijk een momentje hadden van "haha wow, 33?! Jemig!". Maar het had toch net zo goed 68 of 2 of 1369 kunnen zijn? :?
Veel hints kwamen in moltalk gister avond
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 22:34:22 #10
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_203977247
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:12 schreef heywoodu het volgende:

Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 maart 2022 @ 22:34:51 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203977256
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef Meke het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ah :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 22:49:36 #12
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_203977466
Ik vroeg me trouwen wel af waar dat hele schot voor de boeg voor nodig was _O- Had echt gehoopt dat daar uiteindelijk nog iets leuks mee gedaan zou worden :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  maandag 7 maart 2022 @ 23:47:32 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_203991865
Wat is Welmoed een prachtig mooie vrouw O+ :~
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_203992084
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:49 schreef Meke het volgende:
Ik vroeg me trouwen wel af waar dat hele schot voor de boeg voor nodig was _O- Had echt gehoopt dat daar uiteindelijk nog iets leuks mee gedaan zou worden :D
Rik heeft vanavond bevestigd dat dit vooral een eerste reactie was op de mollicitaties die ze in het busje te zien kregen, verder had het niet veel betekenis
  dinsdag 8 maart 2022 @ 19:01:05 #15
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204000426
Voor de genteresseerden

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 19:10:08 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204000559
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef jcdragon het volgende:
Voor de genteresseerden

[ twitter ]
Geinig, hoewel dit wel bijzonder is:

quote:
Dit masker is door een figurant gedragen tijdens het gemaskerd bal in Albani.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:49:50 #17
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204036937
Blijf het raar vinden dat ze vrijwel niets van het gemaskerde bal hebben laten zien. De onthulling was nu niet bijzonder spectaculair.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:25:52 #18
2651 svann
night-hawk
pi_204039511
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef jcdragon het volgende:
Voor de genteresseerden

[ twitter ]
Vreemd dat er van sommige artikelen zoals de puzzels maar n exemplaar geveild wordt.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  PR en moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 18:08:23 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_204040464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:49 schreef 4-elements het volgende:
Blijf het raar vinden dat ze vrijwel niets van het gemaskerde bal hebben laten zien. De onthulling was nu niet bijzonder spectaculair.
Same _O- Het begon op zo'n manier en elke aflevering weer een referentie daarna, en uiteindelijk was het helemaal niks _O-
Fuck the EBU.
pi_204040509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 18:08 schreef Moira het volgende:

[..]
Same _O- Het begon op zo'n manier en elke aflevering weer een referentie daarna, en uiteindelijk was het helemaal niks _O-
Gemiste kans inderdaad......
pi_204040592
Ik heb sterk het vermoeden dat dat gemaskerde bal gewoon een back-up plan was voor als er nog teveel coronarestricties zouden zijn geweest. Toen het eenmaal begon in januari zaten we volgens mij nog steeds in een vrij zware lockdown dus snap wel dat dat niet uit de afleveringen is gehaald, maar ze hadden dan idd er wel iets over kunnen zeggen in de live-aflevering.

Overigens vond ik de live-aflevering voor de verandering best leuk en begon het voor mij zowaar het niveau van een Belgische laatste aflevering te benaderen! Niet al te veel oeverloos gelul en ook veel beelden te zien geweest, zelfs het een en ander van achter de schermen en hoe Everon oefende enzo. Heb ik bij de Nederlandse nooit zo gezien!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 19:38:55 #22
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204041365
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 18:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat dat gemaskerde bal gewoon een back-up plan was voor als er nog teveel coronarestricties zouden zijn geweest. Toen het eenmaal begon in januari zaten we volgens mij nog steeds in een vrij zware lockdown dus snap wel dat dat niet uit de afleveringen is gehaald, maar ze hadden dan idd er wel iets over kunnen zeggen in de live-aflevering.

Overigens vond ik de live-aflevering voor de verandering best leuk en begon het voor mij zowaar het niveau van een Belgische laatste aflevering te benaderen! Niet al te veel oeverloos gelul en ook veel beelden te zien geweest, zelfs het een en ander van achter de schermen en hoe Everon oefende enzo. Heb ik bij de Nederlandse nooit zo gezien!
Klopt, dat idee had ik ook sterk dat als er nog veel beperkingen waren geweest en die slotaflevering een issue zou worden dat het gemaskerde bal een meer prominente plek had gekregen
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 11 maart 2022 @ 20:28:33 #23
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204042086
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 19:38 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Klopt, dat idee had ik ook sterk dat als er nog veel beperkingen waren geweest en die slotaflevering een issue zou worden dat het gemaskerde bal een meer prominente plek had gekregen
Dat denk ik ook hoor. Maar dan nog een rare keuze om daar niets van te laten zien. Want elke aflevering leek toe te werken naar die geheimzinnige apotheose: het gemaskerde bal.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:17:08 #24
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204044255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 20:28 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Dat denk ik ook hoor. Maar dan nog een rare keuze om daar niets van te laten zien. Want elke aflevering leek toe te werken naar die geheimzinnige apotheose: het gemaskerde bal.
benieuwd of we er ergens nog een keer iets van horen / lezen
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 12 maart 2022 @ 20:18:45 #25
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_204053845
Zelf heb ik de finale pas later gezien, dus bij deze nog even mijn gedachten over het seizoen.

Een leuke groep, afwisselende opdrachten (qua niveau) en een mol die het redelijk gedaan heeft. Een echte misser vond ik wel zijn reactie bij vakbondje (veroorzaakt doordat Thomas hem te snel af was) waardoor toch een aantal kandidaten hem ging verdenken.

Heb qua voorspellen de fout gemaakt door dit finale trio af te schrijven (om in die combo in de finale te staan). Voor mij was het uiteindelijk wel de opdracht met de kettingen die de doorslag gaf. Dit was een typische montage voor de mol. En in deze opdracht hadden ze ook lopen sleutelen met Kim in de montage met haar modderbad (dus toen viel ze al af voor mij. ondanks de maskerhint in het achterhoofd).

Belangrijk is ook om af te gaan op je intutie. De livestream vertelde me namelijk niet wie de mol was, maar wel dat Fresia en Kim-Lian heel nerveus waren (let maar op hun benen). Dat van Fresia was wel balen, want alhoewel ik dat zag heb ik toch vrij vroeg in de prono op haar ingezet.

Uiteindelijk ben ik wel blij met een top 10 notering in zowel de prono als de app (in de prono was ik vooral op Fresia gebleven om kansen te spreiden en die toch al naar de vaantjes was vooral ook weinig afvallers goed).

Blijf er denk ik wel bij dat ik volgend seizoen de app een jaartje oversla. Merk toch dat je anders te intens bezig bent met de executies en dit seizoen heeft het me ook opgebroken in de prono.

In elk geval tot volgend seizoen en ik ben benieuwd of we over een aantal maanden alweer wat deelnemers kunnen spotten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')