Ja, of iemand die half joods is, niet religieus en nooit in Israël is geweest aanvallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In het rijtje chinezen aanvallen vanwege corona en suzuki swift rijders aanvallen vanwege Karst T
Dè witte nie.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk altijd, is Poetin daar echt toe in staat? En dat is natuurlijk precies hoe hij het wil. Overkomen als onberekenbaar.
Toen kon ik op zich nog wel inzien dat een soort van politiemacht in donetsk en Donbas regio, hoewel geen zuivere koffie qua verloop, niet perse slecht hoefde te zijn en misschien toch voor stabiliteit had kunnen zorgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee meer dat voor de invasie jij meer op de hand van Poetin was.
Dat Russische dienstplichtigen in zekere zin net zo goed slachtoffers zijn ben ik met je eens.
Baron Lebedev, of Hampton in the London Borough of Richmond upon Thames and of Siberia in the Russian Federationquote:Op zondag 6 maart 2022 11:31 schreef crystal_meth het volgende:
Een Rus in het House of Lords.
[..]
https://www.theguardian.c(...)l-out-of-russia-live
https://en.wikipedia.org/wiki/Evgeny_Lebedevquote:He had a pet wolf called Boris, named after the former Russian President Boris Yeltsin
Wat dacht je van tussen-de-middag?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En een serre in Vlaanderen is een kas in Nederland, een serre in Nederland is een veranda in vlaanderen...
Lopen in Vl is rennen in Nl.
Wat me het meest verbaasde was dat voormiddag, middag en namiddag in Nederland blijkbaar iets anders betekenen dan in Vlaanderen:
https://www.vlaanderen.be/taaladvies/voormiddag-namiddag-middag
Tjah onmachtig alles wordt geveto'dquote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Het valt me trouwens op dat je niks over de VN hoort.
https://www.nbcnews.com/n(...)es-ukraine-rcna18876quote:America's Javelin FGM-148 is a force multiplier for mounted and dismounted infantry.
The Javelin is portable, reusable, and shoulder-fired.
It works like this.
The gunner finds a tank or armored vehicle in day or night with the Command Launch Unit.
This sends an infrared picture to the seeker system.
There are several imaging modes, including thermal viewing, for a lock on target.
Then the missile is clear to launch.
Ik heb het in Vlaanderen nog nooit gehoord.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:39 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Wat dacht je van tussen-de-middag?
Of is dat iets noordelijk?
Ik ben blij dat je open stond voor ene herziening van je mening!quote:Op zondag 6 maart 2022 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen kon ik op zich nog wel inzien dat een soort van politiemacht in donetsk en Donbas regio, hoewel geen zuivere koffie qua verloop, niet perse slecht hoefde te zijn en misschien toch voor stabiliteit had kunnen zorgen.
Maar zodra de onzin van neo nazis en eigenlijk meteen qua retoriek over het herstellen van het voormalige Sovjet unie gewoon open en bloot werd uitgesproken, viel een beetje de illusie weg dat Poetin misschien op sommige gebieden gelijk kon hebben qua navo.
Nu zie ik dat de navo, hoewel ook niet altijd zuivere koffie, je die toch eerder wil zien dan een Poetin die je als onderdanige behandeld.
Nee, volgens mij niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:39 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Wat dacht je van tussen-de-middag?
Of is dat iets noordelijk?
Ik in Brabant wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb het in Vlaanderen nog nooit gehoord.
Is inderdaad sowieso iets Brabantsquote:
Toetreding van Rusland? Hoezo?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Tjah onmachtig alles wordt geveto'd
Is er inmiddels al gestemd over de toetreding van Rusland tot UN?
Die kende ik ook niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet.
"Voormiddag" hoor ik nooit iemand zeggen.
Dit kan gunstig nieuws zijn, namelijk een ophande zijnde overgave of verdrag.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)cuatie-zelenski-voor
Kiev is toch nog gewoon open vanuit het westen? Bericht klinkt alsof hij zit op een ingesloten spot.
Ja, volgens mij ook. In Vlaanderen heb ik het nog nooit gehoord.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is inderddad sowieso iets Brabants
Of een soort van omsingeling?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit kan gunstig nieuws zijn, namelijk een ophande zijnde overgave of verdrag.
Een verdrag dat ruimte biedt om Zalenski te vervolgen?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom verstandig om hem naar Polen te brengen voor een regering in Ballingschap.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een verdrag dat ruimte biedt om Zalenski te vervolgen?
Ken ik wel. Net als namiddag. Maar dan wel in de Nederlandse betekenis en niet de Vlaamse. Terwijl ik toch mijn halve leven zeer dicht bij de grens heb gewoondquote:
Oekraïnse ambassadeur had een weef foutje gevonden uit 1991.quote:
Of gewoon voorbereid zijn voor het geval dat.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo een trucje heeft Nederland op de Duitsers toegepast, normaal mogen krijgsgevangenen geen gevaarlijk werk doen (Mijnen opruimen) maar met tekenen van de Vrede was (Groot) Duitsland geen echt land meer en zo waren de soldaten: "Unlawful combatants" die niet onder de Geneefse conventie vallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:50 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Oekraïnse ambassadeur had een weef foutje gevonden uit 1991.
Oekraïne had altijd een eigen UN zetel sinds de oprichting van de UN. Na het uiteen vallen van de USSR kreeg Rusland de zetel de van de USSR. Maar eigenlijk moet de assemblee daarover stemmen om een nieuw land op te nemen.
De Russen proberen toch een tang-beweging daar (Kiev)?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
Kiev is toch nog gewoon open vanuit het westen? Bericht klinkt alsof hij zit op een ingesloten spot.
Waarom zou dat eerste gunstig zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je als Rus niet tegen kunt spreken wat Putin doet, defacto ga je dan gewoon de bak in of erger.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:53 schreef HiZ het volgende:
Ik vind trouwens dat er veel te makkelijk wordt gezegd dat gewone Russen er ook niks aan kunnen doen. Wat Putin uithaalt past precies in een bestendig patroon van Russische vijandigheid tegenover 'het Westen' dat door een flink deel van de Russen zonder terughoudendheid wordt onderschreven. Het fenomeen heeft zich door de eeuwen heen met steeds nieuwe labels getooid, maar de onderliggende overtuiging dat wij decadent zijn en de Russische ziel willen vernietigen is er constant.
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.quote:
Good question. Gunstig voor "ons" dan denk ik...quote:
Ditquote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Jawel hoor. Voorbeeldje:quote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Voor 'ons' is dat op geen enkele manier gunstig, voor de Oekraïners is het in die zin gunstig dat er tijdelijk minder bommen vallen, maar dat zal dan vervangen worden door onderdrukkende terreur vanuit de marionettenregering, dus of het uiteindelijk gunstig is valt ook voor hun te bezien.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.
Die kunnen niks vanwege het vetorecht van Rusland, tandeloze tijger.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Good question. Gunstig voor "ons" dan denk ik...
Met wie of wat? Nog niet door dat Poetin gek geworden is? Kun je geen afspreken mee maken want hij houdt zich er toch niet aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.
Het is niet mijn mening, maar wel die van een hoop mensen. Die zijn bang voor WWIII danwel een kernoorlog en vinden een geannexeerd Oekraïne een prima oplossingquote:Op zondag 6 maart 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.
Surrender or die, groetjes Putin. Er is geen middenweg in het hoofd van die waanzinnige anders is het enorm gezichtsverlies.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
die krengen kosten $80,000,m een at4 is maar $1500quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
Kijk daar kan je wat mee
moeten nog veel meer van die javelins sturen
https://www.19fortyfive.c(...)n-anti-tank-missile/
[..]
[ afbeelding ]
Nu niet direct.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Surrender or die, groetjes Putin. Er is geen middenweg in het hoofd van die waanzinnige anders is het enorm gezichtsverlies.
Yup, maar de russiche infanterie vormt - zover ik weet - geen aaneengesloten front. Immers komt er ook nog steeds voedsel en wapens de stad binnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Russen proberen toch een tang-beweging daar (Kiev)?
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.quote:
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:
Is dit draadje hier al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Beschrijft de hopeloosheid van de acties in Oekraïne vanuit Russisch perspectief.
Ja alweer..quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
Komt een wapenstilstand aan tot 8 uur savonds.
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.
Maar ja, in hoeverre je daar in gelijk kan krijgen, het is een vormfout weliswaar maar hmm.
Vraag me ten zeerste af of dat nu wel goed gaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
Rusland gaat zich nog niet overgeven.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of als de inwoners van Kiev plots massaal op de vlucht slaan naar de Poolse grens. Dan wordt het moeilijk om door de files te raken, best mogelijk dat alles dan vastloopt (omdat velen zonder brandstof vallen en de weg versperren)quote:
Deze tekst is vast een citaat uit mei 1940.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.
Eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.quote:
Bron? Volgens mij lukt dat nog zelden.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.
In die zin dat we in 1940 ook geen fatsoenlijk leger hadden, je hebt nu nog het geluk dat je bij de Navo zit, maar het is wel een wakeup call.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Deze tekst is vast een citaat uit mei 1940.
Kan het me niet voorstellenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vraag me ten zeerste af of dat nu wel goed gaat.
Niet helemaal correct ging om de toetreding van Rusland als land ansich.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.
Maar ja, in hoeverre je daar in gelijk kan krijgen, het is een vormfout weliswaar maar hmm.
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.
Erkent? De man ontkent zelfs het bestaan ervan.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.
Voorzover het de bezetting in de Oekraine betreft, niet in zijn geheel natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...
Ooh, echt? Ja vroeger was het volgensmij zo als en Molrnstraat ipv Molenstraat stond dat je hem al ongeldig kon laten verklaren.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij lukt dat nog zelden.
Doet me denken aan die deurwaarder die een exploot in de handen van de oprichter van Kazaa wilde drukkenquote:
Ook dan niet, dan zijn ze de loser van de wereld.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voorzover het de bezetting in de Oekraine betreft, niet in zijn geheel natuurlijk.
Of dat ze de Oekraïne gaan erkennen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...
Dat hebben ze al in 1991.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of dat ze de Oekraïne gaan erkennen.
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:12 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook dan niet, dan zijn ze de loser van de wereld.
Een land binnenvallen, weird.
Het niet afmaken ook, weird.
De uiterst domme kant van het rechtse spectrum was 3 dagen geleden nog triomfantelijk aan het twitteren dat Zelenski al gevlucht was naar Polen - niet verrassend staan dat soort mensen aan de Russische zijde. Maar daar hoor je nu niets meer van en uit dit soort berichten zou blijken dat hij dus nog steeds in Oekraïne zit, dus ze zullen wel allemaal een rectificatie sturen dat ze hiervoor met open ogen achter propaganda aan gewandeld zijn. Hahahaquote:Op zondag 6 maart 2022 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:
=======================================
’Commando’s bereiden evacuatie Zelenski voor’
=======================================
Er worden voorbereidingen getroffen om de Oekraïense president Volodimir Zelenski te evacueren. Commando’s van Special Air Services, een speciale eenheid uit Groot-Brittannië, is samen met Amerikaanse speciale troepen aan het trainen voor een risicovolle redding.
Meer dan zeventig Britse zogenoemde SAS-soldaten zouden zich hebben aangesloten bij 150 US Navy SEAL’s op een afgelegen basis in Litouwen om de gewaagde nachtmissie te plannen. De trainingen zouden worden gedaan samen met Oekraïense elite-soldaten.
De Amerikaanse regering wil Zelenski helpen bij het verlaten van Kiev, zodat hij niet door Russische troepen kan worden gedood of gevangen kan worden genomen. Maar tot nu toe heeft Zelenski de hulp geweigerd. Eind februari sprak hij al: „Ik heb munitie nodig, geen lift.”
Een clown heeft vier jaar een podium gehad, en hij weigerde Javelins te leveren tenzij Zelensky hem een pleziertje deed. Kijk waar we nu staan.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.
In het bedrijfsleven trouwens ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.
Dan had je 10 dagen geleden net zo goed meteen op kunnen geven. Gaat niet gebeuren en terecht.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.
Jup, en wellicht dat hij daarmee ook voor een economische impuls kan zorgen, Rusland heeft feitelijk geen economie maar wel mensen en ruimte, kortom daar valt veel winst te boeken zonder dat dit ten koste van bijvoorbeeld de EU hoeft te gaan.qquote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.
quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven trouwens ook.
Chamberlain...quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me ongeloofwaardig, Poetin zal de hoofdprijs Kiev ook willen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meerdere relatief betrouwbare bronnen op twitter suggereren wel dat dat vertaalde document een echt document is. Onder andere hier:quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.
De illusie is genoeg, je kunt defacto Ukraine gewoon voortzetten, de gemiddelde Rus is al blij als hij gewoon eten heeft.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ongeloofwaardig, Poetin zal de hoofdprijs Kiev ook willen.
En waarschijnlijk het hele land.
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De illusie is genoeg, je kunt defacto Ukraine gewoon voortzetten, de gemiddelde Rus is al blij als hij gewoon eten heeft.
Eens hoor, maar we kunnen niet het risico permitteren om dit nu te laten escaleren, gewoon stil zitten als je geschoren word en wachten/hopen dat de opvolger wel open staat voor verandering. De gemiddelde Rus zal steeds beter geinformeerd zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.
De dit jaar 70 wordende Poetin heeft niet het eeuwige leven, de Russische demografie is dramatisch en met een kapotte, corrupte economie een jarenlange peperdure oorlog voeren gaat hem ook niet worden. Hoe lang zullen Russische generaals nog accepteren dat dat möchtegern meesterbrein in het Kremlin zijn krijgsmacht sloopt?
Ik krijg steeds meer de indruk dat deze oorlog in Poetin's optiek de laatste kans was om nog een grote rol in de wereld voor Rusland voor mekaar te krijgen, maar dat het nu als een boemerang teruggekomen is.
Jij vergelijkt een verkeersboete met een VN veto recht overdracht?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.
Dat ja en hij kan een eventuele bezettingsmacht ook niet oneindig aan blijven vullen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?
Dat is het probleem met dictators, ze kunnen het lang volhouden, in Noord Korea al een jaartje of 70.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?
Zullen nog wel wat false flags komen de komende periode zodat Putin het volk kan ophitsen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef myShizzle het volgende:
📛 Bommelding omgeving tv-toren oid in Moskou. Omgeving zou afgezet zijn
[ twitter ]
Ja en deels ideologisch ingestoken omdat hij voor zichzelf een rol ziet weggelegd om ''slavische conservatieve'' waarden te beschermen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.
De dit jaar 70 wordende Poetin heeft niet het eeuwige leven, de Russische demografie is dramatisch en met een kapotte, corrupte economie een jarenlange peperdure oorlog voeren gaat hem ook niet worden. Hoe lang zullen Russische generaals nog accepteren dat dat möchtegern meesterbrein in het Kremlin zijn krijgsmacht sloopt?
Ik krijg steeds meer de indruk dat deze oorlog in Poetin's optiek de laatste kans was om nog een grote rol in de wereld voor Rusland voor mekaar te krijgen, maar dat het nu als een boemerang teruggekomen is.
Zelfs als dat op papier mooi kan, is zo'n oplossing ook achterlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het brengt rust en tijd, tijd om voor West Oekraine de basis op orde te brengen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Zelfs als dat op papier mooi kan, is zo'n oplossing ook achterlijk.
Je hebt aan je rechterkant dan een land dat meerdere belangrijke gebieden van je heeft geannexeerd en ondertussen je complete land in puin heeft gelegd na een invasie, aan de andere kant een groep landen dat je graag steunt en een uitweg probeert te bieden naar een minder corrupt / vazalstaat bestaan/
Hoe kun je ooit nog spreken van een werkelijke neutraal Oekraïne na zulke gebeurtenissen.
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neem eerst maar met korrel zoutquote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef myShizzle het volgende:
📛 Bommelding omgeving tv-toren oid in Moskou. Omgeving zou afgezet zijn
[ twitter ]
Putin positie is onhoudbaar. De weg die we Rusland kunnen bieden is een goede samenwerking en economische steun nadat Putin weg is.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.
Met steun van China. Maar wie gaat een land als Rusland steunen? Poetin gaat Rusland geen vazalstaat van China laten worden, bovendien ligt het economisch hart van Rusland in Europa, en dat van China aan de Zuid-Chinese zee. Je bent per schip sneller vanuit Shanghai in Rotterdam dan in Moskou.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dictators, ze kunnen het lang volhouden, in Noord Korea al een jaartje of 70.
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan al gedaan moeten hebbenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.
En in bezet gebied verhogen ze gewoon de belasting. Gebeurt al eeuwen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.
Daarbij is het ook belangrijk in welke mate Oekraïne in staat blijft om verzet te bieden. Op die manier maken ze de kosten natuurlijk hoger.
De Russische elite zal de kosten natuurlijk afschuiven op het volk, daarbij is er al een flinke buffer opgebouwd. Met andere woorden, ik zie die financiële zorgen voor het Kremlin op de korte termijn niet ontstaan.
Geduld hebben, dat lijkt me inderdaad ook het beste.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens hoor, maar we kunnen niet het risico permitteren om dit nu te laten escaleren, gewoon stil zitten als je geschoren word en wachten/hopen dat de opvolger wel open staat voor verandering. De gemiddelde Rus zal steeds beter geinformeerd zijn.
quote:Op zondag 6 maart 2022 12:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.
Daarbij is het ook belangrijk in welke mate Oekraïne in staat blijft om verzet te bieden. Op die manier maken ze de kosten natuurlijk hoger.
De Russische elite zal de kosten natuurlijk afschuiven op het volk, daarbij is er al een flinke buffer opgebouwd. Met andere woorden, ik zie die financiële zorgen voor het Kremlin op de korte termijn niet ontstaan.
... inmiddels wel steeds meer bronnen die dit melden.quote:
Weer een Prins Bernhardfiguur die zich onder Jetlsin verrijkt heeft (en het land Rusland leeggeplunderd heeft).quote:
Hoe denk jij dat onze elektriciteit wordt geproduceerd nu bijna alle kolencentrales gesloten zijn, het niet waait en de zon niet schijnt?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit.
Rusland zal nooit een reactie van NATO willen uitlokken, uiteindelijk blijft dan alleen de Nucleaire optie over.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geduld hebben, dat lijkt me inderdaad ook het beste.
Als Poetin al van plan was om een NATO lidstaat aan te vallen lijken de beelden van de krakkemikkige Russische oud ijzer parade in Oekraïne me inmiddels ook wel genoeg overtuigingskracht te hebben op de Russische legerleiding om die plannen te schrappen. (als ze überhaupt al bestonden)
Punt is dat wij (de Europese landen) ook afhankelijk zijn van de Russische olie en het Russische gas.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef Ulx het volgende:
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit
Luns zag dat het goed was.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Liever een Rus in de keuken dan een raket in de achtertuin.
Zo was het vroeger.
Liever een Russin in de keuken.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Liever een Rus in de keuken dan een raket in de achtertuin.
Zo was het vroeger.
Tis een complete ondergrondse stad en heeft waarschijnlijk een tunnelnetwerk van tientallen kilometers. Daar doe je als aanvaller helemaal niets tegen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Kon de VS die bunker maar aanvallen in de bergen met een B-2. Eind goed al goed.
Maar 40% van de gasimport komt uit Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:35 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die denken als we op de warmtepomp gaan er geen gasprobleem meer is..
Met 100% russisch gas?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:32 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat onze elektriciteit wordt geproduceerd nu bijna alle kolencentrales gesloten zijn, het niet waait en de zon niet schijnt?
Ohja!
Gascentrales!
Nee tuurlijk niet. Maar het overgaan op gas betreft elektriciteit was al duur met 40% Russisch gas. Laat staan als die 40% helemaal verdwijnt en we duur boot gas kan kopen ipv pijp gas.quote:
Haha wat een baas.quote:
20%quote:Op zondag 6 maart 2022 12:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar 40% van de gasimport komt uit Rusland.
Veel te lastig.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
20%
Andere aanbieders vinden. Probleem opgelost. Dat moet toch, aangezien Rusland een onbetrouwbare partner is. Daar wil je geen zaken mee doen.
Liever een Russin in de keuken dan een Poetinmarionet in de tweede kamer.quote:
De consequenties om aan dat gas verslaafd te blijven zijn ook niet bepaald prettig,quote:Op zondag 6 maart 2022 12:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Veel te lastig.
https://podcastluisteren.(...)nlijke-consequenties
Deze legt het mooi uit.
3x raden hoe Rusland aan zijn vlag komtquote:Op zondag 6 maart 2022 12:43 schreef Salina het volgende:
Zit even te kijken naar Buitenhof op 1 en daar is nu de voorzitster van VNO/NCW aan het praten.
Ze heeft een soort (jogging)pak aan in de kleuren...rood, wit en blauw.
Best wel awkward. Het is wel de Nederlandse vlag, maar het zijn ook de kleuren van de Russische. In een item over de kwestie Oekraïne wellicht niet zo handig gekozen.
Ik zie Baudet ervoor aan dat hij zonder financiering zulke onzin en polarisatie verspreid. Zo'n ezel is hij nu eenmaal, daar hoeft hij geeneens een marionet voor te zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Liever een Russin in de keuken dan een Poetinmarionet in de tweede kamer.
Ook Russen hebben VPN.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als Rusland nou toch al hun media controleert. Kunnen ze dan niet gewoon de troepen terugtrekken en zeggen dat Oekraïne heeft opgegeven en bij Rusland hoort maar dat alleen de westerse vijand het niet erkent? Oekraïners zullen vast niet meer graag in Rusland komen dus daar horen ze niks van.
Lang. Tenzij men Poetin afzet maar zelf dan: lang.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:48 schreef Grishenko_ het volgende:
De Britse vicepremier heeft vandaag aangegeven dat deze oorlog wel maanden, zo niet jaren kon gaan duren. Komt dat omdat de opmars van de Russen te wensen over laat? Poetin heeft nochtans geen controle over het luchtruim boven Kiev, de grondtroepen komen er niet doorheen en ze moeten het vooral hebben van zware artillerie van een geruime afstand.
Maar dan vraag ik me af wat Poetin voor ogen had. Een blitzkrieg? Dat de Oekraïners met Russische vlaggetjes lopen te zwaaien als de tanks het land binnenrijden?
Nu het waarschijnlijk een lange oorlog gaat worden, lijkt het erop dat Poetin al zijn kaarten heeft verspeeld. Als Rusland Oekraïne zal veroveren, zullen zij te weinig slagkracht hebben om andere gebieden over te nemen; denk dan aan de Baltische Staten, Moldavië, Roemenië, Servië, et cetera. Dat zal ze nooit lukken als Oekraïne al zo'n grote obstakel blijkt te zijn.
Hoe lang zal de oorlog duren volgens jullie? Zal deze maanden of jaren duren? Wat zal de implicaties zijn van een lange oorlog voor zowel het Westen als Rusland?
Ik weet eigenlijk niet of dat het erger of minder erg zou maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik zie Baudet ervoor aan dat hij zonder financiering zulke onzin en polarisatie verspreid. Zo'n ezel is hij nu eenmaal, daar hoeft hij geeneens een marionet voor te zijn.
Ook als 'ie het gratis doet mag 'ie voor een tribunaal gesmeten wegens landverraad, hij houdt toch zo van tribunalen?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik zie Baudet ervoor aan dat hij zonder financiering zulke onzin en polarisatie verspreid. Zo'n ezel is hij nu eenmaal, daar hoeft hij geeneens een marionet voor te zijn.
Die Loekashenko zal waarschijnlijk niet eens snappen waarom ze en masse aan muiterijen doen. Dat komt uiteraard door zijn eigen tekortkomingen als leider en hij wil zich liever profileren als schoothond van Poetin dan een belang hebben bij de welvaartsverdeling van de bevolking. Tsja, dan komen de opstanden vanzelf wel.quote:
Michael Kofman zei er gister dit over.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:48 schreef Grishenko_ het volgende:
De Britse vicepremier heeft vandaag aangegeven dat deze oorlog wel maanden, zo niet jaren kon gaan duren. Komt dat omdat de opmars van de Russen te wensen over laat? Poetin heeft nochtans geen controle over het luchtruim boven Kiev, de grondtroepen komen er niet doorheen en ze moeten het vooral hebben van zware artillerie van een geruime afstand.
Maar dan vraag ik me af wat Poetin voor ogen had. Een blitzkrieg? Dat de Oekraïners met Russische vlaggetjes lopen te zwaaien als de tanks het land binnenrijden?
Nu het waarschijnlijk een lange oorlog gaat worden, lijkt het erop dat Poetin al zijn kaarten heeft verspeeld. Als Rusland Oekraïne zal veroveren, zullen zij te weinig slagkracht hebben om andere gebieden over te nemen; denk dan aan de Baltische Staten, Moldavië, Roemenië, Servië, et cetera. Dat zal ze nooit lukken als Oekraïne al zo'n grote obstakel blijkt te zijn.
Hoe lang zal de oorlog duren volgens jullie? Zal deze maanden of jaren duren? Wat zal de implicaties zijn van een lange oorlog voor zowel het Westen als Rusland?
Op een gegeven moment zitten de gevangenissen toch vol? Je kunt niet mensen onbeperkt blijven arresteren lijkt me.quote:
China gaat de lachende derde worden hier.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lang. Tenzij men Poetin afzet maar zelf dan: lang.
Implicaties: Rusland blijft een internationale paria en een verarmde dictatuur. NATO en EU worden sterker omdat de geldstromen naar de anti-democraten opdroogt.
Loekashenko zit daar nog dankzij Poetin. Die is gewoon bezig met overleven.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die Loekashenko zal waarschijnlijk niet eens snappen waarom ze en masse aan muiterijen doen. Dat komt uiteraard door zijn eigen tekortkomingen als leider en hij wil zich liever profileren als schoothond van Poetin dan een belang hebben bij de welvaartsverdeling van de bevolking. Tsja, dan komen de opstanden vanzelf wel.
Siberië.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zitten de gevangenissen toch vol? Je kunt niet mensen onbeperkt blijven arresteren lijkt me.
open je toch wat strafkampen in siberie?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zitten de gevangenissen toch vol? Je kunt niet mensen onbeperkt blijven arresteren lijkt me.
Dit was vanaf het begin al een narratief wat ze gebruikte.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef AnneX het volgende:
De absurditeit van de werkelijkheid.
Zou degene, die het schrijft, het ook geloven?
[ twitter ]
Is al realistischer dan die extreme hypersonische raketten die Moskou in 5 minuten kunnen raken die alleen de Russen hebbenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Maar hoe zal het Westen daarvan profiteren, aangezien een handelspartner wegvalt? Zelf denk ik dat de NATO en EU ook zwakker worden, enkel niet navenant als de verzwakking van Rusland, want die vallen al helemaal weg als paria.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lang. Tenzij men Poetin afzet maar zelf dan: lang.
Implicaties: Rusland blijft een internationale paria en een verarmde dictatuur. NATO en EU worden sterker omdat de geldstromen naar de anti-democraten opdroogt.
Met welk personeel?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:54 schreef mschol het volgende:
[..]
open je toch wat strafkampen in siberie?
Hij hoort in een GGZ-instelling met een dwangbuis te zitten.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ook als 'ie het gratis doet mag 'ie voor een tribunaal gesmeten wegens landverraad, hij houdt toch zo van tribunalen?
Ik denk dat je even op een landkaart moet kijken waar Kaliningrad ligt en waar Narva ligt. Er liggen 3 landen tussen Kaliningrad en Narva in.quote:Op zondag 6 maart 2022 01:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Die sluiten ze via Kaliningrad binnen 4 dagen af. Maar de Russen zien de NAVO als de agressor. De invasie van Oekraïne is dus vooral om die grens "korter" met de NAVO te maken.
De hoop is denk ik vooral gevestigd op een Stauffenberg-actie of anderszins paleisrevolutie. Ik zie Putin niet zelf de handdoek in de ring gooien. Dan wordt het echt een voortslepend iets met ziek veel doden en een bak ellende waar je niet goed van wordt.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar hoe zal het Westen daarvan profiteren, aangezien een handelspartner wegvalt? Zelf denk ik dat de NATO en EU ook zwakker worden, enkel niet navenant als de verzwakking van Rusland, want die vallen al helemaal weg als paria.
Zal Poetin een dergelijke lange adem hebben, wetende dat het kaartenhuis om hem heen zal instorten?
Poetin heeft wel een probleem als Loekashenko wordt gewipt. Dan moet hij in Minsk ook baby's gaan doden.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loekashenko zit daar nog dankzij Poetin. Die is gewoon bezig met overleven.
miljoenen russen, je kan er vast wel een paar vinden die bruut genoeg zijn en volledig pro putin zijnquote:
Wat een trieste bedoening en verspilling van onschuldige mensenlevens. Voor wat? Een stukje gebied?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Michael Kofman zei er gister dit over.
[ twitter ]
Over een paar weken is het Russische leger niet meer in staat om tactische bewegingen te maken. Het leger zit dan weliswaar ver in Oekraïne, maar vooruitgang boeken is dan bijna niet meer mogelijk omdat het logistieke vangnet ontoereikend is. Ik lees het op zo'n manier dat iedereen dan wel blijft vechten maar zonder doorbraken die geforceerd kunnen worden. Hoelang Rusland die situatie wil handhaven, dat is aan Poetin, maar hopelijk voor de Oekraïners houdt ie er dan mee op en gaat ie iets anders doen.
Dan zie je ook meteen hoe effectief het is dat Loekashenko daar nog steeds zit!quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loekashenko zit daar nog dankzij Poetin. Die is gewoon bezig met overleven.
Zou China heel blij worden als de slagkracht van de NAVO nagenoeg verdubbeld?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
China gaat de lachende derde worden hier.
Ik had vooraf niet gedacht dat die protesten zo veel toeloop zouden hebben. Het werd alleen nooit gewelddadig en de Wit-Russen beten niet door, waardoor Lukashenko zich kon herpakken en er vol op sloeg.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin heeft wel een probleem als Loekashenko wordt gewipt. Dan moet hij in Minsk ook baby's gaan doden.
De aanslag van Stauffenberg was helaas mislukt. Hopelijk is dat bij Poetin wel anders.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De hoop is denk ik vooral gevestigd op een Stauffenberg-actie of anderszins paleisrevolutie. Ik zie Putin niet zelf de handdoek in de ring gooien. Dan wordt het echt een voortslepend iets met ziek veel doden en een bak ellende waar je niet goed van wordt.
Grappig. Wist ik niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
3x raden hoe Rusland aan zijn vlag komt
Zou het ze wat überhaupt wat boeien? China oefent haar macht toch vooral op economisch gebied uit, daar kan de NAVO met een leger vrij weinig tegen doen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou China heel blij worden als de slagkracht van de NAVO nagenoeg verdubbeld?
Ach, ze mogen toch niks zeggen en er niks mee doen. Wat maakt het dan nog uit wat ze weten?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook Russen hebben VPN.
Het is geen Noord Korea wat dat betreft.
Waarom zou je dit niet geloven? Michael Kofman is een neutraal militair strateeg die zich al maanden voor de start met deze oorlog bezig hield?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat deze campagne na een paar weken tactisch is uitgespeeld vanwege de gebrekkige logistieke toevoer. Een loopgravenoorlog kent enkel verliezers.
Dan wordt er zwaar materieel aan Oekraine geleverd. Die lui vechten voor iets. De Russen zitten voor een droom van Poetin in de blubber terwijl de familie thuis niets meer te eten heeft.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat een trieste bedoening en verspilling van onschuldige mensenlevens. Voor wat? Een stukje gebied?
Maar ik geloof niet dat deze campagne na een paar weken tactisch is uitgespeeld vanwege de gebrekkige logistieke toevoer. Een loopgravenoorlog kent enkel verliezers.
Vorige week dacht ik nog, hooguit drie of vier weken.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:48 schreef Grishenko_ het volgende:
Nee, daar gaat mijn betoog niet over. Het gaat erover dat veel Russen geloven dat dit een strijd op leven en dood is die zij moeten voeren. Omdat wij verdorven zijn en hun Zuivere zielen willen corrumperen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je als Rus niet tegen kunt spreken wat Putin doet, defacto ga je dan gewoon de bak in of erger.
En die hebben zin om naar Siberië te verhuizen? Er woont ongeveer niemand daar en alles ligt extreem ver uit elkaar, dus alles wat je er nu uit de grond gaat stampen moet met lokaal personeel - wat niet in grote getalen aanwezig is - of met import. Hier moet je niet te makkelijk over denken, een strafkamp is sneller verzonnen dan opgericht.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
miljoenen russen, je kan er vast wel een paar vinden die bruut genoeg zijn en volledig pro putin zijn
Neem aan dat ze in de toekomst wel met al de spierballetjes willen doen jaquote:Op zondag 6 maart 2022 13:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou het ze wat überhaupt wat boeien? China oefent haar macht toch vooral op economisch gebied uit, daar kan de NAVO met een leger vrij weinig tegen doen.
Hoezo? Je laat de gevangenen het toch gewoon zelf bouwen? Motiveert ook: Des te sneller mogen ze binnen slapen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En die hebben zin om naar Siberië te verhuizen? Er woont ongeveer niemand daar en alles ligt extreem ver uit elkaar, dus alles wat je er nu uit de grond gaat stampen moet met lokaal personeel - wat niet in grote getalen aanwezig is - of met import. Hier moet je niet te makkelijk over denken, een strafkamp is sneller verzonnen dan opgericht.
Het leek eerst een beetje alsof China de acties van Poetin gebruikte om te kijken hoe het Westen reageert en daar dan van profiteren als ze zelf 'interne aangelegenheden' gaan herstellen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou China heel blij worden als de slagkracht van de NAVO nagenoeg verdubbeld?
Jemen (en ook bijv. Syrië trouwens) duurt zo lang omdat achter de strijdende partijen een aantal grootmachten staan die net genoeg steun verlenen om hun kant in het gevecht te houden. Het is nog maar de vraag of zo'n evenwicht op de lange termijn ook in Oekraïne ontstaat, zeker als vanuit het Westen de bevoorrading richting de Oekraïners op peil blijft en die aan Russische zijde opdroogt.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vorige week dacht ik nog, hooguit drie of vier weken.
Maar ik denk nu ook een jarenlange oorlog à la Jemen. En dat Kiew en het westen van Oekraïne nooit bezet zullen worden.
Hier komt echt geen nucleaire oorlog van @wopke94quote:Op zondag 6 maart 2022 13:09 schreef bitterbal het volgende:
Hoekstra: 'Alles op alles zetten om nucleaire oorlog te voorkomen'
Minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken vindt dat "alles op alles" gezet moet worden om een nucleair conflict met Rusland voorkomen moet worden. Hij staat helemaal achter het besluit van de NAVO om geen noflyzone in te stellen boven Oekraïne, omdat dit voor Rusland opgevat kan worden als een direct betrokkenheid van de NAVO met het conflict.
"Je loopt een aanmerkelijke kans op een rechtstreeks conflict tussen de NAVO en Rusland met het risico op een dramatisch grotere oorlog. Dan heb je potentieel veel meer de poppen aan het dansen", aldus de Nederlandse minister in het tv-programma Buitenhof.
Hoekstra spreekt openlijk over een nucleaire conflict en benadrukt dat het daarom belangrijk is zeer behoedzaam te opereren. "Je moet alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat het geen groter conflict wordt, een nucleair conflict. Hij wijst naar het verleden waarin een kernoorlog bijna is uitgebroken vanwege "verdere escalatie" of gewoon "een misverstand", zoals tijdens de Cuba-crisis in 1962 en in 1983 toen een Russische wachtcommadant een fout op de waarschuwingsradar even aanzag voor de komst van Amerikaanse kernkoppen.
Nos live blog
Jezusquote:Op zondag 6 maart 2022 13:05 schreef polderturk het volgende:
Russen bombarderen een humanitaire corridor.
[ twitter ]
Sounds legitquote:Op zondag 6 maart 2022 13:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het leek eerst een beetje alsof China de acties van Poetin gebruikte om te kijken hoe het Westen reageert en daar dan van profiteren als ze zelf 'interne aangelegenheden' gaan herstellen.
Maar ondertussen lijken de Russen juist hun window dicht te gooien, minimaal de Chinese prijs significant te verhogen.
De Russische beer heeft mogelijk de Europese wakker geschud
quote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
Het westen is al 18 jaar Rusland aan het uitlokken. Met Oekraine als excuus. Nu hebben de opruiers hier hun gevraagde reactie van Poetin en een oorlog. Als dit je niet bevalt had je beter je politieke stemgedrag moeten aanpassen lijkt me. Te veel mensen stemmen nogsteeds op Vvd D66 Groenlinks Cda Pvda Cu.
Kan ook van gister zijn, ff meer bronnen zien.quote:
Ja hier trappen we niet meer in hoorquote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
Het westen is al 18 jaar Rusland aan het uitlokken. Met Oekraine als excuus. Nu hebben de opruiers hier hun gevraagde reactie van Poetin en een oorlog. Als dit je niet bevalt had je beter je politieke stemgedrag moeten aanpassen lijkt me. Te veel mensen stemmen nogsteeds op Vvd D66 Groenlinks Cda Pvda Cu.
Het westen is al 18 jaar Rusland aan het uitlokken. Met Oekraine als excuus. Nu hebben de opruiers hier hun gevraagde reactie van Poetin. En een oorlog. Als dit je niet bevalt en je gemoedstoestand is niet goed. Dan had je beter je politieke stemgedrag moeten aanpassen lijkt me. Te veel mensen stemmen nogsteeds op Vvd D66 Groenlinks Cda Pvda Cu.
geregistreerd op: vrijdag 18 februari 2022 @ 12:16quote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
Het westen is al 18 jaar Rusland aan het uitlokken. Met Oekraine als excuus. Nu hebben de opruiers hier hun gevraagde reactie van Poetin. En een oorlog. Als dit je niet bevalt. En je gemoedstoestand is niet goed. Dan had je beter je politieke stemgedrag moeten aanpassen lijkt me. Te veel mensen stemmen nogsteeds op Vvd D66 Groenlinks Cda Pvda Cu.
Alleen een stem op de Russische sokpoppen en voor een paar roebel of riyal verkrijgbare straathoertjes van de FvD kan ons nog redden!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
M'n hele pro-Ruslandwappiebingokaart is in één keer vol, dankje.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
Het westen is al 18 jaar Rusland aan het uitlokken. Met Oekraine als excuus. Nu hebben de opruiers hier hun gevraagde reactie van Poetin. En een oorlog. Als dit je niet bevalt. En je gemoedstoestand is niet goed. Dan had je beter je politieke stemgedrag moeten aanpassen lijkt me. Te veel mensen stemmen nogsteeds op Vvd D66 Groenlinks Cda Pvda Cu.
Waar Poetin in in zit? Waarom zouden ze dat doen ze weten niet wie er voor terugkomt of wat er gebeurt best lastig met een kernmacht. Nu kunnen ze op de achtergrond een beetje wapens leveren en Rusland militair en economisch verzwakken. Plus al die landjes in Europa willen opeens bij de NAVO of verhogen hun defensiebudget.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Kon de VS die bunker maar aanvallen in de bergen met een B-2. Eind goed al goed.
Ach dromen mag toch.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waar Poetin in in zit? Waarom zouden ze dat doen ze weten niet wie er voor terugkomt of wat er gebeurt best lastig met een kernmacht. Nu kunnen ze op de achtergrond een beetje wapens leveren en Rusland militair en economisch verzwakken. Plus al die landjes in Europa willen opeens bij de NAVO of verhogen hun defensiebudget.
Zelfs de linkse wereld ziet Reagan betreft dit als een goeie.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
M'n hele pro-Ruslandwappiebingokaart is in één keer vol, dankje.
Rusland valt Oekraïne binnen omdat jij op de VVD stemt maat, ik hoop dat je trots op jezelf bent!!1!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
M'n hele pro-Ruslandwappiebingokaart is in één keer vol, dankje.
Hou dit soort bullshit lekker op Twitter.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:14 schreef Gunnter het volgende:
Als hun IT infrastructuur net zo goed onderhouden wordt als hun krijgsmacht zijn we binnen de kortste keren van die Russische bots en trollen af.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vermoeiend dit soort trollen.
Ze hebben wel al eens getest of Rusland in zijn geheel van de rest van het internet kan afsluiten, zonder al teveel problemen binnenlands. Zie Poetin dat nog wel doen als maatregel.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als hun IT infrastructuur net zo goed onderhouden wordt als hun krijgsmacht zijn we binnen de kortste keren van die Russische bots en trollen af.
Omdat die hele serie tweets wat lastig leest en het toch wel een interessante analyse is (mits echt authentiek natuurlijk), hier nog het hele stuk bij elkaar:quote:Op zondag 6 maart 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:
Is dit draadje hier al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Beschrijft de hopeloosheid van de acties in Oekraïne vanuit Russisch perspectief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 06-03-2022 13:35:24 ]
Vraag me wel af wat al die cybercriminelen daar dan gaan doen, die nu eigenlijk nog vrij spel hebben zolang ze geen Russische domeinen of bedrijven treffen. Zouden die allemaal met pensioen gaan of toch maar in eigen land door gaan?quote:Op zondag 6 maart 2022 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze hebben wel al eens getest of Rusland in zijn geheel van de rest van het internet kan afsluiten, zonder al teveel problemen binnenlands. Zie Poetin dat nog wel doen als maatregel.
De FP zit er vol meequote:Op zondag 6 maart 2022 13:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vermoeiend dit soort trollen.
Omdat Vvd en Pvda Groenlinks actief hebben aangestuurd op burgeroorlog in Oekraine. Dat was het begin. En nu stuurde Vvd oorlogsmaterieel. Ze willen dat mensen elkaar afknallen. A mattie wat begrijp je hier niet aan? (ik moet je aanspreken op je eigen niveau natuurlijk).quote:Op zondag 6 maart 2022 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Rusland valt Oekraïne binnen omdat jij op de VVD stemt maat, ik hoop dat je trots op jezelf bent!!1!
Van vandaag volgens mijquote:Op zondag 6 maart 2022 13:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan ook van gister zijn, ff meer bronnen zien.
Niet gelezen, terug naar feesboek jij. Gr van Ria en de kidsquote:Op zondag 6 maart 2022 13:26 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Omdat Vvd en Pvda Groenlinks actief hebben aangestuurd op burgeroorlog in Oekraine. Dat was het begin. En nu stuurde Vvd oorlogsmaterieel. Ze willen dat mensen elkaar afknallen. A mattie wat begrijp je hier niet aan? (ik moet je aanspreken op je eigen niveau natuurlijk).
https://twitter.com/olga_chyzh/status/1500257111770550273quote:Op zondag 6 maart 2022 13:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Omdat die hele serie tweets wat lastig leest en het toch wel een interessante analyse is (mits echt authentiek natuurlijk), hier nog het hele stuk bij elkaar:
https://www.facebook.com/IGORSUSHKORACING/posts/10158862499670662
Originele tekst:
https://www.facebook.com/vladimir.osechkin/posts/4811633942268327
"My translation of the analysis of the current situation in Russia by an alleged active FSB analyst. Buckle up for a long thread and definitely please share far & wide. The full text is over 2000 words. This is a highly insightful look behind the curtain - covers many subjects. I will add clarification comments inside parenthesis where necessary. So, let's roll:"
[..]
Dat twee voormalige FSB mensen denken dat een collega het geschreven heeft zegt weinig, De Oekrainse SBU heeft genoeg zulke mensen (zowel FSB als SBU komen voort uit de KGB).quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Meerdere relatief betrouwbare bronnen op twitter suggereren wel dat dat vertaalde document een echt document is. Onder andere hier:
[ twitter ]
En inderdaad, 'advies' willen maar met een specifieke uitkomst, vraag dan geen advies. Doet me ook denken aan de landelijke politiek waar elk advies dat niet bevalt door bepaalde oppositiepartijen wordt betwist en dat ze het dan opnieuw willen doen (stikstofdossiers bijvoorbeeld).
Pudding moet alleen nog even melden dat Nederland geen echt land is en hop.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Nou Rusland heeft vanwege deze geschiedenis recht op het annexeren van Nederland
Stop met de invasie van dit forum, alsjeblieft en ga terug naar je eigen plek, de frontpage!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:26 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Omdat Vvd en Pvda Groenlinks actief hebben aangestuurd op burgeroorlog in Oekraine. Dat was het begin. En nu stuurde Vvd oorlogsmaterieel. Ze willen dat mensen elkaar afknallen. A mattie wat begrijp je hier niet aan? (ik moet je aanspreken op je eigen niveau natuurlijk).
Putin's demands: Do as i tell you.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:29 schreef bitterbal het volgende:
bbc liveblog
Putin: Attack will end when Moscow's demands are met
Vladimir Putin has told Turkish President Recep Tayyip Erdogan in a phone call that Russia will only halt its military operation if Ukraine stops fighting and Moscow's demands are met, the Kremlin says.
Russia insists its invasion of Ukraine by land, air and sea is a special military operation, which Putin claims, without any evidence, is needed to "denazify" the country.
The Russian leader reiterated that the assault is going according to plan and on schedule.
He has made similar comments in recent days, amid verdicts from Western defence analysts that the Russian military campaign was going less well than expected.
According to the Kremlin statement, Putin says he hopes Ukrainian negotiators will take a more constructive approach.
Erdogan's office said the Turkish leader had appealed for an urgent general ceasefire.
Beatings will continue until morale improvesquote:Op zondag 6 maart 2022 13:29 schreef bitterbal het volgende:
bbc liveblog
Putin: Attack will end when Moscow's demands are met
Vladimir Putin has told Turkish President Recep Tayyip Erdogan in a phone call that Russia will only halt its military operation if Ukraine stops fighting and Moscow's demands are met, the Kremlin says.
Russia insists its invasion of Ukraine by land, air and sea is a special military operation, which Putin claims, without any evidence, is needed to "denazify" the country.
The Russian leader reiterated that the assault is going according to plan and on schedule.
He has made similar comments in recent days, amid verdicts from Western defence analysts that the Russian military campaign was going less well than expected.
According to the Kremlin statement, Putin says he hopes Ukrainian negotiators will take a more constructive approach.
Erdogan's office said the Turkish leader had appealed for an urgent general ceasefire.
Van VNO-NCW?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
3x raden hoe Rusland aan zijn vlag komt
Mwah, ze zegt dat de kans op regime change klein is maar ook zij erkent gewoon dat het hele feestje wat de invasie en eventuele bezetting betreft over een paar weken wel voorbij is voor de Russen. Kan je moeilijk het tegenovergestelde verhaal noemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://twitter.com/olga_chyzh/status/1500257111770550273
En deze dame laat weer het tegenovergestelde verhaal horen.
Ligt een beetje aan wat men nog denkt te kunnen redden van het originele planquote:Op zondag 6 maart 2022 13:32 schreef bitterbal het volgende:
maar goed die man kan nu toch niet meer opgeven. Heeft zich dus echt verkeken op zijn slagingskansen
Putin realiseert zich werkelijk niet dat hij wel heel diep gezonken moet zijn nu zelfs de andere totale mafklapper van Europa hem tot bedaren maant.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Putin's demands: Do as i tell you.
Putin to Erdolf: They are not constructive.
Zoiets? https://en.wikipedia.org/wiki/Nazino_tragedyquote:Op zondag 6 maart 2022 13:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Je laat de gevangenen het toch gewoon zelf bouwen? Motiveert ook: Des te sneller mogen ze binnen slapen.
Je overschat schromelijk hoeveel invloed Nederlandse politieke partijen hebben op de wereldpolitiek. Wij stellen weinig voor. Dat je dit denkt is lachwekkend en ook sneu.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:26 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Loopt die gek nu met een Russische vlag? Wat een mafklapper.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Russische vlaggen, prinsenvlaggen. De Nederlandse wappies zijn echt de nieuwe NSB’ers.
quote:Op zondag 6 maart 2022 13:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Russische vlaggen, prinsenvlaggen. De Nederlandse wappies zijn echt de nieuwe NSB’ers.
Wat een domme opmerking.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je even op een landkaart moet kijken waar Kaliningrad ligt en waar Narva ligt. Er liggen 3 landen tussen Kaliningrad en Narva in.
Inderdaad. Zoiets.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zoiets? https://en.wikipedia.org/wiki/Nazino_tragedy
Jawel. Maar zolang er geen systeemverandering komt in Rusland, is het gewoon wachten op de volgende poging.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, ze zegt dat de kans op regime change klein is maar ook zij erkent gewoon dat het hele feestje wat de invasie en eventuele bezetting betreft over een paar weken wel voorbij is voor de Russen. Kan je moeilijk het tegenovergestelde verhaal noemen.
[ twitter ]
Snap deze mensen echt niet. Kritiek op de NAVO oid kan ik me voorstellen, of de EU, of 'Het Westen.'quote:Op zondag 6 maart 2022 13:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
De moffen liepen op alle veroverde landen bijna 40 jaar voor.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:42 schreef gniffie het volgende:
Hoe hebben de moffen vroeger al die landen veroverd? Zijn moderne wapens voor infanterie en communicatiemiddelen nou zo doorslaggevend dat een logistieke bevoorradingsroute niet eens meer verdedigd kan worden door de Roeskies?
Gewoon volledig in de wappiebubbel, zie ook die Gunntergek hierboven.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Snap deze mensen echt niet. Kritiek op de NAVO oid kan ik me voorstellen, of de EU, of 'Het Westen.'
Maar Rusland nu gaan steunen...?
Kwam in 2014 al ter sprake, omdat iemand op een website van Euromaidan pleitte voor het gebruik van een "dirty bomb" in Moskou. Ik heb die pagina toen opgeslagen, maar enkele maanden geleden m'n download folder opgekuist om schijfruimte vrij te maken...quote:Op zondag 6 maart 2022 12:51 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Mariupol zal wel goed te grazen worden genomen. Daarom dat de bevoking nu kans krijgt om te vertrekken, dan kan vanaf vanavond het Russische leger helemaal los op de achtergebleven mensen. Zowel met geweld als ontzien van alle voorzieningen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom zou Rusland niet wat/veel meer bommen kunnen gaan droppen? Afgezien van slechte PR?
Domme bommen hebben ze genoeg.
Luchtmacht van Oekraïne lijkt niet veel meer van over. Of staan de vliegtuigen allemaal in verborgen bunkers?
Stinger komt ook niet ver/hoog genoeg. Max 10-11000 voet.
Kunnen we ons ook wel tegen beschermen als we defensie een beetje serieus nemen. Als het Zuid-Korea lukt om zich ondanks die halve garen aan hun noordgrens te ontwikkelen moeten wij er hier met Poetin in het oosten ook wel iets van kunnen maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar zolang er geen systeemverandering komt in Rusland, is het gewoon wachten op de volgende poging.
Wappies eigen; alles wat de eigen overheid verkondigt is suspect - er moet immers een overheid overblijven om tegen te protesteren en je illusie van vrijheidsstrijder in stand te houden - en dus is datgene wat de overheid afraadt, afkeurt of zich over uitspreekt per definitie het goede.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon volledig in de wappiebubbel, zie ook die Gunntergek hierboven.
Ja. Want Oekraïne heeft natuurlijk ook een vergelijkbare organisatie als Hamas die dreigt Rusland van de kaart te vegen.quote:
Mooi zo ! hoe meer man daar op de been hoe beter, ze kunnen niet iedereen arresterenquote:Op zondag 6 maart 2022 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer Moskou
[ twitter ]
Begint toch wel een stevige groep te worden zo.
Er valt echt genoeg valide kritiek op Israel te geven, maar die constante neiging om van alles met elkaar te vergelijken is doodvermoeiend.quote:
Het lijkt wel of die Forum aanhang eigenlijk de sterke behoefte heeft om automatisch een tegenovergestelde mening/wereldbeeld te plaatsen ten opzichte van de dominante opinie in het land. Waarbij het niet uitmaakt om welk onderwerp het gaat. Als de meeste media een bepaald verhaal vertellen, dan moet dat in hun ogen haast wel onjuist zijn en is het bedoelt om ons te manipuleren.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat laatste bedoel ik. Het is ook niet echt met elkaar te vergelijken.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er valt echt genoeg valide kritiek op Israel te geven, maar die constante neiging om van alles met elkaar te vergelijken is doodvermoeiend.
Die hadden wel een goed planquote:Op zondag 6 maart 2022 13:42 schreef gniffie het volgende:
Hoe hebben de moffen vroeger al die landen veroverd? Zijn moderne wapens voor infanterie en communicatiemiddelen nou zo doorslaggevend dat een logistieke bevoorradingsroute niet eens meer verdedigd kan worden door de Roeskies?
Dat zeg ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het lijkt wel of die Forum aanhang eigenlijk de sterke behoefte heeft om automatisch een tegenovergestelde mening/wereldbeeld te plaatsen ten opzichte van de dominante opinie in het land. Waarbij het niet uitmaakt om welk onderwerp het gaat. Als de meeste media een bepaald verhaal vertellen, dan moet dat in hun ogen haast wel onjuist zijn en is het bedoelt om ons te manipuleren.
Anders kun je die makkelijke switch tussen viruswappie naar Poetin aanhanger toch niet verklaren. Kritisch zelf durven nadenken staat bij hun eigenlijk gelijk aan het tegenspreken van de dominante opinie.
Wellicht dat het aantrekkelijk is om jezelf te zien als één van de weinigen die het wel juist ziet/ het bedrog door heeft, als een soort David die vecht tegen Goliath.
Ik hoop het niet. Maar grof geweld lijkt mij één van de weinige opties die Rusland nu nog heeft.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mariupol zal wel goed te grazen worden genomen. Daarom dat de bevoking nu kans krijgt om te vertrekken, dan kan vanaf vanavond het Russische leger helemaal los op de achtergebleven mensen. ...
Best een grote groep idd!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer Moskou
[ twitter ]
Begint toch wel een stevige groep te worden zo.
Kortom beter "onderdrukking" in een democratie waar tenminste nog basale grondrechten gelden en iemand niet op grond van een autcratische gevormde doctrine dan de bak in draait wanneer die het ergens niet mee eens is.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen kon ik op zich nog wel inzien dat een soort van politiemacht in donetsk en Donbas regio, hoewel geen zuivere koffie qua verloop, niet perse slecht hoefde te zijn en misschien toch voor stabiliteit had kunnen zorgen.
Maar zodra de onzin van neo nazis en eigenlijk meteen qua retoriek over het herstellen van het voormalige Sovjet unie gewoon open en bloot werd uitgesproken, viel een beetje de illusie weg dat Poetin misschien op sommige gebieden gelijk kon hebben qua navo.
Nu zie ik dat de navo, hoewel ook niet altijd zuivere koffie, je die toch eerder wil zien dan een Poetin die je als onderdanige behandeld.
Dit idd.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:52 schreef Breekfast het volgende:
Wellicht dat het aantrekkelijk is om jezelf te zien als één van de weinigen die het wel juist ziet/ het bedrog door heeft, als een soort David die vecht tegen Goliath.
Over het algemeen mensen die voor een één of andere reden zelf hebben gefaald in het leven. Iemand daarvan de schuld geven is een makkelijke uitweg en het geeft je eindelijk een purpose waar je al die tijd naar op zoek was.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Zegt de overheid A, zeggen wappies B. Eeuwige relpubers die denken dat ze heel bijzonder zijn en 'kritisch nadenken over dingen'.
Over precies hetzelfde onderwerp kunnen ze ook zonder blikken of blozen switchen als de meerderheidsopinie veranderd. Thierry was bijvoorbeeld in eerste instantie, toen die mening nog niet gedeeld werd door de meerderheid, voor een harde lockdown om corona te bestrijdenquote:Op zondag 6 maart 2022 13:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het lijkt wel of die Forum aanhang eigenlijk de sterke behoefte heeft om automatisch een tegenovergestelde mening/wereldbeeld te plaatsen ten opzichte van de dominante opinie in het land. Waarbij het niet uitmaakt om welk onderwerp het gaat. Als de meeste media een bepaald verhaal vertellen, dan moet dat in hun ogen haast wel onjuist zijn en is het bedoelt om ons te manipuleren.
Anders kun je die makkelijke switch tussen viruswappie naar Poetin aanhanger toch niet verklaren. Kritisch zelf durven nadenken staat bij hun eigenlijk gelijk aan het tegenspreken van de dominante opinie.
Zegt de uberwappie die helemaal gehersenspoeld is door nepnieuws op social media.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:50 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Ze hebben invloed op vele simpele zielen zoals jij. Daar begint dit gedonder mee.
Dat zijn dezelfde mensen die bleven volhouden dat Joran onschuldig is en dat Jos geen pedo isquote:Op zondag 6 maart 2022 13:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 maart 2022 13:05 schreef polderturk het volgende:
Russen bombarderen een humanitaire corridor.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:38 schreef DeJori het volgende:
[..]
Er zijn vooral zorgen om de mogelijkheden van een vuile bom met nucleair restmateriaal. Lijkt me een realistischer scenario...
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:06 schreef crystal_meth het volgende:
Niet de eerste keer dat geruchten of claims over een dirty bomb de ronde doen,
6 mei 2014:
[..]
http://www.romania-inside(...)g-to-reports/120913/
23 april 2015:
[..]
http://en.censor.net.ua/n(...)s_dungeons_turchynov
zo'n wapen wordt zwaar overschat btw. Het enige dodelijke eraan is de ontploffing zelf. Verder psychologisch effect (terreur zaaien), en een dure clean-up.
Niet up to date, maar volgens mij is er nu alleen een tijdelijke wapenstilstand rondom Mariupol? Niet zo zeer bij Kiev, toch?quote:Op zondag 6 maart 2022 13:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan ook van gister zijn, ff meer bronnen zien.
Laat gaan. Hij is zelf meer dan bekwaam genoeg zich belachelijk te makenquote:Op zondag 6 maart 2022 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fascistisch... en dan met Putin dwepen.
Error.
Eerder een gebrek aan hersencellen.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Die variant had ik ook nooit eerder gezien. Russisch?
Wat een kneus, totaal niet te vergelijken, maar natuurlijk makkelijk scoren.quote:
Waarom niet? Je hebt toch ook wel eens een slok binnengekregen in het zwembad? En dan roept de roverheid ineens dat het schadelijk is terwijl het beter werkt dan vaccins. Trap er niet niet in, schhaapje! Ze die fles aan je mond klok het gulzig achterover!quote:
Gelet op de inhoud van zijn posts, vond ik het niet eens zo slecht geschreven.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds de invoering van de nieuwe spelling in 1996 mag product alleen met een c geschreven worden. In de oude spelling kenden wij de officiële spelling (ook wel voorkeurspelling genoemd) en de toegelaten spelling. In de praktijk kwam dat op het volgende neer:quote:Op zondag 6 maart 2022 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja hoor, de Palestijnenkaart is weer getrokken.quote:
Ik zat te denken om naar demo in Amsterdam te gaan, maar nu zie ik op de webcam van de dam weer allemaal Palastijnse en Israelische vlaggen gezwaaid worden. Dan denk ik... moet dat nou nu?quote:Op zondag 6 maart 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, de Palestijnenkaart is weer getrokken.Weet je wat het verschil is tussen de Palestijnen en de Oekrainers? De Oekrainers plegen niet om de haverklap aanslagen in Rusland, schieten niet voortdurend zelfgeknutselde raketten af op Russische steden terwijl ze zich verschuilen in bewoonde gebieden zodat bij de Israelische vergeldingsactie waarvan je 100% zeker weet dat die komen gaat, zoveel mogelijk Palestijnse burgers getroffen worden, zodat ze daarna weer hun Pallywood beeldmateriaal de wereld in kunnen slingeren en kunnen roepen hoe slecht ze door de Israeliers behandeld worden. De Oekrainers verdienen onze sympathie, de Palestijnen niet, die hebben alles wat ze overkomt over zichzelf afgeroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |