Ja, of iemand die half joods is, niet religieus en nooit in Israël is geweest aanvallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In het rijtje chinezen aanvallen vanwege corona en suzuki swift rijders aanvallen vanwege Karst T
Dè witte nie.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk altijd, is Poetin daar echt toe in staat? En dat is natuurlijk precies hoe hij het wil. Overkomen als onberekenbaar.
Toen kon ik op zich nog wel inzien dat een soort van politiemacht in donetsk en Donbas regio, hoewel geen zuivere koffie qua verloop, niet perse slecht hoefde te zijn en misschien toch voor stabiliteit had kunnen zorgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee meer dat voor de invasie jij meer op de hand van Poetin was.
Dat Russische dienstplichtigen in zekere zin net zo goed slachtoffers zijn ben ik met je eens.
Baron Lebedev, of Hampton in the London Borough of Richmond upon Thames and of Siberia in the Russian Federationquote:Op zondag 6 maart 2022 11:31 schreef crystal_meth het volgende:
Een Rus in het House of Lords.
[..]
https://www.theguardian.c(...)l-out-of-russia-live
https://en.wikipedia.org/wiki/Evgeny_Lebedevquote:He had a pet wolf called Boris, named after the former Russian President Boris Yeltsin
Wat dacht je van tussen-de-middag?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En een serre in Vlaanderen is een kas in Nederland, een serre in Nederland is een veranda in vlaanderen...
Lopen in Vl is rennen in Nl.
Wat me het meest verbaasde was dat voormiddag, middag en namiddag in Nederland blijkbaar iets anders betekenen dan in Vlaanderen:
https://www.vlaanderen.be/taaladvies/voormiddag-namiddag-middag
Tjah onmachtig alles wordt geveto'dquote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Het valt me trouwens op dat je niks over de VN hoort.
https://www.nbcnews.com/n(...)es-ukraine-rcna18876quote:America's Javelin FGM-148 is a force multiplier for mounted and dismounted infantry.
The Javelin is portable, reusable, and shoulder-fired.
It works like this.
The gunner finds a tank or armored vehicle in day or night with the Command Launch Unit.
This sends an infrared picture to the seeker system.
There are several imaging modes, including thermal viewing, for a lock on target.
Then the missile is clear to launch.
Ik heb het in Vlaanderen nog nooit gehoord.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:39 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Wat dacht je van tussen-de-middag?
Of is dat iets noordelijk?
Ik ben blij dat je open stond voor ene herziening van je mening!quote:Op zondag 6 maart 2022 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toen kon ik op zich nog wel inzien dat een soort van politiemacht in donetsk en Donbas regio, hoewel geen zuivere koffie qua verloop, niet perse slecht hoefde te zijn en misschien toch voor stabiliteit had kunnen zorgen.
Maar zodra de onzin van neo nazis en eigenlijk meteen qua retoriek over het herstellen van het voormalige Sovjet unie gewoon open en bloot werd uitgesproken, viel een beetje de illusie weg dat Poetin misschien op sommige gebieden gelijk kon hebben qua navo.
Nu zie ik dat de navo, hoewel ook niet altijd zuivere koffie, je die toch eerder wil zien dan een Poetin die je als onderdanige behandeld.
Nee, volgens mij niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:39 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Wat dacht je van tussen-de-middag?
Of is dat iets noordelijk?
Ik in Brabant wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb het in Vlaanderen nog nooit gehoord.
Is inderdaad sowieso iets Brabantsquote:
Toetreding van Rusland? Hoezo?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Tjah onmachtig alles wordt geveto'd
Is er inmiddels al gestemd over de toetreding van Rusland tot UN?
Die kende ik ook niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet.
"Voormiddag" hoor ik nooit iemand zeggen.
Dit kan gunstig nieuws zijn, namelijk een ophande zijnde overgave of verdrag.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)cuatie-zelenski-voor
Kiev is toch nog gewoon open vanuit het westen? Bericht klinkt alsof hij zit op een ingesloten spot.
Ja, volgens mij ook. In Vlaanderen heb ik het nog nooit gehoord.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is inderddad sowieso iets Brabants
Of een soort van omsingeling?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit kan gunstig nieuws zijn, namelijk een ophande zijnde overgave of verdrag.
Een verdrag dat ruimte biedt om Zalenski te vervolgen?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom verstandig om hem naar Polen te brengen voor een regering in Ballingschap.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een verdrag dat ruimte biedt om Zalenski te vervolgen?
Ken ik wel. Net als namiddag. Maar dan wel in de Nederlandse betekenis en niet de Vlaamse. Terwijl ik toch mijn halve leven zeer dicht bij de grens heb gewoondquote:
Oekraïnse ambassadeur had een weef foutje gevonden uit 1991.quote:
Of gewoon voorbereid zijn voor het geval dat.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo een trucje heeft Nederland op de Duitsers toegepast, normaal mogen krijgsgevangenen geen gevaarlijk werk doen (Mijnen opruimen) maar met tekenen van de Vrede was (Groot) Duitsland geen echt land meer en zo waren de soldaten: "Unlawful combatants" die niet onder de Geneefse conventie vallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:50 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Oekraïnse ambassadeur had een weef foutje gevonden uit 1991.
Oekraïne had altijd een eigen UN zetel sinds de oprichting van de UN. Na het uiteen vallen van de USSR kreeg Rusland de zetel de van de USSR. Maar eigenlijk moet de assemblee daarover stemmen om een nieuw land op te nemen.
De Russen proberen toch een tang-beweging daar (Kiev)?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
Kiev is toch nog gewoon open vanuit het westen? Bericht klinkt alsof hij zit op een ingesloten spot.
Waarom zou dat eerste gunstig zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je als Rus niet tegen kunt spreken wat Putin doet, defacto ga je dan gewoon de bak in of erger.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:53 schreef HiZ het volgende:
Ik vind trouwens dat er veel te makkelijk wordt gezegd dat gewone Russen er ook niks aan kunnen doen. Wat Putin uithaalt past precies in een bestendig patroon van Russische vijandigheid tegenover 'het Westen' dat door een flink deel van de Russen zonder terughoudendheid wordt onderschreven. Het fenomeen heeft zich door de eeuwen heen met steeds nieuwe labels getooid, maar de onderliggende overtuiging dat wij decadent zijn en de Russische ziel willen vernietigen is er constant.
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.quote:
Good question. Gunstig voor "ons" dan denk ik...quote:
Ditquote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Jawel hoor. Voorbeeldje:quote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Voor 'ons' is dat op geen enkele manier gunstig, voor de Oekraïners is het in die zin gunstig dat er tijdelijk minder bommen vallen, maar dat zal dan vervangen worden door onderdrukkende terreur vanuit de marionettenregering, dus of het uiteindelijk gunstig is valt ook voor hun te bezien.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.
Die kunnen niks vanwege het vetorecht van Rusland, tandeloze tijger.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Good question. Gunstig voor "ons" dan denk ik...
Met wie of wat? Nog niet door dat Poetin gek geworden is? Kun je geen afspreken mee maken want hij houdt zich er toch niet aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gunstig voor ons en de wereldvrede, we moeten eerst naar een situatie waar er weer onderhandeld kan worden.
Het is niet mijn mening, maar wel die van een hoop mensen. Die zijn bang voor WWIII danwel een kernoorlog en vinden een geannexeerd Oekraïne een prima oplossingquote:Op zondag 6 maart 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.
Surrender or die, groetjes Putin. Er is geen middenweg in het hoofd van die waanzinnige anders is het enorm gezichtsverlies.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
die krengen kosten $80,000,m een at4 is maar $1500quote:Op zondag 6 maart 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
Kijk daar kan je wat mee
moeten nog veel meer van die javelins sturen
https://www.19fortyfive.c(...)n-anti-tank-missile/
[..]
[ afbeelding ]
Nu niet direct.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen last van de oorlog toch? Volgens mij zijn we niet echt een partij die voordeel kan hebben uit een overgave, daarvoor staan we er nog te ver af. In ieder geval, zo zie ik het.
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Surrender or die, groetjes Putin. Er is geen middenweg in het hoofd van die waanzinnige anders is het enorm gezichtsverlies.
Yup, maar de russiche infanterie vormt - zover ik weet - geen aaneengesloten front. Immers komt er ook nog steeds voedsel en wapens de stad binnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Russen proberen toch een tang-beweging daar (Kiev)?
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.quote:
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:
Is dit draadje hier al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Beschrijft de hopeloosheid van de acties in Oekraïne vanuit Russisch perspectief.
Ja alweer..quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
Komt een wapenstilstand aan tot 8 uur savonds.
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.
Maar ja, in hoeverre je daar in gelijk kan krijgen, het is een vormfout weliswaar maar hmm.
Vraag me ten zeerste af of dat nu wel goed gaat.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
Rusland gaat zich nog niet overgeven.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of als de inwoners van Kiev plots massaal op de vlucht slaan naar de Poolse grens. Dan wordt het moeilijk om door de files te raken, best mogelijk dat alles dan vastloopt (omdat velen zonder brandstof vallen en de weg versperren)quote:
Deze tekst is vast een citaat uit mei 1940.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.
Eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef hollandia02 het volgende:
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.quote:
Bron? Volgens mij lukt dat nog zelden.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.
In die zin dat we in 1940 ook geen fatsoenlijk leger hadden, je hebt nu nog het geluk dat je bij de Navo zit, maar het is wel een wakeup call.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Deze tekst is vast een citaat uit mei 1940.
Kan het me niet voorstellenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vraag me ten zeerste af of dat nu wel goed gaat.
Niet helemaal correct ging om de toetreding van Rusland als land ansich.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ietwat juridisch, maar op papier had de ussr veto recht, maar is dit nooit officieel overgedragen aan wat nu Russische federatie heet.
Maar ja, in hoeverre je daar in gelijk kan krijgen, het is een vormfout weliswaar maar hmm.
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.
Erkent? De man ontkent zelfs het bestaan ervan.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over overgeven, kan ook een tussenoplossing zijn, bijvoorbeeld dat Rusland de Oekraiene erkent, en dat bijvoorbeeld beiden landen demilatireseren, dat Ukr. een buffer word tussen Oost en West.
Voorzover het de bezetting in de Oekraine betreft, niet in zijn geheel natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...
Ooh, echt? Ja vroeger was het volgensmij zo als en Molrnstraat ipv Molenstraat stond dat je hem al ongeldig kon laten verklaren.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij lukt dat nog zelden.
Doet me denken aan die deurwaarder die een exploot in de handen van de oprichter van Kazaa wilde drukkenquote:
Ook dan niet, dan zijn ze de loser van de wereld.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voorzover het de bezetting in de Oekraine betreft, niet in zijn geheel natuurlijk.
Of dat ze de Oekraïne gaan erkennen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Rusland gaat demilitariseren is totaal ongeloofwaardig...
Dat hebben ze al in 1991.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of dat ze de Oekraïne gaan erkennen.
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:12 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook dan niet, dan zijn ze de loser van de wereld.
Een land binnenvallen, weird.
Het niet afmaken ook, weird.
De uiterst domme kant van het rechtse spectrum was 3 dagen geleden nog triomfantelijk aan het twitteren dat Zelenski al gevlucht was naar Polen - niet verrassend staan dat soort mensen aan de Russische zijde. Maar daar hoor je nu niets meer van en uit dit soort berichten zou blijken dat hij dus nog steeds in Oekraïne zit, dus ze zullen wel allemaal een rectificatie sturen dat ze hiervoor met open ogen achter propaganda aan gewandeld zijn. Hahahaquote:Op zondag 6 maart 2022 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:
=======================================
’Commando’s bereiden evacuatie Zelenski voor’
=======================================
Er worden voorbereidingen getroffen om de Oekraïense president Volodimir Zelenski te evacueren. Commando’s van Special Air Services, een speciale eenheid uit Groot-Brittannië, is samen met Amerikaanse speciale troepen aan het trainen voor een risicovolle redding.
Meer dan zeventig Britse zogenoemde SAS-soldaten zouden zich hebben aangesloten bij 150 US Navy SEAL’s op een afgelegen basis in Litouwen om de gewaagde nachtmissie te plannen. De trainingen zouden worden gedaan samen met Oekraïense elite-soldaten.
De Amerikaanse regering wil Zelenski helpen bij het verlaten van Kiev, zodat hij niet door Russische troepen kan worden gedood of gevangen kan worden genomen. Maar tot nu toe heeft Zelenski de hulp geweigerd. Eind februari sprak hij al: „Ik heb munitie nodig, geen lift.”
Een clown heeft vier jaar een podium gehad, en hij weigerde Javelins te leveren tenzij Zelensky hem een pleziertje deed. Kijk waar we nu staan.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal erg zuur, maar als je dat had willen voorkomen had je ruim van te voren maatregelen moeten nemen, een aantal jaar terug waren de banden best redelijk met Rusland, weinig spanning, en kijk nu waar we staan. Soms moet je een clown gewoon een podium geven.
In het bedrijfsleven trouwens ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.
Dan had je 10 dagen geleden net zo goed meteen op kunnen geven. Gaat niet gebeuren en terecht.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.
Jup, en wellicht dat hij daarmee ook voor een economische impuls kan zorgen, Rusland heeft feitelijk geen economie maar wel mensen en ruimte, kortom daar valt veel winst te boeken zonder dat dit ten koste van bijvoorbeeld de EU hoeft te gaan.qquote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Stel dat hij thuis kan komen met Donbass, Luhansk en Marioepol, plus de belofte dat Oekraine zich zal neutraliseren, dan zou dat wellicht voldoende winst zijn voor Poetin.
quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven trouwens ook.
Chamberlain...quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me ongeloofwaardig, Poetin zal de hoofdprijs Kiev ook willen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meerdere relatief betrouwbare bronnen op twitter suggereren wel dat dat vertaalde document een echt document is. Onder andere hier:quote:Op zondag 6 maart 2022 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is, maar zaken als 'je moet een analyse maken, maar de uitkomst staat al vast anders kom je in de problemen' is natuurlijk wel exemplarisch voor dit soort dictatoriale regimes en de problemen die je erdoor krijgt.
De illusie is genoeg, je kunt defacto Ukraine gewoon voortzetten, de gemiddelde Rus is al blij als hij gewoon eten heeft.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ongeloofwaardig, Poetin zal de hoofdprijs Kiev ook willen.
En waarschijnlijk het hele land.
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De illusie is genoeg, je kunt defacto Ukraine gewoon voortzetten, de gemiddelde Rus is al blij als hij gewoon eten heeft.
Eens hoor, maar we kunnen niet het risico permitteren om dit nu te laten escaleren, gewoon stil zitten als je geschoren word en wachten/hopen dat de opvolger wel open staat voor verandering. De gemiddelde Rus zal steeds beter geinformeerd zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.
De dit jaar 70 wordende Poetin heeft niet het eeuwige leven, de Russische demografie is dramatisch en met een kapotte, corrupte economie een jarenlange peperdure oorlog voeren gaat hem ook niet worden. Hoe lang zullen Russische generaals nog accepteren dat dat möchtegern meesterbrein in het Kremlin zijn krijgsmacht sloopt?
Ik krijg steeds meer de indruk dat deze oorlog in Poetin's optiek de laatste kans was om nog een grote rol in de wereld voor Rusland voor mekaar te krijgen, maar dat het nu als een boemerang teruggekomen is.
Jij vergelijkt een verkeersboete met een VN veto recht overdracht?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Nederland kan je er de helft van de verkeersboetes mee ongeldig laten verklaren.
Dat ja en hij kan een eventuele bezettingsmacht ook niet oneindig aan blijven vullen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?
Dat is het probleem met dictators, ze kunnen het lang volhouden, in Noord Korea al een jaartje of 70.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Hoe moet je dat land bezetten als je geen inkomen meer hebt omdat je internationale paria bent geworden?
Zullen nog wel wat false flags komen de komende periode zodat Putin het volk kan ophitsen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef myShizzle het volgende:
📛 Bommelding omgeving tv-toren oid in Moskou. Omgeving zou afgezet zijn
[ twitter ]
Ja en deels ideologisch ingestoken omdat hij voor zichzelf een rol ziet weggelegd om ''slavische conservatieve'' waarden te beschermen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na de acute fase van deze oorlog duiken we met zijn allen een nieuwe koude oorlog in en die zie ik op dezelfde wijze eindigen als de vorige, alleen op een minder lange termijn als de eerste koude oorlog. Toen konden de Russen immers nog de onderdrukkende, alles kaal vretende sprinkhaan uithangen in oost-Europa, dat is anno 2022 wel anders.
De dit jaar 70 wordende Poetin heeft niet het eeuwige leven, de Russische demografie is dramatisch en met een kapotte, corrupte economie een jarenlange peperdure oorlog voeren gaat hem ook niet worden. Hoe lang zullen Russische generaals nog accepteren dat dat möchtegern meesterbrein in het Kremlin zijn krijgsmacht sloopt?
Ik krijg steeds meer de indruk dat deze oorlog in Poetin's optiek de laatste kans was om nog een grote rol in de wereld voor Rusland voor mekaar te krijgen, maar dat het nu als een boemerang teruggekomen is.
Zelfs als dat op papier mooi kan, is zo'n oplossing ook achterlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het brengt rust en tijd, tijd om voor West Oekraine de basis op orde te brengen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Zelfs als dat op papier mooi kan, is zo'n oplossing ook achterlijk.
Je hebt aan je rechterkant dan een land dat meerdere belangrijke gebieden van je heeft geannexeerd en ondertussen je complete land in puin heeft gelegd na een invasie, aan de andere kant een groep landen dat je graag steunt en een uitweg probeert te bieden naar een minder corrupt / vazalstaat bestaan/
Hoe kun je ooit nog spreken van een werkelijke neutraal Oekraïne na zulke gebeurtenissen.
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Neem eerst maar met korrel zoutquote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef myShizzle het volgende:
📛 Bommelding omgeving tv-toren oid in Moskou. Omgeving zou afgezet zijn
[ twitter ]
Putin positie is onhoudbaar. De weg die we Rusland kunnen bieden is een goede samenwerking en economische steun nadat Putin weg is.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er moet een manier gevonden worden waarop Putin met goed nieuws naar de Russen kan komen, als hij daar een slag aan kan geven is dat genoeg. Vernederen zal de zaak alleen maar erger maken, voor iedereen.
Met steun van China. Maar wie gaat een land als Rusland steunen? Poetin gaat Rusland geen vazalstaat van China laten worden, bovendien ligt het economisch hart van Rusland in Europa, en dat van China aan de Zuid-Chinese zee. Je bent per schip sneller vanuit Shanghai in Rotterdam dan in Moskou.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dictators, ze kunnen het lang volhouden, in Noord Korea al een jaartje of 70.
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan al gedaan moeten hebbenquote:Op zondag 6 maart 2022 12:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.
En in bezet gebied verhogen ze gewoon de belasting. Gebeurt al eeuwen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.
Daarbij is het ook belangrijk in welke mate Oekraïne in staat blijft om verzet te bieden. Op die manier maken ze de kosten natuurlijk hoger.
De Russische elite zal de kosten natuurlijk afschuiven op het volk, daarbij is er al een flinke buffer opgebouwd. Met andere woorden, ik zie die financiële zorgen voor het Kremlin op de korte termijn niet ontstaan.
Geduld hebben, dat lijkt me inderdaad ook het beste.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens hoor, maar we kunnen niet het risico permitteren om dit nu te laten escaleren, gewoon stil zitten als je geschoren word en wachten/hopen dat de opvolger wel open staat voor verandering. De gemiddelde Rus zal steeds beter geinformeerd zijn.
quote:Op zondag 6 maart 2022 12:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Geen idee of Rusland zelfvoorzienend is (behalve semiconductors) maar als ze dat zijn kunnen ze natuurlijk gewoon een eigen economie creëren met wapenfabrieken etc.
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland weet altijd wel gas, olie en wat andere grondstoffen te verkopen. Dat zijn inkomsten.
Daarbij is het ook belangrijk in welke mate Oekraïne in staat blijft om verzet te bieden. Op die manier maken ze de kosten natuurlijk hoger.
De Russische elite zal de kosten natuurlijk afschuiven op het volk, daarbij is er al een flinke buffer opgebouwd. Met andere woorden, ik zie die financiële zorgen voor het Kremlin op de korte termijn niet ontstaan.
... inmiddels wel steeds meer bronnen die dit melden.quote:
Weer een Prins Bernhardfiguur die zich onder Jetlsin verrijkt heeft (en het land Rusland leeggeplunderd heeft).quote:
Hoe denk jij dat onze elektriciteit wordt geproduceerd nu bijna alle kolencentrales gesloten zijn, het niet waait en de zon niet schijnt?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit.
Rusland zal nooit een reactie van NATO willen uitlokken, uiteindelijk blijft dan alleen de Nucleaire optie over.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geduld hebben, dat lijkt me inderdaad ook het beste.
Als Poetin al van plan was om een NATO lidstaat aan te vallen lijken de beelden van de krakkemikkige Russische oud ijzer parade in Oekraïne me inmiddels ook wel genoeg overtuigingskracht te hebben op de Russische legerleiding om die plannen te schrappen. (als ze überhaupt al bestonden)
Punt is dat wij (de Europese landen) ook afhankelijk zijn van de Russische olie en het Russische gas.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:30 schreef Ulx het volgende:
Maar een boycot molt die sector. En ze hebben de westerse expertise nodig voor een rendabele exploitatie. En wij kopen het gas wel ergens anders en schakelen over op electriciteit
Luns zag dat het goed was.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Liever een Rus in de keuken dan een raket in de achtertuin.
Zo was het vroeger.
Liever een Russin in de keuken.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Liever een Rus in de keuken dan een raket in de achtertuin.
Zo was het vroeger.
Tis een complete ondergrondse stad en heeft waarschijnlijk een tunnelnetwerk van tientallen kilometers. Daar doe je als aanvaller helemaal niets tegen.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Kon de VS die bunker maar aanvallen in de bergen met een B-2. Eind goed al goed.
Maar 40% van de gasimport komt uit Rusland.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:35 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die denken als we op de warmtepomp gaan er geen gasprobleem meer is..
Met 100% russisch gas?quote:Op zondag 6 maart 2022 12:32 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat onze elektriciteit wordt geproduceerd nu bijna alle kolencentrales gesloten zijn, het niet waait en de zon niet schijnt?
Ohja!
Gascentrales!
Nee tuurlijk niet. Maar het overgaan op gas betreft elektriciteit was al duur met 40% Russisch gas. Laat staan als die 40% helemaal verdwijnt en we duur boot gas kan kopen ipv pijp gas.quote:
Haha wat een baas.quote:
20%quote:Op zondag 6 maart 2022 12:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar 40% van de gasimport komt uit Rusland.
Veel te lastig.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
20%
Andere aanbieders vinden. Probleem opgelost. Dat moet toch, aangezien Rusland een onbetrouwbare partner is. Daar wil je geen zaken mee doen.
Liever een Russin in de keuken dan een Poetinmarionet in de tweede kamer.quote:
De consequenties om aan dat gas verslaafd te blijven zijn ook niet bepaald prettig,quote:Op zondag 6 maart 2022 12:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Veel te lastig.
https://podcastluisteren.(...)nlijke-consequenties
Deze legt het mooi uit.
3x raden hoe Rusland aan zijn vlag komtquote:Op zondag 6 maart 2022 12:43 schreef Salina het volgende:
Zit even te kijken naar Buitenhof op 1 en daar is nu de voorzitster van VNO/NCW aan het praten.
Ze heeft een soort (jogging)pak aan in de kleuren...rood, wit en blauw.
Best wel awkward. Het is wel de Nederlandse vlag, maar het zijn ook de kleuren van de Russische. In een item over de kwestie Oekraïne wellicht niet zo handig gekozen.
Ik zie Baudet ervoor aan dat hij zonder financiering zulke onzin en polarisatie verspreid. Zo'n ezel is hij nu eenmaal, daar hoeft hij geeneens een marionet voor te zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Liever een Russin in de keuken dan een Poetinmarionet in de tweede kamer.
Ook Russen hebben VPN.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als Rusland nou toch al hun media controleert. Kunnen ze dan niet gewoon de troepen terugtrekken en zeggen dat Oekraïne heeft opgegeven en bij Rusland hoort maar dat alleen de westerse vijand het niet erkent? Oekraïners zullen vast niet meer graag in Rusland komen dus daar horen ze niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |