abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203974885
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een kernwapen exo-atmosferisch laten klappen is ook EMP.

Maar er wordt ook wel een beetje teveel gewicht aan EMP toegekend hoor. In een kooi van Farraday ben je al EMP beschermd, vroeger was het gewoon een eis voor elektronisch defensie materiaal om EMP beschermd te zijn. Tegenwoordig wordt er wat minder over nagedacht maar het is echt niet zo dat je RAM en processor staat te roken na een EMP puls, dat zijn echt van die dingen die je in films ziet.
Thx.
  zondag 6 maart 2022 @ 20:43:26 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203974954
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:41 schreef Cherni het volgende:
Thx.
quote:
Bestendigheid

Alle bedrijven die worden benaderd voor het ontwerpen en vervaardigen van apparatuur voor de krijgsmacht, worden geconfronteerd met een aantal eisen waarvan sinds 1975 de bestendigheid tegen EMP er één is. Deze bedrijven moeten — alvorens zij een opdracht krijgen — verklaren dat aan deze specificaties kan worden voldaan. Het aantal bedrijven dat op dit gebied actief is, neemt toe, al is niet duidelijk hoeveel het er zijn. Zo bleek tijdens de contacten met een kleiner bedrijf dat apparatuur wapent tegen de EMP, dat men tenslotte toch geen nadere mededelingen wenste te doen. Deze geheimzinnigheid legden de mensen van het Physisch Laboratorium niet aan de dag.
Digibron
  zondag 6 maart 2022 @ 21:18:22 #153
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_203975923
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor. Dat wordt vaak overdreven. “Er zijn genoeg kernwapens om de wereld 5 keer te vernietigen etc.”
Dat is echter niet zo. Misschien dat je 20% direct en op termijn kunt uitroeien, meer niet. Straling is van korte duur en nucleaire winter schijnt ook wel mee te vallen.
De totale chaos die dat oplevert gaat voor nog veel meer doden zorgen natuurlijk.

En ook wel spijtig dat wij gegarandeerd bij die 20 procent zitten. ;(
  zondag 6 maart 2022 @ 21:30:43 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203976216
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:18 schreef Nobu het volgende:

[..]
De totale chaos die dat oplevert gaat voor nog veel meer doden zorgen natuurlijk.

En ook wel spijtig dat wij gegarandeerd bij die 20 procent zitten. ;(
Waarom?
The End Times are wild
pi_203976233
Net in de Telegraaf gelezen dat bijna 20.000 mensen uit 52 landen zich aangemeld hebben als vrijwilligers voor het Oekraïense vreemdelingenlegioen. Het gaat om zowel veteranen als om mensen zonder militaire ervaring. De eerste kunnen wel degelijk bijdragen aan de strijd lijkt mij.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203976723
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:41 schreef Arnold_ het volgende:

[..]
Fokkers op een zolderkamer doen het natuurlijk niet veel beter. Je zou kunnen stellen dat zelfs de Russische militairen geen goede analyse van het front meer kunnen geven, anders zouden ze zich gewoon terugtrekken.

Ik geloof wel dat dat de Russen naarstig op zoek zijn naar een 'spin' om dit nog zonder gezichtsverlies te kunnen verkopen. Oekraine werkt aan een vuile bom die ons voortbestaan bedreigt en daarom is een tactische nucleaire aanval rerechtvaardigd. Weet iemand iets beters voor Rusland?
Je kunt ook gewoon een bomaanslag op de Kremlin doen.
pi_203976731
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:31 schreef paulgo het volgende:
Net in de Telegraaf gelezen dat bijna 20.000 mensen uit 52 landen zich aangemeld hebben als vrijwilligers voor het Oekraïense vreemdelingenlegioen. Het gaat om zowel veteranen als om mensen zonder militaire ervaring. De eerste kunnen wel degelijk bijdragen aan de strijd lijkt mij.
Kansloos kannonenvoer
Vakman pur sang
pi_203976754
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:41 schreef Arnold_ het volgende:

[..]
Fokkers op een zolderkamer doen het natuurlijk niet veel beter. Je zou kunnen stellen dat zelfs de Russische militairen geen goede analyse van het front meer kunnen geven, anders zouden ze zich gewoon terugtrekken.

Ik geloof wel dat dat de Russen naarstig op zoek zijn naar een 'spin' om dit nog zonder gezichtsverlies te kunnen verkopen. Oekraine werkt aan een vuile bom die ons voortbestaan bedreigt en daarom is een tactische nucleaire aanval rerechtvaardigd. Weet iemand iets beters voor Rusland?
Het is trouwens niet uitgesloten dat Oekraïne nog kernkoppen heeft.
Vakman pur sang
  zondag 6 maart 2022 @ 22:02:10 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203976801
quote:
Ze moeten het natuurlijk zelf weten maar nmm dienen ze hetzelfde behandeld te worden als elke ander joker die het land uitreist om te vechten (IS). Gelijke monniken gelijke kappen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:02:41 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203976812
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kansloos kannonenvoer
Grotendeels wel. Losse individuen zijn nog geen effectief opererende militaire eenheden. Lange na niet. Als vuurtrekker komen ze altijd wel van pas natuurlijk
The End Times are wild
pi_203976828
quote:
Uiteraard, maar je hebt geen enkele bescherming van je eigen overheid mocht het misgaan. En die kans lijkt mij zeer groot. En Rusland heeft al aangegeven deze vrijwilligers keihard aan te pakken mocht je gepakt worden.

Het wrange is dat het schijnbaar zo eenvoudig loopt volgens de media en de Russen er niets van bakken lijkt het mogelijk een avontuur voor sommige en dat het prijsschieten is. Het lijkt dapper maar wees geen onnozele. En dat zegt een ex Frans legioen soldaat die in rep2 heeft gediend(para's) Dat had ik gisteren al getoond.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:05:24 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203976860
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze moeten het natuurlijk zelf weten maar nmm dienen ze hetzelfde behandeld te worden als elke ander joker die het land uitreist om te vechten (IS). Gelijke monniken gelijke kappen.
Dat wordt als anders gezien omdat nl destijds in conflict was met IS.
Wat ik me wel afvraag is of je er ook voor mag kiezen om met de Russen mee te vechten zonder consequenties.
En hoe een rechter dit ziet als het om het berechten van Syrië-gangers gaat.
The End Times are wild
pi_203976890
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat wordt als anders gezien omdat nl destijds in conflict was met IS.
Wat ik me wel afvraag is of je er ook voor mag kiezen om met de Russen mee te vechten zonder consequenties.
En hoe een rechter dit ziet als het om het berechten van Syrië-gangers gaat.
In principe zou je zeggen van wel want we zijn niet in oorlog met Rusland. Maar zeker weten doe ik het niet.
pi_203976921
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard, maar je hebt geen enkele bescherming van je eigen overheid mocht het misgaan. En die kans lijkt mij zeer groot. En Rusland heeft al aangegeven deze vrijwilligers keihard aan te pakken mocht je gepakt worden.

Het wrange is dat het schijnbaar zo eenvoudig loopt volgens de media en de Russen er niets van bakken lijkt het mogelijk een avontuur voor sommige en dat het prijsschieten is. Het lijkt dapper maar wees geen onnozele. En dat zegt een ex Frans legioen soldaat die in rep2 heeft gediend(para's) Dat had ik gisteren al getoond.
Ik begin me een beetje te irriteren aan dat nieuws alsof Rusland alle roestige voertuigen heeft verlaten en nu bijna de aftocht blaast.
Waar komt dat toch weg?
Het heeft een aanzuigende werking op de huurlingen en andere idioten.
Vakman pur sang
pi_203976961
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik begin me een beetje te irriteren aan dat nieuws alsof Rusland alle roestige voertuigen heeft verlaten en nu bijna de aftocht blaast.
Waar komt dat toch weg?
Het heeft een aanzuigende werking op de huurlingen en andere idioten.
Ik weet het echt niet. Maar ik ga ervan uit dat beide legers aan elkander gewaagd zijn en beide ook enorme verliezen hebben.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:12:54 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203976994
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik weet het echt niet. Maar ik ga ervan uit dat beide legers aan elkander gewaagd zijn en beide ook enorme verliezen hebben.
Ja maar de aanstroom vanuit Rusland blijft maar komen en de luchtmacht kan nog talloze steden bombarderen,
Het is een gestreden strijd, alleen de lengte is nog onbepaald.
(En evt inmenging van Navo)
Vakman pur sang
  zondag 6 maart 2022 @ 22:15:25 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977011
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
In principe zou je zeggen van wel want we zijn niet in oorlog met Rusland. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik vind dat er heel gemakkelijk geroepen is dat iedere Nederlander zich zonder consequenties bij Oekraïne mag aansluiten (behalve militairen).
Wie betaald er als je levenslang gehandicapt bent?
Wie is verantwoordelijk als je oorlogsmisdaden begaat?
Wat is je status als combattant en als krijgsgevangene en wat gaat Nederland voor je doen als krijgsgevangene?
Etc
The End Times are wild
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 22:16:32 #169
236264 crew  capricia
pi_203977024
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kan me een talkshow op tv herinneren met mensen die vrijwillig mee gingen doen met de IDF (Israël).
Was allemaal geen probleem, want ze sloten zich niet aan bij een vijandig leger. En Israël is een bevriende natie.
Dus kennelijk werkt dat zo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203977060
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind dat er heel gemakkelijk geroepen is dat iedere Nederlander zich zonder consequenties bij Oekraïne mag aansluiten (behalve militairen).
Wie betaald er als je levenslang gehandicapt bent?
Wie is verantwoordelijk als je oorlogsmisdaden begaat?
Wat is je status als combattant en als krijgsgevangene en wat gaat Nederland voor je doen als krijgsgevangene?
Etc
Die gaan je echt niet helpen. Je gaat op eigen risico een rood gebied binnen wandelen.
En als we ervan uitgaan dat de Russen dit niet gaan redden wat ik hoop, dan heb je straks een hoop avonturiers die daar met wapens kunnen zwaaien. Ik weet niet hoe dat gaat aflopen.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 22:20:29 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_203977090
Ik vraag me ook heel erg af hoe die communicatie zal gaan. De Oekraïners spreken niet zo denderend Engels en vice versa :?

Zal mij niets verbazen als er een hoop gamers tussen zitten. Gasten die denken dat ze respawnen als ze doodgeschoten worden :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_203977167
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:20 schreef onlogisch het volgende:
Ik vraag me ook heel erg af hoe die communicatie zal gaan. De Oekraïners spreken niet zo denderend Engels en vice versa :?

Zal mij niets verbazen als er een hoop gamers tussen zitten. Gasten die denken dat ze respawnen als ze doodgeschoten worden :{
Ik kan mij wel voorstellen als je een binding hebt met de Oekraïne hetzij familie of iets anders dat je vrijwillig de Oekraïne gaat helpen op welke manier dan ook. Ik hou het bij 555.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:33:28 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977238
Net als die ene muts met 3 kinderen. Wat heeft een moeder in hemelsnaam daar te zoeken?!
The End Times are wild
pi_203977242
Zelensky: "Russia announced that tomorrow it will be bombing our defense industry enterprises. Most of them are located in our cities, with civilians around. It's a murder, simply a murder. And I didn't see any world leader react to it today, any Western politician

Vandaag is het ook wel opvallend stil gebleven bij de westerse politicus.
pi_203977299
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:12 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Rondom Mariupol schijnen de Russen toch wel tegen zwaar verzet aan te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')