abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203983381
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze geven dan 2 grote lappen grond weg (al was De Krim natuurlijk al weg) en mogen nooit meer bij NAVO of EU. Dat is toch nog best een offer, eigenlijk.
Ik twijfel. Die lappen grond blijven anders toch een probleem ook in de toekomst al zouden de Russen oprotten en lijkt er voor de Oekraïne en Rusland niet meer in te zitten. Maar de Oekraïne mag toch wel zelf bepalen wat het wil. Ik denk niet dat de Oekraïne daarmee akkoord zou gaan. Zeker nu, willen die sowieso bij de EU en NAVO. Ze willen natuurlijk niet nog eens binnengevallen worden door de Russen.
pi_203983418
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:18 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik twijfel. Die lappen grond blijven anders toch een probleem ook in de toekomst al zouden de Russen oprotten en lijkt er voor de Oekraïne en Rusland niet meer in te zitten. Maar de Oekraïne mag toch wel zelf bepalen wat het wil. Ik denk niet dat de Oekraïne daarmee akkoord zou gaan. Zeker nu, willen die sowieso bij de EU en NAVO. Ze willen natuurlijk niet nog eens binnengevallen worden door de Russen.
Het lijkt me dat het vooral af gaat hangen van het aantal (burger)doden dat wordt ingeschat als realistisch de komende dagen. Die lappen grond zijn leuk en de kleine mogelijkheid om ooit in de NAVO of EU te gaan ook, maar is dat wellicht tienduizenden doden waard?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 7 maart 2022 @ 14:24:53 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203983458
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me dat het vooral af gaat hangen van het aantal (burger)doden dat wordt ingeschat als realistisch de komende dagen. Die lappen grond zijn leuk en de kleine mogelijkheid om ooit in de NAVO of EU te gaan ook, maar is dat wellicht tienduizenden doden waard?
Op wereldschaal bij grote conflicten zijn 10.000 doden ook weer niet zoveel. Bij de inname van Berlijn alleen zijn al 250.000 doden gevallen. Dus als je je onderhandelingspositie hiermee duidelijk kunt verbeteren dan is dat zeker de moeite waard. De vraag is of je dat kunt.
The End Times are wild
pi_203983487
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op wereldschaal bij grote conflicten zijn 10.000 doden ook weer niet zoveel. Bij de inname van Berlijn alleen zijn al 250.000 doden gevallen. Dus als je je onderhandelingspositie hiermee duidelijk kunt verbeteren dan is dat zeker de moeite waard. De vraag is of je dat kunt.
Op wereldschaal niet, maar de Oekraïense president en zijn regering kijken denk ik wel gewoon naar Oekraïense mensenlevens. En dan is het verschrikkelijk veel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203983507
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat dit ook gaat afhangen wat het westen wil. Als die Kiev blijven steunen in onderhandelingen zie ik weinig kans dat de Oekraïne akkoord gaat. Dan ga ik er wel vanuit dat het voorstel van de Russen klopt. De Oekraïne heeft nu wel alle kaarten in handen vanwege de enorme steun wereldwijd. De vraag blijft natuurlijk ook hoe de troepen van de Oekraïne er voor staan. Denkt men daarmee de Russen te verjagen dan is er sowieso weinig kans dat de Oekraïne akkoord gaat lijkt mij.
  maandag 7 maart 2022 @ 14:29:27 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203983517
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op wereldschaal niet, maar de Oekraïense president en zijn regering kijken denk ik wel gewoon naar Oekraïense mensenlevens. En dan is het verschrikkelijk veel.
Het is gewoon een statistiek. Als je helemaal geen mensen kunt opofferen moet je niet meedoen met spelletjes op het wereldtoneel. Maar je moet er wel duidelijk een voordeel mee kunnen behalen.
The End Times are wild
pi_203983587
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is gewoon een statistiek. Als je helemaal geen mensen kunt opofferen moet je niet meedoen met spelletjes op het wereldtoneel. Maar je moet er wel duidelijk een voordeel mee kunnen behalen.
Nee, het is geen statistiek. Wat ben jij verschrikkelijk koud. En de Oekraïense president speelt geen spelletjes op het wereldtoneel, hij leidt gewoon het land waar hij democratisch is verkozen en wordt aangevallen.

Maar (burger)doden een statistiek noemen, dat is echt verschrikkelijk koud. Zo koud zal de Oekraïense regering nooit zijn. Dat is in dit conflict alleen Poetin.
pi_203983588
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:54 schreef Arnold_ het volgende:
Denk ik ook niet. Het enige pressiemiddel wat Putin nog heeft is burgerdoden, dus hij wil daar dagelijks zo veel mogelijk van hebben en dan de schuld bij Oekraine leggen; dat is een goed verhaal voor thuis en geeft onderhandelingsruimte voor later.
[ afbeelding ]

Ik denk dat Oekraine alleen akkoord met de volledige terugtrekking. Het zelfs de vraag of de huidige sancties worden afgebouwd als de Krim niet wordt teruggegeven. Rusland is in 2 weken 25 jaar terug in de tijd gegaan lijkt het.
Ze lijken voor belegering van steden te gaan en een volgende fase van het conflict. Gehele zuidkust moet voor de Russen worden ingenomen en ook Odessa. Daarnaast steden belegeren, uithongeren, platgooien, afentoe corridor voor burgers; alle doden komt op de tekening van het Oekraïense verzet dat weigert over te geven. A-la Syrië dus. De Russische luchtmacht zal het druk gaan krijgen oa en van wat langere afstanden artillerie gebruiken. Zolang het water niet absoluut aan de lippen staat voor Poetin financieel zal die nog flink wat tijd hebben. En moet nog (veel) meer land worden ingenomen voordat die overweegt serieus een einde eraan te maken. One time oppertunity om op de kaart te beslissen in Moskou welk Oekraïns land hij eigen gaat maken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203983777
https://www.reuters.com/w(...)ne-meets-2022-03-07/
Hoe serieus is dit?
Dit zou toch een goed begin van het einde zijn?
Vakman pur sang
pi_203984051
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)ne-meets-2022-03-07/
Hoe serieus is dit?
Dit zou toch een goed begin van het einde zijn?
Nee want in het artikel staat als één van de Russische voorwaarden van een bestand is dat Rusland ook dan nog mag doorgaan met de demilitarisering van Oekraine
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203984100
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:03 schreef paulgo het volgende:

[..]
Nee want in het artikel staat als één van de Russische voorwaarden van een bestand is dat Rusland ook dan nog mag doorgaan met de demilitarisering van Oekraine
Dat staat er niet, er staat dat Rusland nu door gaat met demilitariseren en dat Oekraïne moet aangeven nooit in de NAVO te gaan.
pi_203984121
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat er niet, er staat dat Rusland nu door gaat met demilitariseren en dat Oekraïne moet aangeven nooit in de NAVO te gaan.
Er staat wel in dat Oekraïne het complete leger moet inleveren.
Vakman pur sang
  maandag 7 maart 2022 @ 15:09:53 #238
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203984136
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte. :D Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.
[..]

Als dit het is zou ik er voor gaan en wachten totdat Putin sterft..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_203984141
Er is vandaag ook een overleg tussen de ministers van Buitenlandse Zaken van Oekraïne en Rusland, onder leiding van Turkije.

Dat klinkt toch allemaal best positief.
  maandag 7 maart 2022 @ 15:33:19 #240
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203984453
Kijk! Dit zijn de plaatjes die ik zocht:

Oorlogsdoelen Rusland:

Actuele situatie Oekräine:

Actuele situatie Kiev:

Actuele situatie Donbas:

Actuele situatie Zuid-Oekraïne:

[ Bericht 40% gewijzigd door AgLarrr op 07-03-2022 15:53:28 ]

maandag 7 maart 2022 @ 15:35:11 #241
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203984481
Edit: gelukt! mag weg.

[ Bericht 98% gewijzigd door AgLarrr op 07-03-2022 15:52:35 ]

maandag 7 maart 2022 @ 15:43:10 #242
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_203984613
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:33 schreef AgLarrr het volgende:
Actuele situatie + eenheden van beide kanten:
It is likely Russian forces will renew offensive operations in the next 24-48 hours with an emphasis on continuing to encircle Kyiv
Het probleem is dat dat al de hele week voorspeld wordt op social media.
27 feb large convoy ... is moving to Kyiv
3 maart Russia has continued unsuccessful attempts to encircle Kyiv
4 maart Russian forces continue their focus on encircling Kyiv
5 maart prepare to resume operations against Kyiv ... in the next 24-48 hours
6 maart forces spent the past 24 hours largely regrouping
7 maart It is likely Russian forces will ... encircle Kyiv
  maandag 7 maart 2022 @ 15:47:02 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203984691
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:33 schreef AgLarrr het volgende:
Kijk! Dit zijn de plaatjes die ik zocht (Wel jammer dat ik niet alleen de afbeeldingen kan linken maar met die stomme twitter draadjes moet werken):
Zo bedoel je?

maandag 7 maart 2022 @ 15:48:22 #244
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203984718
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo bedoel je?

[ afbeelding ]
Ja, hoe doe je dat nou? :@

maandag 7 maart 2022 @ 15:49:43 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203984743
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:48 schreef AgLarrr het volgende:

Ja, hoe doe je dat nou? :@
Tweet openen, op plaatje klikken en dan rechter muisknop image open/ open in new tab oid.

En die link tussen de "img" tags plaatsen hier.
pi_203984832
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja ben deze al vaker tegengekomen maar vond het een beetje een dooddoener. Dan kunnen we alle kaarten van de Tweede Wereldoorlog ook in de prullenbak gooien.

Toen de Duitse troepen in 1941 oprukten hadden ze ook alleen maar de hoofdwegen in handen, vanwege de enorme gebieden was het onmogelijk om elke vierkante kilometer te bezetten. Maar oorlogstechnisch is het wel gewoon zo dat als je de knooppunten en infrastructuur beheerst je ook het land min of meer beheerst. Dat is al eeuwen zo.

[ afbeelding ]
Ik ben het ermee eens dat het een eenzijdig beeld is, maar de vergelijking met Duitsland gaat wel mank. De Duitsers waren zo verstandig het achterland op te ruimen door tweede en derde golven (inclusief Einsatzgruppen) langs te laten komen nadat het front gepasseerd was, de Russen houden er wat dat betreft een nogal andere tactiek op na. Dat de Russen die wegen in handen hebben is dan leuk en aardig, maar dat maakt ze ook aanzienlijk kwetsbaarder voor sabotage.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2022 15:56:09 ]
pi_203984858
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte. :D Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.
[..]

Na deze episode kan ik me niet voorstellen dat Oekraïne akkoord gaat met enige deal waarbij ze niet bij de NAVO/EU mogen aansluiten. Dan is het binnen een paar jaar wederom prijs, als het al zolang duurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2022 15:58:09 ]
  maandag 7 maart 2022 @ 15:59:00 #248
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203984872
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:57 schreef J.B. het volgende:

[..]
Na deze episode kan ik me niet voorstellen dat Oekraïne akkoord gaat met enige deal waarbij ze niet bij de NAVO/EU mogen aansluiten. Dan is het binnen een paar jaar wederom prijs, als het al zolang duurt.
Alsof je gaat demilitariseren net nadat je een staakt het vuren hebt afgedwongen met je succesvolle militaire inzet..

maandag 7 maart 2022 @ 16:02:18 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203984914
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is geen statistiek. Wat ben jij verschrikkelijk koud. En de Oekraïense president speelt geen spelletjes op het wereldtoneel, hij leidt gewoon het land waar hij democratisch is verkozen en wordt aangevallen.

Maar (burger)doden een statistiek noemen, dat is echt verschrikkelijk koud. Zo koud zal de Oekraïense regering nooit zijn. Dat is in dit conflict alleen Poetin.
Iedereen rekent statistisch. Als we aanvalsplan A nemen kost ons dat 10.000 man met een succeskans van 80%, plan B 12.00 doden met 90% slagingskans. We hebben nog voldoende reserve en inname is essentieel, dus gaan we voor plan B.
Als strategen anders dan statistisch gaan kijken naar dat soort afwegingen en hun emoties niet thuis laten is het werk niet te doen!
The End Times are wild
pi_203984927
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Iedereen rekent statistisch. Als we aanvalsplan A nemen kost ons dat 10.000 man met een succeskans van 80%, plan B 12.00 doden met 90% slagingskans. We hebben nog voldoende reserve en inname is essentieel, dus gaan we voor plan B.
Als strategen anders dan statistisch gaan kijken naar dat soort afwegingen en hun emoties niet thuis laten is het werk niet te doen!
Maar in dit geval gaat het niet tussen plan A en plan B, maar akkoord gaan met voorwaarden of niet. En dan kijk je absoluut niet alleen statistisch, als je een hart hebt. Dan moet je afwegen wat het beste voor het land is, het volk dat jij hoort te dienen als politicus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')