abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2022 @ 09:43:22 #201
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_203979775
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet bepaald bedragen waar ik mijn bed voor uit zou komen. _O- En al helemaal niet voor zulk gevaarlijk werk.
300 dollar voor een periode van 6 maanden?

Mijn god, wat een armetierig land. Zeker als je bedenkt dat prijzen daar onderhand vergelijkbaar zijn met hier. Wat een land _O- _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203979870
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
KIA = Killed In Action
Hier is geen Nederlandse term voor?
pi_203980017
Niet echt een teken van sterkte als je zelfs soldaten uit Syië wil inhuren....
pi_203980090
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb het al gewijzigd in gesneuveld.
pi_203980310
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 07:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is dus niet waar, de aanstroom vanuit Rusland blijft niet komen. Ze hebben nu ongeveer alles ingezet wat ze in kunnen zetten. Aldus bellingcat, aldus het Amerikaanse ministerie van Defensie.
Weet je hoeveel mannen ze nog kunnen oproepen?
En ik dacht gelezen te hebben dat 50% nog in Rusland zit.
100% van de manschappen aan de grenzen zitten er nu in vlg mij.
Maar jij kan ook gelijk hebben.

quote:
The Russian Armed Forces are one of the world's largest military forces, with around a million active-duty personnel, which is the world's fifth-largest, and at least 2 million reserve personnel.
Vakman pur sang
pi_203980494
De oorlog ontwikkelt zich de laatste dag nu gunstig voor zowel Rusland en Oekraïne.

Oekraïense tropen houden de Russen tegen bij Mykalajiv, zodat Odessa in Oekraïense handen blijft.
En de Russen veroveren hele stukken van de oblast Loehansk.
En Dnepropetrovsk lijkt buiten de oorlog te blijven

Ik zie op dit moment gunstige tekenen om vrij snel een wapenstilstand af te kunnen sluiten, waarbij beide partijen geen gezichtsverlies hoeven te lijden.

pi_203981029
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Idisrom het volgende:
De oorlog ontwikkelt zich de laatste dag nu gunstig voor zowel Rusland en Oekraïne.

Oekraïense tropen houden de Russen tegen bij Mykalajiv, zodat Odessa in Oekraïense handen blijft.

Ik zie op dit moment gunstige tekenen om vrij snel een wapenstilstand af te kunnen sluiten, waarbij beide partijen geen gezichtsverlies hoeven te lijden.

De Oekraïeners gaan gewoon niet akkoord met zulke grote stukken terreinverlies en de Russen willen echt meer dan de Donbass en de Krim.

Ik geloof er niet in.
  maandag 7 maart 2022 @ 11:35:15 #208
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203981077
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Gevallen voor het Vaderland.
pi_203981128
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De Oekraïeners gaan gewoon niet akkoord met zulke grote stukken terreinverlies en de Russen willen echt meer dan de Donbass en de Krim.

Ik geloof er niet in.
Ik denk ook nog dat de oblasten Zaporizja en Cherson naar Russische handen gaan, want dan is de zee van Azov een binnenzee, en de watertoevoer van de Dnjepr voor de Krim is dan veiliggesteld.
Oekraïne had nu de watertoevoer voor de Krim afgesneden.

En in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw werd al gezegd, de waterbronnen en de beschikbaarheid van zoet water wordt de hoofdoorzaak van de oorlogsvoering in de 21-ste eeuw.
pi_203981177
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Idisrom het volgende:

Die wapenstilstand gaat echt nog niet gebeuren. Poetin heeft een voet tussen deur en al sancties en gaat hier echt geen genoegen mee nemen op dit moment.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203981244
Ik geloof ook niet in een heel snelle overeenkomst. Ik denk dat we daar zeker nog wel anderhalf tot 2 weken op moeten wachten, voor Poetin daarmee akkoord gaat. En dan is de vraag wat Oekraïne gaat accepteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 7 maart 2022 @ 11:54:34 #212
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_203981287
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:43 schreef Aloulu het volgende:
Die wapenstilstand gaat echt nog niet gebeuren.
Denk ik ook niet. Het enige pressiemiddel wat Putin nog heeft is burgerdoden, dus hij wil daar dagelijks zo veel mogelijk van hebben en dan de schuld bij Oekraine leggen; dat is een goed verhaal voor thuis en geeft onderhandelingsruimte voor later.

Ik denk dat Oekraine alleen akkoord met de volledige terugtrekking. Het zelfs de vraag of de huidige sancties worden afgebouwd als de Krim niet wordt teruggegeven. Rusland is in 2 weken 25 jaar terug in de tijd gegaan lijkt het.
pi_203981333
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk ook nog dat de oblasten Zaporizja en Cherson naar Russische handen gaan, want dan is de zee van Azov een binnenzee, en de watertoevoer van de Dnjepr voor de Krim is dan veiliggesteld.
Oekraïne had nu de watertoevoer voor de Krim afgesneden.

En in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw werd al gezegd, de waterbronnen en de beschikbaarheid van zoet water wordt de hoofdoorzaak van de oorlogsvoering in de 21-ste eeuw.
Het kan, maar dan moet Oekraïne het front echt nog een paar weken stabiel houden. Als Marioepol valt kan het ineens hard gaan. Hoe langer steden volhouden, des te groter de kans op Oekraïens succes.

Heel langzaam lijkt de omsingeling van Kiev steeds nijpender te worden. Bij Obukhiv zullen beide tangbewegingen samenkomen denk ik. De Dnepr ligt in deze sector vol met kleine eilandjes en moet redelijk eenvoudig over te steken zijn. (Als ze de weerstand gebroken hebben, zal daar ongetwijfeld vol met Oekraïens geschut staan.)

maandag 7 maart 2022 @ 12:04:36 #214
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203981460
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het kan, maar dan moet Oekraïne het front echt nog een paar weken stabiel houden. Als Marioepol valt kan het ineens hard gaan. Hoe langer steden volhouden, des te groter de kans op Oekraïens succes.

[ afbeelding ]

Heel langzaam lijkt de omsingeling van Kiev steeds nijpender te worden. Bij Obukhiv zullen beide tangbewegingen samenkomen denk ik. De Dnepr ligt in deze sector vol met kleine eilandjes en moet redelijk eenvoudig over te steken zijn. (Als ze de weerstand gebroken hebben, zal daar ongetwijfeld vol met Oekraïens geschut staan.)

[ afbeelding ]
Kiev omsingelen is één ding. Het binnenvallen wat anders. De Kruif dacht dat ze dat willen voorkomen door het Oosten tot aan de Dnepr in te nemen en ook Odessa e.o. in te nemen. Dat zal het stuk grond zijn dat Putin wil anexeren. Dus zodra dat gelukt is ga je om tafel. Misschien neemt 'ie genoegen met alles ten oosten van de Dnepr als ze niet serieus voorbij Cherson komen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_203981549
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Kiev omsingelen is één ding. Het binnenvallen wat anders. De Kruif dacht dat ze dat willen voorkomen door het Oosten tot aan de Dnepr in te nemen en ook Odessa e.o. in te nemen. Dat zal het stuk grond zijn dat Putin wil anexeren. Dus zodra dat gelukt is ga je om tafel. Misschien neemt 'ie genoegen met alles ten oosten van de Dnepr als ze niet serieus voorbij Cherson komen.
Ja, maar het paradoxale aan die situatie is dat Oekraïne als ze hun troepen ten westen van de Dnepr krijgen waarschijnlijk niet akkoord gaan met een vrede. Doen ze dat wel dan ben je 50 procent van je territorium (voor de komende 25 jaar ofzo?) kwijt.

En als het Oekraïense leger wel vernietigend verslagen wordt, dan zal Poetin misschien juist wel weer verder willen gaan en ook de Dnepr willen oversteken om echt het hele land te pakken. Probleem bij een West-Oekraïense bufferstaat is namelijk dat het Westen die staat de komende 20 jaar natuurlijk volop gaat steunen met wapens en training.

Dus beide scenario's nodigen nog steeds niet echt uit tot een vrede. Meest ideale is denk ik een uitputtingsslag waarbij Rusland en Oekraïne genoeg troepen verliezen om beiden te beseffen dat er niet meer in zit.
pi_203981578
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:54 schreef Arnold_ het volgende:
Ik denk dat Oekraine alleen akkoord met de volledige terugtrekking.
Ja lol.
En anders moet grote broer maar komen helpen?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203981689
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kan het niet zijn dat Kiev nu een middel is om het leger van de Oekraïne bezig te houden en dat de Oekraïne er zoveel mogelijk troepen moet plaatsen en zo de middelen uit het oosten weg te trekken nadat de missie mislukt is om in Kiev een nieuwe pro Russische leiding te plaatsen?
pi_203981752
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Kan het niet zijn dat Kiev nu een middel is om het leger van de Oekraïne bezig te houden en dat de Oekraïne er zoveel mogelijk troepen moet plaatsen om zo middelen uit het oosten weg te trekken nadat de missie mislukt is om in Kiev een nieuwe pro Russische leiding te plaatsen?
Moeilijk in te schatten. Ik zou ook graag wat meer inzicht hebben in de verdeling van aantallen troepen. (Zowel van Oekraïne als Rusland.) Het is aannemelijk dat beide landen ongeveer 40 procent van hun soldaten in hebben gezet rond Kiev, maar veel meer weten we niet.
pi_203982740
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte. :D Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.

quote:
KREMLIN SPOKESMAN SAYS UKRAINE MUST AMEND CONSTITUTION AND REJECT CLAIMS TO ENTER ANY BLOC

UKRAINE MUST RECOGNISE CRIMEA AS RUSSIAN, AND DONETSK AND LUGANSK AS INDEPENDENT STATES

IF THESE CONDITIONS ARE MET, THEN RUSSIAN MILITARY ACTION WILL ‘STOP IN A MOMENT’ - SPOKESMAN
pi_203982766
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte. :D Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.
[..]

Slecht verifieerbaar maar zou fantastisch nieuws zijn.
Vakman pur sang
pi_203982806
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Slecht verifieerbaar maar zou fantastisch nieuws zijn.
Inderdaad ja.
pi_203982833
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]

Ze geven dan 2 grote lappen grond weg (al was De Krim natuurlijk al weg) en mogen nooit meer bij NAVO of EU. Dat is toch nog best een offer, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203982854
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze geven dan 2 grote lappen grond weg (al was De Krim natuurlijk al weg) en mogen nooit meer bij NAVO of EU. Dat is toch nog best een offer, eigenlijk.
Eens, maar op deze manier komen we wel ergens.
pi_203982869
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 13:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens, maar op deze manier komen we wel ergens.
Ja, maar als Rusland dit nu al aan gaat bieden... wat als je het nog 3 dagen weet te rekken?

Natuurlijk kost 3 dagen rekken aan vele mensen het leven, dat is de afweging dan.

Heb je trouwens een bronvermelding?

Edit: ah, gevonden bij Reuters: https://www.reuters.com/w(...)ne-meets-2022-03-07/
pi_203982974
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Oekraïne ook nooit aan de eisen voor het EU lidmaatschap zie voldoen. En het NAVO lidmaatschap... ik weet niet of de NAVO dat moet willen, eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')