300 dollar voor een periode van 6 maanden?quote:Op maandag 7 maart 2022 09:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet bepaald bedragen waar ik mijn bed voor uit zou komen.En al helemaal niet voor zulk gevaarlijk werk.
Ik heb het al gewijzigd in gesneuveld.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier is geen Nederlandse term voor?
Weet je hoeveel mannen ze nog kunnen oproepen?quote:Op maandag 7 maart 2022 07:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar, de aanstroom vanuit Rusland blijft niet komen. Ze hebben nu ongeveer alles ingezet wat ze in kunnen zetten. Aldus bellingcat, aldus het Amerikaanse ministerie van Defensie.
quote:The Russian Armed Forces are one of the world's largest military forces, with around a million active-duty personnel, which is the world's fifth-largest, and at least 2 million reserve personnel.
De Oekraïeners gaan gewoon niet akkoord met zulke grote stukken terreinverlies en de Russen willen echt meer dan de Donbass en de Krim.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Idisrom het volgende:
De oorlog ontwikkelt zich de laatste dag nu gunstig voor zowel Rusland en Oekraïne.
Oekraïense tropen houden de Russen tegen bij Mykalajiv, zodat Odessa in Oekraïense handen blijft.
En de Russen veroveren hele stukken van de oblast Loehansk.
En Dnepropetrovsk lijkt buiten de oorlog te blijven
Ik zie op dit moment gunstige tekenen om vrij snel een wapenstilstand af te kunnen sluiten, waarbij beide partijen geen gezichtsverlies hoeven te lijden.
Gevallen voor het Vaderland.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier is geen Nederlandse term voor?
Ik denk ook nog dat de oblasten Zaporizja en Cherson naar Russische handen gaan, want dan is de zee van Azov een binnenzee, en de watertoevoer van de Dnjepr voor de Krim is dan veiliggesteld.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De Oekraïeners gaan gewoon niet akkoord met zulke grote stukken terreinverlies en de Russen willen echt meer dan de Donbass en de Krim.
Ik geloof er niet in.
Die wapenstilstand gaat echt nog niet gebeuren. Poetin heeft een voet tussen deur en al sancties en gaat hier echt geen genoegen mee nemen op dit moment.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:42 schreef Idisrom het volgende:
De oorlog ontwikkelt zich de laatste dag nu gunstig voor zowel Rusland en Oekraïne.
Oekraïense tropen houden de Russen tegen bij Mykalajiv, zodat Odessa in Oekraïense handen blijft.
En de Russen veroveren hele stukken van de oblast Loehansk.
En Dnepropetrovsk lijkt buiten de oorlog te blijven
Ik zie op dit moment gunstige tekenen om vrij snel een wapenstilstand af te kunnen sluiten, waarbij beide partijen geen gezichtsverlies hoeven te lijden.
Denk ik ook niet. Het enige pressiemiddel wat Putin nog heeft is burgerdoden, dus hij wil daar dagelijks zo veel mogelijk van hebben en dan de schuld bij Oekraine leggen; dat is een goed verhaal voor thuis en geeft onderhandelingsruimte voor later.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:43 schreef Aloulu het volgende:
Die wapenstilstand gaat echt nog niet gebeuren.
Het kan, maar dan moet Oekraïne het front echt nog een paar weken stabiel houden. Als Marioepol valt kan het ineens hard gaan. Hoe langer steden volhouden, des te groter de kans op Oekraïens succes.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk ook nog dat de oblasten Zaporizja en Cherson naar Russische handen gaan, want dan is de zee van Azov een binnenzee, en de watertoevoer van de Dnjepr voor de Krim is dan veiliggesteld.
Oekraïne had nu de watertoevoer voor de Krim afgesneden.
En in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw werd al gezegd, de waterbronnen en de beschikbaarheid van zoet water wordt de hoofdoorzaak van de oorlogsvoering in de 21-ste eeuw.
Kiev omsingelen is één ding. Het binnenvallen wat anders. De Kruif dacht dat ze dat willen voorkomen door het Oosten tot aan de Dnepr in te nemen en ook Odessa e.o. in te nemen. Dat zal het stuk grond zijn dat Putin wil anexeren. Dus zodra dat gelukt is ga je om tafel. Misschien neemt 'ie genoegen met alles ten oosten van de Dnepr als ze niet serieus voorbij Cherson komen.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het kan, maar dan moet Oekraïne het front echt nog een paar weken stabiel houden. Als Marioepol valt kan het ineens hard gaan. Hoe langer steden volhouden, des te groter de kans op Oekraïens succes.
[ afbeelding ]
Heel langzaam lijkt de omsingeling van Kiev steeds nijpender te worden. Bij Obukhiv zullen beide tangbewegingen samenkomen denk ik. De Dnepr ligt in deze sector vol met kleine eilandjes en moet redelijk eenvoudig over te steken zijn. (Als ze de weerstand gebroken hebben, zal daar ongetwijfeld vol met Oekraïens geschut staan.)
[ afbeelding ]
Ja, maar het paradoxale aan die situatie is dat Oekraïne als ze hun troepen ten westen van de Dnepr krijgen waarschijnlijk niet akkoord gaan met een vrede. Doen ze dat wel dan ben je 50 procent van je territorium (voor de komende 25 jaar ofzo?) kwijt.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kiev omsingelen is één ding. Het binnenvallen wat anders. De Kruif dacht dat ze dat willen voorkomen door het Oosten tot aan de Dnepr in te nemen en ook Odessa e.o. in te nemen. Dat zal het stuk grond zijn dat Putin wil anexeren. Dus zodra dat gelukt is ga je om tafel. Misschien neemt 'ie genoegen met alles ten oosten van de Dnepr als ze niet serieus voorbij Cherson komen.
Ja lol.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:54 schreef Arnold_ het volgende:
Ik denk dat Oekraine alleen akkoord met de volledige terugtrekking.
Kan het niet zijn dat Kiev nu een middel is om het leger van de Oekraïne bezig te houden en dat de Oekraïne er zoveel mogelijk troepen moet plaatsen en zo de middelen uit het oosten weg te trekken nadat de missie mislukt is om in Kiev een nieuwe pro Russische leiding te plaatsen?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het kan, maar dan moet Oekraïne het front echt nog een paar weken stabiel houden. Als Marioepol valt kan het ineens hard gaan. Hoe langer steden volhouden, des te groter de kans op Oekraïens succes.
[ afbeelding ]
Heel langzaam lijkt de omsingeling van Kiev steeds nijpender te worden. Bij Obukhiv zullen beide tangbewegingen samenkomen denk ik. De Dnepr ligt in deze sector vol met kleine eilandjes en moet redelijk eenvoudig over te steken zijn. (Als ze de weerstand gebroken hebben, zal daar ongetwijfeld vol met Oekraïens geschut staan.)
[ afbeelding ]
Moeilijk in te schatten. Ik zou ook graag wat meer inzicht hebben in de verdeling van aantallen troepen. (Zowel van Oekraïne als Rusland.) Het is aannemelijk dat beide landen ongeveer 40 procent van hun soldaten in hebben gezet rond Kiev, maar veel meer weten we niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat Kiev nu een middel is om het leger van de Oekraïne bezig te houden en dat de Oekraïne er zoveel mogelijk troepen moet plaatsen om zo middelen uit het oosten weg te trekken nadat de missie mislukt is om in Kiev een nieuwe pro Russische leiding te plaatsen?
quote:KREMLIN SPOKESMAN SAYS UKRAINE MUST AMEND CONSTITUTION AND REJECT CLAIMS TO ENTER ANY BLOC
UKRAINE MUST RECOGNISE CRIMEA AS RUSSIAN, AND DONETSK AND LUGANSK AS INDEPENDENT STATES
IF THESE CONDITIONS ARE MET, THEN RUSSIAN MILITARY ACTION WILL ‘STOP IN A MOMENT’ - SPOKESMAN
Slecht verifieerbaar maar zou fantastisch nieuws zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte.Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.
[..]
Inderdaad ja.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Slecht verifieerbaar maar zou fantastisch nieuws zijn.
Ze geven dan 2 grote lappen grond weg (al was De Krim natuurlijk al weg) en mogen nooit meer bij NAVO of EU. Dat is toch nog best een offer, eigenlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dit klopt dan loopt Moskou echt op zijn laatste benen en kan het weleens een heel andere richting op gaan dan iedereen verwachtte.Ik zou de deal maar accepteren als ik Oekraïne was.
[..]
Eens, maar op deze manier komen we wel ergens.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze geven dan 2 grote lappen grond weg (al was De Krim natuurlijk al weg) en mogen nooit meer bij NAVO of EU. Dat is toch nog best een offer, eigenlijk.
Ja, maar als Rusland dit nu al aan gaat bieden... wat als je het nog 3 dagen weet te rekken?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens, maar op deze manier komen we wel ergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |