Beetje armoedig voor het machtige Russische leger.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als dit Oekraïense voertuigen waren geweest, dan hadden we het badass gevonden dat ze ondanks de tegenslagen en het materiaal door bleven gaan door te improviseren.
Zouden Russen eigenlijk niet recht op asiel moeten krijgen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:29 schreef Rambolin het volgende:
Finse spoorwegen zetten extra treinen in wegens toestroom Russen
De Finse spoorwegen gaan de dienstregeling tussen de Russische stad Sint-Petersburg en de Finse hoofdstad Helsinki uitbreiden omdat steeds meer Russen hun land uit willen. De Finse publieke omroep Yle meldt dat er inmiddels duizenden zijn gearriveerd. Behalve de sneltrein zitten ook de bussen die op het ongeveer 400 kilometer lange traject rijden voortdurend vol.
Nu.nl
Volgens de IND gewoon een veilig land. En als je je gedraagt daar, heb je ook geen problemenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zouden Russen eigenlijk niet recht op asiel moeten krijgen?
Vooral als je ziet wat voor gek er aan de macht is.
Wel even opletten dat je niet het Paard van Troje binnenhaalt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wel handig, heb je gelijk hout bij voor het vlot en een kampvuurtje als je je ponton(brug) moet uitladen.quote:
Ja, dat dat niet je van het is dat lijkt me duidelijk. Maar die dienstplichtige halve pubers maken er dus toch wat van. Het zijn nog steeds de bad guys natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Beetje armoedig voor het machtige Russische leger.
Dat klopt ja. Genoeg sabotageclowns die dan meekomen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel even opletten dat je niet het Paard van Troje binnenhaalt.
Voor je het weet annexeert Poetin je land omdat er zoveel Russen zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Genoeg sabotageclowns die dan meekomen.
Bij Mariupol vechten ook veel rebellen, en het Azov batallion. Beide zie ik in staat om het staakt het vuren te overtreden. En eens er van één kant geschoten wordt begint iedereen...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als dit klopt lijkt het er haast op dat ze NAVO ingrijping willen uitlokken.
Hmm, waarom krijgen Iraniërs dan wel vaak een verblijfsvergunning betreft politiek asiel?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Volgens de IND gewoon een veilig land. En als je je gedraagt daar, heb je ook geen problemen
Ja ik vind het dubbel, maar zij kunnen er ook niks aan doen en hebben misschien ook wel geprotesteerd tegen Poetin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat zijn die lui weer aan het plannen in de achterkamertjes.quote:
Wel zo netjes om niet het kenteken te tonenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:44 schreef BMW1993 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eerste bus met een Oekraïens kenteken gespot op Nederlandse bodem. (Rotterdam regio)
Daar gaan ze later nog mee dreigen om op te blazen.quote:
Klopt en nog vaker krijgen ze geen verblijfsvergunning. Het is aan de vluchteling om aan te tonen dat zijn/haar leven in gevaar is in dat land.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:41 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Hmm, waarom krijgen Iraniërs dan wel vaak een verblijfsvergunning betreft politiek asiel?
Je zou het zelfde kunnen zeggen over Iran.
''als je je gedraagt, en je bent niet anti overheid kan je er prima leven''.
Handhaving geeft vast een bon voor fout parkeren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:44 schreef BMW1993 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eerste bus met een Oekraïens kenteken gespot op Nederlandse bodem. (Rotterdam regio)
Ze mogen hier ook wel een dame af komen geven , heb ruimte zat .. middelbare leeftijd :-)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:44 schreef BMW1993 het volgende:
[ link | afbeelding ]
De wind staat daar meestal richting Krim of Ruslandquote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar gaan ze later nog mee dreigen om op te blazen.
Mits dat het waar is. Ergens hoop ik dat de Russen ook weer niet zo dom en moedeloos zijn.quote:
Is dat bijzonder? Afgelopen dinsdag ookeen bus gezien met Oekraïens kenteken, er rijden ook nog wel vrachtwagens rond...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:44 schreef BMW1993 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oekraïners hebben vrij parkeren en reizen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Handhaving geeft vast een bon voor fout parkeren.
Vind je jezelf niet enorm kansloos?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ze mogen hier ook wel een dame af komen geven , heb ruimte zat .. middelbare leeftijd :-)
Even een ideetje: kan niet gewoon iedereen die schijtlollig loopt te doen over jonge/lekkere/vrouwelijke vluchtelingen een weekje van Fok! getrapt worden? Zijn we tenminste van dit onbeschaafde gezever af.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ze mogen hier ook wel een dame af komen geven , heb ruimte zat .. middelbare leeftijd :-)
Daar hebben ze toch wielklemmen voor uitgevonden?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oekraïners hebben vrij parkeren en reizen.
Ik vermoed ook dat er momentele geen organisatie daar is die parkeerbonnen kan afhandelen.
Sws zijn overtredingen op kenteken lastig te verhalen op niet EU ingezetenen.
Oh ha-ha-haquote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Jij verdient wel een clusterbom.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Of gezamenlijk kwijlen in een speciaal lekkere-Oekraïense-wijven-topic in OOR. En dat dat soort lolligheid alleen in dat specifieke topic mag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Even een ideetje: kan niet gewoon iedereen die schijtlollig loopt te doen over jonge/lekkere/vrouwelijke vluchtelingen een weekje van Fok! getrapt worden? Zijn we tenminste van dit onbeschaafde gezever af.
wie zegt dat ik vrij ben? dat had je al kunnen lezen dat ik dat niet bent ... maar ik heb gewoon liver een dame om me heen dan een man ... kan er niets aan doen , en dat ik het meld van middelbare leeftijd is dat ik geen ze friemel aan mijn lijf wil en achter af gezeik dat ik een jong ding in huis wil voor ...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:52 schreef hangtime het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet enorm kansloos?
1. Kun je hier zelf niet iets vinden?
2. Dat je zoiets gaat benoemen in een topic zoals dit?
3. Dat je zo weinig moraal hebt, dat je dit wschlijk grappig o.i.d. vindt?
Schaam je diep man. Ik snap wel waarom je vrijgezel bent en blijft met dit soort rare opmerkingen..
Op de FP wordt dit soort gedrag juist gestimuleerd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Even een ideetje: kan niet gewoon iedereen die schijtlollig loopt te doen over jonge/lekkere/vrouwelijke vluchtelingen een weekje van Fok! getrapt worden? Zijn we tenminste van dit onbeschaafde gezever af.
https://thehill.com/polic(...)ssian-custody-reportquote:WNBA's Brittney Griner in Russian custody: report
Russian officials have detained WNBA start Brittney Griner at an airport for after they allegedly found hashish oil among her possessions, according to a report from The New York Times.
Griner, a seven-time WNBA all-star who plays for the Phoenix Mercury, was detained by the Russian Federal Customs Service for possession of vape cartridges containing the oil at Sheremetyevo airport, according to the paper.
The Customs Service said that its officials had detained a U.S. player who had won two Olympic gold medals, but did not release her name. Griner competed for the U.S. Women's Basketball team in 2016 and 2021.
Russian news agency TASS later reported that it was Griner after confirmation from law enforcement.
The Customs Service said in its statement that it had opened a criminal case into the transportation of drugs and that the player had been detained amid an investigation.
Transportation of drugs in Russia can result in a sentence of up to 10 years in prison.
Griner, like many other WNBA players compete in Russia during the off season where they can often obtain more lucrative contracts. Griner has played for UMMC Ekaterinburg for several years, according to the Times.
Many players began to leave Russia following Russian President Vladimir Putin's announcement that the country's military would invade Ukraine.
Was er al geen in b&h onder de noemer geile vluchtelingen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of gezamenlijk kwijlen in een speciaal lekkere-Oekraïense-wijven-topic in OOR. En dat dat soort lolligheid alleen in dat specifieke topic mag.
(O.k., dan is het nog steeds ongepast, maar het kan een compromis zijn.)
Ok kun je ophouden met deze incel praatjes? Echt niemand boeit dit wat.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
wie zegt dat ik vrij ben? dat had je al kunnen lezen dat ik dat niet bent ... maar ik heb gewoon liver een dame om me heen dan een man ... kan er niets aan doen , en dat ik het meld van middelbare leeftijd is dat ik geen ze friemel aan mijn lijf wil en achter af gezeik dat ik een jong ding in huis wil voor ...
daar kijk ik wel mee uit :-)
Het is je vergeven, ik wist niet dat je IQ onder de 50 lag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
wie zegt dat ik vrij ben? dat had je al kunnen lezen dat ik dat niet bent ... maar ik heb gewoon liver een dame om me heen dan een man ... kan er niets aan doen , en dat ik het meld van middelbare leeftijd is dat ik geen ze friemel aan mijn lijf wil en achter af gezeik dat ik een jong ding in huis wil voor ...
daar kijk ik wel mee uit :-)
Dit ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:52 schreef crystal_meth het volgende:
Vorige week vroeg Oekraine aan Israel om met Rusland te onderhandelen.
TR gemaakt ..quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok kun je ophouden met deze incel praatjes? Echt niemand boeit dit wat.
Dat is logisch als je in het geheim naar Moskou sneakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit ja.
Maar meteen is het weer "Wat voeren ze uit in die achterkamertjes mimimi"
Ohja. Dat zal vast helpen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is logisch als je in het geheim naar Moskou sneakt.
Als hij op vredesmissie was gegaan had Bennett het wel openbaar gemaakt.
Bemindelen zoals ook Macron en anderen doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:45 schreef Perrin het volgende:
Wat heeft die Israelische premier er nu weer mee te maken?
wel raar het grote vriendje van de VS gaat onderhandelenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:02 schreef bitterbal het volgende:
17:57
Persbureau Reuters meldt dat de Israëlische premier Naftali Bennett zaterdag naar Moskou is gevlogen voor een bespreking met de Russische president Vladimir Poetin. Volgens het persbureau zou Bennett hebben aangeboden om een rol als mediator te spelen in de oorlog. In Israël wonen veel Russen.
ad live blog.
uitermate geschikt land voor deze rol
ze kunnen elkaar vast tips geven over hoe illegaal land te annexerenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:03 schreef RAVW het volgende:
[..]
wel raar het grote vriendje van de VS gaat onderhandelen
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
Israel heeft Joodse Oekrainers opgeroepen om naar Israel te emigreren. Ze verwachten er 10.000 in de volgende weken.
ja ze hebben daar ook beide wel ervaring inquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ze kunnen elkaar vast tips geven over hoe illegaal land te annexeren
Sja. Volgens mij is het wel duidelijk dat Poetin ofwel Oekraine wil annexeren en er eigenlijk geen weg terug meer is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bemindelen zoals ook Macron en anderen doen.
Ik denk niet dat Putin meneer Biden uitnodigt voor een gezellig gesprekquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja ze hebben daar ook beide wel ervaring in
ik vind juist dat als er een land is dat juist verweg moet blijven is het dat land wel
echt vrijwel elk ander land is een betere optiequote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin meneer Biden uitnodigt voor een gezellig gesprek
Voor mij is een waarschijnlijke uitkomst dat Oekraine in puin wordt geschoten maar dat Poetin het zelf uiteindelijk ook niet overleeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraag me oprecht af hoe dit gaat eindigen. Is bijna niet meer diplomatiek te doen volgens mij? Maar atoombommen heen en weer gooien zie ik ook niet gebeuren; tenzij we Rusland zelf opeens binnen vallen of zo. Wat is de middenweg? Als de NAVO zich er meer mee gaat bemoeien zien ze dat in Rusland als oorlogsverklaring en in hun woorden valt die enkel met kernbommen uit te voeren (minister van Buitenlandse zaken) las ik vanmiddag. Maar ze weten ook dat de Navo dan terugslaat.
Zou er dan toch een akkoord komen over Oekraine? Opsplitsing en dan een ijzeren gordijn of zo? Geen idee wat het meest waarschijnlijk is op dit moment. Want die sancties verdwijnen ook niet zomaar
hij kan het wel over willen nemen maar hoe houd je dan die mensen te vrede die niet willenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja. Volgens mij is het wel duidelijk dat Poetin ofwel Oekraine wil annexeren en er eigenlijk geen weg terug meer is.
Veel saboteurs en spionnen komen mee zo te zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef polderturk het volgende:
De journalist die vandaag Rusland is gevlucht is niet al te fris.
[ twitter ]
Niet voor Vladje.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
echt vrijwel elk ander land is een betere optie
Ik vraag me wel af of het nou echt zoveel beter wordt als Putin dood gaat. Kan dan ook zo gedraaid worden dat het westen er voor gezorgd heeft, waardoor we alsnog een oorlog krijgen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor mij is een waarschijnlijke uitkomst dat Oekraine in puin wordt geschoten maar dat Poetin het zelf uiteindelijk ook niet overleeft.
Stalin had daar geen problemen mee.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
hij kan het wel over willen nemen maar hoe houd je dan die mensen te vrede die niet willen
je kan moeilijk 16 miljoen mensen had land gaan uit zetten of naar siberia sturen
Dat hebben ze alvast gemeen. Bennett is een ultra-nationalist die de Westelijke Jordaanoever wil annexeren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ze kunnen elkaar vast tips geven over hoe illegaal land te annexeren
Mijn fout de pro-rus zat daar weer voor:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Janoekovytsjquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Zie gewoon op het nieuws de voorganger van zelensky meehelpen en een bericht uitdoen, dat vind ik wel bijzonder, hij werd toch als pro Russisch gezien.
Deze: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Petro_Porosjenko
Met niet overleeft bedoelde ik in principe dat hij afgezet wordt en dat er een minder oorlogszuchtig Kremlin komt of zelfs een Russische Lente.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of het nou echt zoveel beter wordt als Putin dood gaat. Kan dan ook zo gedraaid worden dat het westen er voor gezorgd heeft, waardoor we alsnog een oorlog krijgen?
kijk hoe het hypocriet is het dat juist zij zich aanmelden om te bemiddelenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat hebben ze alvast gemeen. Bennett is een ultra-nationalist die de Westelijke Jordaanoever wil annexeren.
nee zal maar recht inde handen van de russen worden gestuurdquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij NOS interview bij Pools-Oekraiense grens waar een man een militaire drone vervoert in zijn wagen en gewoon vertelt waar het heen moet. Ik had dat niet gedaan
Het weldoorvoed oudere leger van hier zou eens in de Oekraïne met de weldoorvoede Russen mogen gaan praten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraag me oprecht af hoe dit gaat eindigen. Is bijna niet meer diplomatiek te doen volgens mij? Maar atoombommen heen en weer gooien zie ik ook niet gebeuren; tenzij we Rusland zelf opeens binnen vallen of zo. Wat is de middenweg? Als de NAVO zich er meer mee gaat bemoeien zien ze dat in Rusland als oorlogsverklaring en in hun woorden valt die enkel met kernbommen uit te voeren (minister van Buitenlandse zaken) las ik vanmiddag. Maar ze weten ook dat de Navo dan terugslaat.
Zou er dan toch een akkoord komen over Oekraine? Opsplitsing en dan een ijzeren gordijn of zo? Geen idee wat het meest waarschijnlijk is op dit moment. Want die sancties verdwijnen ook niet zomaar
Maar hoe krijg je dat voor elkaar als hij zich omringt heeft met z'n meest loyale vriendjes?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met niet overleeft bedoel in in principe dat hij afgezet wordt en dat er een minder oorlogszuchtig Kremlin komt of zelfs een Russische Lente.
Hij had kritiek op Putler, maar hij vindt wel dat Oekraïeners Nazis zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel saboteurs en spionnen komen mee zo te zien.
Toch prima dat hij gevlucht isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
nee nee, hier op de foks weten we het al zekerquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:10 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Toch prima dat hij gevlucht is
Niet zo zwartwit denken
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ken jij een betere partij?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:02 schreef bitterbal het volgende:
17:57
Persbureau Reuters meldt dat de Israëlische premier Naftali Bennett zaterdag naar Moskou is gevlogen voor een bespreking met de Russische president Vladimir Poetin. Volgens het persbureau zou Bennett hebben aangeboden om een rol als mediator te spelen in de oorlog. In Israël wonen veel Russen.
ad live blog.
uitermate geschikt land voor deze rol
doe canada, of nieuw zeelandquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ken jij een betere partij?
Turkije?
Als Oekraine een heel langdurig en kostbaar project wordt en ondertussen de sancties de Russische economie afknellen. Dan wordt het vrij lastig uitleggen waar je precies mee bezig bent aan je onderdanen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je dat voor elkaar als hij zich omringt heeft met z'n meest loyale vriendjes?
Zou natuurlijk wel een fijne ontwikkeling zijn. Minus dat Oekraïne overhoop geschoten word natuurlijk.
Het is best mogelijk dat er stiekem al een opvolger wordt ingewerkt ('voor het geval dat') die zo ongeveer hetzelfde denkt & doet, en Putin's werk gewoon gaat voortzetten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of het nou echt zoveel beter wordt als Putin dood gaat. Kan dan ook zo gedraaid worden dat het westen er voor gezorgd heeft, waardoor we alsnog een oorlog krijgen?
Er zitten relatief veel Joden in Oekraïne. Daarnaast hebben de Ashkenazi joden (oost Europa joden vrij vertaald) een belangrijke positie in Israël. Israël is niet het land dat 200.000 joden aan lot over laat. Shinen met goede bedoelingen doen ze ook nooit vooraf of tijdens een operatie, dus juist logisch dat ze het zoveel mogelijk achter de schermen doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is logisch als je in het geheim naar Moskou sneakt.
Als hij op vredesmissie was gegaan had Bennett het wel openbaar gemaakt.
Dat weten we nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee zal maar recht inde handen van de russen worden gestuurd
Eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Geen medelijden met deze yank.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/polic(...)ssian-custody-report
Al die lui vervolgen hier als het waar is. Genoeg grondslagen om niet alleen diegene die de trekker overhaalde te veroordelen. Beter reserveren we wat middelen om het Strafhof in den haag uit te breiden. Die krijgen het druk de komende 10 jaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die zal wel hebben gezien dat er voor Poetin nog maar één optie is en dat is vol gas vooruit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Israelische PM heeft net een bezoek aan Putin afgerond en het ziet er niet goed uit...
Het zal wel de martial law zijn waarvan Putin zei dat er helemaal geen plannen voor zijn. 'Immediately' klinkt als zondag/maandag dat het ingaat.
[ twitter ]
[ twitter ]
Te westers denk ik.quote:
Alsof dat het erger maakt...quote:Japanese Defense Minister Nobuo Kishi called the launch “absolutely unacceptable.”
“The missile was fired just as the international community is responding to Russia’s invasion of Ukraine, while also in the middle of the Beijing Paralympics,” Kishi said.
Morgen een shitload aan Iskanders en Kryptons richting de S300's.... En dan medium level opereren. Dat zou althans mijn tactiek zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:09 schreef polderturk het volgende:
Vandaag geen beelden gezien van bkmbardementen op steden. Misschien dat het uit de lucht schieten van Russische vliegtuigen hun effect gaan hebben.
Tesla coils langs de rivier, 4 war factories in het westen en dan Mammoth's pompen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Morgen een shitload aan Iskanders en Kryptons richting de S300's.... En dan medium level opereren. Dat zou althans mijn tactiek zijn.
Kirovs en Apocalypse tanks!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:22 schreef probeer het volgende:
Tesla coils langs de rivier, 4 war factories in het westen en dan Mammoth's pompen.
'Some Russian Oil'quote:
Veel wegwijzers in Oekraïne waren door bedrijf aangepast dat alle wegen naar den haag zouden leidenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kan die naar den Haag gebracht worden? Wordt ie gezocht?
Sowieso, de lift pakkenquote:
Zou je dat eens in burgertaal willen herhalen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Morgen een shitload aan Iskanders en Kryptons richting de S300's.... En dan medium level opereren. Dat zou althans mijn tactiek zijn.
Moeten we weer zo min mogelijk van verwachten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:23 schreef Rambolin het volgende:
Derde gespreksronde tussen Oekraïne en Rusland is maandag
Oekraïne en Rusland gaan maandag weer om tafel over de Russische inval in het buurland. Dat heeft het Oekraïnse parlementslid David Arakhamia bevestigd op Facebook, meldt het Oekraïense internetstation Espreso TV.
De Oekraïense en Russische delegaties voerden donderdag overleg in Belarus over een staakt-het-vuren. De eerste gespreksronde werd maandag na vijf uur zonder concreet resultaat afgesloten.
Nu.nl
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kirovs en Apocalypse tanks!
"The instrument of doom!"
nou ja putin wil alles maar niets latenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Moeten we weer zo min mogelijk van verwachten?
ach gewoon een paar raketten richting de Sams sturen , zo dat de vliegtuigen niet meer uit de lucht geschoten kunne wordenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou je dat eens in burgertaal willen herhalen?
Vond dat soort filmpjes van Rusland (en ook China) altijd wel indrukwekkend, maar nu weet ik dat ze daar gewoon alleen nieuwe tanks (of voorzien van een nieuw verflaagje) voor gebruikten. Wat daar op die parade voorbij komt lijkt wel het enige fatsoenlijke spul te zijn wat ze hebbenquote:
ja demo ja .. net zo iets als de auto raiquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vond dat soort filmpjes van Rusland (en ook China) altijd wel indrukwekkend, maar nu weet ik dat ze daar gewoon alleen nieuwe tanks (of voorzien van een nieuw verflaagje) voor gebruikten. Wat daar op die parade voorbij komt lijkt wel het enige fatsoenlijke spul te zijn wat ze hebben
Er zijn afspraken gemaakt, maar jammer dat Rusland zich wederom niet aan hun woord houden. Maar ze moeten toch blijven proberenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Moeten we weer zo min mogelijk van verwachten?
En geestelijk verzorgers natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kirovs en Apocalypse tanks!
"The instrument of doom!"
De helft van wat je daar ziet rijden is volgens mij al schroot of in Oekraïnse handen.quote:
Volledig voor de bühne inderdaad. Terwijl wat je hier op bijvoorbeeld een Airshow op Volkel ziet daadwerkelijk de toestellen zijn die in oorlogen vechten. Goed onderhouden spul. Niet veel, maar toch.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja demo ja .. net zo iets als de auto rai
leuk spul ziet er leuk uit maar word vaak niet eens op die manier in gebruik genomen
Wat is waar?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:06 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
het is ook altijd wat raar om te zienquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volledig voor de bühne inderdaad. Terwijl wat je hier op bijvoorbeeld een Airshow op Volkel ziet daadwerkelijk de toestellen zijn die in oorlogen vechten. Goed onderhouden spul. Niet veel, maar toch.
De Amerikanen doen niet aan dit soort parades. Behalve dan de parades voor die burgeroorlog van ze.
Volgens mij doet eigenlijk geen een westers land aan dit soort 'Hell-march' parades
Terwijl ze zelf nog steeds miljoenen verdienen aan het transport van Russisch gas over hun grondgebied.quote:
Het is heel indrukwekkend om te zien, maar zo blijkt; het is een pakketje schroot met een dun laagje chroomquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het is ook altijd wat raar om te zien
Same here, gezien hun prestaties in Ukraine weten we nu allemaal dat het deceptie is, mooiste materiaal inzetten voor hun parade maar daadwerkelijk iets presteren: nope...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vond dat soort filmpjes van Rusland (en ook China) altijd wel indrukwekkend, maar nu weet ik dat ze daar gewoon alleen nieuwe tanks (of voorzien van een nieuw verflaagje) voor gebruikten. Wat daar op die parade voorbij komt lijkt wel het enige fatsoenlijke spul te zijn wat ze hebben
We weten dat Oekraine de beschikking heeft over het S300 luchtverdedigingssysteem (SA-10 Grumble). Dat is een systeem voor de lange afstand en haalt een hoogte van pak hem beet een kilometer of 25, een beetje afhankelijk van welk type ze exact hebben. Maar goed, als je weet dat er een paar van die systemen aanwezig zijn dan ga je automatisch laagvliegen om zo onder de radar door te vliegen. Echter hebben de Oekrainers nu de beschikking over MANPADS (Stingers etc. voor de korte afstand) dus wordt dat laagvliegen ook gefrustreerd, dat is te zien aan de verliezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:26 schreef OllieA het volgende:
Zou je dat eens in burgertaal willen herhalen?
quote:
En dat zal de komende jaren niet beter worden aangezien economisch dat land volledig naar de klote gaat. China lachende derde, want daar zal Rusland wel aan moeten kloppen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, gezien hun prestaties in Ukraine weten we nu allemaal dat het deceptie is, mooiste materiaal inzetten voor hun parade maar daadwerkelijk iets presteren: nope...
Klopt. Poetin heeft Rusland tot vazalstaat van China gemaakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En dat zal de komende jaren niet beter worden aangezien economisch dat land volledig naar de klote gaat. China lachende derde, want daar zal Rusland wel aan moeten kloppen.
Meerdere artikels van hem zijn in de Guardian verschenen:quote:
Als Putin even niet oplet, of nog wat verder verzwakt is, gaat Rusland wat stukken land kwijtraken aan de Chinezenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Poetin heeft Rusland tot vazalstaat van China gemaakt.
Vergis je niet ondanks enorme tegenstand rukt het leger alsnog op, al gaat het langzaam en ja men raakt enorm veel voertuigen kwijt maar men heeft nog heel heel veel voertuigen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En dat zal de komende jaren niet beter worden aangezien economisch dat land volledig naar de klote gaat. China lachende derde, want daar zal Rusland wel aan moeten kloppen.
Die bolle ziet er niet echt uit als een typische jachtvliegerquote:
Ja lastig. Kort rondje Google en zijn Twitter geeft hem voordeel van de twijfel. Gaat veel vergen van allerlei diensten om alle migratie stromen in de gaten te houden.quote:
Gok in ieder geval dat veel (staats)bedrijven worden overgenomen door die Chinezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als Putin even niet oplet, of nog wat verder verzwakt is, gaat Rusland wat stukken land kwijtraken aan de Chinezen
Tuurlijk, China gaat een land binnenvallen dat 20x meer kernwapens heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als Putin even niet oplet, of nog wat verder verzwakt is, gaat Rusland wat stukken land kwijtraken aan de Chinezen
Volgens Poetin is WW3 al een feit, hij is ons uit de tent aan het lokken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ging over een zwartgallige kijk op vriendschap. Die parades zijn wmb meer averechts werkende potloodventerij. Dan denk ik aan de onsterfelijke regel van Levi Weemoedt:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is heel indrukwekkend om te zien, maar zo blijkt; het is een pakketje schroot met een dun laagje chroom
Grote kans ja. Maar op het wereldtoneel stelt het Russische leger dus vrij weinig voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vergis je niet ondanks enorme tegenstand rukt het leger alsnog op, al gaat het langzaam en ja men raakt enorm veel voertuigen kwijt maar men heeft nog heel heel veel voertuigen.
En ik verwacht dat de enorme tang die ze proberen uit te voeren alsnog succesvol word.
Al kan dat heel lang gaan duren met enorm veel slachtoffers tot gevolg aan beide kanten.
Het gaat er niet zozeer om dat Rusland dit gaat winnen, want dat gaan ze waarschijnlijk wel. Het zou wel heel triest gesteld zijn met hun leger als ze dit niet lukt. Maar economisch gaan ze dit niet meer te boven komen. Rusland wordt straks opgegeten door de Chinezen en andere westerse landenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vergis je niet ondanks enorme tegenstand rukt het leger alsnog op, al gaat het langzaam en ja men raakt enorm veel voertuigen kwijt maar men heeft nog heel heel veel voertuigen.
En ik verwacht dat de enorme tang die ze proberen uit te voeren alsnog succesvol word.
Al kan dat heel lang gaan duren met enorm veel slachtoffers tot gevolg aan beide kanten.
De SU-34 is dan ook een bomber...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:45 schreef Stoorzendert het volgende:
Die bolle ziet er niet echt uit als een typische jachtvlieger
Daarvoor hoeven ze niet eens binnen te vallenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tuurlijk, China gaat een land binnenvallen dat 20x meer kernwapens heeft.
Ik weet waar het liedje over gaat, maar in bedoelde het in de meer letterlijke zinquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat ging over een zwartgallige kijk op vriendschap. Die parades zijn wmb meer averechts werkende potloodventerij. Dan denk ik aan de onsterfelijke regel van Levi Weemoedt:
"met een oude kruisprothese is het stroef en roestig kezen".
50 Jaar geleden stonden ze toch stukken dichterbij dan nu? Van Nederland tot aan de Oost-Duitse grens was hemelsbreed nog geen 200 km.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Volgens Poetin is WW3 al een feit, hij is ons uit de tent aan het lokken.
Dit gaat niet zonder slag of stoot goed aflopen.
Toen ik jong was was de dreiging continu aanwezig, nu 50 jaar later staan ze daadwerkelijk aan de grenzen. Ik ben er niet gerust op en dat is voor het eerst in mijn leven.
Ah, dat verklaard. Beetje conditie is dan ook nog wel gewenst niet? Of zit er in zo'n 'bomber' ook een oven, magnetron, bbq?quote:
Ging meer over kernwapens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
50 Jaar geleden stonden ze toch stukken dichterbij dan nu? Van Nederland tot aan de Oost-Duitse grens was hemelsbreed nog geen 200 km.
Kun je dat vertalen naar lekentaal ajb?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zitten iig lekker met zijn tweeën naast elkaar... Kunnen ze een beetje afwisselend snurken en vreten...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Ah, dat verklaard. Beetje conditie is dan ook nog wel gewenst niet? Of zit er in zo'n 'bomber' ook een oven, magnetron, bbq?
Wat momenteel in actie is meh, wat we zien lijkt op niet maar tegenover het westen zullen veel Russen een stuk fanatieker zijn dan tegen Oekraïners.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Grote kans ja. Maar op het wereldtoneel stelt het Russische leger dus vrij weinig voor.
Lamaar staat er al.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:51 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Kun je dat vertalen naar lekentaal ajb?
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi draadje vol kaarten:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik wist overigens niet dat het een SU-34 was. Ik heb het filmpje wel gezien, maar daar stond volgens mij SU-30 bij. Vandaar dat ik het vreemd vond dat er zo'n 'bolle' man in zou zittenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zitten iig lekker met zijn tweeën naast elkaar... Kunnen ze een beetje afwisselend snurken en vreten...
En ach, in de Russische Subs zit ook gewoon een zwembad.
quote:Stalin
Voor Russische leiders hebben mensenlevens nooit echt geteld.
Toen de Oekraïense plattelandsbevolking zich begin jaren dertig van de vorige eeuw verzette tegen de collectivisering van de landbouw en de oogsten mislukten, liet Stalin miljoenen van deze boeren, de koelakken, naar Siberië deporteren.
Het moedwillig laten uithongeren van mensen kostte alleen in Oekraïne al aan meer dan drie miljoen mensen het leven.
erschillende landen hebben deze wandaden van het Stalin-regime als genocide aangemerkt.
De nationalist Poetin wil erkenning van Rusland als internationale grootmacht. Om dat te bereiken laat hij zijn leger buurlanden binnenvallen, net zoals grootmachten dat honderd jaar geleden plachten te doen. De welvaart van de eigen burgers wordt daaraan totaal ondergeschikt gemaakt.
Het inkomen per hoofd van de bevolking in het grote en machtige Rusland is de helft van wat het in Duitsland is, en het inkomen van de gewone burger ligt daar nog weer ver onder.
nee klopt .. die parades kosten een hoop geld ...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volledig voor de bühne inderdaad. Terwijl wat je hier op bijvoorbeeld een Airshow op Volkel ziet daadwerkelijk de toestellen zijn die in oorlogen vechten. Goed onderhouden spul. Niet veel, maar toch.
De Amerikanen doen niet aan dit soort parades. Behalve dan de parades voor die burgeroorlog van ze.
Volgens mij doet eigenlijk geen een westers land aan dit soort 'Hell-march' parades
Ruikt naar propaganda, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
geen idee of dat echt is...
Toen hadden we de Cuba crisis... Volgens mij kraaiden er toen zat hanen naar...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
60 jaar geleden had er geen haan gekraaid naar deze actie van Putin , maar Internet laat de hele wereld zien wat er gebeurt
Toch iets om mee rekening te houden Vladimir
De F16's worden hier wel degelijk heel goed onderhouden. Dat weet ik wel zeker. Een aantal worden er ook weer terug verkocht aan de VS. En het andere spul waarschijnlijk ook (wel oud).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee klopt .. die parades kosten een hoop geld ...
we hebben dan wel weer de wereldhaven dagen in Rotterdam waar dus de marine haar kunstjes toont
maar dat is meer van .. helpen bij rampen of redding op zee
Goed onderhouden spul hier in nederland ?
toch al diverse keren in het nieuws geweest dat juist in nederland niet het geval is door de bezuinigingen
vliegtuigen , heli's en zo dis stil vallen als ze al willen starten
afgelopen week nog een bericht op NU nl er over
Vroeger toen we nog een kolonie hadden!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Dit is 100% bullshitquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Wat een aartsdebielen.quote:
Idd, make up your mind!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die sancties waren toch impotent (hun woorden) en ineffectief?
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ruikt naar propaganda, maar je weet maar nooit.
De brief was blijkbaar echt, de kliniek heeft erop gereageerd:quote:
https://www.lmu-klinikum.(...)tat/0242a40774f29d81quote:Aufgrund einer persönlichen Nachricht einer einzelnen Ärztin des LMU Klinikums an eine Patientenvermittlungsagentur kursiert das Gerücht, dass eine Behandlung russischer Patienten abgelehnt wird. „Diese Darstellung ist schlicht falsch“, betont der Ärztliche Direktor, Prof. Dr. Markus M. Lerch. „Das LMU Klinikum wird weiterhin alle Patientinnen und Patienten, die unsere Hilfe benötigen, behandeln. Unsere Solidarität und unser Mitgefühl gilt insbesondere allen Menschen, die unter Kriegshandlungen leiden und Schaden nehmen.“
In einer E-Mail hatte eine einzelne Ärztin kurz nach Beginn der Invasion russischer Streitkräfte in die Ukraine gegenüber einer Patientenvermittlungsagentur die planbare, ambulante Beratung russischer Patienten in ihrem Institut abgelehnt. Dabei handelte es sich nicht um ein abgestimmtes oder offizielles Statement des LMU Klinikums, sondern um eine einzelne, persönliche Meinung, die in einer sehr emotionalen Situation verschickt worden ist. „Ich habe bereits unmittelbar danach mit der Absenderin gesprochen, sie bedauert ihre Äußerung zutiefst und hat sich bei der Agentur schriftlich dafür entschuldigt.“
Ja die ken ikquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger toen we nog een kolonie hadden!![]()
Lijkt me sterk, iets met Hippocrates.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ruikt naar propaganda, maar je weet maar nooit.
discipline heet dat ... ja dat zijn ze hier ook wel een beetje kwijt hahahahquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De F16's worden hier wel degelijk heel goed onderhouden. Dat weet ik wel zeker. Een aantal worden er ook weer terug verkocht aan de VS. En het andere spul waarschijnlijk ook (wel oud).
Je zou trouwens eens de 'making-off' van zo'n Hell-march van China moeten kijken. Dan snap je wel dat die discipline die je ziet niet per se in de mannen zit, maar dat alles in scene wordt gezet. Touwtjes spannen hoe hoog de kinnen van de soldaten moet staan, hoe hoog de voeten moeten komen, etc.
Al die soldaten op fietsenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger toen we nog een kolonie hadden!![]()
1 enkele dokter, dus het verhaal dat het ziekenhuis een statement gaf dat ze Russische patienten gingen weigeren en dit na kritiek uit de media is ingetrokken is 100% bullshitquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
De brief was blijkbaar echt, de kliniek heeft erop gereageerd:
[..]
https://www.lmu-klinikum.(...)tat/0242a40774f29d81
Zo te zien wordt iedereen die nieuws over de oorlog verspreidt een vijand van dictator Poetin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:04 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Wellicht al gedeeld maar dit soort verhalen zijn zo fucked up.
Ja dat zeg ik letterlijk in mijn postquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
discipline heet dat ... ja dat zijn ze hier ook wel een beetje kwijt hahahah
Maar dat is dan wel voor de show .. het moet er natuurlijk strak er uit zien
want op het slagveld is dat toch weer anders .......
ach die waren nu wel verder gekomen dan de russen die zonder benzine staan dus ze waren de tijd wel ver voor uitquote:
1 fiets, 2 man, 1 geweer en 2 kogels. Succes!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach die waren nu wel verder gekomen dan de russen die zonder benzine staan dus ze waren de tijd wel ver voor uit
Vast wel maar er is meestal wat meer ruimte in de cockpit van een bommenwerper dan in een jachtvliegtuigquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, dat verklaard. Beetje conditie is dan ook nog wel gewenst niet? Of zit er in zo'n 'bomber' ook een oven, magnetron, bbq?
vergeet deze nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
1 fiets, 2 man, 1 geweer en 2 kogels. Succes!
Australische leger is aan het experimenteren met ebikesquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:08 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach die waren nu wel verder gekomen dan de russen die zonder benzine staan dus ze waren de tijd wel ver voor uit
De directeur van een kliniek stuurt zo'n mailtje, geloof er geen zak van.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Maak nog wat moois van de komende dagen dusquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Poetin zegt dat landen die deelnemen aan een no fly zone, gelijk is aan een oorlogsverklaring.
Volgens Poetin zijn we in oorlog met Rusland
Kortom we gaan binnekort dood door radioactieve straling, of aan vriestemperaturen straks in de nucleaire winter
Dat is letterlijk in tegenspraak met de eed van hippocrates dus dit komt mij extreem onwaarschijnlijk voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:03 schreef Rambolin het volgende:
White supremacists condemn Ukraine conflict as a ‘brother war’; some blame Jews
[ afbeelding ]
“It’s the idea that since President Zelensky’s Jewish… the conspiracy is rising that Putin is being controlled by the Russian oligarchs, who are also Jewish allegedly, and so essentially it’s a Jewish conspiracy to pit these two white nations against each other to kill white people,” Farley said.
US white supremacist David Duke has repeatedly framed the conflict as a Jewish conspiracy to kill non-Jews.
The racist White Lives Matter organization wrote in a post, “Between the Jewish led Ukraine & NATO and the jewish led Russia, choose White Ukrainians and White Russians. End the war, call out the international clique of anti-Whites and their involvement on both sides, sentencing Whites to genocide yet again. White Racial Unity. That’s it. The only take you can have as a pro-White.”
Indiana Active Club, another white supremacist group, said, “Whether you support the Ukrainian or the Russian side of this conflict, remember that every fallen white man is a loss to European people as a whole.”
One post in a fascist channel said, “The innocent people of Ukraine and Russia are caught in a zog war from both sides. Whites lose, Jews win.” The acronym “zog” is a white supremacist term referring to a “Zionist occupied government,” a conspiracy about Jewish power.
But some have soured against Putin for the invasion and for his claimed goal of “denazification” of Ukraine. He has also been condemned for fighting against the Azov Battalion, a Ukrainian army unit with neo-Nazi ties, for allegedly causing non-white refugees to move to Europe, and for fielding Muslim soldiers in the Russian army.
The extremist American Futurist outlet, referring to Nazis as National Socialists, wrote, “If you’re [National Socialist] and you’re supporting Putin who is literally invading a country with a listed reason of destroying [National Socialist] groups like Azov battalion then your pretty fucking retarded.”
[ afbeelding ]
One post on a fascist Telegram channel said, “This invasion will result in nothing but dead Europeans at the behest of Russian Jewish oligarchs.”
“I’m sorry Azov got duped into fighting for the Jewish Ukrainian president, and abandoned. They trusted a Jew,” it said.
“They’re killing other whites. They are being manipulated to kill other whites. By Jews,” another post said.
Some extremists have started calling Putin “Jewtin” and saying he was hiding a Jewish background.
The far-right US commentator Nicholas Fuentes wrote, “I know it’s not exactly politically correct but I support tsar Putin’s right to denazify the illegitimate state of Ukraine!”
“I want China to take back Taiwan, I want Russia to take back Ukraine, if for no other reason than it’s time for America to be humiliated,” Fuentes said.
Some of the more extreme groups support the Azov Battalion by releasing contact information for those who want to join it or donate money, and expressing the hope it will carve out a Nazi state in the conflict. Others criticized the battalion for fighting for a Jewish president.
https://www.timesofisrael(...)war-some-blame-jews/
Al denk ik wel dat dit na deze oorlog voorlopig verleden tijd is. Defensie gaat wel een flinke boost krijgen natuurlijk. Kijk eens naar die gekke Duitsers; ¤100 mld + jaarlijks ¤70 mld (2%bbp)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
vergeet deze niet
[ link | afbeelding ]
Ja hehe. Wat denk jij eigenlijk dat een 'No-fly zone' inhoudt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Poetin zegt dat landen die deelnemen aan een no fly zone, gelijk is aan een oorlogsverklaring.
Kortom we gaan binnekort dood door radioactieve straling, of aan vriestemperaturen straks in de nucleaire winter
Jij bent echt niet goed in je hoofd vriend om van te kotsen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja en zoals dat filmpje van Sky ook laat zien zijn er groepjes achter de linies bezig om angst te zaaien door willekeurige burgers te beschieten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo te zien wordt iedereen die nieuws over de oorlog verspreidt een vijand van dictator Poetin.
Duitsers maken geen grappenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al denk ik wel dat dit na deze oorlog voorlopig verleden tijd is. Defensie gaat wel een flinke boost krijgen natuurlijk. Kijk eens naar die gekke Duitsers; ¤100 mld + jaarlijks ¤70 mld (2%bbp)Die maken geen grappen in ieder geval
Goed dat je even verder ging kijken/zoeken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
De brief was blijkbaar echt, de kliniek heeft erop gereageerd:
[..]
https://www.lmu-klinikum.(...)tat/0242a40774f29d81
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Duitsers maken geen grappen![]()
al hoe wel voor de personen die Duits kunnen verstaan
Wat Poetin zei is dat hij de sancties als een oorlogsverklaring ziet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Binnenkort draagt iedereen in Rusland "Anta" en "Li Ning" sportkledij. Die verdringen in China westerse merken als Nike en Adidas nadat ze uitspraken over Xinghiang en de Oeigoeren deden.quote:Puma today became the latest company to suspend operations in Russia.
The German sportswear brand, which has 100 stores in Russia, had already stopped deliveries to Russia after its invasion of Ukraine, reports Reuters.
Newspunch is fake newsquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:15 schreef Alarmonoff het volgende:
Rusland terug naar goud standaard;
https://newspunch.com/pre(...)o-the-gold-standard/
Met iedere post die je plaatst diskwalificeer jij jezelf weer een stapje verder.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Duitsers maken geen grappen![]()
al hoe wel voor de personen die Duits kunnen verstaan
President Putin has announced the return of the gold standard in Russia which could make the Ruble the single most stable currency on the planet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:15 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat lijken me nu prima groepjes om je burgermilitie op af te sturen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja en zoals dat filmpje van Sky ook laat zien zijn er groepjes achter de linies bezig om angst te zaaien door willekeurige burgers te beschieten.
auwquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Newspunch is fake news
https://en.wikipedia.org/wiki/NewsPunch
Hmmm, zou Putin tóch een beetje bluffen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat Poetin zei is dat hij de sancties als een oorlogsverklaring ziet.
Dus kunnen we net zo goed die no fly zone doen.
Kadaffi en Saddam kondigden het zelfde aan, en zijn omgelegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
President Putin has announced the return of the gold standard in Russia which could make the Ruble the single most stable currency on the planet.
De bodem is vrij stabiel ja
Als de verwachtingen zijn dat dit een 10 jaar lange oorlog zal zijn dan is het wel goed Duitsland nu direct miljarden in defensie pompt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al denk ik wel dat dit na deze oorlog voorlopig verleden tijd is. Defensie gaat wel een flinke boost krijgen natuurlijk. Kijk eens naar die gekke Duitsers; ¤100 mld + jaarlijks ¤70 mld (2%bbp)Die maken geen grappen in ieder geval
Mwah, niet als je nog 2 kelderverdiepingen hebtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
President Putin has announced the return of the gold standard in Russia which could make the Ruble the single most stable currency on the planet.
De bodem is vrij stabiel ja
Het begin daar van een stenen tijdperk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:15 schreef Alarmonoff het volgende:
volgens berichten hierboven zou die zondag of maandag in werking treden. Veel Russen proberen het land uit te vluchten nu. Harde feiten zijn er nog nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe is het met die voorspelde noodtoestand in Rusland afgelopen?
Poetin zei vandaag dat er geen plan voor is, maar hij zij daarna ook dat Ruslands plan prima verloopt, dus interpreteer het hoe je wil.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe is het met die voorspelde noodtoestand in Rusland afgelopen?
Turkije heeft al sinds 1999 dezelfde status als Oekraine nu heeft en is al 23 jaar niet in staat gebleken om ook maar meer dan een agenda te absolveren. In dit tempo is het naar verwachting begin 25e eeuw dat Turkije zal toetreden.quote:
quote:The Ukrainian army was defeated within the first 48 hours of the operation. There's not much fighting happening.
The lying MSM would have you believe that Ukraine is a war zone with intense battles taking place between Russians and the Ukrainian army. But.
The Ukrainian army was decisively defeated within the first 48 hours of Russia's operation. It is no longer functional. Most soldiers have deserted. Ukraine has been effectively demilitarized. That's why Zelensky is calling for foreign fighters. That's also why he's getting civilians to take up arms and fight. Why would he do it if he still had a proper army?
All that's left are rag tag groups of soldiers still loyal to Zelensky and whatever's left of Azov battalion. They're trying to wage a guerilla war like Saddam's army remnants but without much success. They're simply losing men and being chased around from one area to the next
Apart from a few skirmishes there's actually very little fighting going on. Think I'm bullshitting? Remember the wars of recent times, in Afghanistan, Iraq etc? The media constantly showed us videos of gun fights where you hear machine gun fire between the 2 competing forces. But no such videos exist of the Russia-Ukraine conflict. Why?? If the Ukrainians are fighting Russians in the streets and killing thousands of them, where are the videos of it?
Most of the videos of smashed tanks are faked for pro-Ukraine propaganda. Either they're old videos fron 2014. Or they're manipulated. The Ukrainians pick a video with a tank and digitally add a Z on it. Or they paint a Z on one of their own wrecked tanks. While it's true that Russian hardware have been destroyed, the numbers are nowhere as high as what's being claimed by the Ukrainians. The Ukrainians did the most damage to Russian hardware during the early days of the conflict.
While some Russians have been captured by Ukrainians, the vast majority of captured soldiers shown by pro-Ukraine media are fakes. They're Ukrainians in uniforms similar to that which Russians wear.
All that's happening is that the Russians are blowing up the Ukrainian military buildings one by one as part of their demilitarization plan. Once in a while they'll fight off a small pocket of Ukrainian fighters. But there is no actual "war" as the MSM wants you to think.
NATO isn't helping Ukraine because there's no Ukrainian army left for them to reinforce or support. It's over. So that's why they are just sanctioning Russia. They lost Ukraine and they know it.
If you still doubt it, then think of the huge 3 mile long convoy of Russian vehicles near Kiev. It's been 4 days and it's still there. It hasn't been touched by the Ukrainian army because the Ukrainian army no longer exists.
Een stuk tekst zonder enige bron? Niet erg plausibel.quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:30 schreef Rambolin het volgende:
Zelensky weigert bemiddelingsgesprek met Israëlische premier
Zelensky heeft geweigerd een telefoontje aan te nemen van de Israëlische premier Naftali Bennett, meldt het Israëlische televisiestation Channel 12. Bennett voerde zaterdag wel een gesprek met Poetin om te proberen te bemiddelen tussen Rusland en Oekraïne.
Donderdag meldden Israëlische media dat de Oekraïense president teleurgesteld was in Bennett. Die zou te weinig doen om Oekraïne te helpen in de strijd tegen de Russische invasie. Maandag weigerde Bennett om op verzoek van Zelensy wapens en andere militaire hulp naar Oekraïne te sturen.
Nu.nl
denk als er een vervanger komt van Erdoğan die want minder hard is en ook gematigd is kan het snel gaanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije heeft al sinds 1999 dezelfde status als Oekraine nu heeft en is al 23 jaar niet in staat gebleken om ook maar meer dan een agenda te absolveren. In dit tempo is dat naar verwachting begin 25e eeuw dat Turkije zal toetreden.
Of mischien denkt Zelensky dat als je naar Moskou kan vliegen om met Poetin te praten dat je ook naar Oekraine kan vliegen om met Zelensky te praten als je echt wil bemiddelen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Z'n boosheid maakt dat hij het grote plaatje niet ziet waarin Israel juist heeft gehandeld door geen wapens te leveren en zo Putin te vriend te houden wat weer de deur open houdt voor bemiddeling (en zodat Rusland niet moeilijk doet in Syrie).
[..]
Zo snel met replyen!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije heeft al sinds 1999 dezelfde status als Oekraine nu heeft en is al 23 jaar niet in staat gebleken om ook maar meer dan een agenda te absolveren. In dit tempo is het naar verwachting begin 25e eeuw dat Turkije zal toetreden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Relatief snel, mischien maar er is niet veel animo in de EU voor Turks lidmaatschap geloof ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
denk als er een vervanger komt van Erdoğan die want minder hard is en ook gematigd is kan het snel gaan
Het gaat om het idee. Het komt van een random internetgebruiker.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een stuk tekst zonder enige bron? Niet erg plausibel.
Bovendien zit Zelensky er nog steeds.
Ook niet voor lidmaatschap van enige andere staten als je ziet hoe de onderhandelingen daarmee verlopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Relatief snel, mischien maar er is niet veel animo in de EU voor Turks lidmaatschap geloof ik.
Ja, dat is wel verassend dat het van een random gek op het internet komt. Dit is mijn geschokte gezicht.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. Het komt van een random internetgebruiker.
Eh, zoals ik zei waarom laat je een konvooi van honderden voertuigen staan als de oorlog eigenlijk al voorbij is. Zo van, ach boeiend, al die soldaten die erin zitten komen wel met de bus terug een keertje. En die voertuigen halen de russen later op bij de wegsleepservicequote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je hebt er altijd mensen bij die zo denken. Hoort er een beetje bij, denk ik. Helaas klopt er niks van.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Inderdaad, de EU lidstaten hebben een kater opgelopen van de te snelle expansies.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook niet voor lidmaatschap van enige andere staten als je ziet hoe de onderhandelingen daarmee verlopen.
Helaas?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:38 schreef Fargo het volgende:
[..]
Je hebt er altijd mensen bij die zo denken. Hoort er een beetje bij, denk ik. Helaas klopt er niks van.
Ene Lizzie met een heleboel nummers in haar username. Met 600 volgers.quote:
Rare woordkeuze inderdaad, zie ik nu. Laat ik dan zeggen 'Helaas zijn deze verspreiders van desinformatie er altijd.'quote:
Hoe heet dat subforum op FOK! ook al weer waar dit soort verhalen welkom is?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ene Lizzie met een heleboel nummers in haar username. Met 600 volgers.
En die in hetzelfde draadje de Rothschilds de schuld geeft.
Okay.
Ik hoefde alleen haar bio te lezenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ene Lizzie met een heleboel nummers in haar username. Met 600 volgers.
En die in hetzelfde draadje de Rothschilds de schuld geeft.
Okay.
Sterkte voor je vriendin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:40 schreef Fargo het volgende:
[..]
Rare woordkeuze inderdaad, zie ik nu. Laat ik dan zeggen 'Helaas zijn deze verspreiders van desinformatie er altijd.'
Dat staakt het vuren in Mariupol had volgens mij sowieso weinig kans, daar vechten ook rebellen uit Donetsk mee.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:29 schreef Fargo het volgende:
Situatie in Sumy neemt toch serieuze vormen aan. Elektriciteit is hersteld inmiddels, maar vandaag was/is een dag met beschietingen en bombardementen.
De halve stad schijnt zonder (drink)water te zitten. Op veel plekken wordt nu sneeuw gebruikt om de watervoorraad aan te vullen. Het elke dag in slaap vallen met geweerschoten op de achtergrond (en vanochtend wakker worden met het geluid van inslagen) zorgt wel voor een omslag nu. Gisteren heeft ze voor het eerst echt laten vallen dat ze 'afraid' is. Bang dat dit nog maar het begin is, omdat het besef wel komt dat deze man nergens voor terugdeinst.
Een paar dagen voor het begin van de invasie had ze plannen om (in tegenstelling tot haar eerdere plannen) naar Lviv te vertrekken. Maar haar broer, inclusief vriendin, kon niet vertrekken vanwege werk. Dus besloot ze, in mijn ogen heel begrijpelijk, om bij hem te blijven. Vandaag heeft ze opnieuw lang met hem gesproken. Hij kan en wil Sumy nog altijd niet verlaten, ook niet nu de situatie dreigender wordt. Zijn vriendin blijft bij hem. Maar Eva twijfelt enorm nu. Ze heeft nog geen keuze gemaakt, maar als de kans bestaat dat ze naar het Westen kan vluchten, en ze gaat, dan betekent dat weg van haar huis, waar ze zich altijd zo fijn en veilig voelde, en haar broer.
Dat gezegd hebbende, het nieuws over de voorlopig mislukte uittocht van de mensen in Mariupol is er wel ingehakt. Ook dat speelt mee in het maken van een beslissing straks. Hoe veilig is de veilige uittocht straks? Als die al op gang gaat komen in Sumy.
Sterkte aan jullie allebei, dit zijn ontzettend moeilijke zaken zeker als je zelf totaal niets kan doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:29 schreef Fargo het volgende:
Situatie in Sumy neemt toch serieuze vormen aan. Elektriciteit is hersteld inmiddels, maar vandaag was/is een dag met beschietingen en bombardementen.
De halve stad schijnt zonder (drink)water te zitten. Op veel plekken wordt nu sneeuw gebruikt om de watervoorraad aan te vullen. Het elke dag in slaap vallen met geweerschoten op de achtergrond (en vanochtend wakker worden met het geluid van inslagen) zorgt wel voor een omslag nu. Gisteren heeft ze voor het eerst echt laten vallen dat ze 'afraid' is. Bang dat dit nog maar het begin is, omdat het besef wel komt dat deze man nergens voor terugdeinst.
Een paar dagen voor het begin van de invasie had ze plannen om (in tegenstelling tot haar eerdere plannen) naar Lviv te vertrekken. Maar haar broer, inclusief vriendin, kon niet vertrekken vanwege werk. Dus besloot ze, in mijn ogen heel begrijpelijk, om bij hem te blijven. Vandaag heeft ze opnieuw lang met hem gesproken. Hij kan en wil Sumy nog altijd niet verlaten, ook niet nu de situatie dreigender wordt. Zijn vriendin blijft bij hem. Maar Eva twijfelt enorm nu. Ze heeft nog geen keuze gemaakt, maar als de kans bestaat dat ze naar het Westen kan vluchten, en ze gaat, dan betekent dat weg van haar huis, waar ze zich altijd zo fijn en veilig voelde, en haar broer.
Dat gezegd hebbende, het nieuws over de voorlopig mislukte uittocht van de mensen in Mariupol is er wel ingehakt. Ook dat speelt mee in het maken van een beslissing straks. Hoe veilig is de veilige uittocht straks? Als die al op gang gaat komen in Sumy.
Dank. Ze houdt zich sterk. Ik hoop dat ze besluit om te gaan, zodra de kans zich voordoet, maar als ze anders besluit en haar broer niet wil achterlaten, of te angstig is om 'alleen' Sumy te verlaten, dan snap ik dat ook. Ik ga haar ook niet adviseren. Ze weet zelf prima wat verstandig is en wat goed voelt of niet.quote:
Waarschijnlijk onder de kostprijs. Rusland heeft er dus geen flikker aan verdiend.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
'Some Russian Oil'100.000 ton ja!
Maar wel ¤26,- onder de prijs per vat, dus dat is wel een goede deal
Israel had laatst waterzuiveringinstallaties gedoneerd maar kreeg te horen: "bedankt maarre wat hebben we eraan? We hebben wapens nodig!"quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:29 schreef Fargo het volgende:
De halve stad schijnt zonder (drink)water te zitten. Op veel plekken wordt nu sneeuw gebruikt om de watervoorraad aan te vullen.
Thanks. Ik kan niet veel doen dan moed en waardering uitspreken elke dag. Elke ochtend en avond even snel bellen en door de dag heen wat contact via whatsapp als er veranderingen zijn (luchtalarm, schuilkelder, dat soort zaken...)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterkte aan jullie allebei, dit zijn ontzettend moeilijke zaken zeker als je zelf totaal niets kan doen.
Kutzooi.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:29 schreef Fargo het volgende:
...
Zou mooi zijn als het Westen stiekem intervenieert.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:43 schreef polderturk het volgende:
Oekraïeners worden hier steeds beter in.
Of het westen heeft stiekem veel beter spul geleverd.
[ twitter ]
Ja, dat snap ik en ik begrijp ook dat ze haar land en familie niet zomaar wil verlaten maar dat is geen makkelijke situatie waar je nu in zitquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:49 schreef Fargo het volgende:
[..]
Thanks. Ik kan niet veel doen dan moed en waardering uitspreken elke dag. Elke ochtend en avond even snel bellen en door de dag heen wat contact via whatsapp als er veranderingen zijn (luchtalarm, schuilkelder, dat soort zaken...)
Verder ook rekening houden met het feit dat de kans bestaat dat de 'verbinding' wegvalt. Daar zou ik wel tegenop zien.
de huidige olieprijs min 26¤ is nog steeds meer dan ze er een jaar geleden voor kregen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onder de kostprijs. Rusland heeft er dus geen flikker aan verdiend.
Dat lijkt inderdaad niet zo'n handige zet. In zijn positie kun je beter blijven praten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Z'n boosheid maakt dat hij het grote plaatje niet ziet waarin Israel juist heeft gehandeld door geen wapens te leveren en zo Putin te vriend te houden wat weer de deur open houdt voor bemiddeling (en zodat Rusland niet moeilijk doet in Syrie).
Sowieso de luchtverdedigingswapens waar hij om vraagt moeten ze a) op voorraad hebben b) kosten weken/maanden de tijd om te bezorgen en af te stellen wat niet gaat in een oorlogssituatie waar elk moment een raket jouw kant op kan komen. Amerika heeft nog een Iron Dome installatie over die ze wilden doneren zelfs als dat zou gebeuren dan heeft Rusland genoeg middelen om het te verslaan.
[..]
Corrupte landen hebben idd niks te zoeken in EU. Turkije niet, Wit-Rusland niet, Oekraïnie niet. Grekenland en Italië is al enorme fout geweest, we likken daar nu nog de wonden van.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije heeft al sinds 1999 dezelfde status als Oekraine nu heeft en is al 23 jaar niet in staat gebleken om ook maar meer dan een agenda te absolveren. In dit tempo is het naar verwachting begin 25e eeuw dat Turkije zal toetreden.
Kostprijs voor Russische olie ligt naar verluid op $80, althans, dat is wat Rusland claimt. Maar verlies of niet, het zijn wel deviezen en het is wel geld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onder de kostprijs. Rusland heeft er dus geen flikker aan verdiend.
De economie van Rusland is sterk genoeg de waarde van goud in te laten storten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Maar waarom?quote:
Vermoedelijk, ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar waarom?
Laten zien dat de leider toch onder de mensen komt?
Lekker laag bij de grond geintercept dan...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:43 schreef polderturk het volgende:
Oekraïeners worden hier steeds beter in.
Of het westen heeft stiekem veel beter spul geleverd.
[ twitter ]
De keuze is lastig omdat ze juist alleen haar broer nog maar heeft. Daarom zal ik ook nooit zeggen dat blijven een verkeerde keuze is, al hoop ik om haar veiligheid dat ze een andere keuze maakt. Maar nogmaals, hoe veilig is de humanitaire corridor straks?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik en ik begrijp ook dat ze haar land en familie niet zomaar wil verlaten maar dat is geen makkelijke situatie waar je nu in zit
Dat zou wel kansloos zijn. Geen enkele dokter die het waard is om zich dokter te noemen weigert natuurlijk iemand vanwege de nationaliteit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Shell is een collaborateur en een bedrijf waar het moreel kompas al tientallen jaren niet goed staat afgesteld. Nigeria, NAM, Rusland, etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kostprijs voor Russische olie ligt naar verluid op $80, althans, dat is wat Rusland claimt. Maar verlies of niet, het zijn wel deviezen en het is wel geld.
Godver ik wou nog een meme posten van die perspectief trickery die ze gebruikte in LotR en The Hobbitquote:
Uh... Als je tegen Oekraine gaat vechten lijkt me dat evident...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:59 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wordt er al Russisch materieel tegen de Russen gebruikt?
Matigquote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:55 schreef Fargo het volgende:
[..]
De keuze is lastig omdat ze juist alleen haar broer nog maar heeft. Daarom zal ik ook nooit zeggen dat blijven een verkeerde keuze is, al hoop ik om haar veiligheid dat ze een andere keuze maakt. Maar nogmaals, hoe veilig is de humanitaire corridor straks?
Voor haar broer is de beslissing toch anders. Hij blijft in Sumy. Maar hij weet ook dat het land ontvluchten voor hem juist geen optie is. De stad uit? Prima. Maar Oekraïne verlaten is sowieso geen optie voor hem. Dus blijft hij liever waar hij zit. Zou ik ook doen trouwens.
Dit is meer iets voor feestboekquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:01 schreef RAVW het volgende:
Ook wel erg mooi gemaakt misschien wat voor inde opening
[ link | afbeelding ]
S&P schatte de fiscal break-even price (maw nodig voor het overheidsbudget) voor Russische olie in 2021 op 69$.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kostprijs voor Russische olie ligt naar verluid op $80, althans, dat is wat Rusland claimt. Maar verlies of niet, het zijn wel deviezen en het is wel geld.
Is het zo erg kerel? Welke wonden lik je precies? Blijkbaar heb je paar keer niet goed opgelet, onze economische voorspoed is mede veroorzaakt door lidmaatschap zwakke broeders in de euro.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Corrupte landen hebben idd niks te zoeken in EU. Turkije niet, Wit-Rusland niet, Oekraïnie niet. Grekenland en Italië is al enorme fout geweest, we likken daar nu nog de wonden van.
Dat betekent maar één ding.quote:
Dan vraag ik me af hoe de Israelische PM vandaag een meeting met Putin in Moskou heeft gehad als die nu in z'n bunker in Altai zit. Videoconferencing? Dan had Bennett net zo goed in Israel kunnen blijven voor hetzelfde resultaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent maar één ding.
Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
En een rode knop.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent maar één ding.
Hij komt niet meer onder de mensen uit angst gedood te worden. Hij zit in een kamer met een groen scherm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |