En terecht. Dit is een artikel 5quote:
Laat me raden, dat riep je gisteren ook bij die Roemeense heli?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht. Dit is een artikel 5
Doe niet zo hysterisch dom.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als het fake news blijkt te zijn, maar het zou me ook niet verbazen als het echt blijkt te zijn. Zo treurig is het onderhand al gesteld met Ruslandquote:
Nog helemaal niet bewezen. Die mijn kan er goed al 80 jaar liggen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat deed dat schip daar?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal mij niets verbazen hoor. Daar is Putin gek genoeg voorquote:
Nou in de sovjet tijd bestond dit dacht ik ook staat mij ergens ver weg bij. Aangezien Putin die tijd terug wil sta ik hier niet van te kijkenquote:
Wat? Die boot? Nehquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En je hebt zelfs je icoontje aangepast om je medeleven te tonen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat Rusland een Ests schip zou kunnen laten zinken zonder dat daar consequenties aan zitten. Wat is dan wel reden voor activering van artikel 5? Een Russische bom die 1 meter over de grens in niemandland op grondgebied van een NAVO-land valt?quote:
Ga toch eens weg met dat gelul. De Navo doet geen kut en zowel dan zal dat terecht zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij wil echt graag de pijp uit he?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou vanwege een soort collateral damage gaat er geen wereldoorlog beginnen. Waarschijnlijk dan. Pas als er serieus een aanval plaatsvindt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat Rusland een Ests schip zou kunnen laten zinken zonder dat daar consequenties aan zitten. Wat is dan wel reden voor activering van artikel 5? Een Russische bom die 1 meter over de grens in niemandland op grondgebied van een NAVO-land valt?
De communisten gooiden 70 jaar miljoenen mensen in werkkampen, ging prima.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef TheVulture het volgende:
Merken we ondertussen al iets van een stijgende druk in Rusland zelf richting Poetin, al dan niet door de kliek om hem heen, wellicht het leger of het volk? Je kunt natuurlijk mensen de bak in blijven gooien, maar da's op een bepaald moment niet meer houdbaar als het er maar meer en meer blijven worden.
Onafhankelijke berichtgeving is daar denk ik alleen lastig op het moment
De kliek om hem heen krijgt geen sancties opgelegd en zijn dankzij hem zo rijk geworden. Waarom zouden ze de druk opvoeren?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef TheVulture het volgende:
Merken we ondertussen al iets van een stijgende druk in Rusland zelf richting Poetin, al dan niet door de kliek om hem heen, wellicht het leger of het volk? Je kunt natuurlijk mensen de bak in blijven gooien, maar da's op een bepaald moment niet meer houdbaar als het er maar meer en meer blijven worden.
Blijkbaar hebben bronnen in de Russische veiligheidsdienst het moordcommando dat Zelenskyy moest omleggen verraden, direct bij de Oekraïense overheid. Er zijn dus al bepaalde krachten, zelfs bij de FSB, die Putin actief tegen werken. Doei Spetsnaz commandos. Zo komt hij wel van zijn elitetroepen af.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef TheVulture het volgende:
Wat je wil is de Russen zelf zover krijgen dat ze die trekker overhalen en Poetin meteen van een schuine wal in een keer dat gat in laten vallen, zoals de Russen dat zelf bij duizenden deden voor en tijdens ww2.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:45 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij wil echt graag de pijp uit he?
Gisteren ook al uit gelegd. Een NAVO land moet een verzoek doen voor een artikel 5 procedure. Daarna gaat de NAVO het verzoek beoordelen en er over vergaderen met alle NAVO landen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat Rusland een Ests schip zou kunnen laten zinken zonder dat daar consequenties aan zitten. Wat is dan wel reden voor activering van artikel 5? Een Russische bom die 1 meter over de grens in niemandland op grondgebied van een NAVO-land valt?
Op dit moment is er bijna dagelijks sprake van collateral damage. Zowat elke dag wordt er wel een niet-Oekraïens schip geraakt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nou vanwege collateral damage gaat er geen wereldoorlog beginnen. Waarschijnlijk dan. Pas als er serieus een aanval plaatsvindt.
Waar heb je dit van? Interessant.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben bronnen in de Russische veiligheidsdienst het moordcommando dat Zelenskyy moest omleggen verraden, direct bij de Oekraïense overheid. Er zijn dus al bepaalde krachten, zelfs bij de FSB, die Putin actief tegen werken. Doei Spetsnaz commandos. Zo komt hij wel van zijn elitetroepen af.
Nou Estland, doe eens gek?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gisteren ook al uit gelegd. Een NAVO land moet een verzoek doen voor een artikel 5 procedure. Daarna gaat de NAVO het verzoek beoordelen en er over vergaderen met alle NAVO landen...
Kap eens met totale onzin verspreiden elke keerquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef xminator het volgende:
[..]
De kliek om hem heen krijgt geen sancties opgelegd en zijn dankzij hem zo rijk geworden. Waarom zouden ze de druk opvoeren?
Ik heb er nu 2 berichten over gezien. Misschien heb jij de missende 5 andere berichten voor mijquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Op dit moment is er bijna dagelijks sprake van collateral damage. Zowat elke dag wordt er wel een niet-Oekraïens schip geraakt.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met posts die alleen zeggen dat iemand fout zit, een ****** is, en verder niet vertellen waaromquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kap eens met totale onzin verspreiden elke keer
Wat ben je toch een ******quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met posts die alleen zeggen dat iemand fout zit, een ****** is, en verder niet vertellen waarom.
Dat voegt echt nog minder toe dan een onzinpost.
Mensen die tegen een oorlog zijn rekruteren voor diezelfde oorlog, dat is toch een hele domme tactiek of ligt dat aan mijquote:
en dan zijn we weer een jaar verderquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gisteren ook al uit gelegd. Een NAVO land moet een verzoek doen voor een artikel 5 procedure. Daarna gaat de NAVO het verzoek beoordelen en er over vergaderen met alle NAVO landen...
Is dat niet gewoon die ene kolonne die daar rond Kyiv een keer vernietigd werd. Dat was nou niet echt een elite-squad. Maar ok.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld:
https://www.fox5atlanta.c(...)efense-official-says
Eerder al een Moldavisch, Japans en een Turks schip:quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik heb er nu 2 berichten over gezien. Misschien heb jij de missende 5 andere berichten voor mij
Is vooral een heel erg Russische taktiek. Iedereen het veld in trappen en "deserteurs" ter plekke afschieten met een klein legertje officieren die erachteraan hobbelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen die tegen een oorlog zijn rekruteren voor diezelfde oorlog, dat is toch een hele domme tactiek of ligt dat aan mij
Nog een die levensmoe isquote:
Hoezo weer?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:51 schreef damsco het volgende:
Zul je zien dat als er een atoombom op Nederland wordt gedropt dit weer in Rotterdam zal zijn. Die hebben ook altijd pech.
Is daar al eerder een atoombom op gegooid?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:51 schreef damsco het volgende:
Zul je zien dat als er een atoombom op Nederland wordt gedropt dit weer in Rotterdam zal zijn. Die hebben ook altijd pech.
Die hebben er het minst last van. Kakkerlakken overleven alles.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:51 schreef damsco het volgende:
Voor zover ik begrepen heb gaat het in dit geval om andere eenheden die veel meer 'low key' opereren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon die ene kolonne die daar rond Kyiv een keer vernietigd werd. Dat was nou niet echt een elite-squad. Maar ok.
Zeker, 15 juni 1964quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Is daar al eerder een atoombom op gegooid?
Je kan beter vlakbij de bom wonen, dan is het meteen klaar. Een atoombom in Nederland overleven wil je echt niet tenzij je masochist bent.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:51 schreef damsco het volgende:
Leuk, de mening van iemand die ook niet veel anders kan dan de hele tijd dezelfde bullshit posten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met posts die alleen zeggen dat iemand fout zit, een ****** is, en verder niet vertellen waarom.
Dat voegt echt nog minder toe dan een onzinpost.
Stel je toch niet zo aan,pff.quote:
Na aanleiding van dit bericht heeft Putin besloten om zich terug te trekken uit Oekraine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:53 schreef nils7 het volgende:
Gewoon omdat het kan
https://www.ad.nl/nijmege(...)-deze-tijd~af437013/
Maar hij zit veilig in de rukbunker hoor!quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:53 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral de Russen verder hun gang laten gaan.
Moldavie is geen nato dus daar komt geen artikel 5 uit. Voor de rest gaat het om crossfire enzo. Ja je hoeft natuurlijk niet blind een oorlogsgebied in te varen en dan maar de claimen dat er niks mag gebeuren want anders artikel 5. Gelukkig dat de beslissers dit ook zo zien. Dat hoop ik althansquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eerder al een Moldavisch, Japans en een Turks schip:
https://www.dw.com/en/ukr(...)lict-zone/a-60989770
quote:
Zal best, maar het is iig een mening met een waarom en niet alleen een "jij bent dom"quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Leuk, de mening van iemand die ook niet veel anders kan dan de hele tijd dezelfde bullshit posten.
Ik vraag me af of de discussie daar ook 'patatsky' of 'frietsky' is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Na aanleiding van dit bericht heeft Putin besloten om zich terug te trekken uit Oekraine.
Dat zou toch erg zijn, dat je vlucht voor de oorlog, bijna bij de vrijheid bent, en dat dan net in Brabant je auto kapot gaat.quote:
Want? Is swift voor heel rusland geblokkeerd of alleen selectief toegepast?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kap eens met totale onzin verspreiden elke keer
quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
https://news.err.ee/16085(...)after-russian-actionquote:An Estonian-owned cargo ship has been reported sinking in the Black Sea, off the coast of the port city Odesa, the result of an explosion thought to have been caused by striking a sea mine. The ship is one of many reported to have been used by Russian naval forces as a type of human shield, ahead of an amphibious landing planned for Odesa.
As of Thursday afternoon, the vessel, a cargo ship named the Helt was sinking, with a heavy list, maritime news site Maritime Bulletin reports, citing Ukrainian sources.
U.K. paper the Daily Mail reported on its website that four crew members were still missing, while two have abandoned ship by using a lifeboat, and that the ship struck a mine after having been hijacked by Russian forces. Reuters also reports mine-strike as the likely cause of the initial explosion.
All six crew members have since been safely accounted for, the Estonian foreign ministry says. None of the six were Estonian citizens, the ministry added.
[..]
The Jerusalem Post reports that Russia's navy forced the Helt into entering a dangerous zone of the Black Sea, in order to use it as a "maskirovka" means of concealing Russian naval maneuvers in the area.
The New York Times reports the same, adding that Ukraine's navy had said that the Helt's crew had come under threat of fire if they refused to cooperate.
"This is nothing but 21st-century piracy," the Ukrainians said, according to the New York Times.
Niets, het boeit blijkbaar niemand.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Joppiez het volgende:
Uit Poetins houding en de acties dusver lijkt het er op alsof Poetin het Oekraiense volk wil annihileren. Burgers zitten opgesloten, voedsel en water komt er niet meer in en daarbovenop straks geen electriciteit en communicatie meer.
Ik ben benieuwd wat de internationale gemeenschap daarmee aan moet.
Precies je hoort er verder niets overquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Niets, het boeit blijkbaar niemand.
Wat ook een mening is, dacht ik. Maar, ok, dat kan ook een feit zijn, natuurlijkquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal best, maar het is iig een mening met een waarom en niet alleen een "jij bent dom". .
Ja, maar niet met een "waarom" dus, dat was mijn puntquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat ook een mening is, dacht ik. Maar, ok, dat kan ook een feit zijn, natuurlijk
Snelweg oversteken omdat je auto het niet doetquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat zou toch erg zijn, dat je vlucht voor de oorlog, bijna bij de vrijheid bent, en dat dan net in Brabant je auto kapot gaat.
Tja, dat was al duidelijk door tijdens de onderhandelingen gewoon lekker door te gaan met aanvallen. 'alle hoop op een eerlijke onderhandeling...'quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Joppiez het volgende:
Uit Poetins houding en de acties dusver lijkt het er op alsof Poetin het Oekraiense volk wil annihileren. Burgers zitten opgesloten, voedsel en water komt er niet meer in en daarbovenop straks geen electriciteit en communicatie meer.
Waarom zou je zo graag artikel 5 in werking willen zetten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan,pff.
Meteen aan het werk in een drugslab.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat zou toch erg zijn, dat je vlucht voor de oorlog, bijna bij de vrijheid bent, en dat dan net in Brabant je auto kapot gaat.
Gelukkig kunnen de Russische paralympiërs nu niet naar de spelen!quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Joppiez het volgende:
Gelukkig was carnaval net voorbij...quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er gaat echt geen enkel land meevechten met Rusland hoor. Nou Wit Rusland dan. Denk maar niet dat China dat doet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom zou je zo graag artikel 5 in werking willen zetten?
Daar krijg je alleen meer ellende mee, en niet zomaar een wandeling naar Moskou..
Als je artikel 5 in werking stelt, loop je kans dat meer landen de kant van Rusland gaan kiezen en het inderdaad WO3 wordt.
Niemand verslaat Rusland makkelijk. Napoleon en Hitler probeerden het eerder. Duitsland lukte het in WO1 Rusland te verslaan maar dat is omdat de communisten de handen vrij wilden maken om de Sovjet Unie op te bouwen (lees burgeroorlog voeren).
Wie bouwt er dan ook een ziekenhuis, een apotheek en twee scholen midden in een oorlogsgebiedquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:00 schreef Rambolin het volgende:
Oekraïne: zeker 22 burgerdoden bij luchtaanval op woonwijk
Bij de Russische luchtaanval op een woonwijk in de noordelijke stad Tsjernihiv zijn zeker 22 burgers gedood, melden de Oekraïense hulpdiensten. Tussen het puin wordt gezocht naar overlevenden van het bombardement.
Er is mogelijk clustermunitie gebruikt bij de Russische raketaanval. Op beelden van vlak voor de aanval, waarvan de locatie en tijd zijn geverifieerd door de NOS, is te zien hoe een tiental raketten neerkomt op een kruispunt tussen flatgebouwen, een apotheek en een ziekenhuis. In de buurt liggen ook twee scholen:
Moest die vent niet aan het Oekraïense front dienen? Alle mannen tot 60 toch? Deserteurquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Andere tijden. Als het echt moet zijn alle steden in Rusland anno 2022 in een aantal uur met de grond gelijk gemaakt (ook hier overigens).quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom zou je zo graag artikel 5 in werking willen zetten?
Daar krijg je alleen meer ellende mee, en niet zomaar een wandeling naar Moskou..
Als je artikel 5 in werking stelt, loop je kans dat meer landen de kant van Rusland gaan kiezen en het inderdaad WO3 wordt.
Niemand verslaat Rusland makkelijk. Napoleon en Hitler probeerden het eerder. Duitsland lukte het in WO1 Rusland te verslaan maar dat is omdat de communisten de handen vrij wilden maken om de Sovjet Unie op te bouwen (lees burgeroorlog voeren).
Nu is het wachten op dat Ollengren gefotografeerd wordt met een briefje geheime leverantiesquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:01 schreef Rambolin het volgende:
Kabinet deelt geen details over wapenleveringen meer
Minister Kajsa Ollongren (Defensie) zal niet meer in detail communiceren over de levering van wapens in Oekraïne, zei ze zojuist na extra kabinetsberaad. De afgelopen dagen heeft Defensie onder meer gemeld dat Nederland tientallen raketwerpers, honderden antitankraketten en tweehonderd Stinger-luchtdoelraketten heeft geleverd aan Oekraïne, zodat dat land zich kan verdedigen tegen de Russische agressie. Ook zijn scherpschuttersgeweren, munitie en twee duikvaartuigen verzonden. Over mogelijke nieuwe wapenleveranties zal met de Tweede Kamer "goed gecommuniceerd" worden, maar details in het openbaar blijven voortaan uit.
Nu.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |