Ik wil je daar best eens wat meer over vertellen maar ik denk niet dat het je levensgeluk positief zal beïnvloeden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende: Dus. Mijn ieniemienie kwestie leverde al zo veel woede en een gevoel gewantrouwd te worden op. Hoe moet dat dan voelen als het echt om levensbepalende dingen gaat?
Wel heel leuk om het eens aan die kant mee te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:38 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag moeten de biedingen binnen zijn voor ons huis.
Nu al wat binnen, 1 met een onwijs leuk verhaaltje![]()
Maar er zit iemand anders ruim 20.000 boven, vind het nu helemaal zielig voor die met het verhaaltje
Ja echt hoor. Je ziet ook dat mensen met een verhaaltje over het algemeen minder (kunnen) bieden en meer voorbehouden hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel heel leuk om het eens aan die kant mee te maken.
Doe maar niet. Het kleine beetje dat ik me voor kan stellen is al zowat groter dan ik aan kan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef Vanyel het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ik wil je daar best eens wat meer over vertellen maar ik denk niet dat het je levensgeluk positief zal beïnvloeden.
Had Kreator niet ook gelijk een heel mooi bod? Dat werd toen niks.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja echt hoor. Je ziet ook dat mensen met een verhaaltje over het algemeen minder (kunnen) bieden en meer voorbehouden hebben.
De hoogste is nu zonder voorbehouden en alles, dus ja dat maakt de keus makkelijk.
Ik maakte eens bezwaar tegen het storten van drieduizend gulden, waarvan de soos ten onrechte beweerde dat ik er recht op had. Dat was een nuttige les.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doe maar niet. Het kleine beetje dat ik me voor kan stellen is al zowat groter dan ik aan kan.
Ooooh, maar ik heb al ruimschoots ervaring met aanvragen pgb en wlz en zoquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:43 schreef sigme het volgende:
Kijk, dit is dus wat de overheid doet met
Asielzoekers
Aardbeefslachtoffers
Toeslagouders
Docenten
Etc
Etc
Etc
En elke keer als je in de krant leest dat er iets moois geregeld is voor mensen in de penarie, denk dan even terug aan je STAP-ervaring. Want dat is de praktijk van de uitvoering van de mooie regeling.
Maar je krijgt wel wat er nodig is zonder elke keer door het stof te hoeven, waarna het alsnog maar de vraag is of de goden je die dag genegen zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooooh, maar ik heb al ruimschoots ervaring met aanvragen pgb en wlz en zoDáár ging ook heel veel frustratie in zitten
Dit verbaast me niets. Ik was aangenaam verrast geweest als het soepel zou zijn gegaan.
(nog steeds overigens, want het nieuwe mijnpgb portaal werkt waardeloos)
Nou zeg! Harteloos heurquote:Op woensdag 2 maart 2022 11:38 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag moeten de biedingen binnen zijn voor ons huis.
Nu al wat binnen, 1 met een onwijs leuk verhaaltje![]()
Maar er zit iemand anders ruim 20.000 boven, vind het nu helemaal zielig voor die met het verhaaltje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Bizar he?quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit vond ik ook zo verschrikkelijk. Iedere drie jaar moeten aantonen dat je chronisch ziek bent en overwegen om minder te werken zodat je tijd hebt om, naast je ziekte, alle formulieren in te vullen.
https://www.thebestsocial.media/nl/chronisch-zieke-naomi/
quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou zeg! Harteloos heur
Er zit ook nog zoveel onderscheid in wel of niet gunnen. Een starter of een investeerder zijn uiterste, dan zou ik misschien wel een grens hebben. Maar voor de rest denk ik dat ik de verhaaltjes toch al snel naast me neer zou leggen en gewoon naar het bod en de voorwaarden zou kijken. Geld is best welkom voor het nieuwe huis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de aanvraag voor wlz en pgb moet je wel aardig door het stof hoorquote:Op woensdag 2 maart 2022 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Maar je krijgt wel wat er nodig is zonder elke keer door het stof te hoeven, waarna het alsnog maar de vraag is of de goden je die dag genegen zijn?
Goed begin
quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bizar he?
Mijn oogarts vertelde over een patiënt met het syndroom van Down. Elke drie jaar moest die patiënt (of de vertegenwoordiger) aantonen dat ze dat syndroom nog steeds had![]()
Gat in de markt wel, als je dat extra chromosoom na de geboorte kunt weghalen
Ja met zo'n opstelling maak je het jezelf ook wel lastig vind ikquote:Op woensdag 2 maart 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom moet ik blij zijn dat ik een onterechte boete niet hoef te betalen?
Ja ik heb het ook al eens gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Had Kreator niet ook gelijk een heel mooi bod? Dat werd toen niks.
Kiezen voor iemand zonder voorbehoud van financiering vind ik trouwens onverstandig, maar meestal gaat het goed natuurlijk. Alleen weet ik hoeveel gedoe je kan hebben met een verkoop die niet lukt.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou zeg! Harteloos heur
JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar die andere heeft ook een stukje, alleen spreekt die minder tot het gevoel.
Zijn ook gewoon 2 jonge mensen die nu huren en graag willen kopen, dus helemaal prima.
Lerend vermogen is er blijkbaar ook niet. Oud collega stond aan alle kanten krom van de reuma, kon ook nauwelijks lopen. Kreeg te horen dat ze bij een kwekerij kon werken, daar hadden ze kussentjes, dan was het niet zo hard voor haar knieen (ze zou op de koude grond zaailingen moeten verpotten geloof ik). Dit was ruim 30 jaar geleden. Uitkering opgezegd, zelf een opleiding betaald en als secretaresse gaan werken (waar ze voor was opgeleid was lichamelijk ook te zwaar)quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder (die haar eigen billen niet kan afvegen en hulp heeft bij het eten en drinken) moest ook twee keer op komen draven bij het uwv voor een keuring om te kijken of ze nog kon werkenEn voor elke aanvraag die je doet komt er weer iemand kijken of je wel gehandicapt genoeg bent. Vaak sturen ze medisch personeel, één keer een arts. Het mag wat kosten!
Is die kans echt zoveel kleiner, of bluffen de mensen gewoon harder? Ik zou zelf nooit zonder voorbehoud bieden, ookal weet ik wat we kunnen (over)bieden en zoek ik de grenzen niet op. Dus ik zou er, denk ik, ook wat minder waarde aan hechten dat mensen nog wel met voorbehoud bieden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook al eens gehad.
We hebben uiteindelijk 3 biedingen, 1 zonder voorbehoud.
Ik ken je verhaal van Fok dus weet dat het niet zonder risico is, maar die kans is wel echt veel kleiner dan een afhaker. We hebben namelijk nog een hoger bod, maar dus met voorbehoud financiering, dat vind ik veel risicovoller, want een financiering krijg je sowieso niet voor dat bedrag.
Je kan heel makkelijk een afwijzing van de bank krijgen, dus je kan vrij makkelijk gebruik maken van het voorbehoud. Hoewel misschien niet veel mensen dat weten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is die kans echt zoveel kleiner, of bluffen de mensen gewoon harder? Ik zou zelf nooit zonder voorbehoud bieden, ookal weet ik wat we kunnen (over)bieden en zoek ik de grenzen niet op. Dus ik zou er, denk ik, ook wat minder waarde aan hechten dat mensen nog wel met voorbehoud bieden.
Combimagnetrons zijn sowieso kut.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:43 schreef fietsie het volgende:
Wie heeft er combi magnetrons verzonnen met een oven functie die niet boven de 200 graden kan?
Is dat niet gewoon het verschil tussen een combi-magnetron of een combi-oven? Ik zou altijd voor die tweede optie kiezen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:43 schreef fietsie het volgende:
Wie heeft er combi magnetrons verzonnen met een oven functie die niet boven de 200 graden kan?
Nja ik nu dus vooral door Oekraine wel meer, als het daar verder escaleert en hier de boel onzekerder wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:41 schreef Myraela het volgende:
Mja, misschien ben ik gewoon te naief. Ik ken het alleen vanuit de andere kant, als koper. Dus ik ga er dan vanuit dat mensen net zo enthousiast en nerveus gewoon op akkoord van de bank zitten te wachten. De optie dat mensen er nog bewust onderuit proberen te komen zou ik niet zo snel bedenken.
Die zoektocht had ik opgegeven. Maar gelukkig heb ik nog een oven die er wel boven gaat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:43 schreef fietsie het volgende:
Dekt "onder voorbehoud van financiering" ook als een bank niet kan / wil overmaken ? Dus dat de centen er cash zijn of de lening "er door" is, maar de bank niet over de bank (..) komt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nja ik nu dus vooral door Oekraine wel meer, als het daar verder escaleert en hier de boel onzekerder wordt.
Maar goed ik ben goed in piekeren![]()
Wij krijgen 24 maart de sleutel al, dus ik zit er gewoon ook echt niet op te wachten dat het half april opnieuw de verkoop in moet als het toch ontbonden wordt.
Geen idee, dat is normaal geen reëel risico op zich.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dekt "onder voorbehoud van financiering" ook als een bank niet kan / wil overmaken ? Dus dat de centen er cash zijn of de lening "er door" is, maar de bank niet over de bank (..) komt?
Sharp heeft dat toch gewoon nog steeds? Of was je niet tevreden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus nu 2 Sharp combi magnetrons van 40 liter gehad die beiden van 40 - 250 graden konden, maar in hele rare stappen (sprongen van soms 20, soms 10 graden), en eigenlijk wil ik die twee eigenschappen wel behouden:
- 40 liter of groter
- max 250 graden
Ik heb maar 1 plek waar ik 1 apparaat kwijt kan, en magnetronfunctie wordt veel gebruikt, dus een "conventionele oven" is eigenlijk geen optie...
Geen idee meer wat ze nou exact hebben, dacht een siemens, maar vrienden hebben een nieuwe keuken met een oven met stoomfunctie. De oven gaat volgens mij vrij hoog, en kan ook als magnetron gebruikt worden, ook al is het geen magnetron. Het is wel een inbouw, maar dat zoek jij zeker niet?quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus nu 2 Sharp combi magnetrons van 40 liter gehad die beiden van 40 - 250 graden konden, maar in hele rare stappen (sprongen van soms 20, soms 10 graden), en eigenlijk wil ik die twee eigenschappen wel behouden:
- 40 liter of groter
- max 250 graden
Ik heb maar 1 plek waar ik 1 apparaat kwijt kan, en magnetronfunctie wordt veel gebruikt, dus een "conventionele oven" is eigenlijk geen optie...
Het is de tweede achter elkaar die vlam vat na een paar jaar... en hij gedroeg zich ook raar, onder meer door die temperatuur stappen...quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Sharp heeft dat toch gewoon nog steeds? Of was je niet tevreden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:38 schreef Blues het volgende:
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Wat fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
Dat weet ik nog. Goeie van jou 👍🏼quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een keer bezwaar aangetekend tegen een examenuitslag van een van de vakken in mijn rechtenstudie. Dat werd afgewezen door de docent. Toen heb ik dat opgespeeld tot een hoorzitting en toen stelde de 5 knappe koppen van de examencommissie me alsnog in het gelijk.
Was mooi ding.
We willen daar een koffiecorner maken, zodat die troep uit het zicht staat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er strak uit. Nu even geen tips maar een vraag, wat is dat naar achteren springende kastje (denk dat het een kastje is)
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
![]()
![]()
Wat fijn voor je!
Als je de koffie corner doortrekt als vensterbank, kun je daar bijv. mooi kruiden etc. kwijt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
We willen daar een koffiecorner maken, zodat die troep uit het zicht staat.Uit 'nood' geboren overigens. Er past geen kast met standaarddiepte, omdat die dan voor het raam zou staan. Je kunt er ook niets neerzetten, maar dan is het een wat doelloos hoekje.
Vooral m'n vriend is hier fan van. Ik vind het een dure oplossing, dus dat kastje staat wel bovenaan het lijstje om te schrappen als we anders niet op een schappelijke prijs komen.
Herkenbaar verhaal hoor. En dan heeft zij nog het 'geluk' dat ze een lichamelijke handicap heeft. Niet kunnen lopen wordt als het goed is niet ter discussie gesteld.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit vond ik ook zo verschrikkelijk. Iedere drie jaar moeten aantonen dat je chronisch ziek bent en overwegen om minder te werken zodat je tijd hebt om, naast je ziekte, alle formulieren in te vullen.
https://www.thebestsocial.media/nl/chronisch-zieke-naomi/
quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef Myraela het volgende:
Nu het toch over keukens gaat, als mensen nog tips hebben. Altijd welkom. We hebben nu 1 offerte laten maken, maar hebben de komende tijd nog flink wat afspraken staan.
Met het ontwerp zijn we bijna blij. Ze zeiden alleen dat we geen kookplaatafzuiging konden (kastjes 60cm diep), maar dat kan volgens de leverancier wel. Dus dat willen we nog zodat we geen koof hoeven voor de afzuiging, of een lelijke afzuigkap. Kleur is donkergroen, zandkleurig composiet blad. Kookplaat passen we dus waarschijnlijk aan naar een Bora, rest van de apparatuur van AEG en een Quooker.Geen afzuiging? Of begrijp ik je verkeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inductie? Als Gas-kook-fan was ik blij verrast de eerste keer dat ik op inductie kookte.
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Ohhh wat geweldig! Zo ontzettend blij voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
We have far more in common than that which devides us..
Heb afvalbakken onder het aanrecht, ben daar erg blij mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als je de koffie corner doortrekt als vensterbank, kun je daar bijv. mooi kruiden etc. kwijt.
Als je ‘troep’ uit het zicht wil, zou ik geenkast met open vakken kiezen.
En Altijd is mijn vraag: wáar laat je de afvalbak(ken), die als laatste worden bedacht en (altijd) in de weg staan. Of offer je daar een kast aan op?
Ow. Mijne was niet de enige.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bizar he?
Mijn oogarts vertelde over een patiënt met het syndroom van Down. Elke drie jaar moest die patiënt (of de vertegenwoordiger) aantonen dat ze dat syndroom nog steeds had![]()
Gat in de markt wel, als je dat extra chromosoom na de geboorte kunt weghalen
Ja dat schreef @Cat-astrophe ook al. Hoe krijg je dat bedacht, genezen van down. Dan ben je wel zo enorm ongeschikt voor je werk, dat salaris is echt weggegooid geldquote:Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal hoor. En dan heeft zij nog het 'geluk' dat ze een lichamelijke handicap heeft. Niet kunnen lopen wordt als het goed is niet ter discussie gesteld.
Al hoorde ik ook wel eens van iemand met een kind met down dat bij hun na een jaar geëvalueerd moest worden of het kind genezen was![]()
![]()
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Oh wat heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
Heb je nog last van je val trouwens?Spoilers!
De kast met open vakken is juist bewust om dingen in het zicht te zetten. Normaal kijk je vaak tegen de zijkant van de keuken aan, ik vind dat zo doods. Dus ik wil die kast juist gezellig volzetten met kookboeken en andere dingen die er ook wel leuk uitzien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als je de koffie corner doortrekt als vensterbank, kun je daar bijv. mooi kruiden etc. kwijt.
Als je ‘troep’ uit het zicht wil, zou ik geenkast met open vakken kiezen.
En Altijd is mijn vraag: wáar laat je de afvalbak(ken), die als laatste worden bedacht en (altijd) in de weg staan. Of offer je daar een kast aan op?
Dat is Blues helemaal vergeten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk![]()
Heb je nog last van je val trouwens?
I knowquote:Op woensdag 2 maart 2022 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij de aanvraag voor wlz en pgb moet je wel aardig door het stof hoor![]()
Wel afzuiging, recirculatie. Maar bij voorkeur dus in de kookplaat. Ik vind het anders het ontwerp van geen bovenkastjes hebben een beetje verpesten. De koof die ze nu hebben getekend vind ik okay, maar ook niet geweldig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen afzuiging? Of begrijp ik je verkeerd?
Inductie? Als Gas-kook-fan was ik blij verrast de eerste keer dat ik op inductie kookte.
Deden ze maar eens zoiets! Wij proberen fanatiek er een deskundige in te schuiven, maar die zijn gewoon niet welkom.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:23 schreef Isabeau het volgende:
En voor elke aanvraag die je doet komt er weer iemand kijken of je wel gehandicapt genoeg bent. Vaak sturen ze medisch personeel, één keer een arts. Het mag wat kosten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:01 schreef Vanyel het volgende:
Elk jaar dieper hier.
[..]
Deden ze maar eens zoiets! Wij proberen fanatiek er een deskundige in te schuiven, maar die zijn gewoon niet welkom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de onmacht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Zou de prullenbak niet in die koffiecorner doen, dan moet je van aanrecht naar prullenbak met viezigheid die je weg wil gooien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kast met open vakken is juist bewust om dingen in het zicht te zetten. Normaal kijk je vaak tegen de zijkant van de keuken aan, ik vind dat zo doods. Dus ik wil die kast juist gezellig volzetten met kookboeken en andere dingen die er ook wel leuk uitzien.
Ik vind de koffiecorner doortrekken als vensterbank wel een heel tof idee! Ik zal het eens opgooien.
Prullenbakje in een kastje, bijvoorbeeld het kastje van de koffiecorner. Ik wil geen zichtbare prullenbak meer. Maar ze gaven bij de keukenzaak al aan dat je dit het best achteraf zelf kunt uitzoeken. De oplossingen die zij hebben zijn erg beperkt en duur.
Onder je kookplaat zit nu een diepe la? Kun je daar ook een bestekla onder kwijt? Onwijs handig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef Myraela het volgende:
Nu het toch over keukens gaat, als mensen nog tips hebben.
Er kan alleen een diepe la onder de kookplaat, als ik het goed heb begrepen. Omdat daar dus ook de plaat (afzuiging?) extra ruimte inneemt. We hebben wel 4 ondiepe lades, twee dacht ik voor bestek, eentje voor kruiden en eentje voor thee oid.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onder je kookplaat zit nu een diepe la? Kun je daar ook een bestekla onder kwijt? Onwijs handig.
Als je dat doet, wel rekening mee houden dat de plaat een stuk de la in komt.
Het werd ons afgeraden maar ik wilde toch en het past best. Alleen ligt alles met de bolling naar je toe in die la. Onwijs blij mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er kan alleen een diepe la onder de kookplaat, als ik het goed heb begrepen. Omdat daar dus ook de plaat (afzuiging?) extra ruimte inneemt.
Wij hebben bij de tafel zo'n binnenla voor bestek bij het servies. Daar prima, maar als je staat te koken duurt het te lang om daar iets uit te pakken.quote:Ze wilde eigenlijk ook van die lades tekenen die een soort binnenla hebben. Iedereen is daar lyrisch over, ziet er van buiten ook strakker uit. Maar ik begrijp het niet, het lijkt mij niet fijn. Dus de ondiepe lades zijn gewoon echt losse lades.
Omdraaien kan niet, we hebben alleen aan de linkerkant voldoende diepte voor normale kastjes. Ze hebben met het ontwerpen van het huis niet echt veel rekening gehouden met wat keukenopties.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:06 schreef AnneX het volgende:
@:keuken kun je dan niet omdraaien? d.w.z. de hoge kasten achter de muur en aan de andere kant koken, snijden, afval.
Ik ging toen serieus de inhoud van mijn kasten tellen.![]()
En advies van ‘onze’ keukenman was om de inductieplaat te plannen in midden van 2 (brede) kasten. Bijv. Sta je te roeren in een pan dan hoef je maar een stapje opzij als een ander in de la/kastje daar moet zijn.
En moet de kookplaat symmetrisch in het midden? stukje aanrecht - kookplaat- stukje aanrecht- dan water - stukje aanrecht.
En er zijn inductieplaten, waaronder ook laden passen.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk![]()
Heb je nog last van je val trouwens?
Ik heb een storm in m'n hoofd. Want gister ook een uur over Q en t hele omvangrijke verhaal ook met psych besproken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is Blues helemaal vergeten.![]()
Dat vroeg ik mij vanmiddag ook af.
Muurtje kan vast dieper, is meerwerk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdraaien kan niet, we hebben alleen aan de linkerkant voldoende diepte voor normale kastjes. Ze hebben met het ontwerpen van het huis niet echt veel rekening gehouden met wat keukenopties.Al vind ik het juist heerlijk dat m'n aanrecht achter het muurtje zit. Daar verzamel ik juist rotzooi die ik niet wil zien.
Hoe bedoel je die opmerking over de kookplaat precies? Als in deze tekening zou koken, dan sta je eigenlijk alleen in de weg voor de lades onder de kookplaat.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een storm in m'n hoofd. Want gister ook een uur over Q en t hele omvangrijke verhaal ook met psych besproken.
Dus vallen met fiets is peanuts![]()
Spierpijnen op gekke plekken en ook blauwe plekken op gekke plekken. Dikke kapotte knie.
Maar dat gaat over want alles doet het nog en het kan me niks schelen en ik zit in de tuin met wijn.
![]()
Huh? Het muurtje hoeft niet dieper, die verbergt zo de keuken precies. Maar het muurtje is ook niet het probleem, het raam is niet te verplaatsen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Muurtje kan vast dieper, is meerwerk.
Opmerking kookplaat: over de lengte in zo veel zones/stukjes aanrecht verdeeld.
Links of rechts van een kookplaat in een hoek heb je 20 cm voldoende.
Of ik ben eraan gewend.
Zelf vind ik het prettig om een ruim werkblad te hebben, dus de stukjes aanrecht aansluitend.
Pics or it didn't happen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf de mooiste keuken van de wereld, dus ik kan me daarin altijd wat moeilijk inleven in andermans wensen
Je hebt gelijk. As always. 😂quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf de mooiste keuken van de wereld, dus ik kan me daarin altijd wat moeilijk inleven in andermans wensen
Oh, da's niet fijn wanneer ze niet meedenken. Deze mensen hebben juist zoveel kennis en hebben zoveel keukens ontworpen dat je zoveel aan ze kan hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Myraela het volgende:
En alle tips zijn gewaardeerd hoor.Zeker de praktische dingen. Zoveel keuzes, het is soms best lastig om aan alle details te blijven denken.
We hadden ook niet echt een klik met deze adviseur. Of nouja, 'adviseur'. Ze vroeg alleen maar wat wij willen, maar heeft echt 0 meegedacht. Dat vond ik wel een tegenvaller. Hopelijk denken de andere zaken wel nog een beetje mee.
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.JeujSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Donequote:
Quoted for truth.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Vanyel het volgende:
Leugens!quote:
@BE heeft goeie ervaring met een zaak en al vele fokkers verder geholpen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Myraela het volgende:
En alle tips zijn gewaardeerd hoor.Zeker de praktische dingen. Zoveel keuzes, het is soms best lastig om aan alle details te blijven denken.
We hadden ook niet echt een klik met deze adviseur. Of nouja, 'adviseur'. Ze vroeg alleen maar wat wij willen, maar heeft echt 0 meegedacht. Dat vond ik wel een tegenvaller. Hopelijk denken de andere zaken wel nog een beetje mee.
quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een storm in m'n hoofd. Want gister ook een uur over Q en t hele omvangrijke verhaal ook met psych besproken.
Dus vallen met fiets is peanuts![]()
Spierpijnen op gekke plekken en ook blauwe plekken op gekke plekken. Dikke kapotte knie.
Maar dat gaat over want alles doet het nog en het kan me niks schelen en ik zit in de tuin met wijn.
![]()
Loop er heen en gooi je voor een tank, voor de rest is er niet veel wat 'helpt'.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:
Stomverbaasd dat al 10 minuten de kerkklok beiert.
Prachtig geluid.
Daarom: https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-oekraine-oorlog
Nou, dat helpt. Net als klappen voor de zorg.
Mis je het sarcasme?quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Loop er heen en gooi je voor een tank, voor de rest is er niet veel wat 'helpt'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee.quote:
Mijn combimagnetron doet (een poging tot) 230. Ik zou even moeten zoeken wat voor een het is, want er staat geen merkje op en ik heb 'm tweedehandsquote:Op woensdag 2 maart 2022 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die zoektocht had ik opgegeven. Maar gelukkig heb ik nog een oven die er wel boven gaat.
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Ah, tof BluesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Dat gooien voor de tank helpt ook niet veel denk ik. Tank wint.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Loop er heen en gooi je voor een tank, voor de rest is er niet veel wat 'helpt'.
Ja. Die bood zo hoppa ineens 10k boven de vraagprijs en haakte toen ineens weer af.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Had Kreator niet ook gelijk een heel mooi bod? Dat werd toen niks.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:37 schreef sigme het volgende:
We wandelden een rondje.
@:vlindertje89 niet klikken!Foto 2 voor schaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga ervan uit dat jij een reus bent, anders ben ik lichtelijk teleurgesteld.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ben geen reus en dat dier geen Boa Constructor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Foto 2 voor schaal?
Ik ga ervan uit dat jij een reus bent, anders ben ik lichtelijk teleurgesteld.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben geen reus en dat dier geen Boa Constructor.
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.Ik snap dat je hysterisch blij bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
![]()
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]<- lichtelijk teleurgesteld gezicht
Ik moest ook al wat gniffelen dat het veel kleiner bleek te zijn dan foto 1 suggereerdequote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef sigme het volgende:
Ik ben geen reus en dat dier geen Boa Constructor.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Hoor eens, zoals je ziet ben ik voor de duivel nog niet bang, dus de eerstvolgende boa constructor op mijn pad grijp ik bij z'n kladden.
@:vlindertje89
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Helft van het kado plus je eigen deel lijkt mij het meest logisch eigenlijk. Zo zou ik het doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om het over iets anders glibberigs te hebben: geld.
Of beter: verdeling van kosten.
Gezelschap van 10 personen gaat op mini vakantie.
Gezin 1 = 1 persoon
Gezin 2 = 7 personen
Gezin 3= 2 personen en die betalen niet mee want het is een kadootje van de anderen.
Jullie hebben vast geen idee waar deze hypothetische situatie over gaat![]()
De financierende mensen van gezin 1 en 2 zitten in een groepsapp.
Voorstel voor kostenverdeling van een van de financierders uit gezin 2 was: 1/3 voor gezin 1 en 2/3 voor gezin 2.
Werd meteen gevolgd door een voorstel van de andere financierder uit gezin 2: ieder gezin betaalt voor één van de te trakteren personen én voor het eigen gezin waarmee je op 1/5 vs 4/5 komt.
Daar kon gezin 1 een stuk beter mee leven, die brengt immers een stuk minder monden (om te voeden en te huisvesten) mee.
Of is dat te goedkoop gedacht en zouden jullie kosten/aantal financiers doen?
Da's wel het meest logische ja. Wanneer gezin 2 met z'n allen weg gaan, zal gezin 1 daar vast niet aan mee betalenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om het over iets anders glibberigs te hebben: geld.
Of beter: verdeling van kosten.
Gezelschap van 10 personen gaat op mini vakantie.
Gezin 1 = 1 persoon
Gezin 2 = 7 personen
Gezin 3= 2 personen en die betalen niet mee want het is een kadootje van de anderen.
Jullie hebben vast geen idee waar deze hypothetische situatie over gaat![]()
De financierende mensen van gezin 1 en 2 zitten in een groepsapp.
Voorstel voor kostenverdeling van een van de financierders uit gezin 2 was: 1/3 voor gezin 1 en 2/3 voor gezin 2.
Werd meteen gevolgd door een voorstel van de andere financierder uit gezin 2: ieder gezin betaalt voor één van de te trakteren personen én voor het eigen gezin waarmee je op 1/5 vs 4/5 komt.
Daar kon gezin 1 een stuk beter mee leven, die brengt immers een stuk minder monden (om te voeden en te huisvesten) mee.
Ditquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Helft van het kado plus je eigen deel lijkt mij het meest logisch eigenlijk. Zo zou ik het doen.
Ook als het kado een (verblijf in een) grote villa is? Omdat één meebetalend gezin zes keer zo groot is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Helft van het kado plus je eigen deel lijkt mij het meest logisch eigenlijk. Zo zou ik het doen.
Je laatste zin snap ik niet goed… eigen vakanties worden altijd zelf betaald.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's wel het meest logische ja. Wanneer gezin 2 met z'n allen weg gaan, zal gezin 1 daar vast niet aan mee betalen
Dit zou ik alleen doen als alle financiers volwassen (of boven de 16 oid) zijn. Jong kosten ze nog wat minder vaak.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daarom. Zij gaan nu toch ook met het gezin met vakantie alleen gaan er wat meer mee. Dus betalen ze voor zichzelf. En niet voor gezin 1 en wel voor de helft van gezin 3. Waarom zou gezin 1 deels voor de vakantie van gezin 2 betalen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ook als het kado een (verblijf in een) grote villa is? Omdat één meebetalend gezin zes keer zo groot is?
Als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond hadden we daar veel kosten kunnen besparen. Vier mensen vragen minder plek dan 10.
[..]
Je laatste zin snap ik niet goed… eigen vakanties worden altijd zelf betaald.
Halfhalf hier. Maar de boeking kende geen kinderprijzen, telt alleen het aantal personen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit zou ik alleen doen als alle financiers volwassen (of boven de 16 oid) zijn. Jong kosten ze nog wat minder vaak.
Ah ja, op die manier. Zo sta ik er ook in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom. Zij gaan nu toch ook met het gezin met vakantie alleen gaan er wat meer mee. Dus betalen ze voor zichzelf. En niet voor gezin 1 en wel voor de helft van gezin 3. Waarom zou gezin 1 deels voor de vakantie van gezin 2 betalen?
Ja ik bedoelde alle deelnemers-die-niet-tot-de-gefeteerden-behoren. Dat het dan de ouders zijn die moeten dokken, soit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Halfhalf hier. Maar de boeking kende geen kinderprijzen, telt alleen het aantal personen.
En er zijn maar 3 financiers bij de 10 deelnemers. De rest is óf feestelijk of zou erop leeglopen met hun bijbaantjes
Dit zou ik doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Denk het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde alle deelnemers-die-niet-tot-de-gefeteerden-behoren. Dat het dan de ouders zijn die moeten dokken, soit.
Maar ik heb nooit meegemaakt dat meer mensen meeslepen niet betekende dat de per persoon prijs lager werd. Dus mij lijkt eigenlijk dat je reis eerder duurder zou zijn als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond?
Ja, precies. In mijn geval was het vast er even niet bij stil staan, wat de ander vervolgens wel deed, zodat ik er niet over hoefde te beginnenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit zou ik doen.
Zo wilde ze het bij ons eens gewoon door drie delen, want 3 verschillende huishoudens. 1 duo + 2 kinderen, 1 duo en 1 alleenstaande. Kwam er zelfs nog zo op uit dat we twee huisjes nodig hadden, het gezinnetje apart en wij vervolgens een huisje delen. Dus voor dat huisje waar we met 3 mensen zouden zitten, zouden we 2/3e van de totale verblijfskosten voor moeten betalen?Was ook mooi bedacht.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:58 schreef Myraela het volgende:
In het buitenland vind ik overigens wel dat de huisjes voor meer personen vaak veel voordeliger zijn. We hebben in Italië een boeking staan voor een prachtige landhuis voor 10 persoon voor nog niet eens twee keer de prijs van wat we normaal voor twee personen betalen.
Auw en auwquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Zijn altijd best lastig dingen. Met de vroegere vriendenkring gingen we een keer een weekend naar Bergen. Cadeau voor 1 van de groep en die zouden we vrijhouden. Prima. Eén persoon betaalde alles en we kregen later de rekening. Vond het prijzig, maar Bergen is ook niet goedkoop. Jaar of wat later kwam ik er achter hoe de verdeelsleutel was. Het was een stel (lat relatie) 2 echtparen de jarige en ik. Het bedrag is door 4 gedeeld. Dus ik heb toen net zoveel betaald als ieder stel. Iedereen had een (enorm) goed betaalde baan. Iedereen had auto van de zaak (ik kwam met de trein). Had er best een raar gevoel over.
Doe die villa dan ook niet wegquote:
Was het een huisje of allemaal aparte kamers in een hotel? Want voor hotelkosten kan ik het nog wel begrijpen, maar voor de hele reis is het wel wat enthousiast.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Zijn altijd best lastig dingen. Met de vroegere vriendenkring gingen we een keer een weekend naar Bergen. Cadeau voor 1 van de groep en die zouden we vrijhouden. Prima. Eén persoon betaalde alles en we kregen later de rekening. Vond het prijzig, maar Bergen is ook niet goedkoop. Jaar of wat later kwam ik er achter hoe de verdeelsleutel was. Het was een stel (lat relatie) 2 echtparen de jarige en ik. Het bedrag is door 4 gedeeld. Dus ik heb toen net zoveel betaald als ieder stel. Iedereen had een (enorm) goed betaalde baan. Iedereen had auto van de zaak (ik kwam met de trein). Had er best een raar gevoel over.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:37 schreef sigme het volgende:
We wandelden een rondje.
@:vlindertje89 niet klikken!StoerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooie landhuisquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wanneer iets echt een villa heet, maar ik vond in dit geval landhuis treffender.
[ afbeelding ]
Het was alles. Dus hotelkamer, parkeerkosten (duh), lunches, diners, borrels (vrijdagavond tot zondagmiddag). Ik heb vrijdag niet eens meegegeten omdat ik door treinstoring veel te laat aan kwam, ik heb toen wat extra's bij de borrel gegeten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Was het een huisje of allemaal aparte kamers in een hotel? Want voor hotelkosten kan ik het nog wel begrijpen, maar voor de hele reis is het wel wat enthousiast.
Pfoe. Dan is het wel erg scheef, ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was alles. Dus hotelkamer, parkeerkosten (duh), lunches, diners, borrels (vrijdagavond tot zondagmiddag). Ik heb vrijdag niet eens meegegeten omdat ik door treinstoring veel te laat aan kwam, ik heb toen wat extra's bij de borrel gegeten.
Nouquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pfoe. Dan is het wel erg scheef, ja.
Laat ik het zo zeggen (dat zie je eigenlijk pas achteraf), die vriendengroep heeft me best heel veel geld gekost.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pfoe. Dan is het wel erg scheef, ja.
Dat zijn geen vrienden meer, begrijp ik?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen (dat zie je eigenlijk pas achteraf), die vriendengroep heeft me best heel veel geld gekost.
Uiteten was altijd op vrijdagavond (of donderdag) want dan kon dat bij de belasting ingediend worden. Daar zag ik nooit wat van.
Djeezus…wat onbeschoft gewoon.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was alles. Dus hotelkamer, parkeerkosten (duh), lunches, diners, borrels (vrijdagavond tot zondagmiddag). Ik heb vrijdag niet eens meegegeten omdat ik door treinstoring veel te laat aan kwam, ik heb toen wat extra's bij de borrel gegeten.
Al die mensen uit de Randstad komen het daar ook verzieken. Ik zie zo'n bedrag voor zo'n huis als een koopje.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen zijn de huizenprijzen hier ook tot belachelijke niveau's gestegen.
Kreeg vanmiddag appje van aankoopmakelaar, of we dit huis ook bekeken hadden:
https://www.funda.nl/koop/de-knipe/huis-42625974-houtbaas-16/
550k vraag....
Nee. Vluchtelingencrisis is de nekslag geweest.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zijn geen vrienden meer, begrijp ik?
Of wellicht achteraf nooit vrienden geweest….
Mijn huidige huis is dus 20m2 kleiner, ligt vrijer, en is getaxeerd op bijna 2 ton minder.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al die mensen uit de Randstad komen het daar ook verzieken. Ik zie zo'n bedrag voor zo'n huis als een koopje.
Ik kan wel raden wie aan welke kant stondquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee. Vluchtelingencrisis is de nekslag geweest.
Wel verdomd mooi en ruim plus tuin. ( behalve onder het schuine dak).quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen zijn de huizenprijzen hier ook tot belachelijke niveau's gestegen.
Kreeg vanmiddag appje van aankoopmakelaar, of we dit huis ook bekeken hadden:
https://www.funda.nl/koop/de-knipe/huis-42625974-houtbaas-16/
550k vraag....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-03-2022 20:24:37 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kan wel raden wie aan welke kant stond
Ik weet niet hoe jouw huis eruit ziet. Maar dit huis ziet er natuurlijk wel erg netjes uit. Los van die belachelijk grote bank. Ik kan me best voorstellen dat dit veel mensen aanspreekt. Maar misschien is het inderdaad belachelijk hoor, geen idee van de prijzen daar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:16 schreef fietsie het volgende:
Mijn huidige huis is dus 20m2 kleiner, ligt vrijer, en is getaxeerd op bijna 2 ton minder.
Dus ergens moet er toch lucht in deze prijs zitten...
quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben nu bijna failliet, maar we gaan dit jaar 2x een (ruime) week weg: Schotland in mei en de Algarve in september![]()
Algarve:Wow. Ik hoop dat het zo mooi is als op de plaatjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks voor mij trouwens, maar het ziet er luxe en mooi uit.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hier zou het inderdaad een koopje zijn. Mits je uberhaupt zulke prijzen kunt neerleggen (wat lastig is als je niet reeds een koophuis hebt met overwaarde).quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al die mensen uit de Randstad komen het daar ook verzieken. Ik zie zo'n bedrag voor zo'n huis als een koopje.
Thanks!quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Wow. Ik hoop dat het zo mooi is als op de plaatjes
Niks voor mij trouwens, maar het ziet er luxe en mooi uit.
Jullie konden er niet in?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:26 schreef sigme het volgende:
Oh ja, wij gingen dus vandaag een huis bezichtigen. Makelaar moet daar ruim 100km enkele reis voor rijden, en vandaag paste dat in zijn agenda. We waren er allemaal netjes op tijd. Hij wil de deur openen... wil die deur niet open met die sleutel. Was echt de goede sleutel zegt hij, hij zegt dat er waarschijnlijk iemand (illegaal) in het huis gewoond heeft die het slot vervangen heeft. Buurman zei dat er idd iemand gewoond had in december en het huis staat al meer dan half jaar te koop.
Blijft wel reuze interessant pand, dus wie weet komt er nog een vervolg.
Schijnt heel veel te gebeuren in Spanje. zigeuners die in je huis gaan wonen en dan niet meer weg gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:26 schreef sigme het volgende:
Oh ja, wij gingen dus vandaag een huis bezichtigen. Makelaar moet daar ruim 100km enkele reis voor rijden, en vandaag paste dat in zijn agenda. We waren er allemaal netjes op tijd. Hij wil de deur openen... wil die deur niet open met die sleutel. Was echt de goede sleutel zegt hij, hij zegt dat er waarschijnlijk iemand (illegaal) in het huis gewoond heeft die het slot vervangen heeft. Buurman zei dat er idd iemand gewoond had in december en het huis staat al meer dan half jaar te koop.
Dan sta je toch ook raar te kijken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:26 schreef sigme het volgende:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:26 schreef sigme het volgende:
Dingen in de keuken open neerzetten is niet heel handig. Tenzij een turboafzuigkap. Alles wordt vettig en vochtig van het koken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kast met open vakken is juist bewust om dingen in het zicht te zetten. Normaal kijk je vaak tegen de zijkant van de keuken aan, ik vind dat zo doods. Dus ik wil die kast juist gezellig volzetten met kookboeken en andere dingen die er ook wel leuk uitzien.
Ik vind de koffiecorner doortrekken als vensterbank wel een heel tof idee! Ik zal het eens opgooien.
Prullenbakje in een kastje, bijvoorbeeld het kastje van de koffiecorner. Ik wil geen zichtbare prullenbak meer. Maar ze gaven bij de keukenzaak al aan dat je dit het best achteraf zelf kunt uitzoeken. De oplossingen die zij hebben zijn erg beperkt en duur.
Het is ad zijkant vd keuken, niet in de keukenquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Dingen in de keuken open neerzetten is niet heel handig. Tenzij een turboafzuigkap. Alles wordt vettig en vochtig van het koken.
Voor de kasten een glazen deur kan dan wel. Dit is makkelijk schoon te houden en alles staat toch in zicht.
Ja, datquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar op zo'n hok krijg je toch nooit een hypotheek van meer dan, zeg... 250k?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Ter vergelijk, ook vraagprijs 550k..
klik
En reken maar dat daar nog 50-100k (denk eerder 100) bovenop gaat..
Uiteraard qua locatie onvergelijkbaar, maar toch even voor referentiekader van Randstad-kopers haha
Maar ook hier speelt de sfeervolle inrichting misschien wel een rol.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Ter vergelijk, ook vraagprijs 550k..
klik
En reken maar dat daar nog 50-100k (denk eerder 100) bovenop gaat..
Uiteraard qua locatie onvergelijkbaar, maar toch even voor referentiekader van Randstad-kopers haha
Je zou het niet geloven, maar bij een hypotheek kijken ze niet alleen naar wat de stenen waard zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:53 schreef fietsie het volgende:
Maar op zo'n hok krijg je toch nooit een hypotheek van meer dan, zeg... 250k?
En dan de rest contant??
Ik was dus bezig met financiering voor deze, puur om te zien of we het makkelijk rond konden krijgen voor we met een bod gingen komen...quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je zou het niet geloven, maar bij een hypotheek kijken ze niet alleen naar wat de stenen waard zijn.
Oh jawel hoor, taxatiewaarde zit vrij vaak 'toevallig' zo ongeveer op aankoopprijs. Of er iets onder, maar echt niet veel. Dit is nou eenmaal de markt op dit moment. En dan heb ik bewust dus nog een vrij klein lelijk huis gekozen om op die 550k te komen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar op zo'n hok krijg je toch nooit een hypotheek van meer dan, zeg... 250k?
En dan de rest contant??
Niet 100% te financieren, of was het overbieden niet mee te financieren? Ik heb hier nog niet vaak gehoord dat ze onder de vraagprijs taxeren, tenzij echt een kleine bouwval.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was dus bezig met financiering voor deze, puur om te zien of we het makkelijk rond konden krijgen voor we met een bod gingen komen...
https://www.funda.nl/koop/mildam/huis-42610912-de-dobbe-48/
En dat was dus echt niet 100% te financieren volgens de geraadpleegde 2 financiers..
Ondertussen test-fietstocht gemaakt, en geconstateerd dat het een rot-rit is naar school voor uk., dus wordt t m sowieso niet.
Gaat gewoon op basis van taxatiewaarde. Dus als er in de omgeving meer huizen voor zulke prijzen zijn verkocht is het te onderbouwen en kan je het gewoon lenen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik was dus bezig met financiering voor deze, puur om te zien of we het makkelijk rond konden krijgen voor we met een bod gingen komen...
https://www.funda.nl/koop/mildam/huis-42610912-de-dobbe-48/
En dat was dus echt niet 100% te financieren volgens de geraadpleegde 2 financiers..
Ondertussen test-fietstocht gemaakt, en geconstateerd dat het een rot-rit is naar school voor uk., dus wordt t m sowieso niet.
Nee niet 100% te financieren; taxatie stokte echt bij 5 ton. Hij staat ook al voor de derde keer op Funda.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet 100% te financieren, of was het overbieden niet mee te financieren? Ik heb hier nog niet vaak gehoord dat ze onder de vraagprijs taxeren, tenzij echt een kleine bouwval.
Nou dat is niet helemaal waar, hetgeen je overbiedt krijg je vaak niet helemaal meegetaxeerd. Maar je komt vaak wel een heel eind.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, taxatiewaarde zit vrij vaak 'toevallig' zo ongeveer op aankoopprijs. Of er iets onder, maar echt niet veel. Dit is nou eenmaal de markt op dit moment. En dan heb ik bewust dus nog een vrij klein lelijk huis gekozen om op die 550k te komen.
Deze is dicht bij mijn huis, wel wat groter maar een postzegel tuin die vrijwel altijd schaduw heeft, vraagprijs 625 en daar is vrij zeker 100k overheen gegaan als ik kijk naar verkoopprijzen van andere huizen hier in de buurt die ik weet van half jaar geleden.
Zulke huizen staan er verder niet; dorpje staat verder vooral vol met kleintjes.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gaat gewoon op basis van taxatiewaarde. Dus als er in de omgeving meer huizen voor zulke prijzen zijn verkocht is het te onderbouwen en kan je het gewoon lenen.
Voor ons nieuwe huis heeft de taxateur ook 3x het rapport moeten aanpassen voor het werd goedgekeurd door nwwi. Heel lastig goed vergelijkbare panden te vinden om de prijs te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zulke huizen staan er verder niet; dorpje staat verder vooral vol met kleintjes.
En ja, er was vast met meer zoeken een oplossing te vinden, maar da's nu niet meer nodig.
Er worden hier aan de lopende band soortgelijke huizen voor soortgelijke prijzen verkocht (je moet zo'n beetje standaard 100k, zo niet meer, bij de vraagprijs optellen hier) dus het zou me echt niet verbazen als het bij deze huizen wel gewoon voor (vrijwel) de aankoopprijs getaxeerd wordt. Het heet ook alleen maar overbieden omdat ze de vraagprijs achterlijk laag gezet hebben.. toen ik eind 2019 naar woningen/appartementen tot 400k aankoopprijs zocht gaf de makelaar al aan dat ik het filter op Funda maar beter op 325k kon zetten, alles erboven ging sowieso voor meer dan 400k weg en alles tussen 300-325k zou ook al lastig worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nou dat is niet helemaal waar, hetgeen je overbiedt krijg je vaak niet helemaal meegetaxeerd. Maar je komt vaak wel een heel eind.
Ok ja als ze de vraagprijzen laaghouden misschien wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Er worden hier aan de lopende band soortgelijke huizen voor soortgelijke prijzen verkocht (je moet zo'n beetje standaard 100k, zo niet meer, bij de vraagprijs optellen hier) dus het zou me echt niet verbazen als het bij deze huizen wel gewoon voor (vrijwel) de aankoopprijs getaxeerd wordt. Het heet ook alleen maar overbieden omdat ze de vraagprijs achterlijk laag gezet hebben.. toen ik eind 2019 naar woningen/appartementen tot 400k aankoopprijs zocht gaf de makelaar al aan dat ik het filter op Funda maar beter op 325k kon zetten, alles erboven ging sowieso voor meer dan 400k weg en alles tussen 300-325k zou ook al lastig worden.
Je moet ook een oven met magnetron zoeken. Dan heb je een volwaardige oven, met bijbehorende temperaturen en prijs.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:43 schreef fietsie het volgende:
Het gebeurt hier beide. De vraagprijzen worden hoger, want de verkoopprijzen worden hoger, maar de vraagprijzen liggen nog steeds vér onder de aankoopprijzen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ok ja als ze de vraagprijzen laaghouden misschien wel.
De meeste makelaars passen die vraagprijzen aan op basis van de verkoopprijzen uit de buurt. Dus worden ze steeds hoger (en bieden mensen alsnog dik over)
Maar die zijn dan toch inbouw?quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Je moet ook een oven met magnetron zoeken. Dan heb je een volwaardige oven, met bijbehorende temperaturen en prijs.
De magnetron met oven functie is ontwikkeld om op een groep waar meer verbruikers op zitten te werken. Dus niet de volle 16A te gebruiken. Een oven zit normaalgesproken wel op een eigen groep. En kan dan ook de volle 16A uit de muur slurpen.
Liep hier tegen het zelfde probleem aan. Er staat nu nog steeds een oude magnetron met hetelucht die bovenin de 250 net aan tikt. Vervanging door een oven gaat niet. Ik heb geen groep meer vrij in de kast. En die zou dan ook nog naar de keuken toe moeten.
Element kun je ook gewoon los kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar die zijn dan toch inbouw?
Ik heb inmiddels een identieke oven op de kop getikt waarvan de deur was gesloopt, en het grill element overgezet.
Morgen testen..
Dat wordt meten... Er hangt een hangkast boven, en er staat een droger onder..quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Element kun je ook gewoon los kopen.
En de oven is inbouw ja. Maar wat let je om er zelf een "jasje" omheen te zetten ipv een kastje?
Het ging mij om kosten pp. Dus in geval 1 betaal je 1200/4=300 de man en in geval 2 2500/10=250 de man.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Denk het niet.
Fictieve som:
Villa voor 4 personen 1000 euro
Villa voor 10 personen 2000 euro
Eten voor 4 personen 200 euro
Eten voor 10 personen 500 euro
Dus het verschil tussen:
1000+200/ 2= 600 euro per financier (eentje valt weg uit gezin 2 want die bestaat in dit voorbeeld niet)
Of
2000+500/ 3 = 833 euro voor gezin 1 en 1666 euro voor gezin 2 of 2500/5 = 500 euro voor gezin 1 en 2000 euro voor gezin 2
Bwehehehe. Haal er een financier en de rest van dat gezin uit en het wordt inderdaad goedkoper.
Maar de huidige boeking door 3 delen maakt het wel een stuk duurder voor het kleinste gezin.
Edit: o wacht, jij bedoelde natuurlijk terugrekenen naar de 8 personen die niet de feestvarkens zijn. Waarbij een groot aantal van die bedragen door twee financiers opgehoest moeten worden. Kom ik waarschijnlijk op dezelfde bedragen uit maar geen zin om na te rekenen![]()
Kook jij op gas?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Dingen in de keuken open neerzetten is niet heel handig. Tenzij een turboafzuigkap. Alles wordt vettig en vochtig van het koken.
Voor de kasten een glazen deur kan dan wel. Dit is makkelijk schoon te houden en alles staat toch in zicht.
Staat de oven op de droger? Dan weet ik wel waarom de elementen stuk gaan. De gloeidraad die daar in zit wordt op zijn plek gehouden door zand. Door gebruik wordt de draad langzaamaan iets langer/rekt uit. En als je dan ook nog eens goed schut en rammelt komt de gloeidraad vanzelf een keer tegen de behuizing van het element.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat wordt meten... Er hangt een hangkast boven, en er staat een droger onder..
Nee de oven staat op een betonnen plaat die in de muur zit met keilbouten vanaf de andere kant. Er is nul contact tussen droger en oven, tussen droger en plaat of tussen droger en muur.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Staat de oven op de droger? Dan weet ik wel waarom de elementen stuk gaan. De gloeidraad die daar in zit wordt op zijn plek gehouden door zand. Door gebruik wordt de draad langzaamaan iets langer/rekt uit. En als je dan ook nog eens goed schut en rammelt komt de gloeidraad vanzelf een keer tegen de behuizing van het element.
Gaat echt niet uitmaken welk merk of model je gaat nemen. Om de paar jaar is het over.
Nee inductie. Maar pasta geeft behoorlijk waterdamp. Een goede tomatensaus inkoken ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kook jij op gas?
Sinds ik op inductie kook heb ik nul herkenning bij deze boodschap.
Nu gaan we de (voor mij) hogere wiskunde in maar vergeet je dan niet dat de feestelingen niet meebetalen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het ging mij om kosten pp. Dus in geval 1 betaal je 1200/4=300 de man en in geval 2 2500/10=250 de man.
Dat is in jouw geval ook goedkoper want 1/5 vs 4/5 dus je betaalt maar 500 ipv te veel :p
Met in alle gevallen de conclusie dat jij in de 50/50 van scenario 1 dan wel 1/5 4/5 van scenario 2 beter af bent bij gezin2 van 7 man dan met gezin2 van 1 persoonquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu gaan we de (voor mij) hogere wiskunde in maar vergeet je dan niet dat de feestelingen niet meebetalen?
Die moet je ook nog doorrekenen en kom je dan niet bij mijn berekening uit?
Zo te zien wel als ik kijk naar kosten voor het kleinste gezin: 600 euro voor scenario 1 en 500 euro voor scenario 2b (dat 1/5 vs 4/5 verhaal).
Als die 7 man ieder zouden betalen wel jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met in alle gevallen de conclusie dat jij in de 50/50 van scenario 1 dan wel 1/5 4/5 van scenario 2 beter af bent bij gezin2 van 7 man dan met gezin2 van 1 persoon
Maar je krijgt er zoveel voor terug.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als die 7 man ieder zouden betalen wel ja![]()
De singles trekken altijd aan het kortste eindZelfs als (of misschien wel juist omdat) ze geen kostenposten op de wereld zetten
O ja? Vertel?quote:
Eckte katquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin op vogeljacht. Ze snapte er niets van![]()
[ afbeelding ]
Whut?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als die 7 man ieder zouden betalen wel ja![]()
De singles trekken altijd aan het kortste eindZelfs als (of misschien wel juist omdat) ze geen kostenposten op de wereld zetten
Dat was nog voor je toevoegingquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut?
De ouders dokken toch 4/5? Hoe trek jij daar aan het kortste eind?
Wacht! Ik weet iets!quote:
Of een fijn geniepig buikgriepjequote:
En wintersport, 2020 all over again ( maar gelukkig veel gevaccineerden)quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen gaat het hier lekker met corona onder de carnavalsvierdersje verwacht het niet.
Mijn schoonmoeder heeft het nu ook, zit zelfs aan de prednison. Maar gelukkig gevaccineerd inderdaad, wil niet weten hoe het anders zou zijn nu.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En wintersport, 2020 all over again ( maar gelukkig veel gevaccineerden)
Tja....quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen gaat het hier lekker met corona onder de carnavalsvierdersje verwacht het niet.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft het nu ook, zit zelfs aan de prednison. Maar gelukkig gevaccineerd inderdaad, wil niet weten hoe het anders zou zijn nu.
Jup. Al zijn de mensen die ik nu ken met COVID al voor de drie dolle dagen besmet geraakt. Er zullen er vast nog een hoop volgen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Sarabi het volgende:
En dan zeggen ze dat kinderen egoïstisch zijnquote:
Is er voor jou al examen of tussentijdse toets aangevraagd eigenlijk? Hier zit er dus een 4! Maanden wachttijd opquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:36 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag hard werken en dan vanavond nog training geven en dan nog een dagje en dan weekend.
Wat is het een vermoeiende week
Gevaccineerd & mildere omicronvariant, komt vast goedquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:23 schreef Sarabi het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft het nu ook, zit zelfs aan de prednison. Maar gelukkig gevaccineerd inderdaad, wil niet weten hoe het anders zou zijn nu.
3 dagen wat ik dat voor nep carnaval?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jup. Al zijn de mensen die ik nu ken met COVID al voor de drie dolle dagen besmet geraakt. Er zullen er vast nog een hoop volgen.
Ik hoorde gisteren dat iemand een positieve zelftest had. Twee dagen geleden zat ik een half uurtje naast haar op ongeveer 1,5m. Zelftesten maar mee op vakantie
De Charge blijf ik fijn vinden. Mijn man heeft nu de Versa en daar is ie ook blij mee, maar is wel een stuk groter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gevaccineerd & mildere omicronvariant, komt vast goedNet als voor de meeste andere besmette carnavalsgangers.
Blijkbaar roept Fitbit de Ionic terug wegens gevaar op brandwonden. Die heb ik al meer dan 2 jaar, misschien wel 3. Meestal gaan die Fitbits niet heel veel langer mee, dus ik denk dat ik maar meedoe aan de terugroepactie. Levert 209 euro op. Alhoewel ik geen enkele andere Fitbit net zo handig en mooi vind, dat is wel jammer. Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
Nicequote:Op donderdag 3 maart 2022 10:23 schreef borisz het volgende:
Energieafrekening binnen. Ik krijg 550 euro terug
Verwarming gaat via de VVE, die moet ik nog terugkrijgen. Maar ook daar verwacht ik +-900 euro terug van 1,5 jaar. Mijn energiekosten zijn +- 25 euro in de maand. De vaste lasten voor de blokverwarming zegmaarquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nice![]()
Dat kan mooi in de pot voor komend jaarJij hoeft bijna niet te stoken vanwege je buren toch? Merk je nog dat zij de kachel wat lager hebben gezet ofzo?
Goede geregeld joh. Ben je al bezig met van het gas af gaan? Ik heb je er inderdaad al vaker over gehoord.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:39 schreef borisz het volgende:
[..]
Verwarming gaat via de VVE, die moet ik nog terugkrijgen. Maar ook daar verwacht ik +-900 euro terug van 1,5 jaar. Mijn energiekosten zijn +- 25 euro in de maand. De vaste lasten voor de blokverwarming zegmaar
Ik heb een netto verbruik van -683kwh. Electra -324 euro. Gas 311 euro (164m3, alleen voor koken en douchen). Ik had een voorschot van 31 in de maand. en ik had nog een bonus van 135 euro. Eigenlijk moet ik van het gas af en over gaan op boiler of doorstroomtoestel en over op inductie. Dat zou zich in mijn situatie terugverdienen.
Mijn meterkast is al 'van het gas af proof'. Voor de rest is het alleen bij woorden geblevenquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede geregeld joh. Ben je al bezig met van het gas af gaan? Ik heb je er inderdaad al vaker over gehoord.
Ik heb erg benieuwd wat onze eindafrekening gaat zijn. Ik hoop dat we onder de 1000 kuub gas blijven, dat zou echt een mijlpaal zijn.
Gemist.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Komend jaar betaal ik 75% meer voor gas idd wrs 100 euro op jaarbasis. Nog altijd een schijntje, maar des te meer redenen om van het gas af te gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:05 schreef Blues het volgende:
Nice Boor
Wij krijgen qua inkomstenbelasting ook een leuk bedrag terug. w.s. ivm met al die versprokkelde pensioentjes van g die allemaal wat inhouden. Prima
En onze gasprijs staat voor 3jr vast. Ook wel blij mee.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben nu bijna failliet, maar we gaan dit jaar 2x een (ruime) week weg: Schotland in mei en de Algarve in september![]()
Algarve
OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt goed!
Wij gaan in juni met Eliza naar Corfu. Alleen maar goede ervaringen, maar het is niet goedkoop.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 03-03-2022 11:27:40 ]
Nee, geloof dat alle modellen die op de markt zijn nu genoemd zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:24 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb een Inspire HR, die bevalt ook goed.
We maken het niet makkelijker he?
Niet snel lyrisch over een horloge, maar mijn versa 3 is heus wel prettig hoor.quote:[b]Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/859 Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
Ik zoek nog een donateur vastgoedinvesteerder denk ik, maar ik wil je best mijn bankrekeningnr dmmen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:12 schreef Kreator het volgende:
@:candaasje kom je bij me in de straat wonen?
https://www.funda.nl/koop(...)gin-julianalaan-1-a/
Vriend heeft hem 's nachts vaak wel om. Af en toe legt 'ie hem tussendoor eens aan de lader, maar eigenlijk valt het me niet tegen. Hangt er denk ik wel vanaf hoe intensief je hem gebruikt, mijn vriend is een kei in het kunnen negeren van WA berichtjes en andere afleiding tijdens werktijd, dus al die uren heeft die watch het rustigquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de Apple Watch een kleine teleurstelling toen ik van een Fitbit kwam. De extra functies zijn leuk, maar de accuduur is zo teleurstellend. Al kun je m'n ouderwetse Fitbit natuurlijk ook niet vergelijken met een volledige smartwatch.
Nu ik eraan gewend ben en een houdertje met oplader naast m'n bed heb, gaat het wel prima. Maar dan mis je dus wel je slaapmonitor.
Fijn!quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Balkon was even heerlijk in het zonnetje maar je moet niet stil zitten. Kwam dus goed uit dat de ereader leeg was![]()
Klusmeneer is weg, en rond om de wastafel is al het oude (en lelijke) kit weg en mooi nieuw kit. De douchecabine komt later aan de beurt. Knul is een enorm pietje precies (heel fijn) en de badkamer glimt en blinkt
Ik weet niet wat je intensief kunt gebruiken met zo'n ding, eigenlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Vriend heeft hem 's nachts vaak wel om. Af en toe legt 'ie hem tussendoor eens aan de lader, maar eigenlijk valt het me niet tegen. Hangt er denk ik wel vanaf hoe intensief je hem gebruikt, mijn vriend is een kei in het kunnen negeren van WA berichtjes en andere afleiding tijdens werktijd, dus al die uren heeft die watch het rustig![]()
Reminds me, ik moet een nieuw klokje bestellen. De laatste is in de wasmachine van het werk gesneuveld. Nu moet ik elke keer met - niet zelden smerige handen - mijn mobiel tevoorschijn halen.
(Ik kan je wel vertellen: Samsungs zijn poep-en bloedbestendig!)
Muziek/podcasts luisteren, WA-berichtjes openen/versturen, fitness-apps, dat soort dingen denk ik?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je intensief kunt gebruiken met zo'n ding, eigenlijk.Hij zit gewoon om m'n pols, maar moet dagelijks aan de lader.
Welk een nieuw kunstwerk?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:33 schreef AnneX het volgende:
Zowaar vandaag na 6 maanden een nieuw kunst ding opgehangen - moest nog ingelijst en goede pluggen - en een ander werk na tig jaar opgehangen i.p.v. dat het op de grond staat in de slaapkamer.
Het was een beetje passen en meten. En het is gefikst.![]()
Een vaste lijn, die werkt en dan weet ik niet eens bij welke instanties gecheckt moet worden. In ieder geval de ggd 😉
En ik word niet graag mobiel gebeld, onderweg of zo.
Fitbits oid gebruik ik niet. Op de sportschool worden de inspanningen gemeten en opgeslagen in de app op de mobiel.
Nee nog niet. Maar ik ben rond les 20 van m'n pakket van 42 en ik heb geen idee wanneer ik klaar zal zijn voor examen. Nu met werk kan ik ook maar 1 uurtje in de week rijles doenquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Is er voor jou al examen of tussentijdse toets aangevraagd eigenlijk? Hier zit er dus een 4! Maanden wachttijd op![]()
Nog een Hundertwasser. En Matisse. Joekels, denk aan postergrootte.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Welk een nieuw kunstwerk?
Ik heb een Word document met al onze instanties en inloggegevens en ww enzo. Dus dat rijtje even nagelopen. Wel handig alles op 1 plek bij elkaar.
Ik heb er ook eentje met alle uitgaven pm.
Lijstjes![]()
Organiseren![]()
![]()
Ja!quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:06 schreef Blues het volgende:
@:Tele6 ga je intussen met plezier naar werk?
Ik ben er ook nog niet helemaal klaar voor. De bijzondere verrichtingen mogen nog wat soepeler. Ik ben daar best wel een aardappel meequote:Op donderdag 3 maart 2022 17:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee nog niet. Maar ik ben rond les 20 van m'n pakket van 42 en ik heb geen idee wanneer ik klaar zal zijn voor examen. Nu met werk kan ik ook maar 1 uurtje in de week rijles doen
Ik weet nog niet of het voldoende gaat zijn. Het is wel de bedoeling dat ik over een tijdje weer 2x in de week ga doen, maar ik heb werkelijk geen enkel idee hoe ik dat combineer met werk én therapie. Mijn vrije dag eens in de twee weken gaat grotendeels al op aan therapie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nog een Hundertwasser. En Matisse. Joekels, denk aan postergrootte.
Andere kleine prenten van de omgeving geweigerd, vriendelijk overheen gepraat.
Laat maar liggen.
Nu je het zegt van een worddoc. Dat had ik ooit. Staat er nog in een rolodex, alleen niet met tel.nmrs. Wèl de ww. En die zijn ook niet meer nodig.
@:Tele6 is 1x week voldoende om skills uit te breiden?
Oh ja, Think is ook bezig.
Rustig dagje danquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja!
Zeker op dagen zoals vandaag, want er was een boel interessant werk te doen.
Maandag, dinsdag en donderdag zijn het leukste, want dan komt er veel interessant werk binnen. Woensdag en vrijdag moet ik meer op zoek naar klusjes. Dus ik heb niet zo heel veel zin in morgen. Er is ook morgen zowat niemand want alle part-timers werken op vrijdag niet en de helft van de full-timers heeft z'n tweewekelijkse vrije dag.
Ja en ik vind rustige dagjes helemaal niet leuk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Rustig dagje dan
Fijn dat het bevalt!
Kom maar langs op de poli dan, we lopen gemiddeld 3 dagen achterquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Ja en ik vind rustige dagjes helemaal niet leuk.
Geef mij maar wat te doen.
Het stomme is, wij lopen ook achter, maar omdat ik nog niet op alle taken ingewerkt ben, kan ik niet helpen. Dan loop ik alleen maar in de weg. Daarom zijn de maandagen, dinsdagen en donderdagen beter -- dan is er wat te doen waar ik voor ingewerkt ben en dan kan ik dat de hele dag doen terwijl de anderen de achterstanden proberen in te lopen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Kom maar langs op de poli dan, we lopen gemiddeld 3 dagen achter![]()
(behalve met spoed wat echt NU moetuiteraard )
Ik snap dat niet, ik leg als ik opsta mijn Apple Watch op de lader, ga douchen, drink koffie en wat koppensnellerij en doe hem dan weer om voor ik naar of aan het werk ga. Hij staat nu op 82%. Het is Apple Watch Series 3 die ik kocht toen die net uit was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de Apple Watch een kleine teleurstelling toen ik van een Fitbit kwam. De extra functies zijn leuk, maar de accuduur is zo teleurstellend. Al kun je m'n ouderwetse Fitbit natuurlijk ook niet vergelijken met een volledige smartwatch.
Nu ik eraan gewend ben en een houdertje met oplader naast m'n bed heb, gaat het wel prima. Maar dan mis je dus wel je slaapmonitor.
Wat snap je er niet aan dan? Hoe jij het beschrijft ben je toch ook dagelijks aan het laden, alleen kies je er een ander moment voor. Mijn oude Fitbitje hoefde nog niet eens wekelijks aan de lader.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik snap dat niet, ik leg als ik opsta mijn Apple Watch op de lader, ga douchen, drink koffie en wat koppensnellerij en doe hem dan weer om voor ik naar of aan het werk ga. Hij staat nu op 82%. Het is Apple Watch Series 3 die ik kocht toen die net uit was.
Ik ook niet, alsof we niet al genoeg gestoord worden of genoeg schermtijd hebben.quote:
Hoezo stoort een smartwatch je?quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ook niet, alsof we niet al genoeg gestoord worden of genoeg schermtijd hebben.
Horloge heb ik überhaupt niet, plekken genoeg waarop de tijd te zien is.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:38 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond is het tijd voor een drankje, want vandaag goed nieuws gekregen.Niet leuk nee, maar voor jullie een hele zorg minder, zeker met al die "buren". En ze krijgt natuurlijk een goede verzorging, da's ook een geruststelling voor jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Preciesquote:Op donderdag 3 maart 2022 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet leuk nee, maar voor jullie een hele zorg minder, zeker met al die "buren". En ze krijgt natuurlijk een goede verzorging, da's ook een geruststelling voor jullie
Thanks, en veel plezier alvast!quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:22 schreef Blues het volgende:
[..]
OhKlinkt goed!
Wij gaan in juni met Eliza naar Corfu. Alleen maar goede ervaringen, maar het is niet goedkoop.
Dat is ook heel fijn. Even makkelijk tussendoor een kopje koffie drinken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies
En het is ook op 5 minuten lopen ipv 20 minuten rijden dus dat is ook ideaal
Veel plezierquote:Op donderdag 3 maart 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is ook heel fijn. Even makkelijk tussendoor een kopje koffie drinken.
Zo, even omkleden en dan naar de schouwburg. Zin in
Fred?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is ook heel fijn. Even makkelijk tussendoor een kopje koffie drinken.
Zo, even omkleden en dan naar de schouwburg. Zin in
Moet het een fitbit zijn?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gevaccineerd & mildere omicronvariant, komt vast goedNet als voor de meeste andere besmette carnavalsgangers.
Blijkbaar roept Fitbit de Ionic terug wegens gevaar op brandwonden. Die heb ik al meer dan 2 jaar, misschien wel 3. Meestal gaan die Fitbits niet heel veel langer mee, dus ik denk dat ik maar meedoe aan de terugroepactie. Levert 209 euro op. Alhoewel ik geen enkele andere Fitbit net zo handig en mooi vind, dat is wel jammer. Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
OMGOMGOMG Welke Turk was dat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een drukke dag gehad vandaag. Eerst naar Dirk, toen met bloemen naar mijn schoonmoeder. Daarna liet ik 20 centimeter van mijn haar knippen. Vervolgens naar Vreekens Zaadhandel voor planten en zaden.
Ik ging ook nog naar de Turkse supermarkt, Aldi, AH en naar de toko voor een avondmaal.
En! @:Myreala! Ik vond iets bij de Turk!
[ afbeelding ]
Wat kocht je bij vreeken?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een drukke dag gehad vandaag. Eerst naar Dirk, toen met bloemen naar mijn schoonmoeder. Daarna liet ik 20 centimeter van mijn haar knippen. Vervolgens naar Vreekens Zaadhandel voor planten en zaden.
Ik ging ook nog naar de Turkse supermarkt, Aldi, AH en naar de toko voor een avondmaal.
[ afbeelding ]
Yep! Jammer.quote:
Ja, omg inderdaad! De Turk op het Admiraalsplein in Dordrecht.quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hou je van me tegoed. Ik ben kapot. En de wc is verstopt.
Ja ik ga dinsdag naar sevilla dus toen het verplaatst werd heb ik geannuleerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yep! Jammer.
De voorstelling is uitverkocht, 600 plekken, hen nog geen 10 mannen gezien 😂
quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:17 schreef AnneX het volgende:
[..]Omg. 20 cm!
@:Plantenmensen.
Uit de app is de plant verdwenen. En ik weet de naam niet meer.
Wie weet?Philidendron AtomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
grappig, een borrelhap (?) met ook chocolade.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:29 schreef sigme het volgende:
We namen nog een avondhapje.
[ afbeelding ]
Lamsham van eigen lam, ansjovisolijven, chocolade, membrillo, kaas. En een kopje lokale vermouth
20 cmquote:Op donderdag 3 maart 2022 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, nog steeds net over mijn schouders. Ik was alweer een jaar niet geweest. En vorige keer ging er niet zo veel af, en toen was ik al 1,5 jaar ofzo niet geweest.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:42 schreef Blues het volgende:
[..]
20 cm
Nu een korte bob?
Morgen rustdag
Wat had de keuringsdienst er over te melden?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
grappig, een borrelhap (?) met ook chocolade.
Tenminste: ik denk zo maar dat je de olijven niet eet bij thee. 😉
Edit: lokale vermouth dus. Lezen én onthouden @:AnneX
Over vlees en de herkomst bij Keuringsdienst trouwens.
Vergeet je badmuts niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kocht voor 40 euro aan luxe slagroomvlaai. Feestje moet immers gevierd worden![]()
Op de terugweg bedacht ik dat we in de ochtend al vertrekken en pas rond 16.00 uur het huis in kunnen![]()
Koelelementen liggen in de vriezer en ik heb meteen een nuttig gebruik voor mijn badlaken morgen
Danke!quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij wordt er in de Nederlandse media weinig aandacht aan besteed, maar Gerhard Schröder ligt een beetje onder vuur
https://www.faz.net/aktue(...)roeder-17843624.html
En is inmiddels ook geen ereburger van Hannover meer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij wordt er in de Nederlandse media weinig aandacht aan besteed, maar Gerhard Schröder ligt een beetje onder vuur
Is hij dan pro-Poetin of gaat het vooral om zijn functies bij die Russische bedrijven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Verdwaald in de keten😉 golfer in TV / Keuringsdienst van waarde #37 Met een nieuwe presentratricequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat had de keuringsdienst er over te melden?
Hij is ook vriendje van en heeft zich ook nog niet uitgesproken tegen hem.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is hij dan pro-Poetin of gaat het vooral om zijn functies bij die Russische bedrijven.
Ouch, dat wordt hem dus niet in dank afgenomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef derLudolf het volgende:
Hij is ook vriendje van en heeft zich ook nog niet uitgesproken tegen hem.
quote:
Hmm daar heb ik nog niets van gehoord, behalve dat vorige week d'r handtas is gejat in een supermarkt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef z80 het volgende:
De opvolger, Merkel ligt ook zwaar onder vuur.
Slagroomvlaai? Wtf? Dat klinkt als slagroomtaartquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kocht voor 40 euro aan luxe slagroomvlaai. Feestje moet immers gevierd worden![]()
Luxe vlaai van Broekmans jonguh! Allemaal losse stukken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Slagroomvlaai? Wtf? Dat klinkt als slagroomtaart
Ik heb lekker korst kersen verkeerd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |