abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203905021
En de aanbieders hebben alle cursussen gezet op ¤ 1000,-
Logisch 😉

Werkgevers hebben toch ook dergelijke trajecten. Of hoeft dat dan niet meer van het budget?
pi_203905080
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende: Dus. Mijn ieniemienie kwestie leverde al zo veel woede en een gevoel gewantrouwd te worden op. Hoe moet dat dan voelen als het echt om levensbepalende dingen gaat?
Ik wil je daar best eens wat meer over vertellen maar ik denk niet dat het je levensgeluk positief zal beïnvloeden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 2 maart 2022 @ 11:38:27 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203905167
Vandaag moeten de biedingen binnen zijn voor ons huis.
Nu al wat binnen, 1 met een onwijs leuk verhaaltje O+
Maar er zit iemand anders ruim 20.000 boven, vind het nu helemaal zielig voor die met het verhaaltje ;(
_O-
pi_203905192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:38 schreef gcjoel het volgende:
Maar er zit iemand anders ruim 20.000 boven, vind het nu helemaal zielig voor die met het verhaaltje ;(
_O-
Wel heel leuk om het eens aan die kant mee te maken. :D
  woensdag 2 maart 2022 @ 11:43:11 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203905213
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wel heel leuk om het eens aan die kant mee te maken. :D
Ja echt hoor. Je ziet ook dat mensen met een verhaaltje over het algemeen minder (kunnen) bieden en meer voorbehouden hebben.
De hoogste is nu zonder voorbehouden en alles, dus ja dat maakt de keus makkelijk.
pi_203905223
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:31 schreef Vanyel het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Ik wil je daar best eens wat meer over vertellen maar ik denk niet dat het je levensgeluk positief zal beïnvloeden.
Doe maar niet. Het kleine beetje dat ik me voor kan stellen is al zowat groter dan ik aan kan.
Spoilers!
pi_203906358
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:43 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja echt hoor. Je ziet ook dat mensen met een verhaaltje over het algemeen minder (kunnen) bieden en meer voorbehouden hebben.
De hoogste is nu zonder voorbehouden en alles, dus ja dat maakt de keus makkelijk.
Had Kreator niet ook gelijk een heel mooi bod? Dat werd toen niks.

Kiezen voor iemand zonder voorbehoud van financiering vind ik trouwens onverstandig, maar meestal gaat het goed natuurlijk. Alleen weet ik hoeveel gedoe je kan hebben met een verkoop die niet lukt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203906435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Doe maar niet. Het kleine beetje dat ik me voor kan stellen is al zowat groter dan ik aan kan.
Ik maakte eens bezwaar tegen het storten van drieduizend gulden, waarvan de soos ten onrechte beweerde dat ik er recht op had. Dat was een nuttige les.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203906481
Ik heb een keer bezwaar aangetekend tegen een examenuitslag van een van de vakken in mijn rechtenstudie. Dat werd afgewezen door de docent. Toen heb ik dat opgespeeld tot een hoorzitting en toen stelde de 5 knappe koppen van de examencommissie me alsnog in het gelijk.
Was mooi ding. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203906522
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:43 schreef sigme het volgende:
Kijk, dit is dus wat de overheid doet met
Asielzoekers
Aardbeefslachtoffers
Toeslagouders
Docenten
Etc
Etc
Etc

En elke keer als je in de krant leest dat er iets moois geregeld is voor mensen in de penarie, denk dan even terug aan je STAP-ervaring. Want dat is de praktijk van de uitvoering van de mooie regeling.
Ooooh, maar ik heb al ruimschoots ervaring met aanvragen pgb en wlz en zo :+ Dáár ging ook heel veel frustratie in zitten :') Dit verbaast me niets. Ik was aangenaam verrast geweest als het soepel zou zijn gegaan.

(nog steeds overigens, want het nieuwe mijnpgb portaal werkt waardeloos)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203906707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ooooh, maar ik heb al ruimschoots ervaring met aanvragen pgb en wlz en zo :+ Dáár ging ook heel veel frustratie in zitten :') Dit verbaast me niets. Ik was aangenaam verrast geweest als het soepel zou zijn gegaan.

(nog steeds overigens, want het nieuwe mijnpgb portaal werkt waardeloos)
Maar je krijgt wel wat er nodig is zonder elke keer door het stof te hoeven, waarna het alsnog maar de vraag is of de goden je die dag genegen zijn?
Goed begin ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203906764
Dit vond ik ook zo verschrikkelijk. Iedere drie jaar moeten aantonen dat je chronisch ziek bent en overwegen om minder te werken zodat je tijd hebt om, naast je ziekte, alle formulieren in te vullen.

https://www.thebestsocial.media/nl/chronisch-zieke-naomi/
We have far more in common than that which devides us..
pi_203906798
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:38 schreef gcjoel het volgende:
_O-
Nou zeg! Harteloos heur :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203906813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit vond ik ook zo verschrikkelijk. Iedere drie jaar moeten aantonen dat je chronisch ziek bent en overwegen om minder te werken zodat je tijd hebt om, naast je ziekte, alle formulieren in te vullen.

Bizar he?

Mijn oogarts vertelde over een patiënt met het syndroom van Down. Elke drie jaar moest die patiënt (of de vertegenwoordiger) aantonen dat ze dat syndroom nog steeds had |:(

Gat in de markt wel, als je dat extra chromosoom na de geboorte kunt weghalen *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203906831
Hele ochtend op schermpjes zitten loeren in een teams sessie.
Nieuw systeem werkt, maar er moeten nog wat dingen worden aangepast om te voorkomen dat gebruikers gillend wegrennen. Ze hebben nog 2 weken :+
pi_203906867
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit ook nog zoveel onderscheid in wel of niet gunnen. Een starter of een investeerder zijn uiterste, dan zou ik misschien wel een grens hebben. Maar voor de rest denk ik dat ik de verhaaltjes toch al snel naast me neer zou leggen en gewoon naar het bod en de voorwaarden zou kijken. Geld is best welkom voor het nieuwe huis.
pi_203907058
Er is hier iets mis met de planning van het legen van de afvalcontainers. Ze zijn vanochtend al 2x geweest en nu weer _O-
pi_203907072
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:50 schreef Vanyel het volgende:

Maar je krijgt wel wat er nodig is zonder elke keer door het stof te hoeven, waarna het alsnog maar de vraag is of de goden je die dag genegen zijn?
Goed begin ^O^
Bij de aanvraag voor wlz en pgb moet je wel aardig door het stof hoor :7 En het voelt ook ietsje willekeurig. Een oud medewerkster van mijn moeder probeert het nu ook voor haar moeder, maar botst constant op muren van onwil en problemen.

Ik heb nu vooral problemen met de ict kant van het geheel :+ Voor de rest is het goed geregeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203907100
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bizar he?

Mijn oogarts vertelde over een patiënt met het syndroom van Down. Elke drie jaar moest die patiënt (of de vertegenwoordiger) aantonen dat ze dat syndroom nog steeds had |:(

Gat in de markt wel, als je dat extra chromosoom na de geboorte kunt weghalen *O*
_O-

Mijn moeder (die haar eigen billen niet kan afvegen en hulp heeft bij het eten en drinken) moest ook twee keer op komen draven bij het uwv voor een keuring om te kijken of ze nog kon werken :+ En voor elke aanvraag die je doet komt er weer iemand kijken of je wel gehandicapt genoeg bent. Vaak sturen ze medisch personeel, één keer een arts. Het mag wat kosten!
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 14:27:31 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203907147
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom moet ik blij zijn dat ik een onterechte boete niet hoef te betalen?
Ja met zo'n opstelling maak je het jezelf ook wel lastig vind ik :@

Boete moeten betalen is kut. Als je dat niet hoeft, is dat grote blij.

Kijk als je het echt leuk vind om het voor te laten komen en zo kun je daar energie in steken om je in je gelijk te stellen. Als je dat niet leuk vindt, gewoon blij zijn dat je minder geld hebt moeten uitgeven *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:27:36 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907149
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Kiezen voor iemand zonder voorbehoud van financiering vind ik trouwens onverstandig, maar meestal gaat het goed natuurlijk. Alleen weet ik hoeveel gedoe je kan hebben met een verkoop die niet lukt.
Ja ik heb het ook al eens gehad.
We hebben uiteindelijk 3 biedingen, 1 zonder voorbehoud.

Ik ken je verhaal van Fok dus weet dat het niet zonder risico is, maar die kans is wel echt veel kleiner dan een afhaker. We hebben namelijk nog een hoger bod, maar dus met voorbehoud financiering, dat vind ik veel risicovoller, want een financiering krijg je sowieso niet voor dat bedrag.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:29:11 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907164
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

SPOILER
Ja :D

Maar die andere heeft ook een stukje, alleen spreekt die minder tot het gevoel. _O-
Zijn ook gewoon 2 jonge mensen die nu huren en graag willen kopen, dus helemaal prima.
pi_203907174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O-

Mijn moeder (die haar eigen billen niet kan afvegen en hulp heeft bij het eten en drinken) moest ook twee keer op komen draven bij het uwv voor een keuring om te kijken of ze nog kon werken :+ En voor elke aanvraag die je doet komt er weer iemand kijken of je wel gehandicapt genoeg bent. Vaak sturen ze medisch personeel, één keer een arts. Het mag wat kosten!
Lerend vermogen is er blijkbaar ook niet. Oud collega stond aan alle kanten krom van de reuma, kon ook nauwelijks lopen. Kreeg te horen dat ze bij een kwekerij kon werken, daar hadden ze kussentjes, dan was het niet zo hard voor haar knieen (ze zou op de koude grond zaailingen moeten verpotten geloof ik). Dit was ruim 30 jaar geleden. Uitkering opgezegd, zelf een opleiding betaald en als secretaresse gaan werken (waar ze voor was opgeleid was lichamelijk ook te zwaar)
pi_203907212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja ik heb het ook al eens gehad.
We hebben uiteindelijk 3 biedingen, 1 zonder voorbehoud.

Ik ken je verhaal van Fok dus weet dat het niet zonder risico is, maar die kans is wel echt veel kleiner dan een afhaker. We hebben namelijk nog een hoger bod, maar dus met voorbehoud financiering, dat vind ik veel risicovoller, want een financiering krijg je sowieso niet voor dat bedrag.
Is die kans echt zoveel kleiner, of bluffen de mensen gewoon harder? Ik zou zelf nooit zonder voorbehoud bieden, ookal weet ik wat we kunnen (over)bieden en zoek ik de grenzen niet op. Dus ik zou er, denk ik, ook wat minder waarde aan hechten dat mensen nog wel met voorbehoud bieden.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:32 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907254
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:33 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is die kans echt zoveel kleiner, of bluffen de mensen gewoon harder? Ik zou zelf nooit zonder voorbehoud bieden, ookal weet ik wat we kunnen (over)bieden en zoek ik de grenzen niet op. Dus ik zou er, denk ik, ook wat minder waarde aan hechten dat mensen nog wel met voorbehoud bieden.
Je kan heel makkelijk een afwijzing van de bank krijgen, dus je kan vrij makkelijk gebruik maken van het voorbehoud. Hoewel misschien niet veel mensen dat weten.
Voorbehoud bouwkundige keuring vind ik dan weer niet spannend, hadden ze zo mogen doen.
pi_203907328
Mja, misschien ben ik gewoon te naief. Ik ken het alleen vanuit de andere kant, als koper. Dus ik ga er dan vanuit dat mensen net zo enthousiast en nerveus gewoon op akkoord van de bank zitten te wachten. De optie dat mensen er nog bewust onderuit proberen te komen zou ik niet zo snel bedenken.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:43:34 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203907357
Wie heeft er combi magnetrons verzonnen met een oven functie die niet boven de 200 graden kan?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203907381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:43 schreef fietsie het volgende:
Wie heeft er combi magnetrons verzonnen met een oven functie die niet boven de 200 graden kan?
Combimagnetrons zijn sowieso kut.
pi_203907383
quote:
Is dat niet gewoon het verschil tussen een combi-magnetron of een combi-oven? Ik zou altijd voor die tweede optie kiezen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:47:39 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907412
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:41 schreef Myraela het volgende:
Mja, misschien ben ik gewoon te naief. Ik ken het alleen vanuit de andere kant, als koper. Dus ik ga er dan vanuit dat mensen net zo enthousiast en nerveus gewoon op akkoord van de bank zitten te wachten. De optie dat mensen er nog bewust onderuit proberen te komen zou ik niet zo snel bedenken.
Nja ik nu dus vooral door Oekraine wel meer, als het daar verder escaleert en hier de boel onzekerder wordt.
Maar goed ik ben goed in piekeren :+

Wij krijgen 24 maart de sleutel al, dus ik zit er gewoon ook echt niet op te wachten dat het half april opnieuw de verkoop in moet als het toch ontbonden wordt.
pi_203907420
quote:
Die zoektocht had ik opgegeven. Maar gelukkig heb ik nog een oven die er wel boven gaat.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:49:36 #32
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203907444
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nja ik nu dus vooral door Oekraine wel meer, als het daar verder escaleert en hier de boel onzekerder wordt.
Maar goed ik ben goed in piekeren :+

Wij krijgen 24 maart de sleutel al, dus ik zit er gewoon ook echt niet op te wachten dat het half april opnieuw de verkoop in moet als het toch ontbonden wordt.
Dekt "onder voorbehoud van financiering" ook als een bank niet kan / wil overmaken ? Dus dat de centen er cash zijn of de lening "er door" is, maar de bank niet over de bank (..) komt?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:50:58 #33
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907466
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:49 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dekt "onder voorbehoud van financiering" ook als een bank niet kan / wil overmaken ? Dus dat de centen er cash zijn of de lening "er door" is, maar de bank niet over de bank (..) komt?
Geen idee, dat is normaal geen reëel risico op zich.
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:51:16 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203907470
Ik heb dus nu 2 Sharp combi magnetrons van 40 liter gehad die beiden van 40 - 250 graden konden, maar in hele rare stappen (sprongen van soms 20, soms 10 graden), en eigenlijk wil ik die twee eigenschappen wel behouden:
- 40 liter of groter
- max 250 graden

Ik heb maar 1 plek waar ik 1 apparaat kwijt kan, en magnetronfunctie wordt veel gebruikt, dus een "conventionele oven" is eigenlijk geen optie...
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:55:02 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203907521
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus nu 2 Sharp combi magnetrons van 40 liter gehad die beiden van 40 - 250 graden konden, maar in hele rare stappen (sprongen van soms 20, soms 10 graden), en eigenlijk wil ik die twee eigenschappen wel behouden:
- 40 liter of groter
- max 250 graden

Ik heb maar 1 plek waar ik 1 apparaat kwijt kan, en magnetronfunctie wordt veel gebruikt, dus een "conventionele oven" is eigenlijk geen optie...
Sharp heeft dat toch gewoon nog steeds? Of was je niet tevreden?
pi_203907537
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:51 schreef fietsie het volgende:
- 40 liter of groter
- max 250 graden

Geen idee meer wat ze nou exact hebben, dacht een siemens, maar vrienden hebben een nieuwe keuken met een oven met stoomfunctie. De oven gaat volgens mij vrij hoog, en kan ook als magnetron gebruikt worden, ook al is het geen magnetron. Het is wel een inbouw, maar dat zoek jij zeker niet?
  woensdag 2 maart 2022 @ 14:56:54 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203907549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Sharp heeft dat toch gewoon nog steeds? Of was je niet tevreden?
Het is de tweede achter elkaar die vlam vat na een paar jaar... en hij gedroeg zich ook raar, onder meer door die temperatuur stappen...
pi_203907625
Nu het toch over keukens gaat, als mensen nog tips hebben. Altijd welkom. We hebben nu 1 offerte laten maken, maar hebben de komende tijd nog flink wat afspraken staan.

Met het ontwerp zijn we bijna blij. Ze zeiden alleen dat we geen kookplaatafzuiging konden (kastjes 60cm diep), maar dat kan volgens de leverancier wel. Dus dat willen we nog zodat we geen koof hoeven voor de afzuiging, of een lelijke afzuigkap. Kleur is donkergroen, zandkleurig composiet blad. Kookplaat passen we dus waarschijnlijk aan naar een Bora, rest van de apparatuur van AEG en een Quooker.

SPOILER
pi_203908023
Ziet er strak uit. Nu even geen tips maar een vraag, wat is dat naar achteren springende kastje (denk dat het een kastje is)
pi_203908043
Hier volgt een beetje een hysterisch blije spoiler.

SPOILER
Ik ben over the moon en ik kan niet stoppen met kijken naar de 6 foto's.
:D
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:40:15 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203908061
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:38 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Wat fijn! *O*
pi_203908096
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een keer bezwaar aangetekend tegen een examenuitslag van een van de vakken in mijn rechtenstudie. Dat werd afgewezen door de docent. Toen heb ik dat opgespeeld tot een hoorzitting en toen stelde de 5 knappe koppen van de examencommissie me alsnog in het gelijk.
Was mooi ding. :7
Dat weet ik nog. Goeie van jou 👍🏼
pi_203908136
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er strak uit. Nu even geen tips maar een vraag, wat is dat naar achteren springende kastje (denk dat het een kastje is)
We willen daar een koffiecorner maken, zodat die troep uit het zicht staat. :D Uit 'nood' geboren overigens. Er past geen kast met standaarddiepte, omdat die dan voor het raam zou staan. Je kunt er ook niets neerzetten, maar dan is het een wat doelloos hoekje.

Vooral m'n vriend is hier fan van. Ik vind het een dure oplossing, dus dat kastje staat wel bovenaan het lijstje om te schrappen als we anders niet op een schappelijke prijs komen.
pi_203908139
quote:

SPOILER
Geweldig! ^)
pi_203908147
quote:

SPOILER
O+ O+ O+

Wat fijn voor je!
pi_203908182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
We willen daar een koffiecorner maken, zodat die troep uit het zicht staat. :D Uit 'nood' geboren overigens. Er past geen kast met standaarddiepte, omdat die dan voor het raam zou staan. Je kunt er ook niets neerzetten, maar dan is het een wat doelloos hoekje.

Vooral m'n vriend is hier fan van. Ik vind het een dure oplossing, dus dat kastje staat wel bovenaan het lijstje om te schrappen als we anders niet op een schappelijke prijs komen.
Als je de koffie corner doortrekt als vensterbank, kun je daar bijv. mooi kruiden etc. kwijt.
Als je ‘troep’ uit het zicht wil, zou ik geenkast met open vakken kiezen.
En Altijd is mijn vraag: wáar laat je de afvalbak(ken), die als laatste worden bedacht en (altijd) in de weg staan. Of offer je daar een kast aan op?
pi_203908185
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:54 schreef Kaatje1 het volgende:

Herkenbaar verhaal hoor. En dan heeft zij nog het 'geluk' dat ze een lichamelijke handicap heeft. Niet kunnen lopen wordt als het goed is niet ter discussie gesteld.

Al hoorde ik ook wel eens van iemand met een kind met down dat bij hun na een jaar geëvalueerd moest worden of het kind genezen was :{ :'(
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:53:21 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203908206
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef Myraela het volgende:
Nu het toch over keukens gaat, als mensen nog tips hebben. Altijd welkom. We hebben nu 1 offerte laten maken, maar hebben de komende tijd nog flink wat afspraken staan.

Met het ontwerp zijn we bijna blij. Ze zeiden alleen dat we geen kookplaatafzuiging konden (kastjes 60cm diep), maar dat kan volgens de leverancier wel. Dus dat willen we nog zodat we geen koof hoeven voor de afzuiging, of een lelijke afzuigkap. Kleur is donkergroen, zandkleurig composiet blad. Kookplaat passen we dus waarschijnlijk aan naar een Bora, rest van de apparatuur van AEG en een Quooker.

SPOILER
Geen afzuiging? Of begrijp ik je verkeerd?
Inductie? Als Gas-kook-fan was ik blij verrast de eerste keer dat ik op inductie kookte.
pi_203908209
quote:

SPOILER
Ohhh wat geweldig! Zo ontzettend blij voor je *O*
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:54:19 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203908216
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Als je de koffie corner doortrekt als vensterbank, kun je daar bijv. mooi kruiden etc. kwijt.
En Altijd is mijn vraag: wáar laat je de afvalbak(ken), die als laatste worden bedacht en (altijd) in de weg staan. Of offer je daar een kast aan op?
Heb afvalbakken onder het aanrecht, ben daar erg blij mee.
pi_203908219
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Bizar he?

Ow. Mijne was niet de enige.
  woensdag 2 maart 2022 @ 15:54:53 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203908227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Combimagnetrons zijn sowieso kut.
Dit
pi_203908237
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Herkenbaar verhaal hoor. En dan heeft zij nog het 'geluk' dat ze een lichamelijke handicap heeft. Niet kunnen lopen wordt als het goed is niet ter discussie gesteld.

Al hoorde ik ook wel eens van iemand met een kind met down dat bij hun na een jaar geëvalueerd moest worden of het kind genezen was :{ :'(
Ja dat schreef @Cat-astrophe ook al. Hoe krijg je dat bedacht, genezen van down. Dan ben je wel zo enorm ongeschikt voor je werk, dat salaris is echt weggegooid geld
pi_203908240
quote:

SPOILER
Oh wat heerlijk O+

Heb je nog last van je val trouwens?
Spoilers!
pi_203908249
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
De kast met open vakken is juist bewust om dingen in het zicht te zetten. Normaal kijk je vaak tegen de zijkant van de keuken aan, ik vind dat zo doods. Dus ik wil die kast juist gezellig volzetten met kookboeken en andere dingen die er ook wel leuk uitzien. :D

Ik vind de koffiecorner doortrekken als vensterbank wel een heel tof idee! Ik zal het eens opgooien.

Prullenbakje in een kastje, bijvoorbeeld het kastje van de koffiecorner. Ik wil geen zichtbare prullenbak meer. Maar ze gaven bij de keukenzaak al aan dat je dit het best achteraf zelf kunt uitzoeken. De oplossingen die zij hebben zijn erg beperkt en duur.
pi_203908274
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk O+

Dat is Blues helemaal vergeten. B-)
Dat vroeg ik mij vanmiddag ook af.
pi_203908293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bij de aanvraag voor wlz en pgb moet je wel aardig door het stof hoor :7
I know :'(
Elk jaar dieper hier.
pi_203908308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geen afzuiging? Of begrijp ik je verkeerd?
Inductie? Als Gas-kook-fan was ik blij verrast de eerste keer dat ik op inductie kookte.
Wel afzuiging, recirculatie. Maar bij voorkeur dus in de kookplaat. Ik vind het anders het ontwerp van geen bovenkastjes hebben een beetje verpesten. De koof die ze nu hebben getekend vind ik okay, maar ook niet geweldig.

En inductie inderdaad, huis is van het gas af. Ben erg benieuwd! Lijkt me in ieder geval een heel stuk makkelijker schoonmaken. :D Moet wel nieuwe pannen kopen.

pi_203908327
Elk jaar dieper hier.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:23 schreef Isabeau het volgende:
En voor elke aanvraag die je doet komt er weer iemand kijken of je wel gehandicapt genoeg bent. Vaak sturen ze medisch personeel, één keer een arts. Het mag wat kosten!
Deden ze maar eens zoiets! Wij proberen fanatiek er een deskundige in te schuiven, maar die zijn gewoon niet welkom.
SPOILER
pi_203908345
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:01 schreef Vanyel het volgende:
Elk jaar dieper hier.
[..]
Deden ze maar eens zoiets! Wij proberen fanatiek er een deskundige in te schuiven, maar die zijn gewoon niet welkom.
SPOILER
-O- de onmacht :{
pi_203908346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
De kast met open vakken is juist bewust om dingen in het zicht te zetten. Normaal kijk je vaak tegen de zijkant van de keuken aan, ik vind dat zo doods. Dus ik wil die kast juist gezellig volzetten met kookboeken en andere dingen die er ook wel leuk uitzien. :D

Ik vind de koffiecorner doortrekken als vensterbank wel een heel tof idee! Ik zal het eens opgooien.

Prullenbakje in een kastje, bijvoorbeeld het kastje van de koffiecorner. Ik wil geen zichtbare prullenbak meer. Maar ze gaven bij de keukenzaak al aan dat je dit het best achteraf zelf kunt uitzoeken. De oplossingen die zij hebben zijn erg beperkt en duur.
Zou de prullenbak niet in die koffiecorner doen, dan moet je van aanrecht naar prullenbak met viezigheid die je weg wil gooien.
En die open kast is erg leuk ja.
pi_203908361
Ik las iets over PGB en WLZ. Mijn oog begint weer te twitchen :’) heb controle gesprek binnenkort. Nou ja ze controleren maar. Ze hebben zelf alles goedgekeurd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203908386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:03 schreef Myraela het volgende:
Nu het toch over keukens gaat, als mensen nog tips hebben.
Onder je kookplaat zit nu een diepe la? Kun je daar ook een bestekla onder kwijt? Onwijs handig.
Als je dat doet, wel rekening mee houden dat de plaat een stuk de la in komt.
pi_203908396
@keuken kun je dan niet omdraaien? d.w.z. de hoge kasten achter de muur en aan de andere kant koken, snijden, afval.
Ik ging toen serieus de inhoud van mijn kasten tellen. _O-

En advies van ‘onze’ keukenman was om de inductieplaat te plannen in midden van 2 (brede) kasten. Bijv. Sta je te roeren in een pan dan hoef je maar een stapje opzij als een ander in de la/kastje daar moet zijn.
En moet de kookplaat symmetrisch in het midden? stukje aanrecht - kookplaat- stukje aanrecht- dan water - stukje aanrecht.
En er zijn inductieplaten, waaronder ook laden passen.
pi_203908432
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Onder je kookplaat zit nu een diepe la? Kun je daar ook een bestekla onder kwijt? Onwijs handig.
Als je dat doet, wel rekening mee houden dat de plaat een stuk de la in komt.
Er kan alleen een diepe la onder de kookplaat, als ik het goed heb begrepen. Omdat daar dus ook de plaat (afzuiging?) extra ruimte inneemt. We hebben wel 4 ondiepe lades, twee dacht ik voor bestek, eentje voor kruiden en eentje voor thee oid.

Ze wilde eigenlijk ook van die lades tekenen die een soort binnenla hebben. Iedereen is daar lyrisch over, ziet er van buiten ook strakker uit. Maar ik begrijp het niet, het lijkt mij niet fijn. Dus de ondiepe lades zijn gewoon echt losse lades.
pi_203908476
Als je li/re omdraait, ben je minder gebonden aan de 60 cm diepte van het muurtje.
En natuurlijk kunnen ze ook in de bouw dat muurtje 10 cm langer maken. Toch!?
Of wordt het dan een prijzig muurtje?

En je kunt ook verder de kamer inkomen - ruimte genoeg 😉- en het blad dan laten doorlopen en evt. een hoek om als ontbijtbar.
pi_203908493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:09 schreef Myraela het volgende:

[..]
Er kan alleen een diepe la onder de kookplaat, als ik het goed heb begrepen. Omdat daar dus ook de plaat (afzuiging?) extra ruimte inneemt.
Het werd ons afgeraden maar ik wilde toch en het past best. Alleen ligt alles met de bolling naar je toe in die la. Onwijs blij mee.
Maar wij hebben maatwerk. Dat was bij ons niet per se duurder dan een keukenboer (niet zijnde IKEA of kvik).
quote:
Ze wilde eigenlijk ook van die lades tekenen die een soort binnenla hebben. Iedereen is daar lyrisch over, ziet er van buiten ook strakker uit. Maar ik begrijp het niet, het lijkt mij niet fijn. Dus de ondiepe lades zijn gewoon echt losse lades.
Wij hebben bij de tafel zo'n binnenla voor bestek bij het servies. Daar prima, maar als je staat te koken duurt het te lang om daar iets uit te pakken.
pi_203908500
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:06 schreef AnneX het volgende:
@:keuken kun je dan niet omdraaien? d.w.z. de hoge kasten achter de muur en aan de andere kant koken, snijden, afval.
Ik ging toen serieus de inhoud van mijn kasten tellen. _O-

En advies van ‘onze’ keukenman was om de inductieplaat te plannen in midden van 2 (brede) kasten. Bijv. Sta je te roeren in een pan dan hoef je maar een stapje opzij als een ander in de la/kastje daar moet zijn.
En moet de kookplaat symmetrisch in het midden? stukje aanrecht - kookplaat- stukje aanrecht- dan water - stukje aanrecht.
En er zijn inductieplaten, waaronder ook laden passen.
Omdraaien kan niet, we hebben alleen aan de linkerkant voldoende diepte voor normale kastjes. Ze hebben met het ontwerpen van het huis niet echt veel rekening gehouden met wat keukenopties. :D Al vind ik het juist heerlijk dat m'n aanrecht achter het muurtje zit. Daar verzamel ik juist rotzooi die ik niet wil zien.

Hoe bedoel je die opmerking over de kookplaat precies? Als in deze tekening zou koken, dan sta je eigenlijk alleen in de weg voor de lades onder de kookplaat.
pi_203908518
De binnenladen in de hoge kasten zijn hier wel een noodzaak (voor mij) voor overzicht en makkelijk bereikbaar. Ook in de aanrechtkasten trouwens.

Oh ja, de koffiemachine staat achter een deur!
Als je foto’s wilt voor inspiratie, roep je maar.
pi_203908523
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk O+

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is Blues helemaal vergeten. B-)
Dat vroeg ik mij vanmiddag ook af.
Ik heb een storm in m'n hoofd. Want gister ook een uur over Q en t hele omvangrijke verhaal ook met psych besproken.
Dus vallen met fiets is peanuts *O*
Spierpijnen op gekke plekken en ook blauwe plekken op gekke plekken. Dikke kapotte knie.
Maar dat gaat over want alles doet het nog en het kan me niks schelen en ik zit in de tuin met wijn.
*O* :D
pi_203908574
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Omdraaien kan niet, we hebben alleen aan de linkerkant voldoende diepte voor normale kastjes. Ze hebben met het ontwerpen van het huis niet echt veel rekening gehouden met wat keukenopties. :D Al vind ik het juist heerlijk dat m'n aanrecht achter het muurtje zit. Daar verzamel ik juist rotzooi die ik niet wil zien.

Hoe bedoel je die opmerking over de kookplaat precies? Als in deze tekening zou koken, dan sta je eigenlijk alleen in de weg voor de lades onder de kookplaat.
Muurtje kan vast dieper, is meerwerk.
Oh ja, het muurtje naast de kastenwand is 66 cm ( electra koel/vries en water + afvoer vw)

Opmerking kookplaat: over de lengte is nu in zo veel zones/stukjes aanrecht verdeeld.
Links of rechts van een kookplaat in een hoek heb je 20 cm voldoende.
Of ik ben eraan gewend.
Zelf vind ik het prettig om een ruim werkblad te hebben, dus de stukjes aanrecht aansluitend.
pi_203908626
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:19 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Ik heb een storm in m'n hoofd. Want gister ook een uur over Q en t hele omvangrijke verhaal ook met psych besproken.
Spierpijnen op gekke plekken en ook blauwe plekken op gekke plekken. Dikke kapotte knie.
Maar dat gaat over want alles doet het nog en het kan me niks schelen en ik zit in de tuin met wijn.
B-)
pi_203908630
Ik heb zelf de mooiste keuken van de wereld, dus ik kan me daarin altijd wat moeilijk inleven in andermans wensen *)
pi_203908642
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Muurtje kan vast dieper, is meerwerk.

Opmerking kookplaat: over de lengte in zo veel zones/stukjes aanrecht verdeeld.
Links of rechts van een kookplaat in een hoek heb je 20 cm voldoende.
Of ik ben eraan gewend.
Zelf vind ik het prettig om een ruim werkblad te hebben, dus de stukjes aanrecht aansluitend.
Huh? Het muurtje hoeft niet dieper, die verbergt zo de keuken precies. Maar het muurtje is ook niet het probleem, het raam is niet te verplaatsen. :D

Ah, op die manier! Dat zou ik nog wel na kunnen vragen. Al vind ik brede lades wel erg fijn. Ik denk dat je de kookplaat daar wel gelijk aan wil trekken.
pi_203908646
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf de mooiste keuken van de wereld, dus ik kan me daarin altijd wat moeilijk inleven in andermans wensen *)
Pics or it didn't happen. :D
pi_203908652
quote:
Je hebt gelijk. As always. 😂

Myraela vraagt om tips.
pi_203908703
En alle tips zijn gewaardeerd hoor. *O* Zeker de praktische dingen. Zoveel keuzes, het is soms best lastig om aan alle details te blijven denken.

We hadden ook niet echt een klik met deze adviseur. Of nouja, 'adviseur'. Ze vroeg alleen maar wat wij willen, maar heeft echt 0 meegedacht. Dat vond ik wel een tegenvaller. Hopelijk denken de andere zaken wel nog een beetje mee.
pi_203908773
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Myraela het volgende:
En alle tips zijn gewaardeerd hoor. *O* Zeker de praktische dingen. Zoveel keuzes, het is soms best lastig om aan alle details te blijven denken.

We hadden ook niet echt een klik met deze adviseur. Of nouja, 'adviseur'. Ze vroeg alleen maar wat wij willen, maar heeft echt 0 meegedacht. Dat vond ik wel een tegenvaller. Hopelijk denken de andere zaken wel nog een beetje mee.
Oh, da's niet fijn wanneer ze niet meedenken. Deze mensen hebben juist zoveel kennis en hebben zoveel keukens ontworpen dat je zoveel aan ze kan hebben.
Kon mijn keukenmeneer wel knuffelen toen hij van mijn warrige beschrijving een plan heeft kunnen maken.
pi_203908832
quote:

SPOILER
Jeuj O+ *O*
pi_203908849
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Pics or it didn't happen. :D
Done
pi_203908908
quote:
Quoted for truth.
Spoilers!
pi_203908913
Ik pakte vanmorgen een voorverpakte gevulde koek en begon te nommen. Ik heb net het laatste stukje opgegeten :') Hoezo, drukke werkdag?
pi_203908925
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Done
Leugens!
pi_203908937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Myraela het volgende:

@BE heeft goeie ervaring met een zaak en al vele fokkers verder geholpen.

#lokpost.
pi_203908947
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Quoted for truth.
*;
pi_203908982
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:19 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
*O*
Spoilers!
pi_203909376
Stomverbaasd dat al 10 minuten de kerkklok beiert.
Prachtig geluid.
Daarom: https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-oekraine-oorlog
Nou, dat helpt. Net als klappen voor de zorg.
pi_203909444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:27 schreef AnneX het volgende:
Stomverbaasd dat al 10 minuten de kerkklok beiert.
Prachtig geluid.
Daarom: https://www.rtlnieuws.nl/(...)voor-oekraine-oorlog
Nou, dat helpt. Net als klappen voor de zorg.
Loop er heen en gooi je voor een tank, voor de rest is er niet veel wat 'helpt'.
pi_203909454
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Loop er heen en gooi je voor een tank, voor de rest is er niet veel wat 'helpt'.
Mis je het sarcasme?
pi_203909499
We wandelden een rondje.

@vlindertje89 niet klikken!
SPOILER
pi_203909508
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mis je het sarcasme?
Nee.
pi_203909519
@Blues *O* O+ Wat fantastisch, brief & foto's ^)
pi_203909579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die zoektocht had ik opgegeven. Maar gelukkig heb ik nog een oven die er wel boven gaat.
Mijn combimagnetron doet (een poging tot) 230. Ik zou even moeten zoeken wat voor een het is, want er staat geen merkje op en ik heb 'm tweedehands _O-
pi_203909583
Hahaha mijn brein kan dit moeilijk handelen, maar ik zal slim zijn en luisteren en niet klikken :+

Ik lag zaterdag weer eens met hockeyscharrel in bed na anderhalve maand. Was een leuke ochtend :9 . En ondertussen begin ik een teamgenoot van hem eigenlijk een beetje leuk te vinden, oeps. Maar ik vermoed dat dat niet wederzijds is. En er is nog een leuke jongen waarmee ik voor de winterstop al wel aan het flirten was en zondag ook weer, wel wat jong, en uit team van ex. Nou heeft ex daar geen problemen mee, toen het uitging hebben we elkaar al carte blanche gegeven in elkaars team en inmiddels is het al bijna twee jaar uit, alleen weet ik niet of z'n teamgenoten dat ook weten haha. Ah well. We will see.

Werk gaat afgelopen week en deze week wat minder, snel moe en ook wat moeite met overzicht en mezelf aan het werk krijgen. Beetje het 'er moet veel, ik overzie niet helemaal wat wanneer enzo, dus dan begin ik maar niet' gevoel. Vanochtend heerlijk twee uur door de duinen gewandeld en rustig aan gedaan verder vandaag, morgen ga ik even op uni werken en dan starten met een to do lijst maken en vervolgens een realistische planning op basis van urgentie. Denk dat dat wel helpt :). Nog steeds deels ziekgemeld overigens, opgebouwd tot 6u per dag inmiddels maar vorige en deze week gaat dat dus even niet zo lekker.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 02-03-2022 17:52:42 ]
pi_203909596
quote:

SPOILER
Ah, tof Blues *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203909630
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:33 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat gooien voor de tank helpt ook niet veel denk ik. Tank wint.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203909632
@Blues wat ontzettend fijn zeg van de brief! En shit van de val

Wat een gedoe met dat STAP budget zeg!

@Tele6 het klinkt alsof je goed bezig bent bij je baan! Inwerken is altijd wat chaotisch en veel 'fout' doen en leren.

Verder alles gelezen maar hoofd=zeef..
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 maart 2022 @ 17:58:43 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203909835
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Die bood zo hoppa ineens 10k boven de vraagprijs en haakte toen ineens weer af.

Daarna ook daadwerkelijk verkocht voor 10k boven de vraagprijs terwijl iedereen zei dat het te duur was. Wel aan een ander.
pi_203910072
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:37 schreef sigme het volgende:
We wandelden een rondje.

@:vlindertje89 niet klikken!
SPOILER
Foto 2 voor schaal?

Ik ga ervan uit dat jij een reus bent, anders ben ik lichtelijk teleurgesteld.
pi_203910112
Brrr @sigme _O_ voor je durf.

Zo net weer naar fysiofitness geweest en wat een verschil maakt het betere weer. Langer en sneller kunnen lopen, meer kg voor legpress, andere oefeningen gingen ook een stuk prettiger.
pi_203910139
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Foto 2 voor schaal?

Ik ga ervan uit dat jij een reus bent, anders ben ik lichtelijk teleurgesteld.
Ik ben geen reus en dat dier geen Boa Constructor.
pi_203910358
*lieveheersbeestjes, vlindertjes, koolmeesjes* (zoekt een smiley met vingers in oren)
pi_203910456
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]
:{ <- lichtelijk teleurgesteld gezicht
pi_203910594
quote:

SPOILER
Ik snap dat je hysterisch blij bent *O* *O*
pi_203910644
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:{ <- lichtelijk teleurgesteld gezicht
}:|
Hoor eens, zoals je ziet ben ik voor de duivel nog niet bang, dus de eerstvolgende boa constructor op mijn pad grijp ik bij z'n kladden.

@vlindertje89

:*
pi_203910675
Ik vind je wel stoer hoor. Kudo's.
pi_203910707
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef sigme het volgende:

Ik moest ook al wat gniffelen dat het veel kleiner bleek te zijn dan foto 1 suggereerde O+
pi_203910770
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef sigme het volgende:

[..]
}:|
Hoor eens, zoals je ziet ben ik voor de duivel nog niet bang, dus de eerstvolgende boa constructor op mijn pad grijp ik bij z'n kladden.

@:vlindertje89
[ afbeelding ]
:*
*O* *O* *O*

En foto’s maken voor mij he?

SPOILER
pi_203911030
Om het over iets anders glibberigs te hebben: geld.

Of beter: verdeling van kosten.

Gezelschap van 10 personen gaat op mini vakantie.
Gezin 1 = 1 persoon
Gezin 2 = 7 personen
Gezin 3= 2 personen en die betalen niet mee want het is een kadootje van de anderen.

Jullie hebben vast geen idee waar deze hypothetische situatie over gaat O-)

De financierende mensen van gezin 1 en 2 zitten in een groepsapp.
Voorstel voor kostenverdeling van een van de financierders uit gezin 2 was: 1/3 voor gezin 1 en 2/3 voor gezin 2.

Werd meteen gevolgd door een voorstel van de andere financierder uit gezin 2: ieder gezin betaalt voor één van de te trakteren personen én voor het eigen gezin waarmee je op 1/5 vs 4/5 komt.

Daar kon gezin 1 een stuk beter mee leven, die brengt immers een stuk minder monden (om te voeden en te huisvesten) mee.

Of is dat te goedkoop gedacht en zouden jullie kosten/aantal financiers doen?
  woensdag 2 maart 2022 @ 19:29:13 #110
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203911082
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

Gezin 1 = 1 persoon
Gezin 2 = 7 personen
Gezin 3= 2 personen en die betalen niet mee want het is een kadootje van de anderen.

Voorstel voor kostenverdeling van een van de financierders uit gezin 2 was: 1/3 voor gezin 1 en 2/3 voor gezin 2.

Werd meteen gevolgd door een voorstel van de andere financierder uit gezin 2: ieder gezin betaalt voor één van de te trakteren personen én voor het eigen gezin waarmee je op 1/5 vs 4/5 komt.

Daar kon gezin 1 een stuk beter mee leven, die brengt immers een stuk minder monden (om te voeden en te huisvesten) mee.

Helft van het kado plus je eigen deel lijkt mij het meest logisch eigenlijk. Zo zou ik het doen.
pi_203911084
quote:

Gezin 1 = 1 persoon
Gezin 2 = 7 personen

Da's wel het meest logische ja. Wanneer gezin 2 met z'n allen weg gaan, zal gezin 1 daar vast niet aan mee betalen
pi_203911178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Helft van het kado plus je eigen deel lijkt mij het meest logisch eigenlijk. Zo zou ik het doen.
Dit :Y
pi_203911213
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ook als het kado een (verblijf in een) grote villa is? Omdat één meebetalend gezin zes keer zo groot is?
Als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond hadden we daar veel kosten kunnen besparen. Vier mensen vragen minder plek dan 10.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's wel het meest logische ja. Wanneer gezin 2 met z'n allen weg gaan, zal gezin 1 daar vast niet aan mee betalen
Je laatste zin snap ik niet goed… eigen vakanties worden altijd zelf betaald.
pi_203911254
quote:
Dit zou ik alleen doen als alle financiers volwassen (of boven de 16 oid) zijn. Jong kosten ze nog wat minder vaak.

Grote villa's zijn relatief toch wel een stuk goedkoper (en luxer) meestal?
pi_203911297
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ook als het kado een (verblijf in een) grote villa is? Omdat één meebetalend gezin zes keer zo groot is?
Als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond hadden we daar veel kosten kunnen besparen. Vier mensen vragen minder plek dan 10.
[..]
Je laatste zin snap ik niet goed… eigen vakanties worden altijd zelf betaald.
Daarom. Zij gaan nu toch ook met het gezin met vakantie alleen gaan er wat meer mee. Dus betalen ze voor zichzelf. En niet voor gezin 1 en wel voor de helft van gezin 3. Waarom zou gezin 1 deels voor de vakantie van gezin 2 betalen?
pi_203911339
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit zou ik alleen doen als alle financiers volwassen (of boven de 16 oid) zijn. Jong kosten ze nog wat minder vaak.
Halfhalf hier. Maar de boeking kende geen kinderprijzen, telt alleen het aantal personen.

En er zijn maar 3 financiers bij de 10 deelnemers. De rest is óf feestelijk of zou erop leeglopen met hun bijbaantjes _O-
pi_203911364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daarom. Zij gaan nu toch ook met het gezin met vakantie alleen gaan er wat meer mee. Dus betalen ze voor zichzelf. En niet voor gezin 1 en wel voor de helft van gezin 3. Waarom zou gezin 1 deels voor de vakantie van gezin 2 betalen?
Ah ja, op die manier. Zo sta ik er ook in.
En de rest nu ook hoor, er is geen gedoe of zo. :)
Ik ben alleen nieuwsgierig naar andere meningen.
pi_203911401
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Halfhalf hier. Maar de boeking kende geen kinderprijzen, telt alleen het aantal personen.

En er zijn maar 3 financiers bij de 10 deelnemers. De rest is óf feestelijk of zou erop leeglopen met hun bijbaantjes _O-
Ja ik bedoelde alle deelnemers-die-niet-tot-de-gefeteerden-behoren. Dat het dan de ouders zijn die moeten dokken, soit.

Maar ik heb nooit meegemaakt dat meer mensen meeslepen niet betekende dat de per persoon prijs lager werd. Dus mij lijkt eigenlijk dat je reis eerder duurder zou zijn als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond?
pi_203911418
Wel genieten hoor: ik heb de feestvarkens een paklijst gestuurd.
Met een aantal nuttige zaken en een aantal onzindingen. Feestvarkens hingen net al aan de telefoon of die badmuts echt mee moest _O-
pi_203911443
quote:
Dit zou ik doen.

Zo wilde ze het bij ons eens gewoon door drie delen, want 3 verschillende huishoudens. 1 duo + 2 kinderen, 1 duo en 1 alleenstaande. Kwam er zelfs nog zo op uit dat we twee huisjes nodig hadden, het gezinnetje apart en wij vervolgens een huisje delen. Dus voor dat huisje waar we met 3 mensen zouden zitten, zouden we 2/3e van de totale verblijfskosten voor moeten betalen? :') Was ook mooi bedacht.
pi_203911492
Waarom nou toch wilde zonder N en zouden met @Myraela ?
pi_203911558
Hoe kan ik me nog uit deze blunder lullen?

Niet zeker, ik maak deze fouten te vaak. ;(
pi_203911596
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik bedoelde alle deelnemers-die-niet-tot-de-gefeteerden-behoren. Dat het dan de ouders zijn die moeten dokken, soit.

Maar ik heb nooit meegemaakt dat meer mensen meeslepen niet betekende dat de per persoon prijs lager werd. Dus mij lijkt eigenlijk dat je reis eerder duurder zou zijn als gezin 2 ook uit 1 persoon bestond?
Denk het niet.

Fictieve som:

Villa voor 4 personen 1000 euro
Villa voor 10 personen 2000 euro

Eten voor 4 personen 200 euro
Eten voor 10 personen 500 euro

Dus het verschil tussen:

1000+200/ 2= 600 euro per financier (eentje valt weg uit gezin 2 want die bestaat in dit voorbeeld niet)

Of

2000+500/ 3 = 833 euro voor gezin 1 en 1666 euro voor gezin 2 of 2500/5 = 500 euro voor gezin 1 en 2000 euro voor gezin 2

Bwehehehe. Haal er een financier en de rest van dat gezin uit en het wordt inderdaad goedkoper.
Maar de huidige boeking door 3 delen maakt het wel een stuk duurder voor het kleinste gezin.

Edit: o wacht, jij bedoelde natuurlijk terugrekenen naar de 8 personen die niet de feestvarkens zijn. Waarbij een groot aantal van die bedragen door twee financiers opgehoest moeten worden. Kom ik waarschijnlijk op dezelfde bedragen uit maar geen zin om na te rekenen :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Cat-astrophe op 02-03-2022 19:59:47 ]
pi_203911669
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dit zou ik doen.

Zo wilde ze het bij ons eens gewoon door drie delen, want 3 verschillende huishoudens. 1 duo + 2 kinderen, 1 duo en 1 alleenstaande. Kwam er zelfs nog zo op uit dat we twee huisjes nodig hadden, het gezinnetje apart en wij vervolgens een huisje delen. Dus voor dat huisje waar we met 3 mensen zouden zitten, zouden we 2/3e van de totale verblijfskosten voor moeten betalen? :') Was ook mooi bedacht.
Ja, precies. In mijn geval was het vast er even niet bij stil staan, wat de ander vervolgens wel deed, zodat ik er niet over hoefde te beginnen O+

Het hoeft voor mij ook niet precies 1/5, heb ik ook gezegd, iets meer bijdragen is prima.

SPOILER
pi_203911724
In het buitenland vind ik overigens wel dat de huisjes voor meer personen vaak veel voordeliger zijn. We hebben in Italië een boeking staan voor een prachtige landhuis voor 10 persoon voor nog niet eens twee keer de prijs van wat we normaal voor twee personen betalen.
pi_203911759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:58 schreef Myraela het volgende:
In het buitenland vind ik overigens wel dat de huisjes voor meer personen vaak veel voordeliger zijn. We hebben in Italië een boeking staan voor een prachtige landhuis voor 10 persoon voor nog niet eens twee keer de prijs van wat we normaal voor twee personen betalen.
;(

Klopt wel. Ik heb ook wel eens wat groters dan nodig geboekt omdat de prijs evengoed nog leuk was.
pi_203911761
Zijn altijd best lastig dingen. Met de vroegere vriendenkring gingen we een keer een weekend naar Bergen. Cadeau voor 1 van de groep en die zouden we vrijhouden. Prima. Eén persoon betaalde alles en we kregen later de rekening. Vond het prijzig, maar Bergen is ook niet goedkoop. Jaar of wat later kwam ik er achter hoe de verdeelsleutel was. Het was een stel (lat relatie) 2 echtparen de jarige en ik. Het bedrag is door 4 gedeeld. Dus ik heb toen net zoveel betaald als ieder stel. Iedereen had een (enorm) goed betaalde baan. Iedereen had auto van de zaak (ik kwam met de trein). Had er best een raar gevoel over.
pi_203911765
Ik had daar eerst villa staan.
pi_203911789
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Zijn altijd best lastig dingen. Met de vroegere vriendenkring gingen we een keer een weekend naar Bergen. Cadeau voor 1 van de groep en die zouden we vrijhouden. Prima. Eén persoon betaalde alles en we kregen later de rekening. Vond het prijzig, maar Bergen is ook niet goedkoop. Jaar of wat later kwam ik er achter hoe de verdeelsleutel was. Het was een stel (lat relatie) 2 echtparen de jarige en ik. Het bedrag is door 4 gedeeld. Dus ik heb toen net zoveel betaald als ieder stel. Iedereen had een (enorm) goed betaalde baan. Iedereen had auto van de zaak (ik kwam met de trein). Had er best een raar gevoel over.
Auw en auw :X
Daarom zo belangrijk om zulke zaken vooraf door te spreken. Kan een vriendschap verpesten.
pi_203911792
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:01 schreef Myraela het volgende:
Ik had daar eerst villa staan.
Doe die villa dan ook niet weg ;(
pi_203911799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Was het een huisje of allemaal aparte kamers in een hotel? Want voor hotelkosten kan ik het nog wel begrijpen, maar voor de hele reis is het wel wat enthousiast.
pi_203911813
quote:
6s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:37 schreef sigme het volgende:
We wandelden een rondje.

@:vlindertje89 niet klikken!
SPOILER
Stoer _O_
pi_203911843
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Doe die villa dan ook niet weg ;(
Ik weet eigenlijk niet wanneer iets echt een villa heet, maar ik vond in dit geval landhuis treffender.

pi_203911864
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet wanneer iets echt een villa heet, maar ik vond in dit geval landhuis treffender.

[ afbeelding ]
Mooie landhuis O+
pi_203911872
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Was het een huisje of allemaal aparte kamers in een hotel? Want voor hotelkosten kan ik het nog wel begrijpen, maar voor de hele reis is het wel wat enthousiast.
Het was alles. Dus hotelkamer, parkeerkosten (duh), lunches, diners, borrels (vrijdagavond tot zondagmiddag). Ik heb vrijdag niet eens meegegeten omdat ik door treinstoring veel te laat aan kwam, ik heb toen wat extra's bij de borrel gegeten.
pi_203911918
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Het was alles. Dus hotelkamer, parkeerkosten (duh), lunches, diners, borrels (vrijdagavond tot zondagmiddag). Ik heb vrijdag niet eens meegegeten omdat ik door treinstoring veel te laat aan kwam, ik heb toen wat extra's bij de borrel gegeten.
Pfoe. Dan is het wel erg scheef, ja.
pi_203911959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Nou :D

#teamhoofdelijkterugrekenen hoor. En daarmee bedoel ik bedrag delen door het aantal meebetalers. Wordt nooit tot op de cent nauwkeurig maar dat hoeft ook weer niet.
En hotelkamers kun je echt wel per boeking doen, als er koppels en eenlingen zijn. Niet moeilijk, wel eerlijk.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:10:57 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203911970
Ondertussen zijn de huizenprijzen hier ook tot belachelijke niveau's gestegen.
Kreeg vanmiddag appje van aankoopmakelaar, of we dit huis ook bekeken hadden:

https://www.funda.nl/koop/de-knipe/huis-42625974-houtbaas-16/

550k vraag....
pi_203911984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen (dat zie je eigenlijk pas achteraf), die vriendengroep heeft me best heel veel geld gekost.
Uiteten was altijd op vrijdagavond (of donderdag) want dan kon dat bij de belasting ingediend worden. Daar zag ik nooit wat van.
pi_203912009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen (dat zie je eigenlijk pas achteraf), die vriendengroep heeft me best heel veel geld gekost.
Uiteten was altijd op vrijdagavond (of donderdag) want dan kon dat bij de belasting ingediend worden. Daar zag ik nooit wat van.
Dat zijn geen vrienden meer, begrijp ik?
Of wellicht achteraf nooit vrienden geweest….
pi_203912025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Djeezus…wat onbeschoft gewoon.

Met 4 stellen plus kinderen onder de twaalf een lang weekend kamperen of een week op wintersport en eten etc. werd het totaalbedrag gedeeld door aantal volwassenen en met eten telden de kinderen voor de helft. En er was één iemand die het bijhield, afrekende en na vakantie een overzicht stuurde.
pi_203912029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:

550k vraag....
Al die mensen uit de Randstad komen het daar ook verzieken. Ik zie zo'n bedrag voor zo'n huis als een koopje. :D
pi_203912050
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat zijn geen vrienden meer, begrijp ik?
Of wellicht achteraf nooit vrienden geweest….
Nee. Vluchtelingencrisis is de nekslag geweest.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:16:23 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203912095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Myraela het volgende:

[..]
Al die mensen uit de Randstad komen het daar ook verzieken. Ik zie zo'n bedrag voor zo'n huis als een koopje. :D
Mijn huidige huis is dus 20m2 kleiner, ligt vrijer, en is getaxeerd op bijna 2 ton minder.
Dus ergens moet er toch lucht in deze prijs zitten...
pi_203912105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee. Vluchtelingencrisis is de nekslag geweest.
Ik kan wel raden wie aan welke kant stond :*
pi_203912132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:

550k vraag....
Wel verdomd mooi en ruim plus tuin. ( behalve onder het schuine dak).
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:19:35 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203912171
Ik ben nu bijna failliet, maar we gaan dit jaar 2x een (ruime) week weg: Schotland in mei en de Algarve in september *O*

Algarve O+
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-03-2022 20:24:37 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203912223
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik kan wel raden wie aan welke kant stond :*
pi_203912224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:16 schreef fietsie het volgende:
Mijn huidige huis is dus 20m2 kleiner, ligt vrijer, en is getaxeerd op bijna 2 ton minder.
Dus ergens moet er toch lucht in deze prijs zitten...
Ik weet niet hoe jouw huis eruit ziet. Maar dit huis ziet er natuurlijk wel erg netjes uit. Los van die belachelijk grote bank. Ik kan me best voorstellen dat dit veel mensen aanspreekt. Maar misschien is het inderdaad belachelijk hoor, geen idee van de prijzen daar.
pi_203912271
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben nu bijna failliet, maar we gaan dit jaar 2x een (ruime) week weg: Schotland in mei en de Algarve in september *O*

Algarve:
SPOILER
Wow. Ik hoop dat het zo mooi is als op de plaatjes :Y
Niks voor mij trouwens, maar het ziet er luxe en mooi uit.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:24:05 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203912276
quote:

[..]
Hier zou het inderdaad een koopje zijn. Mits je uberhaupt zulke prijzen kunt neerleggen (wat lastig is als je niet reeds een koophuis hebt met overwaarde).

Overigens is het niet mijn stijl. Ik hou van oude huizen. En nog wat zaken die niemand interessant vind tegenwoordig (dichte keuken, bad, ruime slaapkamers, stijlelementen die vehouden blijven ipv zwarte stalen taatsdeuren galore etc.).

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-03-2022 20:51:13 ]
pi_203912341
Oh ja, wij gingen dus vandaag een huis bezichtigen. Makelaar moet daar ruim 100km enkele reis voor rijden, en vandaag paste dat in zijn agenda. We waren er allemaal netjes op tijd. Hij wil de deur openen... wil die deur niet open met die sleutel. Was echt de goede sleutel zegt hij, hij zegt dat er waarschijnlijk iemand (illegaal) in het huis gewoond heeft die het slot vervangen heeft. Buurman zei dat er idd iemand gewoond had in december en het huis staat al meer dan half jaar te koop.
Blijft wel reuze interessant pand, dus wie weet komt er nog een vervolg.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:30:24 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203912436
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Wow. Ik hoop dat het zo mooi is als op de plaatjes :Y
Niks voor mij trouwens, maar het ziet er luxe en mooi uit.
Thanks!

Zo luxe hoeft nou ook weer niet persé hoor. Al is het wel mooi meegenomen. Maar dit heeft t.o.v. vorig jaar het voordeel dat het niet op 1 of ander resort ligt. Meer privacy.

Verder is het vorig jaar erg goed bevallen om een huurauto te hebben. Als we ruim in de vakantiedagen zaten zou ik het ook prima vinden met de eigen auto te gaan, maar ja..
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:31:23 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203912452
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:26 schreef sigme het volgende:
Oh ja, wij gingen dus vandaag een huis bezichtigen. Makelaar moet daar ruim 100km enkele reis voor rijden, en vandaag paste dat in zijn agenda. We waren er allemaal netjes op tijd. Hij wil de deur openen... wil die deur niet open met die sleutel. Was echt de goede sleutel zegt hij, hij zegt dat er waarschijnlijk iemand (illegaal) in het huis gewoond heeft die het slot vervangen heeft. Buurman zei dat er idd iemand gewoond had in december en het huis staat al meer dan half jaar te koop.
Jullie konden er niet in? :o
Bummer -O-
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:32:02 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203912464
quote:
Schijnt heel veel te gebeuren in Spanje. zigeuners die in je huis gaan wonen en dan niet meer weg gaan.
pi_203912485
quote:
Dan sta je toch ook raar te kijken.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:44:07 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203912718
En Sywert had alweer een get out of jail for free card....
En het is vast tendentieus, niet objectief enzo, maar "wat gek" dat de twee andere verdachten nog wel vast zitten.
pi_203912729
quote:
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:46:53 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_203912786
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dingen in de keuken open neerzetten is niet heel handig. Tenzij een turboafzuigkap. Alles wordt vettig en vochtig van het koken.
Voor de kasten een glazen deur kan dan wel. Dit is makkelijk schoon te houden en alles staat toch in zicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:50:25 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203912869
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:46 schreef z80 het volgende:

[..]
Dingen in de keuken open neerzetten is niet heel handig. Tenzij een turboafzuigkap. Alles wordt vettig en vochtig van het koken.
Voor de kasten een glazen deur kan dan wel. Dit is makkelijk schoon te houden en alles staat toch in zicht.
Het is ad zijkant vd keuken, niet in de keuken ;)
pi_203912888
quote:

[..]
Ja, dat :D
Ter vergelijk, ook vraagprijs 550k..
klik
En reken maar dat daar nog 50-100k (denk eerder 100) bovenop gaat..

Uiteraard qua locatie onvergelijkbaar, maar toch even voor referentiekader van Randstad-kopers haha
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:53:15 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203912930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
klik

Uiteraard qua locatie onvergelijkbaar, maar toch even voor referentiekader van Randstad-kopers haha
Maar op zo'n hok krijg je toch nooit een hypotheek van meer dan, zeg... 250k?
En dan de rest contant??
pi_203912940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
klik

Maar ook hier speelt de sfeervolle inrichting misschien wel een rol. :D
pi_203912958
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:53 schreef fietsie het volgende:
En dan de rest contant??
Je zou het niet geloven, maar bij een hypotheek kijken ze niet alleen naar wat de stenen waard zijn.
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:57:52 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:54 schreef Myraela het volgende:

[..]
Je zou het niet geloven, maar bij een hypotheek kijken ze niet alleen naar wat de stenen waard zijn.
Ik was dus bezig met financiering voor deze, puur om te zien of we het makkelijk rond konden krijgen voor we met een bod gingen komen...

https://www.funda.nl/koop/mildam/huis-42610912-de-dobbe-48/

En dat was dus echt niet 100% te financieren volgens de geraadpleegde 2 financiers..
Ondertussen test-fietstocht gemaakt, en geconstateerd dat het een rot-rit is naar school voor uk., dus wordt t m sowieso niet.
pi_203913043
Wij zagen bij ons huis dus hoe de prijs opgebouwd is, dan wil je ook wel janken. Alleen voor de grond, kavel van 108m, betalen we 375k. Dan moeten ze nog beginnen met bouwen.
pi_203913069
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
En dan de rest contant??
Oh jawel hoor, taxatiewaarde zit vrij vaak 'toevallig' zo ongeveer op aankoopprijs. Of er iets onder, maar echt niet veel. Dit is nou eenmaal de markt op dit moment. En dan heb ik bewust dus nog een vrij klein lelijk huis gekozen om op die 550k te komen.
Deze is dicht bij mijn huis, wel wat groter maar een postzegel tuin die vrijwel altijd schaduw heeft, vraagprijs 625 en daar is vrij zeker 100k overheen gegaan als ik kijk naar verkoopprijzen van andere huizen hier in de buurt die ik weet van half jaar geleden.
pi_203913196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik was dus bezig met financiering voor deze, puur om te zien of we het makkelijk rond konden krijgen voor we met een bod gingen komen...

En dat was dus echt niet 100% te financieren volgens de geraadpleegde 2 financiers..
Ondertussen test-fietstocht gemaakt, en geconstateerd dat het een rot-rit is naar school voor uk., dus wordt t m sowieso niet.

Niet 100% te financieren, of was het overbieden niet mee te financieren? Ik heb hier nog niet vaak gehoord dat ze onder de vraagprijs taxeren, tenzij echt een kleine bouwval.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:06:19 #169
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203913222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gaat gewoon op basis van taxatiewaarde. Dus als er in de omgeving meer huizen voor zulke prijzen zijn verkocht is het te onderbouwen en kan je het gewoon lenen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:06:40 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913234
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
Niet 100% te financieren, of was het overbieden niet mee te financieren? Ik heb hier nog niet vaak gehoord dat ze onder de vraagprijs taxeren, tenzij echt een kleine bouwval.
Nee niet 100% te financieren; taxatie stokte echt bij 5 ton. Hij staat ook al voor de derde keer op Funda.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:07:52 #171
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203913267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh jawel hoor, taxatiewaarde zit vrij vaak 'toevallig' zo ongeveer op aankoopprijs. Of er iets onder, maar echt niet veel. Dit is nou eenmaal de markt op dit moment. En dan heb ik bewust dus nog een vrij klein lelijk huis gekozen om op die 550k te komen.
Deze is dicht bij mijn huis, wel wat groter maar een postzegel tuin die vrijwel altijd schaduw heeft, vraagprijs 625 en daar is vrij zeker 100k overheen gegaan als ik kijk naar verkoopprijzen van andere huizen hier in de buurt die ik weet van half jaar geleden.
Nou dat is niet helemaal waar, hetgeen je overbiedt krijg je vaak niet helemaal meegetaxeerd. Maar je komt vaak wel een heel eind.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:08:04 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:06 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Gaat gewoon op basis van taxatiewaarde. Dus als er in de omgeving meer huizen voor zulke prijzen zijn verkocht is het te onderbouwen en kan je het gewoon lenen.
Zulke huizen staan er verder niet; dorpje staat verder vooral vol met kleintjes.
En ja, er was vast met meer zoeken een oplossing te vinden, maar da's nu niet meer nodig.
pi_203913293
In heel veel landen is 100% financieren helemaal geen optie... Wij hebben veel geluk gehad dat we 90% gefinancierd kregen, normaal gesproken is het hier 80%..
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:11:40 #174
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203913372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zulke huizen staan er verder niet; dorpje staat verder vooral vol met kleintjes.
En ja, er was vast met meer zoeken een oplossing te vinden, maar da's nu niet meer nodig.
Voor ons nieuwe huis heeft de taxateur ook 3x het rapport moeten aanpassen voor het werd goedgekeurd door nwwi. Heel lastig goed vergelijkbare panden te vinden om de prijs te rechtvaardigen.
Maar het is gelukt *O*
pi_203913430
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nou dat is niet helemaal waar, hetgeen je overbiedt krijg je vaak niet helemaal meegetaxeerd. Maar je komt vaak wel een heel eind.
Er worden hier aan de lopende band soortgelijke huizen voor soortgelijke prijzen verkocht (je moet zo'n beetje standaard 100k, zo niet meer, bij de vraagprijs optellen hier) dus het zou me echt niet verbazen als het bij deze huizen wel gewoon voor (vrijwel) de aankoopprijs getaxeerd wordt. Het heet ook alleen maar overbieden omdat ze de vraagprijs achterlijk laag gezet hebben.. toen ik eind 2019 naar woningen/appartementen tot 400k aankoopprijs zocht gaf de makelaar al aan dat ik het filter op Funda maar beter op 325k kon zetten, alles erboven ging sowieso voor meer dan 400k weg en alles tussen 300-325k zou ook al lastig worden.

Die opmerking sloeg dus op 'hier', omdat fietsie ook reageerde op het huis dat ik linkte, kan idd best wel zijn dat het op andere plekken anders is.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:16:25 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203913463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Er worden hier aan de lopende band soortgelijke huizen voor soortgelijke prijzen verkocht (je moet zo'n beetje standaard 100k, zo niet meer, bij de vraagprijs optellen hier) dus het zou me echt niet verbazen als het bij deze huizen wel gewoon voor (vrijwel) de aankoopprijs getaxeerd wordt. Het heet ook alleen maar overbieden omdat ze de vraagprijs achterlijk laag gezet hebben.. toen ik eind 2019 naar woningen/appartementen tot 400k aankoopprijs zocht gaf de makelaar al aan dat ik het filter op Funda maar beter op 325k kon zetten, alles erboven ging sowieso voor meer dan 400k weg en alles tussen 300-325k zou ook al lastig worden.
Ok ja als ze de vraagprijzen laaghouden misschien wel.
De meeste makelaars passen die vraagprijzen aan op basis van de verkoopprijzen uit de buurt. Dus worden ze steeds hoger (en bieden mensen alsnog dik over)
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:17:44 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_203913492
quote:
Je moet ook een oven met magnetron zoeken. Dan heb je een volwaardige oven, met bijbehorende temperaturen en prijs.
De magnetron met oven functie is ontwikkeld om op een groep waar meer verbruikers op zitten te werken. Dus niet de volle 16A te gebruiken. Een oven zit normaalgesproken wel op een eigen groep. En kan dan ook de volle 16A uit de muur slurpen.

Liep hier tegen het zelfde probleem aan. Er staat nu nog steeds een oude magnetron met hetelucht die bovenin de 250 net aan tikt. Vervanging door een oven gaat niet. Ik heb geen groep meer vrij in de kast. En die zou dan ook nog naar de keuken toe moeten.
pi_203913494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:16 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ok ja als ze de vraagprijzen laaghouden misschien wel.
De meeste makelaars passen die vraagprijzen aan op basis van de verkoopprijzen uit de buurt. Dus worden ze steeds hoger (en bieden mensen alsnog dik over)
Het gebeurt hier beide. De vraagprijzen worden hoger, want de verkoopprijzen worden hoger, maar de vraagprijzen liggen nog steeds vér onder de aankoopprijzen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:19:47 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Je moet ook een oven met magnetron zoeken. Dan heb je een volwaardige oven, met bijbehorende temperaturen en prijs.
De magnetron met oven functie is ontwikkeld om op een groep waar meer verbruikers op zitten te werken. Dus niet de volle 16A te gebruiken. Een oven zit normaalgesproken wel op een eigen groep. En kan dan ook de volle 16A uit de muur slurpen.

Liep hier tegen het zelfde probleem aan. Er staat nu nog steeds een oude magnetron met hetelucht die bovenin de 250 net aan tikt. Vervanging door een oven gaat niet. Ik heb geen groep meer vrij in de kast. En die zou dan ook nog naar de keuken toe moeten.
Maar die zijn dan toch inbouw?

Ik heb inmiddels een identieke oven op de kop getikt waarvan de deur was gesloopt, en het grill element overgezet.
Morgen testen..
pi_203913632
Ik ben benieuwd, @fietsie :)

Ik heb de handleiding van mijn combimagnetron er even bijgepakt. Het is echt een dubieus ding :D
Een Lifetec MD12801, ook onder het merk Medion verkocht, en waarschijnlijk ooit bij de Aldi gehaald _O-
Hij kan in stapjes van 15 graden naar 230 graden dus dat is ook niet wat jij wilt.
Hij wordt wel goed heet, want er zit ook een gloeispiraal onder de bakplaat. Fijn voor pizza's want dan wordt de bodem ook goed gaar. :9
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:12 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913695
Kijk we hebben ook de discussie gehad dat we sowieso gaan verhuizen, en dat het dus ook een "tijdelijke oplossing" mag zijn.

Maar het is natuurlijk bizar om een apparaat te kopen wat je later nooit meer wilt gebruiken...
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:33:06 #182
63722 z80
I fink you freaky
pi_203913786
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar die zijn dan toch inbouw?

Ik heb inmiddels een identieke oven op de kop getikt waarvan de deur was gesloopt, en het grill element overgezet.
Morgen testen..
Element kun je ook gewoon los kopen.

En de oven is inbouw ja. Maar wat let je om er zelf een "jasje" omheen te zetten ipv een kastje?
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:36:43 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203913844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:33 schreef z80 het volgende:

[..]
Element kun je ook gewoon los kopen.

En de oven is inbouw ja. Maar wat let je om er zelf een "jasje" omheen te zetten ipv een kastje?
Dat wordt meten... Er hangt een hangkast boven, en er staat een droger onder..
pi_203913948
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Denk het niet.

Fictieve som:

Villa voor 4 personen 1000 euro
Villa voor 10 personen 2000 euro

Eten voor 4 personen 200 euro
Eten voor 10 personen 500 euro

Dus het verschil tussen:

1000+200/ 2= 600 euro per financier (eentje valt weg uit gezin 2 want die bestaat in dit voorbeeld niet)

Of

2000+500/ 3 = 833 euro voor gezin 1 en 1666 euro voor gezin 2 of 2500/5 = 500 euro voor gezin 1 en 2000 euro voor gezin 2

Bwehehehe. Haal er een financier en de rest van dat gezin uit en het wordt inderdaad goedkoper.
Maar de huidige boeking door 3 delen maakt het wel een stuk duurder voor het kleinste gezin.

Edit: o wacht, jij bedoelde natuurlijk terugrekenen naar de 8 personen die niet de feestvarkens zijn. Waarbij een groot aantal van die bedragen door twee financiers opgehoest moeten worden. Kom ik waarschijnlijk op dezelfde bedragen uit maar geen zin om na te rekenen :P
Het ging mij om kosten pp. Dus in geval 1 betaal je 1200/4=300 de man en in geval 2 2500/10=250 de man.
Dat is in jouw geval ook goedkoper want 1/5 vs 4/5 dus je betaalt maar 500 ipv te veel :p
pi_203914043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:46 schreef z80 het volgende:

[..]
Kook jij op gas?
Sinds ik op inductie kook heb ik nul herkenning bij deze boodschap.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:50:29 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_203914126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat wordt meten... Er hangt een hangkast boven, en er staat een droger onder..
Staat de oven op de droger? Dan weet ik wel waarom de elementen stuk gaan. De gloeidraad die daar in zit wordt op zijn plek gehouden door zand. Door gebruik wordt de draad langzaamaan iets langer/rekt uit. En als je dan ook nog eens goed schut en rammelt komt de gloeidraad vanzelf een keer tegen de behuizing van het element.

Gaat echt niet uitmaken welk merk of model je gaat nemen. Om de paar jaar is het over.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:51:58 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203914158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:50 schreef z80 het volgende:

[..]
Staat de oven op de droger? Dan weet ik wel waarom de elementen stuk gaan. De gloeidraad die daar in zit wordt op zijn plek gehouden door zand. Door gebruik wordt de draad langzaamaan iets langer/rekt uit. En als je dan ook nog eens goed schut en rammelt komt de gloeidraad vanzelf een keer tegen de behuizing van het element.

Gaat echt niet uitmaken welk merk of model je gaat nemen. Om de paar jaar is het over.
Nee de oven staat op een betonnen plaat die in de muur zit met keilbouten vanaf de andere kant. Er is nul contact tussen droger en oven, tussen droger en plaat of tussen droger en muur.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:53:20 #188
63722 z80
I fink you freaky
pi_203914186
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kook jij op gas?
Sinds ik op inductie kook heb ik nul herkenning bij deze boodschap.
Nee inductie. Maar pasta geeft behoorlijk waterdamp. Een goede tomatensaus inkoken ook.
Vlees stoven geeft een vettige damp.
Als je een afzuigkap hebt die goed zijn wek doet en de vuile lucht naar buiten werkt gaat het wel. Recirculatie haalt in het beste geven het vet uit de lucht. Het vocht wordt netjes rond geblazen.
pi_203914207
Ik heb een goeie afzuigkap. Maar dat had met gas echt niet mogen baten.
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:54:59 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203914217
Hebben jullie nog tips? TRV / Schotland
pi_203914501
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het ging mij om kosten pp. Dus in geval 1 betaal je 1200/4=300 de man en in geval 2 2500/10=250 de man.
Dat is in jouw geval ook goedkoper want 1/5 vs 4/5 dus je betaalt maar 500 ipv te veel :p
Nu gaan we de (voor mij) hogere wiskunde in maar vergeet je dan niet dat de feestelingen niet meebetalen?
Die moet je ook nog doorrekenen en kom je dan niet bij mijn berekening uit?

Zo te zien wel als ik kijk naar kosten voor het kleinste gezin: 600 euro voor scenario 1 en 500 euro voor scenario 2b (dat 1/5 vs 4/5 verhaal).
pi_203914615
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nu gaan we de (voor mij) hogere wiskunde in maar vergeet je dan niet dat de feestelingen niet meebetalen?
Die moet je ook nog doorrekenen en kom je dan niet bij mijn berekening uit?

Zo te zien wel als ik kijk naar kosten voor het kleinste gezin: 600 euro voor scenario 1 en 500 euro voor scenario 2b (dat 1/5 vs 4/5 verhaal).
Met in alle gevallen de conclusie dat jij in de 50/50 van scenario 1 dan wel 1/5 4/5 van scenario 2 beter af bent bij gezin2 van 7 man dan met gezin2 van 1 persoon :P

Dus: meer mensen is goedkoper.
Behalve als je de ouders van die mensen bent :'(
pi_203914677
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Met in alle gevallen de conclusie dat jij in de 50/50 van scenario 1 dan wel 1/5 4/5 van scenario 2 beter af bent bij gezin2 van 7 man dan met gezin2 van 1 persoon :P
Als die 7 man ieder zouden betalen wel ja _O-

De singles trekken altijd aan het kortste eind ;( Zelfs als (of misschien wel juist omdat) ze geen kostenposten op de wereld zetten :7
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:23:07 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_203914715
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De singles trekken altijd aan het kortste eind ;( Zelfs als (of misschien wel juist omdat) ze geen kostenposten op de wereld zetten :7
Maar je krijgt er zoveel voor terug. :+
pi_203914724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:23 schreef z80 het volgende:

[..]
O ja? Vertel?
pi_203914729
Elin op vogeljacht. Ze snapte er niets van :D

pi_203914780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin op vogeljacht. Ze snapte er niets van :D

[ afbeelding ]
Eckte kat O+

Enige wat hier vanavond langsvloog was een dikke boer. De grafluchten dreven vervolgens mijn kant uit :X
pi_203914802
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Whut?
De ouders dokken toch 4/5? Hoe trek jij daar aan het kortste eind?
pi_203914827
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut?
De ouders dokken toch 4/5? Hoe trek jij daar aan het kortste eind?
Dat was nog voor je toevoeging :P Het is hier keurig verdeeld, laat ze maar bloeden :7
Maar je ziet aan het verhaal van Kaatje dat dat niet altijd zo gebeurt.

En hoe wist jij dat ik dat kleinste gezin was :o

:P
pi_203914838
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:23 schreef z80 het volgende:

[..]
Wacht! Ik weet iets!

Kerona *O* *O* *O*
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:42:07 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203914983
O
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wacht! Ik weet iets!

Kerona *O* *O* *O*
Of een fijn geniepig buikgriepje
pi_203915346
Ondertussen gaat het hier lekker met corona onder de carnavalsvierders :') je verwacht het niet.
pi_203915390
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen gaat het hier lekker met corona onder de carnavalsvierders :') je verwacht het niet.
En wintersport, 2020 all over again ( maar gelukkig veel gevaccineerden)
pi_203915459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En wintersport, 2020 all over again ( maar gelukkig veel gevaccineerden)
Mijn schoonmoeder heeft het nu ook, zit zelfs aan de prednison. Maar gelukkig gevaccineerd inderdaad, wil niet weten hoe het anders zou zijn nu.
pi_203915493
quote:
Tja....
pi_203915712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 23:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Mijn schoonmoeder heeft het nu ook, zit zelfs aan de prednison. Maar gelukkig gevaccineerd inderdaad, wil niet weten hoe het anders zou zijn nu.
-O-
pi_203915824
@sigme :o Die slangggg O+
pi_203916660
quote:
Jup. Al zijn de mensen die ik nu ken met COVID al voor de drie dolle dagen besmet geraakt. Er zullen er vast nog een hoop volgen.

Ik hoorde gisteren dat iemand een positieve zelftest had. Twee dagen geleden zat ik een half uurtje naast haar op ongeveer 1,5m. Zelftesten maar mee op vakantie :')
pi_203916663
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:42 schreef fietsie het volgende:
O
[..]
Of een fijn geniepig buikgriepje
En dan zeggen ze dat kinderen egoïstisch zijn O+
pi_203916675
Goedemorgen!
Ik ga vandaag nog een paar uurtjes kantoorwerken-in-Spanje en daarna echt 10 dagen vrij.
pi_203916770
Goedemorgen!
Vandaag hard werken en dan vanavond nog training geven en dan nog een dagje en dan weekend.
Wat is het een vermoeiende week :')
pi_203916910
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:36 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag hard werken en dan vanavond nog training geven en dan nog een dagje en dan weekend.
Wat is het een vermoeiende week :')
Is er voor jou al examen of tussentijdse toets aangevraagd eigenlijk? Hier zit er dus een 4! Maanden wachttijd op }:| :'(
pi_203917036
quote:
Gevaccineerd & mildere omicronvariant, komt vast goed :Y Net als voor de meeste andere besmette carnavalsgangers.

Blijkbaar roept Fitbit de Ionic terug wegens gevaar op brandwonden. Die heb ik al meer dan 2 jaar, misschien wel 3. Meestal gaan die Fitbits niet heel veel langer mee, dus ik denk dat ik maar meedoe aan de terugroepactie. Levert 209 euro op. Alhoewel ik geen enkele andere Fitbit net zo handig en mooi vind, dat is wel jammer. Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
pi_203917379
Ik ben best wel content geweest met mijn Charge 3.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 09:04:33 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203917422
Zo. De STAP-aanvraag is gelukt. :)
De aanvraag was blijven liggen wegens de vele aanvragen, waardoor ik het STAP-bewijs nog niet had gekregen. Een belletje net was genoeg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203917434
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jup. Al zijn de mensen die ik nu ken met COVID al voor de drie dolle dagen besmet geraakt. Er zullen er vast nog een hoop volgen.

Ik hoorde gisteren dat iemand een positieve zelftest had. Twee dagen geleden zat ik een half uurtje naast haar op ongeveer 1,5m. Zelftesten maar mee op vakantie :')
3 dagen wat ik dat voor nep carnaval? ;)

En lekker is dat....hopelijk blijf je negatief op vakantie.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Gevaccineerd & mildere omicronvariant, komt vast goed :Y Net als voor de meeste andere besmette carnavalsgangers.

Blijkbaar roept Fitbit de Ionic terug wegens gevaar op brandwonden. Die heb ik al meer dan 2 jaar, misschien wel 3. Meestal gaan die Fitbits niet heel veel langer mee, dus ik denk dat ik maar meedoe aan de terugroepactie. Levert 209 euro op. Alhoewel ik geen enkele andere Fitbit net zo handig en mooi vind, dat is wel jammer. Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
De Charge blijf ik fijn vinden. Mijn man heeft nu de Versa en daar is ie ook blij mee, maar is wel een stuk groter.
pi_203917749
Ik heb een Inspire HR, die bevalt ook goed.

We maken het niet makkelijker he? :D
pi_203918274
Ik wil nooit meer anders dan Garmin O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 10:23:06 #219
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203918550
Energieafrekening binnen. Ik krijg 550 euro terug _O-
pi_203918554
Mogge!

Geen tips hier want gewoon een htk horloge. Heb er één op proef gehad maar werd er helemaal nerveus van, zat steeds op dat ding te kijken.
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:27:49 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203918615
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:23 schreef borisz het volgende:
Energieafrekening binnen. Ik krijg 550 euro terug _O-
Nice ^O^
Dat kan mooi in de pot voor komend jaar ;) Jij hoeft bijna niet te stoken vanwege je buren toch? Merk je nog dat zij de kachel wat lager hebben gezet ofzo?
Spoilers!
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:35:19 #222
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203918722
Nu de ergste kou achter de rug is (in theorie), heb ik de thermostaten wat lager gezet. De radiatoren in de keuken kunnen eerder op de avondstand en eerder op de nachtstand. De vloerverwarming kan zowel 's nachts als overdag een halve graag lager.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 10:39:57 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203918801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nice ^O^
Dat kan mooi in de pot voor komend jaar ;) Jij hoeft bijna niet te stoken vanwege je buren toch? Merk je nog dat zij de kachel wat lager hebben gezet ofzo?
Verwarming gaat via de VVE, die moet ik nog terugkrijgen. Maar ook daar verwacht ik +-900 euro terug van 1,5 jaar. Mijn energiekosten zijn +- 25 euro in de maand. De vaste lasten voor de blokverwarming zegmaar :+

Ik heb een netto verbruik van -683kwh. Electra -324 euro. Gas 311 euro (164m3, alleen voor koken en douchen). Voorschot stond op 31 euro in de maand en Ik had nog een bonus van 135 euro. Eigenlijk moet ik van het gas af en over gaan op boiler of doorstroomtoestel en over op inductie. Dat zou zich in mijn situatie terugverdienen.
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:44:29 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203918875
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:39 schreef borisz het volgende:

[..]
Verwarming gaat via de VVE, die moet ik nog terugkrijgen. Maar ook daar verwacht ik +-900 euro terug van 1,5 jaar. Mijn energiekosten zijn +- 25 euro in de maand. De vaste lasten voor de blokverwarming zegmaar :+

Ik heb een netto verbruik van -683kwh. Electra -324 euro. Gas 311 euro (164m3, alleen voor koken en douchen). Ik had een voorschot van 31 in de maand. en ik had nog een bonus van 135 euro. Eigenlijk moet ik van het gas af en over gaan op boiler of doorstroomtoestel en over op inductie. Dat zou zich in mijn situatie terugverdienen.
Goede geregeld joh. Ben je al bezig met van het gas af gaan? Ik heb je er inderdaad al vaker over gehoord.

Ik heb erg benieuwd wat onze eindafrekening gaat zijn. Ik hoop dat we onder de 1000 kuub gas blijven, dat zou echt een mijlpaal zijn.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 10:47:50 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203918933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Goede geregeld joh. Ben je al bezig met van het gas af gaan? Ik heb je er inderdaad al vaker over gehoord.

Ik heb erg benieuwd wat onze eindafrekening gaat zijn. Ik hoop dat we onder de 1000 kuub gas blijven, dat zou echt een mijlpaal zijn.
Mijn meterkast is al 'van het gas af proof'. Voor de rest is het alleen bij woorden gebleven :s) .
pi_203919248
Nice Boor ^O^

Wij krijgen qua inkomstenbelasting ook een leuk bedrag terug. w.s. ivm met al die versprokkelde pensioentjes van g die allemaal wat inhouden. Prima *G*

En onze gasprijs staat voor 3jr vast. Ook wel blij mee.
pi_203919261
quote:

[..]
Gemist.
Dit is wel heel -O-
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 maart 2022 @ 11:12:05 #228
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:18 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203919649
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:05 schreef Blues het volgende:
Nice Boor ^O^

Wij krijgen qua inkomstenbelasting ook een leuk bedrag terug. w.s. ivm met al die versprokkelde pensioentjes van g die allemaal wat inhouden. Prima *G*

En onze gasprijs staat voor 3jr vast. Ook wel blij mee.
Komend jaar betaal ik 75% meer voor gas idd wrs 100 euro op jaarbasis. Nog altijd een schijntje, maar des te meer redenen om van het gas af te gaan.

De IB moet ik nog ook inloggen. Zal denk ik rond de 800 euro zijn. Die stop ik terug in mijn hypotheek. :)
pi_203919688
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

Algarve O+
SPOILER
Oh O+ Klinkt goed!

Wij gaan in juni met Eliza naar Corfu. Alleen maar goede ervaringen, maar het is niet goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 03-03-2022 11:27:40 ]
pi_203921466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:24 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb een Inspire HR, die bevalt ook goed.

We maken het niet makkelijker he? :D
Nee, geloof dat alle modellen die op de markt zijn nu genoemd zijn :+

Wat betaal jij weinig voor je energie borisz :o
pi_203922026
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/859 Iemand hier die lyrisch is over zijn/haar Fitbit die nu nog te koop is?
Niet snel lyrisch over een horloge, maar mijn versa 3 is heus wel prettig hoor.
pi_203922442
Ik had ooit een Samsung activity tracker. Die was kut, dus koop die niet!
pi_203922501
quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:12 schreef Kreator het volgende:
@:candaasje kom je bij me in de straat wonen?

https://www.funda.nl/koop(...)gin-julianalaan-1-a/
Ik zoek nog een donateur vastgoedinvesteerder denk ik, maar ik wil je best mijn bankrekeningnr dmmen? O-)

Moggu...eh middag allen. Dat was een bezig nachtje. Nu 5 uur geslapen en klaarwakker :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Candaasje op 03-03-2022 14:59:27 ]
pi_203922913
Vriend heeft zo'n Apple Watch. Die bevalt ook erg goed, maar dan moet je dus wel een Iphone hebben en de prijscategorie is ook wel een andere dan veel andere smartwatches.

Ik zou er heel onrustig van worden (ik word al onrustig van mail die openstaat/binnenkomt) dus ik heb er voor mezelf bewust geen aangeschaft :)
pi_203923124
Balkon was even heerlijk in het zonnetje maar je moet niet stil zitten. Kwam dus goed uit dat de ereader leeg was _O-
Klusmeneer is weg, en rond om de wastafel is al het oude (en lelijke) kit weg en mooi nieuw kit. De douchecabine komt later aan de beurt. Knul is een enorm pietje precies (heel fijn) en de badkamer glimt en blinkt _O_
pi_203923237
Ik vond de Apple Watch een kleine teleurstelling toen ik van een Fitbit kwam. De extra functies zijn leuk, maar de accuduur is zo teleurstellend. Al kun je m'n ouderwetse Fitbit natuurlijk ook niet vergelijken met een volledige smartwatch.

Nu ik eraan gewend ben en een houdertje met oplader naast m'n bed heb, gaat het wel prima. Maar dan mis je dus wel je slaapmonitor.
pi_203923327
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de Apple Watch een kleine teleurstelling toen ik van een Fitbit kwam. De extra functies zijn leuk, maar de accuduur is zo teleurstellend. Al kun je m'n ouderwetse Fitbit natuurlijk ook niet vergelijken met een volledige smartwatch.

Nu ik eraan gewend ben en een houdertje met oplader naast m'n bed heb, gaat het wel prima. Maar dan mis je dus wel je slaapmonitor.
Vriend heeft hem 's nachts vaak wel om. Af en toe legt 'ie hem tussendoor eens aan de lader, maar eigenlijk valt het me niet tegen. Hangt er denk ik wel vanaf hoe intensief je hem gebruikt, mijn vriend is een kei in het kunnen negeren van WA berichtjes en andere afleiding tijdens werktijd, dus al die uren heeft die watch het rustig :D

Reminds me, ik moet een nieuw klokje bestellen. De laatste is in de wasmachine van het werk gesneuveld. Nu moet ik elke keer met - niet zelden smerige handen - mijn mobiel tevoorschijn halen.
(Ik kan je wel vertellen: Samsungs zijn poep-en bloedbestendig! :+ )
pi_203923391
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Balkon was even heerlijk in het zonnetje maar je moet niet stil zitten. Kwam dus goed uit dat de ereader leeg was _O-
Klusmeneer is weg, en rond om de wastafel is al het oude (en lelijke) kit weg en mooi nieuw kit. De douchecabine komt later aan de beurt. Knul is een enorm pietje precies (heel fijn) en de badkamer glimt en blinkt _O_
Fijn!
Ik zit nu ook ff in de tuin nog. Met dubbel vest wel lekker maar niet te lang. Heb een prachtig nieuw boekje, 2 delen, 333 vogels van Peter Vos.

En we hebben vandaag iets nieuwerwets gedaan: vaste telefoon opgezegd. Die was kapot en we worden er bijna nooit meer op gebeld.
Wel even bij alle instanties ingelogd en doorgelopen of er toevallig nog een vast nr staat.
Alles weer geupdate *O*

Oh en ik heb geen horloges of fitbits. Alleen de Strava app voor m'n wandelingetjes en fietstochtje om ook routes en fotootjes van onderweg te delen met zus..gewoon voor de fun.
Stappenteller doe ik ook al niet aan :s)
pi_203923591
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Vriend heeft hem 's nachts vaak wel om. Af en toe legt 'ie hem tussendoor eens aan de lader, maar eigenlijk valt het me niet tegen. Hangt er denk ik wel vanaf hoe intensief je hem gebruikt, mijn vriend is een kei in het kunnen negeren van WA berichtjes en andere afleiding tijdens werktijd, dus al die uren heeft die watch het rustig :D

Reminds me, ik moet een nieuw klokje bestellen. De laatste is in de wasmachine van het werk gesneuveld. Nu moet ik elke keer met - niet zelden smerige handen - mijn mobiel tevoorschijn halen.
(Ik kan je wel vertellen: Samsungs zijn poep-en bloedbestendig! :+ )
Ik weet niet wat je intensief kunt gebruiken met zo'n ding, eigenlijk. :D Hij zit gewoon om m'n pols, maar moet dagelijks aan de lader.
pi_203923659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je intensief kunt gebruiken met zo'n ding, eigenlijk. :D Hij zit gewoon om m'n pols, maar moet dagelijks aan de lader.
Muziek/podcasts luisteren, WA-berichtjes openen/versturen, fitness-apps, dat soort dingen denk ik?
Dan merkt vriend dat het ding wel eerder op is. Andere dagen kan 'ie vaak wel 's nachts om blijven. (Hoewel ik wel eens vraag of 'ie af mag, want het ligt zo kut als je lepelt }:| )
pi_203923892
Zowaar vandaag na 6 maanden een nieuw kunst ding opgehangen - moest nog ingelijst en goede pluggen - en een ander werk na tig jaar opgehangen i.p.v. dat het op de grond staat in de slaapkamer.
Het was een beetje passen en meten. En het is gefikst. *O*

Een vaste lijn, die werkt en dan weet ik niet eens bij welke instanties gecheckt moet worden. In ieder geval de ggd 😉
En ik word niet graag mobiel gebeld, onderweg of zo.

Fitbits oid gebruik ik niet. Op de sportschool worden de inspanningen gemeten en opgeslagen in de app op de mobiel.
pi_203924144
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:33 schreef AnneX het volgende:
Zowaar vandaag na 6 maanden een nieuw kunst ding opgehangen - moest nog ingelijst en goede pluggen - en een ander werk na tig jaar opgehangen i.p.v. dat het op de grond staat in de slaapkamer.
Het was een beetje passen en meten. En het is gefikst. *O*

Een vaste lijn, die werkt en dan weet ik niet eens bij welke instanties gecheckt moet worden. In ieder geval de ggd 😉
En ik word niet graag mobiel gebeld, onderweg of zo.

Fitbits oid gebruik ik niet. Op de sportschool worden de inspanningen gemeten en opgeslagen in de app op de mobiel.
Welk een nieuw kunstwerk? *O*

Ik heb een Word document met al onze instanties en inloggegevens en ww enzo. Dus dat rijtje even nagelopen. Wel handig alles op 1 plek bij elkaar.
Ik heb er ook eentje met alle uitgaven pm.
Lijstjes O+
Organiseren O+
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:01:07 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203924211
Het is toch een bijzondere kantoor-ervaring; confcalls doen terwijl de geur van de zojuist door jezelf geboende badkamer te ruiken is...
pi_203924218
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Is er voor jou al examen of tussentijdse toets aangevraagd eigenlijk? Hier zit er dus een 4! Maanden wachttijd op }:| :'(
Nee nog niet. Maar ik ben rond les 20 van m'n pakket van 42 en ik heb geen idee wanneer ik klaar zal zijn voor examen. Nu met werk kan ik ook maar 1 uurtje in de week rijles doen ;(
pi_203924258
@Tele6 ga je intussen met plezier naar werk?
pi_203924262
Ik heb geen fitbit, maar een Garmin. Doet heel goeie GPS maar minder goeie slaaptracking
@Candaasje de snelste manier om mijn horloge leeg te slurpen is door continu GPS aan te zetten. Als je 'm lang mee wilt laten gaan, zorg je dat hij je hartslag ook niet meer bijhoudt en zet je meldingen uit zodat het scherm niet telkens op hoeft te lichten, etc. Maar dan heb je ook niks meer aan het horloge :P
pi_203924274
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Welk een nieuw kunstwerk? *O*

Ik heb een Word document met al onze instanties en inloggegevens en ww enzo. Dus dat rijtje even nagelopen. Wel handig alles op 1 plek bij elkaar.
Ik heb er ook eentje met alle uitgaven pm.
Lijstjes O+
Organiseren O+
Nog een Hundertwasser. En Matisse. Joekels, denk aan postergrootte.
Andere kleine prenten van de omgeving geweigerd, vriendelijk overheen gepraat.
Laat maar liggen.

Nu je het zegt van een worddoc. Dat had ik ooit. Staat er nog in een rolodex, alleen niet met tel.nmrs. Wèl de ww. En die zijn ook niet meer nodig.

@Tele6 is 1x week voldoende om skills uit te breiden?
Oh ja, Think is ook bezig.
pi_203924279
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:06 schreef Blues het volgende:
@:Tele6 ga je intussen met plezier naar werk?
Ja!

Zeker op dagen zoals vandaag, want er was een boel interessant werk te doen.

Maandag, dinsdag en donderdag zijn het leukste, want dan komt er veel interessant werk binnen. Woensdag en vrijdag moet ik meer op zoek naar klusjes. Dus ik heb niet zo heel veel zin in morgen. Er is ook morgen zowat niemand want alle part-timers werken op vrijdag niet en de helft van de full-timers heeft z'n tweewekelijkse vrije dag. :')
pi_203924289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee nog niet. Maar ik ben rond les 20 van m'n pakket van 42 en ik heb geen idee wanneer ik klaar zal zijn voor examen. Nu met werk kan ik ook maar 1 uurtje in de week rijles doen ;(
Ik ben er ook nog niet helemaal klaar voor. De bijzondere verrichtingen mogen nog wat soepeler. Ik ben daar best wel een aardappel mee _O-

Maar hij vond dat ik wel op het punt begon te komen dat ik ingepland kon worden. En toen was daar ineens 4 maanden wachttijd :')
pi_203924292
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nog een Hundertwasser. En Matisse. Joekels, denk aan postergrootte.
Andere kleine prenten van de omgeving geweigerd, vriendelijk overheen gepraat.
Laat maar liggen.

Nu je het zegt van een worddoc. Dat had ik ooit. Staat er nog in een rolodex, alleen niet met tel.nmrs. Wèl de ww. En die zijn ook niet meer nodig.

@:Tele6 is 1x week voldoende om skills uit te breiden?
Oh ja, Think is ook bezig.
Ik weet nog niet of het voldoende gaat zijn. Het is wel de bedoeling dat ik over een tijdje weer 2x in de week ga doen, maar ik heb werkelijk geen enkel idee hoe ik dat combineer met werk én therapie. Mijn vrije dag eens in de twee weken gaat grotendeels al op aan therapie.
pi_203924399
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja!

Zeker op dagen zoals vandaag, want er was een boel interessant werk te doen.

Maandag, dinsdag en donderdag zijn het leukste, want dan komt er veel interessant werk binnen. Woensdag en vrijdag moet ik meer op zoek naar klusjes. Dus ik heb niet zo heel veel zin in morgen. Er is ook morgen zowat niemand want alle part-timers werken op vrijdag niet en de helft van de full-timers heeft z'n tweewekelijkse vrije dag. :')
Rustig dagje dan :)
Fijn dat het bevalt!
pi_203924400
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Rustig dagje dan :)
Fijn dat het bevalt!
Ja en ik vind rustige dagjes helemaal niet leuk. :(
Geef mij maar wat te doen.
pi_203924408
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:20 schreef Tele6 het volgende:

Ja en ik vind rustige dagjes helemaal niet leuk. :(
Geef mij maar wat te doen.
Kom maar langs op de poli dan, we lopen gemiddeld 3 dagen achter :X :+
(behalve met spoed wat echt NU moet ;) uiteraard )
pi_203924449
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Kom maar langs op de poli dan, we lopen gemiddeld 3 dagen achter :X :+
(behalve met spoed wat echt NU moet ;) uiteraard )
Het stomme is, wij lopen ook achter, maar omdat ik nog niet op alle taken ingewerkt ben, kan ik niet helpen. Dan loop ik alleen maar in de weg. Daarom zijn de maandagen, dinsdagen en donderdagen beter -- dan is er wat te doen waar ik voor ingewerkt ben en dan kan ik dat de hele dag doen terwijl de anderen de achterstanden proberen in te lopen.
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:29:06 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203924507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:49 schreef Myraela het volgende:

Ik snap dat niet, ik leg als ik opsta mijn Apple Watch op de lader, ga douchen, drink koffie en wat koppensnellerij en doe hem dan weer om voor ik naar of aan het werk ga. Hij staat nu op 82%. Het is Apple Watch Series 3 die ik kocht toen die net uit was.
pi_203925157
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap dat niet, ik leg als ik opsta mijn Apple Watch op de lader, ga douchen, drink koffie en wat koppensnellerij en doe hem dan weer om voor ik naar of aan het werk ga. Hij staat nu op 82%. Het is Apple Watch Series 3 die ik kocht toen die net uit was.
Wat snap je er niet aan dan? Hoe jij het beschrijft ben je toch ook dagelijks aan het laden, alleen kies je er een ander moment voor. Mijn oude Fitbitje hoefde nog niet eens wekelijks aan de lader.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 18:27:46 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203925277
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap dat niet
Ik ook niet, alsof we niet al genoeg gestoord worden of genoeg schermtijd hebben.

Horloge heb ik überhaupt niet, plekken genoeg waarop de tijd te zien is.
pi_203925380
Garmin O+ ik zou niet eens weten wanneer ik m voor het laatst heb opgeladen. Minimaal een week geleden.. als ik veel sport (en dan dus activiteit aanzet) gaat hij wat sneller leeg, maar bij 3x per week 2 uur activiteit tracken gaat 'ie nog steeds een week mee op één lading.

Vanochtend to do lijst gemaakt, achterstallige mail van ene baan weggewerkt en begonnen aan een klus voor andere baan. Ondertussen ook de douche, het bad en de wastafel ontkalkt en de wc's schoongemaakt. Daarna wat boodschappen gedaan en een nieuwe hockeystick gekocht. Voelt als een productieve dag :) al heb ik iets minder lang gewerkt dan ik wilde, maar op zich wel in de tijd die ik wel werkte redelijk wat dingen af kunnen vinken.
Nu even in bad bijkomen en dan over ruim uurtje richting de hockey voor training geven, hardlopen :r (al kan je het nauwelijks zo noemen, lesje 0 to 5k, met 5 min warming up, 5 min cooling down en ertussen 6x 1.5min joggen met tussendoor 2min wandelen) en drankje drinken. Zin in :).
pi_203925401
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ook niet, alsof we niet al genoeg gestoord worden of genoeg schermtijd hebben.

Horloge heb ik überhaupt niet, plekken genoeg waarop de tijd te zien is.
Hoezo stoort een smartwatch je?
Ik kijk er op als ik de tijd wil weten en verder worden de statistieken automatisch bijgehouden.
Het is niet alsof ik uren (of zelf minuten) per dag op dat ding kijk.
pi_203925437
Vanavond is het tijd voor een drankje, want vandaag goed nieuws gekregen.

SPOILER
pi_203925470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:38 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond is het tijd voor een drankje, want vandaag goed nieuws gekregen.

SPOILER
Niet leuk nee, maar voor jullie een hele zorg minder, zeker met al die "buren". En ze krijgt natuurlijk een goede verzorging, da's ook een geruststelling voor jullie
pi_203925520
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet leuk nee, maar voor jullie een hele zorg minder, zeker met al die "buren". En ze krijgt natuurlijk een goede verzorging, da's ook een geruststelling voor jullie
Precies :Y
En het is ook op 5 minuten lopen ipv 20 minuten rijden dus dat is ook ideaal :)
  donderdag 3 maart 2022 @ 19:03:06 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203925811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh O+ Klinkt goed!

Wij gaan in juni met Eliza naar Corfu. Alleen maar goede ervaringen, maar het is niet goedkoop.
Thanks, en veel plezier alvast! ^O^

Het is inderdaad niet goedkoop. Maar vorig jaar met een andere aanbieder (alhoewel: moederbedrijf van Eliza), een privévilla met zwembad op een resort en ook een huurauto waren we ongeveer even veel kwijt.
pi_203925936
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 18:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Precies :Y
En het is ook op 5 minuten lopen ipv 20 minuten rijden dus dat is ook ideaal :)
Dat is ook heel fijn. Even makkelijk tussendoor een kopje koffie drinken.

Zo, even omkleden en dan naar de schouwburg. Zin in
pi_203926072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Veel plezier *O*
  donderdag 3 maart 2022 @ 19:21:47 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203926191
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Fred?
Leuk! Ik ga niet meer ;(
  donderdag 3 maart 2022 @ 19:22:41 #268
63722 z80
I fink you freaky
pi_203926210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet het een fitbit zijn?
Amazfit heeft een behoorlijke keuze "simpele" sport/smart horloges. Dit merk gaat voornamelijk voor lange accu duur en minder voor de speeltjes.
Zelf een amazfit gtr47 (groot). Zonder gps gebruik maar wel tijdens het dragen hartslagmeting aan gaat dat ding 3 weken mee voor dat de accu leeg is.
  donderdag 3 maart 2022 @ 19:24:27 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203926252
Ik heb een drukke dag gehad vandaag. Eerst naar Dirk, toen met bloemen naar mijn schoonmoeder. Daarna liet ik 20 centimeter van mijn haar knippen. Vervolgens naar Vreekens Zaadhandel voor planten en zaden.
Ik ging ook nog naar de Turkse supermarkt, Aldi, AH en naar de toko voor een avondmaal.

En! @Myreala! Ik vond iets bij de Turk!
Spoilers!
pi_203926266
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een drukke dag gehad vandaag. Eerst naar Dirk, toen met bloemen naar mijn schoonmoeder. Daarna liet ik 20 centimeter van mijn haar knippen. Vervolgens naar Vreekens Zaadhandel voor planten en zaden.
Ik ging ook nog naar de Turkse supermarkt, Aldi, AH en naar de toko voor een avondmaal.

En! @:Myreala! Ik vond iets bij de Turk!
[ afbeelding ]
OMGOMGOMG Welke Turk was dat?
  donderdag 3 maart 2022 @ 19:30:15 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203926367
quote:

[ afbeelding ]
Wat kocht je bij vreeken?
pi_203927392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Fred?
Leuk! Ik ga niet meer ;(
Yep! Jammer.
De voorstelling is uitverkocht, 600 plekken, hen nog geen 10 mannen gezien 😂
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:09:47 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203927442
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:25 schreef Myraela het volgende:

[..]
OMGOMGOMG Welke Turk was dat?
Ja, omg inderdaad! De Turk op het Admiraalsplein in Dordrecht.

Ik kon die deegvellen niet vinden trouwens.
Spoilers!
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:12:31 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203927532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 19:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat kocht je bij vreeken?
Dat hou je van me tegoed. Ik ben kapot. En de wc is verstopt.
Spoilers!
pi_203927673
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat hou je van me tegoed. Ik ben kapot. En de wc is verstopt.
:G Omg. 20 cm!

@Plantenmensen.
Uit de app is de plant verdwenen. En ik weet de naam niet meer.
Wie weet?
SPOILER
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:18:26 #276
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203927722
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Yep! Jammer.
De voorstelling is uitverkocht, 600 plekken, hen nog geen 10 mannen gezien 😂
Ja ik ga dinsdag naar sevilla dus toen het verplaatst werd heb ik geannuleerd.
Wil nu niet in een zaal vol mensen weer corona oplopen voor mij vakantie.
Maar wel jammer want leek me echt tof.
pi_203927780
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
:G Omg. 20 cm!

@:Plantenmensen.
Uit de app is de plant verdwenen. En ik weet de naam niet meer.
Wie weet?
SPOILER
Philidendron Atom
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 20:20:59 #278
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203927788
Weekend *O*
Aangezien morgen het warmste weer wordt dit weekend besloten de hort op te gaan. Verder met Limespad van Bodegraven naar Woerden. :)
pi_203927921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Philidendron Atom
Jaaaa. Dank. 💐
pi_203928038
We namen nog een avondhapje.

Lamsham van eigen lam, ansjovisolijven, chocolade, membrillo, kaas. En een kopje lokale vermouth
pi_203928164
:Y) :Y)
pi_203928424
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:29 schreef sigme het volgende:
We namen nog een avondhapje.
[ afbeelding ]
Lamsham van eigen lam, ansjovisolijven, chocolade, membrillo, kaas. En een kopje lokale vermouth
grappig, een borrelhap (?) met ook chocolade.
Tenminste: ik denk zo maar dat je de olijven niet eet bij thee. 😉
Edit: lokale vermouth dus. Lezen én onthouden @AnneX

Over vlees en de herkomst bij Keuringsdienst trouwens.
pi_203928454
quote:

[ afbeelding ]
20 cm :o
Nu een korte bob?

Morgen rustdag ;)
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:45:19 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203928541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:42 schreef Blues het volgende:

[..]
20 cm :o
Nu een korte bob?

Morgen rustdag ;)
Nee, nog steeds net over mijn schouders. Ik was alweer een jaar niet geweest. En vorige keer ging er niet zo veel af, en toen was ik al 1,5 jaar ofzo niet geweest.

Mijn haar zit weer echt lekker nu O+
Spoilers!
pi_203928681
Ik kocht voor 40 euro aan luxe slagroomvlaai. Feestje moet immers gevierd worden :Y)

Op de terugweg bedacht ik dat we in de ochtend al vertrekken en pas rond 16.00 uur het huis in kunnen :')
Koelelementen liggen in de vriezer en ik heb meteen een nuttig gebruik voor mijn badlaken morgen _O-
pi_203929012
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
grappig, een borrelhap (?) met ook chocolade.
Tenminste: ik denk zo maar dat je de olijven niet eet bij thee. 😉
Edit: lokale vermouth dus. Lezen én onthouden @:AnneX

Over vlees en de herkomst bij Keuringsdienst trouwens.
Wat had de keuringsdienst er over te melden?
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:05 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203929244
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kocht voor 40 euro aan luxe slagroomvlaai. Feestje moet immers gevierd worden :Y)

Op de terugweg bedacht ik dat we in de ochtend al vertrekken en pas rond 16.00 uur het huis in kunnen :')
Koelelementen liggen in de vriezer en ik heb meteen een nuttig gebruik voor mijn badlaken morgen _O-
Vergeet je badmuts niet.
Spoilers!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 21:11:02 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203929294
Volgens mij wordt er in de Nederlandse media weinig aandacht aan besteed, maar Gerhard Schröder ligt een beetje onder vuur

https://www.faz.net/aktue(...)roeder-17843624.html
pi_203929428
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij wordt er in de Nederlandse media weinig aandacht aan besteed, maar Gerhard Schröder ligt een beetje onder vuur

Danke!
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:18:20 #290
63722 z80
I fink you freaky
pi_203929460
quote:

En is inmiddels ook geen ereburger van Hannover meer.
https://www.bild.de/regio(...)r-79342842.bild.html
pi_203929480
quote:

Is hij dan pro-Poetin of gaat het vooral om zijn functies bij die Russische bedrijven.
pi_203929481
quote:
5s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat had de keuringsdienst er over te melden?
Verdwaald in de keten😉 golfer in TV / Keuringsdienst van waarde #37 Met een nieuwe presentratrice
Kun je vast terugzien daaro.

Hebben jullie een nieuwe makelaar afspraak al?
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 21:20:19 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203929505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is hij dan pro-Poetin of gaat het vooral om zijn functies bij die Russische bedrijven.
Hij is ook vriendje van en heeft zich ook nog niet uitgesproken tegen hem.
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:20:25 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_203929508
De opvolger, Merkel ligt ook zwaar onder vuur.
pi_203929516
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef derLudolf het volgende:

Hij is ook vriendje van en heeft zich ook nog niet uitgesproken tegen hem.
Ouch, dat wordt hem dus niet in dank afgenomen. :X
pi_203929535
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Vergeet je badmuts niet.
_O- ^O^

Gaat ingewikkeld worden. Ik moet met vlaai en slingers en weekendtas én badmuts ook nog een stukje op de fiets. Samen ouders ophalen O+ Als het niet past wordt het de groooooote weekendtas en ga ik lopen.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 21:22:36 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203929563
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef z80 het volgende:
De opvolger, Merkel ligt ook zwaar onder vuur.
Hmm daar heb ik nog niets van gehoord, behalve dat vorige week d'r handtas is gejat in een supermarkt.
pi_203929646
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Slagroomvlaai? Wtf? Dat klinkt als slagroomtaart :r

Ik heb lekker korst kersen verkeerd O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_203929735
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Slagroomvlaai? Wtf? Dat klinkt als slagroomtaart :r

Ik heb lekker korst kersen verkeerd O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Luxe vlaai van Broekmans jonguh! Allemaal losse stukken.
Champagnevlaai, passievruchtvlaai, kronselevlaai met sjokkelaat (ben ik persoonlijk erg benieuwd naar, ik ken ze alleen met sjoëm), kersen met sjoëm en riëstevlaai (want anders riskeer ik opstand).

En dan nog een opera cake. Omdat ik die niet ken en er een gouden ring (van opera :P ) op stond O+

Denk dat we het weekend wel doorkomen.
pi_203929811
Ik heb ook nog nonnevotten besteld, hoop dat ze die nog doen nu O+
pi_203929817
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')