ja hadden we het gister al overquote:
Wel wakker?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden voldoet Oekraïne? Het zijn van een Christelijke land? Schijnbaar is het voldoende om EU lid te worden als je aangevallen wordt door een ander land.
Erdogan slaat slechts de spijker op zijn kop en legt EU en NATO's hypocrisie bloot.
Ja, kom op zeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dat je niet heel Rusland laat zien. Klein stukje maar.
Het land is best groot. Rusland ingesloten door Nato schreef je.
Ah, net zoals Iran de atoom technologie van Nederland jatte, door dat een Iraanse student in Delft opeens naar Iran terug moestquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Russen hebben de technologie gejat, de beste spionnenactie ooit
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wel wakker?
Ukraine wordt kandidaat lid maar moet daarna aan dezelfde criteria voldoen die gemonitord worden zoals rechtsstatelijkheid, persvrijheid, democratische beginselen. Turkije onder Edro voldoet daar never nooit niet aan. Het is lang niet zeker dat Ukraine aan gaat voldoen en dus volledig EU-lid wordt daar gaan sowieso jaren overheen.
Eerst Nederland maar eens promoverenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja hadden we het gister al over
ik zie Nederland - Rusland in de toekomst (want ze zullen wel degraderen) en ik heb besloten dat daar (naast de uitslag) niets mis mee is
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat mensen hier niet weten dat zowel Noorwegen, Polen als Litouwen aan Rusland grenst.
Ja, je moet uitgaan van het deel van Rusland waar het gebeurt. Die toendra boeit niet en speelt strategisch amper 'n rol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg.
Wat boeit die 75% tundra van Rusland nou. Het gaat toch om het deel in het westen? Je kan zowat een atoombom gooien in het oosten en met een beetje goed mikken maak je niet of nauwelijks slachtoffers
Het gaat Putin toch niet om één of ander kut dorpje met een niet uit te spreken naan in het midden van Rusland.
Deze?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef the-eye het volgende:
Ik was de docu van Oliver Stone "Ukrain on fire" aan het kijken. Ik kan hem niet nogmaals kijken omdat hij ineens door YT als ongepast/aanstootgevend is aangemerkt
Maar laten we vooral blijven denken dat censuur alleen in Rusland voorkomt
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meh, Kaliningrad kut zit er natuurlijk nog tussen
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerst Nederland maar eens promoveren
Met 'n Nederlandse-Rus in de gelederen.
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Notabene, Turkije is als sinds 1987 kandidaat lid en nog steeds niet in staat om aan de voorwaarden te voldoen. Da's best wel bijzonder.
Ik denk niet dat ze in het Kremlin zo gek zijn dat ze denken dat de NAVO Rusland binnen wil vallen. Hij gebruikt het als narratief, maar voor zover ik het kan beoordelen wil Poetin vooral politieke macht in de voormalige Russische (puppet)gebieden. Dat is echt dat vasthouden aan het verleden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland, maar wel aan Wit-Rusland wat eigenlijk ook gewoon een uitbreiding van Rusland is met die puppet aan de macht daar.
Stel Oekraïne en Finland worden NAVO-lid en plaatsen allemaal wapens op de grens met Rusland. Voor NAVO en iedereen die normaal kan nadenken kan dat uitgelegd worden als een verdedigende actie, voor als het een keer nodig zou zijn. Putin zal dat echter zien als een "zie je wel, eerst was het in Polen en Roemenië en nu zitten ze al aan mijn grens binnen 500km van Moskou en op tientallen kilometers van St. Petersburg".
Denk ik dat dit de enige reden is van Putin? Nope, vast niet.
Speelt dit wel een grote rol? Ja, denk het wel.
Weet niet of hun import-Canadezen allemaal mee gaan doen. Als ze met hun OS-team spelen, dan is promotie een eitje. Daar verliest Nederland ook dik van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja eerst moeten die kut 'chinezen' naar boven vrees ik dus we hebben nog een jaar om de neuzen de goede kant op te krijgen en dan vanaf volgend jaar knallen
nu alvast met de pet rond voor Sprong zijn verzekering
Als er eenmaal een kernwapen gebruikt is dan is weer een stap op de escalatie-ladder genomen. Geen enkele garantie dat het bij tactische kernwapens op militaire doelen blijft. De verleiding is dan groot ze ook in te zetten tegen strategische doelen zoals bijvoorbeeld de haven van Rotterdam. Beter blijven we daar weg van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden? Een conflict escaleren met tactische, low-yield, kernwapens om de tegenstander tot de-escaleren te dwingen is deel van de Russische militaire doctrine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 01-03-2022 21:17:22 ]
De Oorlog tusssen Utrecht en Ijsselstein was een zeer bloedige voor die tijd met 4000 man krijgsvolk werden de ijsselsteiners uitgehongerd door de utrechtenarenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ehhh de oorlogen van de vrede van Utrecht was ook een wereld oorlog, voor die tijd.
Als je het hedendaagse Turkije ziet is het ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof je 12 keer blijft zitten in groep 3.
Ik vergeet dat echt steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je die enclave als deel van Rusland meetelt wel, ja. Die had ik dan weer wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |