De PI ontbreekt maar ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Duidelijk dat dit nauwkeurige aanvallen op militaire doelen zijn met nauwelijks of zelfs geen burger doden.
Ho ho zekerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Zou wat zijn hè als je ineens een atoombom live ziet ontploffen...
Damn.quote:
Is een val op het juiste moment de voorste opblazen dan staat alles stil en kun je de rest naar de hemel schieten. Deden ze in de middeleeuwen alquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:24 schreef Sunri5e het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom bombarderen ze die Russische colonne van 60km plat?
De handen van de Amerikanen zullen wel jeuken om daar met een paar Warthogs huis te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:24 schreef Sunri5e het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom bombarderen ze die Russische colonne van 60km plat?
Dit is thermobarisch wapen, heftig spul.quote:
quote:The explosives ignite the surrounding air, producing a lethal shock wave and sucking the air from the lungs of anyone in the vicinity.
Far more powerful than conventional explosives, thermobaric weapons — also known as fuel-air bombs and vacuum bombs — also have a longer burn time, which increases their destructive capacity.
Dit is zo te zien wel een andere dan dat depot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Is dat een nieuwe of dat ammo-depot van een paar dagen geleden?
NL loopt extreem achter op drone gebied. Er zijn 4 overpriced MQ-9 Reapers van Amerika gekocht maar de militaire doctrine (hoe het gebruikt wordt) loopt echt nog jaren achter op andere landen. Ik had liever gezien dat NL voor hetzelfde geld 8 ofzo Hermes 900 had gekocht. Die hebben een betere prijs/kwaliteitsverhouding en tevens heeft de leverancier Elbit Systems een heel drone ecosysteem zoals de E-CIX om verder op te bouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:
Hebben wij eigenlijk drones? Dat lijkt voor Oekraine toch echt een gamechanger te zijn
Wat het verschil in perspectief betreft ben ik het met je eens. Maar ook de usa voert zijn oorlogen natuurlijk uit eigenbelang en niet uit altruïsme.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele moeite mee om toe te geven dat de US over de afgelopen decennia de grootste agressor is geweest, met Rusland op een mooie tweede plek.
Waarom we dat vanuit ons perspectief vaak anders beoordelen is omdat de US in veel gevallen hun aanvallen uitvoerde vanuit een belang dat dicht aan ons eigen belang raakte. En omdat in het geval van de US vooral landen werden aangevallen waar andere politieke normen en waarden gelden dan in ons land wat het wat makkelijker maakt om het te 'verwerken'.
Rusland is als agressor puur bezig met hun eigen belang en probeert te voorkomen dat landen democratisch worden. Dat maakt dat het vanuit Westers perspectief erger is wat ze doen.
Zit je in de Cariben? Anders hoef je je geen zorgen te maken, daar is die ene nu als het goed is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ach man die gebruiken ze om ons in de gaten te houden.
https://defbrief.com/2022(...)d-brigade-in-europe/quote:The US Army’s 405th Field Support Brigade fully activated its Army Prepositioned Stock-2 sites, and for the first time in the brigade’s APS-2 program history it’s tasked with outfitting an entire armored brigade combat team being deployed to Europe from the United States.
All four battalions assigned to the 405th AFSB prepared and pushed out hundreds of vehicles and equipment pieces from their respective APS-2 sites in Germany during the second week of February, and now the brigade is tasked with supporting the 1st Armored Brigade Combat Team, 3rd Infantry Division deploying to Germany from Fort Stewart, Georgia, as announced by the Pentagon.
[..]
Eerder een munitie opslagplaats.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is thermobarisch wapen, heftig spul.
[..]
Ja, focus is op het grensgebied. Putin wil de Krim verbinden. Tot dusver is dat konvooi bij Kiev een afleiding, iets achter de jand houden voor als het nodig is. Lijkt het.quote:
Eigenbelang, maar ook het belang van hun alliantie en dus dat van ons. Ik zie mezelf niet als onderdeel van de USA.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat het verschil in perspectief betreft ben ik het met je eens. Maar ook de usa voert zijn oorlogen natuurlijk uit eigenbelang en niet uit altruïsme.
Meer Kharkas als dit zo doorgaat. :/quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:29 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
De Russen laten er geen gras over groeien als het gaat om het 'bevrijden' van hun broedervolk
Volgens mij is Kharkov wel de stad die het het zwaarst te verduren heeft tot dusver in deze oorlog.
Eerste optie, daar lijkt het ook wel op.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:32 schreef Anton91 het volgende:
Als je die filmpjes ziet en hoort hoe vastberaden Poetin is zijn er volgens mij maar een paar uitkomsten of een combinatie ervan. Datgene wat de NAVO/EU voor ogen heeft valt daar niet onder.
- Of ze annexeren een deel van Oekraïne
- Of ze installeren een puppet regime
- WW3
Venezuela kan hun waardeloze geld opsturen, dat kan misschien als kinetische munitie ingezet wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:33 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat een grap dat ze dit als iets positiefs melden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |