Dat is te kort door de bocht. Wat we willen is een nieuw evenwicht waarin het weer minstens 90 jaar duurt voordat er opnieuw problemen ontstaan. Liever zelfs langer dan 90 jaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:11 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat Oekrane bij Rusland gaat horen om een oorlog te voorkomen. Minste weerstand genot.
China is meer een rivaal dan een vijand die dreigt met geweld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
China gaat nog decennialang een gezamenlijke vijand zijn (of op z'n minst rivaal). Klimaatverandering is het eigenlijk ook, maar dat is iets makkelijker te ontkennen helaas.
Die verandering in intentie gaat ook niet komen als men willekeurige dingen blijft roepen waarvan men weet dat 1) zij die niet waar kunnen maken 2) de gast in Moskou nog kwader en gekker gaat worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die opties zijn er alleen als Rusland nog reageert op sancties of voorstellen voor een akkoord. Of als Oekrane zich heldhaftig kan blijven verzetten. Op dit moment heeft Rusland nog geen enkele verandering van intentie getoond
Het is geen kwestie van achterlijk, het is een kwestie van toegang tot informatie en bronnen in je eigen taal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:25 schreef Hefre het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus is niet zo achterlijk als jij nu doet voorkomen.
Die toestellen worden al snel neergehaald natuurlijk, ik denk eerlijk gezegd dat hier vuil spel gespeeld werd doordat Polen in eerste instantie aangeeft dat die toestellen vanaf hun grondgebied mogen opereren en vervolgens dat aan de NAVO te willen binden waarna de NAVO duidelijk heeft gemaakt dat zij zich niet in dit conflict gaan mengen en deze toestellen dus niet onder NAVO vlag zullen mogen opstijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo? Die landen hebben al Amerikaanse gevechtstoestellen gekocht en faseren hun Russische materiaal uit alleen vinden ze het nu vermoedelijk te riskant om dat materieel weg te geven.
Jep blijkbaar rijden ze daar verrassend genoeg nog steeds door (grotendeels), zelfs in de meest oostelijk gelegen gebieden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben lichtelijk verbaasd dat de treindiensten blijkbaar nog enigszins 'normaal' rijden in (delen van) het land
Wie wil er in hemelsnaam Moskou kapotnuken, dat heb ik letterlijk niemand zien zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die opties zijn er alleen als Rusland nog reageert op sancties of voorstellen voor een akkoord. Of als Oekrane zich heldhaftig kan blijven verzetten. Op dit moment heeft Rusland nog geen enkele verandering van intentie getoond
Ja het is de NS nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep blijkbaar rijden ze daar verrassend genoeg nog steeds door (grotendeels), zelfs in de meest oostelijk gelegen gebieden.
https://www.nytimes.com/2(...)nuclear-weapons.htmlquote:Last year, Ukraine’s ambassador to Germany, Andriy Melnyk, said Kyiv might look to nuclear arms if it cannot become a member of NATO. “How else can we guarantee our defense?” Mr. Melnyk asked. The Foreign Ministry denied that such options were under consideration.
https://www.lawfareblog.c(...)lp-secure-its-futurequote:After Crimea was illegally annexed by Russia, a group of centrist parliamentarians proposed that Ukraine withdraw from the NPT. In July 2014, a right-wing faction of the Ukrainian parliament introduced a bill on the renewal of Ukraine’s nuclear status, which presumably entailed withdrawal from the NPT and the launch of an indigenous nuclear weapons program (the bill was rejected). In the second half of 2014, popular support for Ukraine’s nuclear rearmament soared to almost 50 percent, up from a previous high of 33 percent in 1994.
Even tussendoor, kan iemand mij uitleggen waarom dit nu al een paar maanden het nieuwe stopwoordje voor interessantdoennerij op FOK! geworden is?quote:
Voorlopig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
China is meer een rivaal dan een vijand die dreigt met geweld.
0 dagen lid. Interessante vraag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:28 schreef Hefre het volgende:
[..]
Even tussendoor, kan iemand mij uitleggen waarom dit nu al een paar maanden het nieuwe stopwoordje voor interessantdoennerij op FOK! geworden is?
Dit hebben we al lang door, behalve een paar FvD-fans.quote:
Er zijn redelijk wat voorbeelden van te vinden. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verschrikkelijk mocht dit kloppen. Maar is hier verder ook enige bronvermelding bij? Ik denk dat het belangrijk is naar alles kritisch te blijven kijken. Er is ons ook al een filmpje verkocht van een "Oekraense" vader die afscheid nam van zijn kleine dochtertje alvorens hij naar de frontlinie vertrok, wat achteraf een Russische separatist bleek te zijn.
Ik niet. Als die soldaat een smartphone heeft die internet heeft zodat hij zijn moeder kan bereiken, maar hij weet niet wat er in de wereld aan de hand is, dan moet hij wel in de jaren '80 zijn blijven steken en niet weten hoe Google werkt. Maar dan moet hij zo'n 40-50 jaar oud zijn, een beetje oud voor een dienstplichtig soldaat...quote:
Dat zeg ik niet he. Ik ben helemaal voor harde sancties. Make no mistake, het is absoluut onacceptabel wat Putin hier doet en dat kunnen we op geen enkele manier accepteren. Dus wat mij betreft sancties, achter geld van Putin aan, etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De EU zou gn spierballentaal cq sancties moeten doorvoeren dan?
Zeker, tijd gekocht.quote:
Voorlopig nog wel even. Dat escaleert de komende jaren niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voorlopig.
De vraag is wat er gaat gebeuren met Taiwan. Er wordt nu al voortdurend gedreigd met zware sancties als Europese landen officile banden aangaan met Taiwan, zoals Litouwen. Dat heeft wel potentie tot escalatie en dat kan de eenheid ook flink versterken.
Misschien spelen ze 'good cop, bad cop'?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je ziet behalve Macron ook echt iedereen als een dolle hond reageren.
Ben echt geen fan van die gast, maar hij doet dit wel goed. Praat met beide kanten, zit niet te provoceren, ondanks dat Frankrijk net zo goed maatregelen en sancties treft.
Dus de beste man kan wel appen naar zijn moedertje, maar hij kan op zijn mobieltje niet even op internet kijken dat er een echte oorlog gaande is...?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De Oekraners bij VN interesseert het iig wel wat.
Maar geen wereldoorlog voorkomen, of wel?quote:
Wow, ng betere opties dan gewoon Oekrane laten inlijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:26 schreef RetepV het volgende:
Maar het kan best dat er nog betere opties zijn
Ja, m'n reet. China heeft een minstens net zo nietsontziend regime als Rusland en doet aan expansiepolitiek. Er is geen directe dreiging met geweld maar China is wel degelijk onze vijand. Het zou tijd worden dat we dat in het Westen eens gaan beseffen en er vooral naar gaan handelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
China is meer een rivaal dan een vijand die dreigt met geweld.
Dat weten we toch helemaal niet? Zeker niet omdat we niet weten wat Putin nog allemaal gaat doen..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:30 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Uiteindelijk grijpt de EU en de NAVO niet in (ik denk niet dat we andere keuze hebben), maar vervolgens pretenderen dat we dat wel doen stoor ik me aan en voegt ook niks toe.
Dat is wel een beetje de boel omdraaien. Oekrane heeft afstand gedaan van de (USSR) kernwapens op hun grondgebied in ruil voor de garantie dat ze veilig zouden zijn voor Rusland en hun soevereiniteit zou worden gewaarborgd. Ze roken natuurlijk al dat dat alleen mogelijk zou zijn binnen de NAVO.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:
Oekraine heeft meermaals gehint dat het nucleaire wapens wilde...
Ukraine may seek nuclear weapons if left out of NATO: Diplomat
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)nuclear-weapons.html
[..]
https://www.lawfareblog.c(...)lp-secure-its-future
Al zou het een moeilijke onderneming zijn, en hen sancties van het Westen opleveren. Maar ze gebruiken het wel als drukmiddel voor NAVO lidmaatschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |