Dat eerste is toch precies wat 'we' hebben gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:05 schreef Vis1980 het volgende:
'Als we nu snel hadden onderhandeld met Duitsland en ze dan maar Polen hadden gegeven, dan hadden we toen tenminste niet zo gedeugd. Maar nee, Amerika en Canada kwamen toen effe 'woke' doen, die geven alleen om exclusiviteit en kleurtjes. En daarnaast ging het vooral tussen Hitler en de Joden, dus daar hadden we uit moeten blijven, we willen geen wereldoorlog.'
Sommige fokkers in 1939.
'Een feit is ook maar een mening.'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]![]()
Het argument dat alle andere argumenten overtreft.
Ja, nee, ik zie dat gewoon anders.
Post van de dag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef Evenstar het volgende:
Waarom denkt een groot deel van de users hier toch dat er maar twee opties zijn?
Er zijn nog wat meer opties tussen Oekraïne laten annexeren en Moskou kapot nuken. Iedereen die een beetje diplomatisch probeert te kijken wordt meteen aangevallen. Chill aub.
Yep. Je moet ook gewoon blijven praten ook als het geen zin heeft voor de uitkomst - in ieder geval proef je iets van ideeën en gedachtes van de tegenpartij. Het feit al dat Putin zegt tegen Macron dat hij probeert burgerslachtoffers te voorkomen geeft aan, ondanks dat hij dit helaas lang niet waarmaakt, dat hij ook nog wel weer op de hoogte is van wat wij in het Westen belangrijk vinden (en daar zoals ik eerder zei wel iets van rekening mee houdt tot nu toe, ook wellicht uit eigenbelang).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je ziet behalve Macron ook echt iedereen als een dolle hond reageren.
Ben echt geen fan van die gast, maar hij doet dit wel goed. Praat met beide kanten, zit niet te provoceren, ondanks dat Frankrijk net zo goed maatregelen en sancties treft.
Ik wil bij deze even mijn waardering uitspreken voor de schoonheid van de Oekraïense treinen. Alsof ze zo uit een modeltreinenset zijn gehaald, uitvergroot, en op het spoor zijn neergezet.quote:
Hoezo? Die landen hebben al Amerikaanse gevechtstoestellen gekocht en faseren hun Russische materiaal uit alleen vinden ze het nu vermoedelijk te riskant om dat materieel weg te geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:12 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de VS heeft ingegrepen (als dit waar is).
Ik het zelf een sterke twijfel dat dit echt is. Het komt gewoon te goed uit wat er hier gezegd. 'we zijn er ingeluisd' 'er is een echte oorlog gaande' 'we schieten op burgers'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
En er zijn meer filmpjes van gevangen genomen Russen die geen idee hadden dat ze Oekraine zouden binnenvallen, al zijn die moeilijk te verifiëren.
En dan later kunnen roepen dat de EU veel krijgsgevangen in Polen in een concentratiekamp heeft zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef polderturk het volgende:
Russen wil de doden onder het tapijt schuiven. Er zullen een hoop burgers en Russische soldaten in verdwijnen.
[ twitter ]
Als je de lijken snel kunt opruimen (zowel Russische als Oekraïnse) dan kun je zelf het narratief bepalen van wat er gebeurd is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef polderturk het volgende:
Russen wil de doden onder het tapijt schuiven. Er zullen een hoop burgers en Russische soldaten in verdwijnen.
[ twitter ]
Zolang er een gezamenlijke vijand is niet nee. Dus dan moet Putin eerst opzouten dan wel dood gaan en er geen tweede Putin voor terugkomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze straks niet weer over straat rollen?
Nou ja, "dolle hond" is inderdaad wat overdreven, maar men mag wel even iets beter op hun woorden letten denk ik dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dimitri Medvedev is het niet met je eens.
Overigens reageert volgens mij geen van de staatshoofden binnen de EU als 'een dolle hond'.
Zie mijn vervolgpost hierop ook - de spierballentaal van sommigen in de EU leidt er alleen maar toe dat je binnen je eigen bevolking angst creëert momenteel en helpt daarmee Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel iedereen binnen de NAVO (want daar doel je op denk ik?) wel aanvoelde dat dit geen goed idee is, dat is echt niet alleen de VS.
Whatsapp (77 miljoen gebruikers las ik) e.d. is gewoon toegestaan in Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Internettoegang is beperkt, ze worden bestookt met propaganda en desinformatie. Ze leven al decennia met een gevaarlijke dictator die alle tegengeluid uitroeit. De onderklasse gaat weinig doen denk ik.
Als die er niet meer is, dan weer wel. Als dit opgelost is zelfs al, denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zolang er een gezamenlijke vijand is niet nee. Dus dan moet Putin eerst opzouten dan wel dood gaan en er geen tweede Putin voor terugkomen.
Ik kan me dit steeds minder goed voorstellen. Sowieso was de voorbereiding al compleet anders dan ze zouden doen bij een oefening. En vervolgens wel gewoon schieten op alles wat los en vastzit als je dat opgedragen wordt. Het is propaganda of ze proberen hun eigen hachje te redden door een 'ich habe das nicht gewusst' te doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
En er zijn meer filmpjes van gevangen genomen Russen die geen idee hadden dat ze Oekraine zouden binnenvallen, al zijn die moeilijk te verifiëren.
Vreselijk. Zelfs de soldaten worden als vuil behandeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
De EU zou géén spierballentaal cq sancties moeten doorvoeren dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:23 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Zie mijn vervolgpost hierop ook - de spierballentaal van sommigen in de EU leidt er alleen maar toe dat je binnen je eigen bevolking angst creëert momenteel en helpt daarmee Rusland.
Ik ben lichtelijk verbaasd dat de treindiensten blijkbaar nog enigszins 'normaal' rijden in (delen van) het landquote:
China gaat nog decennialang een gezamenlijke vijand zijn (of op z'n minst rivaal). Klimaatverandering is het eigenlijk ook, maar dat is iets makkelijker te ontkennen helaas.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als die er niet meer is, dan weer wel. Als dit opgelost is zelfs al, denk ik.
Het zijn dienstplichtigen en die worden en werden altijd al zo behandeld in Rusland en daarvoor de Sovjet Unie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vreselijk. Zelfs de soldaten worden als vuil behandeld.
Dat is niet zo. Niemand zegt ook overigens dat Moskou kapot genuked moet worden, ik heb het nog niet voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:18 schreef Evenstar het volgende:
Waarom denkt een groot deel van de users hier toch dat er maar twee opties zijn?
Er zijn nog wat meer opties tussen Oekraïne laten annexeren en Moskou kapot nuken. Iedereen die een beetje diplomatisch probeert te kijken wordt meteen aangevallen. Chill aub.
De gemiddelde Rus is niet zo achterlijk als jij nu doet voorkomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet zo simpel, de media in Rusland opereert volgens de regels van Poetin die claimde dat er een genocide op Russen plaatsvind in Oekraine, de meeste Russen zullen niet in staat zijn om de leugen daarin te herkennen.
Angst is goed voor de eenheid, denkt men.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:23 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Zie mijn vervolgpost hierop ook - de spierballentaal van sommigen in de EU leidt er alleen maar toe dat je binnen je eigen bevolking angst creëert momenteel en helpt daarmee Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |