Nee, dat hoeven we helemaal niet meer.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar je moet je wel een beetje kunnen inleven in hoe Poetin denkt.
voor oetin zijn de baltische statemn ook russisch en Polen ook en bulagrije , roemenie en hongarije ook en wij dan ook maarquote:Op maandag 28 februari 2022 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kijk. Ik ben niet pro Poetin. Maar je moet je wel een beetje kunnen inleven in hoe Poetin denkt.
Voor Poetin is de EU gewoon Duitsland. Duitsland heeft macht over de gehele EU. En de NAVO is Amerika en Duitsland in een alliantie plus de andere landen. Von der Leyen is zelf ook nog eens Duitse dat versterkt voor hem dat beeld. Als von der Leyen zegt van ' Oekrane mag bij de EU' dan hoort Poetin dus: ' Wij gaan de Oekrane inlijven' .
Voor Poetin is het gehele land Oekrane gewoonweg Rusland. Ook de Oekrane waar er Oekraens gesproken wordt. Nu hebben ze wel een sterkere claim op de Krim en de Donbas dan op de Oekrane zelf maar dat maakt Poetin weinig uit.
Wel zo makkelijk als ze nog niet operationeel zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Koekoek, nog meer Turkse drone acties. Weer (2x?) BUK gesloopt
Nou het lijkt mij persoonlijk wel handig om je in te leven in de 'tegenstander' hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nee, dat hoeven we helemaal niet meer.
Of leef je je ook een beetje in over hoe Adolfje dacht?
Goedkoop argument, ik weet het, maar in dit dat geval wel een valide argument
Kunnen die BUKs ook nucleaire bommen afvuren of kunnen die alleen van die kleine raketjes om vliegtuigen neer te halen?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Als je een discussie hierover wilt voeren kun je beter een topic in Oorlog Oekraine-Rusland openen. Dit is het live-topic voor alle updates en actuele gebeurtenissen, dat gaat te snel voor een discussie waardoor het weinig zin heeft om hele verhalen te schrijven.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou Poetin niet geloven in wat hij zegt? Hij herhaalt dit al enige tientallen jaren.
Als hij iets zegt wat een lulverhaal is, waarom heeft de NAVO het dan nooit ontkracht? En als het een lulverhaal is, dan had de NAVO in de afgelopen weken prima zonder gevaar rekening kunnen houden met Poetin's klachten. Maar deed het niet. Alles wijst er op dat Poetin geen ongelijk heeft. Misschien heeft hij geen gelijk, maar hij heeft duidelijk ook geen ongelijk. Dus waarom is de NAVO dan niet van zins om te bewijzen dat ze niks slechts in de zin hebben?
Graag meer dan n zin gebruiken, ok? We zijn hier om een discussie te houden over hoe we denken dat deze shitzooi opgelost kan worden, niet om mensen te identificeren waar we vervolgens onze beledigingen overheen kunnen uitbraken om te proberen een woordgevecht uit te lokken.
Als je zo graag wil vechten, laat het dan niet bij one-liners op Fok!, maar ga naar Oekrane en vecht mee tegen de Russen. Niemand houdt je tegen. En Oekrane verwelkomt je met open armen, hebben ze gezegd.
Hij zal vast wel geloven in wat hij zegt op dezelfde manier als Hitler of Mao geloofden in hun eigen totaal verknipte wereldbeeld. Dat hij erin gelooft wil natuurlijk niet zeggen dat het ook maar enige basis in de objectieve realiteit heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou Poetin niet geloven in wat hij zegt? Hij herhaalt dit al enige tientallen jaren.
Als hij iets zegt wat een lulverhaal is, waarom heeft de NAVO het dan nooit ontkracht? En als het een lulverhaal is, dan had de NAVO in de afgelopen weken prima zonder gevaar rekening kunnen houden met Poetin's klachten. Maar deed het niet. Alles wijst er op dat Poetin geen ongelijk heeft. Misschien heeft hij geen gelijk, maar hij heeft duidelijk ook geen ongelijk. Dus waarom is de NAVO dan niet van zins om te bewijzen dat ze niks slechts in de zin hebben?
Graag meer dan n zin gebruiken, ok? We zijn hier om een discussie te houden over hoe we denken dat deze shitzooi opgelost kan worden, niet om mensen te identificeren waar we vervolgens onze beledigingen overheen kunnen uitbraken om te proberen een woordgevecht uit te lokken.
Als je zo graag wil vechten, laat het dan niet bij one-liners op Fok!, maar ga naar Oekrane en vecht mee tegen de Russen. Niemand houdt je tegen. En Oekrane verwelkomt je met open armen, hebben ze gezegd.
Ziet er uit als brandstoftekort.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef polderturk het volgende:
Meer verlaten en vernietigd Russisch materieel.
[ twitter ]
Lekker boeiend? Liever kapot dan dat ze nog een keer zoiets als MH17 uithalen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Wel zo makkelijk als ze nog niet operationeel zijn.
Juist. Verdediging. Tegen expansie van de Soviet Unie, en ter voorkoming dat n van de aangesloten landen de anderen zou domineren, waarbij ze Duitsland bedoelden. Zo stond het werkelijk in de statuten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nato is juist opgericht na de WW2 om ons tegen mensen als Hitler en Poetin te beschermen , allen voor een en een voor allen , alleen dan kunnen we zulke gestoorde dictators overleven
Kleine raketjes. Ze kunnen een jumbo neerhalen hoor.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kunnen die BUKs ook nucleaire bommen afvuren of kunnen die alleen van die kleine raketjes om vliegtuigen neer te halen?
Zijn puur anti-air volgens mijquote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kunnen die BUKs ook nucleaire bommen afvuren of kunnen die alleen van die kleine raketjes om vliegtuigen neer te halen?
Niet in de zin zoals sirdinalot bedoeltquote:Op maandag 28 februari 2022 16:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nou het lijkt mij persoonlijk wel handig om je in te leven in de 'tegenstander' hoor.
Ze zijn ook ontworpen om passagiersvliegtuigen neer te halen natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Lekker boeiend? Liever kapot dan dat ze nog een keer zoiets als MH17 uithalen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 16:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De NOS die suggereert dat de Paralympische Spelen onder auspicin van het IOC vallen![]()
Of het is gewoon slecht geschreven natuurlijk.
denk het welquote:Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef RetepV het volgende:
Maar het plaatsen van aanvalsraketten aan de grens met Rusland kan moeilijk onder 'verdediging' verstaan worden, toch?
Wat is een aanvalsraket?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef RetepV het volgende:
Maar het plaatsen van aanvalsraketten aan de grens met Rusland kan moeilijk onder 'verdediging' verstaan worden, toch?
Das ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zoals Loesje het ooit al zei; Voer eendjes, geen oorlog
Als je iemand niet begrijpt, verklaar jij hem dan normaal voor gek, of denk je normaal dat je hem niet snapt en probeer je er achter te komen wat hij nou bedoelt?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:34 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als je niet ziet dat Putin volstrekt onbetrouwbaar is geworden (en daarmee zijn hele navo narratief) dan heb je een verknipt beeld van de wereld
Wel apart dat hij niet gelijk ontplofte maar later pas ontplofte. De secundaire explosie was enorm.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Wat zei die soldaat?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef AnneX het volgende:
Nu live op ccn: de Oekrainsche ambassadeur leest een sms voor van Russische soldaat met zijn moeder. Voordat hij sterft.
En vervolgt zijn speech.
Vreemd dat de beelden van de honderdduizenden Irakese slachtoffers ons nooit bereikt hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:30 schreef polderturk het volgende:
Putler heeft weer een Oekraens kind vermoord.
Schokkende beelden
Doe je dat ook bij een verkrachter of oorlogsmisdadiger?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je iemand niet begrijpt, verklaar jij hem dan normaal voor gek, of denk je normaal dat je hem niet snapt en probeer je er achter te komen wat hij nou bedoelt?
Hoe is dit relevant?quote:Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je iemand niet begrijpt, verklaar jij hem dan normaal voor gek, of denk je normaal dat je hem niet snapt en probeer je er achter te komen wat hij nou bedoelt?
Dan heb je in die tijd weinig op internet gezeten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Vreemd dat de beelden van de honderdduizenden Irakese slachtoffers ons nooit bereikt hebben.
We zagen alleen wat groene lichtflitsen, bv tijdens de massieve bombardementen op Baghdad, en iedereen ging gezellig door met zijn leven.
De zin "Bush heeft weer de dood van een Irakese kind op zijn geweten, schokkende beelden", ben ik in al die jaren niet tegengekomen.
Meer een last lijkt mij, zonder militaire training.quote:
Dat heb ik tot de Russische inval in Oekrane ook gedacht. De beelden tonen echter z veel oud ijzer uit de koude oorlog dat dat de indruk wekt dat het best wel meevalt met dat onoverwinnelijke, kolossale en vooral hypermoderne rode leger.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:28 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Putin lijkt hier ook al jaren mee bezig. Dus loopt flink voor op ons.
Daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat hij zomaar dacht in een paar dagen Oekrane te veroveren en geen plan B voor als dat tegen zou vallen.
Dan heb je niet echt opgelet, er is behoorlijk wat kritiek geuit op het optreden daar.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Vreemd dat de beelden van de honderdduizenden Irakese slachtoffers ons nooit bereikt hebben.
We zagen alleen wat groene lichtflitsen, bv tijdens de massieve bombardementen op Baghdad, en iedereen ging gezellig door met zijn leven.
De zin "Bush heeft weer de dood van een Irakese kind op zijn geweten, schokkende beelden", ben ik in al die jaren niet tegengekomen.
quote:Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef murp het volgende:
Hoe zien die drones er eigenlijk uit die ze gebruiken?
Ze zijn er ookbal jaren weg, maar de slachting van de Yezidi's kwam gewoon in het nieuws.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze hypermodern zijn maar wel dat ze op de Russische manier goed zijn voorbereidquote:Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat heb ik tot de Russische inval in Oekrane ook gedacht. De beelden tonen echter z veel oud ijzer uit de koude oorlog dat dat de indruk wekt dat het best wel meevalt met dat onoverwinnelijke, kolossale en vooral hypermoderne rode leger.
Ook hun projecten in de defensie industrie lopen - net als in het westen - vertraging op of komen eenvoudigweg niet van de grond; die T-14 is op het moment bijv. alleen nog maar een propagandawapen met hooguit twintig prototypes geproduceerd. Dat gaat nog jaaaaaren duren voordat die in enigszins bruikbare aantallen in dienst gaat zijn.
Edit: @MadMaster was snellerquote:Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef murp het volgende:
Laat maar. Zoek het zelf maar op.quote:
Overdrijf niet zo zeg.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben echt doods en doodsbang voor een kernoorlog. Ik ben vroeger wel depri geweest en nou ging het net wat beter met mij en dan hebben we dit weer. Ik zat met mijn familie te overleggen of ik naar Brazili moet vluchten want daar heb ik een paspoort van. Brazili is neutraal tegen Rusland. Ierland waar ik nu zit ook maar wordt toch door rusland als bondgenoot van de Britten gezien denk ik en ligt fysiek ook gewoon dicht bij potentile nucleaire doelen zoals London.
Anders dan nucleaire wapens ben ik niet zo bang voor het Russische leger dat bestaat uit half uit mekaar vallende sovjettanks overigens. We zien ook dat de Oekraeners het lang volhouden ondanks hun kleinere aantal manschappen.
Verder ben ik kwaad dat Von der Leyenhet nu al heeft over uitbreiding van de EU met Oekrane. Eerst uitvechten, dan daarover gaan onderhandelen. Ze escaleert de boel compleet met mogelijk desastreuze gevolgen voor de voortgang van onze soort.
Op CNN heb ik indertijd nooit dergelijke aangrijpende beelden gezien van Afghaanse of Irakeze jonge mannen of kinderen vlak voordat zij stierven. Daar hadden ze, indien gewenst, indertijd maanden mee kunnen vullen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:35 schreef AnneX het volgende:
Nu live op ccn: de Oekrainsche ambassadeur leest een sms voor van Russische soldaat met zijn moeder. Voordat hij sterft.
En vervolgt zijn speech.
Daarom heeft Putin het hoofd van het leger ontslagen. Elk debiel weet als je oorlog gaat voeren dat je dat op z'n minst geregeld moet hebben.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:45 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wel dom van die Russen dat ze de logistiek niet goed geregeld hebben.
Ze zijn ontworpen om dingen uit de lucht te schietenquote:Op maandag 28 februari 2022 16:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze zijn ook ontworpen om passagiersvliegtuigen neer te halen natuurlijk.
Oekraners, maar ook om Nederlanders die eerder bij Defensie of de politie werkten. Hij schat in dat er in ons land groepen van tientallen mensen zijn die overwegen deze stap te zetten.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:39 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vechten-in-oekraine
Steeds meer Nederlanders willen tegen de Russen vechten.
Ga jij ook heen? Is geen troll hoor, maar zag je username en dacht wellicht affiniteit.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Meer een last lijkt mij, zonder militaire training.
Wellicht kunnen ze logistiek helpen, hebben toch al de uitstraling van palletsorteerders.
Het vuren staken, Poetin ruim baan geven en alle sancties opheffen. Dan houdt Poetin vanzelf wel op. Zo'n integere vent is het inmiddels wel gebleken. Die arme man is ook alleen maar zichzelf aan het verdedigen.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laat maar. Zoek het zelf maar op.
Poetin moet tegengehouden worden, deze oorlog moet stoppen. Op wat voor manier dan ook. Het is vreselijk, en ik wil ook niet mijn collega's verliezen.
Maar Rusland heeft nog zo'n 3.5 miljoen soldaten achter de hand.
Dus als wij tegen Rusland gaan vechten in Oekrane, dan escaleert de hele boel pas echt, en zal Oekrane van de aardbodem weggevaagd worden. Dan zullen die burgers door Rusland vernietigd worden EN door ons. Want ook wij kunnen burgerdoden niet voorkomen, omdat onze soldaten ook liever zelf blijven leven dan zich laten doodschieten om maar geen burgers te kunnen raken.
Dus wat schiet Oekrane er mee op? We zullen het voor Oekrane alleen maar een nog veel grotere hel maken.
Kunnen we niets bedenken waar Oekrane NIET nog verder de dupe van zal worden?
Dat lijkt me een heel goede vraag, als je Oekrane wil redden.
Oekrainse drones van Turkse makelaardij.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:44 schreef murp het volgende:
Elke debiel weet ook dat wanneer je iedereen die je slecht nieuws geeft naar Siberi trapt. Je op een gegeven moment alleen nog maar liegende ja-knikkers over hebtquote:Op maandag 28 februari 2022 16:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom heeft Putin het hoofd van het leger ontslagen. Elk debiel weet als je oorlog gaat voeren dat je dat op z'n minst geregeld moet hebben.
Dank voor je compliment en vooral volhouden jezelf daarin iets voor te houden.quote:Op maandag 28 februari 2022 16:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je schrijft 'n hoop, maar zegt niks. In elk geval niks zinnigs. Oekrane is er niet klaar voor en was dat voor dit hele conflict ook niet. Bij lange na niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |