Sleepy Joequote:Op zondag 27 februari 2022 22:09 schreef Breekfast het volgende: [..] Ga maar rustig slapen. Ome Joe (Biden) waakt over ons.
De EU vooral.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar kunnen we onderhand concluderen dat de NAVO in oorlog is met de Russische federatie?
Onofficieel zijn we dat al jaquote:Op zondag 27 februari 2022 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar kunnen we onderhand concluderen dat de NAVO in oorlog is met de Russische federatie?
Herkenbaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Slapen lukt me wel, ik hou alleen elke ochtend als ik wakker wordt mn hart vast bij het checken van het nieuws.
Die "gek" heeft al 23 jaar kernwapens in zijn handen. Stalin, een van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis van de mensheid, de absolute onbetwiste leider en alleenheerser van zijn land en volledig paranoïde aan het eind van zijn leven, heeft die wapens ook nog vier jaar in handen gehad. Zelfs hij heeft die niet ingezet.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:51 schreef Ufopiloot51 het volgende: [..] Ja niet dus als er een gek kernwapens in zijn hand krijgt...
geannexeerd door de russen dus die doet niet meequote:
Geen idee. Lastig te zeggen wat ze precies voor hebben met deze acties. De sancties zullen vast zwaarder zijn dan vooraf ingeschat, eveneens als de eensgezindheid onder NAVO-landen.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waar wachten die clans dan nog op? Door al die sancties zijn ze een groot deel van hun vermogen kwijt, zitten ze opgesloten in eigen land en wil niemand buiten Rusland meer zaken met ze doen.
Hoezo bang eigenlijk? Het is, als het klopt, een operatie van de Oekraïense strijdkrachten, niet van de Russen.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:13 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Was eerst bang voor TOS (lanceertijd ~12s), maar het aantal raketten komt niet overeen
Je kunt natuurlijk ook de drager van het kernwapen uit de lucht schieten.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Entropie (de mate van wanorde).
Omdat je wel iets kunt laten ploffen maar wanneer het eenmaal ploft, de ketting(re)actie niet in zichzelf van buitenaf kan tegenhouden. Je kan wel iets van binnen warm maken maar niet daarin de koud(de) inbrengen.
Kortom, kernwapen gebruik voorkomen is de (enige) manier om gevolgen door het gebruik te vermijden.
Helaas denken nogal wat mensen dat je kernwapens, gecontroleerd kunt inzetten en gaan voorbij dat de ander, eenmaal aangevallen niet zal aarzelen de gooier een koekje van eigen deeg te geven (MAD).
Dit gezegd hebbend, is de - zeer gevoelige vraag - wat het Westen gaat (of strikt genomen kan) doen als kernwapens worden ingezet door Rusland in & op het grondgebied van de Oekraïne ?
Nicequote:Op zondag 27 februari 2022 22:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Hoop niet dat dat onderstaande dingen zijn met thermobarisch spul.
Dat vraag ik me dus ook af, want de propagandaoorlogsmachine draait op volle toeren.quote:
Mooi woord. Lang niet gehoord. Kesselschlacht. Paulus al gesignaleerd?quote:Op zondag 27 februari 2022 22:07 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ja ze willen de hoofdmacht van Oekraïne in het oosten einkesselen.
Ik weet niet aan welke kant jouw opa’s hebben gestaan, maar de mijne zullen dikgedrukte inderdaad beamen.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Die "gek" heeft al 23 jaar kernwapens in zijn handen. Stalin, een van de grootste massamoordenaars in de geschiedenis van de mensheid, de absolute onbetwiste leider en alleenheerser van zijn land en volledig paranoïde aan het eind van zijn leven, heeft die wapens ook nog vier jaar in handen gehad. Zelfs hij heeft die niet ingezet.
Uiteindelijk is er maar 1 land dat ze daadwerkelijk twee keer heeft ingezet. Maar dat was uiteraard weer volkomen logisch, rationeel en gerechtvaardigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |