Die Tsjetsjenen zijn inclusief hun commandant, Magomed Tushayev, gisteren al in hun tanks geroosterd.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:32 schreef Qarrad het volgende:
Het is wat anders met die Tsjetsjenen trouwens. Die kiezen er zelf voor als beroeps en zijn veelal ouder en ervarener.
Ik zag gisteren een 21 jarige soldaat die gevangengenomen was, en dat ze onder het mom van de “oefening” naar de grens waren gestuurd…quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel triest, ook de Russische slachtoffers. Ik denk ook dat het belangrijk is dat we blijven zien dat de Russische soldaten voor het grootste deel ook maar gewoon daarheen gestuurd zijn, misschien zelfs onder valse voorwendselen, om voor iets te vechten waar ze zelf niet achter staan of iets aan hebben. Een stukje menselijkheid behouden.
quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Russen voeren altijd oorlog zo, bizar. Alsof het nog steeds 1942 is. Natuurlijk hebben ze nog wat achter de hand maar dit is bepaald geen modern warfare en straks ook niet.
Denk dat er ook veel tussenzitten die zelf geen Rus zijn, maar Tsjetsjeen bijv.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel triest, ook de Russische slachtoffers. Ik denk ook dat het belangrijk is dat we blijven zien dat de Russische soldaten voor het grootste deel ook maar gewoon daarheen gestuurd zijn, misschien zelfs onder valse voorwendselen, om voor iets te vechten waar ze zelf niet achter staan of iets aan hebben. Een stukje menselijkheid behouden.
"He bah het begint te spatten... Kom jongens ik wil naar huis. Ik kom hier om te moorden en vernielen en niet om het lastig te hebben."quote:Op zondag 27 februari 2022 11:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kadirov had gisteren tijdens een live uitzending aangegeven niet gerekend te hebben op een sterke weerstand van Oekraïense soldaten. Tsjetsjenen willen weer naar huis.
Goed ook. Ze hebben daar helemaal niets te zoeken.
Mja, je weet het niet. Misschien is geïnstrueerd om zoiets te zeggen als ze gevangen genomen worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:37 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een 21 jarige soldaat die gevangengenomen was, en dat ze onder het mom van de “oefening” naar de grens waren gestuurd…
Weigeren om Oekraïne binnen te vallen is geen optie..😕
Is dit de goede link? Dit lijkt een binnenlandse russische vluchtquote:Op zondag 27 februari 2022 11:36 schreef Momo het volgende:
Dit is ook wel een interessante vlucht Murmansk - London met een Russische licentie, vliegt moeilijk om Finland heen.
https://www.flightradar24.com/SDM6480/2af54c18
Mja, dan hoop je vooral dat ze zodra de grens over zijn zich overgeven of in de bosjes verdwijnen.Ook dit is wat je wel vaker hoort de afgelopen dagen, maar zoals met alles geen idee wat er van waar is.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:37 schreef Maron het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een 21 jarige soldaat die gevangengenomen was, en dat ze onder het mom van de “oefening” naar de grens waren gestuurd…
Omvliegen via Alaska.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Finland heeft zichzelf in de voet geschoten, als die niet meer naar het Verre Oosten over Rusland/Siberië kan vliegen (als tegenmaatregel). Finnair wordt dan een soort Transavia .
Er is ook een verdachte situatie omtrent de beelden en de manier waarop Russische leger acties onderneemt. Niemand begrijpt eigenlijk precies wat er nu allemaal gaande is. Het lijkt op een bende. Is dit een tactische zet van Putin? Nobody knows.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik neem alle beelden wel met een korrel zout maar het lijkt allemaal niet super georganiseerd nee.
Je zou denken dat infrastructuur/munitie depots/legerbasissen prio 1 zijn.
En wat we hier zien zijn colonnes vrachtwagens in een random dorpje.
Precies. De monsters zitten veel verder naar boven op de apenrots veelal.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:37 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja, vliegt gewoon de kortste route van Murmansk naar Moskou. Geen idee wat je dan in Finland te zoeken zou hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:37 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Is dit de goede link? Dit lijkt een binnenlandse russische vlucht
Helemaal mee eens. Maar zal dat ook helpen om de legertop zich te laten keren tegen Putin?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooier zou zijn als ze zelf de brui er aan geven.
Niet alleen mooi maar ook cruciaal in de strijd als het op grote schaal gebeurd. Die jongens is voorgelogen dat ze als bevrijders onthaald zouden worden, als ze dan overal zo'n ontvangst krijgen is het ook zo gedaan met de motivatie om te vechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit wel mooi, freaking gevaarlijk, maar misschien wel een manier om een deel van de soldaten die daar tegen hun zin zijn over te halen om hun tanks achter te laten en een biertje te komen doen.
@:Momo Ja, het is echt bizar. Weten natuurlijk wat er van waar is, maar geloof het eigenlijk wel als je kijkt hoe slecht geïnformeerd het Russische volk is.
Mmm ik zweer dat ik net een vlucht Murmansk - Londen hadquote:Op zondag 27 februari 2022 11:37 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Is dit de goede link? Dit lijkt een binnenlandse russische vlucht
Het ligt ook wel aan de hedonistische cultuur volgens mij. De behoeftes moeten vooral nu bevredigd worden. Dat komt dan misschien ook ten uiting in de democratie maar had wellicht ook anders kunnen zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het westen heeft geen lange termijn visie. Dat is wel echt het grootste nadeel van een democratische samenleving. Je moet je stempel drukken op 4 jaar anders ben je weg en dat zorgt er voor dat de focus verkeerd ligt.
Ja joh lekker bij het raam blijven staan ookquote:Op zondag 27 februari 2022 11:30 schreef Werkperd het volgende:
Russen zijn een beetje door de war en uit angst hebben ze een monument als gevaar beschouwd en onder vuur genomen hahaha
[ twitter ]
Zit je al aan de wodka?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmm ik zweer dat ik net een vlucht Murmansk - Londen had
Gaat niet naar Londen zo te zien maar naar Moskouquote:Op zondag 27 februari 2022 11:36 schreef Momo het volgende:
Dit is ook wel een interessante vlucht Murmansk - London met een Russische licentie, vliegt moeilijk om Finland heen.
https://www.flightradar24.com/SDM6480/2af54c18
Dat zal voor Finnair geen optie zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Omvliegen via Alaska.
[ afbeelding ]
Whoa...quote:
Een beetje begrip, empathie en bewustzijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat wil je op dit moment met dat nuanceren bereiken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |