Nou, ik wel. Zitten veel jochies tussen die ook maar gestuurd worden en niet echt de optie hebben om te weigeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:28 schreef MadMaster het volgende:
[ twitter ]
Het is bijna verbazingwekkend om te zien hoeveel Russische soldaten simpelweg geofferd worden.
Niet dat ik daar ook maar een cent empathie voor heb, maar toch…
Ik vind het heel triest, ook de Russische slachtoffers. Ik denk ook dat het belangrijk is dat we blijven zien dat de Russische soldaten voor het grootste deel ook maar gewoon daarheen gestuurd zijn, misschien zelfs onder valse voorwendselen, om voor iets te vechten waar ze zelf niet achter staan of iets aan hebben. Een stukje menselijkheid behouden.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:28 schreef MadMaster het volgende:
[ twitter ]
Het is bijna verbazingwekkend om te zien hoeveel Russische soldaten simpelweg geofferd worden.
Niet dat ik daar ook maar een cent empathie voor heb, maar toch…
Niet op de manquote:Op zondag 27 februari 2022 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een duik in je postgeschiedenis vertelt anders...
Maar met alleen verdedigen komen we er niet. Dat is een eerste stap. Maar het grote gevaar is Putin. En DAAR moeten we vanaf.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik: 'Oekraïne moet zichzelf verdedigen. Ze hebben geen andere keus'.
Jij: Russische doden? feestjuhh!!'.
Zie je het verschil?
Grappige is dat zij het monument hebben gemist en achter een lantaarnpaal hebben geraaktquote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Winnen ze voor de verandering ook nog eens een gevecht.
op de manquote:Op zondag 27 februari 2022 11:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar met alleen verdedigen komen we er niet. Dat is een eerste stap. Maar het grote gevaar is Putin. En DAAR moeten we vanaf.
En daarvoor moet de publieke opinie in Rusland en bij de Russische legertop worden beïnvloed. En veel Russische doden zullen daar hopelijk bij helpen.
Uh ja uiteraard... Twee grootste chipfabrikanten en inferieur juistquote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Mis je serieus niks aan. Inferieure x86 troep. Mooi excuus om die architectuur eindelijk te dumpen.
Ze hebben een aantal van die Russen gevangen. Een aantal vertellen dachten dat ze alleen gingen trainen en zeker niet echt aanvallen, anderen dachten weer dat de Oekraïners grote genocide hadden gepleegd op de Russen in Donbass. Maar goed, kan ook zijn dat verteld is dat ze dat moesten zeggen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb ook het idee dat er totaal geen gedachte achter zit. Je ziet steeds groepjes van 4-5 man lijkt het wel. Totaal niet georganiseerd, totaal niet kundig. Je zou bijna denken dat het in scene is gezet. Zo slecht is het.
Hou het wel een beetje zwart-wit hier hé.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, ik wel. Zitten veel jochies tussen die ook maar gestuurd worden en niet echt de optie hebben om te weigeren.
Wat dat betreft laten wij ons veel te makelijk afleiden door de waan van de dagquote:Op zondag 27 februari 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te lezen, het is me al meer dan 15 jaar overduidelijk waar China mee bezig is.
Al dat gelul over 'het monster Putin' dat al jaren gevoed wordt klopt natuurlijk, maar het grootste monster zit toch echt nog wat verder oostwaarts.
Sneu absoluut. Maar wat nu telt is dat Oekraïne zichzelf kan verdedigen EN dat we zo snel mogelijk van Putin afkomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel triest, ook de Russische slachtoffers. Ik denk ook dat het belangrijk is dat we blijven zien dat de Russische soldaten voor het grootste deel ook maar gewoon daarheen gestuurd zijn, misschien zelfs onder alle voorwendselen, om voor iets te vechten waar ze zelf niet achter staan of iets aan hebben. Een stukje menselijkheid behouden.
Kadirov had gisteren tijdens een live uitzending aangegeven niet gerekend te hebben op een sterke weerstand van Oekraïense soldaten. Tsjetsjenen willen weer naar huis.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:32 schreef Qarrad het volgende:
Het is wat anders met die Tsjetsjenen trouwens. Die kiezen er zelf voor als beroeps en zijn veelal ouder en ervarener.
Via de lucht komen ze met hun raketarsenaal een heel eind, wel met het risico dat ze burgerdoelen raken, maar over de grond hebben ze voorlopig voldoende tegenstand en zie je beelden van het ene na het andere konvooi dat vernietigd wordt…quote:Op zondag 27 februari 2022 11:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Russen voeren altijd oorlog zo, bizar. Alsof het nog steeds 1942 is. Natuurlijk hebben ze nog wat achter de hand maar dit is bepaald geen modern warfare en straks ook niet.
Wat wil je op dit moment met dat nuanceren bereiken?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Hou het wel een beetje zwart-wit hier hé.
We zitten tenslotte op FOK!
Moet vooral niet te genuanceerd worden allemaal.
Ik neem alle beelden wel met een korrel zout maar het lijkt allemaal niet super georganiseerd nee.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb ook het idee dat er totaal geen gedachte achter zit. Je ziet steeds groepjes van 4-5 man lijkt het wel. Totaal niet georganiseerd, totaal niet kundig. Je zou bijna denken dat het in scene is gezet. Zo slecht is het.
Mijn opa waarschuwde mij daar vroeger al voor.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoef dat niet te lezen, het is me al meer dan 15 jaar overduidelijk waar China mee bezig is.
Al dat gelul over 'het monster Putin' dat al jaren gevoed wordt klopt natuurlijk, maar het grootste monster zit toch echt nog wat verder oostwaarts.
Uiteindelijk is dit meer een schijnbare tegenstelling.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is wel een vreemde spagaat.
In hoeverre moet je mensen de vrijheid geven, die zelf niets met vrijheid hebben?
Mooier zou zijn als ze zelf de brui er aan geven.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar met alleen verdedigen komen we er niet. Dat is een eerste stap. Maar het grote gevaar is Putin. En DAAR moeten we vanaf.
En daarvoor moet de publieke opinie in Rusland en bij de Russische legertop worden beïnvloed. En veel Russische doden zullen daar hopelijk bij helpen.
Het westen heeft geen lange termijn visie. Dat is wel echt het grootste nadeel van een democratische samenleving. Je moet je stempel drukken op 4 jaar anders ben je weg en dat zorgt er voor dat de focus verkeerd ligt.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat dat betreft laten wij ons veel te makelijk afleiden door de waan van de dag
Ik hoop dat die sancties ook als ze besluiten te stoppen met vechten nog wel even door blijven gaan. (Wit-)Rusland moet financieel flink boeten voor deze oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:33 schreef RAVW het volgende:
EU overweegt ook SWIFT-boycot Belarussische banken
De EU overweegt om ook Belarussische banken uit te sluiten van het bankencommunicatiesysteem SWFIT, meldt The Wall Street Journal. Ook andere sancties tegen het land kunnen zondag al van kracht worden.
![]()
![]()
Eigenlijk is dit wel mooi, freaking gevaarlijk, maar misschien wel een manier om een deel van de soldaten die daar tegen hun zin zijn over te halen om hun tanks achter te laten en een biertje te komen doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |