Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Volgens mij lopen er al sancties. Maar voor die bloedhond komen er ook tribunalen!quote:Op zondag 27 februari 2022 01:56 schreef cherrycoke het volgende:
gaan er nog sancties komen tegen die hond Lukashenko?
Met een beetje mazzel zijn het pauper T72 tanks want dan is het prijsschieten met ATGMs. Daar hebben ze nu een hele hoop van en Duitsland stuurt hopelijk nog snel een stuk of 1000.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik denk dat de russen zich achter de linies hebben hergroepeert, er schijnen 3 tank divisies (500 tanks) richting kiev te rijden.
Wat dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ben stiekem wel benieuwd of die complete Russische colonnes door de Oekraners worden uitgeschakeld of dat er stiekem iets anders achter zit.
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!quote:Op zondag 27 februari 2022 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stel dat Poetin in zijn huishouding een persoon heeft rondlopen met Oekranese familie. En die schiet hem zo neer. Stel dat een van zijn rijke vriendjes dat regelt, dat die persoon gewoon verdwijnt.
De hele wereld kijkt naar Poetin en Poetin zegt niks de afgelopen 32 uur…. Que?
Hij heeft zich duidelijk misrekend. Niet alleen op de eensgezindheid binnen de NATO maar ook op de motivatie van het Oekraiense volk en de bereidheid van de bevolking van een heleboel landen om hulp te bieden. Hij is blijkbaar nogal wereldvreemd geworden in de loop der jaren door zijn geisoleerdheid als ik de Rusland-deskundigen in de VS mag geloven.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:49 schreef budha het volgende:
[..]
Zou Poetin zich nou zo ontzettend misrekend hebben? Wellicht dat de apathie van de wereld na het innemen van de Krim hem een vals vertrouwen heeft gegeven dat hetzelfde zou gebeuren bij een inval in Oekrane.
Het lijkt erop dat de wereld een behoorlijke vuist aan het maken is richting Rusland. Er is toch geen scenario waarin Poetin hiermee weg gaat komen? Zelfs een militaire overwinning en volledige bezetting van Oekrane zal de situatie niet veranderen dat Rusland praktisch internationaal gesoleerd wordt. Dat overleeft Poetin niet.
Klopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!
Klopt niet.quote:Heel realistisch ook!
Stuur hem even een mailtje!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar is Poetin?
Al 32 uur geen dreigende oorlogstaal of teken van leven.
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurdquote:Op zondag 27 februari 2022 02:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zijn het pauper T72 tanks want dan is het prijsschieten met ATGMs. Daar hebben ze nu een hele hoop van en Duitsland stuurt hopelijk nog snel een stuk of 1000.
Nee, maar toch, geen stoere taal of hart onder de riem voor zijn troepen. Gewoon niks.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!
Heel realistisch ook!
Omdat het een samenwerking is. Sommige onderdelen van het ISS zitten alleen aan de Russische kant, sommige onderdelen alleen aan de kant van de VS. Het is niet zo dat de VS niets kan maken om het ruimtestation te besturen zonder het Russische deel, maar het zit nu eenmaal op dit moment zo in elkaar en ik betwijfel of het praktisch mogelijk is het Russische deel af te koppelen en te vervangen door iets van SpaceX in een haalbaar tijdsbestek. Dat Musk roept dat dat wel kan, zegt mij niet zoveel.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom heeft Rusland dan zoveel macht over ISS? Waarom moeten er ruimteprojecten sowieso met Rusland gedaan worden, de VS is toch superieur?
100%quote:
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.quote:
Nja, alle email-adressen staan inmiddels online!quote:
landen sturen nu alleen nog verdediging wapens .. nog geen echte aanval wapens ...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurd
Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat de Amerikanen erg scheutig zijn met informatie. En dat de informatie goed is. Dat viel voor de invasie al op: Putin hoeft niet paranode te zijn om heel bang te zijn voor sommige directe medewerkers.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ben stiekem wel benieuwd of die complete Russische colonnes door de Oekraners worden uitgeschakeld of dat er stiekem iets anders achter zit.
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel wat vreemd idd dat poetin zo stil is..
Het zegt mij meer dat Musk dat zegt dan dat jij dat zegt... Just sayin...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Omdat het een samenwerking is. Sommige onderdelen van het ISS zitten alleen aan de Russische kant, sommige onderdelen alleen aan de kant van de VS. Het is niet zo dat de VS niets kan maken om het ruimtestation te besturen zonder het Russische deel, maar het zit nu eenmaal op dit moment zo in elkaar en ik betwijfel of het praktisch mogelijk is het Russische deel af te koppelen en te vervangen door iets van SpaceX in een haalbaar tijdsbestek. Dat Musk roept dat dat wel kan, zegt mij niet zoveel.
alle kanalen liggen ook zo'n beetje plat door Anonymousquote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel wat vreemd idd dat poetin zo stil is..
ATGMs zijn anti tank wapens die vrij makkelijk zijn in gebruik en die hebben ze gekregen dus gewoon lekker schieten als ze proberen binnen te rijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurd
Ze hebben toch een flinke lading van die antitankraketten gekregen? Ik vermoed dat ze het daarmee doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.
en ze horen al de hele dag het oekareinse volkslied ...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:08 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
alle kanalen liggen ook zo'n beetje plat door Anonymous
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het zegt mij meer dat Musk dat zegt dan dat jij dat zegt... Just sayin...
De Russen hebben 15 Stealth straaljagers (volgens Wiki zelfs maar 5) Su-57. We zijn vooral bang voor de kernmacht die ze claimen te zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.
Dat zou inderdaad goed kunnen, blijkbaar toch genoeg ogen en oren op land en in de lucht.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat de Amerikanen erg scheutig zijn met informatie. En dat de informatie goed is. Dat viel voor de invasie al op: Putin hoeft niet paranode te zijn om heel bang te zijn voor sommige directe medewerkers.
Was toch fake?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
en ze horen al de hele dag het oekareinse volkslied ...![]()
Das het olie depot.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Links boven, er staat nog steeds iets in de fik daar
Hoe classificeer jij een Stinger of NLAW dan? Of wat is dat een offensief wapen? ICBM?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
landen sturen nu alleen nog verdediging wapens .. nog geen echte aanval wapens ...
Olie depot, die zal ook nog wel even doorfikken.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Laten we dat laatste maar niet gaan uittesten.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Russen hebben 15 Stealth straaljagers (volgens Wiki zelfs maar 5) Su-57. We zijn vooral bang voor de kernmacht die ze claimen te zijn.
Maar waarschijnlijk is dat kruit ook wel nat geworden in de afgelopen 40 jaar dat ze die troep bewaart hebben
Dat laatste. De intelligence die ze van Amerika krijgen gebruiken ze idd om perfecte hinderlagen te leggen met hun duizenden anti tank wapens maar daarnaast worden luchtaanvallen ook automatisch toegeschreven aan de Ukrainse luchtmacht maar terwijl dat Amerikaanse F35s zijn, die zijn onzichtbaar voor radar dus Rusland kan toch niet bewijzen dat Amerika/NAVO zich ermee bemoeit.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Baytraktar TB2 hebben ze dankzij Turkijequote:
Hij krijgt veel voor elkaar maar vooral de timing is een dingetje om het maar eufemistisch te benoemenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.
Fair pointquote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.
Hier zie je het beterquote:Op zondag 27 februari 2022 02:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
De stinger is verdediging .....quote:
Genoeg oorlog voor vandaag. Bleeeegh!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Laten we dat laatste maar niet gaan uittesten.
Nah was fake newsquote:Op zondag 27 februari 2022 02:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik zag net bij Steve iets voorbijkomen over Lukashenko en kernwapens????
het is al laat :-)quote:Op zondag 27 februari 2022 02:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is van 2014
Wel effe checken wat je plaats he
Het lijkt me sterk dat er NAVO-vliegtuigen worden gebruikt. Het risico lijkt me echt te groot.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat laatste. De intelligence die ze van Amerika krijgen gebruiken ze idd om perfecte hinderlagen te leggen met hun duizenden anti tank wapens maar daarnaast worden luchtaanvallen ook automatisch toegeschreven aan de Ukrainse luchtmacht maar terwijl dat Amerikaanse F35s zijn, die zijn onzichtbaar voor radar dus Rusland kan toch niet bewijzen dat Amerika/NAVO zich ermee bemoeit.
Nja, niet zo moeilijk toch? Rusland is een kernmacht, dus Belarusa / Wit Rusland ook. Daar zijn sowieso weken gelden al kernbommen naar binnen geredenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:14 schreef cherrycoke het volgende:
ik zag net bij Steve iets voorbijkomen over Lukashenko en kernwapens????
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoppa. Het duurt even maar dan heb je ook wat.
Ik zie liever Ollongren tegenover Putin. Dan schrikt 'ie pas echt!quote:
Lekker slapen! Komt goed, geen kapot geschoten Kyiv en ander drama.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Genoeg oorlog voor vandaag. Bleeeegh!
Nu heb ik er de ballen verstand van, maar lijkt mij niet heel ingewikkeld om met een F35 op zover mogelijk afstand een lading rakketten af te vuren. En dan zijn er ook nog die Reaper drones. Weet alleen niet of de Russen radarcapaciteit in Oekraine hebben en wat ze allemaal kunnen detecteren.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat laatste. De intelligence die ze van Amerika krijgen gebruiken ze idd om perfecte hinderlagen te leggen met hun duizenden anti tank wapens maar daarnaast worden luchtaanvallen ook automatisch toegeschreven aan de Ukrainse luchtmacht maar terwijl dat Amerikaanse F35s zijn, die zijn onzichtbaar voor radar dus Rusland kan toch niet bewijzen dat Amerika/NAVO zich ermee bemoeit.
Ik vrees dat er morgen weer genoeg nieuwe oorlog is. Arrrgh!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
2 dagen geleden kwam ik al tegen dat verschillende wisselkantoren al geen Roebels meer kochten omdat ze bang zijn dat ze over een paar dagen niks meer waard zijn.quote:
Ja knap he! Maar ze zijn dan ook erg gemotiveerd!quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Waar denk je dat ze die informatie vandaan halen voor al die succesvolle hinderlagen? Dat is toch echt de F35 en drones die dat verzamelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er NAVO-vliegtuigen worden gebruikt. Het risico lijkt me echt te groot.
2/3e. Een deel hebben ze in goud en renminbi.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
[ twitter ]
in 1 klap 630 miljard dollar wat (voor nu) wegvalt.
en wat denk je van de dingen die een stuk hoger hangenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar denk je dat ze die informatie vandaan halen voor al die succesvolle hinderlagen? Dat is toch echt de F35 en drones die dat verzamelen.
Ik wilde gewoon tegen Recce zeggen dat ik ga slapen,quote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
en daar moet je dan de oorlog mee winnen
Ja en ik zag dat de tekst ook al vertaalt was in het Oekraens.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja knap he! Maar ze zijn dan ook erg gemotiveerd!
Ik weet niet of dit draadje vandaag al langs is gekomen hier?
[ twitter ]
De rest zal vooral de goudreserve zijn maar die is ook niet meer erg liquide want niet veel landen zullen hun handen willen branden het op te kopen. China zou dat kunnen doen maar of die dat risico willen lopen, valt te betwijfelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoppa. Het duurt even maar dan heb je ook wat.
Satellieten? En de VS zal Oekrane inderdaad ook wel drones + kennis daarover hebben geschonken. Het is ook mogelijk dat de VS geheime stealthdrones gebruikt.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waar denk je dat ze die informatie vandaan halen voor al die succesvolle hinderlagen? Dat is toch echt de F35 en drones die dat verzamelen.
Ik zie hier al de hele avond oude of nepshit voorbij komen. Hoe check je of een bericht oud of recent is?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is van 2014
Wel effe checken wat je plaats he
Je blijft gewoon op je post soldaat liesje1979quote:Op zondag 27 februari 2022 02:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon tegen Recce zeggen dat ik ga slapen,
Net zeg je me nog dat je tegen het hebben van de juiste mening bent, kom je nu met dit aan. Maakt het allemaal ietwat tegenstrijdig, maar vooruit.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
100%
Niet dat ik probeer om met je te discussieren, want met wokers kan je niet discussieren. Die zijn overtuigd van hun eigen totalitaire (of eigenlijk gewoonweg factische) gelijk.
Prachtige thread!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja knap he! Maar ze zijn dan ook erg gemotiveerd!
Ik weet niet of dit draadje vandaag al langs is gekomen hier?
[ twitter ]
Gewoon grijs schilderen en een groen pilootje erinquote:Op zondag 27 februari 2022 02:16 schreef Recce het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat er NAVO-vliegtuigen worden gebruikt. Het risico lijkt me echt te groot.
Zeker. En alles wat FORTE11 of wat dan ook opvangen heeft en sattelieten en alles wat wij niet kunnen zien worden echt wel op de een of andere manier aan Oekrane geschonken worden hoorquote:Op zondag 27 februari 2022 02:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Satellieten? En de VS zal Oekrane inderdaad ook wel drones + kennis daarover hebben geschonken. Het is ook mogelijk dat de VS geheime stealthdrones gebruikt.
De afgelopen jaren zijn ze getraind door de CIAquote:Op zondag 27 februari 2022 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
De VS heeft een half miljard genvesteerd in Oekrane in september 2021, zijn er nog steeds mensen hier die denken dat er geen troepen van de VS, Uk en de NATO meevechten nu?
Dat leger van Oekrane is enorm krachtig. Heeft Poetin zich in de luren laten leggen?
Enfin, zat de NATO er al maanden?
Iets klopt er niet.
Het is de Taliban die Oekrane helpt. Zit jij elke avond aan de alcohol, ofzo?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
De VS heeft een half miljard genvesteerd in Oekrane in september 2021, zijn er nog steeds mensen hier die denken dat er geen troepen van de VS, Uk en de NATO meevechten nu?
Dat leger van Oekrane is enorm krachtig. Heeft Poetin zich in de luren laten leggen?
Iets klopt er niet.
Ik verplaats mezelf naar de bedpost denk ik, we hebben morgen ergens halverwege de middag ook weer frisse soldaten nodig?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je blijft gewoon op je post soldaat liesje197
typisch die yankees, altijd alles willen uittestenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Satellieten? En de VS zal Oekrane inderdaad ook wel drones + kennis daarover hebben geschonken. Het is ook mogelijk dat de VS geheime stealthdrones gebruikt.
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Afgelopen week vertelde iemand die verstand had van de F35 dat die dingen niet eens in het Ukr. luchtruim zelf hoeven te vliegen om toch waardevolle info te kunnen verzamelenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wtf, de taliban? Kom je net uit de kroeg rollen?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is de Taliban die Oekrane helpt. Zit jij elke avond aan de alcohol, ofzo?
Meh, dit geloof ik niet. Dan was er al meer gebeurd. Ik geloof wel dat de NAVO zich al aan het voorbereiden is op een Full-scale attack. Ze staan immers niet voor niets voor te bereiden voor de grenzen van oost Europa. Die Full-scale oorlog gaat er wel komenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Iets klopt er niet.
Ja uiteraard.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zeker. En alles wat FORTE11 of wat dan ook opvangen heeft en sattelieten en alles wat wij niet kunnen zien worden echt wel op de een of andere manier aan Oekrane geschonken worden hoor
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is de Taliban die Oekrane helpt. Zit jij elke avond aan de alcohol, ofzo?
die AN/APG-81-radar en een AESA-radar kunnen behoorlijk veel info vergaren inderdaad, hoeft niet eens dichtbij te komenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:27 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
[..]
Afgelopen week vertelde iemand die verstand had van de F35 dat die dingen niet eens in het Ukr. luchtruim zelf hoeven te vliegen om toch waardevolle info te kunnen verzamelen
Hier ben je wel heel stellig in. We krijgen maar beperkt informatie mee wat er daadwerkelijk allemaal gebeurt. Het enige wat we weten is dat het erop lijkt dat de invasie minder voorspoedig gaat dan de Russen misschien verwachtten en het Oekranse verzet hevig is. Een paar filmpjes van kapot geschoten Russische voertuigen zegt nog niet zoveel, dat ga je sowieso zien in een oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Macron heeft best veel militaire goederen en 300 miljoen euro vrijdag toegezegd aan de Oekrane. Dus dat zijn gesprek met Poetin niks heeft opgeleverd klopt maar daarna geeft die wel steun. Niet zoals Duitsland die 5000 helmen stuurt wat gisteren nog het geval was.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Chamberlaine heeft gesproken!
Het stond er nota bene onder , een tweet van de poster zelfquote:Op zondag 27 februari 2022 02:22 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ik zie hier al de hele avond oude of nepshit voorbij komen. Hoe check je of een bericht oud of recent is?
Ootje is altijd al een user geweest die dingen keihard beweert, maar er eigenlijk niet zoveel van af weet.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hier ben je wel heel stellig in. We krijgen maar beperkt informatie mee wat er daadwerkelijk allemaal gebeurt. Het enige wat we weten is dat het erop lijkt dat de invasie minder voorspoedig gaat dan de Russen misschien verwachtten en het Oekranse verzet hevig is. Een paar filmpjes van kapot geschoten Russische voertuigen zegt nog niet zoveel, dat ga je sowieso zien in een oorlog.
Dat zag ik ook. Dat is wel beperkt hoor, zeker als het over gebieden een paar honderd kilometer verderop gaat. Ik denk niet dat ze daar iets nuttigs van kunnen zien.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:27 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
[..]
Afgelopen week vertelde iemand die verstand had van de F35 dat die dingen niet eens in het Ukr. luchtruim zelf hoeven te vliegen om toch waardevolle info te kunnen verzamelen
Het is inmens belangrijk om nu te zien hoe Rusland een invasie / oorlog voert om ze daarna te kunne pakken. De NAVO gaat echt wel iets doenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:29 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja uiteraard.De CIA heeft dit soort dingen:
[ afbeelding ]
Ik denk ze het wel aandurven daarmee over het gebied te vliegen 's nachts.
kom op het is 2022, in de vorige eeuw konden ze al met satellieten, bollen op het strand zienquote:Op zondag 27 februari 2022 02:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
die AN/APG-81-radar en een AESA-radar kunnen behoorlijk veel info vergaren inderdaad, hoeft niet eens dichtbij te komen
de Fransen worden altijd weggezet als opgevers met witte vlaggen enzo. Zoek hun geschiedenis eens opquote:Op zondag 27 februari 2022 02:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Macron heeft best veel militaire goederen en 300 miljoen euro vrijdag toegezegd aan de Oekrane. Dus dat zijn gesprek met Poetin niks heeft opgeleverd klopt maar daarna geeft die wel steun. Niet zoals Duitsland die 5000 helmen stuurt wat gisteren nog het geval was.
Ook het enige land in de EU met kernwapens.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
de Fransen worden altijd weggezet als opgevers met witte vlaggen enzo. Zoek hun geschiedenis eens opDat is 1x gebeurd. De Fransen hebben het sterkste leger van de hele EU.
en zijn in de hele geschiedenis ook het meest oorlogszuchtig geweest![]()
Nope. VK heeft ze ookquote:Op zondag 27 februari 2022 02:34 schreef Recce het volgende:
[..]
Ook het enige land in de EU met kernwapens.
en Volkel ??? zijn ze daar weg danquote:
Is geen EU, remember Brexit.quote:
Weet ik. Maar door de grote verliezen tijdens wo1 was Frankrijk nog totaal niet hersteld voor wo2 in tegenstelling tot Duitsland en Engeland bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
de Fransen worden altijd weggezet als opgevers met witte vlaggen enzo. Zoek hun geschiedenis eens opDat is 1x gebeurd. De Fransen hebben het sterkste leger van de hele EU en hebben (op 1 na) alle oorlogen gewonnen die ze gevoerd hebben
en zijn in de hele geschiedenis ook het meest oorlogszuchtig geweest![]()
in Vietnam moesten ze toch ook hulp hebben van de VSquote:Op zondag 27 februari 2022 02:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet ik. Maar door de grote verliezen tijdens wo1 was Frankrijk nog totaal niet hersteld voor wo2 in tegenstelling tot Duitsland en Engeland bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat het VK nog steeds in de NAVO zit?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de Brexit gemist.
Dat filmpje heb ik al eens eerder gezien. Is idd van 2014.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:30 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Het stond er nota bene onder , een tweet van de poster zelf![]()
[ twitter ]
Probeer je makkelijk quizpunten te scoren?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het VK nog steeds in de NAVO zit?
Even terug dan naar dag 1, dat vliegveld bij Kyiv. Werd ingenomen door de Russen, dat zagen we allemaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:29 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hier ben je wel heel stellig in. We krijgen maar beperkt informatie mee wat er daadwerkelijk allemaal gebeurt. Het enige wat we weten is dat het erop lijkt dat de invasie minder voorspoedig gaat dan de Russen misschien verwachtten en het Oekranse verzet hevig is. Een paar filmpjes van kapot geschoten Russische voertuigen zegt nog niet zoveel, dat ga je sowieso zien in een oorlog.
Ik weet wel zeker dat er Amerikaanse en Engelse special forces aanwezig zijn in het land. Dit is precies waar ze voor getrained zijn. En ook nog eens het Russische leger, de grote koude oorlog vijand.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Iets klopt er niet.
Ik wil graag door voor de wasmaschinequote:Op zondag 27 februari 2022 02:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Probeer je makkelijk quizpunten te scoren?
Wat maakt het nu uit op ik EU of NAVO verkeerd heb. Uiteindelijk is het toch hetzelfde in dit geval?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Probeer je makkelijk quizpunten te scoren?
Ja, uiteraard, maar niet in de EU dus. Daar moet wel over nagedacht worden. Stel nou dat Rusland gaat kloten in een Baltische staat als we over een paar jaar weer met een soort Trump in de VS te maken hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het VK nog steeds in de NAVO zit?
Ja wat dan? De Baltische staten zijn NAVO?!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:43 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, maar niet in de EU dus. Daar moet wel over nagedacht worden. Stel nou dat Rusland gaat kloten in een Baltische staat als we over een paar jaar weer met een soort Trump in de VS te maken hebben.
Goud zal voorlopig niet gaan moonen dan, om mad dog Poetin niet nog rijker te maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:21 schreef trein2000 het volgende:
2/3e. Een deel hebben ze in goud en renminbi.
Ja, en als de VS niet thuis geeft omdat ze een idioot als president hebben, dan zou het wel fijn zijn als de EU kan optreden.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja wat dan? De Baltische staten zijn NAVO?!
Exact. Dat ontken ik toch ook niet? Sterker nog. Ik denk dat de VK de eerste is die reageert!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, en als de VS niet thuis geeft omdat ze een idioot als president hebben, dan zou het wel fijn zijn als de EU kan optreden.
Ik vermoed dat ze vliegtuigen op de radar zien aankomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Waar worden die luchtalarmen eigenlijk op gebaseerd?
Niet om het te bagatelliseren, maar toen ik de livestreams van tel Aviv en Jerusalem bekeek vorig jaar, kwam dat meestal met een hoop knallen na een paar seconden...
Dat lijkt me wel een zekerheidje ja. Rusland heeft sowieso de Wagner Group ingezet in het oosten van Oekrane en de Russen beweren dat er huurlingen uit Bosnia, Albania en Kosovo tegen hun vechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er Amerikaanse en Engelse special forces aanwezig zijn in het land. Dit is precies waar ze voor getrained zijn. En ook nog eens het Russische leger, de grote koude oorlog vijand.
zijn dat gen auto's die voorbij rijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel veel jets te horen op de stream
Dat lijkt mij ook, maar toch zou ik het een goed plan vinden als er binnen de EU over gepraat wordt. Maar goed, dit is off topic voor nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Exact. Dat ontken ik toch ook niet? Sterker nog. Ik denk dat de VK de eerste is die reageert!
Welke stream?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar dit is iets met een turbojet hoor!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
zijn dat gen auto's die voorbij rijden
Deze. Komt binnen 5 minuten 3x een jet over...quote:
welke?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Lewis Hamilton! Is het VK toch inderdaad als eerste begonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar dit is iets met een turbojet hoor!
En NL die het afmaakt!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Lewis Hamilton! Is het VK toch inderdaad als eerste begonnen.
Het zijn toch echt de auto's.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto jij rijdt, maar dit is iets met een turbojet hoor!
Werk je bij mckinsey, bain of bcg ofzo dat je gewend bent om auto's te horen die zulke geluiden makenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
zijn dat gen auto's die voorbij rijden
Toevallig steeds als je ook een auto langs ziet rijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Deze. Komt binnen 5 minuten 3x een jet over...
Jaja, ik heb 'mquote:Op zondag 27 februari 2022 02:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Toevallig steeds als je ook een auto langs ziet rijden.
als dat waar is hebben we WWIII, want ze daar neerzetten is een oorlogsdaad tegen de Navo/Natoquote:
Waarom? Waar staat dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als dat waar is hebben we WWIII, want ze daar neerzetten is een oorlogsdaad tegen de Navo/Nato
Waarom zou dat een oorlogsdaad zijn? Het gaat waarschijnlijk wel tegen een of ander verdrag in, maar het is geen oorlogsdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als dat waar is hebben we WWIII, want ze daar neerzetten is een oorlogsdaad tegen de Navo/Nato
Kan je op een briefje geven dat mijn ex daar ook zit nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er Amerikaanse en Engelse special forces aanwezig zijn in het land. Dit is precies waar ze voor getrained zijn. En ook nog eens het Russische leger, de grote koude oorlog vijand.
volgens mij heeft die stokbrood alleen maar gezegt of gevraagd dat Lukashenko de russiche troepen moet verbieden op hun grond gebied ..quote:Op zondag 27 februari 2022 03:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel waarschijnlijk. Net zoals de 'KGB', 'FSB' of wat dan ook in Kiev zit om; kruisjes op de daken te schilderen wat we al gezien hebbenquote:Op zondag 27 februari 2022 03:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan je op een briefje geven dat mijn ex daar ook zit nu.
https://www.elysee.fr/en/(...)rus-february-26-2022quote:Op zondag 27 februari 2022 03:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij zit wel erg te zwaaien met zijn kernbommen.![]()
[ twitter ]
Hoezo? Of ze nou in Moskou staan of Minsk, wat maakt het uit?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier staat trouwens nergens dat Belarus toestemming heeft gegeven. Alleen dat het heel serieus opgenomen zou worden als Belarus toestemming zou geven.quote:The President of the Republic made a point of denouncing the seriousness of a decision which would authorize Russia to deploy nuclear weapons on Belarusian soil.
Waar zouden ze anders op staan gericht?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan zal de rest van de wereld de nukes richten op Rusland, inclusief China.
De Russen hebben ergens in hun militaire doctrine staan dat het gebruik van tactische kernwapens de-escalerend kan werken. Zoek maar eens op "escalate to de-escalate". Dat soort wapens worden afgevuurd met bijvoorbeeld de Iskander (raket voor de korte afstand) en dan kan het nog wel uitmaken dat ze op het grondgebied van Belarus staan.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoezo? Of ze nou in Moskou staan of Minsk, wat maakt het uit?
Het is sowieso een shitshow en een beetje zwaaien met je penis. Alsof ze die dingen aan de grens met Oekrane moeten zetten om Oekrane te kunnen raken. Die dingen kunnen shitloads aan km aan afstand afleggen.
daarom, ze zijn niet voor Oekrane, maar om Westerse doelen te raken.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoezo? Of ze nou in Moskou staan of Minsk, wat maakt het uit?
Het is sowieso een shitshow en een beetje zwaaien met je penis. Alsof ze die dingen aan de grens met Oekrane moeten zetten om Oekrane te kunnen raken. Die dingen kunnen shitloads aan km aan afstand afleggen.
Serious question: Who the fuck is Bianna Golodryga?quote:
Tegenwoordig krijgt iedereen een vinkje op twitterquote:
Die van China ben ik nog niet zeker van.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar zouden ze anders op staan gericht?
Nou het is geen schilder.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel waarschijnlijk. Net zoals de 'KGB', 'FSB' of wat dan ook in Kiev zit om; kruisjes op de daken te schilderen wat we al gezien hebben
China is ook niet heel blij met de situatie hoor. Die reageren niet zo heel fel.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Die van China ben ik nog niet zeker van.
Of om Oekrane uit te schakelen zoals de VS bij Japan deed. Eentje op Kiev en dan nog een op Lviv als men zich niet overgeeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daarom, ze zijn niet voor Oekrane, maar om Westerse doelen te raken.
quote:Op zondag 27 februari 2022 03:12 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Hoop aannames. Dom wijf wel.
Van de week al Chernobyl, nu dit weer. Is dit een of andere bizarre strategie of wat?quote:
Nog steeds een hoop domme aannames.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
We hebben niks van Poetin gehoord nog en hij zit inderdaad naar het schijnt al behoorlijke tijd in quarantaine. Los van de persmomenten hier en daar.
Gebouwen die toch al gesloopt gingen worden?! Uhm... whut?!quote:Op zondag 27 februari 2022 03:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou het is geen schilder.
Die tekening op dat dak en een dag later precies een bom erin op die plek… beetje fake imo.
Lijkt mij meer een pand wat al gesloopt ging worden en gebruiken voor propaganda.
Ook met die oude flats waar een bom ingaat, ik weet het niet.
Wat precies zijn de aannames?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:15 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Nog steeds een hoop domme aannames.
quote:Op zondag 27 februari 2022 03:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van de week al Chernobyl, nu dit weer. Is dit een of andere bizarre strategie of wat?
Nee, we horen niks van Poetin….quote:Op zondag 27 februari 2022 03:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
We hebben niks van Poetin gehoord nog en hij zit inderdaad naar het schijnt al behoorlijke tijd in quarantaine. Los van de persmomenten hier en daar.
Hij ziet er ook slecht uit.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, we horen niks van Poetin….
De wereld staat in de fik, en de zoon van God reageert nergens op.
Gaat iedereen hier weer boos doen op Ootje, maar nogmaals waar is die gehaktbal? Ondertussen al 34 uur offline.
Ja, doe gewoon eens gebruik maken van Google, foto’s en wat knip en plakwerk.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gebouwen die toch al gesloopt gingen worden?! Uhm... whut?!
Al 34 uur tijdens zijn momentum.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:20 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het niet hebben van telefoon en het niet online zijn.
Aan de Oekranse kant bedoel je?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, doe gewoon eens gebruik maken van Google, foto’s en wat knip en plakwerk.
Geen doden daar, ook bijzonder toch?
Geen idee ik hoop op zeg maar een ongeluk.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van de week al Chernobyl, nu dit weer. Is dit een of andere bizarre strategie of wat?
Prednison, Antideprasiva, Uppers, downers. Dat is nog maar een klein arsenaal wat bekend is.. Beetje zoals Hitler dat ook had toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij ziet er ook slecht uit.
[ afbeelding ]
Zeker als je een leverancier bent van die brandstoffen!quote:Op zondag 27 februari 2022 03:22 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind het toch bizar (als het allemaal waar is) dat zoveel units zonder brandstof komen te zitten
... dan klopt je planning toch van A tot Z niet en heb je eigenlijk al verloren voordat je begonnen bent.
https://www.france24.com/(...)-purchases-bloombergquote:Op zondag 27 februari 2022 03:16 schreef KingRoland het volgende:
China kiest helemaal geen kant, in het vorige topic is dat nog uitgebreid besproken met een hoop uitleg.
eindstand: China doet niks, want Xi wil tot de herfst zijn imago redden. China doet alleen iets als het echt iets MOET doen, als ze bijvoorbeeld worden aangevallen, daarnaast zijn zowel oekraine als rusland belangrijk voor China voor de handel(economie) iets wat voor China prioriteit nummer 1 is.
dus nee. Tot die tijd is het alleen roepen dat alles de schuld van de VS is, zoals ze dat altijd doen![]()
Grootheidswaanzin.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:22 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind het toch bizar (als het allemaal waar is) dat zoveel units zonder brandstof komen te zitten
... dan klopt je planning toch van A tot Z niet en heb je eigenlijk al verloren voordat je begonnen bent.
Ja zeker.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Aan de Oekranse kant bedoel je?
Is waarschijnlijk propaganda, maar veel troepen schijnen ook supermarkten te plunderen of bevolking te vragen om voedselquote:Op zondag 27 februari 2022 03:22 schreef Evenstar het volgende:
En dan wel met zo'n paardenberenstok tussen je benenquote:Op zondag 27 februari 2022 03:24 schreef DonDruiper het volgende:
Zouden er ook mensen verkleed als Putin carnaval vieren trouwens?
bolle kop van de medsquote:Op zondag 27 februari 2022 03:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hij ziet er ook slecht uit.
[ afbeelding ]
Kajsa Ollongren is wel gespot!quote:Op zondag 27 februari 2022 03:24 schreef DonDruiper het volgende:
Tja. Dat is natuurlijk dubieus. Het kan zijn. ik weet het niet. De huidige cijfers zijn iets van 200 doden voor Oekrane en 3800 voor Rusland.quote:
Blijft belachelijk moeilijk om te bedenken wat echt of propaganda is. Zoveel vervuiling. Zelfs de betrouwbare bronnen hebben het moeilijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk propaganda, maar veel troepen schijnen ook supermarkten te plunderen of bevolking te vragen om voedsel
Njet. Too soon...quote:Op zondag 27 februari 2022 03:24 schreef DonDruiper het volgende:
De geruchten gaan dat het een tactiek is van Oekrane. Tanks en stoottroepen door laten gaan en de bevoorradingen konvooien aanvallen. Want tanks en stoottroepen zonder bevoorrading lopen vanzelf vast en stil.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:22 schreef Evenstar het volgende:
Het eerste wat sneuvelt is de waarheid he?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Blijft belachelijk moeilijk om te bedenken wat echt of propaganda is. Zoveel vervuiling. Zelfs de betrouwbare bronnen hebben het moeilijk.
Dit werkte in WWII nog wel, maar nu heb je toch gewoon Google Maps of een ander navigatiesysteem om de weg te vinden?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:24 schreef RAVW het volgende:
Straatborden weggehaald om Russen in verwarring te brengen
Een Oekraens bedrijf dat verantwoordelijk is voor het bouwen en onderhouden van wegen meldt dat het alle straatborden die door de Russen gebruikt kunnen worden om hun weg te vinden, zal verwijderen. "Door de slechte communicatie van de vijand kunnen ze zich niet door het terrein navigeren", aldus het bedrijf Ukravtodor op Facebook. "We helpen ze rechtstreeks naar de hel."
![]()
Als het klopt dat ze vier van die grote transportvliegtuigen hebben neergehaald dan is dat al bijna 500 doden, maar zelfs dat is niet zeker volgens mij.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Blijft belachelijk moeilijk om te bedenken wat echt of propaganda is. Zoveel vervuiling. Zelfs de betrouwbare bronnen hebben het moeilijk.
Accu van telefoon is vast ook leegquote:Op zondag 27 februari 2022 03:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit werkte in WWII nog wel, maar nu heb je toch gewoon Google Maps of een ander navigatiesysteem om de weg te vinden?
Legers worden niet aangestuurd, zijn niet gemotiveerd. Nog hier en daar wat overenthousiaste legerbazen. Maar nu ook weer wat is het plan? Bombardementen? Nee. Ligt Kyiv plat?quote:Op zondag 27 februari 2022 03:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja. Dat is natuurlijk dubieus. Het kan zijn. ik weet het niet. De huidige cijfers zijn iets van 200 doden voor Oekrane en 3800 voor Rusland.
Het is natuurlijk wel zo dat Rusland de invallende kracht is en ze tot nu toe alleen maar oude Soviet rommel hebben laten zien tegenover modern wapentuig van de Oekraners. Dus het zou kunnen...
Als ze al moeite hebben om hun tanks op benzine te laten rijden dan zullen ook wel eens zodner stroom komen te zitten ..quote:Op zondag 27 februari 2022 03:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit werkte in WWII nog wel, maar nu heb je toch gewoon Google Maps of een ander navigatiesysteem om de weg te vinden?
Dat is gewoon hun cultuur. Ook altijd over verbaasd in Turkije. Dat stamt nog uit de Sovjet cultuur.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was in 2017 in Egypte (Hurghada)
Ik dacht al die tijd dat het hotel vol zat met Russen, later vertelde de ober dat 9 van de 10 Oekraners waren.
Helaas was het een all-in hotel, met onbeperkt alcohol van 10 tot 23:00 .. Ook een hoop laveloze Oekraners zien liggen einde van de avond, en zelfs een die ging vechten met de ober.. Hij was boos omdat hij geen alcohol meer kreeg..
Ik vond ze erg op Russen lijken (vrouwen zijn erg dun) en redelijk 'afstandelijk' in de zin, dat ze geen contact maken met de overige toeristen, iets wat bijvoorbeeld Britten wel doen. (die zijn altijd in voor een praatje)
Ik vond ze niet perse vriendelijk, maar ook niet onaardig. Een beetje afstandelijk zoals Scandinavirs ook wel zijn.
ja, nu via starlinkquote:Op zondag 27 februari 2022 03:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Ben je dronken?quote:Op zondag 27 februari 2022 04:15 schreef Nielsch het volgende:
Het wordt alweer bijna ligt in Ukraine.
Dan kan je toch juist niet naar bedquote:Op zondag 27 februari 2022 03:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga maar eens naar bed. Mijn dochtertje huiltHopelijk komt Oekrane en Zelensky de nacht door.
Slava Ukraini!
We zitten gewoon midden in het script van de film "The death of Stalin"quote:Op zondag 27 februari 2022 03:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Er is nu gewoon geen Russisch plan, en ik denk serieus dat Poetin buitenspel gezet is. Nu al bijna 35 uur geen woord van de grote leider…
quote:Moscow, 1953. After being in power for nearly thirty years, Soviet dictator Joseph Vissarionovich Stalin takes ill and quickly dies. Now the members of the Council of Ministers scramble for power.
Waarom zou ie overleden zijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 04:26 schreef roos94 het volgende:
Zou toch zo graag een pushbericht ontvangen met de mededeling dat Putin is overleden
The decision was taken for fear that allowing funding could be perceived as support for Moscow's invasion and risk sanctions from the United States and its allies, the US news agency said, citing unidentified sources.quote:Op zondag 27 februari 2022 03:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.france24.com/(...)-purchases-bloomberg
En dan? De volgende persoon gaat verder waar putin aan is begonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 04:26 schreef roos94 het volgende:
Zou toch zo graag een pushbericht ontvangen met de mededeling dat Putin is overleden
De oligarchen willen graag hun invloed, geld en afzetmarkt Europa terug. Een voetbalteam uit Londen bezitten is toch leuker dan een team uit Peking of Minsk. Die gaan zich dan echt wel roeren en zullen terug willen naar een stabielere situatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:
[..]
En dan? De volgende persoon gaat verder waar putin aan is begonnen.
Dat moet je sws incalculeren in dit soort situatiesquote:Op zondag 27 februari 2022 05:11 schreef Shivo het volgende:
Toch erg moeilijk om te weten wat er nou eigenlijk precies gaande is. Het nieuws wat we hier krijgen is niet bepaald evenwichtig en onafhankelijk.
Er komt weinig nieuws naar buiten van de Russen daarom is het onevenwichtig. De Russen zeggen dat ze gisteren een gevechtspauze hadden. Na 1 dag al een pauze zeer onwaarschijnlijk. Poetin kan deze oorlog ook niet verkopen aan het Russisch volk met veel doden dus daarom hoor en zie je weinig nieuws van hun kan. Eigenlijk geeft dat aan dat het gewoon niet loopt zoals ze gehoopt hadden. Toch lijkt bijvoorbeeld Melitopol ingenomen te zijn door de Russen wat een belangrijke verbindingsroute is naar de Krim. Maar ze willen vooral Kiev hebben en dat is tot nu toe niet gelukt.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:11 schreef Shivo het volgende:
Toch erg moeilijk om te weten wat er nou eigenlijk precies gaande is. Het nieuws wat we hier krijgen is niet bepaald evenwichtig en onafhankelijk.
Geld en bezittingen van hen afnemen zou dan een uitstekend zet zijn maar dit doen ze niet. Waarom?quote:Op zondag 27 februari 2022 05:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De oligarchen willen graag hun invloed, geld en afzetmarkt Europa terug. Een voetbalteam uit Londen bezitten is toch leuker dan een team uit Peking of Minsk. Die gaan zich dan echt wel roeren en zullen terug willen naar een stabielere situatie.
Of het valt allemaal zo tegen dat men liever stil blijft.quote:
Maar geen van beiden is een reden om dat naar buiten te brengen iig. Daar maakt Putin zich niet populairder mee. Het zou wat anders zijn als ze als helden verwelkomd waren maar blijkbaar zijn die beelden er ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of het valt allemaal zo tegen dat men liever stil blijft.
Ik zou niet verwachten dat men dat daadwerkelijk dacht. In de Krim of de Donbas of in wat Russische gebieden in het zuiden, maar zeker niet rondom Kiev en meer richting westen.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar geen van beiden is een reden om dat naar buiten te brengen iig. Daar maakt Putin zich niet populairder mee. Het zou wat anders zijn als ze als helden verwelkomd waren.
Ja dat bedoel ik. Ik had toch wel min of meer verwacht dat ze uitgebreid met dat soort beelden zouden komen uit delen waar ze wel welkom zijn maar die zie ik ook niet..quote:Op zondag 27 februari 2022 05:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou niet verwachten dat men dat daadwerkelijk dacht. In de Krim of de Donbas of in wat Russische gebieden in het zuiden, maar zeker niet rondom Kiev en meer richting westen.
Als het niet zo triest was, moest je er om lachen.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:54 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen bij de conferentie van Putinschoothondjes:
[ twitter ]
CPAC is Disneyland voor debielen las ik net.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als het niet zo triest was, moest je er om lachen.
Wat een treurigheid.. deze puppet en z'n aanhangers met een gemiddeld IQ van een goudvis.
Indrukwekkend.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:13 schreef AnneX het volgende:
Zelenskyy won the Ukrainian version of Dancing with the Stars in 2006
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 06:13 schreef AnneX het volgende:
Zelensky in betere tijden. Hou vol!
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 06:13 schreef AnneX het volgende:
Zelensky in betere tijden. Hou vol!
[ twitter ]
Wat een talenten heeft deze man.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:21 schreef Kijkertje het volgende:
Before he was President of Ukraine, Volodymyr Zelenskyy created and starred in a Ukrainian show about a history teacher who accidentally becomes the president after one of his rants about political corruption goes viral.
[ twitter ]
Ongelooflijk! En nog een geweldige president ook!quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 05:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Geld en bezittingen van hen afnemen zou dan een uitstekend zet zijn maar dit doen ze niet. Waarom?
Buiten bombardementen zijn er vannacht geloof ik amper pogingen geweest om Kiev in te nemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:25 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Mooi ze hebben stand gehouden.
Russische tanks staan zonder fuel langs de kant van de weg.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Buiten bombardementen zijn er vannacht geloof ik amper pogingen geweest om Kiev in te nemen.
Er zijn beelden geweest van vuurgevechten in Kiev. Maar of het de echte grote beweging was wat men dacht geen idee. Dat zullen we later vandaag wel zien. Vergeet niet dat Kiev ook een betekenis heeft in Rusland dus zomaar plaat gooien gaat ook niet helpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Buiten bombardementen zijn er vannacht geloof ik amper pogingen geweest om Kiev in te nemen.
Toplegerquote:Op zondag 27 februari 2022 06:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Russische tanks staan zonder fuel langs de kant van de weg.
150.000 ongemotiveerde tieners die werkelijk geen flauw benul hebben van wat ze moeten doen of waar ze zijn.quote:
Trump, ik haat de man. Maar in alles zo waar.quote:Op zondag 27 februari 2022 05:54 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen bij de conferentie van Putinschoothondjes:
[ twitter ]
Precies, dan zal men gezien de massale verdediging van Kiev wellicht eerder stad vanuit het westen willen omsingelen en dan vanuit het oosten oprukken richting de Dnjepr.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn beelden geweest van vuurgevechten in Kiev. Maar of het de echte grote beweging was wat men dacht geen idee. Dat zullen we later vandaag wel zien. Vergeet niet dat Kiev ook een betekenis heeft in Rusland dus zomaar plaat gooien gaat ook niet helpen.
Dit was fresh meat toch? Lokaas? Even aftasten? De eckte mannen komen later.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
150.000 ongemotiveerde tieners die werkelijk geen flauw benul hebben van wat ze moeten doen of waar ze zijn.
Geloof er niks van. De eckte mannen zet je juist als eerste in voor sabotage van vitale infrastructuur en het innemen van belangrijke posities.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit was fresh meat toch? Lokaas? Even aftasten? De eckte mannen komen later.
Dat is maar zeer de vraag.quote:Op zondag 27 februari 2022 04:42 schreef xminator het volgende:
[..]
En dan? De volgende persoon gaat verder waar putin aan is begonnen.
Precies.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geloof er niks van. De eckte mannen zet je juist als eerste in voor sabotage van vitale infrastructuur en het innemen van belangrijke posities.
Dit spreekt het bericht erboven wel tegen?quote:Op zondag 27 februari 2022 06:43 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit bericht ben ik al meerdere keer tegen gekomen. Dus het gaat nog wel zwaar worden in Kiev.
Welke kwestie? De bezetting door Rusland?quote:
Dan zal de waarheid wel ergens in het midden liggenquote:Op zondag 27 februari 2022 06:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit spreekt het bericht erboven wel tegen?
Voor alle partijen is een snelle vrede het beste. Ik hoop dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen om tot een constructieve vrede te komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dan zal de waarheid wel ergens in het midden liggen
Welk bericht dat Kiev nog steeds onder controle is van Oekrane? Niet echt want dat zijn ze nog maar Poetin wilt gewoon Kiev hebben. Dus ze zullen het nog wel een paar keer proberen. Geen idee hoe erg het vannacht was.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik geloof toch eerder die over maandag.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, de wens om te onderhandelen en tot een diplomatieke oplossing te komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Welk bericht dat Kiev nog steeds onder controle is van Oekrane? Niet echt want dat zijn ze nog maar Poetin wilt gewoon Kiev hebben. Dus ze zullen het nog wel een paar keer proberen. Geen idee hoe erg het vannacht was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |