Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Volgens mij lopen er al sancties. Maar voor die bloedhond komen er ook tribunalen!quote:Op zondag 27 februari 2022 01:56 schreef cherrycoke het volgende:
gaan er nog sancties komen tegen die hond Lukashenko?
Met een beetje mazzel zijn het pauper T72 tanks want dan is het prijsschieten met ATGMs. Daar hebben ze nu een hele hoop van en Duitsland stuurt hopelijk nog snel een stuk of 1000.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik denk dat de russen zich achter de linies hebben hergroepeert, er schijnen 3 tank divisies (500 tanks) richting kiev te rijden.
Wat dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ben stiekem wel benieuwd of die complete Russische colonnes door de Oekraïners worden uitgeschakeld of dat er stiekem iets anders achter zit.
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!quote:Op zondag 27 februari 2022 01:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stel dat Poetin in zijn huishouding een persoon heeft rondlopen met Oekraïnese familie. En die schiet hem zo neer. Stel dat een van zijn rijke vriendjes dat regelt, dat die persoon gewoon verdwijnt.
De hele wereld kijkt naar Poetin en Poetin zegt niks de afgelopen 32 uur…. Que?
Hij heeft zich duidelijk misrekend. Niet alleen op de eensgezindheid binnen de NATO maar ook op de motivatie van het Oekraiense volk en de bereidheid van de bevolking van een heleboel landen om hulp te bieden. Hij is blijkbaar nogal wereldvreemd geworden in de loop der jaren door zijn geisoleerdheid als ik de Rusland-deskundigen in de VS mag geloven.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:49 schreef budha het volgende:
[..]
Zou Poetin zich nou zo ontzettend misrekend hebben? Wellicht dat de apathie van de wereld na het innemen van de Krim hem een vals vertrouwen heeft gegeven dat hetzelfde zou gebeuren bij een inval in Oekraïne.
Het lijkt erop dat de wereld een behoorlijke vuist aan het maken is richting Rusland. Er is toch geen scenario waarin Poetin hiermee weg gaat komen? Zelfs een militaire overwinning en volledige bezetting van Oekraïne zal de situatie niet veranderen dat Rusland praktisch internationaal geïsoleerd wordt. Dat overleeft Poetin niet.
Klopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!
Klopt niet.quote:Heel realistisch ook!
Stuur hem even een mailtje!quote:Op zondag 27 februari 2022 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar is Poetin?
Al 32 uur geen dreigende oorlogstaal of teken van leven.
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurdquote:Op zondag 27 februari 2022 02:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zijn het pauper T72 tanks want dan is het prijsschieten met ATGMs. Daar hebben ze nu een hele hoop van en Duitsland stuurt hopelijk nog snel een stuk of 1000.
Nee, maar toch, geen stoere taal of hart onder de riem voor zijn troepen. Gewoon niks.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn inderdaad!
Heel realistisch ook!
Omdat het een samenwerking is. Sommige onderdelen van het ISS zitten alleen aan de Russische kant, sommige onderdelen alleen aan de kant van de VS. Het is niet zo dat de VS niets kan maken om het ruimtestation te besturen zonder het Russische deel, maar het zit nu eenmaal op dit moment zo in elkaar en ik betwijfel of het praktisch mogelijk is het Russische deel af te koppelen en te vervangen door iets van SpaceX in een haalbaar tijdsbestek. Dat Musk roept dat dat wel kan, zegt mij niet zoveel.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom heeft Rusland dan zoveel macht over ISS? Waarom moeten er ruimteprojecten sowieso met Rusland gedaan worden, de VS is toch superieur?
100%quote:
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.quote:
Nja, alle email-adressen staan inmiddels online!quote:
landen sturen nu alleen nog verdediging wapens .. nog geen echte aanval wapens ...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurd
Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat de Amerikanen erg scheutig zijn met informatie. En dat de informatie goed is. Dat viel voor de invasie al op: Putin hoeft niet paranoïde te zijn om heel bang te zijn voor sommige directe medewerkers.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Ben stiekem wel benieuwd of die complete Russische colonnes door de Oekraïners worden uitgeschakeld of dat er stiekem iets anders achter zit.
quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel wat vreemd idd dat poetin zo stil is..
Het zegt mij meer dat Musk dat zegt dan dat jij dat zegt... Just sayin...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Recce het volgende:
[..]
Omdat het een samenwerking is. Sommige onderdelen van het ISS zitten alleen aan de Russische kant, sommige onderdelen alleen aan de kant van de VS. Het is niet zo dat de VS niets kan maken om het ruimtestation te besturen zonder het Russische deel, maar het zit nu eenmaal op dit moment zo in elkaar en ik betwijfel of het praktisch mogelijk is het Russische deel af te koppelen en te vervangen door iets van SpaceX in een haalbaar tijdsbestek. Dat Musk roept dat dat wel kan, zegt mij niet zoveel.
alle kanalen liggen ook zo'n beetje plat door Anonymousquote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel wat vreemd idd dat poetin zo stil is..
ATGMs zijn anti tank wapens die vrij makkelijk zijn in gebruik en die hebben ze gekregen dus gewoon lekker schieten als ze proberen binnen te rijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Duitsland is inmiddels wel gestopt met dat 'embargo' om wapens te sturen. Dus ik ben benieuwd... Maar volgens mij heeft nog geen een land tanks of iets in dat opzicht gestuurd
Ze hebben toch een flinke lading van die antitankraketten gekregen? Ik vermoed dat ze het daarmee doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.
en ze horen al de hele dag het oekareinse volkslied ...quote:Op zondag 27 februari 2022 02:08 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
alle kanalen liggen ook zo'n beetje plat door Anonymous
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het zegt mij meer dat Musk dat zegt dan dat jij dat zegt... Just sayin...
De Russen hebben 15 Stealth straaljagers (volgens Wiki zelfs maar 5) Su-57. We zijn vooral bang voor de kernmacht die ze claimen te zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:06 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Misschien iets van stealth straaljagers, drones of lange afstandrakketten. Weet alleen niet of de Russen dat kunnen detecteren qua radarcapaciteit. Maar toch typisch dat je weinig over de Oekrainse luchtmacht hoor, want lijkt mij sterk dat ze hele collones vanaf de grond uitschakelen.
Dat zou inderdaad goed kunnen, blijkbaar toch genoeg ogen en oren op land en in de lucht.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel te maken heeft met het feit dat de Amerikanen erg scheutig zijn met informatie. En dat de informatie goed is. Dat viel voor de invasie al op: Putin hoeft niet paranoïde te zijn om heel bang te zijn voor sommige directe medewerkers.
Was toch fake?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
en ze horen al de hele dag het oekareinse volkslied ...![]()
Das het olie depot.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Links boven, er staat nog steeds iets in de fik daar
Hoe classificeer jij een Stinger of NLAW dan? Of wat is dat een offensief wapen? ICBM?quote:Op zondag 27 februari 2022 02:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
landen sturen nu alleen nog verdediging wapens .. nog geen echte aanval wapens ...
Olie depot, die zal ook nog wel even doorfikken.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
Links boven, er staat nog steeds iets in de fik daar
Laten we dat laatste maar niet gaan uittesten.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Russen hebben 15 Stealth straaljagers (volgens Wiki zelfs maar 5) Su-57. We zijn vooral bang voor de kernmacht die ze claimen te zijn.
Maar waarschijnlijk is dat kruit ook wel nat geworden in de afgelopen 40 jaar dat ze die troep bewaart hebben
Dat laatste. De intelligence die ze van Amerika krijgen gebruiken ze idd om perfecte hinderlagen te leggen met hun duizenden anti tank wapens maar daarnaast worden luchtaanvallen ook automatisch toegeschreven aan de Ukrainse luchtmacht maar terwijl dat Amerikaanse F35s zijn, die zijn onzichtbaar voor radar dus Rusland kan toch niet bewijzen dat Amerika/NAVO zich ermee bemoeit.quote:Op zondag 27 februari 2022 02:04 schreef RichardHammond het volgende:
Baytraktar TB2 hebben ze dankzij Turkijequote:
Hij krijgt veel voor elkaar maar vooral de timing is een dingetje om het maar eufemistisch te benoemenquote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.
Fair pointquote:Op zondag 27 februari 2022 02:09 schreef Recce het volgende:
[..]
Musk heeft een flinke historie van veel te optimistische uitspraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |