Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Xi heeft nog wel wat interesse in Siberi, waar inmiddels 1/3 Chinees is. Wat nu bekend staat als Vladivostok was vroeger Chinees. Vroeg of laat gaat China dat ook claimen. Wat is nu een betere timing dan na dit fiasco van Rusland?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:38 schreef KingRoland het volgende:
[..]
daarom zei ik het ook tussenhaakjes, ze laten het zo lijken alsof het zo is.
Tot dusver waren alle intel-berichten van de VS zeer accuraat en zijn ze behoorlijk voortvarend te werk gegaan. Maar dan nog moet je natuurlijk van die negatieve zeikerds hebben die zelfs op een prachtige lentedag nog weten te chagrijnen over de hoeveelheid zon. Of die verfoeilijke vogels die van zich laten horen. Of hoe godsonmogelijk lang de dag nu al duurt, terwijl het nog niet eens zomer is!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Joe is morgen al weer vergeten dat die zo'n uitspraak heeft gedaan
Hahahahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 27 februari 2022 00:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Joe toont zich een wereldleider die Rusland hard aan het treffen is.
Heb je meer informatie? Was de vlucht geannuleerd omdat deze sancties opeens ingingen?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Toevallig zat ik vandaag in het vliegtuig en er begon een vrouw van denk zo'n 25 jaar naast mij te huilen. Net voordat ze in stapte (vanuit Itali naar Nederland) hoorde ze dat de vlucht van Nederland naar Zuid Korea was gecancelled. Dus ze was nogal overstuur en wist niet wat ze zou moest doen.
Nee, die ligt nog steeds te huilen op zijn wit marmeren vloer…quote:Op zondag 27 februari 2022 00:43 schreef quirina het volgende:
Zou Putin in zijn ondergrondse paleis zitten in het zuiden?
Waar haal je die info vandaan?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:43 schreef Starhopper het volgende:
Hebben ze serieus de tsjetsjenen in de pan gehakt?![]()
Hopelijk voelen ze zich nu genaaid, zeggen ze de steun in Poetin op en komen met aanvallen op het Kremlin
Eerlijk gezegd doet Nederland het voor Nederlandse begrippen ook niet onaardig. Het duurt allemaal wat langer want zorgvuldigheid en alles, maar we zijn niet een lulletje rozenwater zoals Duitsland de afgelopen tijd. We leunen structureel richting de hardere lijn die VK, Polen en de Baltische Staten ook hanteren.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze kunnen sneller handelen, maar Polen en de Baltische Staten doen ook echt veel.
Ik heb er ook vertrouwen in dat Taiwan niet aangevallen gaat worden (taiwan is belangrijker voor de VS dan Oekraine), maar het belangrijkste is dat het erg onzeker is of die aanval wel succesvol gaat zijn, want dat gaat Xi zijn kop kosten. In de herfst heeft de CCP weer een partijcongres(om de 5 jaar) waar ze gaan stemmen of hij een 3e ambtstermijn krijgt. Hij gaat nooit het risico nemen, daarnaast zijn chinezen meer van het niet nemen van risico's en ontwijken van conflict tenzij ze daar in echt toe gedwongen zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 00:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij mocht in elk geval tijdens de Spelen niks doen waardoor het nergens anders meer over zou gaan. Al snapt Poetin dat ook wel zonder dat te overleggen.
Zal wel by design zijn toch dat er weinig info is?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:42 schreef EinarBoe het volgende: [..] Ja, dit zou wel spectaculair nieuws zijn. We krijgen wel heel weinig info over de grootte van het oekraense leger verspreid over het land. Hoeveel bataljons zijn er rond Kiev bijvoorbeeld? En de Oostgrens, hoeveel legers zijn daar actief?
Hitler zou erbij moeten staan, want die faalde ookquote:
Zou wel pijnlijk zijn voor propagandablater en allround kutkneus Machiel als bovenstaande klopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:39 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver dat Tsjetsjeense Sandaukar leger.
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan?
China zit gewoon te kijken hoe het uitgespeeld gaat worden en hoe zij hiervan kunnen profiteren.quote:
quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:38 schreef mschol het volgende:
[..]
vooralsnog hoor ik alleen de eu en de vs wat roepen, uit azie of afrika heb ik niks definitiefs gehoord of gezien
Ik help het je hopen, echt waar. Dat zou hilarisch zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, die ligt nog steeds te huilen op zijn wit marmeren vloer…
Blijft cool die vent die gewoon doet.......quote:Op zondag 27 februari 2022 00:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Een halve dag geleden deed hij een oproep aan Elon, een uur geleden heeft Elon het bevestigd.
Goedkeuring/certificering was ook binnen no time geregeld.
[ twitter ]
[ twitter ]
Mensen zijn hier nogal snel hoopvol en van goed vertrouwen..quote:Op zondag 27 februari 2022 00:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan?
Stuur de rekening maar naar het Kremlin.quote:
'Blew up 56 tanks'. Ik hoop het, maar dat klinkt wel erg optimistisch...quote:
Nee, niet veel meer informatie. Zij wist het ook niet precies wat er was. Maar ik had direct al het idee dat het kwam vanwege het vliegverbod boven Rusland. Toen we landen had ze wel een alternatieve vlucht, voor morgen via Parijs.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je meer informatie? Was de vlucht geannuleerd omdat deze sancties opeens ingingen?
Ik mag natuurlijk niet klagen maar 2 jaar familie van mn vriendin niet kunnen zien vanwege corona (regels waren zo streng) nu eindelijk kan het weer en daar is Poetin
Heb wel het gevoel dat China veel meer te verliezen heeft op economisch vlak, en dus ook veel meer vanuit een economisch standpunt denkt. De chinezen zijn intussen een aardig rijk en verwend (materieel gezien) volk geworden. Het groeit ook lekker door.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:46 schreef quirina het volgende:
[..]
China zit gewoon te kijken hoe het uitgespeeld gaat worden en hoe zij hiervan kunnen profiteren.
Ook gevaarlijk land.
quote:
Wappies...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Niet iedereen staat er hetzelfde in blijkbaar!
Klopt, chinezen wachten het altijd af en kijken hoe zij economische hierop vooruit gaan. rond de 2000's hebben ze zich volop gericht in economische ontwikkeling en bemoeide zich niet met oorlogen of wat dan ook, dus daar is het ook bij gebleven. Waar hebben ze het meest profijt van?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb wel het gevoel dat China veel meer te verliezen heeft op economisch vlak, en dus ook veel meer vanuit een economisch standpunt denkt. De chinezen zijn intussen een aardig rijk en verwend (materieel gezien) volk geworden. Het groeit ook lekker door.
Hoezo? Zuid-Korea was het eerste aziatische land wat sancties instelde tegen Ruslandquote:Op zondag 27 februari 2022 00:49 schreef KingRoland het volgende:
Japan is ook het enige land in Azi dat de laatste paar jaren altijd wel de VS helpt
Lekkerrrrquote:Op zondag 27 februari 2022 00:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hahahaha geweldig. Die zijn gewoon een hinderlaag in gereden en daarna compleet kapot geknald met anti tank wapens
China heeft ongeveer de halve wereld in hun macht (qua leningen e.d). Zij willen een wereldmacht worden zonder ook maar een schot te lossen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb wel het gevoel dat China veel meer te verliezen heeft op economisch vlak, en dus ook veel meer vanuit een economisch standpunt denkt. De chinezen zijn intussen een aardig rijk en verwend (materieel gezien) volk geworden. Het groeit ook lekker door.
Typisch toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:52 schreef KINGIEE het volgende:
Die Tsjetsjenen zijn zo dom dat ze zich als kanonnenvoer laten kapotschieten. Voor Poetin komt dat ook goed uit.
Laatste keer dat een president binnen 72 uur van een invasie succesvol een transatlantisch programma heeft opgezet om de bezittingen en rekeningen van een agressor te bevriezen kan ik me op deze schaal niet herinneren.quote:
Zuid-Korea twijfelt vaker of ze economisch voor China zijn of voor de VS. Daar hebben ze volgens mij nog geen keuze in gemaakt. Die staan niet altijd 100% achter het westen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoezo? Zuid-Korea was het eerste aziatische land wat sancties instelde tegen Rusland
En ik denk dat China ook niet heel erg blij zal zijn als Rusland militair gezien veel kracht verliest.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Klopt, chinezen wachten het altijd af en kijken hoe zij economische hierop vooruit gaan. rond de 2000's hebben ze zich volop gericht in economische ontwikkeling en bemoeide zich niet met oorlogen of wat dan ook, dus daar is het ook bij gebleven. Waar hebben ze het meest profijt van?
Oekraine is heel toevallig een van China's grootste handelspartners
Het is ook nooit goed bij wappies, want eerst janken ze maandenlang dat Biden een Warmonger is, nu is ie weer te slapquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |