Het Oekraiens lidmaatschap van die organisaties stond helemaal niet op de planning en is ook niet de reden dat Poetin is binnengevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekrane is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekrane het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Nou ja het is vooral ook voor die mensen in de stad zelf. Als je ziet wat voor bommen er naartoe verplaatst worden, dan hoop je toch niet dat ze dat echt allemaal gebruiken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Heel eerlijk hoop ik gewoon dat Kiev gaat vallen. Het escaleert alleen nog maar verder de pan uit als dit langer en langer door gaat. Als kernwapens niet bestonden dan was ik het eens hoor met mensen die mij hier tegenspreken.
Oh, nu weer niet?quote:
China hoeft niet te dreigen met kernbommen omdat we niet verder komen dan laffe veroordeling.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar kan ik die verklaring zien? Of dat China met kernbommen aan het dreigen is?
Ga dat maar eens aan de mensen ik Kyiv uitleggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Heel eerlijk hoop ik gewoon dat Kiev gaat vallen. Het escaleert alleen nog maar verder de pan uit als dit langer en langer door gaat. Als kernwapens niet bestonden dan was ik het eens hoor met mensen die mij hier tegenspreken.
Ze zijn inderdaad weer aan het vechten, volgens de berichtenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dacht ik gisteren al. Wordt er nu gevochten?
Correctie, ... in de kont van Putin's gedachtengoed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij denkt dat Putin nu terug trekt als Europa belooft dat Oekrane geen EU of NAVO lid mag worden? En dat dan het Russische leger zich terugtrekt en er geen steun meer wordt verleend aan de rebellen in het Oosten?
Putin wil geen soeverein Oekrane. Als je dat nu nog niet snapt dan zit je echt wel heel diep met je kop in het zand.
Ik denk dat het beter was geweest om een filmpje te delen in de trant van: "nou, ga daar maar zitten. Sorry van de handboeien. Zin in een biertje om van de schrik bij te komen?"quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:01 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Begrijpelijk maar dom. Zeker om te delen.
Als de Russen nu het grote arsenaal uit de kast halen, dan is het morgen in Kiev en gaat het dus pas morgen los. Het blijft nog altijd een eindje rijden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Vannacht kwamen ze al redelijk ver, op 3 km van de regeringswijk? Dat zijn peanuts. Als de berichten kloppen dat het grotere arsenaal nu uit de kast wordt gehaald denk ik dat die paar kilometer overbrugd gaan worden. Is het niet vannacht dan is het wel morgen. En is het niet met blitzkrieg dan verwacht ik dat flatgebouw voor flatgebouw wordt neergemaaid. Of uitkammen van de metro
Amsterdam is een Nederlandse stad met een Nederlandse historie, en dus is het missen van Amsterdam een gemis voor Nederland als geheel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zouden we daar niet heel veel aan missen.
Als wat ze nu aan het verplaatsen zijn ingezet gaat worden vraagt het schijnbaar om thermobare bommen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Infrastructuur vernietigen is niet de beste manier om je mede landgenoten die je daar komt "helpen" om los te komen van terreur veroorzakende neonazi's en drugverslaafden, overtuigend te redden. Dat vraagt anno 2022 iets meer verstand dan alleen een Goelag knuppel
Dat is hedenavond anders. Duitsland gaat wapens leveren en we gaan Rusland uit Swift knikkeren. Zo snel kunnen die dingen, onder druk word alles vloeibaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zij hielden toch juist die pantzerfaust bij ons tegen?
We gaan het zienquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als de Russen nu het grote arsenaal uit de kast halen, dan is het morgen in Kiev en gaat het dus pas morgen los. Het blijft nog altijd een eindje rijden.
Als ze vervolgens flatgebouw voor flatgebouw bezig gaan, zijn ze niet voor de Kerst klaar.
het Eurosongfestival vindt pas in mei plaats.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Vooruit. Met tegenzin geef ik je gelijk. Maar niet verder vertellen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Amsterdam is een Nederlandse stad met een Nederlandse historie, en dus is het missen van Amsterdam een gemis voor Nederland als geheel.
Ja waarom hebben de Russen dat gedaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekrane is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekrane het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Neuh, niet voor mij hoor. Pauperstad. Veel te druk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Amsterdam is een Nederlandse stad met een Nederlandse historie, en dus is het missen van Amsterdam een gemis voor Nederland als geheel.
Gezien het gemak waarmee je andere volkeren utilistisch wegcijfert had ik me kunnen indenken dat eigen belang waarschijnlijk niet verder reikt dan het eigen tuinhek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neuh, niet voor mij hoor. Pauperstad. Veel te druk.
daar zijn zeker alleen Amsterdammers die hun stad missen , alles daar om heen echt niet .. ja missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |