![cooltext405160040893994.png]()
Laatste nieuwsquote:
'Export groente en fruit naar Oekrane en Rusland ligt stil'
De uitvoer van groente en fruit richting Oekrane en Rusland ligt stil. Dat zegt belangenvereniging GroentenFruithuis.
Naar Oekrane gaan normaal veel Nederlandse producten als peren en uien. Maar ook doorvoerproducten als avocado's en tropisch fruit. In 2020 was de exportwaarde in totaal zo'n 30 miljoen euro. "Vanwege de onzekerheid van de oorlog hebben exporteurs hun uitvoer stilgelegd."
Naar Rusland mogen vanwege oudere sancties al langer geen Nederlandse groenten of fruit gexporteerd worden. "Van exporteurs horen we nu dat de doorvoer van tropisch fruit en groenten uit het buiteland ook tijdelijk is stilgelegd." De exportwaarde van dit soort doorvoer was in 2020 zo'n 75 miljoen euro waard.
quote:
UNHCR: mogelijk 5 miljoen vluchtelingen uit Oekrane
Vanuit Oekrane kan uiteindelijk een vluchtelingenstroom van vijf miljoen mensen ontstaan, zegt de UNHCR. Volgens de VN Vluchtelingenorganisatie kunnen de Oekraners hun land verlaten vanwege tekorten aan brandstof, geld en medische middelen.
De UNHCR denkt dat zeker 100.000 mensen nu al op de vlucht zijn, van wie enkele duizenden inmiddels de grens hebben gepasseerd met buurlanden als Polen, Roemeni en Moldavi.
quote:
VN-bureau: 127 burgerslachtoffers in Oekrane
Volgens het VN-bureau voor de mensenrechten zijn er in Oekrane 127 burgerslachtoffers gevallen door luchtaanvallen en beschietingen. Het gaat om 25 doden en 102 gewonden.
De Oekraense president Zelensky had eerder gemeld dat er 137 "helden" zijn omgekomen in de gevechten met de Russen, onder wie tien militaire officieren. Een adviseur van de president verklaarde dat ongeveer 400 Russische militairen waren gesneuveld.
quote:
Merkel haalt hard uit naar Rusland
Oud-bondskanselier Angela Merkel heeft het Russische geweld in Oekrane scherp veroordeeld. "Deze aanvalsoorlog door Rusland markeert een ingrijpend keerpunt in de geschiedenis van Europa na het einde van de Koude Oorlog", zei Merkel in een interview met het Duitse persbureau DPA. Het is voor het eerst dat ze de publiciteit zoekt na haar vertrek uit de politiek.
"Er is geen enkele rechtvaardiging voor deze flagrante schending van het internationaal recht, ik veroordeel het in de sterkst mogelijke bewoordingen", zegt Merkel. "Mijn gedachten en solidariteit zijn bij het Oekraense volk en de regering onder leiding van president Zelensky in deze verschrikkelijke uren en dagen." De oud-bondskanselier zegt dat ze de sancties van de internationale gemeenschap tegen Rusland volledig steunt.
Poetin had met geen andere wereldleider zo veel contact, ontmoetingen en telefoongesprekken als met zijn generatiegenoot Merkel. Als door allerlei conflicten niemand meer met Poetin wilde praten, deed Merkel dat nog wel. Het was haar overtuiging dat alleen via de dialoog de verhouding met Rusland kan verbeteren. Het hielp daarbij dat de twee elkaars moedertaal spreken. Tijdens Merkels laatste jaren als bondskanselier was het onderlinge wantrouwen tussen haar en Poetin toegenomen, vooral door de situatie rond de Krim.
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur![gVw6nn6.jpg]()
quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Oudere berichtenSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Goede TT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Red_85
'echt wel'
quote:
Prima.
Zat gasten die dat stoeltje kunnen overnemen die wel kunnen rijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:
Mazepin is het Haasje
[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 12:35:41 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zijn we nu pro Erdogan?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Perrin
Toekomst. Made in Europe.
quote:
Met de huidige windrichting waait het allemaal richting Wit Rusland.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
ondeugend
Lost in Sound
quote:
Dan nog is er hoogstwaarschijnlijk een moeder die verdriet heeft omdat haar kind de oorlog in moest en het met de dood bekoopt.
Het is niet altijd zo zwart/wit.. ook niet bij een vijand.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Is de sarcofaag geraakt dan? Zijn daar beelden van?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Perrin
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:33 schreef ondeugend het volgende:[..]
Dan nog is er hoogstwaarschijnlijk een moeder die verdriet heeft omdat haar kind de oorlog in moest en het met de dood bekoopt.
Het is niet altijd zo zwart/wit ook niet bij een vijand.
Had ze haar kind maar moeten afraden soldaat te worden. Beter dan naderhand snotteren.
Volgens nog onbevestigde berichten zou Anonymous achter de cyberaanval zitten
@Kijkertje weet vast meer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Jaaa nog een spoedoverleg. Blijven babbelen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
Red_85
'echt wel'
quote:
Ow man, dat zou het het slechtste zijn.
1947-2016
RAVW
Alleen maar feiten
quote:
politiek is net zo als sex , zo lang ze er over blijft praten gebeurd er niets
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Toch kan ik een klein lachje niet onderdrukken als er weer een Russische Sukhoi wordt neergehaald
Red_85
'echt wel'
quote:
Als de safe confinement geraakt is?
Nee, dat valt niet mee.
1947-2016
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:32 schreef Isdatzo het volgende:[..]
Er zit nog heel wat tussen een land isoleren en het laten gebeuren dat je als Europa er grotendeels afhankelijk van bent voor de energievoorziening.
Mee eens. Ik postte gisteren dan ook een link naar dit lezenswaardige artikel:
Eerst het gas, dan de moraal. Maar die wederzijdse afhankelijkheid, hoe precair die ook is, heeft een functie. De prijs voor escalatie is hoog omdat de andere partij ook kernwapens heeft, omdat je afhankelijk bent van een gedeeld financieel systeem, omdat er familieleden van je burgerbevolking in het andere land leven, et cetera.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Korte samenvatting vanuit Oekrainsche oogpunt
Red_85
'echt wel'
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:37 schreef Schaamlap het volgende:Minister van Defensie Kajsa Ollongren kondigt aan dat militairen paraat zijn, want ‘het is oorlog in Europa’. ,,Dat betekent dat verloven kunnen worden ingetrokken. Dit is heel impactvol.’’
Tering als je deze foto aan de Russen laat zien dan rennen ze meteen terug naar huis.
[
afbeelding ]
Ja, om een nieuwe onderbroek te halen.
Omdat die volgezeken is door het lachen.
1947-2016
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Dergelijke tragedies gaan er uiteindelijk toe leiden dat Poetin ten onder gaat. Het zal toch grotendeels van binnenuit moeten komen.
De Oekraners zijn nu pattriotischer dan ooit te voren en dat zullen de Russen gaan merken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Wat kun je eigenlijk met die sites? Of beter, wat kunnen ze nu niet meer? Kunnen de soldaten niet meer inloggen om hun dienstrooster te zien ofzo? Belangrijke communicatie gaat toch niet over internet?
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Nja, het is niet zo dat iedereen meteen kapotdood gaat ofzo. Maar het is nogal een belangrijk en kostbaar bouwwerkje
Ik heb liever een livemap dan die poppen in de OP
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:37 schreef Isdatzo het volgende:[..]
Sowieso wordt aan Oekraners gevraagd geen beelden (webcams, livestreams, opnames van oorlogsgebied of troepenbewegingen, etc) te delen om de Russen zo niet wijzer te maken dan ze al zijn.
Dus dat jij geen beelden van een vechtende Oekraense krijgsmacht ziet, betekent niet dat ze niet vechten.
Dit heb ik nog niet meegekregen, dat zou een hoop verklaren
quote:

. Echt zo.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:37 schreef Frutsel het volgende:[..]
[
twitter ]
Interessante suggestie?
Maar die Erdogan eet ook van meerdere walletjes, ze willen dialoog en peace met beide dus geloof niet dat hij er met gestrekte Turkse voet ingaat.
We kunnen zeggen over Erdogan wat we willen, maar hij heeft wel gelijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:
Het Kremlin heeft vrijdag verzekerd dat het represailles zal nemen tegen de sancties die westerse landen aan Rusland hebben opgelegd als reactie op de Russische invasie in Oekrane. ,,Uiteraard zullen er vergeldingsmaatregelen volgen", zegt de woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov. ,,In welke mate ze symmetrisch of asymmetrisch zullen zijn, hangt af van de analyse" van de sancties tegen Rusland, voegde hij eraan toe.
,,Al deze restricties moeten nog geanalyseerd worden", legde Peskov uit. ,,Natuurlijk zullen onze eigen belangen bovenop staan bij de analyse van de sancties van de Europese Unie en de Verenigde Staten", zo werd de woordvoerder door het Russische staatspersbureau Tass geciteerd.
Zonder wrijving geen glans
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Die 2 zinnen moet je natuurlijk los zien. Het is niet impactvol dat de verloven worden ingetrokken, maar impactvol omdat er oorlog in Europa is
Onderhandelen met Rusland gaat echt lastig worden aangezien Putin alle vertrouwen verloren heeft.
Alles waar ze nu mee komen weet je niet of het een valstrik is of echt.
quote:
Geen gas meer naar ons lijkt me.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat de Russen dit niet gaan redden.
Of misschien hebben die
Tweets van Mark Hertling er wat mee te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
nixxx
NIET broer van TD
quote:
Oekranes souvereiniteit schenden zou ook complex moeten zijn vanwege een verdrag uit 1991…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Rusland stuurt de jihadisten, maak je borst naar nat
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:48 schreef Tocadisco het volgende:[..]
Doe maar, des te sneller is zijn oorlogskas leeg. Die paar maanden een trui aan doen is maar een kleine opoffering, zeker als je het afzet tegen wat voor maatregelen er tegen Corona allemaal genomen zijn.
Op persoonlijk niveau ben ik het met je eens maar ik weet niet wat voor implicaties dit heeft op grote schaal. Enorme industrile schade? Wellicht voedselschaarste?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:46 schreef falling_away het volgende:[..]
RT quote hier gewoon wat andere partijen, van zowel Rusland als Oekraine zonder oordeel over wie gelijk heeft.
Ik snap best dat mensen bevooroordeeld zijn over RT (ik ook), maar het is wel erg naief om 100% op de westerse media te vertrouwen zonder ook maar iets te lezen van de andere kant.
Dit is gewoon niet waar. RT wordt gefinancierd door de Russische overheid. En zij bepalen wat RT wel en niet mag plaatsen. Je moet op dit moment niets geloven wat op RT / Ruptly staat.
Dat de westerse media ook niet objectief is, is een ander verhaal
Ik was benieuwd of de dochter van Poetin nog in Nederland woont, maar die heeft ons land schijnbaar verlaten na de ramp met de MH17. (
bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Intussen worden er volksmilities bewapend:
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Maar als Rusland huursoldaten uit andere landen in gaat zetten, mag de NAVO dan ook artikeltje 5 lanceren?
phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:48 schreef Tocadisco het volgende:[..]
Doe maar, des te sneller is zijn oorlogskas leeg. Die paar maanden een trui aan doen is maar een kleine opoffering, zeker als je het afzet tegen wat voor maatregelen er tegen Corona allemaal genomen zijn.
We kunnen ons prima permitteren om sneller een substituut voor gas te vinden. Bovendien leveren de Russen maar enkele tientallen procenten, dat is te behappen op middellange termijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Beide niet inderdaad, maar zker niet op berichten van RT
quote:
Zou Europa ook aan moeten meehelpen. Al die Oekrainse mannen die hun familie komen droppen bij de poolse grens, een kratje wapens in de kofferbak geven
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
quote:
Paar AK's en jachtgeweren lijkt het?
Bizar dat op de meeste webcams uit Kiev men nog netjes op de stoplichten e.d. wacht terwijl de russen binnen 7 a 5 km staan....
Jammer dat ze geen details vrij hebben gegeven
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:52 schreef Cheeseburgert het volgende:[..]
Zou Europa ook aan moeten meehelpen. Al die Oekrainse mannen die hun familie komen droppen bij de poolse grens, een kratje wapens in de kofferbak geven

Dat doen Europa en de VS toch ook? Er is een shitload aan oorlogstuig die kant op gegaan
quote:
Alleen als Rusland een van de NAVO landen aanvalt , als ik het goed begrepen heb
De Klitschkos gaan meevechten.
Kom we gaan een demonstratie organiseren in Den Haag.
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:55 schreef Heph844 het volgende:[..]
Gas is een wereldmarkt geworden. Dat kunnen de Russen ook in China afleveren, die dan weer wat minder LNG inslaan. Wij kopen die LNG dan weer.
Zo heel makkelijk gaat dat nu ook weer niet. Zulke infrastructuur ligt er niet naar China
Misschien trouwens een idee om de pro-russische trolls een plekje in de OP te geven zodat dagjesmensen weten dat hun posts enkel propagada van de Russen bevat. Dan hebben we het over Halcon, Falling_Away, Schaamlap, HSG vast nog een paar die ik vergeet.
Cynische bijvangst voor ons; Mark Rutte kan weer de stoere staatsman uithangen, zo vlak voor de verkiezingen. Zijn schandalen duwt men zo naar de achtergrond. Alle interne veroorzaakte problemen worden toegeschreven aan Putin. Tja.
phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:55 schreef Heph844 het volgende:[..]
Gas is een wereldmarkt geworden. Dat kunnen de Russen ook in China afleveren, die dan weer wat minder LNG inslaan. Wij kopen die LNG dan weer.
Klopt, maar de gehele Westerse alliantie koopt geen Russisch gas meer, betekent dat de Russen dan hun gas moeten leveren tegen een lagere prijs aan de niet westerse alliantie. Tenminste als je van supply en demand uitgaat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
quote:
Mogelijkheid om als NAVO daarheen te gaan, en dan te zeggen: deze lui zijn vrijwillig gegaan, een soort van rebellen, kunnen wij niks aan doen Poetin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Stoorzendert
Zie signature
quote:
Waarom zouden we dat doen? Het gaat erom dat de Russen gewoon een flinke klap krijgen als Europa geen gas meer afneemt. Het is niet de bedoeling dat ze dat dan op korte termijn kunnen compenseren met China
Perrin
quote:
Op vrijdag 25 februari 2022 12:58 schreef phpmystyle het volgende:[..]
Mogelijkheid om als NAVO daarheen te gaan, en dan te zeggen: deze lui zijn vrijwillig gegaan, een soort van rebellen, kunnen wij niks aan doen Poetin.
Groene mannetjes maar dan van onze kant. Gewoon zeggen dat het Oekranse rebellen zijn.
Hoelang denken jullie dat de oorlog in Ukraine op achtergrond geraakt net als dat nu het geval is met de Taliban in Afghanistan?
phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
quote:
Klopt, en dat wij het ook vervelend vinden dat onze cv-90s en Leopards tanks en f35's zijn verdwenen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin