https://raamoprusland.nl/(...)-eigen-oog-gaan-zienquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:06 schreef Perox het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ik het met deze man eens ben maar het werpt wel een wat meer genuanceerd licht op de zaak.
Rebellen steunen zouden de Amerikanen nooit doenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor reactie? Ik zeg toch niet dat de separatisten niet door Rusland gesteund worden? Rebellen bewapenen is niet iets unieks voor Rusland. Vraag het anders nog even na in Syri.
Er was geen officile aanwezigheid van een Russische troepenmacht op Oekraens grondgebied. Ongetwijfeld verschillende covert ops-missies. Ook hier: denk je dat ze daarin uniek zijn?
Maar daar gaat het dan ook niet om. Welk deel van Putin's speech waarin hij constant liep te dwepen met de grootsheid van de voormalige USSR heb je gemist? Hij ziet het allemaal als onderdeel van Rusland, ongeacht de staat/economie/politieke situatie in die landen. Zijn hele verklaring voor deze invasie is ook maar voor de buhne hoor. Of denk je echt dat hij ook maar iets geeft om de zelfstandigheidswens van die twee regio's in Oekrane?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Georgi is niet interessant, daar woont bijna geen kip En Zuid-Osseti en Abchazi zijn al afgescheiden.
Het noorden van Kazachstan en Wit-Rusland zijn veel belangrijker.
The Coming Deluge: Russia’s Looming Lost Decade of Unpaid Bills and Economic Stagnationquote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze hebben vooral veel minder FYI en stagnerende economie.
Had daar een echt goede bron voor maar dat is 20 topics gelezen.
Dan moeten Finland en Polen zich ook zorgen gaan makenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Putin zei gisteren dat het een grote fout van Lenin was om landen in 1917 af te laten breken van het Russische rijk, dat deze landen geen bestaansrecht hebben en dat hij de fout zou herstellen.
Riddle me this, over welke landen heeft hij het?
Ook goed maar nee. Het was een Zweedse of Noorse professor.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
The Coming Deluge: Russia’s Looming Lost Decade of Unpaid Bills and Economic Stagnation
https://carnegiemoscow.or(...)stagnation-pub-85852
Deze?
Dat valt wel mee hoor. Zal uiteraard wel met brede stroken zijn, maar analysten kunnen wel degelijk voorspellen wat de staat van een land of economie zal zijn met de gegevens van nu en vroeger.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, in 15 jaar kan er veel veranderen. Maar nu wijst niets er op. Wat er over 15 jaar gebeurt, is bijna onmogelijk om te voorspellen.
Als eerst Bill Clinton en daarna George W. Bush Poetin serieuzer hadden genomen, en dan er nu nog steeds een G-8.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk helemaal niet uit de lucht vallen. Na het mislukken van de onderhandelingen met de NAVO in de begin 2000s, en Europa die eerste Georgi en vervolgens Oekrane steunde tegen Rusland gedraagt Putin zich al vijftien jaar lang steeds nadrukkelijker als een toxisch verongelukt exvriendje die gedreven wordt door rancune. Al tien jaar lang is hij bij besprekingen achter gesloten deuren urenlang aan het ranten tegen andere wereldleiders over het Russische keizerrijk. De laatste keer kwam Merkel terug en zei ze dat zijn geestelijke gezondheid ernstig in twijfel getrokken moest worden. Iedereen deed nog alsof het een spelletje was omdat Putin een briljant strateeg zou zijn, maar inmiddels weten we dat hij daadwerkelijk langzaam maar zeker krankzinnig begon te worden, door een oorlog te beginnen zonder enig uitzicht en iedereen met zich mee wil sleuren.
Waarom precies nu? Het kan simpelweg 22022022 zijn, een mooi getal in de zelfbedachte narratief van Tsaar Putin de heroveraar. Georgi werd aangevallen op 8/8/8. Het is ook exact tien jaar nadat Janoekovitsj het land moest uitvluchten. Waarom niet eerder? Het was vlak na het Minsk 2 akkoord, Nederland was nog niet over MH17 heen, Trump zat zo stevig in de tang van de Russische inlichtingendiensten dat Putin rustig kon voorbereiden. Het leger moest ook nog gemoderniseerd worden, want Oost Oekrane overnemen met groene mannetjes ging een stuk lastiger dan ze van tevoren bedacht hadden. Waarom niet in 2020? Putin is bekend panisch voor corona en heeft zich opgesloten in zijn paleis. Daarnaast zou het hard door een staand leger aan de grens heentrekken, wat je sitting ducks maakt voor de tegenpartij. Dus het was ook nog wachten tot iedereen gevaccineerd was.
Als laatste nog dit, er gaan al langer geruchten dat Putins fysieke en geestelijke gezondheid tanende is en hij wordt steeds paranoider. Zijn enorme tafels wel eens gezien waarbij iedereen op dertig meter afstand van hem zit? Hij weet dat zijn tijd erop zit en heeft nu letterlijk niets meer te verliezen. Het interesseert hem geen klap hoeveel mensen er overlijden, zolang hij maar een nalatenschap heeft wat niet bestaat uit langzaam alle macht verliezen, en ergens treurig vergiftigd op de grond van zijn paleis te sterven.
Economisch kan wel redelijk, mits er geen rare dingen gebeuren. Maar qua oorlog e.d. ? Dat lijkt me echt heel erg koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Zal uiteraard wel met brede stroken zijn, maar analysten kunnen wel degelijk voorspellen wat de staat van een land of economie zal zijn met de gegevens van nu en vroeger.
Baltische statenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Putin zei gisteren dat het een grote fout van Lenin was om landen in 1917 af te laten breken van het Russische rijk, dat deze landen geen bestaansrecht hebben en dat hij de fout zou herstellen.
Riddle me this, over welke landen heeft hij het?
Een week geleden zag jij ook weinig reden dat hij Oekrane zou binnen vallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moeten Finland en Polen zich ook zorgen gaan maken
Hij kan zoveel roepen. Ik zie 0 aanleiding om aan te nemen dat 'ie Georgi, Moldavi en Armeni binnen gaat vallen. Laat staan de Baltische staten, Finland of Polen.
Kan ook niet eens. Dan heb je het over een meer dan handvol landen, waar de bevolking niet op de Russen zit te wachten, wat leidt tot oorlog met de NAVO en dan moet je ook nog je eigen toko verdedigen. Kan nooit. Hij kan er eens bij wegdromen bij het oude Russische rijk, maar een serieuze optie is het absoluut niet.
Turkije was ik nog vergeten.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Baltische staten
Oekrane
Finland
Wit Rusland
Moldavi
Alle landen in de Kaukasus
Alle landen in centraal Azi
En flinke delen van Polen en turkije.
Hij ondersteunt twee gebieden die zich toch al los hadden gemaakt van de Oekrane. Als Oekrane verder geen gekke dingen doet of gaat provoceren, zie ik weinig redenen om aan te nemen dat 'ie volgende week op het Jevromaidan staat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een week geleden zag jij ook weinig reden dat hij Oekrane zou binnen vallen.
En werden de VS uitgelachen met hun waarschuwingen.
Dan ben je naef, hij zegt nu al dat de grenzen van die seperatisten gebieden de complete provincies moet gaan omvatten.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij ondersteunt twee gebieden die zich toch al los hebben gemaakt van de Oekrane. Als Oekrane verder geen gekke dingen doet of gaat provoceren, zie ik weinig redenen om aan te nemen dat 'ie volgende week op het Jevromaidan staat.
Ik ga het niet eens klikken. Zal vast zijn zoals elke andere Rus die op tv aan het raaskalken is over de NAVO die dichterbij komt. Onzin.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://raamoprusland.nl/(...)-eigen-oog-gaan-zien
Dit is ook nog wel een goed stukje vanuit een ander perspectief. Wierd Duk deelde 'm.
inderdaad, eerst kleine stukjes innemen. Dan besluiten de lijst wat groter te maken en de rest van het geheel bedreigen als deze er wat aan wil doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De Baltische staten zie ik niet zo snel gebeuren want NATO, maar als Putin lang genoeg z'n zin krijgt zie ik dat bij andere staten zoals Georgi ed wel gebeuren ja. Hopelijk zit ik ernaast. Maar zoals ik al eerder zei in een vorig topic; die speech van gisteren had duiding van een doctrine, niet zomaar een rechtvaardiging voor ingrijpen in een seperatistenkwestie.
Vernederen vind ik wel wat sterk aangezet eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:08 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dit blijft inderdaad een fascinerend filmpje. Blijkbaar had het hoofd van de geheime dienst geen idee wat Poetin ging besluiten en wat hij moest zeggen. En wordt vervolgens compleet vernederd door Poetin.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:06 schreef Perox het volgende:
Ik heb deze eerder vandaag bekeken - interessant - ook de Q&A zeker de moeite waard.
Ik wil niet zeggen dat ik het met deze man eens ben maar het werpt wel een wat meer genuanceerd licht op de zaak.
Nee dezequote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
The Coming Deluge: Russia’s Looming Lost Decade of Unpaid Bills and Economic Stagnation
Deze
https://carnegiemoscow.or(...)stagnation-pub-85852
Deze?
Dat doen ze ook (Finland dan, Polen was al een land, net als Turkije).quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
Dan moeten Finland en Polen zich ook zorgen gaan maken
Als dat 5 tot 10 jaar duurt zitten wij voor die termijn zonder gas. Die hele grappenmakerij gaat voor nog meer inflatie zorgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
inderdaad, eerst kleine stukjes innemen. Dan besluiten de lijst wat groter te maken en de rest van het geheel bedreigen als deze er wat aan wil doen.
Ik denk dat sancties hier echter wel gaan helpen gezien Rusland niet veel economische baggage heeft. Sancties zijn dan zoiets als het voor maanden omsingelen van een stad en zien lijden in oude tijden. Een manier om zonder al teveel conflict best veel te bereiken.
En op een gegeven moment is de rek eruit en kan men besluiten om sancties in te trekken in de ruil voor opgaaf van onterecht verkregen territoria.
*Turkijequote:Op dinsdag 22 februari 2022 22:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Baltische staten
Oekrane
Finland
Wit Rusland
Moldavi
Alle landen in de Kaukasus
Alle landen in centraal Azi
En flinke delen van Polen en turkije.
| Forum Opties | |
|---|---|