quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Dat er contact is geweest? Nou jeetje, bewezen slechte invloed van het WEF hoor.
En jezelf buitenspel zetten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een discussie over voetbal beginnen zonder de spelregels te weten . Je moet het maar durven
Trol of WEFlid dus.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
"hurpdurp er is bewijs!!! Maar dat ga ik je niet laten zien hoor dat moet je zelf opzoeken!!!"
Prima. Zal het eens bekijken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb ik al een keer gepost, en NEE, niets geen gejank over de bron, gewoon nee.
Negeer de podcasters, noem hen meningen fout etc etc, maar hier kan je gewoon zien wat die engnekken al gedaan hebben, ze leggen het uit, zijn er trots op. En hoe invloedrijk ze zijn en wie er allemaal in hun zak zit.
Die paar min, doe het op 2 keer speed, moet je aankunnen toch?
Je kunt toch zelf je research doen? Waarom wil je omtrent dit onderwerp users aan de tand voelen? Want daar komt het wel op neer. Het onderliggende idee is hier dat jij bepaalde ophef en theorien over het WEF eigenlijk belachelijk vindt en daarom mogen andere users die hier wel in geloven even richting jou hun standpunten op tafel leggen zodat jij deze vervolgens kunt bespotten, ridiculiseren en weerleggen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan het dus niet uitleggen. Duidelijk.
ja bij jullie wordt het dagelijks over de tv gepompt ... veel makkelijker natuurlijkquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
"hurpdurp er is bewijs!!! Maar dat ga ik je niet laten zien hoor dat moet je zelf opzoeken!!!"
Whehe.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja bij jullie wordt het dagelijks over de tv gepompt ... veel makkelijker natuurlijk
Tja, makkelijke reactie van iemand die nu al een paar keer gezegd heeft erop terug te komen nadat ik ergens inhoudelijk op in ben gegaan maar dat vervolgens niet doet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een discussie over voetbal beginnen zonder de spelregels te weten . Je moet het maar durven
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch zelf je research doen? Waarom wil je omtrent dit onderwerp users aan de tand voelen? Want daar komt het wel op neer. Het onderliggende idee is hier dat jij bepaalde ophef en theorien over het WEF eigenlijk belachelijk vindt en daarom mogen andere users die hier wel in geloven even richting jou hun standpunten op tafel leggen zodat jij deze vervolgens kunt bespotten, ridiculiseren en weerleggen.
Ik stuur je wel een dm met een uitgebreid antwoord als jij bereidt bent om mijn docu te bekijken , deal?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, makkelijke reactie van iemand die nu al een paar keer gezegd heeft erop terug te komen nadat ik ergens inhoudelijk op in ben gegaan maar dat vervolgens niet doet.
Over durven gesproken...
Top, en ik snap best dat je na het kijken niet meteen 180 graden draait. Maar ik hoop dat je er wel uit meekrijgt dat het allemaal net ff dieper zit dan een praatclubje dat we niet serieus hoeven te nemenquote:
Ik ben niet zo'n fan van dit soort koehandel. Wil best kijken of een documentaire bekijken de moeite waard is, maar niet als voorwaarde om een reactie te krijgen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:42 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een dm met een uitgebreid antwoord als jij bereidt bent om mijn docu te bekijken , deal?
Die van mijn duurt maar een uur , en is daarnaast makkelijk verteerbaar voor een scepticus als jezelf
Kijk, ik denk ook niet dat die fossielen daar absoluut geen invloed hebben hoor. En of die invloed wel of niet wenselijk is, is een legitieme vraag. Maar dat hele "het WEF wil een supranationale controlestaat uitrollen ten behoeve van dE eLiTe en Rutte en Kaag werken daar willens en wetens aan mee", dat geloof ik niet zo.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Top, en ik snap best dat je na het kijken niet meteen 180 graden draait. Maar ik hoop dat je er wel uit meekrijgt dat het allemaal net ff dieper zit dan een praatclubje dat we niet serieus hoeven te nemen.
En ik denk ook niet alles maar 100% zeker te weten, daarom post ik mee in BNW. Omdat ik er ook vast regelmatig naast zit hoor. Maar dit is wel meer en meer bekend aan het worden, Rutte liegt er over, in het canadese parlement mag er niet over gesproken worden etc etc.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, ik denk ook niet dat die fossielen daar absoluut geen invloed hebben hoor. En of die invloed wel of niet wenselijk is, is een legitieme vraag. Maar dat hele "het WEF wil een supranationale controlestaat uitrollen ten behoeve van dE eLiTe en Rutte en Kaag werken daar doelbewust aan mee", dat geloof ik niet zo.
Vanavond Ajax, maar ik zal binnenkort je filmpje bekijken.
Waarom schrijf je 'de elite' op zo'n rare manier?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, ik denk ook niet dat die fossielen daar absoluut geen invloed hebben hoor. En of die invloed wel of niet wenselijk is, is een legitieme vraag. Maar dat hele "het WEF wil een supranationale controlestaat uitrollen ten behoeve van dE eLiTe en Rutte en Kaag werken daar doelbewust aan mee", dat geloof ik niet zo.
Vanavond Ajax, maar ik zal binnenkort je filmpje bekijken.
Over het gebrek aan transparantie, de (al dan niet) 'nieuwe' bestuurscultuur, en het selectieve geheugen van onze minister president is al genoeg geschreven en ik denk dat we het daar in elk geval redelijk over eens zijn. Bij gebrek aan transparantie is moeilijk vast te stellen of er schimmige zaken bekokstoofd worden of niet, ook al is er niks aan de hand. Wat de overheid betreft: vertrouwen is goed, controleren is beter.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ik denk ook niet alles maar 100% zeker te weten, daarom post ik mee in BNW. Omdat ik er ook vast regelmatig naast zit hoor. Maar dit is wel meer en meer bekend aan het worden, Rutte liegt er over, in het canadese parlement mag er niet over gesproken worden etc etc.
is wokequote:Op woensdag 23 februari 2022 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom schrijf je 'de elite' op zo'n rare manier?
Daarom meelwormburgers.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
auto immuun ziektes door het eten van verkeerd voedsel
[ twitter ]
Heil science
Nou ja, als je daar dan bij optelt dat deze figuren overal opduiken, pronken met hun leden als Rutte en Kaag in NL en tientallen in heel veel andere landen dan gaat er bij mij wel iets rinkelen iig.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over het gebrek aan transparantie, de (al dan niet) 'nieuwe' bestuurscultuur, en het selectieve geheugen van onze minister president is al genoeg geschreven en ik denk dat we het daar in elk geval redelijk over eens zijn. Bij gebrek aan transparantie is moeilijk vast te stellen of er schimmige zaken bekokstooft worden of niet, ook al is er niks aan de hand. Wat de overheid betreft: vertrouwen is goed, controleren is beter.
Nu heeft de overheid wat dat betreft ook niet zo'n goed track record. Zo ook dit bericht van gister, waaruit blijkt dat een ministerie de uitspraak van een rechter over het aanleveren van documenten gewoon naast zich neerlegt: https://eenvandaag.avrotr(...)iphol-bewust-achter/
Daar zit wel wat in hoor, en het verband tussen eetpatronen en auto-immuunziektes werd al ruim voor corona gelegd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
auto immuun ziektes door het eten van verkeerd voedsel
[ twitter ]
Heil science
Het is niet zo dat ik bewust je reacties heb genegeerd . Kan me slechts twee voorvallen herinneren wanneer ik geen antwoord gaf . In het eerste geval was ik voor een lange tijd ziek , de tweede was een dag of twee terug maar wanneer er een potentile 3e wereld oorlog aan het uitbreken is dan leidt dit behoorlijk afquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van dit soort koehandel. Wil best kijken of een documentaire bekijken de moeite waard is, maar niet als voorwaarde om een reactie te krijgen.
Mijn docu is niet droogquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
, het is iig vermakelijker dan een droge docu (met alle respect Ali).
Gefrituurde kakkerlakken en synthetisch vlees, laat de NWO maar komenquote:
Dat het achterhouden van data een wereldwijde trend is?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:09 schreef Ali_boo het volgende:
Wat moet je hiervan nog zeggen
[ twitter ]
Zelfverklaarde "experts" zijn niet competent genoeg om wetenschappelijke data te interpreteren. Daarom een goede move dit.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat het achterhouden van data een wereldwijde trend is?
En dat beloofd niet veel goeds.
Zo kun je er naar kijken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:42 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zelfverklaarde "experts" zijn niet competent genoeg om wetenschappelijke data te interpreteren. Daarom een goede move dit.
Dat ze alle schaamte voorbij zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:09 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dit denk je echt?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:42 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zelfverklaarde "experts" zijn niet competent genoeg om wetenschappelijke data te interpreteren. Daarom een goede move dit.
Haha, hilarisch natuurlijk. Het hele idee is hier dat de data enkel mag worden gebruikt om conclusies te trekken die binnen het gewenste narratief vallen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:09 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Bill Gates loved ye ...quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gefrituurde kakkerlakken en synthetisch vlees, laat de NWO maar komen
Inderdaad. En dan zijn er ook nog mensen die werkelijk menen dat het beter is om bepaalde data niet met de mensen te delen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, hilarisch natuurlijk. Het hele idee is hier dat de data enkel mag worden gebruikt om conclusies te trekken die binnen het gewenste narratief vallen.
Maurice de Hond met zijn statistiekjes is inderdaad een roeptoetert die niet voor niets geen uitnodigingen meer voor tv programma's krijgt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit denk je echt?
En Dr Mallone is zeker niet competent genoeg ook?
Deze grap![]()
En Maurice de Hond is niet in staat onderzoek uit te voeren zeker?![]()
Ohohoh de triestheid van de onwetendheid... Met zulke radicale ideen.
heeft er ook geen opleiding voor genoten ofzoquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Maurice de Hond met zijn statistiekjes is inderdaad een roeptoetert die niet voor niets geen uitnodigingen meer voor tv programma's krijgt.
Nee dat is ie zeker niet, charlatan eerste klas. Bij het woord belangenverstrengeling in de Van Dale staat zijn foto.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit denk je echt?
En Dr Mallone is zeker niet competent genoeg ook?
Deze grap![]()
En Maurice de Hond is niet in staat onderzoek uit te voeren zeker?:D
Ohohoh de triestheid van de onwetendheid... Met zulke radicale ideen.
Elke arts die ik afgelopen jaren gehad heb wijst ook op voeding. Al is het wel goed een balans te vinden daarin.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in hoor, en het verband tussen eetpatronen en auto-immuunziektes werd al ruim voor corona gelegd.
Je maakt geen punt. Want niemand weet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nee dat is ie zeker niet, charlatan eerste klas. Bij het woord belangenverstrengeling in de Van Dale staat zijn foto.
Echt debiel dat zodra bij een Kuipers maar een luchtje van belangenverstrengeling is de zogenaamde kritische lui al los gaan op Twitter.. Maar bij hun held de Hond is het totaal geen probleem...
Lol.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:40 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Maurice de Hond met zijn statistiekjes is inderdaad een roeptoetert die niet voor niets geen uitnodigingen meer voor tv programma's krijgt.
gelukkig hebben ze alle McDonalds gesloten in NL.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:00 schreef greysbones het volgende:
vandaar dat we er de afgelopen 2 jaar ook zo ontzettend op zijn gewezen dat gezonde voeding erg belangrijk is![]()
![]()
Ze willen helemaal geen gezonde mensen daar valt niks aan te verdienen, aan de pillen zolang mogelijk en dan nu al die spuitjes voor mensen die het helemaal niet nodig hebben. Wat een zwendel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:00 schreef greysbones het volgende:
vandaar dat we er de afgelopen 2 jaar ook zo ontzettend op zijn gewezen dat gezonde voeding erg belangrijk is![]()
![]()
en alle sportscholen open en gratisquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze alle McDonalds gesloten in NL.
Precies.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, hilarisch natuurlijk. Het hele idee is hier dat de data enkel mag worden gebruikt om conclusies te trekken die binnen het gewenste narratief vallen.
Dus de bewering dat het WEF de meeste invloed uitoefent is van tafel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, anderen doen het ook, dan is dit slechte wel prima.
Logica 101!
Welk gezond wezen gaat in die leeftijdscategorie nou boosteren?quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies.
En het is hier BNW dus ik ga raden:
Wedden dat er uit de data komt dat 18-49 jaar geen baat hebben bij de spuit.![]()
Of, nog erger:
18-49 heeft er meer schade van dan baat bij.(hopenlijk dit dus niet)
Ok die zin liep niet lekker, maar mijn punt is helder. M de Hond is een bewezen oplichter en leugenaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je maakt geen punt. Want niemand weet waar je het over hebt.
Als je dan een COR reactie daarop wilt: het is al lang bekend dat 19-49 amper baat heeft bij het vaccin, tenzij ze tot een risicogroep behoren.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies.
En het is hier BNW dus ik ga raden:
Wedden dat er uit de data komt dat 18-49 jaar geen baat hebben bij de spuit.![]()
Of, nog erger:
18-49 heeft er meer schade van dan baat bij.(hopenlijk dit dus niet)
Mijn dochter is 20 en werkt in het ziekenhuis en heeft zich laten boosteren. Oproep voor gekregen dus veel jongeren in de zorg sowieso.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welk gezond wezen gaat in die leeftijdscategorie nou boosteren?
Niemand behalve de kankerpatinten.
Denk overigens niet dat hier een bias in gaat zitten gezien de marginale grootte van de groep, maar wie weet, ik ken de statistieken niet.
Dat soort groepen bijvoorbeeld ja. En breder gezien mensen die met kwetsbare mensen in aanraking komen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Mijn dochter is 20 en werkt in het ziekenhuis en heeft zich laten boosteren. Oproep voor gekregen dus veel jongeren in de zorg sowieso.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ok die zin liep niet lekker, maar mijn punt is helder. M de Hond is een bewezen oplichter en leugenaar.
40% ofzo van 18-30 jarigen?quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Mijn dochter is 20 en werkt in het ziekenhuis en heeft zich laten boosteren. Oproep voor gekregen dus veel jongeren in de zorg sowieso.
aah dat ventilatie /aerosolen verhaal kwam dus ook uit zijn dikke duimquote:Op woensdag 23 februari 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ok die zin liep niet lekker, maar mijn punt is helder. M de Hond is een bewezen oplichter en leugenaar.
ook veel jongeren in de zorg nietquote:Op woensdag 23 februari 2022 18:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat heeft ook nooit iemand ontkent.. alleen riep ie dat het voor 90% van de verspreiding zorgde en dat de anderhalve meter niet nodig was (jaja later toen ie debunked was riep ie het minder stellig). Volgens hem konden kroegen gewoon open mits er goede ventilatie was..quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah dat ventilatie /aerosolen verhaal kwam dus ook uit zijn dikke duim
Als er goede ventilatie systemen zijn zou dat prima kunnen jaquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat heeft ook nooit iemand ontkent.. alleen riep ie dat het voor 90% van de verspreiding zorgde en dat de anderhalve meter niet nodig was (jaja later toen ie debunked was riep ie het minder stellig). Volgens hem konden kroegen gewoon open mits er goede ventilatie was..
Probleem van Maurice is dat ie denkt overal een expert in te zijn, terwijl een hoop mensen al twijfelen of ie echt wel zo goed is met statistiek (zijn core dingetje).
In de IT hebben we nog steeds last van zijn gedoe rondom de millenniumbug die al zo'n beetje gefixed was toen hij de apocalyps begon te voorspellen. Hoe vaak we nu nog horen: "Ja dat riepen jullie rondom de millenniumbug ook" als we een flink probleem aankaarten.
Al moet ik zeggen dat het erop lijkt dat men inmiddels wel beseft dat als je IT team begint te piepen er echt wel wat aan de hand is.. Bij het laatste gedoetje (log4jshell) hebben wij iig genoeg prio gekregen om het asap te fixen.
quote:Minister Kuipers ontbindt kritische commissie die advies geeft over corona-apps
Minister Ernst Kuipers (D66) van Volksgezondheid ontbindt een kritische commissie die advies geeft over de inzet van corona-apps en andere technologie bij de bestrijding van het coronavirus.
Vorige maand zag het ministerie nog een toekomst voor de commissie, Begeleidingscommissie Digitale Ondersteuning Bestrijding Covid-19, maar nu vindt Kuipers die ‘niet meer noodzakelijk voor de bestrijding van de pandemie’.
Kamerleden Kees van der Staaij (SGP), Nicki Pouw-Verweij (JA21) en Pieter Omtzigt zijn verbaasd over het besluit en willen uitleg van minister Kuipers. Ze vinden het voorbarig om de commissie, die adviseert over de inzet van apps als de CoronaMelder en de CoronaCheck-app, nu al op te heffen.
‘De regering weigert te stoppen met de coronapas en de QR-code, maar de commissie die daarover onafhankelijk advies uitbrengt, moet al wel worden opgedoekt’, zegt Van der Staaij. Ook wijzen de drie Kamerleden op de 30 miljoen euro die het kabinet dit jaar uittrekt voor de doorontwikkeling van corona-apps.
‘Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kritische houding van de commissie een rol speelt bij het besluit de commissie op te doeken’, aldus van der Staaij. Ook Omtzigt heeft de indruk dat critici de mond wordt gesnoerd.
Anderhalve meter is ook totaal nutteloos, net zoals mondkapjes en de spuitjes. Ook de kroegen hadden gewoon open gekund dan was echt niet half NL in het ziekenhuis terecht gekomen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat heeft ook nooit iemand ontkent.. alleen riep ie dat het voor 90% van de verspreiding zorgde en dat de anderhalve meter niet nodig was (jaja later toen ie debunked was riep ie het minder stellig). Volgens hem konden kroegen gewoon open mits er goede ventilatie was..
Probleem van Maurice is dat ie denkt overal een expert in te zijn, terwijl een hoop mensen al twijfelen of ie echt wel zo goed is met statistiek (zijn core dingetje).
In de IT hebben we nog steeds last van zijn gedoe rondom de millenniumbug die al zo'n beetje gefixed was toen hij de apocalyps begon te voorspellen. Hoe vaak we nu nog horen: "Ja dat riepen jullie rondom de millenniumbug ook" als we een flink probleem aankaarten.
Al moet ik zeggen dat het erop lijkt dat men inmiddels wel beseft dat als je IT team begint te piepen er echt wel wat aan de hand is.. Bij het laatste gedoetje (log4jshell) hebben wij iig genoeg prio gekregen om het asap te fixen.
Vandaar dat ze Ab Osterhaus nooit meer uitnodigen op tv. oh wacht...quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die kunnen ze stoppen op een plek waar de zon niet schijntquote:
quote:Kuipers wil coronawet niet schrappen: ‘Anders noodprocedure als het misgaat’
In rap tempo neemt de politiek afscheid van veel coronarestricties, maar het kabinet houdt vast aan de tijdelijke coronawet. Die houdt draconische instrumenten in de gereedschapskist. Onder druk van het parlement schrijft Kuipers nu alvast aan een ‘tussenwet’.
Vrijdag vervallen de meeste coronaregels, dan gaan de sluitingstijden overboord, net als de 3G- coronapas en de mondkapplicht op bijna alle plekken. Maar de politiek is nog niet tevreden: na de restricties moet ook de juridische basis worden geschrapt of tenminste flink aangepast, vindt een meerderheid van de Eerste Kamer. In het debat over de vierde verlenging van de Tijdelijke wet coronamaatregelen, suggereerden onder meer coalitiepartijen als VVD en D66 om de scherpe randjes van de wet af te vijlen.
Het is prima om hygineadviezen en afstandsregels overeind te houden, maar een grondrechtbeperkende maatregel als het coronatoegangsbewijs hoort er niet meer in thuis, redeneert de senaat.
Beschermen grondrechten
Met de veel mildere omikronvariant en de rap afnemende druk op ziekenhuizen is dat niet meer te verantwoorden, stelde onder meer D66-senator Peter van der Voort, zelf ic-arts in het UMCG. ,,We vinden dat er nu te veel maatregelen in staan. We staan wel achter iets als de 3G-coronapas, maar momenteel is die niet nodig. Het is dus vooral belangrijk dat we snel naar definitieve wetgeving gaan voor pandemiebestrijding, het beschermen van grondrechten is daar beter bij gebaat.”
Maar minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid (D66) had slecht nieuws voor de criticasters van de zoveelste verlenging van de tijdelijke coronawet: die kon niet meer worden aangepast, daarvoor was het te laat. ,,Deze wordt morgen gepubliceerd in het Staatsblad.” Met andere woorden: de senatoren kunnen steigeren, maar aan de tijdelijke coronawet die tot 1 juni geldt valt nog maar weinig te doen.
Dus tot die tijd behoudt het kabinet het complete corona-arsenaal tot zijn beschikking, van afstandsregel en mondkapplicht tot het omstreden coronatoegangsbewijs.
Voor de lange termijn sleutelt hij wel aan de reguliere Wet publieke gezondheid, die moet meer pandemieproof worden gemaakt. Maar dat mag geen haastwerk zijn, vinden betrokkenen.
Om steun te behouden werkt Kuipers nu aan een nieuw juridisch noodverbandje: een tijdelijke wet die nog beter aansluit bij de politieke wensen en dan na 1 juni van kracht kan zijn tot de nieuwe gezondheidswet definitief klaar is.
Op die manier redt Kuipers voorlopig de gereedschapskist van het kabinet, in maart komt hij naar de Eerste en Tweede Kamer met hoofdlijnen van deze zogenoemde tussenwet. Als de Kamer zo’n variant slikt, althans.
Want alle juridische basis zomaar dumpen, is te riskant, vindt Kuipers. In de omikronlente kan dat zomaar goed aflopen, maar stel dat er plots een ziekmakender of dodelijker variant opduikt? ,,Het is nog een zeer volatiele situatie. Stel dat we zeggen: we wachten op de aangepaste Wet publieke gezondheid, tot die tijd hebben we niks. Dan blijft het bij het gekruist houden van de vingers en, als er echt wat moet, plots werken met een noodprocedure. Dus we verzoeken u nu: steun de verlenging.
https://www.bndestem.nl/p(...)t-misgaat~aa0a5b40e/
Wowquote:
Ik mis een hele overheid die van en voor het Nederlandse volk isquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Missen jullie Hugo nog niet?
Dat was nog best een pittige eindbaas, maar uiteindelijk heb ik hem toch verslagenquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:53 schreef yinxs het volgende:
[..]
Ik mis een hele overheid die van en voor het Nederlandse volk is
[ afbeelding ]
100%quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was nog best een pittige eindbaas, maar uiteindelijk heb ik hem toch verslagen![]()
https://psnprofiles.com/t(...)rder/ItsThatDutchGuy
quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:53 schreef yinxs het volgende:
[..]
Ik mis een hele overheid die van en voor het Nederlandse volk is
[ afbeelding ]
Ik heb er 2 jaar over gedaanquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:04 schreef yinxs het volgende:
[..]
100%![]()
Goed bezig! Ik had 'm 2 keer rondgespeeld, maar ik mis toch nog steeds 13 hidden achievements
Ik noem dat waar voor je geldquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb er 2 jaar over gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |