abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206611815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 08:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
:')

Af en toe op wat mensen jaagt...

Weet je wie overigens veruit de meeste schapen afmaakt, uit ultieme decadentie?
ja zie bericht even terug.
en ja, wij eten schapen. so what. wij gaan niet snachts de wei in om ze op een walgelijke manier af te slachten, toch
  woensdag 9 november 2022 @ 10:57:44 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206611837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:36 schreef Molo het volgende:
Vind het idee van wolven doodeng, maar ik word ook doodsbenauwd als ik denk aan zo'n 'schattige' wolfshond achter me aan zoals in die filmpjes die geen wolf bleek te zijn. Überhaupt, loslopende honden die op je af komen.

Flikker op met je huisdieren en houd wild lekker buiten de wandelpaden

Gr gr een stadsmeisje
Wild buiten de wandelpaden...het heet niet voor niets wild ;)

Ik ben het wel eens met huisdieren en ik vind dat mensen voor honden van een bepaalde grootte en/of ras gewoon een bewijs van kunde moeten hebben. Bij incidenten vergunning ingetrokken, boete en huisdier weg.

Toch is het in Nederland lang nog niet zo erg gesteld. Ik heb twee keer een Camino naar Santiago gelopen en in Portugal is het echt tering erg op sommige stukken als je niet van grote honden houdt zoals ik. Honden altijd onbewaakt in de tuin (wel met goede hekken) maar ze proberen er overheen te springen. Herders, Dobermanns, Rottweilers, noem het maar op. Zeer smalle stoepen waarbij je op hoofdhoogte langs die hekken loopt en dan heb je ineens een grommende hondenkop in je nek terwijl je niet (van schrik) kunt uitwijken omdat de auto's als een gek voorbij racen over de weg. Die beesten zijn ook mega territoriaal juist omdat ze de hele dag die tuin bewaken (daar zijn ze ook voor). Één keer gehad dat een hond over het hek was gesprongen en meteen probeerde aan te vallen. Gelukkig was het maar een medium grote hond en was hij bang voor twee rondzwaaiende wandelstokken richting zijn gezicht. Maar ja, als die je bijt is het ook wel meteen afgelopen met wandelen.

Ook in Galicië zie je dit redelijk veel.
  woensdag 9 november 2022 @ 10:58:12 #243
396550 Richestorags
pi_206611845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja zie bericht even terug.
en ja, wij eten schapen. so what. wij gaan niet snachts de wei in om ze op een walgelijke manier af te slachten, toch
Nee klopt wij snijden ze onverdoofd de keel door.
pi_206611854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee klopt wij snijden ze onverdoofd de keel door.
lijkt me toch wel beter dan nog levend half opgegeten worden
  woensdag 9 november 2022 @ 10:59:40 #245
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206611857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:

Een hond of een ander dier zal niet 'zomaar' aanvallen.
:')

NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1813
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206611898
quote:
Zomaar is wel het sleutelwoord anders. Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.

Alleen willen eigenaren en slachtoffers het vaak niet zien.
  woensdag 9 november 2022 @ 11:11:00 #247
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206611955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.
Ben benieuwd wat jouw 'hele goede' verklaring is voor de twee dobermanns die een dreumes in een maxi cosi aan stukken scheuren.

Of voor 4 rottweilers die een peuter, die in een andere tuin zit te spelen, aanvallen.

Dieren zijn simpelweg onvoorspelbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 09-11-2022 11:26:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 9 november 2022 @ 11:17:48 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206612038
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zomaar is wel het sleutelwoord anders. Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.

Alleen willen eigenaren en slachtoffers het vaak niet zien.
Ja mooi verhaal, dat weet ik niet als ik ergens loop

Hou enorm van wandelen maar die teringhonden die overal lopen zijn in Nederland al eng, laat staan op veel meer rurale plekken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206613242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat jouw 'hele goede' verklaring is voor de twee dobermanns die een dreumes in een maxi cosi aan stukken scheuren.

Of voor 4 rottweilers die een peuter, die in een andere tuin zit te spelen, aanvallen.

Maar dat het onvoorspelbaar is wil niet zeggen dat er geen reden achter zit.

Natuurlijk zijn dieren onvoorspelbaar, waar het fout gaat is dat eigenaars dat onderschatten en signalen verkeerd interpreteren.

Er wordt met name bij dier-kind interactie veel te vaak gedacht dat het dier zo leuk is met het kind terwijl het in 9 van de 10 gevallen hooguit zo is dat de betreffende hond de aanwezigheid van het kind tolereert. En op het moment dat de roedel baas (vaak een volwassen eigenaar) niet in de buurt is dan loopt het nogal eens anders dan het naïeve baasje verwacht.

Rottweilers (Dobermans ook trouwens) zijn helaas een voorbeeld. Honden die maar aan één iemand in het gezin hechten. Als papa/mama in de buurt is zijn het in potentie geweldige familiehonden en zijn ze heel beschermend naar de rest van de familie. Maar als die er niet bij is en ze raken ergens door geïrriteerd of zien een dreiging dan zijn het gewoon hele gevaarlijke honden. Onvoorspelbaar, mogelijk in de zin van dat je het als eigenaar niet verwacht. Maar vanuit de rasgeschiedenis wel bekend en dus verklaarbaar.

Je weet ook als je het ras (of meer specifiek je hond) kent niet of en wanneer het een keer fout gaat. Maar je kunt het wel voorkomen als eigenaar, die plicht heb je gewoon. Een hond die aanvalt is in mijn ogen dan ook ALTIJD de schuld van de eigenaar, wat niet betekent dat de hond niet de ultieme straf moet krijgen in veel ernstige gevallen.
  woensdag 9 november 2022 @ 13:25:15 #250
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206613307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mensen dan ook.
pi_206613528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.
  woensdag 9 november 2022 @ 13:59:25 #252
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206613548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.
Dus? Die aantallen van dode dieren door de wolf staan in geen enkele verhouding tot de gigantische slachtvolumes die we in Nederland aantikken. En je zegt dat de timing goed is, maar waarom? Als de timing goed zou zijn, dan ging zo'n schaap toch gewoon uit zichzelf dood op dat moment.
  woensdag 9 november 2022 @ 14:04:03 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206613572
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze geslacht worden dat is de timing goed.
Denk dat schaap daar ook zo over?
Huilen dan.
  woensdag 9 november 2022 @ 15:30:28 #254
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206614296
quote:

[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.

Katachtigen zijn snelle doders, wolven maken er een rommel van.
pi_206614338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.

De natuur is wreed.

Wellicht kunnen de boeren een poging wagen om hun vee te beschermen? Ik geloof dat de boeren in Afrika (en elk ander deel van de wereld waar roofdieren leven) daar een paar honderd jaar geleden al oplossingen voor hebben bedacht.
pi_206614367
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2022 14:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk dat schaap daar ook zo over?
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van. In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.

Overigens ben ik helemaal niet tegen wolven in NL hoor, maar ik vond de vergelijking niet kloppen die er gebruikt werd. Ben van de zomer in het bos met mijn paard ook op de hei (afgesloten gebied) al eens een dood, aangevreten schaap aangetroffen. Bleek inderdaad om een wolf te gaan. Was nog helemaal intact, alleen een hap uit zijn buik.
  woensdag 9 november 2022 @ 15:41:04 #257
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206614395
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van.
Jawel hoor.
quote:
In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.
Buiten dat wat?
quote:
Overigens ben ik helemaal niet tegen wolven in NL hoor, maar ik vond de vergelijking niet kloppen die er gebruikt werd. Ben van de zomer in het bos met mijn paard ook op de hei (afgesloten gebied) al eens een dood, aangevreten schaap aangetroffen. Bleek inderdaad om een wolf te gaan. Was nog helemaal intact, alleen een hap uit zijn buik.
Ga naar een slachthuis, daar vind je er duizenden. Helemaal intact nog, tenzij ze al verder zijn in het verwerken van het karkas. Waar wil je nou precies heen? Je wil geen dode dieren niet zien?
  woensdag 9 november 2022 @ 15:52:43 #258
396550 Richestorags
pi_206614484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Aan de andere kant belandt het prooidier bij wolven en/of wilde honden (Afrika) ook in shock. Daarom heb je ook filmpjes van gnoe's in Afrika waarvan het kalf uit de buik van de zwangere moeder wordt gekauwd en de darmen erbij en de gnoe niet zoveel terug doet.

Maar het transport en de slacht van een schaap brengen urenlang stress terwijl een schaap geen urenlang lijdt bij een wolvenaanval, hoe bruut die inderdaad is.
  woensdag 9 november 2022 @ 16:14:37 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206614659
quote:
Alsof Nederland een lams-/schapenvlees consumptie cultuur kent. Door de bank genomen wordt dat toch echt in de allochtone hoek gegeten en laten we wel wezen, de halal slacht is toch van een ander kaliber.

Voor de Nederlander zijn vooral wol en melk/kaas de belangrijkste producten.
  woensdag 9 november 2022 @ 16:57:19 #260
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_206614979
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 08:26 schreef pokkerdepok het volgende:
ultieme decadentie eigenlijk, een wild dier binnen laten en dan erbij gaan staan van; oooh wat leuk, geeft niet dat ie al die schapen afmaakt, en af en toe op wat mensen jaagt. dat is de natuur toch, we houden van de natuur..
Wolven jagen niet op mensen.
Ze zien ons niet als prooi.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')