ja zie bericht even terug.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Af en toe op wat mensen jaagt...
Weet je wie overigens veruit de meeste schapen afmaakt, uit ultieme decadentie?
Wild buiten de wandelpaden...het heet niet voor niets wildquote:Op woensdag 9 november 2022 10:36 schreef Molo het volgende:
Vind het idee van wolven doodeng, maar ik word ook doodsbenauwd als ik denk aan zo'n 'schattige' wolfshond achter me aan zoals in die filmpjes die geen wolf bleek te zijn. Überhaupt, loslopende honden die op je af komen.
Flikker op met je huisdieren en houd wild lekker buiten de wandelpaden
Gr gr een stadsmeisje
Nee klopt wij snijden ze onverdoofd de keel door.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja zie bericht even terug.
en ja, wij eten schapen. so what. wij gaan niet snachts de wei in om ze op een walgelijke manier af te slachten, toch
lijkt me toch wel beter dan nog levend half opgegeten wordenquote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee klopt wij snijden ze onverdoofd de keel door.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:06 schreef Tengano het volgende:
Een hond of een ander dier zal niet 'zomaar' aanvallen.
Zomaar is wel het sleutelwoord anders. Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]![]()
NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1813
Ben benieuwd wat jouw 'hele goede' verklaring is voor de twee dobermanns die een dreumes in een maxi cosi aan stukken scheuren.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.
Ja mooi verhaal, dat weet ik niet als ik ergens loopquote:Op woensdag 9 november 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zomaar is wel het sleutelwoord anders. Het probleem is vooral dat veel mensen denken dat het 'zomaar' is terwijl er vaak een hele goede verklaring te geven is.
Alleen willen eigenaren en slachtoffers het vaak niet zien.
Maar dat het onvoorspelbaar is wil niet zeggen dat er geen reden achter zit.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat jouw 'hele goede' verklaring is voor de twee dobermanns die een dreumes in een maxi cosi aan stukken scheuren.
Of voor 4 rottweilers die een peuter, die in een andere tuin zit te spelen, aanvallen.
Dieren zijn simpelweg onvoorspelbaar.
Mensen dan ook.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat jouw 'hele goede' verklaring is voor de twee dobermanns die een dreumes in een maxi cosi aan stukken scheuren.
Of voor 4 rottweilers die een peuter, die in een andere tuin zit te spelen, aanvallen.
Dieren zijn simpelweg onvoorspelbaar.
Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
Dus? Die aantallen van dode dieren door de wolf staan in geen enkele verhouding tot de gigantische slachtvolumes die we in Nederland aantikken. En je zegt dat de timing goed is, maar waarom? Als de timing goed zou zijn, dan ging zo'n schaap toch gewoon uit zichzelf dood op dat moment.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.
Denk dat schaap daar ook zo over?quote:Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze geslacht worden dat is de timing goed.
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
De natuur is wreed.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.
Katachtigen zijn snelle doders, wolven maken er een rommel van.
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van. In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat schaap daar ook zo over?
Jawel hoor.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van.
Buiten dat wat?quote:In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.
Ga naar een slachthuis, daar vind je er duizenden. Helemaal intact nog, tenzij ze al verder zijn in het verwerken van het karkas. Waar wil je nou precies heen? Je wil geen dode dieren niet zien?quote:Overigens ben ik helemaal niet tegen wolven in NL hoor, maar ik vond de vergelijking niet kloppen die er gebruikt werd. Ben van de zomer in het bos met mijn paard ook op de hei (afgesloten gebied) al eens een dood, aangevreten schaap aangetroffen. Bleek inderdaad om een wolf te gaan. Was nog helemaal intact, alleen een hap uit zijn buik.
Dat klopt helemaal. Aan de andere kant belandt het prooidier bij wolven en/of wilde honden (Afrika) ook in shock. Daarom heb je ook filmpjes van gnoe's in Afrika waarvan het kalf uit de buik van de zwangere moeder wordt gekauwd en de darmen erbij en de gnoe niet zoveel terug doet.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.
Katachtigen zijn snelle doders, wolven maken er een rommel van.
Alsof Nederland een lams-/schapenvlees consumptie cultuur kent. Door de bank genomen wordt dat toch echt in de allochtone hoek gegeten en laten we wel wezen, de halal slacht is toch van een ander kaliber.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
Wolven jagen niet op mensen.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:26 schreef pokkerdepok het volgende:
ultieme decadentie eigenlijk, een wild dier binnen laten en dan erbij gaan staan van; oooh wat leuk, geeft niet dat ie al die schapen afmaakt, en af en toe op wat mensen jaagt. dat is de natuur toch, we houden van de natuur..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |