Oud clubicoon die bij de Europese top heeft gewerkt komt terug naar PSV.quote:
Messi en Ronaldo zijn natuurlijk op leeftijd en versleten, weet niet of die vergelijking helemaal opgaat.quote:Op maandag 21 februari 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je ziet zelfs bij grootheden als Messi en Ronaldo dat ze niet zomaar overal renderen. Als een speler faalt is het makkelijk naar de speler wijzen, maar vaak genoeg is het een combinatie.
Ik bedoel, Luuk de Jong die wordt toegezongen in Camp Nou heeft ook niet zoveel te maken met dat het een fantastische voetballer is. Maar wel uitstekend gescout voor die ploeg op dit moment.
quote:Op maandag 21 februari 2022 19:57 schreef TehRocks het volgende:
Nog een paar van dit soort potjes en dan hebben we alleen nog Tarado en PietjePuk over die met z'n tweeen zitten te oreren over hoe slecht PSV momenteel wel niet draait; alsof de PSV supporters dat niet zien.
'Ja er moet toch meer uit dit PSV gehaald worden he?'
Of voor de 27ste keer aankomen met; Ja die Gtze he, hadden jullie daar nou ook niet meer van verwacht?!quote:Op maandag 21 februari 2022 19:57 schreef TehRocks het volgende:
Nog een paar van dit soort potjes en dan hebben we alleen nog Tarado en PietjePuk over die met z'n tweeen zitten te oreren over hoe slecht PSV momenteel wel niet draait; alsof de PSV supporters dat niet zien.
Als die optie is, verplicht kopen bij 30 doelpunten, dan is hij van harte welkom.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:09 schreef maxi-mus het volgende:
Koopoptie PSV: 10 miljoen voor een halve Vincius
Benfica heeft de Braziliaanse spits Carlos Vincius (26) verhuurd aan PSV. Volgens het jaarverslag betalen de Eindhovenaren voor deze tweejarige regeling een leasebedrag van 2,5 miljoen euro. Tevens is er een koopoptie geregeld voor de aanvaller, die dit seizoen nog maar vijf keer scoorde. PSV moet Vincius verplicht kopen als bepaalde voorwaarden uit het contract worden gehaald (niet vermeld wordt wat die voorwaarden zijn). Met die verplichte koopoptie is een bedrag gemoeid van tien miljoen euro, maar PSV krijgt daarvoor dan wel slechts vijftig procent van de rechten. De overige vijftig procent blijft in handen van Benfica, dat in geval van doorverkoop dus de helft zou ontvangen. Benfica investeerde zelf 17,6 miljoen in Vincius, die in 2019 overkwam van Napoli.
https://www.vi.nl/pro/ben(...)n-even-hoog-als-ajax
Mag hopen voor PSV dat die voorwaarden niet worden gehaald.
Ik verwacht niet dat die voorwaarden worden gehaald, anders lag de lat wel rg laagquote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:09 schreef maxi-mus het volgende:
Benfica heeft de Braziliaanse spits Carlos Vincius (26) verhuurd aan PSV. Volgens het jaarverslag betalen de Eindhovenaren voor deze tweejarige regeling een leasebedrag van 2,5 miljoen euro. Tevens is er een koopoptie geregeld voor de aanvaller, die dit seizoen nog maar vijf keer scoorde. PSV moet Vincius verplicht kopen als bepaalde voorwaarden uit het contract worden gehaald (niet vermeld wordt wat die voorwaarden zijn). Met die verplichte koopoptie is een bedrag gemoeid van tien miljoen euro, maar PSV krijgt daarvoor dan wel slechts vijftig procent van de rechten. De overige vijftig procent blijft in handen van Benfica, dat in geval van doorverkoop dus de helft zou ontvangen. Benfica investeerde zelf 17,6 miljoen in Vincius, die in 2019 overkwam van Napoli.
begin er een topic over, hier PSV en als je geen inhoudelijke reacties hebt, lees gewoon meequote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]![]()
Echt he, continu hetzelfde gezwam. Van die valsnichterige zogenaamd meelevende teksten. Brrr...
Start er een nieuw topic over anders. Of stuur het naar feedback topic.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]![]()
Echt he, continu hetzelfde gezwam. Van die valsnichterige zogenaamd meelevende teksten. Brrr...
Dat ligt aan de voorwaarden. Als de voorwaarde is dat PSV met 25 goals van Vini kampioen wordt, dan is dat een koopje.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:09 schreef maxi-mus het volgende:
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:12 schreef Ciscus het volgende:
[..]![]()
Doe eens lief tegen kwaliteitsuser @Taradoquote:Op maandag 21 februari 2022 19:57 schreef TehRocks het volgende:
Is niet zo relevant wat mensen van mij vinden, ik vind het gewoon leuk om over voetbal te lullen en dat Ajax mijn club is lijkt me geen geheim en de enige 2 andere clubs die er in NL voor mij toe doen zijn PSV en Feyenoord, in dat topic is het altijd als een warm bad, hier wat minderquote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Doe eens lief tegen kwaliteitsuser @:Tarado
Ik zou me schamen als Ajax zo zaken zou moeten doen maar kennelijk vind jij het best om het nieuwe vitesse te worden.quote:
Als je de laatste jaren naar middelmaat als Vertessen,Doan etc hebt moeten kijken dan kan ik niet wachten om deze toekomstige wereldtopper in het PSV shirt te zien shinen . Die gaat samen met Madueke en een nieuwe spits de eredivisie kapot spelenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik zou me schamen als Ajax zo zaken zou moeten doen maar kennelijk vind jij het best om het nieuwe vitesse te worden.
Mijn god, wat een beroerde constructie.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 08:09 schreef maxi-mus het volgende:
Ik vind het ook nogal ver gezocht allemaal. Toch, als de afspraak is dat de deal van kracht wordt onder voorwaarden van plaatsing CL en een significante rol daarin van een speler, dan kan het een prima deal zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god, wat een beroerde constructie.
is hij al binnen dan maar voorin ligt het probleem toch niet echt bij PSV?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Als je de laatste jaren naar middelmaat als Vertessen,Doan etc hebt moeten kijken dan kan ik niet wachten om deze toekomstige wereldtopper in het PSV shirt te zien shinen . Die gaat samen met Madueke en een nieuwe spits de eredivisie kapot spelen
Ja ik zou zelf he heel eerlijk gezegd misschien een paar verdedigers en middenvelders halen want voorin is de enige linie bij psv die wel ok is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Als je de laatste jaren naar middelmaat als Vertessen,Doan etc hebt moeten kijken dan kan ik niet wachten om deze toekomstige wereldtopper in het PSV shirt te zien shinen . Die gaat samen met Madueke en een nieuwe spits de eredivisie kapot spelen
Als ik het hier zo lees is het vooral een boekhoudkundige truuk van Benfica zelfs, dat zou dan weer meevallen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal ver gezocht allemaal. Toch, als de afspraak is dat de deal van kracht wordt onder voorwaarden van plaatsing CL en een significante rol daarin van een speler, dan kan het een prima deal zijn.
Zonder te weten wat de exacte voorwaarden zijn, is het wat makkelijk oordelen.
Hij speelt op dezelfde positie als Madueke toch voornamelijk? (en Bakayoko)quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die jongen is al heel wat beroerde verdedigers tegengekomen in zijn prille carrire. Leuk dat zijn management daar een compilatie van heeft gemaakt.quote:
Eerste actie om 0.20quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die jongen is al heel wat beroerde verdedigers tegengekomen in zijn prille carrire. Leuk dat zijn management daar een compilatie van heeft gemaakt.
Ik zie niets bijzonders. Een aanvaller die regelmatig de bal te ver voor zich uitspeelt en daar vaak genoeg mazzel mee heeft zodat er een filmpje gemaakt kon worden.
Kan best wat worden hoor, hij beweegt goed verder, maar weinig acties die echt ergens toe leiden ook.
Eentje of zo, dat kan geen kwaad. Maar er moeten er niet elk jaar 5 of 6 in je selectie lopen die van City of PSG zijn. Huren kan prima zijn als tussenoplossing, als er verder voor een positie geen geschikte speler voor handen is.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:37 schreef GGMM het volgende:
Ja, aan zo'n compilatie heb je niks.
Ik zou er overigens niet blij mee zijn als mijn club spelers zou huren van City of PSG ofzo.
Huur is wmb net als kopen iets wat je gewoon per geval moet bekijken. Wat heb je nodig, wat kan je krijgen en onder welke voorwaarden. Dus geen grote "wij gaan de komende jaren zoveel spelers huren van die en die club waarbij zij feitelijk driekwart van de voordelen genieten"-constructies.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:37 schreef GGMM het volgende:
Ik zou er overigens niet blij mee zijn als mijn club spelers zou huren van City of PSG ofzo.
Jij valt ook wel mee, en interesseert me niet voor welke club je bent. Dat is geen voorwaarde om over PSV te mogen praten. Sorry dan maar.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet zo relevant wat mensen van mij vinden, ik vind het gewoon leuk om over voetbal te lullen en dat Ajax mijn club is lijkt me geen geheim en de enige 2 andere clubs die er in NL voor mij toe doen zijn PSV en Feyenoord, in dat topic is het altijd als een warm bad, hier wat minder
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:37 schreef GGMM het volgende:
Of 'huren' en een fatsoenlijke opleidingsvergoeding eisen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:02 schreef Ciscus het volgende:
Met huren schiet je weinig op, tenzij een speler echt buitencategorie is. Maar beter als er iets dergelijks in je beleid staat:
- 65% zelf opgeleid (obispo etc)
- 20% gekocht om met winst te verkopen (bijv sangare)
- 10% gekocht om direct kwaliteit te verhogen (bijv ramalho)
- 5% gehuurd om gaten in de wedstrijdselectie te dichten (bijv vinicius).
Destijds is het met de constructie van Alex via Chelsea prima gegaan. En van de beste verdedigers die ik ooit in het PSV shirt heb gezien. Vond ik zeker geen probleem dat die na 3 topseizoenen voor 1 dollar naar Chelski ging. Voor hetzelfde geld ( haha no pun) was hij transfervrij vertrokken na 3 seizoenen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 14:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eentje of zo, dat kan geen kwaad. Maar er moeten er niet elk jaar 5 of 6 in je selectie lopen die van City of PSG zijn. Huren kan prima zijn als tussenoplossing, als er verder voor een positie geen geschikte speler voor handen is.
Die compilatie zegt me ook niet veel. Sommige verdedigers zouden beter voor de dag komen in Comedy Capers dan op het voetbalveld.
Huren voor de breedte prima, of als je een speler kan huren van een kwaliteit die je zelf niet kan kopen, ook prima inderdaad.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:02 schreef Ciscus het volgende:
Met huren schiet je weinig op, tenzij een speler echt buitencategorie is. Maar beter als er iets dergelijks in je beleid staat:
2/3 Van je selectie (dus ook van je startende 11?) uit de eigen jeugd ja? Of zet je het gros van je eigen jeugd op de bank?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:02 schreef Ciscus het volgende:
Dat is ook meteen het enige succes verhaal toch.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:11 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Destijds is het met de constructie van Alex via Chelsea prima gegaan. En van de beste verdedigers die ik ooit in het PSV shirt heb gezien. Vond ik zeker geen probleem dat die na 3 topseizoenen voor 1 dollar naar Chelski ging. Voor hetzelfde geld ( haha no pun) was hij transfervrij vertrokken na 3 seizoenen.
Angelio ook wel toch? Al was dat weer een andere constructie.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is ook meteen het enige succes verhaal toch.
waren ook wat andere tijden, nu ben je als NL topclub nog meer afhankelijk van (goeie) transfers, dat lag in zijn tijd wat eenvoudigerquote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die was wel behoorlijk overschat imo.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Angelio ook wel toch? Al was dat weer een andere constructie.
Alcides-genotquote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niet mee eens, doet het nu ook meer dan behoorlijk bij Leipzig waar hij alles speelt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die was wel behoorlijk overschat imo.
Overschat?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die was wel behoorlijk overschat imo.
Kan alleen totaal niet verdedigen maar dat maakt schijnbaar niet uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overschat?
![]()
Prima back, snel, en een goede voorzet.
Aanval is de beste verdedigingquote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kan alleen totaal niet verdedigen maar dat maakt schijnbaar niet uit.
Basisspeler in de Duitse competitie.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat inderdaad van onderschikt belang in veel spelsystemen als wingback ja, zoals bij (oh toeval) Leipzig. Naast dat ik hem verdedigend helemaal niet zo slecht vond en vindt als jij nu zegt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
was een prima speler inderdaadquote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat inderdaad van onderschikt belang in veel spelsystemen als wingback ja, zoals bij (oh toeval) Leipzig. Naast dat ik hem verdedigend helemaal niet zo slecht vond en vindt als jij nu zegt.
Dat mag je vinden, ik kan me hem niet herinneren als een stabiele verdediger in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat inderdaad van onderschikt belang in veel spelsystemen als wingback ja, zoals bij (oh toeval) Leipzig. Naast dat ik hem verdedigend helemaal niet zo slecht vond en vindt als jij nu zegt.
Die doet het nog steeds prima bij Betis volgens mij, vond ik echt een bazenspeler.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Guardado is ook op huurbasis bij PSV binnengekomen. Was ook een prima deal achteraf.
Eens. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar PSV heeft in Jong en in de jeugd een bak aanvallend talent rondlopen, daar word je bang van.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die doet het nog steeds prima bij Betis volgens mij, vond ik echt een bazenspeler.
(nou eigenlijk vooral een hele vervelende speler omdat hij bij PSV speelde maar in de goede zin van het woord)
Maar dat soort spelers huren vind ik wel wat anders dan een speler van 17 die nog amper een wedstrijd op het hoogste niveau heeft gespeeld en waar je zelf ook grote talenten hebt op die positie.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:11 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Destijds is het met de constructie van Alex via Chelsea prima gegaan. En van de beste verdedigers die ik ooit in het PSV shirt heb gezien. Vond ik zeker geen probleem dat die na 3 topseizoenen voor 1 dollar naar Chelski ging. Voor hetzelfde geld ( haha no pun) was hij transfervrij vertrokken na 3 seizoenen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
is hij al binnen dan maar voorin ligt het probleem toch niet echt bij PSV?
Dit soort jongens huren is ridicuul, helemaal eens ook met @maxi-mus. Prima als je zo'n gozer kunt kopen voor een paar miljoen, of desnoods samen met een 50/50 constructie als het echt niet anders kan en het talent er vanaf spat. Maar huren schiet je niets mee op, zeker niet op die positie waar je al overloopt van het talent.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:23 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Eens. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar PSV heeft in Jong en in de jeugd een bak aanvallend talent rondlopen, daar word je bang van.
Waar ik vroeger PSV altijd roemde om hun beleid, is dat niet echt meer te verdedigen met dit soort berichten. Al sluit het wel naadloos aan bij de 75% "eigen jeugd" waaruit de selectie moet bestaan.
Als we het nou hebben over een Deense of Zweedse speler bijvoorbeeld kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar een Braziliaan...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 17:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit soort jongens huren is ridicuul, helemaal eens ook met @:maxi-mus. Prima als je zo'n gozer kunt kopen voor een paar miljoen, of desnoods samen met een 50/50 constructie als het echt niet anders kan en het talent er vanaf spat. Maar huren schiet je niets mee op, zeker niet op die positie waar je al overloopt van het talent.
En zelfs als je eigen spelers 5% minder zouden zijn, dan is het nog kapitaalvernietiging om deze gozer dan te laten spelen.
De enige achterliggende gedachte die ik me er bij voor kan stellen is dat je zo'n speler kennis wil laten maken met PSV voor het geval hij het op het allerhoogste niveau niet snel genoeg redt en hij dan voor PSV wil tekenen omdat hij daar inmiddels 2 of 3 jaar op huurbasis bekend is met de club.En dan hopen dat je hem einde contract transfervrij kunt oppikken, of voor een paar miljoen. Maar dat is allemaal wel heel ver gezocht.
Ik zie niet wat het verschil is, eerlijk gezegd. Het is sowieso wat ver gezocht.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 18:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als we het nou hebben over een Deense of Zweedse speler bijvoorbeeld kan ik me hier nog iets bij voorstellen maar een Braziliaan...
Het is maar een voorbeeld, maar ik zou zeggen dat dit voor de a-selectie zou moeten gelden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
2/3 Van je selectie (dus ook van je startende 11?) uit de eigen jeugd ja? Of zet je het gros van je eigen jeugd op de bank?
2/3 uit de eigen jeugd zijn dus 7 basisspelers? Dan doe je dus nooit serieus mee om de prijzen.
https://www.vi.nl/pro/met(...)noni-madueke-in-huisquote:Scouts die het Braziliaanse jeugdvoetbal goed volgen, beschouwen hem als the next big thing en zetten hem in zijn leeftijdscategorie op plek n. PSV kan met andere woorden rekenen op parel in de categorie Vinicus Jnior. Een voetballer met de potentie om tot een absolute wereldtopper uit te groeien. Een talent dat bij Jong PSV en PSV kan rijpen en wennen aan het voetbal in Europa.
Seelt kan er sowieso wel in bij gebrek aan CV's. Zou wel kansloos zijn als 'ie nu Max CV gaat zetten en Seelt op de bank.quote:Op woensdag 23 februari 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mooi. Eigen jeugd genot.
Stel ze maar op. Alle 5.
Hebben we dadelijk Vinicius n de next best thing..quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/pro/met(...)noni-madueke-in-huis
Ja maar die constructie!!!1!111!!ga dan lekker naar Doan kijken joh.
PSV is eindelijk weer eens creatief
De opvolger van Madueke? Gaat Madueke al weg dan?quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
'Dat vollgasvoetbal is er ook niet echt uitgekomen he?'quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Of voor de 27ste keer aankomen met; Ja die Gtze he, hadden jullie daar nou ook niet meer van verwacht?!
Vinicius junior? Hebben ze het over nze Vinicius? Dan mag hij wegblijven, in welke constructie dan ook.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die van Madrid natuurlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vinicius junior? Hebben ze het over nze Vinicius? Dan mag hij wegblijven, in welke constructie dan ook.
Je bent geen club meer als je aan dit soort dingen begint. Maar goed dat was bij psv natuurlijk al nooit heel belangrijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je bent geen club meer als je aan dit soort dingen begint.
Verschil is natuurlijk dat Ajax hem gewoon koopt als ze dat willen en PSV dit nooit kan doen tenzij City er echt niks meer in ziet.quote:
Ajax probeerde toch ook zeer onlangs nog om Pedri en Balde te huren van Barca? En in het verleden hebben zij toch ook jonge talenten van Barcelona gehuurd?quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je bent geen club meer als je aan dit soort dingen begint. Maar goed dat was bij psv natuurlijk al nooit heel belangrijk.
Als je het dan toch over uitstraling hebt dan vind ik een jeugdspeler die je keihard in je reet naait een half jaar later doodleuk terughalen (zonder optie tot koop) nog een paar gradaties triester eigenlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk dat Ajax hem gewoon koopt als ze dat willen en PSV dit nooit kan doen tenzij City er echt niks meer in ziet.
Dat zijn toch van die voetbalzone geruchten. Ajax heeft Cuenca en Bojan gehuurd idd maar toen stond Ajax er natuurlijk ook kansloos voor en die hebben ook precies niks toegevoegd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ajax probeerde toch ook zeer onlangs nog om Pedri en Balde te huren van Barca? En in het verleden hebben zij toch ook jonge talenten van Barcelona gehuurd?
Ik vind het ook geen constructie, maar hoe is dat anders? Is Ajax ook geen club meer nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |