Limburgers zijn na bijna tweehonderd jaar voldoende in Nederland geïntegreerd om, in geval van afscheiding, enkel aansluiting te willen bij het land met de laagste belastingdruk.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 01:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is heel lastig, zoals je zelf ook al aangeeft. Heel, heel, héél lastig. Daar moet je allerlei factoren voor in overweging nemen. Een afscheiding van Limburg zou bijvoorbeeld totaal niet proportioneel zijn gezien de geschiedenis. Maar het zou zomaar de uitkomst kunnen zijn als je er nú, in de nasleep van corona en wat niet al, een referendum over zou houden. Dit soort dingen gaan namelijk grotendeels op sentiment en niet op lange termijndenken.
Maar Limburg is ook niet eens een homogeen gebied. Noord-Limburgers zullen veel minder voelen voor een afscheiding dan bijvoorbeeld Maastrichtenaren en Heerlenaren. Die laatste twee zullen bijvoorbeeld best iets voelen voor aansluiting bij respectievelijk België en Duitsland als je zo'n referendum gooit in de vorm van: "DAN ZIJN WE VAN RUTTE AF!11!!".
Punt is: als je elke eenheid van populatie steeds laat bepalen waar ze wel of niet bij willen horen dat je dan onwerkbare situaties krijgt.
Bed-bad-Miele eisende Eritreërs en woestijnbewoners OUT, golddiggende Svetlana's IN.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 02:23 schreef SOG het volgende:
[..]
Heb wel een plekje hier voor een paar svetlana's anders.
Toevallig ook nog een paar wandjes die gestuct moeten worden
Voor een paar leuke dames uit Oekraïne heb ik wel een plek in huis.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 02:20 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of we het komende week al gaan merken in onze AZC's , vluchtelingen uit Oekraïne.
Woningen voor deze mensen hebben we ook al niet, ik ben benieuwd hoe we dit gaan regelen..
De aanloop lijkt lang omdat de US alle intelligence openbaar lijkt te maken als strategiequote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:53 schreef Breekfast het volgende:
Toch, als Poetin besluit om binnen te vallen, dan snap ik echt niet waarom hij voor zo'n lange aanloopfase heeft gekozen. Dit heeft het Westen alle tijd gegeven om te waarschuwen en een gezamenlijke reactie voor te bereiden voor als het eenmaal zover is. Biden heeft alle tijd gekregen om alle Europese kippen in het hok te krijgen.
De annexatie van de Krim kwam als een verrassing, werd snel en buiten het zicht uitgevoerd, en voordat Europa met een reactie kon komen was was het eigenlijk al een voldongen feit.
Wat ik ook niet snap is zijn geformuleerde eisenpakket: 1) geen lidmaatschap van Oekraïne tot de NAVO 2) geen NAVO troepen meer in heel Oost-Europa.
Hij had natuurlijk wel ingecalculeerd dat het Westen daar niet mee akkoord zou gaan. Maar de 2e eis is zo extreem dat je weet dat je een gezamenlijk Westers front creëert omdat zelfs de grootste duiven (Duitsland) dit zullen afwijzen.
Had hij enkel geëist dat Oekraïne geen lid zou worden van de NAVO, dan had dat binnen Europa denk ik voor veel discussie gezorgd. Want een groot deel van Europa zou dat een prima oplossing vinden.
Misschien zegt het iets over hoe deze KGB regering in het Kremlin, nog denkt in Termen van de koude oorlog.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:53 schreef Breekfast het volgende:
Toch, als Poetin besluit om binnen te vallen, dan snap ik echt niet waarom hij voor zo'n lange aanloopfase heeft gekozen. Dit heeft het Westen alle tijd gegeven om te waarschuwen en een gezamenlijke reactie voor te bereiden voor als het eenmaal zover is. Biden heeft alle tijd gekregen om alle Europese kippen in het hok te krijgen.
De annexatie van de Krim kwam als een verrassing, werd snel en buiten het zicht uitgevoerd, en voordat Europa met een reactie kon komen was was het eigenlijk al een voldongen feit.
Wat ik ook niet snap is zijn geformuleerde eisenpakket: 1) geen lidmaatschap van Oekraïne tot de NAVO 2) geen NAVO troepen meer in heel Oost-Europa.
Hij had natuurlijk wel ingecalculeerd dat het Westen daar niet mee akkoord zou gaan. Maar de 2e eis is zo extreem dat je weet dat je een gezamenlijk Westers front creëert omdat zelfs de grootste duiven (Duitsland) dit zullen afwijzen.
Had hij enkel geëist dat Oekraïne geen lid zou worden van de NAVO, dan had dat binnen Europa denk ik voor veel discussie gezorgd. Want een groot deel van Europa zou dat een prima oplossing vinden.
Noorwegen ook fwiw. En de Baltische staten, hoewel dat nog niet zo lang is.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien zegt het iets over hoe deze KGB regering in het Kremlin, nog denkt in Termen van de koude oorlog.
Als alleen de navo eis was geweest, dan had hij de eis niet hoeven stellen, want dan had hij met onder handelingen ook kunnen redden. Het probleem zit er in, dat Poetin geen werkend democratie wil direct aan zijn grenzen in een voormalig Sovjet land. Alleen Finland is een democratie, en dat is het altijd al geweest.
De Baltische staten hebben wel een hoop "non-citizens" die niet mogen stemmen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Noorwegen ook fwiw. En de Baltische staten, hoewel dat nog niet zo lang is.
Noorwegen, haar bevolking ligt niet echt tegen rusland aan, maar bij de oost zee. Noorwegen is een Oostzee land, net als Nederland, Vk, België denemark, Frankrijk etc.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Noorwegen ook fwiw. En de Baltische staten, hoewel dat nog niet zo lang is.
Ooit....?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 08:50 schreef BeriBeri het volgende:
De 16e gaan ze binnen vallen! Ohnee,toch niet,de komende week! Bedoel komende dagen
Wat raar, waar hebben ze die legermacht voor nodig met de Russische broeders zo dichtbij? En je zult tegen die corrupte kliek in die deelstaten en Rusland zijn. Dan mag je voor ze vechten. Als ik Oekraïne was zou ik zeer ruimhartig zijn voor overlopers.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:27 schreef polderturk het volgende:
In Donetsk en Luhansk worden mannen tussen 18 en 55 gemobiliseerd.
[ twitter ]
wacht even, dit kan gewoon niet waar zijn. Burgers van Donetsk en Luhansk worden nu opgeroepen om te strijden door separatisten, Klinkt een beetje als terroristen gaan nu burgers in zetten als menselijke schilden.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat raar, waar hebben ze die legermacht voor nodig met de Russische broeders zo dichtbij? En je zult tegen die corrupte kliek in die deelstaten en Rusland zijn. Dan mag je voor ze vechten. Als ik Oekraïne was zou ik zeer ruimhartig zijn voor overlopers.
Dat lijkt me precies wat het is.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wacht even, dit kan gewoon niet waar zijn. Burgers van Donetsk en Luhansk worden nu opgeroepen om te strijden door separatisten, Klinkt een beetje als terroristen gaan nu burgers in zetten als menselijke schilden.
Let op mijn woorden de pretext wordt dat 1 van die vluchtelingen bussen met vrouwen en kinderen straks opgeblazen wordt door Oekraïne.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wacht even, dit kan gewoon niet waar zijn. Burgers van Donetsk en Luhansk worden nu opgeroepen om te strijden door separatisten, Klinkt een beetje als terroristen gaan nu burgers in zetten als menselijke schilden.
Waar? Dat klinkt best leukquote:Op zaterdag 19 februari 2022 07:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben twee weken geleden naar een expositie over mislukte opgezette dieren geweest. Doet Biden me ook aan denken
dat zou te doorzichtig zijn, de aanslagen nu hebben een sfeer van vaagheid om zich heen. Als ze een bus met vluchtelingen opblazen dan heb je mensen binnen je eigen team die heel boos worden, en dat zou te doorzichtig zijn + zou het beteken dat Poetin zijn eigen veiligheid niet op orde heeft en dat er geen eenheid is in zijn eigen land rondom deze kwestie.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Let op mijn woorden de pretext wordt dat 1 van die vluchtelingen bussen met vrouwen en kinderen straks opgeblazen wordt door Oekraïne.
Te doorzichtig voor het buitenland ja, maar in Rusland zelf (waar die de informatiestroom vrijwel volledig onder controle heeft) zou het wel een ideale aanleiding zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat zou te doorzichtig zijn, de aanslagen nu hebben een sfeer van vaagheid om zich heen. Als ze een bus met vluchtelingen opblazen dan heb je mensen binnen je eigen team die heel boos worden, en dat zou te doorzichtig zijn + zou het beteken dat Poetin zijn eigen veiligheid niet op orde heeft en dat er geen eenheid is in zijn eigen land rondom deze kwestie.
Als Oekraïne burgers kan op blazen in Rusland, zal dat nooit goed zijn voor de image van Poetin en de kracht die hij wilt uitstralen. Het zou hem zwak doen over kunnen komen. Dit risico zou hij nooit nemen. Dit zou anders zou moeilijk als Terrorisme verkocht kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Te doorzichtig voor het buitenland ja, maar in Rusland zelf (waar die de informatiestroom vrijwel volledig onder controle heeft) zou het wel een ideale aanleiding zijn.
Ik hoef echt niet van die blonde asociale sloeries.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor een paar leuke dames uit Oekraïne heb ik wel een plek in huis.
Asociaal, niet asociaal, gewoon niet nadenken over goed of slecht en ze in huis nemen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hoef echt niet van die blonde asociale sloeries.
Duidelijke false flags zijn duidelijke false flags, is niet zo moeilijk. Wat Oekraïne in eigen land uitvoert maak ik me wel weer druk over zodra de bezettingsmacht weg is.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten ook niet alles bij voorbaat een false flag noemen. Oekraïne is ook geen lieverdje. Alsof Oekraine ons is en Rusland de Ander.
Is Zelensky al naar München?
Stel dat het false flag operations zouden zijn, dan zou dat toch veel te obvious zijn. Als je Rusland's handelswijze ene beetje kent is dat niet hoe ze te werk gaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten ook niet alles bij voorbaat een false flag noemen. Oekraïne is ook geen lieverdje. Alsof Oekraine ons is en Rusland de Ander.
Is Zelensky al naar München?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |